Ojetiny
Jj, Mazdu 2 1.3 /63kW z roku 2008 jsem koupil od rodičů pro manželku a ta si ji nemůže vynachválit. Na městské a příměstské pojížďky s dětmi a na nákupy je to ideální malé auto pro ženskou. Podvozkově je hodně tvrdá, ale jistá a je zábava ji řídit, jde výborně a okamžitě za plynem. Spolehlivost je ukázková - měnili jsme jen spotřebák, závady nebyly žádné. Problémem jsou ceny origo náhradních dílů - když táta ztratil sklopný klíček a chtěl udělat nový, tak v Mazdě si řekli o cca. 8.000 Kč !!
Mluvíš předpokládám o klíčku s dálkovým ovládáním? Nebo o obyčejném mechanickém? V prvním případě tahle cena není nestandartní a u jakékoliv mainstreamové konkurence to stojí podobně od 5-10 tisíc 😄 A je jedno jestli je to B segment, nebo střední třída 😊
U Mercedesu si řekli asi o 5500,- a to je ten "bezklíčový".
Jj, sklopný klíček s dálkovým ovládáním. Druhý k autu byl už jen obyčejný mechanický. Takže abych mohl otevírat auto dálkově, musel jsem za 1.500Kč koupit uviverzální dálkové ovládání a nechat ho namontovat. Furt lepší než vysolit těch 8 tisíc za nový klíček. Fakt jsem nečekal, že u ostatních značek to stojí podobně. 8-s
...co napsat víc? 😉 😉 😉
Přesně tak. Až u ojetin pořádně poznáš auto a Japonci jsou prostě jasná volba. Většina evropských šidítek se na podstatných místech už dávno se*e...
a nebo ještě... ji máš od nákupu po celou dobu jejího života 😄 Což v případě jedné z mých Mazd je 12 let a 298000 km... a ještě je, jen už taková osamocená v rohu stodoly, občas na ježdění po soukromých polňačkách pro dítka neplnoletá a neposedná 😄
EDIT: pro ty, co používají jako argument předsudek o reznutí... tak zatím teda nikde nerezne M3 2003 😊
EDIT: pro ty, co používají jako argument předsudek o reznutí... tak zatím teda nikde nerezne M3 2003 😊
Tak on to do té doby předsudek nebyl. Zhruba tam se to začalo lámat, dnes už snad ok. Já měl tentýž ročník, ale ještě jednu z posledních 323F a ta rez na podvozku a zadních lemech byla jediný problém.
Jo, ony ty 323 byly takové neošetřené, on i ten Xedos9 byl takový sžírající se a vyžadoval péči, a 626 se také nebála spolknout sama sebe. Ale od dvojky, trojky a šestky se nic takového neděje, pokud s tím člověk alespoň třikrát v zimě zajede na myčku nebo si doma ostříká hadicí... a především se nebojí konfigurovat při nákupu lapače (zástěrky) jenže já na diskuzích čtu ještě dnes, jak ty Mazdy strašlivě reznou... a dle mé osobní zkušenosti plácají nesmysly vyslechnuté někde u piva 😄
No ono všichni ti frantíkáři těží z jediné věci - šestka před FC měla problém se zadními blatníky, které měly z nepochopitelného důvodu mezeru v nástřiku antikorozní hmotou. Jednalo se patrně o špatné naprogramování stroje. U fc od r. 2005 vše vyřešeno. Všichni se toho ale chytli jak how... košile a teď to do nekonečna melou, až z toho je, že mazda rezne. Kdybych se takhle chytil jen destiny závad, kterými trpěl a trpí třeba takový renault, tak už by musel snad zmizet z povrchu zemského.
Ono vše ukazují ceny ojetin, do těch se více či méně promítá spolehlivost a náklady na další provoz. Jak si stojí mazda je celkem jasné.
Ono vše ukazují ceny ojetin, do těch se více či méně promítá spolehlivost a náklady na další provoz. Jak si stojí mazda je celkem jasné.
Tak jsem teda mrknul na ceny ojetin Mazda... a je to srovnáním v daných kategoriích /segmentech/ naprosto jasné 😉
Hele, tebe nějak ten Renault štve co? >😁 Vždyť ti tu nikdo nikde necpe nic o Renaultech. Navíc si myslím, že když už, tak by se Mazda měla srovnávat s celou Evropskou konkurencí, nebo si snad myslíš, že na VW se nechytá? Já si to nemyslím...
