Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Pro_Cee'd GT – GTI podle Korejců

První hot hatch z Koreje prošel modernizací. Je Kia Pro_Cee'd GT opravdu hot, nebo spíše warm?
Zpět na článek
28. 12. 2015 08:18
28. 12. 2015 20:40
28. 12. 2015 21:55
28. 12. 2015 08:32
28. 12. 2015 11:58
28. 12. 2015 17:42
28. 12. 2015 08:43
28. 12. 2015 17:44
28. 12. 2015 08:50
28. 12. 2015 09:29
28. 12. 2015 09:38
28. 12. 2015 11:36
28. 12. 2015 12:05
28. 12. 2015 12:17
28. 12. 2015 13:16
28. 12. 2015 14:01
28. 12. 2015 15:21
28. 12. 2015 16:35
28. 12. 2015 16:51
28. 12. 2015 18:50
28. 12. 2015 16:52
28. 12. 2015 18:15
28. 12. 2015 19:05
28. 12. 2015 11:43
28. 12. 2015 15:15
28. 12. 2015 23:21
28. 12. 2015 22:22
28. 12. 2015 22:35
28. 12. 2015 22:47
28. 12. 2015 09:08
28. 12. 2015 09:31
28. 12. 2015 09:56
28. 12. 2015 09:57
28. 12. 2015 10:21
28. 12. 2015 10:06
28. 12. 2015 10:21
28. 12. 2015 10:30
28. 12. 2015 10:23
28. 12. 2015 10:38
28. 12. 2015 12:23
28. 12. 2015 12:28
28. 12. 2015 12:35
28. 12. 2015 12:45
28. 12. 2015 13:01
28. 12. 2015 13:18
28. 12. 2015 14:15
28. 12. 2015 14:35
28. 12. 2015 20:54
28. 12. 2015 20:17
28. 12. 2015 17:10
28. 12. 2015 18:27
28. 12. 2015 19:05
28. 12. 2015 19:59
28. 12. 2015 22:32
28. 12. 2015 13:29
28. 12. 2015 14:24
28. 12. 2015 14:44
28. 12. 2015 15:53
28. 12. 2015 16:05
28. 12. 2015 17:13
28. 12. 2015 17:08
28. 12. 2015 18:34
28. 12. 2015 19:08
28. 12. 2015 21:04
28. 12. 2015 12:30
28. 12. 2015 12:46
28. 12. 2015 13:04
28. 12. 2015 13:20
28. 12. 2015 17:06
28. 12. 2015 17:40
28. 12. 2015 17:57
29. 12. 2015 08:09
28. 12. 2015 12:59
28. 12. 2015 13:27
28. 12. 2015 17:42
29. 12. 2015 08:10
29. 12. 2015 08:21
29. 12. 2015 09:28
28. 12. 2015 19:06
29. 12. 2015 08:14
29. 12. 2015 08:13
28. 12. 2015 19:52
28. 12. 2015 20:32
28. 12. 2015 22:25
28. 12. 2015 23:32
28. 12. 2015 19:58
28. 12. 2015 20:00
28. 12. 2015 20:49
28. 12. 2015 21:11
28. 12. 2015 23:25
28. 12. 2015 20:38
28. 12. 2015 20:59
28. 12. 2015 22:16
28. 12. 2015 22:12
28. 12. 2015 22:31
28. 12. 2015 22:49
28. 12. 2015 22:59
28. 12. 2015 23:29
29. 12. 2015 09:21
28. 12. 2015 22:54
29. 12. 2015 09:30
29. 12. 2015 09:33
29. 12. 2015 09:39
29. 12. 2015 12:59
29. 12. 2015 22:48
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 12. 2015 08:08
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 12. 2015 07:58
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
Avatar - Romeo
28. 12. 2015 08:18
GT
...ano GT podla Korejcov...presne! >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Uživatel_5459430
28. 12. 2015 20:40
Re: GT
Taky chtějí nabídnout něco ostřejšího. Proč ne? Zákazníky si najde.
Avatar - Romeo
28. 12. 2015 21:55
Re: GT
ano najde ale predsa len GTI od VW...Leon FR...cupra......su ine GT......a urcite nam i OPEL cosi ponukne...
Avatar - Uživatel_5340709
28. 12. 2015 08:21
Korejský HP vs. normální HP.
Při čtení testu mě hned napadlo, že jste k tomu Korejci trošku zlí, když jeho foukanou jednašestku srovnáváte s dvoulitrovými turby, a hned mě spíš napadlo srovnání s foukanou jednašest od PSA. Ale je pravda, že i od RCZ ve verzi se 147 Kw by dostal na frak, o verzi se 199 Kw ani nemluvě, to samé Mini.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Emel
28. 12. 2015 09:19
Re: Korejský HP vs. normální HP.
To šíro s podladěným dvoulitrem za 610 v základu je nakonec asi nejlepší konkurent... RCZ je kupé (myslím opravdové kupé, ne jako Scirocco).
Avatar - Uživatel_5340709
28. 12. 2015 09:28
Re: Korejský HP vs. normální HP.
Scirocco je cenou jinde (to ještě VW střílel svoje ceny když byl v rozpuku), ale autoři jej tam nezařadili asi proto, že se už nevyrábí. Jinak hodně zajímavý by byl test tato Kia vs. Scirocco 1,4 Tsi. Ve své době bylo širo vyváženější a lepší než bratr golf GTI, takže co by ztrácelo na výkonu by jistě hravě dohnalo podvozkem.
Avatar - Emel
28. 12. 2015 09:33
Re: Korejský HP vs. normální HP.
Scirocco přece v té tabulce je...

