no obávám se že bazarovka je hodně o trpělivosti, já své jeté GTčko koupil loni v červenci a od té doby (něco přes 6 měsíců) se žádné ojeté na bazaru neobjevilo....
Re: Mýtus zvaný "etalon" a zbytečné "komplexy" z něj vznikaj
Vážně máš až tak vymeteno? :-O
I absolutně průměrné auto může být logicky etalonem, etalon není vrchol, ale měřítko. Etalon není podmíněně něco, co "založilo" nějakou kategorii a ani Golf GTI nebyl prvním hh na světě.
Počet prodaných singlů/CD nemá nic společného s případnými cenami za samotnou kvalitu! Nedal jsem tu statistiky prodejů Golfu V GTI, ale ceny získané za jeho kvality od lidí, co autům (na rozdíl od tebe) rozumí a nemusí jim nikdo vysvětlovat elementární pojmy typu etalon.
A jestli je tu někdo samozvaný teoretický rádoby fyzik s vážným problémem, jsi to rozhodně ty.
Ale jako komik jsi jednička, až budeš intelektuálně dospělý, můžeme zkusit diskutovat dospěle i vzájemně. Tak se snaž a makej na sobě aspoň trochu, i když letos už toho asi moc nestihneš. ;-)
Re: Mýtus zvaný "etalon" a zbytečné "komplexy" z něj vznikaj
ano to je jasne... len mozno by to chcelo iny pojem... vyznam pojmu etalon mi na meranie nemeratelnych velicin dost nepasuje ... ale ano mas pravdu.... nejako to nazvat treba a mat nejaky "vztazny bod" o ktory sa mozeme opriet voci ktoremu nieco porovnavame je logicky krok... a asi aj najschodnejsi
Re: Mýtus zvaný "etalon" a zbytečné "komplexy" z něj vznikaj
tiez sa mi pojem etalon v autach ( meratelnost ktorych je vzdy hodne subjektivna - komfort, kvalita, dizajn ) nepozdava .. ale viem a chapem preco sa ho snazia testeri pouzivat... ako vravim vyssie .... ako "vztazny bod" voci ktoremu porovnavas zbytok konkurencie je to dobra metoda ... aj ked vzdy to bude kusok "subjektivne"
Re: Mýtus zvaný "etalon" a zbytečné "komplexy" z něj vznikaj
Nazvi si to jak chceš, etalon se v tomto případě používá proto, že každá novinka v rámci HH je srovnávána s GTI... Je lepší nebo horší? To je vždy první otázka.
Re: Mýtus zvaný "etalon" a zbytečné "komplexy" z něj vznikaj
Jak chceš ode mě dokázat, že nevíš o čem mluvíš? Vyzbrojen teoretickou přípravou na základě pár prohlýšení novinářů tu hřímáš nad něčím, o čem podle mě nemáš představu. Jestli si myslíš, že hybridní Auris jezdí stejně jako GTI, je to ostuda pro tebe, rozhodně ne pro auto ;-)
Re: Mýtus zvaný "etalon" a zbytečné "komplexy" z něj vznikaj
klidek.... nechytaj hned valasku... ano mas pravdu...... pojem etalon v autach je neraz cisty "subjektivizmus" ktory vznikol za ucelom vytvorenia isteho "vztazneho bodu" voci ktoremu sa porovnavaju auta.... suma sumarum co je vlastne skutocny etalon?..... podla mna v autach by sa tento pojem ani nemal zavadzat.... totiz etalon by mala byt nejaka meratelna nemenna "objektivna vec" ako su jednotky SI sustavy ( kg, meter, sekunda .. a tak dalej ) .... ale urcite by som etalon netahal medzi auta motorky kosacky ci vianocne stromceky ( kedze merat komfort u aut je hodne subjektivne na rozdiel od meratelnosti metra sekundy kilogramu ) .... pojem etalon v autach sme si vytvorili sami ... a deformovali sme si ho podla potreby
fajn ale to auto nezostarlo voci konkurencii ani o stvrt hviezdy ;-) .... a inak ked tento model je vylepseny preco ma horsi "vysledok" ako verzia pred faceliftom .... ja viem ze je to vsetko meratelne v kontextu triedy.... a prave preto sa zamyslam nad tym preco sa hodnotenie zhorsilo.. ked konkurencia je stale ta ista a auto s vylepseniami neprislo o ziadnu zo svojich predoslych vlastnosti ..... chce to sirsiu skalu hodnotenia aby sa dalo presnejsie posudit celkove hodnotenie .... aspon 10 bodovu/hviezdickovu uroven meratelnu po pol bodoch
Re: Mýtus zvaný "etalon" a zbytečné "komplexy" z něj vznikaj
A ty si svojim absolutne zbytocnym prispevkom dokazal, ze by si mal zostat take dva metre od najblizsej klavesnice. Ja som kritizoval prave fakt, ze GTI zbiera vavriny hoci si ich nezasluzi - a ty oponujes zoznamom oceneni, ktore GTI dostal.
Kylie predala viac singlov a ziskala viac cien ako Rush, ale hadam nemusime debatovat o tom, ze Rush je kvalita a Kylie brak.
Vyznam slova etalon chapem - akurat si ho GTI nezasluzi, pretoze je to absolutne priemerne auto, v mnohych smeroch vo svojej kategorii podpriemerne.
To, ze nieco zalozi kategoriu, neznamena, ze je to etalon. Etalonom kategorie britskych roadsterov je Mazda MX-5, pretoze auta z tejto kategorie Made in Britain boli otrasne.
Je fakt nepochopitelne, ze teoreticky fyzik musi samozvanym petrol heads vysvetlovat, co je a co nie je dobre :-)
Inymi slovami, ak tvrdis, ze GTI je etalonom pravom, mas vazny problem.
