Všímáte si toho, jak často stále na silnicích potkáte druhou generaci laguny z přelomu tisíciletí? My také, a nedivíme se tomu. Je to krásné auto, které dodnes překvapí komfortem. A jelikož styl a pohodlí prodává, mohla jich továrna v Sandouville chrlit ročně i čtvrt milionu. Po všeobecně známých kvalitativních přemetech Renaultova velká ryba v roce 2008 sice přidala na kvalitě, ale krása i bonvivánské kouzlo ji opustily. A s nimi i štěstí: tři čtvrtiny zákazníků se rozutekly do všech stran a nalákat je zpátky domů bude složité. Firemní stratégové jsou si toho vědomi a novému modelu vepsali přímo do erbu to, co nejvíc potřebuje. Talisman.
DOJEM
Všeho s mírou
Zevnějšku nechybí odvaha ani francouzská hrdost. Kapota přesahující blatníky zdůrazňuje širokou a plochou příď, ve stejném duchu se nese celá výrazně aerodynamická silueta. Maska s velkým logem tu působí monumentálněji než na obrovské karoserii espace, světla široce vytažená do blatníků dělají ramena. Přední partie s dlouhým převisem a vysokou konturou ovšem budí trochu těžkopádný dojem, který nezamaskují ani exoticky tvarované hokejky denního svícení. Nejnovější konkurenti jako Škoda Superb a Kia Optima dokážou zepředu rozehrát výrazně lehčí rytmus.
Vyloženě atleticky nepůsobí talisman ani z boku. Povrchy se plynule a decentně vlní, ale nerozčleňuje je žádný výrazný prolis. Nejvíc moderní elegance dokázali designéři vdechnout zadní části, kombinaci oblé odtrhové hrany a štíhlých lamp si ovšem zjevně vypůjčili od Audi A6.
Ani hot, ani čehý
Jak je u francouzských značek obvyklé, interiér hraje na velmi jednoduchou notu. Efekt takového řešení je značně závislý na kvalitě materiálů a nejdražší verzi Initiale Paris, kterou vidíte na snímcích, se to celkem daří. Povrchová úprava panelů v horní části palubní desky, jemné švy imitující čalounění kůží i přesně slícované dekory navozují lehce luxusní kouzlo, podtržené dobře tvarovanými koženými sedačkami.
Spodní část palubní desky se středovým tunelem a zejména okolí rozměrného tabletu to trochu ruší. Lesknou se a na dotyk jsou tvrdé, výsledný dojem z kabiny zůstává kdesi na půli cesty.
To je, oč tu běží
Talisman je jen o centimetr kratší než Škoda Superb, což vnitřnímu prostoru nastavuje velmi vysokou laťku. Rozvor je ovšem o tři centimetry kratší, přední převis naopak o šest delší – mimochodem nechápeme proč, když všechny motory jsou jednotně skloněné dozadu. Celková délka kabiny tomu přesně odpovídá. Řidič a spolujezdec si nemůžou stěžovat, místa mají v podélné ose habaděj. Správnou polohu za volantem nacházíme snadno, rozsah seřízení i poloha pedálů vyhovují postavám různých velikostí.
Přesto v porovnání s nejlepšími konkurenty trocha pocitové prostornosti chybí. Střecha už nad hlavou řidiče klesá k aerodynamicky skloněnému oknu, navíc se svažuje i ke stranám, výsledkem čehož je nižší rám dveří. Dohromady s masivními sloupky to přináší méně vzdušnou atmosféru, podobnou třeba Opelu Insignia.
Vzadu nám zbývá před koleny noblesních 21 cm. To je právě o devět méně než v superbu a přesně to odráží rozdíly v rozvoru a délce předního převisu. Sedák je ovšem uložený nízko u podlahy jako v ostatních autech střední třídy, splývavé klesání střechy a zadního okna nenechává moc místa ani nad hlavami. Karoserie se směrem dozadu také citelně zužuje, takže třem dospělým by zde bylo těsněji.
Loď na dlouhou plavbu
Kromě názvu Laguna opouští Renault po dvaceti letech také výklopnou zadní stěnu. Novinka bude v nabídce i jako kombi, testovaný sedan chce zapůsobit na firemní klientelu a německý trh. Z toho plynou obvyklá omezení s pevně danou výškou a omezeným vstupem. Ten je zde ještě trochu kratší než obvykle, protože za zvolna klesajícím zadním oknem už zbývá méně místa na kapotu. Pohled dovnitř ale potěší. Čalounění je udělané kvalitně a příkladně zapouzdřený závěs víka neodře zavazadla.
Tabulkový objem 608 litrů se téměř vyrovná superbu. Vzhledem ke shodné délce karoserie by to ani nemělo být jinak. Kufr talismanu je o něco nižší, ale objem dohání šiřkou mezi podběhy, kde je znát výhoda skladné vlečené nápravy.
Sklopení opěradel přináší stejně kompromisní nákladový prostor jako u jiných sedanů, nechybí však praktický průvlak na lyže. Benzinové verze mají pod podlážkou standardně dojezdovou rezervu, u dieselu za ni kupodivu zaplatíme 2000 Kč.
MOTOR
Přistřižená křídla
Dieselovou šestnáctistovku se dvěma turbodmychadly už známe z dodávkových renaultů, se kterými přes manuální převodovku velmi pěkně cvičí, i z nového espace, kde s dvouspojkovým automatem poněkud zkrotla. Čekali jsme, že o 140 kg lehčí talisman s ním rozpřáhne křídla, ale nerozpřáhl. Převodovka jako by nevěřila točivému momentu uváděnému v tabulce, nechává diesel klapat poměrně vysoko a při rozjezdech ho vytáčí i ke třem tisícům otáček. Nezní přitom kultivovaně, a ani nepředvede nic divokého. Ve středním pásmu se do toho umí opřít a ze 100 km/h zrychluje jedna radost, ale pružný tah z nejnižších otáček, jaký očekáváme od pojmu biturbo, se nedostavuje. Tušit za tím můžeme nějaká opatření umravňující emise, protože dodávky, které jedou o tolik živěji, dosud podléhají pouze normě Euro 5.
Poslední překvapení přináší jízda po dálnici, kde otáčkoměr ukazuje 2400 ot./min. Dnes to většina aut zvládá o 200 až 300 otáček pomaleji. A to i příbuzný Renault Espace.
K práci dvouspojkové převodovky EDC nemáme výhrady. Nepracuje obzvlášť rychle, ale potěší plynulými rozjezdy, logickými reakcemi na přidání i ubrání plynu a ovladatelností při manévrování v garáži, což je jistě důležitější.
Stále podle módy
Lagunu z roku 2000 jsme v úvodu nezmiňovali samoúčelně. Šlo o poslední velký renault, který se nestyděl měkce pérovat. Vědomě se zřekl sportovní bezprostřednosti, protože v cestovním autě ji každý nehledá. Od těch dob čekáme na další osobnost, která by dokázala světu říct, že řezání zatáček není všechno. Bohužel marně. Na 19palcových kolech jede talisman vyrovnaněji a plynuleji než předchůdce z roku 2008, ale uvolněného pohodlí mondea, superbu či Mazdy 6 nedosahuje. Víc hrbolů kopíruje než vyžehlí a působí stále trochu našponovaně. Významně to neovlivňují ani regulovatelné tlumiče výbavy Initiale Paris, poněvadž rozdíly mezi jejich třemi režimy jsou téměř nepostřehnutelné. Vlečenou nápravu z toho všeho vinit nemůžeme, vždyť schopnosti elektronických stabilizačních systémů dnes dovolují i jednoduchý podvozek naladit komfortně.