1.4TSI se nabízí už jen ta 92kW varianta a to se srovnávat nedá... 132kW z 2.0TSI je přiměřený konkurent.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 12. 2015 09:38
Re: Korejský HP vs. normální HP.
Dělala se i varianta 1,4 TSi 118 Kw, tu jsem měl na mysli.
Avatar - Emel
28. 12. 2015 09:51
Re: Korejský HP vs. normální HP.
No dobře, ale co s ní? V tabulce je 2.0TSI 132kW za 610, jiná tam být nemůže... tohohle konkurenta redakce trefila dobře.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 12. 2015 10:02
Re: Korejský HP vs. normální HP.
Ok, to nerozporuji. I když oba víme, že když někdo jde koupit od VW tohle šíro, nebo třeba golfa GTI, tak nikdy nepůjde koupit Kii, nebo Hyundai, ta stejná situace ji i s BMW. Ale to už to komenutuji hodně okrajově.
Avatar - iudex
28. 12. 2015 10:16
Re: Korejský HP vs. normální HP.
Nie je pravda, ľudia často vyberajú hodne zoširoka. Jeden náš diskusný kolega najprv vyberal hotheč segmentu B a skončil v nižšej strednej, naopak nedávno sa mi jeden diskusný kolega pochválil novým prírastkom, keď mal vo výbere aj nižšiu strednú a napokon kúpil malý hotheč. Takže nie je vôbec vylúčené, že niekto chce hotheč, ale zistí, že v GTI dostane za 27000 eur len 17ky disky, halogény, že musí priplácať aj za drobnosti typu vyhrievané sedadlá, tak si povie, že mu stačí o 12 kW slabší, ale podstatne lacnejší a plne vybavený warm-hatch.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 12. 2015 10:18
Re: Korejský HP vs. normální HP.
Jako že přeskakuješ ve třídách výbavách a velikostech to jo, ale můj koment spíše směřoval k výběru značky.
Avatar - Ji/Ri
28. 12. 2015 11:38
Re: Korejský HP vs. normální HP.
No, můj kamarád v září začal vybírat nové auto. Začal u kombíků od Škody.... už 3 týdny jezdí v novém GrandČíru. :-)
Avatar - Uživatel_5340709
28. 12. 2015 12:02
Re: Korejský HP vs. normální HP.
V tomto případě je to naprosto v pořádku. ;-)
Avatar - Ji/Ri
28. 12. 2015 12:17
Re: Korejský HP vs. normální HP.
>:D
Avatar - centrum
28. 12. 2015 23:18
Re: Korejský HP vs. normální HP.
tak u kamaráta je svet ešte v poriadku :-! :yes:
Avatar - Ji/Ri
28. 12. 2015 11:35
Re: Korejský HP vs. normální HP.
Nevíš, jestli tu je někdo, kdo měl možnost přímo srovnávat s dostupnou konkurencí nebo Sída v téhle specifikaci déle užívat? ... Tohle mi přijde jako fajn povoz pro polovičku i pro občasný prolet kolem kopců.
28. 12. 2015 17:39
Re: Korejský HP vs. normální HP.
Jeho jedina nevyhoda je absence automatu, ta korejska dvojspojka by k nemu perfektne sedla.
Avatar - iudex
28. 12. 2015 09:22
Re: Korejský HP vs. normální HP.
Súhlas, toto auto nekonkuruje Golfu GTI, o to menej výkonnejším hothečom á la Cupra, ale je konkurentom trebárs pre 308 GT alebo Leon FR 1,8TSI. V porovnaní s nimi je podobne drahý a podobne dynamický, ale má podstatne bohatšiu výbavu (18" alu, adaptívne xenóny s LED, navi, parkovacia kamera, vyhrievané sedadlá...).
Avatar - Emel
28. 12. 2015 09:32
Re: Korejský HP vs. normální HP.
No počkej, Leon SC 1.8TSI FR je za půl mega, tohle je za 600... když dám do Leona paket Technology s LED atd, 18", navi... tak jsem pořád pod 600.
Avatar - iudex
28. 12. 2015 09:41
Re: Korejský HP vs. normální HP.
Nekonfiguroval som to, ale Leon je principiálne cenovo bezkonkurenčný, takže je možné, že po dovybavení bude stále o chlp výhodnejší. Otázne je, či tam vieš dodatočne dať športové sedadlá (Ceed má Recará), potom sú tu detaily typu dve koncovky výfuku po stranách (detaily, ktoré robia rozdiel), plus predsalen Ceed pôsobí vnútri hodnotnejšie, ako Leon. Je ale pravda, že ak by som nechcel klasický HH, ale stačil by mi warm-hatch, pozeral by som určite na Leona FR.
Avatar - Emel
28. 12. 2015 09:45
Re: Korejský HP vs. normální HP.
Jen protestuju proti větě V porovnaní s nimi je podobne drahý a podobne dynamický, ale má podstatne bohatšiu výbavu (18" alu, adaptívne xenóny s LED, navi, parkovacia kamera, vyhrievané sedadlá...)....