Re: Mýtus zvaný "etalon" a zbytečné "komplexy" z něj vznikaj
Takhle neználkovsky a naprosto na základě vlastních haterských domněnek se odstřelit ;-). Až přestaneš vytrhávat jednotlivosti z kontextu a začneš opravdu jezdit, pak strašně rád zapomeneš na to, co jsi napsal. :-)
Re: Mýtus zvaný "etalon" a zbytečné "komplexy" z něj vznikaj
Mýtus zvaný GTi je tu proto, že prakticky tohle auto vytvořilo tuto zvláštní kategorii aut - mix malého civilního auta za nikterak závratný peníz se svižným sportovním svezením. A toto VW produkuje v podobě Golfu už 40 let v kuse, po 7 generací. Takže GTi je tak nejznámější, nejrozšířenější a nejprodávanější auto této kategorie a prostě je už historicky etalon této třídy, což ovšem automaticky neříká, že je ve všem nejlepší (což ani v této nadmíru kompromisní třídě logicky být nemůže).
Navíc pojem GTi v podobě Golfu byl už od druhé generace mimo "spotřební" motory výrazně širší a třeba proti G60, VR6 nebo R32 asi těžko najdeš v té době nějakou významnější konkurenci. A v době zmiňované Almery (kdo si ji dnes ještě v Evropě pamatuje, nemluvě o znalosti nějaké okrajové GT verze) se třeba Golf prodával mj. s motory 1.8T, VR5 a VR6.
Re: Mýtus zvaný "etalon" a zbytečné "komplexy" z něj vznikaj
V podstatě jsi svým příspěvkem dokázal dvě věci. Jednak, že nevíš/nechápeš (neboj, nejsi první ani poslední) co konkrétně/přesně znamená slovo etalon (viz např. tvé objevné: "...vzdy bolo k dispozicii auto, ktore stalo parametrami nad Golfom."
A pak taky to, že se nejsi schopen smířit s faktem, že Golf GTI je obecně uznávaným kvalitním zástupcem v rámci kompaktních hh.
Mimochodem, od II. g. Golfu byl nad Golfem GTI vždy i nějaký rychlý Golf, který stál parametry nad Golfem GTI, přesto Golf GTI zůstává třídním etalonem.
Etalon (obecně) není vrcholem, etalon je měřítkem/standardem!
P.S. Pro zajímavost pár vybraných oficiálních ocenění Golfu GTI, upozorňuji, že se v tomto případě jedná pouze (viz letopočty) o ocenění pro pátou generaci Golfu GTI (abychom to nemuseli být do rána:
2009 Car and Driver – Among Ten Best of the Year (GTI)
2009 Automobile Magazine – Among All Stars (GTI)
2008 CNN – Top Sporty Car (GTI/R32)
2008 AutoPacific Vehicle Satisfaction Award (GTI)
2008 Automobile Magazine – Among All Stars (GTI)
2008 Car and Driver – Among Ten Best of the Year (GTI)
2008 Drive - Best Performance Car under $60k AUS (GTI)
2007 Car and Driver – Among Ten Best of the Year (GTI)
2007 Automobile Magazine – Car of the Year (GTI)
2007 Drive – Best Performance Car under $60k AUS (GTI)
2006 Drive – Best Performance Car under $60k AUS (GTI)
2006 Australia's Best Cars – Best Sports Car (GTI)
2005 Australia's Best Cars – Best Sports Car under $57,000 (GTI)
2005 Auto Express – Best Hot Hatch (GTI)
2005 Auto Express – Best Sporting Car (GTI)
2004 Fifth Gear – Car of the Year (GTI)
2004 Top Gear – Car of the Year (GTI)
Všem můžeš klidně napsat, jak se při udělování těchto ocenění nechali neuvěřitelně ošálit mýtem zvaným GTI.
Pozrel som si namatkovo parametre poslednych par generacii a vzdy bolo k dispozicii auto, ktore stalo parametrami nad Golfom. Dokonca si pamatam test prvej generacie Nissanu Almera vo verzii GT, kde autor jednoznacne konstatuje, ze GTI hra druhe husle.
Takze vobec nejde len o parametre, kde GTI dlhodobo prehrava. Zoberme si svedsky losi test - v nom ma predchadzajuca genracii hybridneho Aurisu kombi rovnaky vysledok ako dobovy GTI - inymi slovami, hybridny kombik jazdi na hrane presne rovnako ako radoby etalon hothatchov. Nedavno tu na auto.cz redaktor konstatoval, ze Mazda 3 so standartnym podvozkom jazdi sposobom, na ktory GTI potrebuje adaptivne tlmice atd.
Takze GTI je auto, ktoreho jazdne vlastnosti nicim nevybocuju z priemeru (vid Auris hybrid kombi), parametrami ho porazaju ine hot hatche uplne bezne...
Matematicky, fyzikalne a logicky neexistuje jediny dovod, aby bol GTI etalonom. Takze je to len a len vysledok sociopsychologickych faktorov a ich vyplyvu na subjektivne hodnotenie redaktorov.
Dovody etalonizacie GTI su cisto psychologicko-historicke - a to je na poli hot hatchov v mojom ponimani strasne malo.
Je to pohlad teoretickeho fyzika, ale sports cars su v prvom rade o fyzike. That is axiomatic.
zrazu kolko je tu majitelov GTcka... prijemne prekvapko.. a udajne vraj sa malo predava ;-) .. pritom ja sam vidim 3-4 GT ceedy vcelku bezne v okoli... a jeden parkuje doslova takmer pod oknami u priatelky .. vidim ho takmer denne ... asi sa tieto auticka uz konecne zacinaju mnozit... co ma moc tesi :yes:
nemam slov... v tej ciernej farbe je GTcko riadny dabel ;-) vyzera ovela atraktivnejsie ako nejedno o dost drahsie sportove auto ... a u ceeda skutocne aj citim emocie a tu "spravnu" genetiku :yes:
Nedávno tu byl ještě Megane GT220, to byla tehdy bezkonkurenční nabídka... člověk musel překousnout, že nebyly xenony (v té době co jsem řešil auto), ale i tak, za ty peníze...