Pochválit ale musíme nízkou hladinu hluku, jež má rozhodně blíž k evropskému než asijskému standardu.
Utažené pérování podtrhuje stabilitu, které má nízký vůz s dlouhým rozvorem na rozdávání. Talisman se nikdy nerozhoupe, nerozvlní, v obloucích se drží asfaltu jako politik židle a kola neodskakují ani na velkých dírách. Řízení plní svůj základní účel, uměle generovaný odpor volantu však většina konkurentů umí maskovat lépe. Natáčení zadních kol dodává testovanému vozu sportovní ostrost a je věcí vkusu, zda o ni typický kupující velkého sedanu bude stát. Vzhledem k tomu, že jde o exkluzivitu nejdražší verze, však takové dilema nejspíš nebude časté.
ZÁVĚR
První setkání s talismanem přináší řadu dobrých zpráv. Proti předchůdci je mnohem prostornější, znatelně pohodlnější, má úspornější motory a moderní automatické převodovky. Nezříká se přitom ani zajímavého poměru výbavy k ceně, což – jak ukazuje úspěch sedanu Fluence – může zamíchat kartami v prodeji firemních vozů a narušit manažerskou monokulturu passatu. Proti ostatním ve třídě mu však chybí něco, čím by se výrazně odlišil a v čem by měl navrch. Pro takový boj bude určitě třeba – talisman.
130 a 150 konova travni sekacka.... ooo to musi bejt sladt s takovou sekackou sekat travu, normalne zacinam zvazovat karieru a pokud nekde takovou travni sekacku maji, tak bych se tam nechal asi i zamestnat >:D
Laboratorne merene udaje jsou na hony vzdalene realite, to snad po dieselgate vi uz kazdy. Bobulema (2x turbo) vyhnany vykon nema dlouheho trvani. Objem se nicim nenahradi, leda radou kompromisu.
Na hony vzdálené jsou možná emise, ale ne údaje výkonu a krouťáku. Pravda ale je, že turbo u menšího motoru musí víc tlačit, celý motor je náročnější na sladění tlaků v jednotlivých režimech, řídící elektronika musí dělat častější změny nastavení. Pak je jasné, že čas a karbon udělá s tím komplexem své.
1,6 Dci má 96 Kw, krouťák 320 Nm od 1750 ot/min. . Například dvojková oktávka 2,0 Tdi, 103 kW točivý moment 320 Nm od 1 750 ot/min. Takže pokud je ten motor dobře dimenzovaný a neselže turbo, udělá stejný počet pracovních cyklů jako starší dvoulitr. Není v tom rozdíl.
to je presne to o com hovorim... grafy... tie maju casto od realneho spravania daleko, turbolag, reakcia na plyn... a aj keby si ich dam vedla seba tak 2,0tdi ma na vrch medzi 1000ot - 1750ot
to TDI ktore si spominal... aj 103kw PDcko islo od 1200ot v octavii uplne s chutou aj ked si pri tom chrochtalo :-) to od 1,6ky necakaj, ja nevravim ze sa s tou DCI neda v talismane zit, isto nan staci, su tu 2 ALE... 1. na vrcholnu motorizaciu bieda a 2. pokial pri kazdom rozjadze taha 1tku na 2500-3000ot a pri tom este znie dieslovo klepotavo tak to je na palicu... to mas presne kvoli tomu, ze to je 1.6 a velke auto... pri rychlom rozjazde z volnobehu napr rychly rozjazd z krizovatky atd sa tie turba musia nadychnut a to je vsetko cas... az potom moze electro reagovat ten LAG a nabeh tam proste vzdy bude a ten priebeh sa vacsej kubature nemoze rovnat, hlavne pod 2000ot, od 2000ot hore to je uz menej markantne
Nevím co řešíš, viz. výše, 2,0 tdi. š octavia II má 320 Nm od 1750 ot/min, udávané oficiálně, stejně jako 1,6 tdi od renaultu, navíc u škodovky je špička v 2500 ot/min.. Okta má zrychlení ofic. 9,6 s, talisman 10,4 s, ale je těží. Silnější verze talismanu má 118 kw a zrychlení 9,4, což zhruba odpovídá rozdílu hmotností, navíc slabší verzi zbývá na 103 Kw 7 Kw.
Podtrženo sečteno, 1,6 tdi může být plnou náhradou za generačně starší dvoulitr ve 100 Kw variantě.
Urcite nie a vidis co řeším, priebeh krutiaku je slaby a tomu zodpoveda aj vytacanie 1tky na 3000ot, ak ti staci sa chlácholiť grafíkmi s 320nm od 1750ot tak si to kup je to tvoja vec, hlavne ked nemas na vyber 8-s
S tím se nedá než souhlasit. Velké auto s hodně malým srdcem. Tohle mě na tom evropském zeleném ekofašismu fakt štve. Kdyby se raději zaměřili na domácnosti a továrny a nešikanovali automobilky, které se stejně na znečištění podílejí minimálně.
Travní sekačky to určitě nejsou; spíš je to otázka životnosti. Když jsem teď nedávno vyzvedával v Opportunity auto, tak jsem se bavil s prodejcem a říkal, že Talisman ani Kadjar žádné 2.0 nedostanou....
"může zamíchat kartami v prodeji firemních vozů a narušit manažerskou monokulturu passatu."
Toto se může stát za předpokladu, že:
1.) jde o velkou francouzkou firmu a nemají rádi Peugeot
2.) majitel malé firmy je fanda Renaultu
3.) už nepřešli na korejce
Většina velkých firem je v jiných rukou než francouzkých, takže mají nakázáno od matky co mohou koupit, tedy většinou auta německých automobilek. Tedy VW/Audi/Škoda, Ford a sem tam Opel ;-)
Vím že v dnešní době kdy se ke slovu dostává generace chlapů co nebyla na vojně jsou důležité pocity a dojmy a u vás v redakci obzvláště (viz. recenze poslední astry od pana Chamilly), ale nenašlo by se v článečku přeci jen místo na nějaké surové data? Třeba základní údaje o výkonu / točivém momentu motoru, pěkné by byly i grafy. Možná i v přepočtu na hmotnost vozu nebo v porovnání s konkurencí.
kde najdem vykon rozmery hmotnost zrychlenie velkost nadrze a tak dalej? zvykli ste vzdy na konci testu mat dole pod nim nejaku velku tabulku s vsetkymi tymito udajmi ...
