chvalili aj v testoch v i30 co mam omaknute ... zda sa ze tento automat sa vydaril.... aj ked vcelku nerozumiem kombinacii automat a dizel v takomto relativne malom kombiku... ale ok... uz by som prijal aj nejaky testik bez paketu gt_ line ( nejak som sa ho uz prejedol ) .... a radsej s navigaciou v interieri :yes:
kazdopadne v tejto cervenej je kombik ako taky asi najkrajsi.... bez ohladu na paket nepaket
celkove tri hviezdy su zrejme ferove... vzhladom na celkovu priemernost a vek auta..... zvlast interier bez navigacie je razom akysi nemastny neslany aj ked stale solidny a funkcny .... :yes:
A čo tak raz skúsiť písať súvislé vety s veľkým písmenom, s čiarkami a bodkou? A prosím pomiešať do toho aj nejaký význam, tieto tvoje ničnehovoriace výplody bez hlavy a päty si pokojne môžeš ušetriť.
Taky si myslím , že hlavně interier palubky a sedadla jsou už dost zastaralé.
Pokud navíc bolí záda , je auto neprovozuschopné po delší dobu.
Pak je lepší koupit si cokoli jiného.
nefoukal protivitr?
to i benzin umi jet za min.
zimaky na to snad az takovy vliv nemaji.
SCR nebo zasobnikovy katalyzator?
predpokladam ze zasobnikovej, kterej automobilky bud vypinaji, nebo zvysuje spotřebu.
mozna to je ten druhy pripad,
s ohledem na spotřebu nevidim moc velky smysl kupovat naftaka
obecne - mit naftaka v osobaku je nesmysl a ekologicka vrazda
moc mi to tiez nejde dohromady v tejto triede ( dizel a automat ) ... ten automat nebude zly.... ale asi bude rentabilnejsi a vhodnejsi vo vacsej optime a i40 kde aj samotny dizel dava vacsi zmysel ....
v reale ale tento dizel s automatom ceedu len zbytocne zvysuje cenu a realna uspora veskera ziadna.... akurat je to vycencane pekne s paketom.. proste ceresnicka na torte v ponuke ceedu ... suma sumarum kombinacia ktoru mozno clovek uz ani tak nekupuje rozumom ako skor srdcom... ciste logicky ... vzdy radsej benzin a manual v takomto ( u mna v akomkolvek ) aute :yes:
Ešte viac zaráža 5,4l pri okreskovej 90ke. Veď nie je úspornejší režim, než je práve mimomestská 90ka; kde inde by mal nafťák ukazovať spotrebu začínajúcu trojkou alebo aspoň štvorkou? Ak nedokáže maloobjemový dízel jazdiť pod 5 litrov ani na okreskách pri 90ke, tak stráca absolútne zmysel.
Btw. tak mi napadá, že aj pri nedávnom teste Ceeda s trojvalcom bola spotreba nečakane vysoká, tak chyba bude asi niekde inde.
v pripade trojvalcoveho benzinu je to hodne o sprevodovani kde to cele zazdili .... tu naopak zase mame automat ktory sice radi pekne ale kombinacia automat a dizel v tejto triede je hodne o kompromisoch.... inak GDI ani 1,4ka s manualom v tomto nemaju problem a ich spotreby nijak zvlast nekritizuju a nijako nevybocuju z priemeru .... pravdepodobne preto su aj najpredavanejsimi verziami ceedu ....
Jo, to je na diesel naprosto šílená spotřeba. 5,4-5,7 má při 90 můj benzinový dvoulitr v Accordu (a točí zhruba 2600 a ne jen 1600 jako ten diesel). Řídil jsem tohoto Ceeda SW s 1.4 CRDi a tam to při 90km/h bralo zhruba kolem 3,8, což bylo hezké číslo. Kombinace pak byla okolo 5,1-5,3.
Co se ti nechce věřit? Bavím se o spotřebě při ustálené 90 (měřeno v obou směrech na tempomat několikrát při různých příležitostech), nikoli o běžné cestě na okreskách, kdy většinou budeš udržovat 90, ale zároveň zrychluješ, občas projíždíš obcemi, brzdíš před zatáčkami,... Pak je to většinou o nějakých 8 deci více.
