Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 550i xDrive – Long live V8

BMW 5 není špatným automobilem ani se základním dieselem, plnotučný benzinový osmiválec však udělá snad každý vůz ještě lepším.
Zpět na článek
23. 10. 2015 10:03
23. 10. 2015 10:28
23. 10. 2015 10:40
23. 10. 2015 11:27
23. 10. 2015 10:39
25. 10. 2015 09:05
25. 10. 2015 09:32
25. 10. 2015 13:03
25. 10. 2015 13:31
25. 10. 2015 16:14
25. 10. 2015 16:20
25. 10. 2015 19:50
25. 10. 2015 19:55
25. 10. 2015 20:19
25. 10. 2015 20:04
26. 10. 2015 14:32
26. 10. 2015 16:12
26. 10. 2015 23:31
25. 10. 2015 18:02
23. 10. 2015 09:39
tak jsem smazal link na auto.cz
sorry ale videa rozdelena na 3 minutovky kvuli reklame
clanky rodelene na casti kvuli reklame

to nemam zapotrebi

ZBOHEM
Rozbalit vlákno
59
23. 10. 2015 09:44
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Naprosto tě chápu, už z principu si počkám, až text někdo zkopíruje vcelku do diskuze...

Videa ani nezkouším.
Avatar - Warrual
23. 10. 2015 09:53
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Bože to je zase na stránky? Noobs!
23. 10. 2015 10:00
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Jak jinak, redakce resp její vedení i přes několikeré výzvy naprosto nekomunikuje. Začíná mě to otravovat, myslím, že je i škoda sem vkládat blogy...
Avatar - Ozzman
23. 10. 2015 10:06
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Já bych i ty 3 stránky přežil, když se zdá se ustoupilo od 10tistránkových onanií, ale naprosté ignorování ze strany redakce, potažmo šéfredaktora, ani slůvko o tom, proč, jak, nač to takhle změnili, nebo i "pitomé" promiňte, ale jsme server, co žije z reklamy a musí to tak být (což tu stejně všichni vědí), to je opravdu střílení do vlastních "zákazníků" a to jsme my všichni, kdo sem chodí a podvědomě se nechají ovlivňovat k přejití na RWE, nebo si koupit užitkový Mercedes na operativní leasing jen za 4 999Kč měsíčně!
23. 10. 2015 10:12
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Reklamu všude kolem akceptuju, najatí manažeři si neuvědomují, že neustálý růst zisků nefunguje.
Ale členění mi u těchto článků (ať se Ondra na mě nijak nezlobí), který jsou spíš jízdními dojmy vadí.
23. 10. 2015 10:16
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
No jo, ale co napsat o autě, které tady bylo v testu už asi desetkrát? Grafomanské výlevy nebo opakování již stokrát řečeného? ;-)
Avatar - Ozzman
23. 10. 2015 10:19
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
U jiné motorizace asi nebudete popisovat zase prostor a materiály či jiné věci, které jsou stejné od základní motorizace po emko, možná bych to shrnul jednou větou v závěru pro připomenutí, ale zde s vámi souhlasím, spíše by bylo dobré, kdyby jste sem do diskuze povolal Šéfredaktora, aby se konečně vyjádřil k naším dotazům ohledně členění článků, děkuji za všechny diskutéry :-)
23. 10. 2015 10:26
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Vzhledem k tomu, že neměl chuť reagovat do této doby, nečekal bych nic vyjma lakonického "Nedá se nic dělat" ani teď.

AUTO.CZ skončilo jako DĚTSKÉ PIŠKOTY OPAVIA! ;-)
Avatar - Ozzman
23. 10. 2015 10:29
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Ani Ondra Chamilla se nevyjádřil k mému příspěvku, čekal jsem, že on, který často do diskuzí zasahuje, by mohl něco říct :/
23. 10. 2015 10:32
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
No jo, ale co? Mám snad svého šéfa do něčeho nutit? ;-) Dnes navíc není v redakci.
Avatar - Ozzman
23. 10. 2015 10:35
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Tak od vás nějaké vyjádření není možné? Pokud nesmíte, chápu, šéf je šéf :-)
23. 10. 2015 10:42
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Nemyslím si, že by jakékoliv vyjádření ode mě bylo vhodné... :-)
Avatar - Ozzman
23. 10. 2015 10:50
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Chápu....
23. 10. 2015 10:22
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Ondro, máš najeto tolik, že není problém srovnat konkurenční modely. Kolik čtenářů má šanci reálně srovnat D3 s konkurencí?
F10 končí, stejně jako E-Klasse, nicméně to neznamená, že si zaslouží bagatelizaci.

Více se rozepsat není na škodu, zvlášť když oba jmenovaní jsou nyní k dispozici za výběhové ceny.
23. 10. 2015 10:27
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Jisté porovnání v textu nechybí (interiér s Audi, převodovka s Mercedesem). Bohužel přímo konkurenční varianty k 550i buďto chybí (Audi) anebo nejsou k dispozici/nejel jsem s nimi (Jaguar, Mercedes), takže by to bylo trochu vaření z vody. :-)
23. 10. 2015 10:32
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Řízení s 4Matic nebo Quattrem, filtrování nerovností na velkých kolech, srovnání fungování infotainmentu... Ondro, je toho víc, ne? ;-)

Nikdo do tebe nešije, jen si čtenářská obec dovoluje napsat, co ji v testu chybí. Ber to tedy jako konstruktivní kritiku, ne hloupý kopání, který se omezuje na výkřiky bez podnětu
Avatar - fOE
23. 10. 2015 10:37
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Jdeme na to spatne. Ono toho v testu moc nechybi, vlastne nic, chyba je v tom toto oznacit za "test". Tve "jizdni dojmy" jsou daleko vystiznejsi, a kdyz si autor neda praci ani s popsanim interieru a dalsich veledulezitych casti vozu protoze je to "nezáživné, únavné a zbytečné", tak co na to rict. 8-s
23. 10. 2015 10:39
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Tady se bohužel poslední dobou těžko rozlišuje mezi kopáním a konstruktivní kritikou...

Každopádně není problém se v diskusi zeptat, co vás zajímá a já rád odpovím. Řízení mají Audi i Mercedes lepší, ohledně filtrování se to nedá jednoznačně říci, protože třeba Éčko má asi šest různých druhů podvozků, které se v téhle disciplíně pohybují někde v rozmezí od tragédie po parádu. Na infotainment nejsem bohužel ten pravý...
23. 10. 2015 12:08
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Věřím, že u některých komentů nemusíme dopisovat, zda se jedná o konstruktivnost nebo vlastní hloupost ne? :-)
23. 10. 2015 12:27
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
U drtivé většiny je to samozřejmě jasné ;-)
23. 10. 2015 10:33
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Na vaření z vody jste přece expert :yes:
23. 10. 2015 10:39
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Ale jen u BMW M5 ;-)
23. 10. 2015 11:11
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
"...konkurenční varianty k 550i buďto chybí (Audi)...." To myslíte vážně?
[odkaz]
23. 10. 2015 11:37
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Ale to už je sportovní verze...ne běžná komfortní varianta se silným motorem :-)
23. 10. 2015 11:57
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
No to je mi novinka, tedy spíše kravinka. Je to sedan/kombi vyšší střední třídy s osmiválcovým motorem o stejném výkonu, s automatem, pohonem 4x4 a podobné ceny. Tedy prakticky nejbližší konkurent testované 550i xDrive.
23. 10. 2015 12:01
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Na papíře ano, reálně je ale rozdíl mít tichý uvolněný sedan nebo řvoucí prskající sportovní variantu, takže jakápak kravina.