Ceed není podobně drahý, Leon je v základu o 100t levnější a za těch 100t si můžeš tu výbavu víceméně dorovnat.
Avatar - iudex
28. 12. 2015 09:49
Re: Korejský HP vs. normální HP.
OK, s Leonom máš pravdu. Asi najbližšie má Ceed GT k 308 GT: motorizáciou, technikou i cenou.
Avatar - iudex
28. 12. 2015 09:47
Re: Korejský HP vs. normální HP.
Ad "i od RCZ 147 kW by dostala na frak". Tak to si nie som istý. Jednak RCZ je klasické kupé, takže pre hatch by som ako konkurenta dal 308 GT (tá je naviac ľahšia ako RCZ, čiže teoreticky by mala byť dynamickejšia). 308 GT má úplne porovnateľný motor (tiež 1,6 so 150 kW) a porovnateľnú dynamiku: 235 km/h a 7,5s, rovnako nemá samosvor, takže o žiadnom vyprášení by som nehovoril.
Avatar - TeeJay
28. 12. 2015 08:32
Bravwo Kyja
Tak už víme, který kompakt má takřka dokonalý podvozek - je to prosít GT. :-)

A tabulka konkurentů s BMW 2 - je poznat, že Korejci jdou prostě nahoru. :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2015 09:31
Re: Bravwo Kyja
pro ceed GT hodnotia zvacsa ako zabavne auto..... co je dnes vcelku vzacnost aj medzi nejakymi tymi "zavedenejsimi" znackami v tejto oblasti ..... rozhodne sa tento pocin postavit zabavny vsestranny warmhatch na kazdy den vydaril... paci sa mi ze to nie je ziadna ultimativna tvrda okruhova hracka nahanajuca casy na ringu ... ale v kii vsadili skor na realnu pouzitelnost a pekny atraktivny dizajn ... je uplne mozne ze za nejake dva/tri roky ked pride novy ceed a neskor od neho aj nova GT verzia... tak sa uz plne dotiahne aj na ovela zvucnejsie mena ... ale uz teraz je to vazne skvely prvy pokus :yes:
28. 12. 2015 17:42
Re: Bravwo Kyja
To nastve, kdyz si uvedomis, ze tvoje milovana znacka nema proti tomuhle korejci co postavit, vid? Ta zluc z tebe primo strika >:D
28. 12. 2015 08:40
Leon SC je mnohem lepší volba
Není pravda, že by Pro cee´d zůstal v segmentu jediným třídveřovým hatchem. Je zde přece opravdu krásný a technicky prostě lepší Seat Leon SC, vč. vynikající Cupry! :-) :yes:
Rozbalit vlákno
2
28. 12. 2015 08:59
Re: Leon SC je mnohem lepší volba
Vidíte, na Leona SC jsem úplně zapomněl! :*)
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2015 09:58
Re: Leon SC je mnohem lepší volba
cupry su uz hot hatche... zatial co ceed GT je koncipovany skor ako warmhatch polozeny vykonom aj cenou nizsie ako skutocne hothatche .... ale ano leon s 1,8 tsi 132kw je hodne silny a zaujimavy super... ;-) ... to by slo...

ceed GT sa mi paci viac... ale aj leon je krasny uznavam... tiez sa mi paci :yes:
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2015 08:43
Žáby
Redakce začíná vařit žábu? Po kritice na počet kapitol v testech jste stáhli na tři a teď pomaličku přidáváte na čtvrtou, za chvíli bude pátá, šestá s pár řádky v každé? Ale notak...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
28. 12. 2015 08:50
Cena
Mně se Ceed vždycky líbil, což o to... a nic proti motoru, foukaná 1.6 bude určitě příjemná. Označit cenu za výhodnou bych ale docela váhal... jasně, jsou tam xenony a navigace a 18", pokud si tak člověk dovybaví GTI, tak je nejméně o 100 výš, u Octavie o něco méně... ale možná by stálo za úvahu nabídnout to i v nějaké lidovější verzi.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - iudex
28. 12. 2015 09:29
Re: Cena
Tá výbava je proste kompletná, za 18ky, navigáciu, adaptívne xenóny, parkovacie senzory či kameru, vyhrievané sklo či sedadlá inde tvrdo priplácaš, okrem metalízy v cenníku nie je nič za príplatok (ešte aj 5-dverová karoséria je bez príplatku). Je ale pravda, že niektorí by takýto vysoký štandard výbavy oželeli výmenou za nižšiu cenu, ale to by mohlo GT pôsobiť trochu obyčajne a zapadnúť.
Avatar - Emel
28. 12. 2015 09:38
Re: Cena
Jak už jsem psal výš... Leon SC FR 1.8TSI začíná na půl mega, můžeš ho dovybavit přes 600... a nebo nemusíš. Kia z toho dělá trošku limitku, možná i záměrně, viz plaketa se sériovým číslem (která teda mimochodem působí na fotce dost uboze)... já souhlasím a i to píšu že za svoje peníze dostaneš docela dost muziky, ale jak říkáš, mohli něco z toho přesunout do volitelného paketu a udělat atraktivnější základní cenu.
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2015 11:36
Re: Cena
no a aku plaketu maju konkurenti? co je konkretne na tejto plakete v kii ubohe? mne sa tento detail nahodou pozdava.... a vyzera na pohlad v poriadku ;-) ... je to nahodou sympaticke ako sa v kii snazia odlisit GT verziu od tuctovosti vsedneho dna

paci sa mi aj novy volant .. je moc pekny .. a akoby mi pripominal vacsiu optimu ;-)
Avatar - Emel
28. 12. 2015 12:05
Re: Cena
Dvě věci
1) plaketa by měla znamenat něco extra, jako byl Megane R26R s rámem a plastovými okénky v limitované edici. Nic proti Ceedu, ale ani běžné HH na takové věci nehrajou, že Kia není schopná prodat těch aut větší množství není úplně důvod se tím chlubit ;-)