Totéž u toho 1.4 CRDi, okamžitá spotřeba při 90 sice byla okolo 3,8, ale ani jednu mimoměstskou trasu tvořenou zejména ustálenou jízdou při 90 jsem nesrazil pod 4,6.
Akorát moc nerozumím té jejich definici. Nejdřív píšou v té větě o dlouhých přesunech okreskách, to nedokončí a pak, že při devadesátce při 1600 rpm to bere 5,4. Tak hovoří o delší trase nebo o té devadesátce? Pokud jde o okreskovou jízdu, tak mi 5,4 z testu u syrového auta přijde být ještě přijatelné. Pokud je to okamžitá spotřebě při 90, tak je to u takového dieselu strašně moc.
Asi je víc možností, ale vypadá to spíš jako spotřeba, která je kombinací jízdy na okresce než okamžitá rychlost při 90 km/h. Tuhle kombinaci převodovky a motoru neznám, ale mám 1.7 a ta jede na rovině max kolem 4 litrů při 90 km/h okamžitě v těžším autě. Je pravda, že spotřeba se nijak neměnila ani za syrova, ani teď s nějakými 90 tis. Proto si myslím, že by neměl být problém jezdit do 6 v kombinaci, je možné, že nějaké deci přidá euro 6. Možná kombinaci taky lehce zvyšuje menší pružnost motoru 1.6, ale to by teoreticky mohla kompenzovat dvojspojka.
On je právě problém, že to z té jejich věty není jednoznačné, o jakou spotřebu se jedná. Nevím jak toto 1.6 CRDi, ale 1.4 CRDi byla strašně citlivá na kopce a obecně zátěž (zrychlování). Příjemně úsporný motor při ustálené jízdě, ale jakmile přišel kopec nebo rozjezd z křižovatky, spotřeba letěla šíleně nahoru.
U 2.4 AT se ani nedivím, že to je sci-fi :-) Moje okreskové minimum na dvoulitru bylo právě těch 5,4, což bylo ze Slovenska v pozdních večerních hodinách po volných silnicích při takové uvolněné předpidové (SR, převážně obce) až lehce nadpředpisové jízdě (ČR), navíc je to trochu z kopce. Běžně to ale bývá zhruba lehce okolo těch 6,5. Uvádím přepočtená čísla, protože PP ukazuje ještě o dvě deci méně :-)
Čím dál tím častěji-s novějšími auty, si pokládám otázku, jaký smysl má kupovat diesel, pominu-li velká MPV nebo SUV. U kombi nižší stř. mně přijde hodnota na dálnici přes 6 l jako nenažranost, když 1,6 HDI v těžší a vyšší 308ce bere 5,1. To je ten POKROK?? 8-s
Nemá, protože pokud jde o výkonově srovnatelné moderní motory, tak benzín si vezme obvykle o 15% víc. Takže jezdit v normálním autě za 6 nebo 7 asi nemá moc smysl řešit.
len pre porovnanie auris benzin 1,6tka kombik pri 130 zerie 7,2 litra ... aspon co som si teraz omrkol v jednom testiku .... takyto dizel potom fakt nema zmysel ...
Mám i30 kombi s 1.6GDI a ta jede na dálnici při 130km/h kolem 7-7,5l, na okreskách při 90km/h a tempomatu i lehce pod 6l/100km. Jinak ve městě žere samozřejmě o dost víc. Já mám poměr dálnice/město/okresky cca. 50/30/20% a průměrně jezdím za 7,5l v zimě, v létě to je kolem 7,1-7,3l. Motor má najeto 18 tisíc.
tak já mám gdi s automatem a mám po 31000 km průměr 7,8 a to jezdím min 50 % město, takže nafta nedává smysl, když v ezmu pořizovací cenu u nového auta
Moderní automat už obvykle na spotřebu moc vliv nemá, sedmikvalt může být i úspornější než 6MT. A město... to je taky široká tématika, vliv start/stop, studeného motoru, ale hlavně toho, jestli skáčeš od křižovatky ke křižovatce nebo plachtíš 80 na tempomat po spojce...