Nejbližší konkurent tak je Mercedes E 500 4Matic.
23. 10. 2015 12:15
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
S6 řvoucí a prskající. Tak s touto bombou můžeme pro dnešek skončit.
23. 10. 2015 22:40
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
S nejsou žádné řvoucí prskající sportovní varianty. Naopak, jsou to celkem civilní, přívětivá auta. Jsou to prakticky A s S line paketem v základu. Asi nejzásadnější rozdíl oproti A je, že se nemůžete zbavit "sportovního" podvozku. Což někomu může vadit. Ale asi jsme každý jezdili jinými "eSky".
Avatar - Barrichello
23. 10. 2015 11:54
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Ani jeden, protože D3 fanataci do ničeho jiného než německého nikdy nesednou >:D >:D >:D
23. 10. 2015 12:07
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Takovýho tu třeba neznám, ty jsi si ho vymaloval, viď? ;-)
Avatar - Barrichello
23. 10. 2015 13:04
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Já vím sednou, když jim to půjčí dealer na 100-500 km >:D >:D >:D

O tom že by sedli do vlastního nemůže být řeč :-)
23. 10. 2015 15:24
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
A jak si vybíráš auto, když neznáš konkurenci? Podle obrázku nebo náboženskýho přesvědčení? Bariku, Bariku... >:-[]
Avatar - Barrichello
23. 10. 2015 21:56
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Tak první impuls, jestli se vůbec u auto zajímat je samozřejmě z obrázku, z toho že sem auto někde zahlédl na živo nebo z videa. Pokud se mi to nelíbí na fotce, těžko se mi to bude líbit v reálu.

Jenže tady jde o něco jiného - jde o to, že ačkoliv hoši možná jeli leččíms, domu by si nic co není německé nekoupili. A tom jaké auto je ti 200 km nic neřekne. >:D
To ti řekne užívání po dobu aspon roku a jízda v různých podmínkách. To nemáš šanci zažít někde na zkušební cestě mezi horní planou a dolní lhotou.
25. 10. 2015 05:56
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Znovu, nikoho takovýho tady neznáš, píšeš teoretický cinty o vybírání z obrázků apod. Do auta se musíš posadit a i těch 200km ti řekne dost na to, aby jsi se mohl rozhodnout. Po roce zistit, že je vše špatně je takový barikozní ;-)
Avatar - Barrichello
25. 10. 2015 15:01
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Když myslíš, 200 km ti řekne kulový o tom jaký je auto na dlouhý tratě, jestli se chová dobře na mokru i suchu, jak v zimě, jak je pohodlné na dlouhé tratě atd

Zjistit po půl roce že to není ono se stává no.
Avatar - Barrichello
25. 10. 2015 15:03
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Vypiš mi, kolik aut vyrobených v Británii, Japonsku, USA a korei vlastnili pánové dinar, whitelabel, AudiRS6, Jossalito a další.

At se pomějem, strašně by mě to zajímalo >:D >:D
Avatar - AUDIRS6
25. 10. 2015 15:36
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
tak som asi taky "kontinental-patriot", lebo aj ten "korejec" bol made in SVK / ZA >:D
Keby sa ratalo to, co som mal v uzivani na svoje potreby ( nevlastnil, ale mal ich k dispozicii ) tak by som obsiahol skoro celu Zemegulu, teda okrem Australie >:D

EDIT: Skoro som zabudol na Mazdicku E 2200 ! >:D
Ta bola faaaajn :-) :yes:
25. 10. 2015 16:36
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Já nevím, se jich zeptej. ;-)
Avatar - Barrichello
26. 10. 2015 08:50
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
To se toho dozvím >:D >:D >:D
Ti umí jen mlžit popř. mi tu vyjmenujou, co si kde napůjčovlai u dealarů a kamarádů.

Já sem taky jel v E-klasse, BMW 7 atd a vůbec to tu nezminuju protože to že sem v tom jel někde 20-50 km nemá žádnou vypovídací hodnotu.
Avatar - white label
23. 10. 2015 17:01
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Máš reakci pod RS6+/RS7+, fastbacku Barricku. ;-)
Avatar - centrum
24. 10. 2015 09:49
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Taky som ich čítal :-! Super auta sa super motory. :yes: Hneď je svet na pár minút krajší :*)
Avatar - fOE
23. 10. 2015 10:25
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
A tim chcete poukazat na to ze 1) vam ctenar nestoji za to abyste napsali co pro vas je treba samozrejme, ale pro nej byt nemusi (snad neposlete ctenare: tady bez a precti si minule testy kdyz chces vedet vic), anebo za 2) na to ze nejste schopni si jako redakce zabezpecit ruznorodejsi paletu testovanych aut? Jedno lepsi nez druhe. 8-s
Btw. vase ceska konkurence zvladla mezicasem otestovat M235i, M3, M4, M5... takze zjevne i v ceskych podminkach to jde, netestovat 10x obyc 5er.
23. 10. 2015 10:29
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Ne, tím chci říci, že do všech testů psát to samé + přidat dojmy z jiného motoru/specifikace by bylo extrémně nezáživné, únavné a zbytečné. Toť můj osobní názor a proto test vypadá tak jak vypadá.
23. 10. 2015 10:37
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Nebylo by od věci aspoň jednou zkusit tak primitivní věc, jakou je test spotřeby jiný, než vyčtený z palubního počítače? Pak by se třeba nestalo, že X6 se stejným motorem a pohonem všech kol v testu jezdila za 11 litrů a tady pětková limuzína za 13...
23. 10. 2015 10:40
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
To dost záleží i od toho, kdo testuje. Kolega Honza jezdí klidnějším stylem. Psal jsem to už asi milionkrát, že do drtivé většiny testovacích aut i tankuji a počítám spotřebu...
23. 10. 2015 13:09
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
V tom případě se omlouvám.
Na tipcars svého času tohle dělali a praktikovali stejný okruh, jednou zajetý v rámci limitů a ekonomicky, podruhé sportovně /a nejspíš i s občasným porušováním limitů/. Jen taková inspirace:)
Avatar - fOE
23. 10. 2015 10:38
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Docela smutna odpoved. :-O
23. 10. 2015 12:03
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
No vida, najednou reagovat umíte.

A co se vyjádřit k rozdělování článků?
Respektive k napěchování reklamy do až otravných rozměrů?
23. 10. 2015 12:04
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Ke svému článku reaguji, jako vždy. K rozdělování článků nejsem oprávněn nic psát ani mě samotného takové dělení netěší.
23. 10. 2015 13:04
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
No ale i ta druhá věta je pro mě dostatečný koment :-)
23. 10. 2015 12:40
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Proč by měl Ondra komentovat členění některých článků?
26. 10. 2015 13:30
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
A co takhle otestovat auto, které bylo v testu nulakrát, namátkou Hyundai Tucson (jakkoli je mi výrobce tohoto auta protivný, test a nějakou konfrontaci s konkurencí bych si klidně přečetl).
23. 10. 2015 10:10
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
To by byla strašná škoda, síla auto.cz a hlavní důvod, proč sem ještě chodím, jsou blogy, moje.auto a diskuze - tj. obsah generovaný uživateli.
Bohužel redakce dělá vše pro to, aby tuhle svou výhodu zadupala do země.
23. 10. 2015 10:13
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
Ano, málokde je tolik vytvořenýho prostoru jako tady. Nicméně to začíná být přes míru.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2015 10:19
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
A daří se jí to ;-\

Redakce :no: :no: :no:
Avatar - T613
23. 10. 2015 10:40
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
pak mi pisni, kam je přesunete.. to je jediný důvod proč sem ještě chodím
Avatar - Ozzman
23. 10. 2015 10:04
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
No jo, už jdu na to >:D Člověk si ani nemůže odskočit pokecat za kolegou a hned zaspí takovou parádní káru >:D
23. 10. 2015 10:05
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
:yes:
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2015 10:18
Re: tak jsem smazal link na auto.cz
:yes: :yes: :yes:

Totálně se pomátli 8-s

Machala & Šmuclerová :no: :no: :no:
Avatar - Ozzman
23. 10. 2015 10:03
BMW 550i xdrive
Úvod
Jsou tomu již dva roky, co se představila modernizace šesté generace BMW 5 s kódovým označením F10. Nyní jsme však dostali možnost vyzkoušet nejsilnější „běžnou“ variantu, a to model 550i s pohonem všech kol xDrive. Právě tato verze byla při faceliftu výrazně pozměněna – dostala totiž vyšší výkon díky novému motoru. Svou nespolehlivostí proslulá předfaceliftová varianta 4,4 litrového osmiválce měla výkon 300 kW a točivý moment 600 N.m, nyní však vůz má o 30 kW a 50 N.m více.

