Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jízdní dojmy Renault Talisman: Nové jméno, tradiční hodnoty

Talisman je nejnovějším počinem francouzského Renaultu ve střední třídě. Ač značka neuvádí, jaký model nahrazuje, není pochyb o tom, že se jedná primárně o nástupce Laguny. Vůz však bude suplovat také roli vlajkové lodě.
Zpět na článek
20. 11. 2015 11:11
20. 11. 2015 11:53
20. 11. 2015 12:00
20. 11. 2015 12:15
20. 11. 2015 12:28
20. 11. 2015 12:39
20. 11. 2015 12:48
20. 11. 2015 14:59
20. 11. 2015 17:10
20. 11. 2015 17:14
20. 11. 2015 17:53
21. 11. 2015 12:48
21. 11. 2015 13:04
21. 11. 2015 18:08
21. 11. 2015 18:18
21. 11. 2015 18:23
21. 11. 2015 20:11
20. 11. 2015 17:58
20. 11. 2015 18:10
20. 11. 2015 18:21
20. 11. 2015 18:28
20. 11. 2015 18:31
20. 11. 2015 18:39
20. 11. 2015 18:45
21. 11. 2015 22:11
20. 11. 2015 12:04
20. 11. 2015 12:27
20. 11. 2015 15:06
20. 11. 2015 12:33
21. 11. 2015 01:21
20. 11. 2015 12:30
20. 11. 2015 12:36
20. 11. 2015 12:49
20. 11. 2015 13:04
20. 11. 2015 13:20
20. 11. 2015 13:22
20. 11. 2015 13:47
20. 11. 2015 13:29
20. 11. 2015 13:33
20. 11. 2015 14:56
20. 11. 2015 14:55
20. 11. 2015 13:27
20. 11. 2015 13:31
20. 11. 2015 13:37
20. 11. 2015 13:44
20. 11. 2015 13:01
20. 11. 2015 13:06
20. 11. 2015 13:09
20. 11. 2015 13:19
20. 11. 2015 13:24
20. 11. 2015 22:46
20. 11. 2015 13:07
20. 11. 2015 13:11
20. 11. 2015 13:19
20. 11. 2015 13:30
20. 11. 2015 13:34
20. 11. 2015 13:21
20. 11. 2015 13:27
20. 11. 2015 15:51
20. 11. 2015 17:28
20. 11. 2015 16:33
20. 11. 2015 16:47
20. 11. 2015 17:04
20. 11. 2015 18:41
20. 11. 2015 17:41
20. 11. 2015 17:43
20. 11. 2015 18:30
20. 11. 2015 18:34
20. 11. 2015 18:50
20. 11. 2015 18:57
20. 11. 2015 19:01
20. 11. 2015 17:54
20. 11. 2015 18:27
20. 11. 2015 21:18
21. 11. 2015 10:23
21. 11. 2015 18:40
20. 11. 2015 21:57
21. 11. 2015 00:32
Avatar - _Karel_
20. 11. 2015 11:11
Strmé řízení
Teda já bych neříkal "strmé řízení", když má mezi krajními polohami 24 otáček volantu ;-)
Pane Dusile, byly na prezentaci i chudší výbavy? Pokud ano, vypadá interiér o hodně hůř než v Initiale Paris?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
20. 11. 2015 11:16
Re: Strmé řízení
ono to asi bolo: dva celí čtyřmi .. ale tiez som pocul 24 na prvykrat.... ono je to asi finta... aby sme si video pustili viackrat .. ;-) >:D

zaujal ma ten "krabí chod" ... taketo oznacenie v spojeni s autami som hadam este nepocul ;-)

