Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Alfa Romeo 4C Spider v Česku pořídíte od 2.060.000 Kč

76 komentářů

Avatar - Magister
Magister
2 mega za malou motokáru s chrastítkem pod kapotou. Šílený svět. 8-s
Avatar - Individualita
Individualita
Přesně. To zrychlení budí respekt, ale to nestačí...
gtv6
ale nezblaznili, 😄 pokud jsi chtěl alfu, musel jsi mít vždy peníze a na speciální edice vůbec, pro představu v roce 1992 stála 33 P4 kolem 700.000 korun a to jsi měl jen plech a 95 kW, nynější 2 mega, nejsou zas uplně mimo.
Avatar - Magister
Magister
No a proto je dnes Alfa na pokraji zániku alá Lancia. MiTo je staré předražené punto, Giulietta už je na trhu opravdu dlouho a je taky dražší než veškerá konkurence a 4C je okrajová záležitost za přemrštěnou cenu.
Arese
Giulietta je super auto, v našich krajích tradičně nedoceněné. Ale potřebovala by facelift s nízkými a širokýmy světlomety jako sůl, jinak nádherný design ten předek trestuhodně zabíjí. Kdo toto schválil... 😢 😢 😢
MariAchi
Ona je Giulietta tradicne kupujicimi nedocenena (rozumej: nekupovana) v podstate vsude, a ani defens na tom nic nezmeni.
Jinak s faceliftem souhlas, ja na nej cekal jak na smilovani a kdyz prisel a ten odporny predni kukuc nakopnuteho mopse zustal, zlomil jsem nad Alfou hul. Ach jo 😢
Avatar - Emel
Emel
I přesto, pokud by mi prostorově stačil hatch, Giuliettu bych do výběru zahrnul... po faceliftu se mi fakt líbí interiér a soví oči bych překousl.
ericn
No tak Guilietta bude zajímavá mladá ojetina za nižší peníze než konkurence. S tím předkem souhlasím. Je škoda, že FL nepřinesl nižší předek s horzontálně umístěnými nízkými světly..
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
No já nevím, tehdejší GTV v r. 98 stála 1,2 M a nějaké drobné /mimo jiné jsem ji měl cca. 5 let/, v třílitru měla 166 Kw, a už tehdy to bylo za tu cenu celkem málo prodávané auto. Jasně že neměla tak ultimativní charakter a hmotnost, ale ty ceny 4C jsou trochu mimo.
Ondris
GTV bylo málo prodávané hlavně proto, že je to nepraktickej krám s přecitlivělym podvozkem >😒]
Ale stejně jej mám rád.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Hlavně kvalita pokulhávala, měl jsem x reklamací, ale vždy se snažili. Jinak ve své době tomuto autu vzdorovalo málo co. Trošku těžší na předek, ale šestiválec chodil krásně.
Ondris
Mám jeden z posledních vyrobených kusů, navíc už od Pininfariny a i když z toho ruční výroba přímo čiší, na kvalitu smontování a čehokoli vyjma motoru si nemůžu stěžovat. 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jakou motorizaci?
Ondris
2.0 JTS. V zasade dobry, ale po par extempore uz slysim rust travu...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Přiznám se, že ty čtyřválce ani nevím jak chodily a jaká byla s nimi zkušenost. Mě tehdy dostala otevřená kapota a to krásné chromové sání u V6. Ale byla to alfa se vším všudy, jak se říká stejné jako s krásnou milenkou - "Radost řídit - ale ne vlastnit". >😁
Ondris
R4 TS jsou šíleně citlivý na olej a celkově na servis a i tak nevydrží 2 ze 3 kusů ani 100tkm. JTS s přímovstřikem je lepší (zaklepe tak každý třetí a většinou za to může majitel), ale pořád se tam musí lít polozávodní olej, co nejlepší benzin kvůli přímovstřiku a chovat se k tomu jak k osmiválu od Ferrari.
Jede to na atmo dvoulitr pěkně (1.8 TSI v Oktě na rovince pomalu ujíždím) a v zatáčkách na slušném asfaltu to s lehkým předkem uvisí i mnohem silnější auta.