Ad: Moderní automat už obvykle na spotřebu moc vliv nemá, sedmikvalt může být i úspornější než 6MT
Veľký vplyv tam nie je, ale stále má automat vyššiu spotrebu: Golf 7 1,4TSI (obe varianty) s manuálom žerie podľa Spritomonitoru v priemere 6,54 l, zatiaľ čo s DSG 7-st. žerie 6,90L. Obdobne tak s 2,0TSI: s dvojspojkou 6,11 l, zatiaľ čo s manuálom len 5,71 l. Nič dramatické, ale stále si tá dvojspojka zapýta o pár deci viac (a u klasických HDM automatov predpokladám rozdiel ešte vyšší).
U 2.0TSI (které mě zajímá :-) ) je jen 6DSG, takže odpadá výhoda stupně navíc... na druhou stranu je ale minimálně šestka delší, což pomáhá tam, kde 2.0TSI moc nezáří - při rychlejší jízdě po dálnici. Po diskusích s woodym jsem si říkal, že to DSG přece jen žere o kousek míň... ale samozřejmě je i rozdíl ve velikosti auta...
Může v tom být i vliv toho, že u dražší konfigurace s automatem třeba lidi statisticky méně šetří benzín...
Máme tuto kombinaci crdi+dct v i30 a kombinovaná spotřeba podle PP je dlouhodobě 6,2l. Jsou v tom zahrnuté především kratší trasy po okreskách a dálnice jen občas. Je to přeci automat a ten bude mít vždy trochu vyšší spotřebu a nelze srovnávat s benzínem v manuálu.
Tak s benzínem se to srovnávat dá, dá se srovnat všechno, ale je fakt, že u dieslu nemusíš moc hledět na styl jízdy. Před nedávnem jsem měl GDI na zkoušku v Ceedu kombi a při 130 km/hod na rovině na D11 mi to ukazovalo kolem 8.5 litru, to mi přišlo celkem dost, v kombinaci pak 7.7 l, takže na rychlé přesuny a na velké město to není úplně dělané, bylo zřejmé, že i z nádrže ubývá palivo docela rychle.
Clanok som cely necital, lebo odmietam tu klikat! V kazdom pripade sa jedna zrejme o nove auto s pomerne novym motorom. Sam ako niekolkorocny byvaly vlastnik tohto motora mozem povedat, ze do prvych asi 10000 km je spotreba naozaj nadpriemerne vysoka. Po prejdeni onej hranice sa mi ale spotreba rapidne znizila.....nakoniec som tuto skutocnost uz viac krat zapocul aj v roznych testoch.
U inych znaciek som tak rapidny rozdiel v spotrebe u noveho a zajazdeneho auta nezazil ako u prave motorov CRDI.
to je pravda.... kazdopadne manual s naftou pojde za menej.... automat mi tu v tejto triede pride ako uz zbytocne drahy a malo rentabilny luxus.. ale celkovym predajom ceedu samozrejme ponuka dvojskojky prospeje ... to netvrdim ze nie
4* by měla být taková ta širší špička třídy. Sedačky a posaz, řízení... pár věcí tu je, za které bych chápal ztrátu půl hvězdičky, jakkoli je posaz subjektivní.
No a pak je tu ta spotřeba... auto syrové, zima... no, ale i tak, tohle je pro mě otazník, fakt je taky možné, že za tím bude řešení nafty bez AdBlue, nakonec u nějaké koncernové Eu6 nafty se o podobném vlivu na spotřebu taky mluvilo.
Taky se mi zdají 3* na to že zásadní vlastnosti auta a celková sladěnost vozu byly hodnoceny kladně zdají dost málo. A to jsem spíše přívržencem VAG. Je jasné že napříč všemi modely Kia/Hyundai se opakují stejné výtky - absolutně nekomunikativní řízení, vyšší spotřeba, příliš mnoho vln a dalších kreací. Co ale nechápu je ta výtka na krátký sedák - v popisu 52cm, Octa 3 má jen 50 cm, Mondeo 3 jen 48cm. Tam je to v testech tak nějak bez výraznější negativní odezvy.