I já se stal letos v květnu majitelem GT a to pětidvířka! Dosud jsem byl příznivcem Fordu, avšak skončil jsem s EcoBoostem 1,6 pro destrukci pístu. Protože jsem však nechtěl (nemohl?) odejít od foukaného motoru, zvolil jsem KIA C'eed 1,6 GT a po 16 000 km zatím nelituji. Těší mě, jakým směrem se zde odvíjí debata, pouze si myslím, že je zbytečné u takového auta hodnotit "velkou" spotřebu či červené displeje. Kdo chce jezdit úsporně, určitě má na výběr mnoho jiných vozítek. Já potvrzuji průměr 8,5l/100 - město, dálnice, okresky. Když se chce, jde to i za 7,0, ale to je hodně nudná jízda, kvůli které se takové auto nepořizuje! A za ty peníze s takovou výbavou se těžko vybírá jiné, vím co říkám, chodil jsem po autosalonech!
To není vše, umí to jet přiměřeně rychle i v zatáčce nebo na okruhu, kde (logicky) příliš nezaostává za svým koncernovým vzorem (RS TSI vs. GTI, RS230 vs. GTI Perf). Viděl jsem i dva srovnávací testy, kde byla Octavia na okruhu rychlejší, než podstatně silnější Focus ST... a obecně jsou z okruhových testů dobré ohlasy. Že to není typický účel proč si někdo to auto koupí je věc jiná.
PS: jen tak na okraj má třeba RS TSI lepší brzdy než GTI, už v základu shodné s GTI Perf... ale u VW si stejně každý koupí Perf :-)
A stačí ti to jako odpověď, proč warm a ne hot? Leon FR 1.8TSI u koncernu taky není hot...
A teď trošku obšírněji k tomu 1.8TSI. Koncern ho standardně nabízí se 7DSG, která má limit 250Nm. U Octavie a Leonu je tak bohužel nastaven i v kombinaci s manuálem, u Pola a Passatu/Superbu má v automatu 250 a v manuálu 320Nm, v rozsahu 1450-3900 otáček. To je skoro +30% výkonu, nejméně v tomhle rozsahu... takže pro mě 1.8TSI v té 250Nm verzi rozhodně neplatí za nějaký etalon.
PS: čtyřkolky v automatu mají zase jiný setup, ale na věci to nic nemění.
Dobrý to je u extrémně přímýho řízení na to, aby jsi si nedrhnul při sportovní jízdě stehna. U běžných i sportovněji laděných aut je to sice zbytečnost, ale dobře to vypadá ;-)
"Tak a teď dostaneš 9 :no: " Jenom 9? Ty sam jich mas k dnesku 12, jediny :yes: mas ode mne. ;-) Kdybych chtel popularitu, tak vlozim (na jakekoliv tema) vlakno "jsem blbec" a to by mi soudruzi pak sypali same :yes: , vid? :-!
Cetl jsem nejake ta vysvetlovani, ale zadne mi neprijde jako logicke. Chci kulaty volant.
S LeMans a běháním k autu to nijak nesouvisí, u sportovních speciálů je to často jediná možnost jak se nasoukat do kokpitu i pro štíhlého jezdce. A u běžných aut je to otázka většího komfortu, resp. zachování stejného komfortu u ostřejších verzí jako u těch běžných. Do civilního Ceedu, Golfu nebo Focusu si bez této blbosti samozřejmě sedneš, ale sportovnější verze mají proti civilním už například dost zvýšené bočnice sedáků pro lepší boční vedení
[odkaz]
a potom je snaha o udržení vzdálenosti bočnice-volant aby nastupování bylo pokud možno stále pohodlné. Ne každý je u běžného auta jako je testovaný warm-hatch zvědavý na to jak bude každý den pětkrát předvádět ekvilibristiku při nastupování. A samozřejmě řadě lidí se to prostě líbí a automobilky by byly hloupé, kdyby to co se líbí nevyráběly.
...není špatný...na druhou stranu to není zas moc dobrý. Na tohle "korejský GTI" nemusíš hned vytahovat "etalon". [odkaz]
Jinak za mě ovšem od Kie sympatický počin, jen ta cena se mi úplně jako "kauf" nepozdává.
cloveku sa az nechce verit ked vidi ze golf IV a ceed navrhol jeden a ten isty clovek... v kii dostal Peter "slobodu" .... bol o tom aj clanok kde sa pisalo ze kia dala Petrovi volnost a doveru v jeho schopnosti... a ukazalo sa ze to bol skvely krok od kie ... koniec koncov celozivotne ocenenie za dizajn a prinos v dizajne a neskutocny pocet dalsich vyznamnych oceneni nedostal nahodou ... vsetko je to o pohode, dovere a viere v cloveka .... ak ma clovek klud, pohodu a doveru... spravi aj zazraky... ak ale pracuje pod tlakom a ma zviazane ruky a nedovolia mu prejavit sa ... tak aj obycajny nadych je zrazu tazky.... odchod od vw bol pre neho klucovy krok a zaroven konecne ukazal coho je schopny... a dnes je z neho dizajner c1 ... vw to dokonale prekaucoval .... ale to sa mu uz nestalo prvykrat .. ;-)
Ano vím, ale u nastupování do opravdu sportovních aut. (Viz. má zmínka u Lm) Tam to tuším začalo... když se startovalo tak že závodníci běželi k autu. Tam to má (mělo) smysl. Dnes je to nesmysl. Myslíš, že do civilního ceedu si bez této blbosti nesednes?
ano je to vcelku papkac ..... ale kto kupuje taketo auto... musi s tym trosku ratat .... do buducna ma ceed aspon co zlepsovat.... spotreba GT verzie by mohla byt urcite nizsia..... ale... aj taka mala f500 s dvojvalcom s vykonom kosacky pod 6 nejazdi.... vsetko je teda relativne.... ;-) .... mozno by to chcelo vacsi motor ktory by netrebalo tolko"zmykat" .... taky mierne naslapany dvojliter by mozno jazdil aj za menej ako podobne vykonna ale vytunena 1,6tka
Jasně, to už jsme tady taky řešili. Já např. bez srovnaných kol nevylezu z auta, naopak třeba iudex má raději kola (i při parkování) ležérně vytočená do strany. >:-[];-)
Že by měla Cupra vodu v palubním PC a ještě k tomu s teploměrem?