Další změny jsou spíše kosmetické – jiných světlometů, pozměněných nárazníků a dalších detailů si běžný člověk na první pohled nevšimne, ani nové ovládání infotainmentu iDrive s touchpadem také nikoho ze židle nevytrhne.

Máme zde tedy stále pětku, která působí mohutnějším a luxusnějším dojmem než předchůdce v podobě páté generace E60, zároveň však ztratila kus z jízdní atraktivity, ale o tom až později.

My dostali k dispozici atraktivní bílou variantu s paketem M sport, devatenáctipalcovými koly a kupříkladu i příplatkovou odtrhovou hranou víka zavazadelníku, která dále zvyšuje zajímavost auta. Osobně bychom sice zvolili jinou barvu, z hlediska stylu však o mnoho hezčí pětkové BMW nenakonfigurujete.

Uvnitř oceňujeme útlý volant s retro designem, stejně jako příplatková komfortní sedadla s čalouněním hnědou kůží. Ta jsou totiž elektricky nastavitelná v mnoha směrech a navíc velmi pohodlná. Jedná se však o natolik masivní křesla, že mírně omezují prostor pro kolena zadních cestujících, což navíc pro BMW 5 nikdy nebyla silná disciplína. Pokud tedy toužíte často vozit čtveřici dospělých v maximálním komfortu, možná bude vhodnější zvolit model 5 GT. Běžnou pětku zase zvolí ti, kteří rádi řídí nebo jezdí převážně v méně lidech (případně se o komfort zadních cestujících nestarají).

Pozice za volantem je příkladná a řidiče obklopuje příjemný interiér, kterému se jen těžko něco zásadního vytýká, byť někteří konkurenti, třeba Audi A6, umí vykouzlit lepší celkový dojem. To, co na dnes již téměř vyhynulé třídě standardních, nepříliš sportovních osmiválcových sedanů každého zajímá, je však jízda. Pojďme tedy na ni

Pokud chcete BMW 5 se silným motorem a jste odpůrci dieselů, máte v podstatě tři možnosti. Klasickou variantu tvoří šestiválec 535i, pokud však můžeme soudit z testu většího modelu 535i GT, je to sice milá, ale ne zrovna smysluplná jednotka, nicméně z naší trojice je nejlevnější. Neobvyklou volbu zastupuje varianta ActiveHybrid 5, která kombinuje totožný přeplňovaný šestiválec s elektromotorem. Je ale nutno přiznat, že zde se jedná o hybrid, který má podpořit výkony, o spotřebu zase až tak nejde, ta je v reálném světě stejně poměrně vysoká. Což nás přivádí k testovanému osmiválci.

Verze 550i totiž reálně spotřebovává podobný příděl paliva jako šestiválce (13 vs. 12 litrů), ale výkonem i kultivovanosti ostatní jednotky v tomto voze, včetně dieselové M550d, zcela zastiňuje. Po městě o práci osmi válců v podstatě nevíte, pokud tedy nesešlápnete plynový pedál razantněji nebo se nepodíváte na ukazatel spotřeby, kde bude svítit nějakých 17 litrů na sto kilometrů. V interiéru se rozléhá jen ticho a vzdálený ruch ulic.

Fascinující je, jak masivní 4,4 litrová jednotka dokáže auto rozpohybovat tak, že jste výrazně rychlejší než okolní provoz, ačkoliv ručička otáčkoměru nevystoupá dál než k 2000 ot./min. Rychlost narůstá zcela samozřejmě, naprosto nenuceně, což posouvá tuto variantu ještě o level výš než jiné modely.

Pokud si však chcete vychutnat všech 449 koní a 650 N.m naplno, je ideální nechat auto pružně zrychlovat třeba na trojku z 2000 otáček za minutu. Plyn do podlahy, lehké nadechnutí turbodmychadla a zátah začne postupně narůstat. V mžiku jste zaraženi v pohodlných křeslech a cítíte tlak na celém těle. Začíná se ozývat lahodné vrčení osmiválce, tak akorát silné, aby nerušilo posádku v rozjímání, jednoduše ideální podkres situace. Instinktivně povoluji, mrknu na otáčkoměr a…je tam teprve 3500 otáček, polovina toho, co tohle auto zvládá. Dobrá, tak znovu – tentokrát již ostře zarážím pedál do koberečku, převodovka podřadí a rozložitý sedan doslova vystřelí vpřed. Kdyby takto intenzivně táhla ještě před pěti lety vrcholná M5, byla by z toho senzace. Oproti dnešní M5 však autu chybí 111 koní…

Na mokré silnici jste rádi, že je zde příplatkový pohon všech kol xDrive, jinak by zadní pneumatiky neměly možnost odolat návalu točivého momentu. Pro vyznavače efektivity dobrá zpráva, „hračičky“ s driftem, puristé a fanoušci adrenalinových sportů by možná raději volili zadokolku.

Schopnost předjíždět je s tímto motorem neskutečná, cestování napříč Evropou se změní v radost a řidič si užívá každé probuzení monstra pravou nohou. Podobně dobře se prodíralo provozem s nedávno testovaným Mercedesem S 500, což je ještě zcela jiná třída luxusu, BMW však ukazuje, že v některých ohledech mají ve Stuttgartu ještě co zlepšovat. Na mysli mám zejména osmistupňovou automatickou převodovku ZF, která v 550i funguje fantasticky. V běžném režimu řadí zcela neznatelně, u tichého osmiválce nezaregistrujete ani změnu zvuku v nízkých otáčkách, pokud však toužíte po okamžitém zrychlení, dokáže velmi rychle podřadit o několik stupňů. Navíc skvěle reaguje na pokyny plynem, dokáže se také velmi inteligentně přizpůsobovat, a když chcete řadit manuálně pádly pod volantem, jsou její reakce v podstatě okamžité. Jen při plném plynu v manuálním režimu objevíte cukání při řazení, zde je to však schválně - někteří zákazníci si to přáli, aby měli pocit, že vážně jedou, což my ovšem nechápeme a dáváme přednost plynulosti, kterou nabízela stejná skříň v BMW 435d.

Jak už jste možná pochopili, 550i je stvořena pro ty, kteří chtějí automobil na delší cesty s působivou dynamikou, kultivovaností a bez přehnaného dramatu. Vůz působí diskrétně a zároveň tiše ujíždí snad všemu. Na dálnici pak při 130 km/h jednotka točí jen 1900 otáček za minutu, stejně ale umí i na nejvyšší stupeň velmi dobře akcelerovat. Pokud podržíte plný plyn jen o chvíli déle, „narazíte“ do omezovače rychlosti, ani nevíte jak. Vzhledem k nabízené dynamice pak již avizovaný průměr spotřeby okolo 13 litrů na sto kilometrů při svižnější jízdě není vůbec špatný.

Technicky není na tomto voze nic, co by člověka překvapilo, detailně rozebírat nápravy či systém pohonu všech kol xDrive by tedy bylo omílání již známého. Pojďme se raději zaměřit na to, jak se „pětka“ s devatenáctipalcovými koly, adaptivními tlumiči a pohonem 4x4 chová.

Vzhledem k masivnímu výkonu by se mohlo snadno stát, že podvozek nebude stíhat motoru, to však v tomto případě neplatí. Snad jen brzdy mají po dvou zabrzděních z vyšší rychlosti dost, zavěšení vozu si však s vysokou rychlostí poradí bez problémů. Auto je za všech okolností stabilní, přitom poměrně poddajné.

Jediné, co výrazně narušuje dojem z jízdy, jsou pneumatiky runflat, které kvůli svým tvrdým bočnicím způsobují otřesy již na drobných nerovnostech. Pokud trefíte větší díru, ozve se citelná rána, která se k vozu za danou cenu zrovna nehodí. Když už jsme u těch záporů, nelze nezmínit řízení, které je podobně tragické jako v jiných moderních BMW, tedy zatuhlé, netečné, s nechutí vracet se do středové polohy a zcela nekomunikativní. Přitom ještě předchůdce nedělal nic špatně.