Mě ty 3 hvězdy, v kontextu toho jak se tu hodnotí jiná auta a jak vyznívá test, přijdou docela málo. Míň než 3 hvězdy tady dostávají vyložené propadáky.
V testu jsem několikrát zmínil, že auto hodnotím jako průměrný produkt s určitými jednotlivými vlastnostmi lepšími, než průměr, jinými pak horšími. Pokud máme pětihvězdičkové hodnocení a pět dostane skutečně jen máloco, tři hvězdy odpovídají tomu, jaké auto je a co nabízí.
Pokud takové hodnocení udržíte, tak OK. Jen mi přijde, že doteď jste s hodnoceními 3 a míň hvězdy hodně šetřili. Přitom bych očekával, že 3 hvězdy budou nejčastějším hodnocením, pokud má jít o průměrné auto.
Nicméně takové hodnocení není konzistentní s ostatními kolegy... pokud se podíváte na historii výsledků hodnocení, pak méně než 3* se dává opravdu výjimečně, méně než 2 jsem snad neviděl nikdy.
To je ovšem docela smutné. Jakou mají takové hvězdičky váhu? Asi podobnou, jako u NCAP, kde stačí taky správně uspořádat položky, aby průměrné auto dostalo pět hvězd...
Udělejte si u vás v redakci pořádek, i ten bulvár začíná být lepší, než vy...
podla mna to chce podrobnejsie clenenie .... 5 hviezd je dnes uz v takomto hodnoteni malo prehladne ... dal by som aspon 20 dielikovu stupnicu.... kde ti najlepsi budu kdesi od 17-20 hviezd ... priemernejsi od 13-16 hviezd a tak dalej.... proste bude sa dat podrobnejsie rozclenit to ktore auto.... kdez to teraz plus minus jedna hviezda a razom mas velke rozdiely vo vysledkoch ktore potom samozrejme mnohym nepasuju a pridu ako nespravodlive .....
ja s tym nemam problem... 3 hviezdy tiez vidim ako realitu... co pisem aj vyssie.... tato kombinacia je proste fakt nic moc... ale s manualom s GDI by to boli iste 4 hviezdy zvlast po tom co 1,4ka tu mala 3,5 v nedavnom teste a jej nedostatkom bol prave trosku slabsi motor..... :yes:
Nesmíš věřit všemu co se píše, musíš vyzkoušet.
Jinak interiér je za mně hodnotnější než v O3, ale to by sis musel sednout do obou porovnatelných verzí..
Za mně 4 hvězdy
do pekla, 7 kvaltov a aj pri super nízkych otáčkach taká spotreba? Buď niečo nezvládajú alebo jednoducho klamú menej ako gejťáci. Ja mám trošku nedôveru k tým autoprevodovkám v menších kategóriách, lebo si to volí podľa seba, tu napr. od 1200 a motor nepríjemne chraptí, to nie je bohviečo. V kárach od strednej triedy je to asi lepšie odhlučnené, ale tu by som sa toho bál.
Rýchly pohľad na Spritmonitor hovorí, že tento motor s manuálom má o liter nižšiu priemerku ako s dvojspojkou, ale na nejaké závery tam nie je dostatočná vzorka (len 2 dvojspojky).
dosť veľký rozdiel aj keď 2 ks je fakt malá vzorka, priemerku by som aj chápal, sú to 2 rôzne prevodovky aj iné s tým súvisiacie veci, ale pri ustálenej rýchlosti je tá spotreba do očí bijúca ako aj ty píšeš vyššie.
Mam tento model, momentalne najazdenych 7000+, 3 krat absolvovana cesta 800 km (400km DE, cela CR a 50 km SR), spotreby podla palubneho pocitaca od 6,5 - 7,3(v reale vzdy 2-3 desatinky menej) v rychlostiach 140-160 km/h, dost nalozeny, raz az po strechu. Skusal som jazdu v automatickom (v stupaniach si podradi o 1-2 stupne, podla sklonu a rychlosti) aj manualnom rezime (na 7 stale, a utiahla aj stupania).