Prostě PC chlazený vodou! :-O >:D
Co se tu o Cupře dozvím příště, že má v základu (za ty háky) i hodinky s vodotryskem? >:-[]
P.S. Jinak máš samozřejmě pravdu, i když zřejmě to bude tam i tam. ;-)
urcite to nie je zle auto.... to ze nema vykonom na GTI alebo megane GT este neznamena ze to musi byt nejaka sunka .... ved uznajme sami.... tie konecne "meratelne" rozdiely su zvacsa niekedy hodne male a aj subjektivne.... niekomu moze naopak vyhovovat podvozok ceeda viac ako ineho sportoveho hatchu.... vykon tiez nie je vsetko... a ceed GT ma udajne skvely podvozok a aj slusny komfort ... nieco za nieco samozrejme... je komfortnejsi ale zase nie az tak rydzo sportovy ako mozno u konkurencie... kto dnes ponuka meniteny stit budikov ci super recara a 3dv naslapane kupatko v cene do 600 tisic? urcite by ceed vedel byt este lepsim autom... ale sucasna ponuka kie je moc ferova a nesnazi sa zakaznika opit suchym rozkom .... za svoje peniaze dostane poctive auto... stale na urovni a podla mna aj vyzorom velmi atraktivne auto... mozno by to do buducna chcelo par vylepseni ( automat DCT v GT, kombik GT, samosvor..... alebo mozno aj nejaka 4kolka ) ale nejde to hned.... v podstate som moc rad ze mame vobec aj 5dverak v GT verzii.... uz to povazujem zatial za maly uspech....
Nějak mi ten volant nevadí, ale argument (byť zeslabený slovem případně) s nasedáním/vysedáním....hmm...moc často tedy úplně srovnaný volant nemám, aby to zploštění k něčemu bylo. ;-)
Cov: Jasně, jen mě zarazilo, že by teplota vody byla výhradně v PP. I když se shodneme, že to je nezajímavý údaj. Vodu mám (údajně) na 90 po chvilce, olej mi trvá nějakých 13-14 km. Já tajně doufám v hezký leden, kdy budu mít volnější období. A co si budem povídat, pokud jsou nízký teploty a ještě slizko, tak to na těch letních prostě nedrží. ;-)
Ano, ale jedná byla první (ale o to nejde) Vysvětlí mě někdo k čemu je takový volant dobrý? Jaký má přínos? Nemám potřebu se tady hádat. Můj dotaz zněl jednoznačně.
Některým neználkům vadí cokoli, o čem se domnívají, že to má jen koncern. U jiných značek by jim to samozřejmě nevadilo/nevadí, proč taky...
Pokud není sploštění nějak extrémní, nevidím v tom problém při řízení.
Navíc to případně může mírně usnadnit nasedání/vysedání.
V podstatě přepínám na PP pouze mezi dvěma údaji - teplotou oleje a rychlostí. Protože ta se mi tam lépe kontroluje než na budíku. Ze začátku jsem občas koukal i na spotřebu, teď už na to kašlu. Což mi připomíná test C-TR. Jestli fakt dává 130 za 7.3, tak to smekám....
Na foukanou 1.6 je to celkem standard, +- totéž má už pár let třeba Clio. Peugeot ladil 1.6THP až někam k 200kW, vytáhnout z 1.6 150kW není dneska žádný problém.
Když budeš hledat konkurenci u toho VW nebo SEATu, tak to není 2.0TSI, ale spíš 1.8TSI... přestože (protože?) je v Leonu i u manuálu podladěné na 250Nm, má velmi podobné dynamické parametry jako Kia (226 a 7,4s vs. 230 a 7,6s).
Jedna automobilka? Vždyť jej používají skoro všichni a už řadu let.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Stále je hlavní designer Peter Schreyer? Nízká příď a z ní šikmo-stoupající kapota, navazující na šikmé čelní sklo v jedné křivce (přímce), to už se dnes těžko vidí. Kompaktní tvar mající nejen příznivé aerodynamické vlastnosti, ale i náraz s chodcem. Netrhané i boční linie. Vše provedeno úhledným "rukopisem". Je to jeho styl u mnohých jiných dnes už zapomenutý.
Rozhodně mám klasický budík. Na PP se dá asi zapnout ledacos, včetně lap timeru a podobných kravinek, defaultně to tam ale není a po pravdě jsem to nezkoušel... jak říkáš, olej je zajímavější.
Teď jsem se kouknul na Spritmonitor a co se týká tohodle parametru, tak si GTčko na 1.6-ku solidně pápne. Skoro o litr víc, než GTi a prakticky stejně, jako Cupra 280/290 nebo STčko.
nikde tu není zmínka o záruce...třeba klasika Ceed má od druhý nejvyšší výbavy garančky a servis zdarma,včetně nákladů na náplně atd. To je celkem silná zbraň,hlavně s ohledem na ceny garanček u koncernu....
Tvrdý podvozek...to mi navozuje srovnávání tvrdých a měkčených palubek mezi koncernem a korejcem. U koncernu tvrdé plasty jsou sice tvrdé,ale perfektní. U korejce měkké,ale stejně to není ono :-) Korejce za tvrdost podvozku pokáráme,ale pokud by se jednalo o koncernový hothatch,tak tvrdost podvozku je adekvátní hothatchi.
