Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Talisman 1.6 dCi – Něco pro štěstí

Renault se rozhodl ve střední třídě změnit všechno: techniku, styl karoserie i jméno. A pro úspěch se dovolává i duchovních sil.
Zpět na článek
28. 11. 2015 08:08
28. 11. 2015 10:37
28. 11. 2015 16:21
28. 11. 2015 13:38
28. 11. 2015 08:43
28. 11. 2015 09:15
28. 11. 2015 09:26
28. 11. 2015 09:33
28. 11. 2015 09:52
28. 11. 2015 10:11
28. 11. 2015 09:59
28. 11. 2015 09:56
28. 11. 2015 11:24
28. 11. 2015 11:29
28. 11. 2015 11:43
28. 11. 2015 12:04
28. 11. 2015 09:55
28. 11. 2015 09:56
28. 11. 2015 10:40
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
28. 11. 2015 09:08
28. 11. 2015 09:29
28. 11. 2015 15:15
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
28. 11. 2015 15:18
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
28. 11. 2015 15:21
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
28. 11. 2015 10:00
28. 11. 2015 10:21
28. 11. 2015 10:30
28. 11. 2015 11:53
29. 11. 2015 10:04
29. 11. 2015 11:53
29. 11. 2015 11:54
29. 11. 2015 12:12
29. 11. 2015 12:17
29. 11. 2015 12:20
28. 11. 2015 11:55
28. 11. 2015 13:16
28. 11. 2015 10:40
28. 11. 2015 12:16
28. 11. 2015 12:33
28. 11. 2015 13:11
28. 11. 2015 13:21
28. 11. 2015 13:36
28. 11. 2015 17:43
28. 11. 2015 18:17
28. 11. 2015 18:47
28. 11. 2015 22:23
29. 11. 2015 16:30
28. 11. 2015 13:19
28. 11. 2015 13:22
28. 11. 2015 17:34
28. 11. 2015 17:41
29. 11. 2015 14:30
28. 11. 2015 10:45
28. 11. 2015 17:36
28. 11. 2015 12:05
28. 11. 2015 13:19
28. 11. 2015 17:01
28. 11. 2015 10:15
28. 11. 2015 13:12
28. 11. 2015 13:21
28. 11. 2015 13:26
28. 11. 2015 13:34
28. 11. 2015 13:42
28. 11. 2015 13:48
28. 11. 2015 13:58
28. 11. 2015 14:32
28. 11. 2015 14:34
28. 11. 2015 14:43
28. 11. 2015 14:43
28. 11. 2015 14:49
28. 11. 2015 14:54
28. 11. 2015 15:00
28. 11. 2015 15:12
28. 11. 2015 15:25
28. 11. 2015 15:30
28. 11. 2015 15:34
28. 11. 2015 15:41
28. 11. 2015 15:48
28. 11. 2015 15:50
28. 11. 2015 15:50
28. 11. 2015 15:46
28. 11. 2015 15:51
28. 11. 2015 16:37
28. 11. 2015 17:49
28. 11. 2015 17:12
28. 11. 2015 17:16
28. 11. 2015 17:27
28. 11. 2015 17:30
28. 11. 2015 17:34
28. 11. 2015 18:06
28. 11. 2015 19:00
28. 11. 2015 17:34
28. 11. 2015 17:40
28. 11. 2015 17:46
28. 11. 2015 18:16
28. 11. 2015 18:26
28. 11. 2015 18:56
28. 11. 2015 18:58
28. 11. 2015 20:36
28. 11. 2015 20:57
29. 11. 2015 13:06
28. 11. 2015 14:32
28. 11. 2015 14:40
28. 11. 2015 14:49
28. 11. 2015 14:53
28. 11. 2015 14:59
28. 11. 2015 15:01
29. 11. 2015 10:58
29. 11. 2015 11:28
29. 11. 2015 11:33
29. 11. 2015 21:23
28. 11. 2015 15:45
29. 11. 2015 12:24
29. 11. 2015 15:32
29. 11. 2015 12:47
29. 11. 2015 12:58
29. 11. 2015 13:24
29. 11. 2015 13:28
29. 11. 2015 13:53
29. 11. 2015 17:17
29. 11. 2015 18:10
29. 11. 2015 18:14
29. 11. 2015 19:19
29. 11. 2015 19:25
29. 11. 2015 19:37
30. 11. 2015 18:21
28. 11. 2015 15:00
28. 11. 2015 17:08
28. 11. 2015 17:13
28. 11. 2015 17:21
28. 11. 2015 17:24
28. 11. 2015 18:32
28. 11. 2015 22:54
29. 11. 2015 16:04
28. 11. 2015 13:32
28. 11. 2015 16:02
29. 11. 2015 12:32
28. 11. 2015 10:29
28. 11. 2015 10:53
28. 11. 2015 11:12
29. 11. 2015 12:34
29. 11. 2015 12:54
28. 11. 2015 10:50
28. 11. 2015 11:55
28. 11. 2015 12:31
28. 11. 2015 13:09
28. 11. 2015 17:01
28. 11. 2015 21:12
29. 11. 2015 12:37
28. 11. 2015 21:33
29. 11. 2015 01:53
28. 11. 2015 21:04
28. 11. 2015 21:42
29. 11. 2015 12:45
29. 11. 2015 14:31
29. 11. 2015 14:54
29. 11. 2015 16:06
29. 11. 2015 17:32
29. 11. 2015 17:46
29. 11. 2015 17:47
29. 11. 2015 17:56
29. 11. 2015 18:11
29. 11. 2015 18:29
29. 11. 2015 19:17
29. 11. 2015 19:35
29. 11. 2015 19:46
29. 11. 2015 20:01
29. 11. 2015 20:15
30. 11. 2015 07:11
29. 11. 2015 18:20
29. 11. 2015 17:01
29. 11. 2015 17:31
Avatar - Jenik3
28. 11. 2015 08:08
cely text
Úvod, dojem