2) plaketa samotná se mi moc nelíbí, v tom R26R vypadá třeba takhle:
[odkaz]

...ale jinak ne že by na tom nějak záleželo, je to detail.
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2015 12:17
Re: Cena
no je to maloseriovka..... neviem kolko kusov predavaju ale rozhodne to nie ten typ auta ako RSka octavia s dizlom v kombiku v automate ktora je uz pomaly masovka....

ja ceed GT vidim aj v 3D aj v 5D.... len v mojom okoli su 3 ceedy GT ... jeden bordovy a dve biele ... a viem ze jazdi u nas aj strieborny ... len ten uz stretnem nie az tak casto ... napriklad novy golf gti nevidim u nas vobec ( vsetko len starsie generacie ) .. obcas este leon FR .. tych tiez par vidim ... asi je to dane aj lokalitou... v bohatsich trhoch ludia asi skor preferuju golfy.... focusy ... ale u nas ceed GT vazne vidim , ziadna rarita to nie je
Avatar - Emel
28. 12. 2015 13:16
Re: Cena
No jenže ta exkluzivita a malosériovost nespočívá ve výjimečnosti toho auta, ale jen v tom, že je málo zákazníků ochotno si ho koupit. Kdyby byla plaketa v RS TSI, tak je to pořád ještě trošku přehnané, dejme tomu v RS230 by to bylo na místě.

PS: na Slovensku je Ceed doma, podobně jako Octavia v ČR, je to trošku deformované... bylo by potřeba se podívat třeba na evropská čísla.
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2015 14:01
Re: Cena
v europe tych ceedov GT jazdi este ovela viac ako u nas .. len ich pomer voci golfom a focusom je tam samozrejme podstatne mensi..... ;-)
28. 12. 2015 15:21
Re: Cena
Malosériovka? Co tak najednou? Vždyť dva roky zpět chtěla Kia po uvedení na trh prodat za 4 měsíce 50 kousků ... Jaká byla realita? V té době se po inzertních serverech potulovalo x nových aut na prodej, dnes je tam jedno jediné ... tak buď se za a) tak dobře prodávají nebo se se za b) prodávají blbě a dealeři je jako showcary neobjednávají.
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2015 16:35
Re: Cena
to sa pytas mna preco je to maloseriovka? to ze pro_ceedov GT vyrobia rocne len par tisic.... na rozdiel od masovej RS octavie v dizly .... podporuje exkluzivitu GT verzie .. jednoducho GT od ceedu je robeny v zmysle "chutovka" a je to aj vidiet ( stitok so seriovym cislom a defakto jedina a full vybava ) ... tie auta su robene v malom ...a nie ako "masovka" co je hlavny ciel RSky a koncernu vw
Avatar - white label
28. 12. 2015 16:51
Re: Cena
Malosériovka v duchu "z nouze ctnost" není malosériovka (v pravém slova smyslu).
CGT se vyrábí (primárně) relativně málo proto, že o něj není velký zájem, ne proto, že ho výrobce nechce více vyrábět/prodávat.
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2015 18:50
Re: Cena
mas pravdu... v istom zmysle je to tak ako pises... kia si musi svoje meno na poli "naslapanejsich" hatchov este len vybudovat.... a dnes to vobec nie je lahke..... tie predaje su zatial ake su ... ale nikde sa nepise o neuspechu... skor naopak.... neskor by malo prist asi aj rio GT a urcite pride optima GT .... jasne nejde to hned... prva generacia pro ceedu bola bez GT verzie... druha sucasna uz ponuka GT verziu ale nie s nejakymi super predajmi... a mozno ta tretia nasledujuca generacia uz ponukne aj GT kombika pripadne aj automat... a po istej adaptacii ( roky snahy v podani kie na poli sportovejsich hatchov ) verim ze uz zakaznici daju kii viac sanci v "tejto triede" a zakaznikov pribudne... nakoniec .. stejne teto modely nie su o "zarabani" ani o super predajoch..... ale mas pravdu... moze to byt ovela lepsie ako je .... len to chce este cas... ani golf GTI nebol legendou a uspesnym za prve 3 roky posobenia... ceed GT ma urcite na viac ... len to chce cas ale smer je spravny... zameranie na zvysenie kvality a imidzu pred maximalnymi predajmi a vykonmi je spravna cesta ... este to chce aj kombik GT - snad v dalsej generacii
28. 12. 2015 18:15
Re: Cena
Jenže je důležité říct, že objem produkce GT je následek (malých prodejů), ne příčinou (záměrně limitované výroby), protože i Kia chce logicky prodávat vrcholné motorizace v plné palbě, protože na takových vozech je násobně větší vývar a marže než na social edition holátkách. tzn. nejde o žádnou záměrnou exkluzivitu nebo chuťovku, ale čistě jen o to, že trh cenu za toto auto až tak neakceptuje.