A takto staré Volkswágny také nereznou. Vím, že byl problém u prvních dvojkových Oktávek, ale také né u všech. Jinak Golfy, Passati na tom jsou celkem solidně 😄 Na druhé straně je třeba Ford, který v těchto modelových rocích také válčil s korozí (Mondeo III třeba).
A takto staré Volkswágny také nereznou. Vím, že byl problém u prvních dvojkových Oktávek, ale také né u všech. Jinak Golfy, Passati na tom jsou celkem solidně 😄 Na druhé straně je třeba Ford, který v těchto modelových rocích také válčil s korozí (Mondeo III třeba).
Neštve, jen mi připadne směšné srovnávat auta, které dlouhodobě obsazují žebříčky spolehlivosti v prvních pozicích s těmi, co jsou pravidelně na chvostu.
Přesně tak. Ale oni si stejně po přečtení těch žebříčků znovu koupí VW jako soused. Vždyť ti japonci přece reznou a náhradní díly stojí majland! Viď mámo? Starý dobrý TDI...
Kupili sme M2, ako novu M2 2 1.5 GTA, predana po 5 rokoch 70.000 km, z dovodu vymeny za auto s automat prevodovkou.
... "větší patnáctistovka je v dolním spektru stupnice otáčkoměru mdlá..."
Hmmmm.hmmmm, kde k takemu hlupemu tvrdeniu prisiel autor clanku, neviem.
Nikdy som si nic take nevsimol.
Samozrejme, ak niekto jazdi ako blb, so zaradenym V. rychlostnym stupnom po mestskych komunikaciach, tak bude mdlý, hlavne ten co sedi za volantom 8-s
1.5 GTA , nie je to hot-warm-hatch ?????
Maximalnu rychlost dosahovala 200km/h a hockedy vedela zdeptať sebavedomie majitelov aut ovela vyssej kategorie, tak na okreskach, ako aj na dialniciach.
Vsetko pri celkovej priemernej spotrebe 6,7 litrov /100 km.
Zaradil by som ju do kategorie "sleeper".
Autor clanku testoval asi najzakladnejsiu vybavu M2, lebo to, co je vymenovane v zavere testu, ako zapory, pre verziu 1.5 GTA z toho neplati nič.
Na M2 som mal problem za celych 5 rokov len s praskajucou tycou volantu-vymena v ramci zvolavacej akcie mazda.
Doslo tiez k vymene prednych tyciek stabilizatora-ako dosledok kombinacie nizkoprofilovych pneu 195/45 s CZ/SK cestami.
Skoro som zabudol reagovat na dalsiu "mudru" pripomienku autora clanku..... M2 nema kontrolku vysky hladiny oleja... ?!
Za cely cas som nikdy, nikdy nemusel dolievat olej, od vymeny do vymeny oleja nebola takmer ziadna spotreba oleja, ziadny unik.
U mazda áut taká kontrolka by bola a je totálne zbytočná.
... "větší patnáctistovka je v dolním spektru stupnice otáčkoměru mdlá..."
Hmmmm.hmmmm, kde k takemu hlupemu tvrdeniu prisiel autor clanku, neviem.
Nikdy som si nic take nevsimol.
Samozrejme, ak niekto jazdi ako blb, so zaradenym V. rychlostnym stupnom po mestskych komunikaciach, tak bude mdlý, hlavne ten co sedi za volantom 8-s
1.5 GTA , nie je to hot-warm-hatch ?????
Maximalnu rychlost dosahovala 200km/h a hockedy vedela zdeptať sebavedomie majitelov aut ovela vyssej kategorie, tak na okreskach, ako aj na dialniciach.
Vsetko pri celkovej priemernej spotrebe 6,7 litrov /100 km.
Zaradil by som ju do kategorie "sleeper".
Autor clanku testoval asi najzakladnejsiu vybavu M2, lebo to, co je vymenovane v zavere testu, ako zapory, pre verziu 1.5 GTA z toho neplati nič.
Na M2 som mal problem za celych 5 rokov len s praskajucou tycou volantu-vymena v ramci zvolavacej akcie mazda.
Doslo tiez k vymene prednych tyciek stabilizatora-ako dosledok kombinacie nizkoprofilovych pneu 195/45 s CZ/SK cestami.
Skoro som zabudol reagovat na dalsiu "mudru" pripomienku autora clanku..... M2 nema kontrolku vysky hladiny oleja... ?!
Za cely cas som nikdy, nikdy nemusel dolievat olej, od vymeny do vymeny oleja nebola takmer ziadna spotreba oleja, ziadny unik.