tie predne sedacky vyzeraju ako kresla ... sila ;-) .. ono celkovo vyzera talisman obrovsky
Avatar - Emel
20. 11. 2015 11:47
Re: Strmé řízení
Ale počul, 4C nebo 4WS od Hondy fungovaly v zásadě stejně - v malých rychlostech protisměrné natočení, ve vyšších ve stejném směru a tedy pohyb bokem (i když jasně, 1,9° je nic).
Avatar - 3_diamanty
20. 11. 2015 11:52
Re: Strmé řízení
jaj .... tak potom ano... jasne ..... mna len ten pojem krabi chod proste zaujal z videa... este pred precitanim clanku ;-)
20. 11. 2015 22:03
Re: Strmé řízení
Fungují tak všechny systémy, které znám - včetně toho v 911 nebo 6er. Protože se typicky používají tam, kde chceš docílit jisté duality - větší stability ve vyšších rychlostech a větší agility v nižších. Nicméně o krabovi se spíš mluví u jiné techniky, která umí mnohem větší úhly. Ve spojení s osobním autem jsem to myslím také ještě neslyšel.
20. 11. 2015 11:22
Proč nebezpečný řízení?
myslím, že bysme měli nazývat věci pravými jmény. Renault a nejen on samosebou, si zvykl (ne)naladit řízení do takový bezcitnosti, že tento typ neodezvy považuju za nebezpečný. Pokud k sakru nevím co se mi děje s koly a pod nimi, pak auto řídím v lepším případě jen napůl a z druhý části intuitivně.
Velmi dobře si pamatuju na poslední Lagunu (bez 4WS), u který se dalo politicky mluvit leda o syntetickým řízení (dtto třeba v i40).
Tenhle neduh je pro mě u auta neakceptovatelný a pakliže se talisman ještě zhoršil, nevidím jediný důvod ho byť jen zkoušet.

Notabene u automobilky, která u svých sportovněji laděných aut řízení odladit umí. Tam se jedná přímo o zločin.

Jakkoliv na mě může Talisman působit jinak příjemně a poprvý od Laguny I. i jako primárně hezký auto, tato vlastnost je naprosto diskvalifikační.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Emel
20. 11. 2015 11:44
Re: Proč nebezpečný řízení?
Možná to zbytečně hrotíš... pokud tam ta zpětná vazba není, tak je to ještě lepší, než když si jí auto v nějakém sportovním módu zkouší vymyslet :-) . A i u Laguny bylo potřeba si na 4C zvyknout, na první dobrou je to trošku neintuitivní.
20. 11. 2015 11:49
Re: Proč nebezpečný řízení?
Nehrotím...i elektrický posilovač FWD auta se dá naladit tak, aby jsi nezůstal naprosto izolován od toho co a jak dělají přední kola. Pocitová vata u některých aut je úděsná a za mě nebezpečná a hájit ji tím, že to není tak hrozný nebudu. Proč to škodovka může umět odladit a Renault ne? To jsem ji jen vypíchl...nový Mondeo ač horší než to předchozí se ještě taky pořád řídí velmi dobře, ale na pochvalu už to není. Přece se nebudeme opájet tím, že to může být ještě horší?
Avatar - Emel
20. 11. 2015 11:57
Re: Proč nebezpečný řízení?
Já vím, ale v testu to nezní jako naprostá tragédie, třeba je to jen na úrovni běžného průměru ve třídě... a víc se o tom mluví proto, že by si 4C systém zasloužil víc.
20. 11. 2015 11:59
Re: Proč nebezpečný řízení?
"Ač 4Control zajišťuje zajímavé jízdní vlastnosti v zatáčkách, jen málo citlivé řízení nedovoluje řidiči plně využít jeho schopností. To u Laguny bylo řízení naopak předností vozu, hlavně ve spojení s dieselovými motory."

A to si dovolím s redakcí nesouhlasit, Laguna III měla řízení jalový.
Avatar - Emel
20. 11. 2015 12:02
Re: Proč nebezpečný řízení?
Dobře, beru, možná si autor už na Lagunu moc nevzpomíná, nebo je to takové to klišé o hydraulice, která je vždy lepší než elektrika. Ale nevyvozoval bych z toho hned, že je Talisman o hodně horší než Laguna III a tedy úplně hroznej :-)
20. 11. 2015 12:03
Re: Proč nebezpečný řízení?
Lepší asi nebude >:-[] . Doufám, že i Fordu v rámci FL bude snaha vrátit se aspoň na úroveň nejlepších řízení v rámci evropský konkurence.
Avatar - rohYpnol
20. 11. 2015 16:58
Re: Proč nebezpečný řízení?
S vozem jsi nejel, autor řízení nijak neodsuzuje. Tak proč upaluješ čarodějnici ještě před vynesením rozsudku??

Jinak pokud máš 4C, tak je zcela logické, že vůz se bude chovat pocitově jinak a do řízení ti prostě chtě nechtě bude víc kecat elektronika.