Tyhle věci už dneska nejsou podstatné. Auto.cz přešlo na nový level. Nově jsou důležité pocity z toho zda převodovka věří či nevěří kroutícímu momentu. Jak rychle na desetinu sekundy přesně trvá autorovi zrychlení z 80 na 120 km/h. Zda se mu kufr zdá položený nízko či vysoko. A velikost nádrže? Pche, dyť benzínky jsou na každém rohu.
tak já používám adblock tak je chci podpořit tím, že si koupím časopis. Ber to z druhé stránky, v časopise nedostaneš tak velkou fotogalerii. Ono ta tvá logika je využívaná i u TN na nově, když řeknou více na TN.CZ, nebo v autosalonu na primě odkazují na FB
p.s. kdo si chce hrát na doktora Coopera měl by být chtřejší než on, doufám že to někdy a někde dokážeš >:-[]
"Jak je u francouzských značek obvyklé, interiér hraje na velmi jednoduchou notu." - tak na to sme zvyknutí skôr u iných výrobcov, nie francúzskych...
"Rozvor je ovšem o tři centimetry kratší, přední převis naopak o šest delší – mimochodem nechápeme proč, když všechny motory jsou jednotně skloněné dozadu." - to preto, aby sa mal autor čomu čudovať. Jediná Škoda je dokonalá, čokoľvek urobené trochu inak musí byť zákonite horšie...
"Víc hrbolů kopíruje než vyžehlí a působí stále trochu našponovaně." "Vlečenou nápravu z toho všeho vinit nemůžeme, vždyť schopnosti elektronických stabilizačních systémů dnes dovolují i jednoduchý podvozek naladit komfortně." - tak toto sú tie bludy šírené novinármi. Kto ich za to platí?
"Pochválit ale musíme nízkou hladinu hluku, jež má rozhodně blíž k evropskému než asijskému standardu." - a to je aký ten európsky štandard? VW Passat? Audi A8?
"Natáčení zadních kol dodává testovanému vozu sportovní ostrost a je věcí vkusu, zda o ni typický kupující velkého sedanu bude stát. Vzhledem k tomu, že jde o exkluzivitu nejdražší verze, však takové dilema nejspíš nebude časté." - pán je pôvodne politológ? Alebo sa len zle vyspal? Prognóza z brucha... Natáčanie zadných kolies dáva autu nebývalú mrštnosť na parkoviskách, sídliskách a v úzkych uličkách, a stabilitu vo vyšších rýchlostiach po okreskách. Limuzína strednej triedy nie je športové náradie, kým ju nevezmú do parády chlapci zo športovej divízie.
"Proti ostatním ve třídě mu však chybí něco, čím by se výrazně odlišil a v čem by měl navrch." - a koľkí ďalší v triede majú napríklad to natáčanie zadných kolies?
Vždy sa nájde niečo čim sa vozidlo odlišuje ale buď je snaha to spomenúť alebo naopak. Zabil ma aj tým hodnotením dizajnu a opäť spomenutému Superbu. Minulý týždeň som bol na školení a bez váhania môžem povedať, že z pätice Talisman, Passat, Mondeo, 6 a Superb je na tom škodovka dizajnovo najslabšie. A perla dňa je "kolísajúci dojem z kvality interiéru".
Co to je za test? Převzaty ze SM nebo vlastni ACZ? Potom nevidím hvězdičky. Přijde mi zde tedy hodně u boha snaha najít špínu třeba ten interiér a porovnání zrovna se superbem je smesne. Kdo alespoň viděl Espace a Superb mi musí dát za pravdu. Navíc který auto mainstreamove střední třídy na mele plasty ve spodní části palubky? Už ani Mondeo natožpak Superb který je má ještě méně. Z testu význiva jako auto na 2 *. A naprosto neodpovídá jiný testům co jsem četl. No musím se svézt. Jedny s čim souhlasím je ze se také ohlédnu po zachovalé dvojkove laguně. A pak kdo vyrábí nadčasova auta co ?:)
Ne rika nezaujaty člověk co si ta auta vyzkoušel na vlastni kuzi a ze má Superb nejhorší interiér materiály ve stredni třídě odpovídající o třídu nižší Octavii se můžeš jít přesvědčit na nejbližší prodejnu. Mimochodem .. autor textu ti taky přijde jako fanoušek Renaultu když Pise o ohlednuti za dvojkove Lagunou? To auto se povedlo... těžký si to přiznat proto ze je to Francouz že jo ? A bavíme se o vzhledu.
Pokud se bavíš o vzhledu, tak i když je to diskutabilní, proč by měl být talisman lepší než sup? ;-) /nemluvím teď o interiéru, ale bohužel ten sup musel přenechat passatu a audi/
Moment Já nikde nepsal ze je Talisman lepší než Sup. Ted to nemyslím proti tobě ale když si někdo objektivní precte co pisu tak to ani tak brát nemůže. Jenže tady každý druhý automaticky předpokládá ze Renault nemůže konkurovat naší skvěle Skodověnce. To by dřív pršelo kamení že jo. A běda jak si někdo dovoli napsat něco proti milovanemu koncernu. Navíc si ani nedají tu práci si pořádne přečíst co někdo Pise. Fakta jsou takový ze Superb je interiérem jen Oktavka. Talismau se vyčítají věci ktere ani ji ne auta mainstreamu nemají a naopak prvky obšitý kuzi atd některými chybi. Všude se Pise az o skoro prémiového interieru. O tom jak jezdí a ze Superb má silnější motory sem nenapsal ani slovo a nebudu to soudit dokud se nepojedu. Má vzadu tyč takže si neděláme iluze o komfortu a bohužel jen 1,6 i když Dobrou. Nemam problém uznat že sup je komplexně lepším vozem. Zatím to tak vypadá, ale má i sve neduhy a to je třeba interiér. Jenže to prostě někdo neakceptuje.
Tak tady pěkně lžeš. Přijde mi že jsi velmi zaujaty. Ani Golf se materialově nechyta na Superba natož kdokoliv jiny v nižši středni. Vubec nechapu jak si k takovemu zavěru mohl dojit :-O
V době, kdy někteří mainstreamoví konkurenti mají palubky obšité kůží, kdy jediná kritika zaznívající občas na Superb se týká lacinosti interiéru......si názor udělá každý sám.
Takže někteři řikaš. Tak to mi docela stači. Tak a teď kde je ta uroveň nižši středni třidy jak se někteři snaži předsouvat. To jestli jsou v tehle třidě na tom někteři lepe nebo naopak huře vubec neřešim. Jen dodam co by za to dala ta nižši středni.
Obvyklá "objektivita" tohoto "prestizního média". Místní pisálci si vzdycky najdou duvod shodit aspon trochu auto které nepochází z jejich milovaného koncernu,
Buhví kdo vsechno krome anonymních vývojáru jim z Jungbunzlau telefonuje.
Člověk, který chce touto kreaturou s kly někam jet, musí mít s sebou zázračný talisman, aby měl šanci se "spolehlivou rendlíkovskou technikou" dojet do cíle.
Když už někdo je tak zabedněný, že si nekoupí raději Superba, nebo Octavii, měl by spíše uvažovat nad tím Samsungem se znakem kosočtverce, který bude určitě kvalitnější, než francouzský zázrak, poctivě vyrobený rukama našich arabských přátel...
A ty jsi kdo? Gilgit, IPA nebo Gilgit s pihou? Zkus to nějak odlišit, už se v tobě nevyznáme ani my, ostatní diskutující. Zkus třeba něco úplně jiného, třeba mulťák nebo něco podobného. ;-)
Ale 2.0TDI 110kW je průměr, je to střední naftová motorizace. Talisman si pomáhá kratší převodovkou, což je trošku dvousečná zbraň... osobně bych dal přednost delším kvaltům.