Všímáte si toho, jak často stále na silnicích potkáte druhou generaci laguny z přelomu tisíciletí? My také, a nedivíme se tomu. Je to krásné auto, které dodnes překvapí komfortem. A jelikož styl a pohodlí prodává, mohla jich továrna v Sandouville chrlit ročně i čtvrt milionu. Po všeobecně známých kvalitativních přemetech Renaultova velká ryba v roce 2008 sice přidala na kvalitě, ale krása i bonvivánské kouzlo ji opustily. A s nimi i štěstí: tři čtvrtiny zákazníků se rozutekly do všech stran a nalákat je zpátky domů bude složité. Firemní stratégové jsou si toho vědomi a novému modelu vepsali přímo do erbu to, co nejvíc potřebuje. Talisman.

DOJEM

Všeho s mírou

Zevnějšku nechybí odvaha ani francouzská hrdost. Kapota přesahující blatníky zdůrazňuje širokou a plochou příď, ve stejném duchu se nese celá výrazně aerodynamická silueta. Maska s velkým logem tu působí monumentálněji než na obrovské karoserii espace, světla široce vytažená do blatníků dělají ramena. Přední partie s dlouhým převisem a vysokou konturou ovšem budí trochu těžkopádný dojem, který nezamaskují ani exoticky tvarované hokejky denního svícení. Nejnovější konkurenti jako Škoda Superb a Kia Optima dokážou zepředu rozehrát výrazně lehčí rytmus.

Vyloženě atleticky nepůsobí talisman ani z boku. Povrchy se plynule a decentně vlní, ale nerozčleňuje je žádný výrazný prolis. Nejvíc moderní elegance dokázali designéři vdechnout zadní části, kombinaci oblé odtrhové hrany a štíhlých lamp si ovšem zjevně vypůjčili od Audi A6.

Ani hot, ani čehý

Jak je u francouzských značek obvyklé, interiér hraje na velmi jednoduchou notu. Efekt takového řešení je značně závislý na kvalitě materiálů a nejdražší verzi Initiale Paris, kterou vidíte na snímcích, se to celkem daří. Povrchová úprava panelů v horní části palubní desky, jemné švy imitující čalounění kůží i přesně slícované dekory navozují lehce luxusní kouzlo, podtržené dobře tvarovanými koženými sedačkami.

Spodní část palubní desky se středovým tunelem a zejména okolí rozměrného tabletu to trochu ruší. Lesknou se a na dotyk jsou tvrdé, výsledný dojem z kabiny zůstává kdesi na půli cesty.

To je, oč tu běží

Talisman je jen o centimetr kratší než Škoda Superb, což vnitřnímu prostoru nastavuje velmi vysokou laťku. Rozvor je ovšem o tři centimetry kratší, přední převis naopak o šest delší – mimochodem nechápeme proč, když všechny motory jsou jednotně skloněné dozadu. Celková délka kabiny tomu přesně odpovídá. Řidič a spolujezdec si nemůžou stěžovat, místa mají v podélné ose habaděj. Správnou polohu za volantem nacházíme snadno, rozsah seřízení i poloha pedálů vyhovují postavám různých velikostí.

