Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda oživí Wankel. Nejzajímavější auta s rotačním motorem. Měli ho v Rusku!

Wankelův motor v minulosti uvedly do sériové výroby takové značky jako Mazda, NSU nebo Citroën. Používal ho i AvtoVAZ.
Zpět na článek
14. 11. 2015 10:28
14. 11. 2015 10:37
15. 11. 2015 05:19
14. 11. 2015 12:12
14. 11. 2015 14:14
16. 11. 2015 09:17
16. 11. 2015 10:22
15. 11. 2015 05:49
15. 11. 2015 10:08
19. 11. 2015 10:21
15. 11. 2015 17:56
16. 11. 2015 07:31
Avatar - Uživatel_5340709
14. 11. 2015 09:56
Dal bych
wankel jako jediný povolený motor v F1. To by byla krása, ten zvuk, ty otáčky. :yes: Navíc vývoj by časem některé problémy - spolehlivost, trvanlivost - vyřešil. Akorát Eclestona by z toho asi škráblo. ;-)
Rozbalit vlákno
15
Avatar - 3_diamanty
14. 11. 2015 10:28
Re: Dal bych
ale ktovie aka by bola spotreba .. ci by to pri zavodeni nezralo viacej ako tieto sucasne motory .... lebo ono sa uz dost pozera aj na spotrebu a naklady dnes uz vsade ... aj v sporte

wankel by ale v beznych sportovych autach od mazdy hadam mohol byt.. ale otazne je ci preziju samotne sportove vozy ;-) .. ktore nam uz akosi vymieraju a ktorych v buducnosti bude na trhu uz mozno len zopar bohuzial
Avatar - Bully_
14. 11. 2015 10:37
Re: Dal bych
A jak vysoka by byla spotreba celych motoru >:D
15. 11. 2015 05:19
Re: Dal bych
Prosimte toppere jake "vymieraju"?
Za poslednich par let se prave vyrojila hromada sportovnich aut, ktera jsou postavena vylozene pro radost z jizdy bez jakehokoliv praktickeho ucelu, tahle doba je prave renesanci sportovnich vozu, je jich vice, nez kdy jindy.
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 11. 2015 09:03
Re: Dal bych
přesně, mylsím, že zažíváme takový zlatý věk sportovních aut. :yes:
Avatar - Emel
14. 11. 2015 12:12
Re: Dal bych
Dvoukomorový Wankel nijak kouzelně nezní... a dnešní motory F1 točí taky dost. Jako impuls pro vývoj zajímavé, ale je otázka, jestli to má smysl.
Avatar - fOE
14. 11. 2015 14:14
Re: Dal bych
Nahodou ten vysavacovy zvuk mel neco do sebe. :-)
Avatar - Uživatel_5340709
15. 11. 2015 06:20
Re: Dal bych
Dvoukomora nevím, ale čtyřkomora nemá chybu: [odkaz]
Avatar - Emel
16. 11. 2015 09:17
Re: Dal bych
Nojo, to je jako osmiválec vůči čtyřválci ale.
Avatar - Uživatel_5340709
16. 11. 2015 10:04
Re: Dal bych
Je to jen otázka jak moc to utlumí výfuk, tady vybereš i pár zvučných dvoukomor:
[odkaz]
Otázkou je, zda by šla udělat ekonomicky únosná čtyřkomora pro běžný provoz.
Avatar - Emel
16. 11. 2015 10:22
Re: Dal bych
Slyšel jsem dvoukomoru i bez výfuku a mně osobně to nijak lahodně nezní... má to své kouzlo a je to něco jiného, ale cokoli od pětiválce nahoru mi zní líp.
Avatar - Uživatel_5340709
16. 11. 2015 10:36
Re: Dal bych
To jo, neodsuzuji pístové motory, ale wankel v motor-sportu má velký potenciál. Ono současný zvuk F1 zrovna není moc ideální. A když vezmeš, že dnes v F1 je vývoj motorů celkem zastaven na horní hranici co povolují pravidla, kde jsou plus mínus všichni, tak zdokonalování wankelu by byla výzva, technických problémů je tam dost. Už jen to, že by třeba ten motor musel vydržet x závodů, omezení množství paliva, atd. atd........... . Opět by to byl reálný technický boj jako dřív.
Avatar - Ada je zase tady
15. 11. 2015 00:17
Re: Dal bych
Wankel je ideální motor pro ruční nářadí - sekačky a pily. Případně i pro motorová kola. Na jednotku výkonu je totiž mnohem lehčí, než pístový motor! :-!