Rohypnole, z tebe se stává normálně fanatický zastánce Renaultu. Celkem žasnu, normálně máš celkem rozumný komentáře, ale jak přišel Talisman, píšeš jak Gilgit ;-)
Talisman se Renaultu celkem povedl. Mě na něm fakticky vadí jen ty hokejky pod světly a právě jen 1.6l motory - jako základ dobrý, ale označovat to jako TOP bych se neodvážil. Je to zjevná slabina současného Renaultu, že nemají větší a silnější motorizace a přitom na to bezpochyby mají (a hlavně měli jak top benzin, tak i naftu). Sama automobilka to označuje jako "dostatečné" = tzn. pouze za 4 >:D
Kupci střední třídy toto neodpouštějí. Níže je to naprosto v pohodě, např. 1.6dCi v Grand Scenicu je naprosto v pohodě :yes:
Nemám problém uznat, že proti nejsilnějším motorizacím Superbu nemá Renault co nabídnout.
Stejně tak torzka vzadu je v téhle třídě faux pas. A absence AWD je přinejmenším silný vroubek. Ale to přeci neznamená, že pokud budu porovnávat 2WD 110 kW diesel v Superbu s Talismanem 1.6 dCi, že napíšu verdikt, že Superb je leší, protože "máš možnost" ;-) Tohle fakt ne :-!:-!
Tady s tebou souhlasim..... pokud porovnat ty dva konkrétní modely tak možnost dokoupit něco ne dela z konkrétní motorizace lepší auto. To pak můžeš říct že Superb je nejlepší pro tož pokud chceš muzes si v koncernu dokoupit třeba Audi ;)
Tak si přečti své reakce u jakéhokoliv článku s Talismanem v poslední době. Vyzdvyhuješ jej do nebes jak modlu... Jak má někdo jiný názor např. právě na naftové omezení jen na objem 1.6l - což mají všechny osobní modely R-N, tak vymýšlíš horlivě argumenty, jak to ospravedlnit..
Superb je velmi slušné auto střední třídy, a právě jeho možnosti konfigurace motorů a výbav ho činí lepší volbou. Navíc má o proti Talismanu vzadu víceprvek i možnost 4x4. Tím nechci říct, že by byl Talisman špatný, jen k dokonalosti má prostě v mnoha směrech daleko. Nakonec o tom stejně rozhodnou zákazníci sami ;-):yes:
"jeho možnosti konfigurace motorů a výbav ho činí lepší volbou" ... ne, vždy stojím před srovnáním 2 konkrétních kusů. Nekupuji katalog, kupuji konkrétní auto.
Jasně, to i chápu, ale když se jen letmo mrknu do ceníku na Supa 2.0l TDi 6A L&K 190k a Talisman 1.6dCi 160k 6A I.Paris, proč bych si měl připlatit 30tis za horší motor, horší zadní nápravu, horší image v našich končinách atd.? Fakt nevím. Pokud půjdu u Supa do srovantelného motoru ušetřím 70tis Kč. Tak kde je ta výhoda Talismanu? Hmmm
Protože se ti to nehodi do kamu ?
Protože zakaznik si muže pořidit vykonnějši variantu za menši penize nebo ušetřit a pořidit si meně vykonnějši variantu ?
Protože ma možnost volby a muže si vybrat ?
A proč ne? Když řekneš A musíš i B... Ty si přece psal, že nekupuješ katalog, ale konkrétní auto, tak se pojďme bavit o tom konkrétním autě? Nejen o vlastnostech, ale kolik za ně dáme? Hladám pořád tu výhodu, co by mě měla přesvědčit, nicméně ji stále nenacházím ...
cena se liší v jednotlivých zemích a mění se časem. Že 140 kW Superb může být lepší koupí než 118 kW Talisman je jedna věc, ale to nic nemění na výsledku srovnání 110 kW Superbu se 118 kW Talismanem.
Navíc když se chceš bavit o ceně, kolik dostaneš reálnou cenu u SUperbu a kolik u Talismanu? Garantuji ti, že u Renaultu ti z ceníkové ceny sleví hooodně.
Ono totiž ty ceny ukazují, jak to chce Renault na trhu pozicovat - 1.5dCi proti 1.6TDI, 1.6dCi 96 proti 2.0TDI 110 a 1.6dCi 118 proti 2.0TDI 140... a proti dvoulitrům tahá Renault za kratší provaz. Ale samozřejmě to může vyvážit něčím jiným, motor není vše.
Ale já reagoval na to, vůči které motorizaci Renault chce konkurovat dle nacenění a které reálně konkuruje. Nic víc ani míň.
Lepší produkt? Talisman 1.6 dCi je hodně povedený. Jestli lepší než Superb 2.0 TDI záleží na osobních preferencích. V interiéru je výrazně hodnotnější a modernější Talisman. Motor má mnohem zdařilejší (možná lépe řečeno modernější) Talisman.
Když myslíš. Máš na to stejnou optiku jako venerolog který podle skladby svých pacientek může soudit že všechny ženské jsou coury s kapavkou. Pohybuješ se v prostředí lidi kteří se zajímají o auta. Pokud se dostaneš mimo ně zjistíš že běžný člověk vidí auta úplně jinak. A spousta z nich supa ani nepozná, další netuší že je nějaká třetí generace atp. Takže se vykašli na image a následuj žízeň.
Jen tak z legrace si udělej průzkum. Zeptej se pár lidí o kterých víš že auta neřeší na prostou otázku. Které auto je nejlepší/nejluxusnější? Budeš překvapen kolikrát uslyšíš odpovědi "nevím" pak bude v menšině odpověď Mercedes a na Rolls-Royce si třeba nevzpomene vůbec nikdo.
Superb má v naší zemi přirozeně lepší pověst. Je to prezidentský vůz >:D >:-[]
Ale vážně - je to tak. A to slovo pověst je zcela výstižné, protože jen pouhou pověstí je... Zaměň si to klidně za pokles ceny vozu, nebo za zůstatkovou hodnotu, nebo za žádanost na trhu, a to i ojetin.
Nic to ale nemění na skutečnostech, jaké vozy opravdu jsou. A Talisman je velmi vydařený. Aspoň soudě podle prvních ohlasů novinářů.
Než jakýkoliv bych neřekl. Existuje jedna vyjímka. Jinak je ten stav ovšem přesně jak píšeš. Ze stejně "zasvěcených" kruhů ale slýchávám podobné názory nejen na Renault, ale třeba i Opel, Nissan. Naopak Korea si v očích "široké veřejnosti" docela polepšila.
Petrko - asi budeš potřebovat k očnímu, nějak sem si nevšiml, že by "velké" Renaulty brázdili silnice v takovém počtu... Čím to asi bude? Že by je nikdo nekupoval? Posledni generace Laguny jako by nebyla, Latitude jsem potkal na silnici jednou v životě a to ješte u dealera Renaultu na Zličíně a Talisman se ještě nezačal prodávat...