A jen taková malá vsuvka když už odsuzuješ za kacířství v necitlivosti řízení - a k čemu ta zpětná vazba v řízení těm možná 90% řidičů vlastně je, když beztak neumí adekvátně zareagovat na podněty a umí jen kroutit kulatým koláčem...? Být to sportovní model, řeknu ano. Ale u primárně cesťáku, kterej má za úkol pohodlně převést obsah a neobtěžovat jej??
21. 11. 2015 16:52
Re: Proč nebezpečný řízení?
A zase pohled z jiného zdroje na toto auto-
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
20. 11. 2015 11:44
Re: Proč nebezpečný řízení?
este aspon so 110kw v tce v zaklade manual mohol byt volitelny ... skoda ;-\

nejak divne su nahadzane tie prevodovky... manual len s dvoma slabsimi dizlami... cele je to nejake divne... v tomto smere... ale tych 96kw dci by koniec koncov sa uz predavat mohlo celkom fajn a mozno aj najlepsie z tej celej ponuky .... ta 1,6dci je ozaj podarena...
Avatar - iudex
20. 11. 2015 11:55
Re: Proč nebezpečný řízení?
Ja som zase včera čítal, že Talisman si na nerovnej ceste sem-tam odskočil zadkom, ergo schopnosť zadnej nápravy kopírovať cestu nie je bohvieaká. A tiež zazneli výhrady k motorom (obom najsilnejším), že moc na svoj nominálny výkon nevyzerajú.
20. 11. 2015 11:57
Re: Proč nebezpečný řízení?
Vatový řízení mě dokáže dostat tak, že jsem z auta znechucenej i kdyby bylo jakýkoliv.
Avatar - Ozzman
20. 11. 2015 11:57
Re: Proč nebezpečný řízení?
To znám z Laguny >:-[]
20. 11. 2015 12:04
Re: Proč nebezpečný řízení?
Z čehož vyplývá, že se to musí zkusit. A protože ty jsi teď projel ve střední kde co, máš nominaci příteli >:D ;-)
Avatar - iudex
20. 11. 2015 14:39
Re: Proč nebezpečný řízení?
OK, beriem, keď bude trochu menej práce, navštívim tunajší salón Renaultu. :-)
20. 11. 2015 15:46
Re: Proč nebezpečný řízení?
:yes: ;-) Je to rebel!