Vše, ať už komfort nebo řízení, je zhoršeno pohonem všech kol - máme ověřeno, že zadokolky se chovají lépe, nicméně právě u tohoto vrcholného modelu mi použití systému xDrive snad poprvé nevadilo, když nepočítám SUV, protože vůz má již tolik výkonu a přitom se nejedná o prvoplánově sportovní model, že podporu předních kol oceníte.

Zejména když tato čtyřkolka dovolí i hodně zábavy. Potřebujete sice pevnou a rychlou ruku, ale zejména na mokru auto umí i pěkné táhlé drifty. V nájezdu do oblouku je BMW přesné a nedotáčivost je posunuta opravdu hodně daleko.

Při delších cestách pak oceníte odhlučnění na úrovni třídy, tedy vůbec ne špatné. Na dálnici se navíc uklidní i drobné pohyby podvozku dané tvrdými bočnicemi pneumatik a vůz se tak stane příjemným cestovatelem.

Závěr
Ve vyšší střední třídě vládnou jednoznačně naftové motory. Jak však dokazuje tohle BMW, je to trochu škoda, protože pokud se chcete ve svém voze cítit dobře, rozhodně vám po ránu pomůže spíše zapředení skvělého osmiválce než rachot dieselu.

Pětka s V8 se tak stane spíše volbou fajnšmekrů, je však nutno říci, že svou pozici i nemalou cenu si tato verze dokáže obhájit, a to zejména zcela suverénní dynamikou či hladkým během motoru. Dříve často preferovaný šestiválec vedle tohoto agregátu bledne závistí. Samotné BMW 5 pak není bezchybným vozem, ale stále umí přesvědčit solidním podvozkem, pohonem všech kol se smyslem pro zábavu či příjemným interiérem. My pouze doufáme, že benzinové osmiválce z vozů této třídy úplně nezmizí, byla by to totiž obrovská škoda.

Plusy
Kultivovaný motor
Výtečný automat
Suverénní dynamika
Jistota v zatáčkách
Cestovní komfort

Minusy
Zatuhlé řízení bez chuti vracet se do středové polohy
Méně místa vzadu
Rázy od kol na nerovnostech
Rozbalit vlákno
82
23. 10. 2015 10:10
Re: BMW 550i xdrive
Skvělý! Pořád bohužel platí, že kdo chce BMW s akceptovatelným řízením, musí sáhnout po RWD. Takto si kupuje jen "olympiádu" s ledvinami.

Tak počkejme na generaci G! ;-)
Avatar - Ozzman
23. 10. 2015 10:16
Re: BMW 550i xdrive
Mne zas příjde nesmyslné, že každé BMW musí mít runflaty, jistě mají své klady, já jsem toho s bavoráky moc nenajezdil, ale když autor píše o parádním cestování Evropou a na runflatech, asi tím myslí jen západ >:D Jinak to je očistec a ranami do podvozku jsi pak někde na komfortu mainstreamového fauvé, zrovna teď jsem týden jezdil s dvojkovým Superbem napříč Evropou a takové rány při každé nerovnosti (narozdíl od BMW ale i způsobovali nejisté chování celého vozu a ne jen akustický diskomfort) >:D

Jo a ten volant se mi stejně líbil před faceliftem více, bohužel je to teď v každém sporotovním paketu napříč třídami :/ :-)
23. 10. 2015 10:24
Re: BMW 550i xdrive
K ranám, je to spíš dunivý žuchnutí a můžeš udělat to co spousta lidí, koupit sprej a nechat si auto dodat na zimních pneu. Letní pak v klidu obout na nonRFT.

Ten volant je geniální ;-)
Avatar - Ozzman
23. 10. 2015 10:27
Re: BMW 550i xdrive
Jo, to vím, ale když jsem pročítal diskuze, tak prý při jakémkoliv defektu odmítá asistenční problém řešit, ale vše musíš zaplatit, jinak je to náderný kus, bojím se říct i jeden z posledních automobilových benzínových skvostů, co se dají koupit. Bude škoda, když časem víceválcové motory vymizí i z třídy BMW 5er
Avatar - Dinar
23. 10. 2015 10:32
Re: BMW 550i xdrive
Příští 5er bude osmiválec mít.
Avatar - Ozzman
23. 10. 2015 10:35
Re: BMW 550i xdrive
Ještě že tak :-)
Avatar - fOE
23. 10. 2015 10:28
Re: BMW 550i xdrive
Ne kazde BMW musi mit runflaty, M performance auta je z fabriky nemaji, stejne jako plnohodnotne ///M. Takze M135, M235i, M550d atd. atd.
A ano, lpeni BMW na runflatech mi pripomina lpeni Merkelove na imigrantech. Vsichni vedi ze to byla kardinalni vina, ale ani top manazer ani top politik to nikdy neprizna, byl by to jeho konec. 8-s
Avatar - Dinar
23. 10. 2015 10:31
Re: BMW 550i xdrive
No, mě vždy udivuje, když si v D stěžuju na rft, jak to pro ně vůbec není téma, nikomu nevadí. Rozdíl v kvalitě cest je prostě markantní.
Avatar - Ozzman
23. 10. 2015 10:34
Re: BMW 550i xdrive
To teda >:D Tam je kolikrát rovnější i polní cesta >:D
Avatar - fOE
23. 10. 2015 10:40
Re: BMW 550i xdrive
Ne tak docela, tohle plati pro kvalitu cest mimo mesta. Je pravda, ze i ve mestech neumi nase ceskoslovenske kanaly o 10cm niz nez silnice, ale jinak s kvalitou povrchu obecne si s CR casto nezadaji, ta je zla i v Nemecku a i v F10 na R18 to bylo dost znat, ze sedla runflaty. V Nemecku jsou o level lepsi okresky, to bez debat, tam neni nac si u runflatu stezovat.
Avatar - Ozzman
23. 10. 2015 10:49
Re: BMW 550i xdrive
Ani tak nejde o kvalitu povrchu, ale spíš o to, že u nich když zalepí silnici, tak je v rovině s vozovkou a ne nad či pod ní i když pár cm.... Vždyť je to ostuda, co tady dělají a jakým stylem lepí díry, někdy je radši jen zalijí asfaltem a zaštěrkují.. :/
Avatar - fOE
23. 10. 2015 11:27
Re: BMW 550i xdrive
Bohuzel, ale stejne problemy se nevyhli ani nemecku. Uspesnost toho opravit neco do roviny je urcite vyssi nez u nas, ale brecet stestim se z toho taky neda. >:D
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2015 12:14
Re: BMW 550i xdrive
Zkus francouzský dálnice :yes:
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2015 12:07
Re: BMW 550i xdrive
Z Asadovy říše uteklo asi 11 milionů lidí. To je polovina státu - to se nestává ani v extrémních případech a je to na relativně vyspělou civilizovanou zem beprecedentní. Po milionech sou v sousedních státech. Těch pár set tisíc v Evropě je naprostej zlomek. A to v tom sou mraky lidi Z Ukrajiny, Ruska a Balkánu
Eště větší fraška je to u nás kde Zeman už měsíce hřimá hlášky proti uprchlíkům jak nebudou respektovat naše zvyklosti atd. O azyl před válkou dle mezinárodního práva tu letos požádalo 73 syřanů
Od začátku tamní občanský války jich tu žije pár set - policie nezaznamenala jedinej problém. V lednu jsme odsouhlasili ze na léčení vezmeme 24 syrskejch dětí. Úředníci dělali přes půl roku takový zdržovacky ze teď přijedou 3 nebo 4
Před pár lety za občanský války v Jugoslávii tu bylo asi 20 tisíc uprchlíků z toho polovina muslimů - většina lidí o tom ani neví.

Merkelová důsledně plní 1. článek německý ústavy. Kterej jim vítězný mocnosti vnutil po 2. SV - že sme si všichni rovni atd. aby se zase nepovyšovali nad židy a černochy a tak
Zhruba 60% co nejsou válečný uprchlíci dle mezinárodního práva stejně Německo vypakuje mimo hranice Schengenu.

