Technika
Takze neschopák Bures napíse klikací clánek o historii automobilu s motorem Wankel kterých dohromady moc nebyo a modelum jako Citroen GS Birotor nebo Mazda Cosmo venuje jen po jedné vete? Buresi, nauc se delat svoji profesi porádne.
Jinak co se týce Ruska tak existovala i Lada 2107 s modelovým oznacením 21079. Tento vuz si mohli zakoupit i soukromí zájemci. O tomto voze v Buresove textu není ani slovo. No a do galerie mystický grafik ACZ proste narval fotografie bezných vozu Lada jak ho to zrovna napadlo.
Jinak co se týce Ruska tak existovala i Lada 2107 s modelovým oznacením 21079. Tento vuz si mohli zakoupit i soukromí zájemci. O tomto voze v Buresove textu není ani slovo. No a do galerie mystický grafik ACZ proste narval fotografie bezných vozu Lada jak ho to zrovna napadlo.
Lada sa mi zda,ze uz do standartnej Lady VAZ 2101 zabudovala prvy rotacny motor o objeme 0.654 litra.Sranda bola,ze dosahoval nejaky vykon okolo 50kw a pritom seria mala 1.2 o vykone 44kw,ale pri rotacnom motore bola strasna spotreba.Ja som si ale do dnesnej doby myslel,ze boli vyhradne len pre tajne jednotky urcene..vies mi poradit stranku kde sa da najst taka Lada 21079 s wankelom na predaj?
Stránku poradit nemuzu. Podle mých informací bylo v 90. letech mozné aby si soukromý zájemce koupil Ladu 21079. Ale urcite se jednalo jen o kusovky. Jinak je pravda ze vozy Lada s motorem Wankel byly urceny pro bezpecnostní slozky. Jestli se neco v dobe SSSR dostalo do soukromých rukou nevím. Dnes jsou v Rusu lidé kterí vlastní Lady s motorem Wankel.
Musim sa tym trochu prehrabat kedze vedel som,ze take nieco existuje,ale oficialne to vzdy boli len auta urcene pre bezpecnostne zlozky.Viem o takych autach ,ale co zas ja mam z ruskych for tak su to vsetko podomacku urobene prestavby na wankel.Nova je pre mna info ,ze sa dali niekedy aj oficialne kupit kedze tym padom take auto moze byt super investicia do buducna.Sranda je ,ze dokonca wankel davali aj do Samar.Dnes sa neoficialne tvrdi,ze pokracuju vo vyvoji wanklu,ale pokial ja mam info tak zatial ho do ziadneho modelu nedavaju...
Ale jeste jednou, tech aut co si tehdy koupili soukromníci mohlo být treba jen nekolik kusu. Co se týce tech ruských for tak vím ze tam jsou podomácku delané prestavby. Otázka je co se stalo s temi policejními automobily.
mohly to být klidně vozy vyřazené od Policie a tajných služeb. Podobně jsou v běžném provozu rovněž raritní osmiválcové Volhy.
Překvapilo mě že existuje i letecký Wankel. Dnešní turbovrtulové a tryskové motory jsou přece o dost lepší!!!
Pokud se podíváme na obsahy těch wankel-motorů, můžeme odhadovat odkud ty motory v ladách pro KGB pochází. Jen by mě zajímalo, jestli to komplet nakupovali, nebo to po "Rusku" celé okopírovali a pak vyráběli sami.
Nesedí ti to časově a ani výkonově. Takže půjde nejspíše jen o prvotní inspiraci od motoru Mazda 013A, což byl tak trochu opak motoru VAZ 311. Tedy motor pro předokolky, dvourotorový atd. Ostatně i s tím kopírováním to není v Rusku tak jak to líčíš, de facto podobné jako na imperialistickém Západě. Tedy směs licencí, nákupů, průmyslové špionáže, inspirace a vlastního vývoje.
Automobilky v SSSR to vůbec neměli jednoduché, a historie vzniku například vozů GAZ 64 a GAZ M20 Poběda je velmi zajímavá. Ať už z pohledu možností sovětského průmyslu, tak osudu hlavních konstruktérů.