Spritmonitor brat treba do uvahy, ze su vacsinou Euro 5 so starsou variantou motora, je pre Euro 6 ine turbo, minimalne..sam som zvedavy ako sa to bude vyvijat pri vacsom pocte kilometrov
tak snáď budeš mať reál lepší ako toto strašidlo v teste. A môže byť ako píšeš, že paradoxne pp ukazuje korektne alebo viac v porovnaní s reálom, resp. inými pp.
Hlavne som zvedavy ci to bude pribudajucimi klesat, ako som sa uz viackrat docital ci dopocul. Inak automat je naozaj velmi jemny a rozumny, nemozem sa stazovat.
Měl jsem 94kW (Euro5) v manuálu na 225/45R17 a když jsem jezdil jako prase tak jsem měl průměr 6,1l.
Téhle spotřebě moc nerozumím - motor stihl za jednu nádrž přesně jedno vypalování - do té doby byla vždy postřeba velmi nízká, až poté výrazně stoupla.
Za mně - pokud s tímhle vozem jezdíte "rozumně", musíte i s automatem být do 6l... Moje zkušenost s PP - odchylka do 0,1l!
Jinak automat všude vychvalují.
Za sebe příliš nechápu ony 3hvězdy.
Už jsem psal výš - 4* širší špička třídy. Nějaké drobnosti (dle testu posaz, řízení) = 3,5*. A pak ta spotřeba, pokud vyřešili Eu6 bez AdBlue, tak je možné že šla spotřeba nahoru.. k tomu je potřeba počkat na více testů.
Já bych subjektivně Ceedu přidal nejméně půl hvězdy za design interiéru i exteriéru, navíc se mi trefuje do vkusu s výbavou (až na xenony), ale nevím jak moc tohle redakce počítá.
chce to sirsiu skalu ... aspon 20 dielikovu ako som uz spominal.... lebo rozlisit paradne auto od priemerneho kde priemer od spicky deli jedna hviezda je ozaj malo prehladne.... a niekedy z toho vyjdu vysledky ktore sa mozu zdat ako neferove....
Mas podobne skusenosti ze s pribudajucimi km si spotreba sadla? Regeneracia prebieha minimalne 2 krat za nadrz, zalezi od profilu jazdy, asi dan za euro 6 bez ad blue. Moze mat vplyv na spotrebu aj to, ak je napr. ako som skusal zaradeny 7 stupen do manualu, znamena, ze auto si v podstate nepodradi? myslim nejako mechanicky v ustrojenstve prevodovky?
Zkušenosti už od srpna nemám :-) Auto jsem krapet zrušil...
Ad sedání spotřeby - ten pocit jsem neměl. Spíš jsem se s autem více sžil... Můj názor je že s AdBlue je spotřeba pod Euro6 výrazně nižší, takže vyšší spotřeba téhle verze by měla být zakopána tady.
Ad regenerace - ano, pokud jsem se drncal v krátkých trasách, tak se mohlo stát, že se "povedla" 2x...
Ad automat - přímou zkušenost nemám, ale samozřejmě pokud máš 7 v manuálu, tak ji drtíš a chová se jako manuál. Jinak na převodovku jsou jen kladná hodnocení, otázkou může být její efektivita..
ten automat bude iste zaujimavy v novej optime... aj v tucsone/sportage.... ale v aute velkosti a zamerania akym je ceed ozaj nema moc zmysel... navyse ta 1,6 crdi v ceede nie je ziadny supersetrilek bez ohladu na pouzitu prevodovku... tu dizel nedava moc dovodov ku kupe.... tato testovana volba s GT line paketom a DCT uz bude skor asi o emociach .... ako o raciu a snahe jazdit zadara.. inak to nevidim
samozrejme ciste vizualne... auto je moc pekne... a iste posluzi fajn.... ale najdeme aj "racionalnejsie" kusky ak uz niekto skutocne preferuje dizel v tejto kategorii aut ... :yes:
nedavno tu bol DS5 4hybrid za 1,2 melona a mal len 2 hviezdy... medzi cenou a poctom hviezd nemusi byt zrovna priama umera..... ;-) .... cena auta v drvivej vacsine nema absolutne ziadny vplyv na pocet hviezd ...