To bude asi všechno :-)
Re: BMW 550i xdrive
Zase jednou neuveritelne plácás - tvoje klasické omílání porád stejných vecí a jinak kecy. Chtel jsem napsat ze prece nemuzes být tak blbej ale evidentne muzes.

Takze jenom strucná reakce na tvoje slinty:

1.
Ten obrovský problém ani tak nejsou ti uprchlíci kterí uz jsou v Nemecku (i kdyz ti také samozrejme problém jsou) ale to ze kazdý den pricházejí tisíce dasích, jako mravenci. Jenom v pátek 23.10., to znamená za jeden den, vstoupilo do Slovinska víc jak 9.000 imigrantu. Jasná vetsina techto lidí prichází z Blízkého Východu a z Afghánistánu, v tomto týdnu bylo mezi imigranty kterí prisli do Slovinska 55 % Syranu a 25 % Afgháncu, dalsí velká skupina jsou lidé z Iráku. Ten podíl Syranu je ve skutecnosti mozná trochu mensí protoze i nekterí imigranti z jiných státu regionu se vydávají za Syrany. Na to se vetsinou pozdeji pri azylovém rízení prijde, Ta císla pochází od slovinské policie. Pokud tomu neverís tak se zajed podívat do rakouského Spielfeldu na hranici se Slovinskem.

2.
Tyto tisícové masy si v podstate delají co chcou, ignorují príkazy a zákazy. Od konce léta tito imigranti uz meli radu konfliktu s policií v rúzných zemích od Recka po Francii a Dánsko, Nemluve o konfliktech a násilí v ubytovacích zarízeních v Nemecku. V posledních dnech trikrát prorazili policejní zátarasy na slovinsko-rakouské hranici ve Spielfeldu a masove vtrhli do Rakouska. Jiní vstupují do Rakouska ilegálne po zeleznicní trati a na dalsích místech. Rakouská policie se bojí zasáhnout takze nedelá nic. To ze nedávno tak zprasili jeden zvlástní vlak rakouských zeleznic ÖBB tak ze nekolik vagonu musí na opravu je jen drobný detail.

3.
Krome mnozství je problém práve v tom ze jsou muslimové. V tom má Zeman bohuzel z velké cásti pravdu i kdyby ses z toho poßral. Nejde o to ze by kazdý muslim byl spatný clovek ale o to ze urcité procento muslimu je náchylné k aktivitám v paralelní spolecnosti, zboznování islámských duchovních kterí zijí v Evrope a pritom hlásají nenávist vuci evropskému zpusobu zivota, podpore IS, terorismu, potlacování práv zen atd. Tím se zásadne lisí od imigrantu kterí drív pricházeli do Nemecka, Rakouska atd. (byli to hlavne lidé z východní Evropy, ale taky treba Chile, Vietnamu a podobne). Zásadní problémy s muslimy zacínají tam kde dochází k jejch velké koncentraci. Dokud je v CR pár tisíc muslimu tak to zádný velký problém není a proto by bylo dobre aby k nijak zásadním navýsení nedoslo. Pokud tvrdís ze ty problémy s usazenými muslimy (ne imigranty), kterí jsou uz casto dokonce narozeni v Evrope, nejsou tak si to bez nastudovat treba do Francie nebo Velké Británie, nekteré negativní príklady najdes i v Nemecku.

To co jsem napsal není zádná fanatická propaganda ale celkem vecné shrnutí situace. Pokud to chces rozporovat tak jsi jeste vetsí vypatlanec nez se zdálo.

Jo a nastuduj si nejaká nová císla, to tvoje omílání porád stejných slintu je uz otravné.

Jinak Asadovi drzím palce aby to ustál. :yes:

To bude asi všechno, slintale.
Avatar - _Karel_
24. 10. 2015 12:00
Re: BMW 550i xdrive
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
24. 10. 2015 20:46
Re: BMW 550i xdrive
:no: :no: :no: ;-)

V 00:03 sem ti na tohle důkladně odpověděl v diskuzi: Motory EA288...
Avatar - Hammunasakra
24. 10. 2015 20:59
Re: BMW 550i xdrive
Bohužel v tomhle se narozdil od dění v autoprůmyslu vůbec neorientuješ a nevyznáš. Zkus i tady nedat na davový mínění a kecálky typ Okamura, Zeman, Chovanec nebo Dělnická strana sociální spravedlnosti nebo jak si zrovna řikaj
V autech taky nedáš na auto.cz Zkus nebejt omezeně přízemní i tady - a neplácat ;-)
Papouškovat z Blesku nebo nějakýho Babišovi plátku umí každej blb, snad máš na víc ne?

Přát někomu jako je Bašar v 21. století ať je doživotní vládce je tristní. Jeden z tvejch největších úletů vůbec. Proc vlastně? Protože jeho otec generál kdysi přebral moc? :-)
Doufám že podobnou totální úchylnost nechceš i tady. Co takhle navěky Sobotka? Jermanova doživotní šéfka Poslaneck sněmovny by taky nebyla marná >:D
Krnda navěky primátorkou je taky super - to bych utíkal jak ty syřani :yes: >:-[]

Sorry s Chovancem, Okamurovou a Zemanem který hrajou na nejnižší pudy a neznalost za jeden provaz netáhnu. Klonim se spíš k pohledu německýho prezidenta, papeže nebo lidí z akademický půdy
Re: BMW 550i xdrive
Tak ted ti neco reknu vypatlance, a to slovo vypatlanec myslím zcela vázne. Vís ty vubec kde ziji, jaké informace sleduji, cím se rídím. Kdo ti vypatlance dává právo psát vety typu "Zkus i tady nedat na davový mínění a kecálky typ Okamura, Zeman, Chovanec nebo Dělnická strana sociální spravedlnosti nebo jak si zrovna řikaj" nebo "Zkus nebejt omezeně přízemní i tady - a neplácat
Papouškovat z Blesku nebo nějakýho Babišovi plátku umí každej blb, snad máš na víc ne?"?

Takze pro tvoji informaci: Obcas si prectu co o imigrantech rekne Zeman, rozhodne nectu vsechno co Zeman ríká. Co k tomu ríkají Chovanec, Okamura nebo nejaká Delnická strana vím maximálne z titulku, nijak se tím nezabývám. A muj názor si rozhodne nevytvárím na základe toho co píse Blesk nebo idnes.

Za to jsem si minulý mesíc osobne prohlédl situaci na nádrazích v Budapesti, ve Vídni a v Mnichove. Taky jsem mel to "potesení" svézt se z Vídne do Nemecka vlakem ICE ve kterém byla 2. trída narvaná imigranty. Ja jsem sice sedel v 1. tríde ale presto jsem si tu situaci dobre prohlédl.

Krome toho jsem od srpna mluvil s hodne lidmi ze zemí postizených touto invazí kobylek - ze Srbska, Madarska, Rakouska, Nemecka. A tech lidí byly víc jak desítky. Takze o názorech techto lidí neco vím.

Takze, vypatlance, pokud me zajímá jak probíhá momentální vlna imigrace tak se budto podívám tam kde se to deje nebo sleduji média prímo postizených zemí. Ne ceská média.