A není se čemu divit, když dnes novinka už po ceníkové slevě stojí třeba u Vás 24.400E. Astra OPC začíná na 25.300, Cupra na 26k a GTI s ST na 27k. Vybrat si v téhle konkurenci Kiu je skutečně jen o fanouškovství nebo ceně úplně mimo ceník.

A ORS s TDi je krásnou ukázkou toho, že lidi jsou ochotni si za toto auto prostě zaplatit, stejně jako se dobře prodávají i podobné nafťáky jiných značek. To, že Kia v tomto segmentu nemá co nabídnout, protože stále končí na průměrných 100kW je smutný fakt.
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2015 19:05
Re: Cena
mas pravdu... tie cenove rozdiely uz nie su velke.... ale to mas tak aj inde... male picanto mas za 9000 eur a ovela vacsie rio za 10 000 .. rozdiel zdanlivo maly ale v reale rozdiel priepastny.... aj citigo ta moze stat viac ako fabia... tazko to takto zrovnavat ale viem co chces povedat.... priplatok par tisic uz znamena citelne "lepsie" auto... lenze nie kazdy si moze donekonecna priplacat... takisto mozes mat za 30K genesis coupe zadokolku a tak dalej ..... a tak dalej ... ;-)

PS: prave pozeram ze v cenniku u nas nikde nevidim picanto.... :-O
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2015 11:43
Re: Cena
:yes: :yes: ;-)

je to skratka plnka... presne tak.. okrem metalizy uz ani nie je co riesit ... a chvalabohu aj ta draha "ceedovska navigacia" je tam uz v cene

fabia II RS s navigaciu hmlovkami bluetooth a par blbostami ktore ceed ma v cene ... vysla donedavna cez 550 lavou zadnou ... nehovoriac o tom ze ceed ma aj take veci ako vyhrievany volant.... co fabia RS pravdepodobne nemala .. za 600 tisic je to fakt este v pohode... vacsia cenova zmena ale moze nastat s prichodom novej dalsej generacie ceedu.... takze treba kupovat kym stoji 600.... lebo za dalsie 3 roky moze kludne stat aj 700 ... ( vid zmeny cien tucsonu voci ix35 ) ;-)
28. 12. 2015 15:15
Re: Cena
Ta cena je evidentně mimo, protože už pomalu loví v ceně aut o level jinde. A (povinná) výbava, pro spoustu lidí ovšem zbytečná, to nenažene, zvláště pokud si Kia stále nese "cejch" levné značky.

Reálné prodejní ceny budou samozřejmě jinde tak jako u jiných automobilek, kde třeba na jaře, když jsem poptával Cupru, jsem se dostal až na 13% slevy.
28. 12. 2015 23:21
Re: Cena
Ta cena je dost přemrštěná. Uvidim na kolik vyjde za pár let bazarovej kousek, za novou bych ty prachy nedal.
Avatar - KubikCv
28. 12. 2015 22:22
Re: Cena
nikde tu není zmínka o záruce...třeba klasika Ceed má od druhý nejvyšší výbavy garančky a servis zdarma,včetně nákladů na náplně atd. To je celkem silná zbraň,hlavně s ohledem na ceny garanček u koncernu....
28. 12. 2015 22:35
Re: Cena
garančky zdarma se nikdy GTčka netýkaly a od faceliftu je zrušen u všech kii obecně, zůstal jen 7 let záruky, 7let asistencí a 7 let auktualizací map
28. 12. 2015 08:53
Střelba naslepo?
Jsme si opravdu jistí konkurenty? V textu zazní srovnání s Golfem GTi, aby pak v tabulce byl jiný zastupce koncernu a k tomu dvojková vrtule. Navíc k 1,6ce srovnáváte dvoulitry, což, zvláště u "gt" verzí může být poskok do jiného okresniho přeboru.
Není pochyb o tom, že tahle Kia není úplně sportovní náčiní, ale mám dojem, že si na to fabrika ani nehraje.
A stejně tak nemám pochyb o tom, že když ten test uděláte s jinými 1,6kami v ostrých verzích , tak Kia nevyjde jako vítěz, ale tohle nastavení soupeřů a "očekávání " je deklasujici samo o sobě.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Emel
28. 12. 2015 09:07
Re: Střelba naslepo?
Jiné 1.6 v ostrých verzích... a které to jsou? Focus nebo 308 mají sice 1.5/1.6 v podobných výkonech, jsou ale jen jako 5dv...

PS: sranda je u Peugeotu, člověk klikne na 308GT a je tam cena od 550. Pak pustí konfigurátor a je na 630 v základu :-)
Avatar - TeeJay
28. 12. 2015 09:16
Re: Střelba naslepo?
V tuto chvíli je asi podstatná motorizace, ne počet dveří. ;-)
Avatar - Emel
28. 12. 2015 09:22
Re: Střelba naslepo?
Pochopil jsem to z textu tak, že redakce právě vybírala konkurenty mezi 3dv... tedy ne že by BMW 2 mělo 3 dveře...