Přesto v porovnání s nejlepšími konkurenty trocha pocitové prostornosti chybí. Střecha už nad hlavou řidiče klesá k aerodynamicky skloněnému oknu, navíc se svažuje i ke stranám, výsledkem čehož je nižší rám dveří. Dohromady s masivními sloupky to přináší méně vzdušnou atmosféru, podobnou třeba Opelu Insignia.

Vzadu nám zbývá před koleny noblesních 21 cm. To je právě o devět méně než v superbu a přesně to odráží rozdíly v rozvoru a délce předního převisu. Sedák je ovšem uložený nízko u podlahy jako v ostatních autech střední třídy, splývavé klesání střechy a zadního okna nenechává moc místa ani nad hlavami. Karoserie se směrem dozadu také citelně zužuje, takže třem dospělým by zde bylo těsněji.

Loď na dlouhou plavbu

Kromě názvu Laguna opouští Renault po dvaceti letech také výklopnou zadní stěnu. Novinka bude v nabídce i jako kombi, testovaný sedan chce zapůsobit na firemní klientelu a německý trh. Z toho plynou obvyklá omezení s pevně danou výškou a omezeným vstupem. Ten je zde ještě trochu kratší než obvykle, protože za zvolna klesajícím zadním oknem už zbývá méně místa na kapotu. Pohled dovnitř ale potěší. Čalounění je udělané kvalitně a příkladně zapouzdřený závěs víka neodře zavazadla.

Tabulkový objem 608 litrů se téměř vyrovná superbu. Vzhledem ke shodné délce karoserie by to ani nemělo být jinak. Kufr talismanu je o něco nižší, ale objem dohání šiřkou mezi podběhy, kde je znát výhoda skladné vlečené nápravy.

Sklopení opěradel přináší stejně kompromisní nákladový prostor jako u jiných sedanů, nechybí však praktický průvlak na lyže. Benzinové verze mají pod podlážkou standardně dojezdovou rezervu, u dieselu za ni kupodivu zaplatíme 2000 Kč.

MOTOR

Přistřižená křídla

Dieselovou šestnáctistovku se dvěma turbodmychadly už známe z dodávkových renaultů, se kterými přes manuální převodovku velmi pěkně cvičí, i z nového espace, kde s dvouspojkovým automatem poněkud zkrotla. Čekali jsme, že o 140 kg lehčí talisman s ním rozpřáhne křídla, ale nerozpřáhl. Převodovka jako by nevěřila točivému momentu uváděnému v tabulce, nechává diesel klapat poměrně vysoko a při rozjezdech ho vytáčí i ke třem tisícům otáček. Nezní přitom kultivovaně, a ani nepředvede nic divokého. Ve středním pásmu se do toho umí opřít a ze 100 km/h zrychluje jedna radost, ale pružný tah z nejnižších otáček, jaký očekáváme od pojmu biturbo, se nedostavuje. Tušit za tím můžeme nějaká opatření umravňující emise, protože dodávky, které jedou o tolik živěji, dosud podléhají pouze normě Euro 5.

Poslední překvapení přináší jízda po dálnici, kde otáčkoměr ukazuje 2400 ot./min. Dnes to většina aut zvládá o 200 až 300 otáček pomaleji. A to i příbuzný Renault Espace.

K práci dvouspojkové převodovky EDC nemáme výhrady. Nepracuje obzvlášť rychle, ale potěší plynulými rozjezdy, logickými reakcemi na přidání i ubrání plynu a ovladatelností při manévrování v garáži, což je jistě důležitější.

Stále podle módy

Lagunu z roku 2000 jsme v úvodu nezmiňovali samoúčelně. Šlo o poslední velký renault, který se nestyděl měkce pérovat. Vědomě se zřekl sportovní bezprostřednosti, protože v cestovním autě ji každý nehledá. Od těch dob čekáme na další osobnost, která by dokázala světu říct, že řezání zatáček není všechno. Bohužel marně. Na 19palcových kolech jede talisman vyrovnaněji a plynuleji než předchůdce z roku 2008, ale uvolněného pohodlí mondea, superbu či Mazdy 6 nedosahuje. Víc hrbolů kopíruje než vyžehlí a působí stále trochu našponovaně. Významně to neovlivňují ani regulovatelné tlumiče výbavy Initiale Paris, poněvadž rozdíly mezi jejich třemi režimy jsou téměř nepostřehnutelné. Vlečenou nápravu z toho všeho vinit nemůžeme, vždyť schopnosti elektronických stabilizačních systémů dnes dovolují i jednoduchý podvozek naladit komfortně.