Šestivál jsem samo taky chtěl, ale když jsem to kupoval, žádný přijatelný nebyl. Třeba někdy příště.
Zatím z toho kvetu, ale po každé projižďce se cestou k domu otočím a prostě nemám srdce poslat dál.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Takže do toho liješ alfovskou Selenii?
Ondris
JJ, Racing 10W-60.
fan.mj
Ja mám 2.0 TS 8V so 190tis a motor je do posledného detailu pôvodný a funguje stále výborne, skoro najlepšie z celého auta....
Ondris
8v a 16v jsou uplne jine motory - ten tvuj da 300tkm jak nic 😄
Avatar - Dinar
Dinar
V roce 93 jsem dal za astru Gsi 640tis., tehdejší ceny nemají ve vztahu k dnešním moc velkou vypovídací hodnotu.
Podstatné je, kolik stojí 4C při srovnání s relevantní konkurencí, a to je horší, protože se zdá, že chce "lovit" ve vodách šestiválců, boxster, f-type, a to bude z hlediska prodejů problém. Popravdě, moc jejich cenovou politiku nechápu.
Rich-doonie
Já tak nějak nechápu celkově politiku Alfy ... Jedna velká slibotechna ohledně modelů do budoucna, představení Giulie rovnou v nejvyšší verzi a následné čekání snad více než rok (nebo kdy se má vlastně začít prodávat ...) na uvedení do prodejů. O "normálních" verzích ani vidu, ani slechu (osobně bych se ani moc nedivil, kdyby po tom, co budou rok honit Giuliu QV po výstavách apod., ji pak po roce představí v běžné verzi a uvedou do prodejů, tak že ten boom a touha po ní bude dávno vyčpělá a jestli si v podobném duchu jako 4c nacení i Julču, tak po ní nadneseně řečeno neštěkne ani pes ) ...

Alfě fandím, bylo by super vídat na silnicích opět tyto italské charismatické krásky, ale s tím, co předvádí, jsem celkem skeptickej ... ;-\
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pride mi to tiez ako prestrelena cena.... a to sa tu niektorym famozny RCZ R ( ktory je ozaj vsade chvaleny a udajne je aj moc zabavny ) za milion zdal ako pridrahy 😉 .....

pri 4C sa plati uz viac za styl charizmu a jedinecnost.... lebo za 2 melony uz mozes mat aj nejake to porsche... ci povedzme uzasnu corvettu stingray 😉
Avatar - Magister
Magister
Navíc s touhle Alfou ani nejde jezdit po našich cestách. ;-\
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak to veru ze nejde..... ja mam obcas problem aj s beznym osobakom... staci mi vyjst len tu niekde mimo mesto a boze .... co by som vtedy dal za SUVecko ... 4C je ozaj nadherna a pre mna este skutocna alfa ( na rozdiel od mne nic nehovoriacej giulie ) ale to auto na nasich cestach skutocne nie je kde vyuzit aj keby bol clovek miliardar... to mas pravdu
Makovnik
Tak vymen auto za pocitacovy volant.
Alebo chod na cesty namiesto polnacky.
Kdekolvek na spevnenych cestach nie je problem jazdit s beznym osobakom, ibaze ho mas znizeny o 8cm.

Tu v nasom blizkom okoli bez problemov Dargov, Jahodna, Soroska, vzdialene Makov, Certovica atd... vsade su cesty, kde sa da s takou Alfou vybesnit aj driftom.
Avatar - fOE
fOE
Trosku dva svety, ne? Predokolka s pohonem na predek od peugeotu vs. o nekolik set kilo lehci karbonova alfa romeo s motorem uprostred a pohonem na zadek.
Avatar - Magister
Magister
Ale téměř stejný motor a podobné zaměření....a image značky podobně nekvalitních vozů.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mas pravdu.... su to trosku rozdielne svety ale pri sportovych autach to tak uz chodi .... to nie je ako porovnavat ibizu s polom...

podstatne je ze obe auta ciela na to iste..... na sport, na radost z jazdy a su dvojmiestne .... mne RCZ R pride voci 4C ako doslova az smiesne lacne auto za babku ...

alfa ale zrejme vie co robi... 4C ma byt auto pre labuznikov ktori na to maju...... tak dufajme ze sa ich najde dost 😉
Avatar - fOE
fOE
Furt porovnavas hrusky a jablka, peugeot nema ani auru, ani styl/design a nakonec ani techniku 4C. Za kazdou z tech veci si muzes rict o priplatek a jen blazen si o nej nerekne.
Souhlasim s tebou ze alfa romeo chce za 4C vic nez je zdravo, ale ne kvuli cene RCZ, ale kvuli cene Porsche Boxstru. 😉
Avatar - Magister
Magister
Zaměřením jsou to podobná malá dvoumístná auta s malými motůrky.
Avatar - fOE
fOE
Je snad A45 AMG to same co kia ceed GT, jen proto ze jsou to HB nizsi stredni s malym r4 pod predni kapotou? Maji stat stejne?
Ty rozdily mezi RCZ a C4 tam nevidis protoze je nechces videt nebo... ? 😄
Avatar - Magister
Magister
Oba to sjou hothatche, cenový rozdíl je v technice, materiálech, způsobu výroby, kvalitě atd.