Zatímco v minulosti nebyl třídveřový kompakt ničím unikátním, dnes už se Pro_Cee’d pomalu stává unikátem. Třídveřový Renault Mégane již brzy skončí, na českém trhu se už nenabízí ani třídveřový Hyundai i30 nebo Audi A3. Třídveřový VW Golf se pak u nás prodává jen ve vrcholných provedeních GTI, GTD a R. Nejbližšími soupeři pro Pro_Cee’d tak v tuto chvíli jsou Seat Leon SC, VW Scirocco nebo třeba i BMW 2 Coupé.
Avatar - TeeJay
28. 12. 2015 11:56
Re: Střelba naslepo?
...no právě. ;-) Ne, že by mělo tři dveře a ne, že by to byl soupeř. :-)
Avatar - Emel
28. 12. 2015 12:07
Re: Střelba naslepo?
Tu ideu chápu, prostě vybrat něco více stylového a ne jen pětidvířko se silnějším motorem. Ale BMW 2 je mimo, o tom žádná.
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2015 11:00
Re: Střelba naslepo?
cena na urovni 600 tisic za v podstate plne vybaveny a najvykonnejsi ceed je stale moc prijemna... nedavno fabia II RS kde si si priplacal este aj za predne hmlovky ci bluetooth stala v zaklade okolo 510 tisic ... mat 600 tisic nazvys nevaham ani sekundu... vyborna kupa
Avatar - Emel
28. 12. 2015 11:02
Re: Střelba naslepo?
Pokud chceš plně vybavený, pak je cena ok. Leon ale nabídne trošku víc flexibility, můžeš se třeba spokojit se 17" a oželet navi a pak jsi hned o pár desítek tisíc níž.
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2015 11:06
Re: Střelba naslepo?
to je pravda... a mozno trosku aj problem pre ceed GT... ze neponuka aj nejaku "zakladnejsiu" vybavu.... ..... kto uz pozera po takomto aute.. asi tych par tisic hore dole uz nehra rolu.. ale ano ... mohol byt v tomto cennik pre GT verziu troska flexibilnejsi ... skoda.... predstava ze mas GT ceed uz za 500 alebo aj za menej by bola moc lakava
17. 1. 2016 18:01
Re: Střelba naslepo?
osobně mi ta cena teda příjde trochu přepálená....počkal bych chvíli a našel nějakej výhodnej bazarovej kousek ;-)
22. 1. 2016 12:53
Re: Střelba naslepo?
no obávám se že bazarovka je hodně o trpělivosti, já své jeté GTčko koupil loni v červenci a od té doby (něco přes 6 měsíců) se žádné ojeté na bazaru neobjevilo....
28. 12. 2015 13:08
Re: Střelba naslepo?
myslel jsem motorizace, nikoliv modely se třemi dveřmi. Dokonce bych v tomto "GT segmentu" neřešil ani cenu, ale prostě to, jak to jede, vede, řadí, brzdí a celkově pocit z hravosti toho auta......
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2015 09:08
vdaka
za pekny "vianocny darcek" .... snad len nejako to video z jazdy mi trosku chybalo .... ale ono je toho o ceede/pro_ceede uz vsade dost.... este raz diky :-) :yes:

jedna vec co mi trosku opticky vadi je ten novy dizajn kolies... neviem ci ten predosly dizajn nebol "vizualne vhodnejsi" pre toto auto ... ale napriklad novy volant povazujem za dobry tah .. kabina je stale moc pekna ...