Pochválit ale musíme nízkou hladinu hluku, jež má rozhodně blíž k evropskému než asijskému standardu.

Utažené pérování podtrhuje stabilitu, které má nízký vůz s dlouhým rozvorem na rozdávání. Talisman se nikdy nerozhoupe, nerozvlní, v obloucích se drží asfaltu jako politik židle a kola neodskakují ani na velkých dírách. Řízení plní svůj základní účel, uměle generovaný odpor volantu však většina konkurentů umí maskovat lépe. Natáčení zadních kol dodává testovanému vozu sportovní ostrost a je věcí vkusu, zda o ni typický kupující velkého sedanu bude stát. Vzhledem k tomu, že jde o exkluzivitu nejdražší verze, však takové dilema nejspíš nebude časté.

ZÁVĚR

První setkání s talismanem přináší řadu dobrých zpráv. Proti předchůdci je mnohem prostornější, znatelně pohodlnější, má úspornější motory a moderní automatické převodovky. Nezříká se přitom ani zajímavého poměru výbavy k ceně, což – jak ukazuje úspěch sedanu Fluence – může zamíchat kartami v prodeji firemních vozů a narušit manažerskou monokulturu passatu. Proti ostatním ve třídě mu však chybí něco, čím by se výrazně odlišil a v čem by měl navrch. Pro takový boj bude určitě třeba – talisman.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - _Karel_
28. 11. 2015 16:21
Re: cely text
Cyp je jenom ten druhej, ten od pohledu strašně vtipnej.
Avatar - rohYpnol
28. 11. 2015 13:38
Re: cely text
díky :yes: :yes: :yes:
28. 11. 2015 08:43
1,6 dCi
Kde jsou ty casy, kdy se do aut davaly motory a ne eko... Diky EURO 6 a dalsim ekoteroristickymi nesmyslum ted budeme jezdit s travnimi sekackami.
Rozbalit vlákno
20
28. 11. 2015 09:15
Re: 1,6 dCi
130 a 150 konova travni sekacka.... ooo to musi bejt sladt s takovou sekackou sekat travu, normalne zacinam zvazovat karieru a pokud nekde takovou travni sekacku maji, tak bych se tam nechal asi i zamestnat >:D
28. 11. 2015 09:26
Re: 1,6 dCi
Nejde o jeden vykonovy bod, jde o celkove chovani motoru.
Avatar - eXp10it
28. 11. 2015 09:33
Re: 1,6 dCi
Jako že si s tebou při sekání pokecá? Je galantní k dámám nebo co jako? To už dneska grafy nestačí?
Avatar - Uživatel_5340709
28. 11. 2015 09:50
Re: 1,6 dCi
Galantní k dámám? Myslíš třeba jako že jim klidně "sežere" odjezd z křižovatky ve tvaru T na III. převodový stupeň? ;-)
Avatar - eXp10it
28. 11. 2015 09:52
Re: 1,6 dCi
válím se smíchy, díky >:D
28. 11. 2015 10:11
Re: 1,6 dCi
Proc? Auto, u ktereho motor zacne zabirat az u 2k otacek a u 3k chcipne je k smichu.
28. 11. 2015 09:59
Re: 1,6 dCi
Laboratorne merene udaje jsou na hony vzdalene realite, to snad po dieselgate vi uz kazdy. Bobulema (2x turbo) vyhnany vykon nema dlouheho trvani. Objem se nicim nenahradi, leda radou kompromisu.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 11. 2015 10:21
Re: 1,6 dCi
Na hony vzdálené jsou možná emise, ale ne údaje výkonu a krouťáku. Pravda ale je, že turbo u menšího motoru musí víc tlačit, celý motor je náročnější na sladění tlaků v jednotlivých režimech, řídící elektronika musí dělat častější změny nastavení. Pak je jasné, že čas a karbon udělá s tím komplexem své.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 11. 2015 09:48
Re: 1,6 dCi
1,6 Dci má 96 Kw, krouťák 320 Nm od 1750 ot/min. . Například dvojková oktávka 2,0 Tdi, 103 kW točivý moment 320 Nm od 1 750 ot/min. Takže pokud je ten motor dobře dimenzovaný a neselže turbo, udělá stejný počet pracovních cyklů jako starší dvoulitr. Není v tom rozdíl.