ja to vidim tak ze keby testovali GDI s manualom tak ziska viacej hviezd... inak pride len mne ze klasicky naraznik po facelifte je krajsi ako ten v GT_line pakete? ako ma to gule ok... a ako celok fajn... ale kedze sa nejedna o ostru GT verziu tak mi to pride hadam aj zbytocne taketo opticke divadlo :-) .... chapem... je to atraktivne a uplne rozumiem o co tu ide a na co zakaznici dnes letia ... ale tmavohnedy ceed s klasickym naraznikom ( aky tu bol testovany nedavno ) by sa mi asi pacil viacej... nastastie verzia s GDI paket GT_line nema vobec... aj ked popravde prave s GDI by mi tento paket daval vacsi zmysel ako s dizlom alebo s litrovym turbickom.... za 525 tisic je to ale ozaj trosku divna kupa tento testovany kusok ... kedze za nejakych 550 uz moze mat clovek ostry ceed GT s vyse 200 konikmi sedackami recaro ... brembo brzdami... prepinatelnym pristrojovym stitom a s par daslimi chutovkami ....
ja pisem presne o opacnej veci a to o tom... ze zaujemca o takyto dizel v plnke uz nebude daleko od ceny ostreho GT.... ;-) ... je mi nad slnko jasnejsie ze zaujemca o ostre GT sa nebude obzerat po dizli.... ale o tom sa predsa ani nebavim... GT verzia moze "uchmatnut" zakaznika prave tomuto kombiku ale naopak to pojde asi tazko ze jo
Jenže ta GT verze bude z hlediska prodejů zcela okrajovou záležitostí a spousta lidí bude řešit silnější motor s automatem v kombíku s rozumnými provozními náklady. Proto této kombinaci rozumím.
Jo i ne, parkrát zaznělo, že cena samotná snad nemá úplně vliv, respektive cena příplatků apod... ale že se spíš srovnává v rámci kategorie, tj. DS je srovnáván s prémiovou produkcí... no, myslím, že v tom hledáme větší systém než v tom sama redakce má ;-)
Auto by si mělo v konečným důsledku dokázat obhájit svou standartní prodejní cenu. Pokud tomu tak není, pak už z tohoto pohledu nemůže dosáhnout na plný počet *. ;-)
A máš pravdu, hledáme zřejmě systém, tam kde není.
S plným počtem hvězd nakonec není takovej problém, plnej znamená, že nic nebylo vyloženě špatně a něco bylo fakt super. Větší boj jsou ty střední hladiny. Standardní prodejní cena je fajn, ale pak máš 24h Opel a měl bys na den ve všech testech půl hvězdy přidat ;-)
s cenou to opat nemusi byt vzdy ruka v ruke ... niekde pri niektorych autach platis uz viac za imidz... auto svoju cenu tym padom obhaji akurat tak z pohladu konkretneho fanusika znacky ktory je ochotny si priplatit .... inemu to ale uz moze prist ako neobhajitelna cena .... a napriek tomu nie je problem dat 5 hviezd aj autu ktore ma cenovku mimo "skutocnej hodnotovej reality" ...
Image musí být tvořena čímsi... U prémie to tak je a nemá problém se s tím poprat. Tady byla image tvořena poměrně strmým vzestupem od nepříliš vyspělých aut za velmi slušnou cenu až po dnešní vnímání plný konkurenceschopnosti s evropským mainstreamem.
akurat ze v testiku je ceresnicka na torte... v bielej na 15tkach to uz taka slava nebude... rovnako interier bez navigacie... je razom akysi "nevyrazny"... ale inak asi ok .... ceed ako taky ma tiez moje sympatie
Hm, to je naopak jedna z velkých předností Ceedu - i v té bílé na 15" vypadá solidně a určitě snáší tyhle verze lépe než třeba ta Octavia, která na malých kolech s halogenama vypadá o třídu hůř.
to je pravda... octavia v zaklade je menej pohladna..... v tomto maju korejci aj japonci navrch.... ich zakladne kusky su vzdy "pouzitelnejsie" a atraktivnejsie ako tie nase domace... ale na druhej strane... kto si dnes kupuje v tejto triede zaklad... priznajme si ze asi malokto.... minimalne nejaku metlu alebo disky si uz kazdy priplati....