K tomu co jsem napsal o Asadovi viz moje odpoved dalsímu místnímu vypatlanci.
Avatar - Karen_
25. 10. 2015 21:38
Re: BMW 550i xdrive
ach jo, gilgit zase lže :'-(
Re: BMW 550i xdrive
V mém príspevku z 24.10. 05:39 jsem napsal tri konkrétní body. Jses schopen je vecne vyvrátit, bez omílání tvých obvyklých kecu? Cekám na vecné argumenty v cem nemám pravdu, slinty me nezajímají.
25. 10. 2015 06:00
Re: BMW 550i xdrive
Možná vám připadá pánové ACZ jako politickej plátek...ale nám ostatním ne. Je mi putna o čem se dohadujete, ale běžte si to řešit jinam. Myslím to zcela vážně. Na podobný půtky jistě najdete něco vhodnějšího. :-!
Re: BMW 550i xdrive
Reagovat na nick Hammunasakra je docela zbytecné ale nedalo mi to. Jinak ale nevím proc by se na ACZ nemohlo diskutovat o politice nebo cemkoliv jiném. Zivot nejsou jenom auta.
25. 10. 2015 16:54
Re: BMW 550i xdrive
Pre toto rad chodim na stranku strelectvi.cz kde sa dozvies konkretne fakty ku konkretnemu problemu a tym padom maju tie diskusie svoju hlavu a patu a najdem tam co hladam.Tu strasne chyba jeden seriozny administrator co by sa venoval diskusiam a pokial by sa tema k danemu clanku zvrhavala inym smerom tak by upozornil a ked to nepomoze tak by to premazal ako to robia na tej stranke o zbraniach.Proste by nebolo pod kazdou diskusiou zbytocnych 70 prispevkov zo 100..
Avatar - AUDIRS6
25. 10. 2015 17:02
Re: BMW 550i xdrive
Keby mi mali takto zaj€bavat diskusiu o Audi, tak najmem hackera aby ich kickol ! >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Re: BMW 550i xdrive
Ale no tak. Zivot nejsou jenom auta.
Avatar - AUDIRS6
25. 10. 2015 17:50
Re: BMW 550i xdrive
ako sorry, ani nemam chut celu tu vasu debatu citat, ale tu ste to uz dost prehnali... :-!
Kiez by platilo, ze mudrejsi ustupi...
Re: BMW 550i xdrive
Príste az bude nejaká diskuse o Audi tak najmu dva Madary (samozrejme z Györu) aby tady v madarském jazyce diskutovali o madarské politice. >:D
Avatar - AUDIRS6
25. 10. 2015 18:11
Re: BMW 550i xdrive
Nepokusaj ! >:-[]
Avatar - CHerokee
24. 10. 2015 22:35
Re: BMW 550i xdrive
Držet palce Asadovi, to je zvláštní postoj. Asad rozpoutal občanksou válku ve vlastní zemi, jen aby se udržel u moci. Je to zločinec nejvyššího řádu. Podporuje ho Rusko, přestože OSN již víceméně v r. 2012 Asada vyzvalo rezolucí k odstoupení. Rusům nejde o nic jiného, než tu zem ještě více roz*** a destabilizovat tak Evropu.
Re: BMW 550i xdrive
Tento clánek se tvárí jako objektivní analýza situace ale bohuzel se prílis málo zabývá tím co delá takzvaná opozice. Takze to objektivní analýza situace není.
Re: BMW 550i xdrive
Vypatlancum se ten postoj mozná muze jevit zvlástním. To co jsem napsa o drzení palcu Asadovi je samozrejme mírná nadsázka ale je rozhodne lepsí diktátor, který pred vypuknutím války nepatril k tem brutálním, nez IS. Jasne ze vypatlanec CHerokee nemuze rozchodit to ze nekoho podporuje Rusko ale to je zcela normální. Rezoluce OSN jsou zcela nepodstatná vec.
25. 10. 2015 09:03
Re: BMW 550i xdrive
Coze??? Assad nepatril k brutalnim diktatorum? Uvedomujete si, ze obcanska valka v Syrii zacala tim, ze v ramci Arabskeho jara vypukly v Syrii protesty kdy byly stovky tisic lidi v ulicich a na arabske pomery mirumilovne zadali reformy ci rovnou odstoupeni Assada, tedy neco co treba v Tunisku vedlo ke zmene vlady bez krveproliti? A ze Assad reagoval na protesty tak, ze ty demonstrace nechal armadu ostrelovat z del a letadel? A ze tam byly desitky tisic mrtvych jeste pred tim nez poprve vystrelila druha strana. A ze davno predtim nez se v Syrii objevil prvni islamista, tak proti Assadovi povstali uplne normalni lide a rovnez nezanedbatelna cast armady, ktera sice nebyla extremne precitlivela, ale tohle bylo i na ni moc? Assad je jeden z nejbrutalnejsich diktatoru poslednich padesati let, mira toho kam je ochoten sahnout k tomu aby svuj zadek udrzel u moci je nepredstavitelna a nema takrka zadnou konkurenci (mozna jeste tak severokorejsti Kimove mu mohou konkurovat).
Avatar - CHerokee
25. 10. 2015 09:24
Re: BMW 550i xdrive
Na to jsem se snažil upozornit, ale bolševikům toto nejde do karet. A tak raději urážejí kolem...
Re: BMW 550i xdrive
Vzhledem k tomu ze nejsem "bolševik" a s komunisty jsem nikdy nemel nic spolecného tak ten kdo urází jsi jednoznacne ty, vypatlance s nickem CHerokee.
Re: BMW 550i xdrive
"ze tam byly desitky tisic mrtvych jeste pred tim nez poprve vystrelila druha strana" - vázne? Más nejaký zdroj pro toto tvrzení?
Avatar - Hammunasakra
25. 10. 2015 11:04
Re: BMW 550i xdrive
Nejde o to jestli dřív Osman nebo Ali. Podstata je že synka generála co na desítky let převzal moc lidi prostě za dalšího doživotního vládce nevzali a nechtěj ho
A on si moc snažil udržet pomocí armády. Za jakoukoli cenu. Ale to víš stejně jako znáš počty mrtvejch civilistů: Asi 250 tisic a mrtvejch dětí je asi 10-15 tisíc. Miliony lidi na útěku v okolních zemich. My tady teď šílíme z toho že sem do Evropy utíká asi desetina z nich
To je podstata.
[odkaz]
Re: BMW 550i xdrive
Vypatlance nejde o to ze do Evropy utíká asi desetina z nich ale ze do Evropy bude mít v prístích letech namíreno mnoho miliónu, a to nejen ze Sýrie.

Na to abys vecne a konkrétne napsal co je spatné na tom co jsem napsal vcera nemás.

Ten link uz sem dávals vcera, nemusís se opakovat tak jako ve vsem.
Avatar - Hammunasakra
25. 10. 2015 11:36
Re: BMW 550i xdrive
Jasně že jo - fakt žiješ v sebestřednejch bludech že to nevim? Snad nechci vědět jak si mě představuješ >:D
I když možná docela jo >:-[]

Zase špatně: Jasně sem ti odpověděl že to můžem rozebrat dokonce i víc do hloubky :-)
Už v 10:04 - aby sme tady v živý diskuzi neřešili politiku tak pod článek Motory EA288.. - 10:04 bylo před hodinou a půl ;-)
Re: BMW 550i xdrive
Jako namysleného vypatlánecka který si myslí ze vsechno ví nejlíp, ignoruje vecné pripomínky lidí kterí mají k problému blíz ale za to porád dokola omílá pár naucených hesel a fragmentu informací, jiným lidem predhazuje to odkud mají svoje informace aniz by to mohl prokázat a sám má takové diskusní chování ze kazdý komunistický propagandista by z neho byl nadsen.

Ja nemám zájem s tebou nic rozebírat ani v této diskusi ani v nejaké jiné.
Avatar - Hammunasakra
25. 10. 2015 12:25
Re: BMW 550i xdrive
Takže před rozborem víc do hloubky útěk? Dobrý :yes: >:D >:D >:D >:-[]

Nevim všechno nejlíp - bohužel :-)
Opakovaně uznávám tvuj přehled v autoprůmyslu - většinou nesouhlasim s tvejma politickejma názorama, drtivě nesouhlasim s tvym pohledem na Bašara Asada = tam sem si na 100% jistej že seš úplně mimo realitu
Dost možná sám víš = proto to radši nechceš víc rozebírat. Že je mladej Asad největší pako mezi všema diktátorama je totiž skoro ložený a třeba ty statisíce mrtvejch civilistů to je prostě neoddiskutovatelnej fakt a víš že to tak je. Tady se dlouho psalo jen o Ukrajině ale to je proti Asadově čistce v Syrii fakt naprosto bezvýznamná lokální drobnůstka.
Všim sis že když někdo jen nemá stejnej názor okamžitě ho urážíš a urážíš a urážíš? ;-)
Re: BMW 550i xdrive
"Takže před rozborem víc do hloubky útěk?" - nelzi vypatlance. Na rozbor mého príspevku do hloubky jsi mel od 24.10. 05:39 casu dost.

Co se týce tvé poslední vety, tak zase lzes.