Btw k té vesnici, pokud Prahu považuješ za vesnici, tak doporučuji mrknout na mapu >:D:yes:
Viděl bych to tak že ve tvém příspěvků nic o množství velkých Renaultu na našich silnicích nebylo a proto jsem na to ani nereagoval tudíž tvé doporučení k očnímu ztrácí smysl. Ovšem pokud bych to vzal tak že ukončením výroby Safrane a podivným intermezzem s Laritude bylo vlastně největší auto od Renaultu Laguna a kupodivu i když menší než Superb přesto patřící do stejné třídy, můžu tě ubezpečit že Lagun všech generací potkávám více než Superbů všech generací. Možná to máte v Praze jinak už protože tam sídlí více různých firem a Superb je hlavně firemní kára.
Tak máš pravdu, že Lagun většinou v 2G před i po FL jezdí hodně, ale to už jsou staré plečky. 3G vidět není a o Latitudu škoda mluvit. Ano Superbů tu jezdí mraky, nicméně jezdím po celé ČR a Renaultem jako firemním autem jezdí málokdo, vím jen o jedné větší firmě, kde je majitel fanda ;-)
Safranu je jako šafránu, třeba ve verzi V6 Baccara je to může být perspektivní youngtimer :yes:
Sama automobilka ví že to nestačí a i když se tváří jako ze ano tak vyvyjeji dvoulitry. Tohle je prostě fakt. Možná tedy za rok či dva bude i motorova paleta konkureceschopna. Talisman muže konkurovat akorát základním a průměrným motorizacím konkurence :-)
Tak Superb 1.6TDi těžištěm prodejů určitě nebude - to je opravdu "budget" varianta, pro nižší mng a ti si raději vezmou OIII s 2.0TDi. Většina Supů vyjede právě s 2.0TDi v obou variantách 110 a 140kW ;-)
Kdysi jsem to viděl ještě pro Superb II a 1.6TDI byla fakt okrajová, dominovaly dvoulitry v naftě, i té silnější varianty bylo docela dost, víc než 1.6TDI. Slušný podíl měla i 3.6FSI. Možná to bylo v AutoBildu, ale tam už je to teď placený obsah a jiný zdroj nemám.
Vozy této třídy jsou určeny k tomu, aby se v nich manažeři (nad úrovní prostého vedoucího pracovní skupiny) pohybovali po území státu. Pohodlně, bezpečně a spolehlivě. A právě v tom je ten problém, proč výrobky firmy rendlík a syn mají v této zemi tak špatnou pověst... Zamyslete se nad tím a pochopíte, proč si dnes nikdo z manažerů nemůže dovolit jezdit rendlíkem. Nikdo by s ním totiž neuzavřel žádný obchod, protože by platil za nespolehlivého obchodního partnera, který upřednostňuje okamžitý zisk nad solidním businessem.
Naopak jezdit Superbem je vítané. Demonstruje to, že firma zbytečně neutrácí peníze za pozlátko a chová se pragmaticky. Proto je například Mercedes v našich krajích podobně nevhodný a stává se jen ideálním vozem světských kruhů. Tedy s výjimkou paniček, jezdících s MLK apod. Ale to už je úplně jiná kategorie, než ta manažerská... ;-)
Může se vám to nelíbit, ale v očích ostatních lidí jste to, čím jezdíte... :-!
A přesně s takto myslícími rádoby manažery nikdo obchody nedělá. Jejich předsudky jsou nejen v oblasti vozového parku, ale i ostatních oblastech nejen byznysu, ale i běžného života. Jsou zavřeni ve své bublině a myslí si, že jejich názor je ten nejlepší a správný....
Hmmm že by tu v Čechách nikdo neobchodoval? Vidím u firem Octávky, Superby, Passaty, Mondea, M6, Insignie, A4/A6. BMW 3er/5er, MB C/E, dokonce sem tam C5 a 508, ale žádný Renault (až na tu jednu vyjímku, co znám)... V tom světle je tvůj příspěvek dost mimo >:D
Přečti si Adolfův příspěvek ještě jednou, třeba pochopíš... nikdo nerozporuje existenci car policy, pouze upozorňuji na slaboduchost myšlení některých. Pokud se samozřejmě s jejich názory ztotožňuješ, to o něčem svědčit může. Že je to pro tebe mimo mě vůbec netrápí ;-)
Žít v české bublině a vydávat to za pravidlo nevidím jako to pravé.
Tak Car policy je většinou jasná. Pokud je to firma vlastněná zvenku, stanoví čím se jezdí a to jsou většinou německá auta. Česká firma pak podle toho jak se rozhodne majitel, což je opět většinou Škoda, ikdyž u referentských a obchodnických aut jsou vidět i korejci - i30 i Ceed a to možná právě i na úkor Renaultu ;-)
Pogo26 - Áda je sice trošku víc zaujatý oproti Renaultu, ale teď měl pravdu. Renault není v čechách nejlépe vnímaná značka, ikdyž se třeba Clio, Megane a Scenic neprodávají špatně. Označ to za předsudek nebo jak chceš, ale velké Renaulty od dob R21 a první Laguny vyklidili pole - kvalita a image šla dolu. Jednoduché a jasné ;-)
Jinak koukám pán je analytik, že? Z čeho soudíš, že mám na Renault stejný názor jako Áda? Jestli kritika Renaultu za jeho nedostatečné vybavení Talismanu slušnými motory je u tebe to samé jako zesměšňování, tak to je jen tvůj problém.
Jo Karle, Mazdu 6 vidím u firem poměrně často, Citroen C5 u vetší Log firmy - nevěřil jsem, ale je to tak... Lagunu jsem viděl jen jednou u firmy v ČB a Latitude vůbec... ;-)
Megane neni mng auto - ale servisaci Schindleru s nimi tuším jezdí, ale služebni Laguna je, když použiji tvůj termín, "Yeti". Japonské firmy automotive a log. mají obvykle Mazdy 6 a Avensisy jako mng auta ;-)
Když se Laguna III celkově neprodává, pak je logické, že ani do firem.
Důvod není "protože Renault", důvod je "protože špatné auto se špatnou pověstí".
Jistě, první otázka u jednání - čím jste přijel >:D >:D >:-[] ...
Ale částečně ti dám zapravdu - povrchní křupani, co se dostali do vyšších pozic a co nafasovali služební Passaty a Superby, zatímco doma jezdili na vylítaných Renaultech, nepochybně budou posuzovat tak jak jsi napsal.
Pokud někdo svůj business myslí vážně, nikdy se nebude rozhodovat podle takto povrchních kritérií. Vždy je zásadní reference dané firmy, ukazatelem zdraví společnosti není vozový park, ale úplně jiné veličiny. Ale jestli jezdí značkou A či B je úplně buřt. Nejeden krizový manažer došel a nakoupil pro management nový vozový park ... a firma šla ke dnu tím rychleji...
Díky mému věku si pamatuji když Rolls-Royce patříval angličanům. A těch dávných dobách výrobce těchto nej automobilů nikdy neudával výkon motoru. Vždy se omezil na strohé "dostatečný". Máš pocit že byl jak ty říkáš za 4. Až vychodíš školu bude pro tebe jistě překvapením že pojem dostatečný nemusí reálně znamenat jen známky na tvém vysvědčení.