Takže rozdíl mezi hot hatchem a warm hatchem je 12kW >:D
Myslím si,že papírovejch 150kW z foukaný šestnáctky je na poměry korejců slušný. Dřív jsem byl ke korejcům skeptickej,ale když si člověk uvědomí,že to není tak dávno co jen licenčně vyráběli auta a dneska kvalitou i jízdním projevem zatápí zavedeným značkám,tak to zaslouží uznání. Nedávno mě překvapila Hyundai i20 první generace 1.2...Auto po 200tisících nejevilo nějaké zásadní stopy po používání a kdyby ho majitel stočil na 120,tak to laik nemá šanci poznat a to se jedná o třídu malých aut. Stejně tak mě překvapila aktuální Kia Ceed 1.6 atmo. Ochotou vytáčet se a zátahem ve vyšších otáčkách mi tenhle motor připomněl motory od Hondy. Zajímavý je taky to,že se koncernu Hyundai/Kia vyhýbají nějaký zásadní skandály (když pominu prodejce v ČR).
Woody:
jojo má to i v PC na budík vůbec nekoukám ;-) ...ale popravdě voda mě moc nezajímá, vždycky čekám až na zahřátí oleje a abych ujel aspoň minimálně 15km než polechtám víc plyn....zrovna dneska jsem jí protáhl, než začnou mrazy a nikam se pak už nedostanu.
Cov: Teplota vody v PC ? Jsem myslel, že to má Cupra ve výseči budíku. [odkaz]
No a GTI-P má budík v budíku.[odkaz]
Stejně jako O-RS. Jenom teplotu oleje mám na displeji PC.
Ano naživo je opravdu robustní. I mí kamarádi, kterým pod rukama prošlo opravdu hodně aut a jsou zarytí koncernisti museli po projížďce uznat, že to až tak špatná volba není a dovedli by si GTčko pod svým zadkem trvale představit.... :-!
ale měli k tomu i zásadní a opodstatněné výhrady:
1) příliš lehké řízení
2) a zbytečně tvrdý a navíc hlučný podvozek
3) sedadla sice vynikající ale bez paměti
4) Na Přeplňovaný motor objemu 1,4-1,6 l příliš vysoká spotřeba.
To vše hodnocenu v kontextu celého auta které není hot hatch ale spíš Grand Turismo, které je určeno pro denní ježdění. Z tohoto úhlu pohledu je to hodnocení správné
Podle toho jak nastavili cenovou politiku pro HRV a Jazz tak se jim to asi brzo podaří. I když aspoň pro mě, jsou obě jmenovaná auta jak z pohledu designu tak techniky vydařená.
mna prekvapila mohutnost GT verzie..... nazivo posobi hodne mohutne siroko .... svalnate boky... velke doslova na centimeter vpasovane kolesiska ... clovek by povedal ze to auto znesie aj viac ako 150kw ... vzhladom na svoju vizaz .... v cervenej je u mna GT jednoznacne top ....
Jediný význam zploštělého volantu tkví v tom že se do auta líp vleze a vyleze obzvlášť pro jedince kteří mají volant rádi až na břiše. Ušetří se tím nějaké 2 cm. Jiný praktický ani estetický význam to nemá.
moze byt.. preletel som v rychlosti zopar testov.... 8 litrov moze byt.. a aj ako celkovy priemer je 8 litrov vcelu dosazitelna spotreba... 6 je ozaj asi len silou vole pri brzdeni motorom cestou zo sorosky a nejakou tou liecivou sungitovou pyramidou v popolniku ( niekto ju pouziva aj na znizenie spotreby v autach ) ... hlavne ze si spokojny... lebo tieto vykonnejsie hatche su dost o kompromisoch ( cena, spotreba, prevadzkove naklady ) ... viem... radost z takehoto auta sa na spotrebu neda preratavat ... v prvom rade ide o splnenie si svojho sna a o radost z jazdy .. tak si ho uzi ... ;-)
"Od kdy jsou korejci nositelé technické vyspělosti?" :-!
Chybi ti objektivita. Asi bys v roce 2008 tezko predpovedel ze dnes se tady budou porovnavat auta s Deutsch "etalony", potazmo s jednim co je tak technicky vyspely, ze podvadi? :-! Klidne bych si do garaze postavil vedle cerneho Genesis tuto zlutou "vosu".
Toho bych se až tak moc nebál. Vývoj C9G CTR začal vlastně až po uvedení C9G, takže si to skoro ty tři roky vzalo. Teď už mají motor vyvinutý (pochybuju, že budou vyvíjet zase novou jednotku), takže vývoj C10G CTR nemusí být vůbec tak dlouhý. Navíc C10G CTR se už vyvíjí a testovací vozy jezdí na okruzích, takže by klidně mohlo být dokončeno zhruba v té době, kdy C10G přijde do Evropy, případně jen o trochu později.
Letos v létě jsem si pořídil jeté GTčko, a jeho výběr byl běh na dlouhou trať, jelikož jich na bazarech opravdu moc jetých není. Nakonec se mi do rukou dostal kousek č.33 v maximální výbavě za více než solidní cenu. Po cca 7000km jsem maximálně spokojený, auto mi poskytlo přesně to co jsem od něj očekával. Za těch 7000km mám průměrnou spotřebu 8,5l jízdy a věřte že na spořebu nejezdím, ale vyloženě jako prase také ne :). Souhlasím, jsou jistě lepší a výkonnější auta na trhu, nicméně pro většinu lidí má GTčko koní tak akorát a za ty peníze je to opravdu parádní autíčko. Vnímání designu mámé opravdu každý jiné a těžko toto objektivně hodnotit, za mě ale mohu říct, že GTčko na živo vypadá opravdu parádně a vzhledem k tomu, že jej člověk na cestách tak často nepotká, bude tento design ještě dlouho neokoukaný a stále se za ním bude hodně lidí otáčet.