Avatar - CHerokee
28. 11. 2015 09:56
Re: 1,6 dCi
Objem nenahradíš. ;-)
Avatar - lamal
28. 11. 2015 11:24
Re: 1,6 dCi
cim viac bude zavisle na turbe tym viac = objem nicim nenahradis = priebeh krutiaku nenapodobnis
Avatar - Uživatel_5340709
28. 11. 2015 11:25
Re: 1,6 dCi
Proč myslíš? Dej si vedle sebe grafy průběhů.
Avatar - lamal
28. 11. 2015 11:29
Re: 1,6 dCi
to je presne to o com hovorim... grafy... tie maju casto od realneho spravania daleko, turbolag, reakcia na plyn... a aj keby si ich dam vedla seba tak 2,0tdi ma na vrch medzi 1000ot - 1750ot
Avatar - Uživatel_5340709
28. 11. 2015 11:30
Re: 1,6 dCi
Které tdi máš na mysli?
/Je jasné, že když poslední vývoj turba a motormanagementu dám na 1,6, tak to bude vždy míň, než když to samé aplikuji na 2,0/
Avatar - lamal
28. 11. 2015 11:43
Re: 1,6 dCi
to TDI ktore si spominal... aj 103kw PDcko islo od 1200ot v octavii uplne s chutou aj ked si pri tom chrochtalo :-) to od 1,6ky necakaj, ja nevravim ze sa s tou DCI neda v talismane zit, isto nan staci, su tu 2 ALE... 1. na vrcholnu motorizaciu bieda a 2. pokial pri kazdom rozjadze taha 1tku na 2500-3000ot a pri tom este znie dieslovo klepotavo tak to je na palicu... to mas presne kvoli tomu, ze to je 1.6 a velke auto... pri rychlom rozjazde z volnobehu napr rychly rozjazd z krizovatky atd sa tie turba musia nadychnut a to je vsetko cas... az potom moze electro reagovat ten LAG a nabeh tam proste vzdy bude a ten priebeh sa vacsej kubature nemoze rovnat, hlavne pod 2000ot, od 2000ot hore to je uz menej markantne
Avatar - Uživatel_5340709
28. 11. 2015 11:56
Re: 1,6 dCi
Nevím co řešíš, viz. výše, 2,0 tdi. š octavia II má 320 Nm od 1750 ot/min, udávané oficiálně, stejně jako 1,6 tdi od renaultu, navíc u škodovky je špička v 2500 ot/min.. Okta má zrychlení ofic. 9,6 s, talisman 10,4 s, ale je těží. Silnější verze talismanu má 118 kw a zrychlení 9,4, což zhruba odpovídá rozdílu hmotností, navíc slabší verzi zbývá na 103 Kw 7 Kw.
Podtrženo sečteno, 1,6 tdi může být plnou náhradou za generačně starší dvoulitr ve 100 Kw variantě.
Avatar - lamal
28. 11. 2015 12:04
Re: 1,6 dCi
Urcite nie a vidis co řeším, priebeh krutiaku je slaby a tomu zodpoveda aj vytacanie 1tky na 3000ot, ak ti staci sa chlácholiť grafíkmi s 320nm od 1750ot tak si to kup je to tvoja vec, hlavne ked nemas na vyber 8-s
Avatar - CHerokee
28. 11. 2015 09:55
Re: 1,6 dCi
S tím se nedá než souhlasit. Velké auto s hodně malým srdcem. Tohle mě na tom evropském zeleném ekofašismu fakt štve. Kdyby se raději zaměřili na domácnosti a továrny a nešikanovali automobilky, které se stejně na znečištění podílejí minimálně.
Avatar - Inferius
28. 11. 2015 09:56
Re: 1,6 dCi
Travní sekačky to určitě nejsou; spíš je to otázka životnosti. Když jsem teď nedávno vyzvedával v Opportunity auto, tak jsem se bavil s prodejcem a říkal, že Talisman ani Kadjar žádné 2.0 nedostanou....
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
28. 11. 2015 10:40
Re: 1,6 dCi
Ak ti je to malo... Sheldon Cooper je lepsi sofer nez ty.
28. 11. 2015 09:08
Závěr testu
Tak tahle věta je celkem perla:

"může zamíchat kartami v prodeji firemních vozů a narušit manažerskou monokulturu passatu."