Ale mezi Peugeotem a Alfou nevidím takový rozdíl. Můj táta, když jsem měl ještě vlhký řidičák vystřídal několik Alf - 146, 156, 166 a byla to jedna z nejhorších aut, co se kvality týkalo. Furt se něco sralo, loupalo, padalo, nelícovalo (ačkoliv Alfa byla a chce být na srdíčko). Centimetr žádná míra. Takže rozhodně to není tak markantní rozdíl, aby byla Alfa 2x dražší....ačkoliv to už jsou čisté spekulace. Nechtěl bych ani jeden z těch dvou vozů...a taky ani jeden z nich člověk nepotká.
Avatar - Bully_
Bully_
Maloseriova karbonova ultralehka zadokolka s motorem uprostred neni v zadnem pripade porovnatelna s v podstate (technicky vzato) klasickym predokolkovym HH v karoserii kupe. Jizdnimi vlastnostmi a ani cenou.
MariAchi
Ty ses dnes nejak asi dost zhulil, meles tu pate pres devate: Alfa 4C bez rozdilu oproti Peugeotu RCZ, tata mel kdysi Alfu a s.r.a.l.o. se to.... Boze muj, jak dlouho jsi sedel nad temi slinty v hospode? :no:
Avatar - fOE
fOE
Je ti jasne na ktere dalsi auto se da s i jen spetkou predstavivosti ten tvuj popis jeste napsasovat? >😒]
Avatar - boost.
boost.
Boxster S: základní cena 1 784 000, - vč. DPH.

Tady není o čem přemýšlet. 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Boxter GTS 2 032 000,- včetně DPH
Boxter Spider 2 275 000,- včetně DPH
BMW Z4 35is 1 539 200,- včetně DPH
Avatar - boost.
boost.
To by stálo za "configurator session." 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
Alfa je podlě mě hodně povedená a bude to hodně zábavné a ovladatelné auto. Ale pořád mi ta cena přijde moc už v porovnání toho, že u Porsche dostanu 3,5 litrový šestiválec a u Spideru dokonce 3,8 litrový.
Avatar - Magister
Magister
+ image + kvalita .... 4C je mimo. Navíc je fakt malá, je problém se do ní nasoukat (jsem si zkusil). A podle testů vhodná jen na supr silnice.
Avatar - Bully_
Bully_
Ja uz jsem sedel i ve 4C Spider (bohuzel jenom to) a problem budou mit i lidi malych postav. LH roh ramu celniho skla jsem mel opravdu neprijemne blizko cela. 4C neni zas tak uplne malinka, ale na tu sirku vozu jsem si v ni pripadl jeste stisneneji, nez v Lotusu Elise/Exige. Oproti tomu se do ni naseda a vyseda podstatne lip 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Myslel jsem si to, ve spideru jsem neseděl, ale do kupé jsem měl problém se vejít.
Avatar - Emel
Emel
Vzpomínáš jak kluci v TG zkoušeli nacpat rám na růže do GTI a následně ho odvezli v... hm, nebo spíš na roadsteru 😄 ?
MariAchi
Lotus Elise S (220 koni) od cca 1,5M.
KTM X-Bow (240 koni) od cca 1,6M.
Ondris
Hele, dva majitele 4C znám a ani v jednom případě koupě nebyla o přemýšlení - spíš o chtění. 😄
A když to Italové prodají i za dvě mega, tak jim to přejme, ne? Porsche už má peněz dost, Alfa je potřebuje víc.
Mig_35
No přát jim to můžem, ale oni potřebují prodávat a 4C jsem nepotkal na cestě letos asi ani jednou😞
Ondris
Já je potkal jen na srazech (teď byla jedna v Mostě) a pár normálně v provozu - spíš na Západě.
Boxsterů ale taky moc nepotkáš 😄
Avatar - Dinar
Dinar
U nás vůbec moc kabrio nebo roadsterů nepotkáš, v Německu je to přes podobné podnebí jiná hra, někdy mi přijde, že Němci jsou auty bez střechy posedlí. Boxster je naprosto běžně potkatelné auto, minulý týden jsem projel D z rohu do rohu a poprvé u toho narazil na 4C v provozu, do té doby nikde nic. Porsche bez střechy, jaguary, mx5ky, Z4ky atd., plno, 4C je rarita. Jestli to tak chtěli, pak o.k...
Avatar - Magister
Magister
U nás jezdí zase opravdu mraky motorek. Těžko říct, zda ty počty 4C zamýšleli, ale nepřipadá mi to jako model, který by měl značku zachránit. Spíše naopak.
Ondris
Holt ta kupní síla je u Němců furt jinde 😒
Ale máš pravdu, hlavně v jižních spolkových zemích člověk potká krásné kousky.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já ji před pár měsíci potkal přímo v centru našeho severomoravského maloměsta...div jsem nenaboural... 😄
Avatar - boost.
boost.
Když ji miluješ, není co řešit. 😄 Já jsem na Porsche, a kdybych mohl, tak bych si radši užíval atmosférického boxerů dokud to jde.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
lotus evora 3,5V6 vyjde takisto v prepocte asi na 1,6-1,7 miliona cz ... v nemecku stoji nejakych 60 000 eur.... a to auto je uzasne... niekolko recenzii najdeme aj v porovnani s carrerou alebo boxterom.... za 2 melony je 4C ozaj mimo misu.... nic proti alfe.... ale podla mna sa ich v tejto cene v CZ moc nepreda