Jazda je ako píšu, bez problémov na každodennú cestu do práce. Spotreba pri 130 na diaľnici cca 8, inak ale podľa štýlu jazdy, mal som už všetko od 6 do 20 :-)
zober si priklad... testujes fabiu s mpi... das jej 4 hviezdy.... a o 2 roky ju otestujes v jej faceliftovanej verzii s rovnakou vybavou a motorom plus neajkymi vylepseniami ... vychvalis ju ... ale das jej "len" 3,5 hviezdy ..... pritom novy ceed GT ma aj vacsie brzdy... ma vylepsenia aj v kabine co sa tyka znizenia hluku... je lepsi po kazdej stranke ako model pred faceliftom ..... 3,5 hviezdy je pre mna divny verdikt vzhladom k tomu ze "horsi" predfaceliftoany kusok mal celkom jasne 4 hviezdy ....
ako sa ti s nim jazdi? kratke trasy v meste? motor netrapi sa? spotreba pri 130 dialnica? ujde to? udajne sa za 8 litrov priemer s GT ceedom jazdit da ak hladis pedal >:D
Mám síce predfaceliftovú verziu, ale komfort je podľa mňa na dobrej úrovni, priam pri 18kách a zníženom podvozku až veľmi dobrej. Tu sa mi to hodnotenie nezdá objektívne.
Pokud vývoj nové G10 CTR nechají opět v Anglii, tak nevidím šanci na nějakou rychlou introduction....spíš se bude opakovat to stávající........"oživení trhu" před změnou modelu. ;-\
mas pravdu... tie cenove rozdiely uz nie su velke.... ale to mas tak aj inde... male picanto mas za 9000 eur a ovela vacsie rio za 10 000 .. rozdiel zdanlivo maly ale v reale rozdiel priepastny.... aj citigo ta moze stat viac ako fabia... tazko to takto zrovnavat ale viem co chces povedat.... priplatok par tisic uz znamena citelne "lepsie" auto... lenze nie kazdy si moze donekonecna priplacat... takisto mozes mat za 30K genesis coupe zadokolku a tak dalej ..... a tak dalej ... ;-)
PS: prave pozeram ze v cenniku u nas nikde nevidim picanto.... :-O
mas pravdu... v istom zmysle je to tak ako pises... kia si musi svoje meno na poli "naslapanejsich" hatchov este len vybudovat.... a dnes to vobec nie je lahke..... tie predaje su zatial ake su ... ale nikde sa nepise o neuspechu... skor naopak.... neskor by malo prist asi aj rio GT a urcite pride optima GT .... jasne nejde to hned... prva generacia pro ceedu bola bez GT verzie... druha sucasna uz ponuka GT verziu ale nie s nejakymi super predajmi... a mozno ta tretia nasledujuca generacia uz ponukne aj GT kombika pripadne aj automat... a po istej adaptacii ( roky snahy v podani kie na poli sportovejsich hatchov ) verim ze uz zakaznici daju kii viac sanci v "tejto triede" a zakaznikov pribudne... nakoniec .. stejne teto modely nie su o "zarabani" ani o super predajoch..... ale mas pravdu... moze to byt ovela lepsie ako je .... len to chce este cas... ani golf GTI nebol legendou a uspesnym za prve 3 roky posobenia... ceed GT ma urcite na viac ... len to chce cas ale smer je spravny... zameranie na zvysenie kvality a imidzu pred maximalnymi predajmi a vykonmi je spravna cesta ... este to chce aj kombik GT - snad v dalsej generacii
;-) nepripomina niekomu zadok ceedu pri pohlade kolmo zozadu veloster? (zvlast tie zadne ovalne "trciace" svetla ) ... jesterka ci zaba..... uz sa z toho nikto nevyzna
no pevne verim ze nova CTR 10G bude hned cim skor po uvedeni klasickej verzie.... na GT ceed sa cakalo rok po uvedeni klasickej verzie.... a uz to mi prislo ako vcelku zvytocne "dlha doba" .... kazdopadne ale cakat 3 ci 4 roky je fakt moc... ak honda nezrychli generacne tempo nabehu CTR voci klasickej verzii ... tak si ju kto potom kupi? uz teraz je tato nova CTR pomaly vybehovy model a to sa sotva len zacala predavat ... keby prisla pred dvoma ci troma rokmi nepoviem nic... takto sa ale sama okrada honda o zakaznikov a aj o dobru povest ... uz dnes mnohi totiz cakaju na G10 a ani sa im necudujem ked CTR G9 poslu do predaja uz davno ( 3 roky ) po funuse
Jenže je důležité říct, že objem produkce GT je následek (malých prodejů), ne příčinou (záměrně limitované výroby), protože i Kia chce logicky prodávat vrcholné motorizace v plné palbě, protože na takových vozech je násobně větší vývar a marže než na social edition holátkách. tzn. nejde o žádnou záměrnou exkluzivitu nebo chuťovku, ale čistě jen o to, že trh cenu za toto auto až tak neakceptuje.
A není se čemu divit, když dnes novinka už po ceníkové slevě stojí třeba u Vás 24.400E. Astra OPC začíná na 25.300, Cupra na 26k a GTI s ST na 27k. Vybrat si v téhle konkurenci Kiu je skutečně jen o fanouškovství nebo ceně úplně mimo ceník.
A ORS s TDi je krásnou ukázkou toho, že lidi jsou ochotni si za toto auto prostě zaplatit, stejně jako se dobře prodávají i podobné nafťáky jiných značek. To, že Kia v tomto segmentu nemá co nabídnout, protože stále končí na průměrných 100kW je smutný fakt.