130k diesel v Grand Scenicu je pre teba v pohode ale 160k diesel v rovnako ťažkom Talismane už nie, zaujímavé. V Renaulte nepracujú žiadny amatéri, majú zmapovanú potencionálnu klientelu a tomu prispôsobili motorovú ponuku. Vačšinový podiel v tejto triede aj tak tvoria dieselové motorizácie s výkonom okolo 150 koní a toto spektrum Talisman pokrýva. Všetko ostatné je len okrajová záležitosť.
To bych rad vedel, jak jsi na to prisel, protoze pokud je mi znamo, tak Talismany pro verejnost jeste nejsou uvolnene a silne pochybuju, ze bys Superb 2,0 TDI 110 a Talisman mel uz postavene proti sobe.
Tedy chci tium vsim rict, ze zase, jako je u tebe bezne, jen kecas a cucas si domnenky zprstu, pricemz jsou silne oreintovane proti Skode (coz je pro tebe rozvez typicke).
At uz je proznost 2,0 TDI 110 lepsi, nebo horsi, nez u Talismanu 1,6 DCI, tak to, o cem je rec, je fakt, ze u Talismanu uz nic lepsiho mit nemuzes, ani kdybyses rozkrajel, no u Superbu si muzes vybirat klidne dal.
No a? Kolik Superbů bude v nejsilnější 140 kW TDI?
Pružnost 1.6dCi je prostě výrazně nadprůměrná v rámci objemové a výkonové skupiny. Renault netrpí absencí dvoulitrového dieselu. Trpí absencí silného doulitrového dieselu.
ano napisal si to spravne, ale s tym, ze 1,6dci ma nadpriemernu pruznost len nad 1800ot co sa 2,0 nemoze rovnat a este to, ze 1,6 je na vrcholnu motorizaciu pramalo... aj ked nie je spatna, nestaci to na vrchol
aj 2turbova verzia? Sedel si v nej? Pretoze male turbo by malo byt ucinnejsie v nizsich otackach, aspon doteraz 2turbove verzie motorov to tak mali. Za dalsie je k tomu automat, takze ten podradi ked treba vykon
Dostala nove jmeno aby se lidi neptali, kam se podely vykonejsi motory z Laguny ale zustane to Renault, to aby si zakaznici nemuseli zvykat, ze je to porad rozbity >:D
Ne, ted vazne. Dat jako vrcholnou motorizaci 1.6 turbo diesel, to chtelo opravdu radnou ranu do hlavy. Nejen, ze je to slabe a pravdepodobne to nevydrzi ale ani to nepusobi na takove auto dustojne.
Mohlo to utocit cenou ale ani ta neni nejak extra nizka.
To ze nema nieco cim by sa lisil, bolo myslene skor na jazdne vlastnosti a z nich vyplyvajuci charakter... 4controll to nezachrani je to sice pekna hracka, ale tak trochu zbytocna, 4x4 by mala v tomto aute vacsi zmysel vo vrcholnej verzii... tych 2400ot pravdepodobne bude mat vplyv na oboje aj spotrebu aj hluk, keby ma napr 2200ot tak verim, ze o par deci stiahne spotrebu,... ale objem nicim nenahradis sice papierovo ma v 2200ot nm habadej v reale su trochu papierove ak k tomu pripojis hmotnost + hmotnost 4 cestujucich a batozinu, kopcovitejsiu dialnicu tak to je pre 1,6 problem...
On ten problém není až tolik při 130, jako třeba při 160 nebo 180. Prodloužení převodů beru jako dobrý krok, sice pak vypadají hůř údaje o pružnosti, ale takovéhle auto v naftě má být cesťák na dálnice a tam to zase není takové drama.
Mistni renault fans irituje srovnani se supem. Tak jinak - komu z vas se cela pristrojovka s displejem zasazenym opticky v ramu jak z roku 1990 libi vic nez interier posledni laguny? Najde se tu aspoň jeden? Co?
Ano Mé se líbi. Má čistící tvary a je to lehce extravagantní asi jako když přijela laguna 2. Nemam nejmenší problém. Bohužel jsem nikdy neviděl levnější verze a tam už to muže byt horší.
na fotkach si interier sice zrovnavat mozes a mazda a jeden z tych lepsich interierov, ale treba si sadnut do toho, sice som sedel len v espace, ale tam je o triedu lepsi interier ako v passat, 6ka po FL, 508, co boli doteraz lidri v kvalite interieru
Musim uznat, ze palubka vyzera celkom podarene, ale ten display v strede je v dnesnej dobe uplna katastrofa. Ako keby chceli dat svojim zakaznikom nieco podobne ako tesla model S, ale v cenovej urovni renaultu. To uz pod display mohli rovno napisat: Ved co by ste chceli za tie peniaze?
Test tendenční jako obvykle. Tak si dejme tvrdá čísla:
Superb 2.0TDI 110 kW: 7,4/10,6/14,0
Talisman 1.6dCi 118 kW: 6,8/9,8/11,3
Talisman má výrazně lepší dynamiku, hlavně na 6rs...
Vertikální prostornost P/Z, místo nad hlavou P/Z (cm)
Superb: 93-100/93, 0-9/4
Talisman: 91-101/92, 1-11/0
Tedy Talisman má čísle zcela srovnatelná se Superbem, jen vzadu má evidentně -4cm pro hlavu (což je při karoserii sedan logické).
Takže pro všechny diskusní sprintery, kteří tu budou Renaultu neustále předhazovat podměrečný motor - 1.6 dCi je na tom LÉPE jak srovnatelný 2.0 TDI 110 kW :-!
Co je na tom logickeho ? Superb byl snad v provedeni kombi ? Nemit nad hlavou žadnou rezervu nebo 4cm je sakra rozdil. Jestli se u Superbu piše že vzadu moc mista nad hlavou nema ani v ramci konkurence pak hodnota Talismanu je tragicka.
Prostě dalši klasi v tvem podani. Upravim si to tak jak potřebuji.
" jen vzadu má evidentně -4cm pro hlavu (což je při karoserii sedan logické)."
Ono jinak by to vypadalo kdyby i v tom meně prostornem autě měl figurant nějakou rezervu. Jenže 0 slovy nula a nepředpokladam že by se jednalo o nějakeho čahouna neni zrovna lichotive. Pak je i ten 1cm opravdu mira. Navic nechapu tu zminku o sedanech když jsou jimi oba.
superB ma o dost tazsiu 6ku tak jasne ze je pomalsi v pruznom zrychleni, vytoceny talisman i na 6ke sa tak rovna 5RS superbu a ma o 8kw vyssi vykon a 1 turbicko navyse /servisne naklady/
u superB to ale nie je vrcholna dieslova motorizacia :-)
Tendenční test, dáme si raději tvrdý katalogový čísla. >:D:yes:
Napsal jsi to pěkně, máš pravdu, stejnou pravdu, jako když napíšu: naftový vrchol talismanu s odřenými zrcátky porazil druhý nejslabší naftový Superb. >:D:yes:
Že se ptáš když odpověď znáš :-) Jen se musí snažit povysit za každou cenu a stočí téma jinam aby se nepřišlo na to ze jen fabuluje . A mimo naváženi do druhých nikdy nic vlastního nenapise. Je lepší než ty, než Já a než všichni ostatní :-) smir se s Tim ;) Dieselgate má v maliku a ví nejlépe jak to v se bude fungovat, všechno zná a všechny auta projel a ví nejlíp ze jakmile řekneš něco krive na koncern tak Te za dupe do země! :-)
Ty nechápeš vůbec nic. Nic se totiž naznačit nesnažím, jen se tě úplně normálně ptám... Jenže tvoje odpovědi klasika, vyhýbavé jak poslanecká interpelace 8-s >:-[]
A má smysl ti odpovídat, když už předem jsi přesvědčený, že jsem nejel ani jedním? Změní něco, když napíšu, že jsem Superb 2.0 TDI 110 kW jel? Ne, nezmění, že... Tak vidíš.