Automobilky v SSSR to vůbec neměli jednoduché, a historie vzniku například vozů GAZ 64 a GAZ M20 Poběda je velmi zajímavá. Ať už z pohledu možností sovětského průmyslu, tak osudu hlavních konstruktérů.
:yes😒br />
Jinak pro tvoji informaci: Cloveku s nickem J&W vubec nejde o to dozvedet se neco o motorech Wankel v SSSR/Rusku. Ten si chce jenom kopnout do Ruska. J&W sem pravidelne píse nenávistné protiruské príspevky a clovek který se zajímá o dení v bývalém SSSR a nepíse pritom nenávistné zvratky je pro nej nejmín komunista.
Do me se tady navázel proto ze jsem v nedávné diskusi pod clánkem o znacce Moskvic údajne napsal ze jsem byl v SSSR. On z toho hned udelal více návstev v SSSR a hned vyvozoval hluboké závery. Problém je jenom v tom ze jsem v SSSR bohuzel nikdy nebyl. I kdybych do SSSR jezdil pravidelne tak by to samozrejme nepravnovalo jeho primitivní útoky. Ale on má problémy i s lidmi kterí se zajímají o dnesní Rusko a dokonce mají drzost tam cestovat.
To jenom abys vedel s kým más do cinení.
Jinak pro tvoji informaci: Cloveku s nickem J&W vubec nejde o to dozvedet se neco o motorech Wankel v SSSR/Rusku. Ten si chce jenom kopnout do Ruska. J&W sem pravidelne píse nenávistné protiruské príspevky a clovek který se zajímá o dení v bývalém SSSR a nepíse pritom nenávistné zvratky je pro nej nejmín komunista.
Do me se tady navázel proto ze jsem v nedávné diskusi pod clánkem o znacce Moskvic údajne napsal ze jsem byl v SSSR. On z toho hned udelal více návstev v SSSR a hned vyvozoval hluboké závery. Problém je jenom v tom ze jsem v SSSR bohuzel nikdy nebyl. I kdybych do SSSR jezdil pravidelne tak by to samozrejme nepravnovalo jeho primitivní útoky. Ale on má problémy i s lidmi kterí se zajímají o dnesní Rusko a dokonce mají drzost tam cestovat.
To jenom abys vedel s kým más do cinení.
Další těžké ráno bez práce?
Naopak, dnes jsem musel bohuzel zacít s prací v dobe kdy prevázná vetsina pracovitých Cechu a Moravanu jeste spala. Dnes mám na programu státy ASEAN a pokud chci s tímto regionem (nebo jinými regiony) prímo komunikovat tak se musím prizpusobit jejich casovému pásmu.
Takze to okopávaní ti zase jednou nevyslo, lháři.
Takze to okopávaní ti zase jednou nevyslo, lháři.
wankel by ale v beznych sportovych autach od mazdy hadam mohol byt.. ale otazne je ci preziju samotne sportove vozy 😉 .. ktore nam uz akosi vymieraju a ktorych v buducnosti bude na trhu uz mozno len zopar bohuzial
Za poslednich par let se prave vyrojila hromada sportovnich aut, ktera jsou postavena vylozene pro radost z jizdy bez jakehokoliv praktickeho ucelu, tahle doba je prave renesanci sportovnich vozu, je jich vice, nez kdy jindy.
Otázkou je, zda by šla udělat ekonomicky únosná čtyřkomora pro běžný provoz.
Pod kapotu auta ovšem patří diesel!
Není ideální prakticky pro žádné použití. Proto je, za více než padesát let, tam, kde je.
Má sice méně pohyblivých součástí, je lehčí než motory s vratným pohybem pístů a má méně vibrací, ale to je tak všechno. Horší je spotřeba paliva, emise, spotřeba oleje, životnost a diskutabilní je i výrobní cena (ta však může být ovlivněna velikostí výrobní série).
K poslední větě se nevyjadřuji, to je takový tvůj folklór.
Jinak takle na dálnici, to by byla jiná. Mě třeba osobně klepotání a rachtání dieselu vadí, ale dovedu si představit, že na dálnici by měl pro někoho jiného své opodstatnění.