Teda frajer :-)
20. 11. 2015 12:29
Re: Proč nebezpečný řízení?
A tak to já bych ho vyzkoušel kdybych právě nakupoval v této kategorii. Kdoví jak bylo naladěné řízení v tý zkoušenýLaguně a jaká je realita teď. Osobně moc na recenze nedám.
20. 11. 2015 12:50
Re: Proč nebezpečný řízení?
To je v pořádku...jen je to tu zrovna vypíchnuto a proto jsem o tom psal.
Avatar - eXp10it
20. 11. 2015 13:36
Re: Proč nebezpečný řízení?
Řeknu ti to takhle. Dobrý řidič nepotřebuje cítit v autě ani pedály ani volant. Jasně že nováčkovi za volantem to pomůže ale jak se trochu vyjezdíš tak můžeš řídit klidně v gumákách a palčácích. Chce to jenom čas, počkej, vyjezdi se a dojdeš k tomu sám >:D
Avatar - KLAS
20. 11. 2015 15:02
Re: Proč nebezpečný řízení?
Tak ale to je taková kravina, že až do vesmíru. Práveže čím zkušenější řidič, tím více mu chybí citlivé řízení.
20. 11. 2015 15:46
Re: Proč nebezpečný řízení?
Předpokládám, že to byla ironie ;-)
Avatar - KLAS
20. 11. 2015 18:23
Re: Proč nebezpečný řízení?
Asi jo, no. :-)
Avatar - Uživatel_5340709
20. 11. 2015 21:35
Re: Proč nebezpečný řízení?
Minule jsem to samé schytal o tvrdosti a kroku chodu spojky, že dobrému řidiči je jedno jak chodí a jaká je kulisa. ;-)
Avatar - Emel
20. 11. 2015 11:53
Talisman
V zásadě dobré zprávy. Že jednoduchá náprava s 19" nebude úplně kamarádit se dalo čekat, že se za sedadlo posunuté zcela vzad neposadí dvoumetrový člověk je jedno... pomalejší reakce infotainmentu a slabší řízení je potřeba si vyzkoušet.
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Ozzman
20. 11. 2015 12:00
Re: Talisman
Mne překvapil až tak silný chvalozpěv na dwonsizovaný motor, věřím, že jede fajn, ale zajímala by mne spotřeba třeba v porovnání s podobně silným dvoulitrem :-) Jak to bude v praxi.
Avatar - Individualita
20. 11. 2015 12:06
Re: Talisman
1.6 jako vrcholná motorizace velkého francouzského sedanu je k smíchu a je jedno jakou bude mít spotřebu :no:
Avatar - Ozzman
20. 11. 2015 12:15
Re: Talisman
K smíchu... ano to by byla, ale už se ví, že u 1,6 nezůstane, takže bych tohle neřešil, navíc mne by taková 1,6 118kw stačila... horší je to s cenou, ale věřím, že po příchodu silnějších motorů pujde dolu. Protože jinak mimo atraktivního vzhledu a interiéru tam s ohledem na cenu Talisman není jasná volba... konkurence umí nabídnout více.
Avatar - Individualita
20. 11. 2015 12:24
Re: Talisman
No dokud ty motory nejsou a cena je taková jaká je, tak je smích na místě. A udávaná spotřeba 5,9l je zvlášť u silnější verze skutečně sci-fi >:D
Avatar - Ozzman
20. 11. 2015 12:28
Re: Talisman
No a proto se ptám, jaká je realita >:D Jestli to jezdí alespoň do 7-8mi na sto, tak se to ještě dá vzhledem k výkonu, pokud za 10 je to na nic... >:D
Avatar - Individualita
20. 11. 2015 12:37
Re: Talisman
Jen selské zamyšlení. Rapid 1.2 TSI si bere kombinovaně cca těchto 5,9l a to musíš jezdit klobouka. Tento Rapid má cca 1150kg a manuál. Vynásob si tedy tedy tento údaj předpokládanou hmotností skoro 5m dlouhého Talismanu (nenašel jsem) a přičti 0,5-1l za AT a budeš někde blízko reality :-)
Avatar - Ozzman
20. 11. 2015 12:39
Re: Talisman
Nechceš snad srovnávat benzín a naftu? >:D Za 5,9 umí jezdit krásně i mnohem silnější naftové auta střední třídy :-)
Avatar - Individualita
20. 11. 2015 12:43
Re: Talisman
Já taky srovnávám TSI a TCe (ten má udávaných 5,9l).
Avatar - Ozzman
20. 11. 2015 12:48
Re: Talisman
Ale já se bavím o Dci 118kw, které je předměten článku >:D
20. 11. 2015 14:59
Re: Talisman
Přesně tak. Uprděná šestnáctistovka u tak velkého vozu je opravdu k smíchu. A v plné palbě za 1 mega...ach ty EU směrnice... ;-\
20. 11. 2015 17:10
Re: Talisman
Je to pár dní a byl tady test Superbu s uprděnou jednačtyřkou taky za mega...

Dle mého ty motory budou na pohodovou, ba i rychlou jízdu, bohatě stačit. Předsudky dělaj hodně...

Já bych nesoudil dřív, než to člověk projede sám. Navíc si myslím, že Renault ty malý kubatury nenasazuje naslepo, ale že ví, co nabídnout, aby to pokrylo většinovou poptávku. A jestli holt fakt někdo potřebuje obrovský stádo koní, aby s tím dojel z místa A do B, pak to není moc o koních, ale o honění trika...
20. 11. 2015 17:14
Re: Talisman
S těma svrbítkama by měli Superba i Talismana prodávat pod 1/2 mega.... >:-[]
20. 11. 2015 17:53
Re: Talisman
No souhlasím, že na pohled to je bída. Ale ty 1,6 fakt jedou dobře.

Jsem zvědavej, kam až dojde downsizing. On i VW podlehne. Od Golfu (Octavie) 1,0 TSI už není tak daleko k Passatu (Superbu) 1,2 TSI... Jako základ. Ještě trochu přikrmit tu jednadvojku a je hotovo. Ona i ta 1,2 TCe 97kW by s Talismanem jela na pohodu. Jako základ, proč ne. Ne každej potřebuje stádo koní.