Toto se může stát za předpokladu, že:

1.) jde o velkou francouzkou firmu a nemají rádi Peugeot
2.) majitel malé firmy je fanda Renaultu
3.) už nepřešli na korejce

Většina velkých firem je v jiných rukou než francouzkých, takže mají nakázáno od matky co mohou koupit, tedy většinou auta německých automobilek. Tedy VW/Audi/Škoda, Ford a sem tam Opel ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - eXp10it
28. 11. 2015 09:29
Dojmologie
Vím že v dnešní době kdy se ke slovu dostává generace chlapů co nebyla na vojně jsou důležité pocity a dojmy a u vás v redakci obzvláště (viz. recenze poslední astry od pana Chamilly), ale nenašlo by se v článečku přeci jen místo na nějaké surové data? Třeba základní údaje o výkonu / točivém momentu motoru, pěkné by byly i grafy. Možná i v přepočtu na hmotnost vozu nebo v porovnání s konkurencí.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
28. 11. 2015 15:15
Re: Dojmologie
To je dost namahave, casovo narocne, treba zapisovat hodnoty, pocitat....

A hlavne by to stanovilo nebezpecny precedens - exaktne merania by mohli odhalit, ze dojem "priestorneho kufru" je naozaj len dojem...
Avatar - 3_diamanty
28. 11. 2015 09:36
a nejaka tabulka na konci?
kde najdem vykon rozmery hmotnost zrychlenie velkost nadrze a tak dalej? zvykli ste vzdy na konci testu mat dole pod nim nejaku velku tabulku s vsetkymi tymito udajmi ...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - eXp10it
28. 11. 2015 09:49
Re: a nejaka tabulka na konci?
Tyhle věci už dneska nejsou podstatné. Auto.cz přešlo na nový level. Nově jsou důležité pocity z toho zda převodovka věří či nevěří kroutícímu momentu. Jak rychle na desetinu sekundy přesně trvá autorovi zrychlení z 80 na 120 km/h. Zda se mu kufr zdá položený nízko či vysoko. A velikost nádrže? Pche, dyť benzínky jsou na každém rohu.
Avatar - hedvin
28. 11. 2015 10:32
Re: a nejaka tabulka na konci?
kupte si SM tam tabulka je
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
28. 11. 2015 15:18
Re: a nejaka tabulka na konci?
Aplikujem tvoju 'logiku' na ine dve pribuzne media.

Redaktor CT na konci prispevku o futbalovom zapase povie: ak chcete vediet, kto vyhral, zapnite si Rozhlas.

Dufam, ze som ti logicku pauzu v linii tvojho uvazovania ukazal dostatocne nazorne.
Avatar - hedvin
28. 11. 2015 16:14
Re: a nejaka tabulka na konci?
tak já používám adblock tak je chci podpořit tím, že si koupím časopis. Ber to z druhé stránky, v časopise nedostaneš tak velkou fotogalerii. Ono ta tvá logika je využívaná i u TN na nově, když řeknou více na TN.CZ, nebo v autosalonu na primě odkazují na FB

p.s. kdo si chce hrát na doktora Coopera měl by být chtřejší než on, doufám že to někdy a někde dokážeš >:-[]
28. 11. 2015 09:48
A na toto autor kde prišiel?
"Jak je u francouzských značek obvyklé, interiér hraje na velmi jednoduchou notu." - tak na to sme zvyknutí skôr u iných výrobcov, nie francúzskych...

"Rozvor je ovšem o tři centimetry kratší, přední převis naopak o šest delší – mimochodem nechápeme proč, když všechny motory jsou jednotně skloněné dozadu." - to preto, aby sa mal autor čomu čudovať. Jediná Škoda je dokonalá, čokoľvek urobené trochu inak musí byť zákonite horšie...

"Víc hrbolů kopíruje než vyžehlí a působí stále trochu našponovaně." "Vlečenou nápravu z toho všeho vinit nemůžeme, vždyť schopnosti elektronických stabilizačních systémů dnes dovolují i jednoduchý podvozek naladit komfortně." - tak toto sú tie bludy šírené novinármi. Kto ich za to platí?

"Pochválit ale musíme nízkou hladinu hluku, jež má rozhodně blíž k evropskému než asijskému standardu." - a to je aký ten európsky štandard? VW Passat? Audi A8?

"Natáčení zadních kol dodává testovanému vozu sportovní ostrost a je věcí vkusu, zda o ni typický kupující velkého sedanu bude stát. Vzhledem k tomu, že jde o exkluzivitu nejdražší verze, však takové dilema nejspíš nebude časté." - pán je pôvodne politológ? Alebo sa len zle vyspal? Prognóza z brucha... Natáčanie zadných kolies dáva autu nebývalú mrštnosť na parkoviskách, sídliskách a v úzkych uličkách, a stabilitu vo vyšších rýchlostiach po okreskách. Limuzína strednej triedy nie je športové náradie, kým ju nevezmú do parády chlapci zo športovej divízie.