Velký rozdíl jsou třeba světla. U Octavie vypadají výborně xenony, ten LED proužek pod světlem se jim povedl. Navíc jsou černěné a jsou k nim i černěné mlhovky. Oproti tomu má základ levně vypadající halogeny s velkýma stříbrnýma mlhovkama.
Vůbec si nevybavuju, jestli jsem někdy viděl Ceed s xenonama, ale snad i úplný základ má projektorové halogeny a vypadá to dobře... i když ta verze s černěným pozadím je lepší.
A holt... auto bez xenonů si v této třídě kupuje většina.
Milá redakce,můžete mi prosím vysvětlit,proč článek kdy jste srovnávali 2 výbavy Fabie jste udělali bez proklikávání na další části článku a jakmile se píše o jiné značce,tak musím klikat na další části jak idiot.
Můžete mi prosím vysvětlit proč to tak děláte? Není Vám to trapné ?
Obávám se, že dokud neudělají EURO 6 s AdBlue, bude spotřeba stále vyšší.
Zatím není dost vzorků na Spritmonitoru, ale už teď je jasné, že spotřeba šla u EU6 verzí výrazně nahoru.
Martin Vaculík na vysokou spotřebu zachytávacích denoxů a naopak na nízkou spotřebu AdBlue verzí upozorňuje už dost dlouho.
Takže já se nedivím a můj osobní názor je, že zachytávací denoxy jsou slepou uličkou podobně jako bylo svého času vstřikování PD (u osobních aut).
Samozřejmě čas ukáže, ale vsadil bych si na to... .
Uvidíme časom čo bola lepšia voľba...LNT vs AdBlue. Minimálne to AdBlue je asi drahšie riešenie čo sa do výroby a prevádzky týka a nieje bezúdržbové. LNT zase potrebuje pracovať s naftou navyše a nepotrebuje žiadnu údržbu - takže uvidíme. Jedno je ale isté: tak spoľahlivé a dravé motory s nízkou spotrebou ako boli 1,9 TDI 66 a 81kW už nikto kvôli EU normám neurobí. :-):-)
AdBlue je technologicky náročné - to rozhodně.
Na druhou stranu se u nákladních aut používá dost dlouho, aby se vychytaly eventuální potíže.
Spotřeba (a cena) AdBlue je výrazně nižší než rozdíl ve spotřebě u motoru s a bez tohoto systému, takže provozně je to levnější.
A k poslední Tvé poznámce - spolehlivé motory už nejspíš ne, ale dravost se začíná s AdBlue zase vracet. V tom je taky jeden z rozdílů mezi motory s a bez AdBlue.
Aby bylo jasno - já jsem všeobecně proti všem technickým nesmyslům, které jsou v autě jen kvůli vymaštěncům z Bruselu a kromě větší zátěže mé peněženky mi nedají vůbec nic.
Ovšem ze všech těch "blbostí" mi AdBlue dává docela smysl.
já bych řekl že adblue zas tak náročné technicky právě nebude. v podstatě se do tlumiče výfuku vstřikuje (dělá mlha) adblue, tam to samo reaguje a ven jdou správné emise. takže hodně zjednodušeně celej motor může bejt obyč. nenáročná euro 3 a až u tlumiče výfuku se zněj stane E6 ;-)
Neviem ako ste merali tu spotrebu, ale mam ten isty motor aj prevodovku (akurat hatchback) a pri tachometrovych 140km/h (realnych 134-135) mam priemernu spotrebu okolo 6 litrov - podla dotankovania, nie PP. Na okreskach sa da v pohode jazdit za 5 litrov aj svizne. (85kmh za kamionmi vazne nechodim ;-) )