pripadne za milion lotus elise ... male lahke zabavne spartanske auto.... sice nie tak silne a vykonne.... ale stoji polovicu a zrychlenie ma tiez moc fajn....
Avatar - Magister
Magister
Hlavně dokud má pořádný motor...
zlysoused
Já nevím, co se tu rozčilujete. Roční výroba je hlavně díky karbonovému monokoku omezená a pokud je na dlouho dopředu vyprodaná, jak jsem onehdá četl, tak by byla hloupost to prodávat levně. Buďte rádi, že Alfa aspoň na něčem trhne nějaký to Éčko.
Avatar - Dinar
Dinar
Ale jo, pokud mají limit a je vyprodáno, tak proč si neříct o peníze. Jen mi za ty peníze to auto moc smyls nedává.
Avatar - Emel
Emel
No a nebylo by řešením zvýšit výrobní kapacitu těch monokoků?

Já beru, že technika 4C je na úrovni, nicméně když si vzpomenu na původní plány, jak bude auto s hmotností pod tunu a cenou pod mega, musím se smát... já se tedy smál už tehdy 😄
Avatar - Individualita
Individualita
Však na to je tu Miata 😉
Avatar - Magister
Magister
Celá tahle malá Alfa, to je hledání neschůdných třetích cest-ani klasický sporťák s pořádným objemem, ani moderní „hybrid“ ale něco mezi - je to polotovar, předražený, nepohoslný, s vysokoobrátkovým maloobjemovým žíznivým motorem. Tohle určitě nemá budoucnost - slepá cesta. Maloobjemové vozy se sportovním nádechem umí jen Angličané (Lotus, Caterham apod.)
Avatar - Bully_
Bully_
"Se sportovnim nadechem"? Co by sis predstavoval jako jeste vic sportovniho? >😁 Aby to mohlo byt na znackach, tak me napada snad jenom Radical.
Avatar - MadPete
MadPete
Je hezké, že mají halo auto, které asi někoho naláká se podívat na stránky neřkuli do showroomu. Ovšem 95% lidí pak zjistí, že si nemají z normální nabídky u Alfy co koupit a odejdou s nepořízenou. Alfa nám tímhle autem říká, že ještě žije, jiný úhel pohledu ovšem je, že už jen živoří.
Radek STI
... za 850 v plný palbě, k tomu turbokit BBR za 200 a mám prakticky tu samou velikost, stejnou hmotnost, kultivovanější podvozek a jako bonus 300 koní... 😄 Za poloviční cenu.
Avatar - Individualita
Individualita
Miata má o 100kg víc, jinak souhlas.
Avatar - Bully_
Bully_
Ja mam zase opacny nazor. Ke skoro dvojnasobnemu vykonu potrebujes jiny podvozek, kompletni velky brzdovy kit, kola, atd. . Aby neslo o low-budget= amatersky a nevyvazeny polotovar, tak do toho ve finale financne zahucis hroznym zpusobem a stejne se jenom stezi dostanes na takovou performance uroven, jako maji treba ta 4C, Lotus apod. . Prijdes o zaruku na auto a pri jeho ev. prodeji na tom silne prodelas, protoze ti za nej nikdo neda ani castku, rovnajici se vozu v originalnim stavu. Sam jsem silne uvazoval jit touhle cestou u GT86 a po trose pocitani jsem to zavrhl. A to v zemi, kde to (za dalsi velmi tucne poplatky) jde i oficialne homologovat. Ne jako v CR, kde potom musis jezdit na STK ke zkorumpovatelnemu znamemu a modlit se, ze pri jakekoli vyjizdce neprijdes o technicak.
Sky for everybody
Nelze jinak, než souhlasit 😄
Avatar - Lukixe
Lukixe