A znám několik lidí, co si za budget pořídili raději Superba 1,6 TDI 77kW místo Octavie s 2,0 TDI, jelikož Superb je přece víc než Octa. A na střeva nikdo nevidí. To, že s tou 1,6 TDI to není na žádnou divočinu, nemá smysl psát. Ale od toho ty základy jsou.
21. 11. 2015 12:48
Re: Talisman
Máš pravdu, 1.6 jezdily dobře, ale v roce 1970.... Argument je ale o tom, že vycáluješ mega za velký auto a dostaneš jej s motůrkem ze sekačky... ;-\
21. 11. 2015 13:04
Re: Talisman
Tak se tě zeptám. Ty už jsi jel s renaulťáckou 1,6, ať už dCi nebo TCe? Nebo absolutně bez zkušeností odsoudíš něco, o čem nemáš šajn?

Protože kdybys někdy s tím motorem jel, pak nepíšeš takový blbosti. Aleto je tady normální.
21. 11. 2015 16:13
Re: Talisman
Dědo... ta silnější 1.6 fakt nejede špatně. Vyzkoušeno, překvapení to bylo veskrze pozitivní.
21. 11. 2015 18:08
Re: Talisman
Ale ano, může jet dobře, ale za 1/2 mega a ne za mega.... ;-\
21. 11. 2015 18:18
Re: Talisman
Tak snad ty peníze nedáváš jen za motor...
21. 11. 2015 18:23
Re: Talisman
Do pořádného auta za patřičný peníz patří pořádný motor a ne nějaké prc prc šidítko... ;-\
21. 11. 2015 18:49
Re: Talisman
když ty jsi rozmazlenej z té MPS :-)
21. 11. 2015 20:11
Re: Talisman
...jassan............ >:D
Avatar - miromen
20. 11. 2015 17:58
Re: Talisman
To jsou omluvenky a omezenost. Od kdy je stado koni na honěni trika ? Prostě je Renault nema tečka.
20. 11. 2015 18:10
Re: Talisman
Od tý doby, co každej potřebuje aspoň 250 koní na to, aby předjel pomalou Fabii HTP. Stačí číst diskuze na ACZ. ;-)

A že je nemá? Se tě měli možná zeptat. Pak by třeba takovou chybu neudělali. Ty víš přece určitě líp, jaká výkonová paleta je u Renaultu nejžádanější. Kdyby v Renaultu zaměstnali desetinu lidí ze zdejších diskuzí, měli by minimálně dvojnásobný prodeje. :-)
Avatar - miromen
20. 11. 2015 18:21
Re: Talisman
Talisman neni nahradou pouze za Lagunu a taky vnimat Renault jako automobilku ktera ma zakazniky tak řikajic na haku.....tohle vam stači vic netřeba. Pokud se chce pasovat na meněcenneho proč ne. O předjižděni Fabii a paleni z křižovatek to určitě neni.
20. 11. 2015 18:28
Re: Talisman
Renault má zákazníky na háku??? Když nabízí ZDARMA záruku na 5 let? Aha, víc netřeba. Já myslím, že na háku měl zákazníky VW, ať už jde o problémy a následné bagatelizování problémů s TSI, a nebo problémy s TDI... Ale evidentně tobě to nemá smysl vysvětlovat.

Máš pravdu, jako vždy.
Avatar - miromen
20. 11. 2015 18:31
Re: Talisman
Omezena nabidka motoru včetně převodovek je u Renaultu hezeni bobku. Co však ma s tim společneho zaruka mě nějak nedochazi. Ale Hyundai asi vi co děla , ten sve zakazniky ma opravdu rad.
20. 11. 2015 18:39
Re: Talisman
Ty jsi fakt přesvědčenej, že Renault to nemá zjištěný, že se nedělaly průzkumy? Ty musíš bejt hodně sebevědomej člověk...

A ta záruka je třeba jasnej vzkaz zákazníkům, že ty menší motory, technika a vše kolem vydržej, a pokud ne, pak nese automobilka zodpovědnost. Co by za takovou záruku dali kupující TSÍček, že... Vlastně ne, co to plácám, tam žádnej problém nebyl...