Talisman jsem nejel, dealer Renault u nás zkrachoval...
Předpokládám, že 140 kW se nebude příliš lišit od 135 kW předchůdce a ten motor je o něčem jiném. Má chuť do života, nechá se hezky vytočit a má charakter. Slabší verze ne.
Koukám, že míra hlouposti jossalitových keců je přímo úměrná velikosti problémů VW a rovněž přímo úměrná kvalitě ostatních aut, zejména pak francouzských. :-)
takže diskuzní sprinter na semaforech se standardním 2.0 tdi Renaultu ujede.
a letmo pokud nechá pro potřeby akcelerace auto podřadit nejspíš taky. (až nám sem talisman přijde tak to půjdeme s kolegou schválně vyzkoušet)
A kde v mainstreamu neřkuli v prémii najdeš čumět holé repráky s konektory 10 cm do kufru? Pokud nevidíš rozdíl třeba mezi
[odkaz]
[odkaz]
a
[odkaz]
tak OK, naše citlivost pro detail je poněkud rozdílná.
"Proti ostatním ve třídě mu však chybí něco, čím by se výrazně odlišil a v čem by měl navrch."
Jasně, třeba to, že ho nebudeme potkávat každej den 100x stejně jako "okoukaného" Superba a Passata, se kterým je stále (trapně) ve článku srovnáván ;-)
Co se týče naladění podvozku, tak si na něj stěžují i ve Francii:
[odkaz]
Když k tomu hlavnímu negativnímu mínusu připočtu i fakt, že zákazníci střední třídy jsou mnohem konzervativnější a neradi kupují zajíce v pytli (ať už z důvodu úplně nového modelu anebo značky, jehož předchozí model neměl valnou pověst), tak bude mít Talisman co dělat, aby se dostal v Evropě do Top 5.
Mě ten motor zní úplně normálně, tobě zní hrozně. Nebude to dost individuální? Slovo výrazně tam mám proto, že líbivost zvuku motoru je natolik individuální, že malý rozdíl považuji za neměřitelný, objektivně neposouditelný. U velkého rozdílu se snad může shodnout více lidí.
Měl jsem ve většině aut (více než 20) benzínové motory, a jediný z jehož zvuku jsem byl přímo nadšený bylo 728i z roku snad 1980, ale to už nebyl čtyřválec.To, co na videu slyším mi přijde od konkurence nerozeznatelné.
No po zkušenostech s vicero motory podobne kategorie ne žadne 6 či vice valce mam na to odlišny nazor. Rozdily jsou někdy opravdu vyrazne. Nicmeně jsem se nad tim pozastavil z toho duvodu že jsem pravě kouknul na ten test kde se pravě kritizuje zvuk 1.6 TCE. A vzpoměl jsem si jak se na jinem foru nad zvukem teto jednotky taky podivovali. Jinak po osobni zkušenosti si dovolim tvrdit že vyrazně lepši zvuk ma Fordi Ecoboost.
To teda nevim. Jak rika Karel_, je to proste normalni ctyrvalec, tj. nutno pocitat s mixerovym zvukem, ale tohle mi neprijde tak strasne. Zni to trochu "ostreji", nez by se od takoveho auta ocekavalo, zezacatku to kolem tech tri tisic zni dokonce jako petivalec. Ostuda je, ze je vrcholna motorizace prefouknuta sestnactistovka, ale za to ten motor nemuze.
To je teda vyhra... Zni to stejne, akorat to bruci jeste vic, kvuli zvuku z repraku, ktery tomu u Forda nadelili. Jestli to ma trochu hlubsi ton, tak taky musis vzit v uvahu vetsi objem.
Žádný hlubší nebo jiný tón s otevřenou kapotou ten Mustang nemá a zní úplně stejně jako TCE nebo TSI, prostě šicí stroj. To co slyší řidič je elektronicky tvořený fejk.
[odkaz]
Ano, viz prispevek, na ktery reagujes. Trochu hlubsi ton bych mu ale neodpiral. Precijen ma o dost vetsi objem a ladeny vyfuk. Jinak ja rad v souvislosti se ctyrvalci pouzivam oznaceni mixer. Taky se jejich zvuky muzou mirne lisit, ale rozhodne nebudu narikat, jak ten Bosch zni hrozne a Philips krasne prede ;-)
Tak jak piše Gvick2 , když otevřeš kapotu tak je to +- stejne ale od motoru vede ještě vyfuk. Někteři jak je dnes moderni si pomohaji i jinak např. pomoci soundu z repraku apod. Někde to zni lepe někde huře. Např. u takove 308 je to vyloženě umělotina.
Jenže nejezdiš před autem s otevřenou kapotou ale uvnitř auta a tam už byvaji rozdily někdy dost velke. To že to někomu je jedno , nebo naopak je už věc druha.
Ani bych nezdůrazňoval mainstreamový, všechny přeplňované, přímovstřikové čtyřválce včetně těch v prémii znějí po otevření kapoty a poslechu skutečně motoru (nikoliv výfuku nebo utlumeného zvuku v kabině) zcela stejně a jsou k nerozeznání. Mě u všech sedí nejlépe přirovnání k šicímu stroji. Pokud se nějak liší tak nikoliv vlastním zvukem motoru, ale naladěním výfuku a tedy zvukem výfuku, nikoliv zvukem motoru, ten je u TSI, EB, TCE a dalším motorů MB nebo BMW zcela shodný, prostě přímý vstřik při velmi podobných tlacích vydává velmi podobný zvuk.
Jinak je ta diskuse docela zajímavá. Okolo nás se v poslední dobe dejí veci které mohou zásadne negativne ovlivnit nás zivot a budoucnost naseho kontinentu a tady se resí zvuk mainstreamových ctyrválcu.
Takze k dnesim citátum "pořad stejny fanaticky hňup", "zaslepeny fanatismus či demenci jako v tvem připadě", "dnes a denně jen potvrzuješ", "ty už jses s tim narodil" se pridává "když vidim kdo tě dětinsky podporuje". >:D >:D >:D
No ale co taky cekat od Mirka z Havířova jehoz horizont sahá od Golfu po Focus.
"Jinak nejen muj horizont je pro tebe nedostižny" - dalsí perla Mirka z Havířova. >:D >:D >:D
Mirku z Havířova, tvuj horizont který sahá od Havířova pres Golf po Focus je mozná nedostizný pro podobné Mirky jako jsi ty, pro me je nudný a nezajímavý.
Já ti nevím...nechtělo by počkat až bude třeba to video z vozu o kterém se tu diskutuje??? To video je z Espace tak třeba v Talismanu to bude znít úplně jinak :no::-!