U mazda áut taká kontrolka by bola a je totálne zbytočná.
No warm hatch to prostě není, jen HB se slušnou dynamikou. Warm hatch je imho třeba Suzuki SS.
Pred zamenou M2, som vyskusal aj tvoj Warm hatch Suzuki Swift Sport 100 kW a nemozem povedat, že by Swift malo v sebe viac "warm-u alebo hot-u", ako M2 GTA.
P.S.
O jazdnych vlastnostiach a kvalitach Swiftu viem pomerne dost, lebo sme napokon vymenili M2, prave za Swift AT. M2 bola, je o chĺp lepsia vo vsetkom.
P.S.
O jazdnych vlastnostiach a kvalitach Swiftu viem pomerne dost, lebo sme napokon vymenili M2, prave za Swift AT. M2 bola, je o chĺp lepsia vo vsetkom.
Zdravím. K té mdlosti motoru 1.5 .Vím to od kolegy, který ji kdysi testoval jako novou a tohle mi řekl a kdysi to i napsal. Samozřejmě každý má jiné nároky. Možná, že ty jeho jsou příliš velké. Těžko říct. K té kontrolce hladiny oleje. U našeho starého Peugeota olej též nedolévám a snímač hladiny má. Nejde o to zda jej doléváte či ne. Je to prostě dobrá věc a Mazda2 je podle mě skvělé auto, leč zrovna tohle ji chybí. Testoval jsem asi nějakou střední verzi. Mělo to kožený volant i samočinnou klimatizaci. Jak ostatně píšu. Na vysvětlenou vše.
Oficiální parametry GTA jsou 188km/h a sprint za 10,4. To skutečně není ani warm, zvláště v konkurenci motorizací, které šly v té době koupit u konkurence. Při podobných výkonech jsem si to nemyslel třeba ani o mém prvním autě v roce 2000, kdy tohle zvládala Felda 1.6 s ostrou vačkou.
Teoreticke technicke hodnoty su jedna vec a skutocne vlastnosti auta, motora vec druha.
Sucasne s M2 som jazdil na aute s 136 kW motorom.
Mal som lepsi pocit z M2 a lepsie sa mi jazdilo s M2, ako v aute s predimenzovanym, ale ťažším motorom.
Š Felicia 1.6 patrila medzi velmi vydarene auta, niet pochyb.
Sucasne s M2 som jazdil na aute s 136 kW motorom.
Mal som lepsi pocit z M2 a lepsie sa mi jazdilo s M2, ako v aute s predimenzovanym, ale ťažším motorom.
Š Felicia 1.6 patrila medzi velmi vydarene auta, niet pochyb.
Chválím dobrou recenzi, ačkoliv si některými popisy silnější 1.5 jistý nejsem.
Máme doma nejslabší 1.3 a po vyzkoušení silnější mohu říct asi toto - rozdíl výkonu je znát hlavně díky klimatizaci/ventilaci... Zatímco my máme manuální klimu, která žere víceméně konstantně výkonu, kamarád měl automatickou. Při vypnuté ventilaci jsem moc velký rozdíl necítil, zátah od nízkých otáček stejný, špička nepatrně lepší. Při foukání je to však o něčem jiném.
Proto doporučení pro potencionálního zájemce - chcete-li používat klimatizaci, jděte do automatické se silnějším motorem. My ji prakticky nepoužíváme (občas pustíme kvůli udržování kondice), protože se to s ní dá maximálně při konstantní rychlosti... Několikrát se mi stalo, zejména ze začátku, že jsem s poklesem výkonu nepočítal a málem nestihl projet to, co jsem potřeboval (typicky odbočení vlevo). Ano, stačí dát více (ideálně plný) plynu, ale ten rozdíl je tak velký, že na to musíte myslet a nestačí to řešit intuitivně.
Každopádně v textu chybí zmínka ještě o jedné svolávačce, kterou jsme měli - nevím co to bylo přesně, ale nějak ložisko v zadním kole (hlavně pravém). Dá se to určitě dohledat na internetu. Je to 100% potřeba. Ty zadní kola jsou hodně háklivá, zejména před faceliftem...