Jasně, ale třeba +-3-4°, což bys na tom budíku viděl, pokud by fungoval normálně. Perlička byl budík tlaku oleje, který u Mazdy najel na svou obvyklou hodnotu i s odpojeným čidlem :-) . Ok, něco to asi ukazuje, ale motor bych na to nevsadil.
Já bych řekl, že si s novou celkem pospíší. A to proto, že aktuální CTR je jen pro Evropu a Japonsko, kdežto 10G bude globální model. A obyč verze už se vyrábějí...
Souhlas, tedy je děda trochu vedle. Jak už jsem psal, zadek CTR není zrovna povedený, ale ta Kia není o nic lepší. Ty forky mluví za všechno. A zepředu je Honda hezčí. O interiéru nemluvě. Takže ne, sorry Kia ;-)
Malosériovka v duchu "z nouze ctnost" není malosériovka (v pravém slova smyslu).
CGT se vyrábí (primárně) relativně málo proto, že o něj není velký zájem, ne proto, že ho výrobce nechce více vyrábět/prodávat.
to sa pytas mna preco je to maloseriovka? to ze pro_ceedov GT vyrobia rocne len par tisic.... na rozdiel od masovej RS octavie v dizly .... podporuje exkluzivitu GT verzie .. jednoducho GT od ceedu je robeny v zmysle "chutovka" a je to aj vidiet ( stitok so seriovym cislom a defakto jedina a full vybava ) ... tie auta su robene v malom ...a nie ako "masovka" co je hlavny ciel RSky a koncernu vw
ale ten wow efekt nie je podla mna moc nutny... skor by som povedal ze honde by neuskodila ista konzervativnost .... samozrejme nie zase aby to bola nuda.. ale prilisny ufo styl asi moc nie je na osoh....
No, zatím jsem na obrázcích viděl jen coupé. Ale i tam mě ten "wow efekt" jaksi chybí, sorry... ;-\ Na druhé straně prototyp CTR vypadal velice slibně. Bohužel pár změn zaslalo CTR do obludária....
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Malosériovka? Co tak najednou? Vždyť dva roky zpět chtěla Kia po uvedení na trh prodat za 4 měsíce 50 kousků ... Jaká byla realita? V té době se po inzertních serverech potulovalo x nových aut na prodej, dnes je tam jedno jediné ... tak buď se za a) tak dobře prodávají nebo se se za b) prodávají blbě a dealeři je jako showcary neobjednávají.
Ta cena je evidentně mimo, protože už pomalu loví v ceně aut o level jinde. A (povinná) výbava, pro spoustu lidí ovšem zbytečná, to nenažene, zvláště pokud si Kia stále nese "cejch" levné značky.
Reálné prodejní ceny budou samozřejmě jinde tak jako u jiných automobilek, kde třeba na jaře, když jsem poptával Cupru, jsem se dostal až na 13% slevy.
je zaujimave ze aj take "neskodne" suzuki s par mensimi modelmi na trhu celkom uspesne v europe drvi mega vyrobcu menom honda ... este k tej "novinke" HRV... chybajuca stvorkolka tiez nepotesi.. zvlast svajciarov alebo nemcov.... v tomto ma vitara navrch... tiez ked sme uz pri malych autach... mimo britanie je jazz fakticky velmi malo predajny .. ale zda sa ze to nikoho z hondy stejne netrapi ... rovnako odchod accordu je dodnes pre mna nepochopitelny.... chcelo by to hlbsiu analyzu to mas pravdu.. a hlavne vediet o co vlastne honde v eu ide ( aj z pohladu buducnosti ) ... lebo z jej strany v poslednom obdobi viac modelov odislo z eu ako do nej prislo... PS... slavny hybridny insight tiez skocil neslavne
Chtělo by to hlubší analýzu, kde by figurovaly všechny variables. Určitě důvodů bude povíc.... :-! Jeden z těch klíčových bude ústup Hondy ze závodního kolbiště a s tím související ztráta synergie. Jde o proces ne zrovna nepodobný aktuální situaci s AR. :-!
ale z akeho dovodu? ved ho v teste chvalia viac ako kedysi ;-) .... pozeram ze ktosi vyslysal moje ranne motlidby o 5dveraku ... na jednom slovenskom webe vidim dnes cerstvy test 5 dveroveho ceedu GT... sranda ... este ho tak porovnat s leonom alebo golfom
Já tedy z 10G nijak nadšený nejsem... líbí se mi nízká přední světla, ale jinak nemůžu říct že by mě to auto něčím pozitivně zaujalo.
Bez ohledu na design se nedá čekat, že by Honda se Civicem nějak zásadně zamíchala prodeji kompaktů v Evropě, aktuálně je 15. a i posun do 10 by byl úspěch, evropské hvězdy z top 8 můžou zůstat naprosto v klidu.
z europy by honda zatial odist nemala.. ( aspon zatial o tom neviem ) ..... urcite nikoho nepodcenili ale bohuzial neponukaju v eu na trh to co si europsky trh ziada....
chcelo by to nejake normalne male auto... uprimne.. jazz nie je zrovna ta koncepcia maleho auta ktoru europan v malej triede preferuje... civic .... ved vieme ako vyzera... na kombik sme tiez cakali a modlili sa par rokov.... no a accord... s nim to uz zabalili uplne... pritom to bolo najlepsie auto ake si si mohol kupit od japoncov v tejto triede ( teraz je to asi M6 ) ... CRV a HRV su sice fajn... ale aj tu zohrava rolu dizajn.... a HRV vlastne prislo len nedavno .. napriek tomu ze v japonsku uz rok frcalo... vsetko toto zohrava rolu v tom preco je honda v eu akosi uz na chvoste ... nehovoriac o konci S2000, prelude, CRZ, integra, FRV, legend, stream, .. a ja neviem co este tu honda eu vsetko mala ... mam pocit ze eu uz prestava byt skratka zaujimava.. pre autombilku ako honda dnes uz je aj australia ci india zaujimavejsia... bohuzial pre nas...