Nic, to nemá cenu. Ještě mi něco napiš, ať máš poslední slovo a končíme.
Avatar - miromen
20. 11. 2015 18:45
Re: Talisman
Takže podle tveho ma Hyundai nejspolehlivějši techniku. To jsem nevěděl opět jsem o něco chytřejši. V tom připadě jsou na tom Renault s koncernem VW nastejno. :yes:
21. 11. 2015 22:11
Re: Talisman
Uprimne, kdybych mel vybirat mezi VW, Renultem a Hyundaiem, tak asi volim korejce co se spolehlivosti tyce.
Avatar - 3_diamanty
20. 11. 2015 12:04
Re: Talisman
mam taky citak ze mondeo passat alebo superb sa nejako talismana bat nemusia.... tazko povedat ze ci bohuzial alebo bohudik... kazdopadne mimo francie som na predaje talismana ozaj zvedavy.... ale nejaky trhak necakam uz len kvoli ustupu od mena laguna..... takisto ten jeho interier s tym nevkusnym tabletom cez polovicu stredovej konzoly.. to nesadne kazdemu... mne je toto riesenie proti srsti a kazi to akysi pocit hodnoty a kvality z interieru... a pacila by sa mi aj manualna prevodovka aspon s tym 110kw zakladom... co uz.... kazdopadne asi to bude fajn auto... a niektorym naopak jeho styl sadne... ako alternativa k passatu ak clovek chce nieco ine ako ma kazdy naokolo ... preco nie ... aspon ma clovek na vyber.... je fajn ak je to co najpestrejsie zvlast po ustupe kizashi accordu ( stale tu nemame alfu v predaji ) a par dalsich aut v tejto triede .. :yes: ( ja mam vybrate - optima s benzinom a manualom ) ;-)
Avatar - Ozzman
20. 11. 2015 12:27
Re: Talisman
Abych byl upřímný, tak pokud bych neznal techniku, značky aut, motorizace, ceny a někdo přede mě postavil všechna auta z mainstreamové střední třídy a řekl, vyber si, bude to Talisman. Neříkám, že ostatní auta jsou ošklivá, to vůbec ne, ale Talisman na mne alespoň z fotek přijde jako nejelegantnější, nejvyváženější a v interiéru působí až honosně (píšu záměrně dojmy, auto jsem neviděl, nýbrž Espace jo a ten takový je i uvnitř).
Avatar - 3_diamanty
20. 11. 2015 15:06
Re: Talisman
paci sa mi ta majestatnost vyzarujuca z talismanu..... ale na druhej strane vidim tu stale istu barokovost.... a akusi tvarovu pompeznost ... ktoru nie kazdy oznaci za elegantny tah..... mne sa konkretne 508 mazda 6 ale aj optima pacia viacej.... smelo by som tieto auta radil dizajnom nad talisman... ale na druhej stranke je talisman rozhodne zaujimavejsi ako mondeo alebo insignia alebo superbecko z mojho pohladu.... to ano...... radim ho teda do nejakeho dizajnoveho stredu v mojom rebricku v tejto triede..... ( samozrejme bavime sa stale o mainstreamovom rebricku )

v interieri to iste.... ten v mazde 6 optime aj 508 hodnotim z mojho pohladu ako krajsi..... ale v porovnani s mondeom nemam problem priznat ze ten v talismane je predsa len kusok dalej......

vsetko je to individualne a moj rebricek sa nijako nemusi prekryvat s tvojim....