Francouzi svoje značky kritizují vždy víc než dovážené. To je u nás pro naše novináře zcela nepředstavitelné. A i našim čtenářům to většinou hlava nebere.
No, ono tam moc kritiky není (ještě zvuk motoru, ale to je v takovém autě zcela podružné), jen na podvozek (naladění a hluk). Ale ten zabil jinak povedené auto, stručně přeloženo.
On to není jen tento jede testík. A z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že pokud se ve většině testů kritizuje nějaká vlastnost auta, tak to pak po osobním vyzkoušení mohu jen potvrdit.
stejny motor v espace vykazal podle testu NEDC 25 nasobne prekroceni NOx když se to testovalo po ohrati motoru. jak to, ze studenej prosel, ale po zahrati takova katastrofa? cekal bych, ze zahratej motor bude mit menzi emise nez studenej.
v tomhle aute to bude nejspis podobna katastrofa
Nu, kazdy mame svou zkusenost. Definuji tedy lepe - Zkuseny majitel, cerpajici provozni prostredky z vlastnich zdroju, si nakup dieselu rozmysli. Tim spis dieselu, kde se roztaci dve turba ruznych parametru...
ano.
všichni vime, ze pochybna vyhodnost naftaku stoji a pada s nizsi spotrebni dani na naftu.
v okamziku, kdy se spotrebni dan na naftu srovna se spotrebni dani na benzin, tato jedina pochybna vyhoda naftaku padne.
a s tim co se poslední dobou ohledne naftaku deje, bude pro vic a vic lidi jezdeni naftovym autem spolecensky neprijatelne.
a s pravdepodobnym zavadenim restrikci vuci naftovy motorum bude život naftovyho dunihlava daleko obtiznejsi, protože naftovy auta budou mit zakaz vjezdu do nizkoemisnich zon, kterých bude pribyvat..
proto clovek, ktery si dnes chce koupit novy auto, by si mel nakup dyzlu velmi, velmi rozmyslet a to i v pripade, ze mu nevadi, ze auto na naftu vypousti mnohem vic jedu nez auto na benzin
To jsou zase prndy. S cenou paliva stojí a padá výhodnost jakéhokoliv pohonu, LPG počínaje a naftou konče. A to další - "společenská nepřijatelnost ježdění naftovým autem" to snad ani nemá cenu komentovat.
dnes je spolecensky neprijatelne krkani a prdeni na verejnosti, i když v cine, ve stredoveku a mozna pro tebe jeste dnes to je uplne normalni.
podobne bude pro vic a vic lidi spolecensky neprijatelne jezdit smradlavym a jedovatym dyzlem
No, budes se divit, Karle, ale ve firme jsem ze strany mng. zaregistroval pri objednavani novych fleetovych vozidel zvyseny zajem o benzinove agregaty. A to z duvodu, ktere uvadis jako nesmyslne...
No, dávat na jednu úroveň vědce, génie a spolu s nimi odmítače nafty v osobním autě....to mě překvapuješ. :-O
Bavíme se totiž o odmítání nafty z důvodu společenského pohoršení. A pokud tohle považuješ za novátorský pohled, tak ....
Pokud topten odmítá naftu protože ekologie- budiž, ok. Ale nepohoršování okolí? Nenapadá mě trapnější důvod, proč ne nafta.
Proc by ne? Lide, kteri maji schopnost spojit si jednotlive skutecnosti do obsahlejsiho celku genialni jsou. Myslis si, ze soucasny problem se spalovanim nafty nechava kazdeho chladnym? Nastesti ne. Jenze je tu spousta mavacu ( ve smyslu " mam to v p..."), ktere zajima jen mnozstvi zkonzumovaneho tuku a v podstate jsou bezohledni k cemukoliv, vo se jich primo netyka... Dokud se jejich dite neodstehuje na onkologii nebo sami nezacnou bojovat o zivot. Zacinaji se pak ptat, proc se jim to stalo. Lepsi je ale se ptat, co udelat proto, aby se to nestalo... Myslel jsem ale sve srovnani spis v ramci jakesi nechuti ze strany spolecnosti prijimat fakta, jake jmenovani panove nabizeli. Darwin rozbil kreacionisty napadrt, ackoliv byl lyncovan. Newton v podstate totez a Mozart rozbil totalne zpusob kompozice a tehdejsi jedine spravne bachovske kompozice. Cili spolecenske omyly a predsudky.
Aúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú!!
Ještě jenou: "Bavíme se totiž o odmítání nafty z důvodu společenského pohoršení. Pokud topten odmítá naftu protože ekologie- budiž, ok. Ale nepohoršování okolí? Nenapadá mě trapnější důvod, proč ne nafta. "
A ty mi sem hodíš vysvětlení, že ekologie.
Pokud ti tví manažéři zvažují benzín kvůli společenskému pohoršení, tak asi na ekologii séří, ale bojí se špatného obrazu svojí firmy, ne?
Jeden můj kamarád dělá školníka, a před pár týdny si s ním ve škole udělali selfíčko desetiletí kluci, jeho telefonem, a hned mu to šoupli na FB. Mezi našimi kamarády se strhl poprask, že se to nehodí, že bude za pedofila, a on to hned vystrašeně smazal. Vidím jakousi podobnost s chováním těch manažerů.
Presne tak. Pokud nejací manazeri presedají na auta s benzínovými motory aby nebudili společenské pohoršení tak to s tvrzením ze svetem pohnuli kupredu predevsim blazni nemá vubec nic spolecného. To snad pochopí i díte skolního veku.
Ne. Mi to chvilku trva, reakce hned, ale na telefonu mi to moc psat nejde... Nicmene... Ano, muze to byt projev pokrytectvi. Pokud to jako pokrytectvi budes vnimat. To je ale potom tve rozhodnuti a tva vize sveta.
Pokud nějaký výsledek bude. Já tomu moc nevěřím. Ale to uvidíme tak za rok, jestli se to začne otáčet.
Nejsem si jistý, jestli je třeba kvůli dieselgate a kvůli euro normám s podvodným měřením všeobecně, zatracovat naftu do větších aut. Přímovstřiký benzín asi taky není svatý, a snad jsou možnosti udělat naftový motor přiměřeně neškodící, třeba za cenu ukončení neustálého navyšování výkonů, nebo prostě za vyšší cenu. To říkám jako člověk, který si stejně radši nakonec koupí benzín.
Zatracovat uplne nelze, alespon ne v segmentu velkych aut.
Nicmene. Jak rikas, vyckejme alespon rok a budeme chytrejsi. Spolecnost ted beztak resi zasadnejsi problemy :-)
Zakonceme to shodnym konstatovanim, ze Talisman je povedeny a hezky Renault
menšina vždycky udavala směr, kterym se pozdeji vydala většina
v odklonu od naftových motoru to nebude jinak
od stadovite vetsiny nejde ocekavat schopnost pro invenci, která s timhle souvisi
Nezbyva tedy v komunikaci s tebou konstatovat, ze budeme zkusenostmi i nazorove odlisni. Snad jen v souvislosti s "modlou benzinu" bych rad podotknul, ze muj pozitivni pristup k benzinovym motorum nema primou souvislost se soucasnou naftovou hysterii, nybrz s pocitem z jizdy.