Pod kapotu auta ovšem patří diesel!
15. 11. 2015 05:49
Re: Dal bych
Pod kapotu auta patrí diesel - ale pod kapotu nákladného auta ...
15. 11. 2015 10:08
Re: Dal bych
Pro upřesnění: i Wankel je pístový motor, jen jeho píst - písty jsou rotační.

Není ideální prakticky pro žádné použití. Proto je, za více než padesát let, tam, kde je.
Má sice méně pohyblivých součástí, je lehčí než motory s vratným pohybem pístů a má méně vibrací, ale to je tak všechno. Horší je spotřeba paliva, emise, spotřeba oleje, životnost a diskutabilní je i výrobní cena (ta však může být ovlivněna velikostí výrobní série).

K poslední větě se nevyjadřuji, to je takový tvůj folklór.
19. 11. 2015 10:21
Re: Dal bych
a nevadí ti, že pro některé účely je diesel dokonce velmi nevhodný? Co třeba když někdo jezdí výhradně krátké trasy po městě? Taky je diesel nejlepší? Fakt? A co na to filtr částic?
Jinak takle na dálnici, to by byla jiná. Mě třeba osobně klepotání a rachtání dieselu vadí, ale dovedu si představit, že na dálnici by měl pro někoho jiného své opodstatnění.
Neschopák Bures
Takze neschopák Bures napíse klikací clánek o historii automobilu s motorem Wankel kterých dohromady moc nebyo a modelum jako Citroen GS Birotor nebo Mazda Cosmo venuje jen po jedné vete? Buresi, nauc se delat svoji profesi porádne.

Jinak co se týce Ruska tak existovala i Lada 2107 s modelovým oznacením 21079. Tento vuz si mohli zakoupit i soukromí zájemci. O tomto voze v Buresove textu není ani slovo. No a do galerie mystický grafik ACZ proste narval fotografie bezných vozu Lada jak ho to zrovna napadlo.
Rozbalit vlákno
9
14. 11. 2015 12:08
Re: Neschopák Bures
Lada sa mi zda,ze uz do standartnej Lady VAZ 2101 zabudovala prvy rotacny motor o objeme 0.654 litra.Sranda bola,ze dosahoval nejaky vykon okolo 50kw a pritom seria mala 1.2 o vykone 44kw,ale pri rotacnom motore bola strasna spotreba.Ja som si ale do dnesnej doby myslel,ze boli vyhradne len pre tajne jednotky urcene..vies mi poradit stranku kde sa da najst taka Lada 21079 s wankelom na predaj?
Re: Neschopák Bures
Stránku poradit nemuzu. Podle mých informací bylo v 90. letech mozné aby si soukromý zájemce koupil Ladu 21079. Ale urcite se jednalo jen o kusovky. Jinak je pravda ze vozy Lada s motorem Wankel byly urceny pro bezpecnostní slozky. Jestli se neco v dobe SSSR dostalo do soukromých rukou nevím. Dnes jsou v Rusu lidé kterí vlastní Lady s motorem Wankel.
14. 11. 2015 13:10
Re: Neschopák Bures
Musim sa tym trochu prehrabat kedze vedel som,ze take nieco existuje,ale oficialne to vzdy boli len auta urcene pre bezpecnostne zlozky.Viem o takych autach ,ale co zas ja mam z ruskych for tak su to vsetko podomacku urobene prestavby na wankel.Nova je pre mna info ,ze sa dali niekedy aj oficialne kupit kedze tym padom take auto moze byt super investicia do buducna.Sranda je ,ze dokonca wankel davali aj do Samar.Dnes sa neoficialne tvrdi,ze pokracuju vo vyvoji wanklu,ale pokial ja mam info tak zatial ho do ziadneho modelu nedavaju...
Re: Neschopák Bures
Ale jeste jednou, tech aut co si tehdy koupili soukromníci mohlo být treba jen nekolik kusu. Co se týce tech ruských for tak vím ze tam jsou podomácku delané prestavby. Otázka je co se stalo s temi policejními automobily.
Avatar - T613
14. 11. 2015 15:57
Re: Neschopák Bures
mohly to být klidně vozy vyřazené od Policie a tajných služeb. Podobně jsou v běžném provozu rovněž raritní osmiválcové Volhy.
Re: Neschopák Bures
Myslím si ze dnes jsou v soukromých rukou jak vozy vyrazené od policie tak dodatecne predelávané. Az bude trochu casu tak se v tech ruských internetových forech budu muset trochu porozhlédnout.
Avatar - T613
14. 11. 2015 13:51
Re: Neschopák Bures
před pár lety jsem na toto téma něco sepsal. Je to pochopitelně poplatné mým zdrojům a době, v které to vzniklo.
Tedy něco o wankelu v SSSR a Rusku
[odkaz]
14. 11. 2015 19:47
Re: Neschopák Bures
hezky zpracováno
Avatar - Jethro
15. 11. 2015 17:56
Letecký Wankel
Překvapilo mě že existuje i letecký Wankel. Dnešní turbovrtulové a tryskové motory jsou přece o dost lepší!!!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - T613
16. 11. 2015 07:31
Re: Letecký Wankel
zkoušelo se kde co ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
16. 11. 2015 00:36
Ruský zázrak se nekoná.
Pokud se podíváme na obsahy těch wankel-motorů, můžeme odhadovat odkud ty motory v ladách pro KGB pochází. Jen by mě zajímalo, jestli to komplet nakupovali, nebo to po "Rusku" celé okopírovali a pak vyráběli sami.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - T613
16. 11. 2015 07:31
Re: Ruský zázrak se nekoná.
Nesedí ti to časově a ani výkonově. Takže půjde nejspíše jen o prvotní inspiraci od motoru Mazda 013A, což byl tak trochu opak motoru VAZ 311. Tedy motor pro předokolky, dvourotorový atd. Ostatně i s tím kopírováním to není v Rusku tak jak to líčíš, de facto podobné jako na imperialistickém Západě. Tedy směs licencí, nákupů, průmyslové špionáže, inspirace a vlastního vývoje.
Automobilky v SSSR to vůbec neměli jednoduché, a historie vzniku například vozů GAZ 64 a GAZ M20 Poběda je velmi zajímavá. Ať už z pohledu možností sovětského průmyslu, tak osudu hlavních konstruktérů.
Re: Ruský zázrak se nekoná.
:yes:

Jinak pro tvoji informaci: Cloveku s nickem J&W vubec nejde o to dozvedet se neco o motorech Wankel v SSSR/Rusku. Ten si chce jenom kopnout do Ruska. J&W sem pravidelne píse nenávistné protiruské príspevky a clovek který se zajímá o dení v bývalém SSSR a nepíse pritom nenávistné zvratky je pro nej nejmín komunista.

Do me se tady navázel proto ze jsem v nedávné diskusi pod clánkem o znacce Moskvic údajne napsal ze jsem byl v SSSR. On z toho hned udelal více návstev v SSSR a hned vyvozoval hluboké závery. Problém je jenom v tom ze jsem v SSSR bohuzel nikdy nebyl. I kdybych do SSSR jezdil pravidelne tak by to samozrejme nepravnovalo jeho primitivní útoky. Ale on má problémy i s lidmi kterí se zajímají o dnesní Rusko a dokonce mají drzost tam cestovat.

To jenom abys vedel s kým más do cinení.
Avatar - Uživatel_5340709
16. 11. 2015 09:09
Re: Ruský zázrak se nekoná.
Další těžké ráno bez práce?
Re: Ruský zázrak se nekoná.
Naopak, dnes jsem musel bohuzel zacít s prací v dobe kdy prevázná vetsina pracovitých Cechu a Moravanu jeste spala. Dnes mám na programu státy ASEAN a pokud chci s tímto regionem (nebo jinými regiony) prímo komunikovat tak se musím prizpusobit jejich casovému pásmu.

Takze to okopávaní ti zase jednou nevyslo, lháři.
Avatar - Uživatel_5340709
16. 11. 2015 09:51
Re: Ruský zázrak se nekoná.
Tak hlavně nezapomeň v 10 léčiva a v poledne být v areálu A, kde se podává oběd. Ale jsi profesionál, věřím že to zvládneš. :yes:
Re: Ruský zázrak se nekoná.
Vítej, lháři. >:D >:D >:D
Avatar - Emel
16. 11. 2015 09:50
Re: Ruský zázrak se nekoná.
654ccm by odpovídalo 13B, ne 13A.