Na pomery dělníka z východnej Európy je to hodně 😄 ale svojích pánov si určite nájde aj v "chudobnej" východnej Európe.Nám by tu skôr pasovalo niečo zábavné do 10litrov,ale to by sme asi aj vtedy nadávali že 10 je moc,tých 8 by bolo primerane 😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
to už by musel být člověk fakt hodně velký Alfa - nadšenec...
Makovnik
Preco si kupovat Goudu, ked z Eidamu 35 sa tiez najes?
Avatar - CHerokee
CHerokee
Akorát, že tady ten Eidam je Alfa s malým motůrkem a italským původem. 😒 Takže raději za stejné peníze Goudu.
Avatar - Bully_
Bully_
Zalezi, z jakeho uhlu se na to podivas. Mne zase neni sympaticky trend vyroby cim dal vetsich, tezsich a luxusnejsich sportovnich aut, co musi mit strasnou porci vykonu k tomu, aby ten cely cirkus uvezly. AR C4 sice neni zrovna nejtypictejsim prikladem auta pro puristy, ale i tak stoji porad na strane klasickeho pojeti sportaku a ne GT.
Druha vec je i financni stranka, co se tyka provozu. Podle me jsem to psal kdesi uz i tobe, ale proc to nezopakovat jeste jednou. Auto s velkym objemem a vykonem je skoro vsude zatizeno obrovskym zdanenim a jinymi vydaji, jako treba prihlasovaci poplatky, o dost vyssim PR, pojistenim apod.. V zapadni Evrope ti bude jenom v tomhle delat rozdil mezi provozovanim rekneme te C4 a Caymanem naprosto bezne tisice € rocne. Pro hodne lidi je vydat nebo usetrit par tis.€ rocne docela rozdil, kdyz si muze poridit jine, dynamicky totozne auto- a urcite emotivnejsi 😄 Nijak bez vyznamu nejsou ani naklady na udrzbu a bezny servis. Klasicke spotrebni dily se u maleho a lehouckeho auta neopotrebovavaji nijak rychle a nestoji takovou raketu, jako na sportaky "velkeho kalibru". Porizovaci cena proste nikdy neni jedinym faktorem pri koupi vozu.
fan.mj
a či na tom alfa zarobí? To je predsa úplne irelevantné, zarába snáď porsche na GT3 RS alebo Subaru na STI? Nikto si predsa nemohol myslieť že 4C bude ten model na ktorom alfa trhne balík, a čo 8C? Tá nie je predražená? Samozrejme, že je ale to je cieľ to má Alfe zvyšovať hodnotu a image, rovnako ako 4C a giulia QV, to nie sú modely na ktorom by mala alfa zarábať, ak majú tie modely obmedzenú výrobu a za tú cenu si nájdu odbyt tak predsa nie je pre nich lepšia cesta ako to predávať draho, Alfa v prvom rade potrebuje zvýšiť image a to sa nebude dariť keby mala 4C predávať pod cenu a 10K kusov ročne...
Avatar - Romeo
Romeo
..pred pol rokom stalo 4c 52 000euro...teraz zrazu 63 000...spider 73000....no sila...ale chyti za srdce :yes:
PatrikCZ
Ja to teda nechapu, jeste pred par mesicema Alfa stala 1,4m, a ted najednou 1,8m? To uz me prijde pomerne dost 😒 Zrejme se velice dobre prodava... 4C bych si rad poridil, pokud zvladnu nasetrit, ale s touto cenou mozna zvitezi Audi TT... ;-\
Avatar - Romeo
Romeo
TT., ....ok....ale ta 4c ma sexepil na rozdavanie ...950kg aj z vodicom...povoz sa v TT,potom v 4c...a uvidis....
PatrikCZ
Ja vim ze srovnavat tyhle dve auta se moc neda, ale presto to jsou auta, ktery se me aktualne libi nejvic. Alfa kvuli designu, technologiim a emocim, TT kvuli pohodli a vybave (LCD panel misto budiku je fakt vymakanej). Alfa me ted ale nakrkla s cenovou politikou, nehlede na neustale odklady Gulie, ktera je taky uzasna.