celkovo by som povedal ze ide o velmi slubny prvy pokus o warmhatch... zaroven to bude zabavne auto aj na kazdy den ( v 5D prevedeni posluzi aj ako rodinne ) ... a k tomu vsetkemu s atraktivnejsou viazou ako nejeden ovela vykonnejsi a nekompromisnejsi hothatch ...
Rozbalit vlákno
0
28. 12. 2015 09:18
Opravdu to nejde bez ctyr displeju?
Prvni pohled na palubku a je to asiat jak vysitej. Prastary displej kam se podivas. Cervene pismo odznakem technicke vyspelosti fakt neni!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Uživatel_5340709
28. 12. 2015 09:21
Re: Opravdu to nejde bez ctyr displeju?
Od kdy jsou korejci nositelé technické vyspělosti? ;-)
(to chce jít buď hóódně na západ, nebo trošičku ještě víc na východ)
28. 12. 2015 20:11
Re: Opravdu to nejde bez ctyr displeju?
"Od kdy jsou korejci nositelé technické vyspělosti?" :-!
Chybi ti objektivita. Asi bys v roce 2008 tezko predpovedel ze dnes se tady budou porovnavat auta s Deutsch "etalony", potazmo s jednim co je tak technicky vyspely, ze podvadi? :-! Klidne bych si do garaze postavil vedle cerneho Genesis tuto zlutou "vosu".
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2015 12:08
Re: Opravdu to nejde bez ctyr displeju?
ceed tejto generacie prisiel na trh v maji 2012 ... samozrejme ze slo by to uz v interieri dnes aj krajsie spravit.... ale asi velke zmeny a prerabky uz po facelifte nemalo zmysel robit... viditelnejsia zmena "dizajnu interieru" asi pride az v dalsej generacii ... ale vzhladom na vek vzniku auta .... sa interier ceedu nestrati ani dnes... co je vcelku prijemne zistenie... a nahodou... je stale plne funkcny a chvalia v nom materialy aj kvalitu.... zvlast ten novy volant GT verziu pekne ozivil ...
28. 12. 2015 09:21
Zploštěný volant
Prozradí mě někdo v čem je takový paskvil sportovní? To že ho jedna,, sportovní "automobilka začala používat snad neznamená, že tuto hloupost přijmou i ostatní výrobci.
Pokud si dobře pamatuji zploštěný volant měl své opodstatnění u série Le Mans. Ale tady mi to připadá jako hloupost. 8-s
Rozbalit vlákno
19
28. 12. 2015 20:13
Re: Zploštěný volant
"..Prozradí mě někdo v čem je takový paskvil sportovní?.." :yes:
Taky mi to nejak unika v cem je ta genialita. :-!
Avatar - Verny_2013
28. 12. 2015 20:47
Re: Zploštěný volant
Jediný význam zploštělého volantu tkví v tom že se do auta líp vleze a vyleze obzvlášť pro jedince kteří mají volant rádi až na břiše. Ušetří se tím nějaké 2 cm. Jiný praktický ani estetický význam to nemá.
28. 12. 2015 21:48
Re: Zploštěný volant
Tak a teď dostaneš 9 :no: Aniž by jsi dostal odpověď. :-) Myslel jsem to jen jako otázku k zamyšlení a místní paka dali jen palce :no:
29. 12. 2015 07:25
Re: Zploštěný volant
"Tak a teď dostaneš 9 :no: " Jenom 9? Ty sam jich mas k dnesku 12, jediny :yes: mas ode mne. ;-) Kdybych chtel popularitu, tak vlozim (na jakekoliv tema) vlakno "jsem blbec" a to by mi soudruzi pak sypali same :yes: , vid? :-!
Cetl jsem nejake ta vysvetlovani, ale zadne mi neprijde jako logicke. Chci kulaty volant.
29. 12. 2015 12:02
Re: Zploštěný volant
Ano máš pravdu :-)
Avatar - Ham.
28. 12. 2015 22:43
Re: Zploštěný volant
Jedna automobilka? Vždyť jej používají skoro všichni a už řadu let.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - white label
28. 12. 2015 23:16
Re: Zploštěný volant
Některým neználkům vadí cokoli, o čem se domnívají, že to má jen koncern. U jiných značek by jim to samozřejmě nevadilo/nevadí, proč taky...
Pokud není sploštění nějak extrémní, nevidím v tom problém při řízení.
Navíc to případně může mírně usnadnit nasedání/vysedání.
28. 12. 2015 23:17
Re: Zploštěný volant
Ale k čemu je to dobré?
29. 12. 2015 08:06
Re: Zploštěný volant
Dobrý to je u extrémně přímýho řízení na to, aby jsi si nedrhnul při sportovní jízdě stehna. U běžných i sportovněji laděných aut je to sice zbytečnost, ale dobře to vypadá ;-)
Avatar - woody-alien
28. 12. 2015 23:24
Re: Zploštěný volant
Nějak mi ten volant nevadí, ale argument (byť zeslabený slovem případně) s nasedáním/vysedáním....hmm...moc často tedy úplně srovnaný volant nemám, aby to zploštění k něčemu bylo. ;-)
Avatar - white label
28. 12. 2015 23:30
Re: Zploštěný volant
Jasně, to už jsme tady taky řešili. Já např. bez srovnaných kol nevylezu z auta, naopak třeba iudex má raději kola (i při parkování) ležérně vytočená do strany. >:-[] ;-)
Avatar - woody-alien
28. 12. 2015 23:47
Re: Zploštěný volant
To přesně vystihuje rozdíly mezi námi třemi - ty to musíš mít vždycky srovnaný, iudex rád vytáčí a mně je to u ***. >:-[]
Avatar - white label
29. 12. 2015 01:49
Re: Zploštěný volant
Njn... >:-[] ;-)
Avatar - Verny_2013
29. 12. 2015 11:58
Re: Zploštěný volant
Jo tak to je nejlepší hláška v této diskuzi. :yes: >:D
Mimochodem ne že by na tom záleželo, ale já to mám taky nejradši srovnané.
28. 12. 2015 23:16
Re: Zploštěný volant
Ano, ale jedná byla první (ale o to nejde) Vysvětlí mě někdo k čemu je takový volant dobrý? Jaký má přínos? Nemám potřebu se tady hádat. Můj dotaz zněl jednoznačně.
Avatar - Ham.
28. 12. 2015 23:26
Re: Zploštěný volant
Vždyť už ti dva lidé odpověděli, takže potřetí, pohodlnější nastupování.
28. 12. 2015 23:39
Re: Zploštěný volant
Ano vím, ale u nastupování do opravdu sportovních aut. (Viz. má zmínka u Lm) Tam to tuším začalo... když se startovalo tak že závodníci běželi k autu. Tam to má (mělo) smysl. Dnes je to nesmysl. Myslíš, že do civilního ceedu si bez této blbosti nesednes?
Avatar - Ham.
28. 12. 2015 23:56
Re: Zploštěný volant
S LeMans a běháním k autu to nijak nesouvisí, u sportovních speciálů je to často jediná možnost jak se nasoukat do kokpitu i pro štíhlého jezdce. A u běžných aut je to otázka většího komfortu, resp. zachování stejného komfortu u ostřejších verzí jako u těch běžných. Do civilního Ceedu, Golfu nebo Focusu si bez této blbosti samozřejmě sedneš, ale sportovnější verze mají proti civilním už například dost zvýšené bočnice sedáků pro lepší boční vedení
[odkaz]
a potom je snaha o udržení vzdálenosti bočnice-volant aby nastupování bylo pokud možno stále pohodlné. Ne každý je u běžného auta jako je testovaný warm-hatch zvědavý na to jak bude každý den pětkrát předvádět ekvilibristiku při nastupování. A samozřejmě řadě lidí se to prostě líbí a automobilky by byly hloupé, kdyby to co se líbí nevyráběly.
Avatar - Kamilac
28. 12. 2015 09:24
Dneška už se nenosi
Nikde jsem na fotkách nevyděl ukazatele teploty vody a hlavně oleje. Hlavně v těchto typech aut si myslím, že je to celkem důležitá věc, pokud nechci kur... motor. Celkově mě mrzí že dneska už má spousta aut jen nesmyslnou modrou kontrolou. U mé Mazdy3 zhasne asi po cca 2km jízdy ve 4°C a to je podle mě blbost hlavně Skyactive motorů, který nemají mít tolik odpadního tepla.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Emel
28. 12. 2015 09:28
Re: Dneška už se nenosi
Koncernové HH mají teplotu oleje na palubním počítači... ukazuje sice až od 50° nahoru, ale zato zřejmě fakt reálnou teplotu. Na vodu je normální budík, ale to je skoro všude a o jeho fungování mám své pochybnosti, na devadesátce drží jako přibitý, asi aby řidiče neznervózňoval.
Avatar - Individualita
28. 12. 2015 17:02
Re: Dneška už se nenosi
Tak ona by ta teplota držet měla, v tom problém nevidím...
Avatar - Emel
28. 12. 2015 17:18
Re: Dneška už se nenosi
Jasně, ale třeba +-3-4°, což bys na tom budíku viděl, pokud by fungoval normálně. Perlička byl budík tlaku oleje, který u Mazdy najel na svou obvyklou hodnotu i s odpojeným čidlem :-) . Ok, něco to asi ukazuje, ale motor bych na to nevsadil.
Avatar - Individualita
28. 12. 2015 17:31
Re: Dneška už se nenosi
Opravdu to bylo dobře odpojeno? To nedává smysl. Ale možné je všechno.....