ale na druhej strane budme radi a som tiez rad ze mame dalsieho zaujimaveho hraca v strednej triede.... lebo tych mainstreamovych aut tejto triedy po odchode niektorych japoncov a rezignacii na tuto triedu aj od niektorych europanov zase az tak mnoho stale nemame... ja talisman vnimam ako zaujimavu alternativu pre niekoho kto skutocne ma rad modernu... kto chce jeho interier jeho plavnost... jeho tvary.... mne skutocne pride akocelok zaujimavy a vhodny kandidat na spestrenie ponuky na europskom trhu.... mrzi ma trosku ze kasle sa uz na manual... a mozno by to chcelo aj interier ponuknut bez megadispleja... povedzme s klasickou konzolou.... ako to ma P308 v zaklade.... ale ako vravim.... je to vsetko moj pohlad.... su veci ktore sa mi pacia aj nepacia a nie su tu zavazne veci.... len veci ktore riesim ja a ktore ja kritizujem alebo chvalim..... konkretne by som si v kombiku s dci 1,6 a manualom ako rodinnu jachtu talismana hadam aj vedel predstavit.. lebo v tejto velkej lodi by aj ten dizel uz zacinal davat zmysel... aj ked stale tu vidim benzin ako vitaza... len skoda tych prevodoviek... ok ... asi som uz povedal vsetko.... ale este jedna vec.... pride aj nejaka nadupana verzia casom ... povedzme nieco ako RS verzia ? to auto by si to zasluzilo... zvlast ked sa nam rysuje optima GT... a mame tu aj silneho superba s passatom aj mondeom a takisto naslapanu insigniu 2.0 turbo .... casom snad :-)
20. 11. 2015 12:33
Re: Talisman
Ryhle se rozšířil ten stupidní nápad s obrovskými koly. Myslím si, že i nejvyšší výbavy by měly mít max 18" a větší rozměry by už dále byly volitelné. Těch 18" palců vypadá hezky vždy. Samozřejmě to neplatí pro prémii s 200 kW a víc.
Avatar - Jaros71
21. 11. 2015 01:21
Re: Talisman
Myslím , že 17' bohatě stačí a jsou pěkné.
Koupit na 18' pneu za normální cenu je nemožný.
20. 11. 2015 12:30
prevodovky
vidim, ze az na 2 nejslabsi dyzly, ustup od manuálních převodovek a to i u nijak zvlast silnych motoru
opravdu všichni toužíme po automatu?
Rozbalit vlákno
17
20. 11. 2015 12:36
Re: prevodovky
Tak je to spíše komfortní přepravní prostředek než řidičsky zajímavé auto. Dálnice a kolony by měly být jeho denním chlebem a tam je zábavnost manuálu k ničemu.
Avatar - aproximus
20. 11. 2015 12:49
Re: prevodovky
všeliké to kvaltování, toliko pro hovada dobré jest >:-[]
Avatar - Emel
20. 11. 2015 13:04
Re: prevodovky
Naftu klidně v automatu, k benzínu bych pořád radši manuál... a zrovna k benzínu žádný není.

Renault to evidentně pojal v tom duchu, že manuál nechce nikdo a je to jen volba pro chudé... i tak mě ale překvapuje, že pro 1.6dCi ano a pro 1.6TCe ne.
Avatar - Individualita
20. 11. 2015 13:16
Re: prevodovky
No já tomu naopak rozumím. Nafta jde do firem a ve firmách chtějí manuály.
20. 11. 2015 13:20
Re: prevodovky
podle me jednim z duvodu je zajistit blbuvzdornost a optimalni rezim provozu auta.
s autem jezdi prece jen vic a vic technických antitalentu a ti jsou schopni jet třeba cestu z bratislavy do prahy jen na jednicku (jak se tradovalo o jedny americance, ktera se divila, ze auto nejde a nakonec ho nekde u brna zavarila)..
a tenhle směr pak odskáčou i ti, co to s manuálem umi
Avatar - Emel
20. 11. 2015 13:22
Re: prevodovky
Proč chtějí firmy manuály?
Avatar - Individualita
20. 11. 2015 13:27
Re: prevodovky
Se zeptej jich. Tipoval bych kvůli nákladům :-)
Avatar - Emel
20. 11. 2015 13:47
Re: prevodovky
Ale jo, tohle chápu - ne že by vyloženě chtěli manuál, chtějí jen ušetřit. Já mluvil o tom, kdy někdo opravdu chce manuál, i kdyby byl automat bez příplatku... a ten někdo většinou chce manuál a benzín.
20. 11. 2015 13:29
Re: prevodovky
Protože to je levnější :-) A taky panuje zažitý spojení automat = poruchovější a dražší na údržbu s vyšší spotřebou. S tím pak kalkuluje ekonom firmy a výsledek výběru je jasný. Střední dieslová motorizace, střední výbava, manuál.
20. 11. 2015 13:33
Re: prevodovky
a není to pravda ze manual je stále spolehlivejsi?
a stále vyrazne levnejsi?
Avatar - Individualita
20. 11. 2015 13:41
Re: prevodovky
Spolehlivější není. Levnější ano.
20. 11. 2015 14:56
Re: prevodovky
Jak se to veme. Uživatelé firemních aut jezdí obvykle jako prasata. Třeba my máme 12 firemních osobáků a minimálně 2 obchoďáci fakt neumí řadit. S každým jsem už někam jel když jsem měl např. auto v servisu - jeden nechápe, že auto je vhodné poslouchat a podle toho řadit, druhej zase neumí trefit spojku + řadičku a bolestné zahrčení zubů jsem za cestu 150 km slyšel mnohokrát. Automat tohle odpouští.
Avatar - Ji/Ri
20. 11. 2015 14:55
Re: prevodovky
Protože automat je za příplatek, který nemá opodstatnění v costech.
20. 11. 2015 13:27