"Proti ostatním ve třídě mu však chybí něco, čím by se výrazně odlišil a v čem by měl navrch." - a koľkí ďalší v triede majú napríklad to natáčanie zadných kolies?
Rozbalit vlákno
8
28. 11. 2015 10:21
Re: A na toto autor kde prišiel?
Vždy sa nájde niečo čim sa vozidlo odlišuje ale buď je snaha to spomenúť alebo naopak. Zabil ma aj tým hodnotením dizajnu a opäť spomenutému Superbu. Minulý týždeň som bol na školení a bez váhania môžem povedať, že z pätice Talisman, Passat, Mondeo, 6 a Superb je na tom škodovka dizajnovo najslabšie. A perla dňa je "kolísajúci dojem z kvality interiéru".
Avatar - pumpkin
28. 11. 2015 12:08
Re: A na toto autor kde prišiel?
Jasné, tvoj názor. Pre mňa je z uvedených top 3-ka Mazda 6, Talisman a Superb, potom Insignia, Passat a Mondeo.
28. 11. 2015 10:39
Re: A na toto autor kde prišiel?
Tvuj príspevek jako obvykle odpovídá tvé inteligenci, tedy inteligenci primitivního vypatlance.Plácás. :no: :no: :no:
28. 11. 2015 13:51
Re: A na toto autor kde prišiel?
Na primitívneho vypatlanca sa pozri do zrkadla, a vždy, keď dostaneš chuť tak niekoho nazvať, si na ten pohľad spomeň. ;-)
28. 11. 2015 17:34
Re: A na toto autor kde prišiel?
Dost se ti to v hlave pomíchalo, vypatlánku >:D >:D >:D
30. 11. 2015 00:53
Re: A na toto autor kde prišiel?
Vidíš, a tebe sa ani nemalo čo pomiešať, máš tam prázdno. ;-)
Avatar - lamal
28. 11. 2015 11:27
Re: A na toto autor kde prišiel?
omg
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
28. 11. 2015 15:21
Re: A na toto autor kde prišiel?
Sheldon Cooper suhlasi s vysledkami tvojej semantickej analyzy.
Avatar - Ozzman
28. 11. 2015 10:00
test?
Co to je za test? Převzaty ze SM nebo vlastni ACZ? Potom nevidím hvězdičky. Přijde mi zde tedy hodně u boha snaha najít špínu třeba ten interiér a porovnání zrovna se superbem je smesne. Kdo alespoň viděl Espace a Superb mi musí dát za pravdu. Navíc který auto mainstreamove střední třídy na mele plasty ve spodní části palubky? Už ani Mondeo natožpak Superb který je má ještě méně. Z testu význiva jako auto na 2 *. A naprosto neodpovídá jiný testům co jsem četl. No musím se svézt. Jedny s čim souhlasím je ze se také ohlédnu po zachovalé dvojkove laguně. A pak kdo vyrábí nadčasova auta co ?:)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - skejpa
28. 11. 2015 10:21
Re: test?
Rika zhrzeny fanousek Renaultu a dodava, ze se poohlidne za starou Lagunou...
Avatar - Ozzman
28. 11. 2015 10:30
Re: test?
Ne rika nezaujaty člověk co si ta auta vyzkoušel na vlastni kuzi a ze má Superb nejhorší interiér materiály ve stredni třídě odpovídající o třídu nižší Octavii se můžeš jít přesvědčit na nejbližší prodejnu. Mimochodem .. autor textu ti taky přijde jako fanoušek Renaultu když Pise o ohlednuti za dvojkove Lagunou? To auto se povedlo... těžký si to přiznat proto ze je to Francouz že jo ? A bavíme se o vzhledu.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 11. 2015 10:35
Re: test?
Pokud se bavíš o vzhledu, tak i když je to diskutabilní, proč by měl být talisman lepší než sup? ;-) /nemluvím teď o interiéru, ale bohužel ten sup musel přenechat passatu a audi/
Avatar - Ozzman
28. 11. 2015 11:53
Re: test?
Moment Já nikde nepsal ze je Talisman lepší než Sup. Ted to nemyslím proti tobě ale když si někdo objektivní precte co pisu tak to ani tak brát nemůže. Jenže tady každý druhý automaticky předpokládá ze Renault nemůže konkurovat naší skvěle Skodověnce. To by dřív pršelo kamení že jo. A běda jak si někdo dovoli napsat něco proti milovanemu koncernu. Navíc si ani nedají tu práci si pořádne přečíst co někdo Pise. Fakta jsou takový ze Superb je interiérem jen Oktavka. Talismau se vyčítají věci ktere ani ji ne auta mainstreamu nemají a naopak prvky obšitý kuzi atd některými chybi. Všude se Pise az o skoro prémiového interieru. O tom jak jezdí a ze Superb má silnější motory sem nenapsal ani slovo a nebudu to soudit dokud se nepojedu. Má vzadu tyč takže si neděláme iluze o komfortu a bohužel jen 1,6 i když Dobrou. Nemam problém uznat že sup je komplexně lepším vozem. Zatím to tak vypadá, ale má i sve neduhy a to je třeba interiér. Jenže to prostě někdo neakceptuje.
Avatar - miromen
29. 11. 2015 10:04
Re: test?
Tak tady pěkně lžeš. Přijde mi že jsi velmi zaujaty. Ani Golf se materialově nechyta na Superba natož kdokoliv jiny v nižši středni. Vubec nechapu jak si k takovemu zavěru mohl dojit :-O
Avatar - Ozzman
29. 11. 2015 11:53
Re: test?
Golf 7? Který má v highlinu i měkčene dveře ? To celkem chyta...
Avatar - miromen
29. 11. 2015 11:54
Re: test?
Nazor ať si uděla každy sam....