Ono když se nad tím zamyslím, pohyb té teploty skutečně může znervózňovat a třeba to zaretovali v rámci jisté tolerance.
Avatar - Covenant
28. 12. 2015 20:52
Re: Dneška už se nenosi
Nevím jak to mají nižší motorizace, ale v Cupře je i voda v palubním počítači..vše je v digitalu. Ty máš v RS klasický budík?
Avatar - woody-alien
28. 12. 2015 21:23
Re: Dneška už se nenosi
Cov: Teplota vody v PC ? Jsem myslel, že to má Cupra ve výseči budíku. [odkaz]
No a GTI-P má budík v budíku.[odkaz]
Stejně jako O-RS. Jenom teplotu oleje mám na displeji PC.
Avatar - Covenant
28. 12. 2015 21:31
Re: Dneška už se nenosi
Woody:
jojo má to i v PC na budík vůbec nekoukám ;-) ...ale popravdě voda mě moc nezajímá, vždycky čekám až na zahřátí oleje a abych ujel aspoň minimálně 15km než polechtám víc plyn....zrovna dneska jsem jí protáhl, než začnou mrazy a nikam se pak už nedostanu.
Avatar - woody-alien
28. 12. 2015 23:21
Re: Dneška už se nenosi
Cov: Jasně, jen mě zarazilo, že by teplota vody byla výhradně v PP. I když se shodneme, že to je nezajímavý údaj. Vodu mám (údajně) na 90 po chvilce, olej mi trvá nějakých 13-14 km. Já tajně doufám v hezký leden, kdy budu mít volnější období. A co si budem povídat, pokud jsou nízký teploty a ještě slizko, tak to na těch letních prostě nedrží. ;-)
Avatar - white label
28. 12. 2015 23:26
Re: Dneška už se nenosi
Že by měla Cupra vodu v palubním PC a ještě k tomu s teploměrem?
Prostě PC chlazený vodou! :-O >:D
Co se tu o Cupře dozvím příště, že má v základu (za ty háky) i hodinky s vodotryskem? >:-[]

P.S. Jinak máš samozřejmě pravdu, i když zřejmě to bude tam i tam. ;-)
Avatar - Covenant
29. 12. 2015 17:49
Re: Dneška už se nenosi
I ty Brute....

Vodotrysk bude až příští rok po faceliftu.....cupra ho dostane v základu, ale u golfa si za něj budeš muset jako vždy připlatit >:-[]
Avatar - Emel
28. 12. 2015 22:29
Re: Dneška už se nenosi
Rozhodně mám klasický budík. Na PP se dá asi zapnout ledacos, včetně lap timeru a podobných kravinek, defaultně to tam ale není a po pravdě jsem to nezkoušel... jak říkáš, olej je zajímavější.
Avatar - woody-alien
28. 12. 2015 23:14
Re: Dneška už se nenosi
V podstatě přepínám na PP pouze mezi dvěma údaji - teplotou oleje a rychlostí. Protože ta se mi tam lépe kontroluje než na budíku. Ze začátku jsem občas koukal i na spotřebu, teď už na to kašlu. Což mi připomíná test C-TR. Jestli fakt dává 130 za 7.3, tak to smekám....
Avatar - Covenant
29. 12. 2015 17:51
Re: Dneška už se nenosi
Woody:
jojo těch 7,3 se mi zdá až jako zázrak :-) ...uvidíme až podle recenze nějakého majitele.
Avatar - iudex
28. 12. 2015 09:31
Chybička(?)
V texte sa píše o výkone 150 kW, stránky Kie ale uvádzajú 152 kW.
Rozbalit vlákno
5