A vázne tady nemám zámer s tebou o tom "diskutovat".
Avatar - Hammunasakra
25. 10. 2015 12:44
Re: BMW 550i xdrive
Ta časová výmluva je dokonalá :yes: >:D >:D >:D

Bohužel ne

Já taky ne tady proto sem ti odpověděl pod: Motory EA288.. ;-)

Končim přepínám >:-[]
Avatar - CHerokee
25. 10. 2015 13:02
Re: BMW 550i xdrive
Když jsme u těch vypatlanců, co a kde máš vystudováno? Kde jsi byl naposled na nějaké přednášce nebo besedě s politologem, sociologem, orientalistou? Víš co je studium totalitárních režimů....fando diktátorů a urážek?
Re: BMW 550i xdrive
Ve verejné diskusi ve které se pohybuje rada primitivu rozhodne nebudu odpovídat na osobní otázky. A uz vubec ne vypatlanci který cloveka který má jiný názor nez on oznacuje za bolševika.
Avatar - CHerokee
25. 10. 2015 16:10
Re: BMW 550i xdrive
Já se taky neptal na nic osobního, o to mi přece vůbec nejde. Jen odkud máš vzdělání. A ty se divíš? Bolševici a fašouni obhajují diktátory.
Re: BMW 550i xdrive
Ty jsi me opakovane oznacoval za bolsevika protoze jsem si dovolil mít jiné názory na Rusko a Ukrajinu. Vzhledem k tomu ze jsem s komunisty nikdy nic nemel a nemám tak je to primitivní urázka, pomluva a lez.
Avatar - CHerokee
25. 10. 2015 17:08
Re: BMW 550i xdrive
Však to souvisí s tím, co jsem psal - bolševici a fašisti obhajují diktátory a je jedno, zda to je Kim Čong Un, Putin nebo Assad. Zvláště v zemích, kde máme přímou zkušenost s diktaturami.
Re: BMW 550i xdrive
Nevíc co s cím souvisí. Vím jenom ze já nejsem bolsevik a ze ty lzes.
Avatar - Karen_
25. 10. 2015 21:37
Re: BMW 550i xdrive
Gilgite, nelži !!!
25. 10. 2015 16:35
Re: BMW 550i xdrive
Sakro běž do * s politikou... Švihej si ji rozebírat jinam :-!
Avatar - Hammunasakra
25. 10. 2015 16:51
Re: BMW 550i xdrive
Viz já ve 12:44 teda 4 hodiny před tvou připomínkou: Se stalo ;-)
Avatar - Dinar
23. 10. 2015 10:28
Re: BMW 550i xdrive
V pětce ty runflaty svým projevem vadí asi nejmíň, se superbem bych to opravdu nesrovnával, ale bez rft je to s adaptivními tlumiči lepší než A6 nebo E-Klasse na vzduchu, lépe umí poměr komfort/agilita jen XF, a to je výzva pro příští 5er. ;-)

Tenhle volant je podle mně aktuálně nejlepší "kormidlo" vůbec, škoda, že se jím ovládá řízení, které je na pr.d. :-!
Avatar - Ozzman
23. 10. 2015 10:33
Re: BMW 550i xdrive
Já 5er jel už dávno, ještě před faceliftem a moc si nemapatuji, navíc jsem nezkoušel díry, naposledy jsem jezdil s 2 AT a tam i když to auto je spíše rodinné mi runflaty dost znepříjemnili jinak velmi dobře jezdící MPV a na Superba jsem si vzpoměl ,protože jsem ho teď měl a byl sem doslova v šoku, jak je to auto ve srovnání s konkurencí hrozné co se komfortu týče a jaké rány jsem slyšel zezadu, což snad není zvykem ani od starších Oktávek s multilinkem :-)
23. 10. 2015 10:34
Re: BMW 550i xdrive
...ten první odstavec je přesně to, co bych očekával od testu ;-)

OT: tady se mi "mluví líp" :-)
23. 10. 2015 10:44
Re: BMW 550i xdrive
Tak příště prosím dodat to BMW bez rft, ať to do toho testu můžeme napsat... ;-)

Což v podstatě nejde bez toho, aniž bych si ty pneumatiky musel koupit sám, na což mi nikdo peníze nedá, takže je to pasé...
23. 10. 2015 12:10
Re: BMW 550i xdrive
Ondro, kurnik...Dinar jen shrnul fakta. Když odhlídnu od runflatů, pak stačí napsat jestli s klasickým adaptivním pérováním umí konkurence na stejných kolech něco lepšího :-)
23. 10. 2015 12:26
Re: BMW 550i xdrive
No jo, ale tady by chtěl každý, abychom mu snesli modré z nebe...

Ale jak to udělat, když Éčko jsem řídil buďto se standardním podvozkem, AMG podvozkem nebo na vzduchu, ale s adaptivními tlumiči nikdy...takové auto snad ani neměli v novinářské flotile.

A6 zase znám s adaptivními tlumiči, ale bez runflatů a na větších kolech.

Samozřejmě, mohl jsem tyhle nuance ignorovat a napsat to sem jasně, ale vypovídací hodnota by byla nula. Máme taky bohužel dost omezené možnosti... Já bych chtěl vyhovět každé konstruktivní kritice, ale občas je to velmi složité.
23. 10. 2015 12:43
Re: BMW 550i xdrive
E na větších kolech neumí s ničím, A6 pak se vzduchem...nebo je tomu jinak? ;-)

Nehledej v tom rýpání, je mi jasný, že vyšší střední nejezdíte každý týden a proto je to těžší...ale šlo by to :-)
23. 10. 2015 12:56
Re: BMW 550i xdrive
Samozřejmě všechno jde, kdyby měli dovozci k dispozici srovnatelné verze, tak by to mohlo být zajímavé :-)
Avatar - AUDIRS6
23. 10. 2015 12:56
Re: BMW 550i xdrive
Po FL A6 som este v ruke nemal, ale pred FL S-line na vzduchu, a 19" bola fajn.
Malinke nedostatky na priecnych nerovnostiach som registroval, ale nic, co by ma odradilo. Nedavno som bol s 1 znamym, a ten ( zaryty MB-ckar >:D ) prisiel na A6 2.0 TDi - bez nicoho ( teda okrem vybavy >:D ) - teda standardny podvozok na zeleze a 20" :-O - a svete div sa, ono to fungovalo v pohode !
Predpokladam, ze hodne podobne ako nedavno testovana RS6 - len teda o kusok mäkksie, ale ziadne razy od kolies, pekne filtrovanie aj drobnych priecnych nerovnosti...
Sprdol som ho, ze si ani nevie kupit poriadny voz, nieco zamrmlal ze to ma ako taku "odvykacku" ( tiez si nepamätam, ze by mal kedysi nieco s menej nez 250k / tonu... >:-[] ) a odprdkal na nej prec... :-)
23. 10. 2015 13:01
Re: BMW 550i xdrive
A6 na oceli už 19" neumí, takže 20" nevěřím vůbec. Vzduch funguje do doby než přitlačíš, pak reaguje jako voda v láhvi, když s ní třepeš. Vždy dělá to co potřebuješ se zpožděním. Vzduch není téma, pokud se nebavíme o limo, která má jezdit rychle po dálnici ;-)
Avatar - AUDIRS6
23. 10. 2015 13:05
Re: BMW 550i xdrive
jak "neumí" ?
Ako zladit, alebo predat ? :-|
Praveze zladene to bolo praveze nad ocakavania dobre ! No a do konfiguratoru na predajne moznosti som sa nikdy na 2.0 TDi nepozeral ... ;-)
Ale o aktualnych "zeleznych" podvozkoch v A6 citam chvaly vsade, takze mne sa to len potvrdilo. To, ze kedysi davnesie to "neumělo" - bolo kedysi... ;-)
23. 10. 2015 15:26
Re: BMW 550i xdrive
Když jsem A6 vyzkoušel, tak 3,0TDI Q a na 19" s ocelí byla zbytečně tvrdá, tvrdší než 5er. Nejhůř na tom ale je odcházející E-Klasse.