Ohledně servisu - ze začátku jsme jezdili do Prahy a byla to ta nejhorší volba. Tenkrát Autocentrum Duba (dnes již Mazdu nedělá) měl cenu za práci 650Kč/h, fakturoval o téměř litr více oleje, ošetření/kontrolu podvozku dělal jen opticky. Po dvou letech jsem začal jezdil do Bošina Servisu u Kolína (pro mě je to prakticky stejná vzdálenost, jak na druhý konec Prahy), mohu maximálně doporučit. Rodinná firma, skvělý přístup, M2 práce jen 350Kč/h (ceník je na netu), nemění to, co není třeba, férový přístup. Jako bonus řeší podvozek skutečně tak, jak se má - voskuje se a ošetřují se dutiny karosérie... To vše za poloviční peníze na faktuře a s jednoznačným vlivem na kvalitu. Díly jsou sice stále stejně drahé, ale měníte jen to, co je třeba. Snad mi mou zkušenost potvrdí další diskutující, aby to nevypadalo jako laciná reklama...
A ty kuny - naprostá pravda. U žádného jiného auta se nám to nestalo, ale u M2 si pochutnaly krásně... 😄
Máme doma nejslabší 1.3 a po vyzkoušení silnější mohu říct asi toto - rozdíl výkonu je znát hlavně díky klimatizaci/ventilaci... Zatímco my máme manuální klimu, která žere víceméně konstantně výkonu, kamarád měl automatickou. Při vypnuté ventilaci jsem moc velký rozdíl necítil, zátah od nízkých otáček stejný, špička nepatrně lepší. Při foukání je to však o něčem jiném.
Proto doporučení pro potencionálního zájemce - chcete-li používat klimatizaci, jděte do automatické se silnějším motorem. My ji prakticky nepoužíváme (občas pustíme kvůli udržování kondice), protože se to s ní dá maximálně při konstantní rychlosti... Několikrát se mi stalo, zejména ze začátku, že jsem s poklesem výkonu nepočítal a málem nestihl projet to, co jsem potřeboval (typicky odbočení vlevo). Ano, stačí dát více (ideálně plný) plynu, ale ten rozdíl je tak velký, že na to musíte myslet a nestačí to řešit intuitivně.
Každopádně v textu chybí zmínka ještě o jedné svolávačce, kterou jsme měli - nevím co to bylo přesně, ale nějak ložisko v zadním kole (hlavně pravém). Dá se to určitě dohledat na internetu. Je to 100% potřeba. Ty zadní kola jsou hodně háklivá, zejména před faceliftem...
Ohledně servisu - ze začátku jsme jezdili do Prahy a byla to ta nejhorší volba. Tenkrát Autocentrum Duba (dnes již Mazdu nedělá) měl cenu za práci 650Kč/h, fakturoval o téměř litr více oleje, ošetření/kontrolu podvozku dělal jen opticky. Po dvou letech jsem začal jezdil do Bošina Servisu u Kolína (pro mě je to prakticky stejná vzdálenost, jak na druhý konec Prahy), mohu maximálně doporučit. Rodinná firma, skvělý přístup, M2 práce jen 350Kč/h (ceník je na netu), nemění to, co není třeba, férový přístup. Jako bonus řeší podvozek skutečně tak, jak se má - voskuje se a ošetřují se dutiny karosérie... To vše za poloviční peníze na faktuře a s jednoznačným vlivem na kvalitu. Díly jsou sice stále stejně drahé, ale měníte jen to, co je třeba. Snad mi mou zkušenost potvrdí další diskutující, aby to nevypadalo jako laciná reklama...
A ty kuny - naprostá pravda. U žádného jiného auta se nám to nestalo, ale u M2 si pochutnaly krásně... 😄
Mazda 2 minulé generace je určitě vynikající malý hatch, jedna konstrukční chybka by se ale u ní přece jen našla a v článku není zmíněna - v žádné, ani nejvyšší výbavě to auto nenabízí volant seřiditelný i v podélném směru a tímto nedostatkem v době její výroby snad už netrpěl žádný vůz tohoto segmentu... Vím, že to auto řídí většinou drobné žen,ale stejně... ;-\ 😢
Některé Mazdy mají horší interiéry, ale po faceliftu třeba 6tka je hodně povedená, nelíbí se mi vlnobití kombíku, pak se proslýchá o problémech s naftovými motory a všechny Mazdy co jsem měl kolem sebe do první 6tky a 3ky jsou zrezlé jak prase >😁 Před pů rokem jsem s kamaradem tyhle auta obcházel a každá Mazda byla zrezlá (cca 10 let staré) to třeba Megani nejsou 😉
Jinak samozřejmě starší mazdí diesely nejsou výhra.
Jinak to není šetření, je to přesně naopak - kvalitní přesná práce z kvalitních materiálů. Potom to vydrží tolik co má a ještě navrch. Ono taky ten retěz, nebo napínák nestojí dva tisíce.