[odkaz]
Avatar - _Karel_
29. 11. 2015 12:12
Re: test?
V době, kdy někteří mainstreamoví konkurenti mají palubky obšité kůží, kdy jediná kritika zaznívající občas na Superb se týká lacinosti interiéru......si názor udělá každý sám.
Avatar - miromen
29. 11. 2015 12:17
Re: test?
Takže někteři řikaš. Tak to mi docela stači. Tak a teď kde je ta uroveň nižši středni třidy jak se někteři snaži předsouvat. To jestli jsou v tehle třidě na tom někteři lepe nebo naopak huře vubec neřešim. Jen dodam co by za to dala ta nižši středni.
Avatar - _Karel_
29. 11. 2015 12:20
Re: test?
Kde je ta úroveň nižší střední? No, podle mě často tam, kde je úroveň Superbu >:D
Re: test?
Obvyklá "objektivita" tohoto "prestizního média". Místní pisálci si vzdycky najdou duvod shodit aspon trochu auto které nepochází z jejich milovaného koncernu,

Buhví kdo vsechno krome anonymních vývojáru jim z Jungbunzlau telefonuje.
Avatar - Emel
28. 11. 2015 11:55
Re: test?
Už podle bodovací tabulky a jména autora je to SM.
Avatar - speedfred
28. 11. 2015 13:16
Re: test?
Máš pravdu,interiér Supu a Espaca to sú akoby iné triedy + 4control, tak veľké auto úžasne zatáča.
Avatar - Ada je zase tady
28. 11. 2015 10:13
Je to fakt.
Člověk, který chce touto kreaturou s kly někam jet, musí mít s sebou zázračný talisman, aby měl šanci se "spolehlivou rendlíkovskou technikou" dojet do cíle.

Když už někdo je tak zabedněný, že si nekoupí raději Superba, nebo Octavii, měl by spíše uvažovat nad tím Samsungem se znakem kosočtverce, který bude určitě kvalitnější, než francouzský zázrak, poctivě vyrobený rukama našich arabských přátel...
Rozbalit vlákno
30
28. 11. 2015 10:40
Re: Je to fakt.
:yes: :yes: :yes:
Avatar - pumpkin
28. 11. 2015 12:16
Re: Je to fakt.
wtf? za čo tie palce hore? 8-s
Re: Je to fakt.
Podívej se dobre kdo je autorem príspevku na který reagujes. Pak ti bude vsechno jasné.
Avatar - pumpkin
28. 11. 2015 12:33
Re: Je to fakt.
Aha, vás je tu teraz viac. >:D
Re: Je to fakt.
Ne tak úplne. Já jsem tady jenom jeden.
Avatar - rohYpnol
28. 11. 2015 13:11
Re: Je to fakt.
díky bohu >:D >:-[]
Re: Je to fakt.
Ale no tak, vypatlánku. Vytáhni si hlavu z televizoru a treba nekteré veci pochopís. >:D >:D >:D
Avatar - rohYpnol
28. 11. 2015 13:21