Neumí, jako neumí důstojně tlumit ;-)
23. 10. 2015 15:30
Re: BMW 550i xdrive
Umí, ale jen na komfortním ocelovém podvozku s malými koly, jako bylo na testované E 200 NGD...jinak je to horší no :-)
Avatar - AUDIRS6
23. 10. 2015 16:04
Re: BMW 550i xdrive
a mal si podvozok standard, S-Line, alebo S-sportovy ? :-)
Tato bola na standardnom. ;-)
23. 10. 2015 16:12
Re: BMW 550i xdrive
S-Line. Na standartním jsem jel jen s 16" a tam to zase je žvejkačka ;-)
Avatar - DRBNUTY
23. 10. 2015 18:43
Re: BMW 550i xdrive
Ako majitel E-Klasse 300CDi Avantgarde pred faceliftom mozem potvrdit...podvozok tvrdy aj na 17kach.Pri facelifte sa to vraj zlepsilo, vraj do zlepsenia investovali vela penazi...neviem posudit, nevyskusal som.
24. 10. 2015 09:28
Re: BMW 550i xdrive
Nejsi Drbnutý?:)
Sto lidí sto chutí, co jednomu připadá moc tvrdé, druhému je jako žvejkačka. Kola, tlumiče, kvalita cesty, milión proměnných, výsledek pokaždé jiný.
23. 10. 2015 18:20
Re: BMW 550i xdrive
Podle mých zkušeností výměna RFTza běžné pneumatiky skutečně vede k markantním zlepšení komfortu, avšak za cenu citelně horší stability ve vysokých rychlostech a dalšího otupění již tak dost nezáživného projevu auta. Jediné "poctivé" řešení je výměna RFT spolu s podvozkem.

U toho volantu se už asi vůbec neshodneme. Jeho tvar, z kterého stále vychází i volanty novějších modelů, je podle mě u auta vyrobeného v roce 2015 (navíc "prémiového") těžce mimo.
24. 10. 2015 09:26
Re: BMW 550i xdrive
Citelně horší stabilita bez RFT? Kde jsou ty zástupy mrtvých, kteří jezdili na běžných pneumatikách v ostatních autech rychle a "citelně méně stabilně"?
24. 10. 2015 19:27
Re: BMW 550i xdrive
Tak znovu pro méňe chápavé. U ostatních aut nepočítá elastokinematika náprav s použitím RFT, jako tomu je v případě BMW.
25. 10. 2015 09:33
Re: BMW 550i xdrive
Já jsem jezdil vždycky na normálních pneumatikách a nic takového jsem nepozoroval.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2015 10:20
Re: BMW 550i xdrive
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
23. 10. 2015 10:27
Re: BMW 550i xdrive
Já docela rozumím tomu, že je to na odstavce. Takhle pohromadě to vypadá, že je to strojopisná A4 a dva odstavce k tomu.
Avatar - T613
23. 10. 2015 10:39
Re: BMW 550i xdrive
nekřivděme :-)
je to na tři stránky A4.
23. 10. 2015 11:05
Re: BMW 550i xdrive
Tento týden už druhý článek o "šťavnatém" osmiválci. Nejdřív RS6 a RS7 Performance a teď tohle. :-) Chybí mi tu slintající a mlaskající smajlík. Jen vyhodit runflaty, dát nějaké pěkné 20ky, upravený výfuk a je to. :-)
23. 10. 2015 12:48
Re: BMW 550i xdrive
No jakpak by ne! :-) Ale to už můžu rovnou sáhnout po M5ce v Comp. Paketu nebo 30 Jahre, i když pravda, u Alpiny je ještě o 100 Nm víc. Jenže to jsou všechny zadokolky, tudíž jako univerzální auto nezpůsobilé (ani si navíc nechci představovat, co těch 800 Nm dělá s pneumatikama na zadní nápravě). ;-)
Avatar - CHerokee
24. 10. 2015 22:38
Re: BMW 550i xdrive
Laděný výfuk to potřebuje, protože kapota musí odstínit motor...pištící turba. Moc nerozumím tomu, proč ten vůz potřebuje turba. Jde o i bez nich a lépe. Jen v Evropě na to postupně zapomínají.
25. 10. 2015 09:05
BMW 550
Myslim, ze v testu mohl byt zminen fakt, ze kupujici tohoto "skveleho osmivalce" by meli byt celkem opatrni, protoze predfaceliftova verze tohoto motoru byla asi vubec nejhorsim motorem jaky kdy BMW vyrobilo co se tyce spolehlivosti, kdy bezna zivotnost motoru byla nekde kolem sto tisic kilometru. To jestli tahle verze je lepsi nebo se uvidi tak za tri roky, takze ted je to celkem sazka do loterie.
Rozbalit vlákno
12
25. 10. 2015 09:32
Re: BMW 550
Ale ona pofaceliftová verze už je na trhu nějaký ten pátek a o problémech se nic neví, takže se jim to asi povedlo.
Avatar - CHerokee
25. 10. 2015 13:03
Re: BMW 550
Nejvíce se asi sere ten "superdiesel" triturbo... jen se o tom nahlas nemluví.
Avatar - Machýrek
25. 10. 2015 13:31
Re: BMW 550
Ale nepovidej experte. Muzes uvest nejake konkretni pripady? A hlavne pri psani nevydavej zadny zvuky, abys nebyl nahlas >:D
Avatar - CHerokee
25. 10. 2015 16:14
Re: BMW 550
Na autowebu nebo autoforu byl o tom článek se statistikou letos. A pak člověka, který se podílí na výrobě komponentů pro převodovky a jiné díly pro BMW a sám v nich jezdí...ten to potvrdil. Čím více turb tím horší.
Avatar - Hammunasakra
25. 10. 2015 16:20
Re: BMW 550
Obecně určitě ale že by zrovna R6 50d byl nějak extrémně průserovej to sem taky neslyšel. Naopak minulá verze V8 50i se fakt hodně nepovedla - jak někdo už zmiňoval zatim to vypadá že už to pořešili
Avatar - Machýrek
25. 10. 2015 19:50
Re: BMW 550
Chápu, že komplikovanost pohonné jednotky přeplňované třemi turbodmychadly a kompresorem vzbuzuje pochyby ohledně spolehlivosti a že mezi lidmi kolují zvěsti, že právě díky nim celková spolehlivost soustavy vykazuje odstupem času horší hodnoty. Ale nejsem si vědom, ze by toto bylo podloženo nějakými skutečnými daty. Pokud jen nemlžíš, dej sem link na ty statistiky. Předem díky.
Avatar - AUDIRS6
25. 10. 2015 19:55
Re: BMW 550
a ty mi daj link na nejaky obrazok, alebo popis motora 50d, kde okrem 3 turb, uvidim aj dalsi kompresor... :-!
Avatar - Machýrek
25. 10. 2015 20:19
Re: BMW 550
Samozrejme nic takovyho neni. Napsal jsem to blbe. Uznavam. Takze tu fotku ti neposlu. Promin. :-)
25. 10. 2015 20:04
Re: BMW 550
žádný takový článek/statistika není. Vaříš z vody. A teď budeš dělat mrtvýho brouka, nebo se pletu?
26. 10. 2015 14:32
Re: BMW 550
Pokud není myšlen tento článek na autowebu. [odkaz]
Ostudou BMW v tomto případě je velmi rozšířený dvoulitrový diesel.
26. 10. 2015 16:12
Re: BMW 550
Dvoulitrový diesel s jedním turbem má nějak souviset s třílitrovým se šesti turbama?
Avatar - Machýrek
26. 10. 2015 23:31
Re: BMW 550
Triturbo tam ale zmineny nikde neni.
25. 10. 2015 18:02
Kapitoly
Hojne probirane tema poslednich tydnu. Za me asi takto.
Pokud je clanek obsahly a informacne bohaty, nemam naprosto problem s rozdelenim do nekolika kapitol, ktere ale budou mit patricnou delku.
Nedavno tu byl test od vaseho kolegy, ktery mel asi 6 kapitol a v kazde byly sotva tri odstav(ecky)ce. Tak takhle ne soudruzi.....
Nejake dve-tri obsahlejsi kapitoly klidne preziju.
Rozbalit vlákno
0