No jenže ta exkluzivita a malosériovost nespočívá ve výjimečnosti toho auta, ale jen v tom, že je málo zákazníků ochotno si ho koupit. Kdyby byla plaketa v RS TSI, tak je to pořád ještě trošku přehnané, dejme tomu v RS230 by to bylo na místě.
PS: na Slovensku je Ceed doma, podobně jako Octavia v ČR, je to trošku deformované... bylo by potřeba se podívat třeba na evropská čísla.
myslel jsem motorizace, nikoliv modely se třemi dveřmi. Dokonce bych v tomto "GT segmentu" neřešil ani cenu, ale prostě to, jak to jede, vede, řadí, brzdí a celkově pocit z hravosti toho auta......
Honda to má momentálně zkomplikované i tím, že Type R (alespoň 2 poslední modely) se vyvíjely v Anglii a komunikace Anglie - Japan je určitě zdlouhavá. Jestli budou novou CTR vyvíjet v Japonsku, tak by to snad mohlo být i rychlejší. Ten odchod z Evropy zní docela depresivně. Kde asi udělali soudruzi z Tokia chybu... ;-\ Podcenili Korejce?
prvykrat testovany pro_ceed GT tu dostal 4 hviezdy
tento po facelifte je motoricky zase kusok lepsi vdaka novemu turbu..... chvalite vsetko aj sedacky aj radenie riadenie radicku... aj trakciu ( u testu predosleho GT nebolo tolko chvaly ).... a vysledok nakoniec "len" 3,5 hviezdy... chapem ze auto uz trosku vekovo generacne zostarlo... ale preco ma o pol hviezdy menej... ked ide o test toho isteho ( a dokonca este faceliftom vylepseneho ) auta ako ten predosly 4 hviezdickovy pro_ceed GT
zaujima ma metodika udelovania hviezd... vztahujuca sa na viackrat testovane jedno a "to iste" auto....alebo sa pol hviezdy len tak stratilo? ono je to v praxi jedno ja viem... hviezda hore dole.... ale ta metodika udelovania hviezd by ( do buducna ) mohla byt transparentnejsia... a kusok "spravodlivejsia" .. nie je to len pripad ceedu... je tu viac pripadov zahadne "stratenych" hviezd.... ;-)
flexibilita a pruznost presne tak... to honde akosi trosku chyba .... ak nebudeme na dalsie type R cakat 4 roky od prichodu G10 tak to by bolo moc fajn.....
PS: aj na hondu HRV sme cakali snad vyse rok ... kym pride z japonska ( vezel ) konecne do europy ... cim dost mozno sa honda ochudobnila o niekolko tisic zakaznikov ... ale asi europa uz pre hondu prestava byt zaujimava ( odchod accordu, CRZ a par dalsich kuskov )
je mozne ze tento tvar zehlicky ma svoju funkciu ( pri nahanani casov na ringu ) ... ale v praxi uznajme sami .... honda vie aj krajsie auta :-) .... nova G10 uz vyzera moc pekne... tesim sa na jej prichod do eu ... a potom ked pridu aj s type R verziou ... konkurencia to bude mat hodne hodne.... no povedzme ze ... bude mat len velmi malilinke sance.. lebo honda sportove vozy stale vie... len ten dizajn je zatial dost zvlastny ... ale do buducna som v honde optimista
.......type R mi vzhladom pripomina akoby zehlicku...... >:D ...už len ta šňůra chýbá.... >:D
Ale co si budeme namlouvat. S diskuzí re - CTR jasně vyplývá, že drtivá většina diskutérů styling CTR nemusí. Proto ten můj komentář, že by se Hondě hodil šikovný stylista. Neviděl jsem sice novou CTR naživo, ale ta kastla je tak zdrcující
(jakoby částečně už prošla drtičem..., >:D), že šance, že bych po "naživo" změnil svůj názor se = 0.0 nic. ;-)
no je to maloseriovka..... neviem kolko kusov predavaju ale rozhodne to nie ten typ auta ako RSka octavia s dizlom v kombiku v automate ktora je uz pomaly masovka....
ja ceed GT vidim aj v 3D aj v 5D.... len v mojom okoli su 3 ceedy GT ... jeden bordovy a dve biele ... a viem ze jazdi u nas aj strieborny ... len ten uz stretnem nie az tak casto ... napriklad novy golf gti nevidim u nas vobec ( vsetko len starsie generacie ) .. obcas este leon FR .. tych tiez par vidim ... asi je to dane aj lokalitou... v bohatsich trhoch ludia asi skor preferuju golfy.... focusy ... ale u nas ceed GT vazne vidim , ziadna rarita to nie je
ceed tejto generacie prisiel na trh v maji 2012 ... samozrejme ze slo by to uz v interieri dnes aj krajsie spravit.... ale asi velke zmeny a prerabky uz po facelifte nemalo zmysel robit... viditelnejsia zmena "dizajnu interieru" asi pride az v dalsej generacii ... ale vzhladom na vek vzniku auta .... sa interier ceedu nestrati ani dnes... co je vcelku prijemne zistenie... a nahodou... je stale plne funkcny a chvalia v nom materialy aj kvalitu.... zvlast ten novy volant GT verziu pekne ozivil ...
Dvě věci
1) plaketa by měla znamenat něco extra, jako byl Megane R26R s rámem a plastovými okénky v limitované edici. Nic proti Ceedu, ale ani běžné HH na takové věci nehrajou, že Kia není schopná prodat těch aut větší množství není úplně důvod se tím chlubit ;-)
2) plaketa samotná se mi moc nelíbí, v tom R26R vypadá třeba takhle:
[odkaz]
...ale jinak ne že by na tom nějak záleželo, je to detail.
je to skratka plnka... presne tak.. okrem metalizy uz ani nie je co riesit ... a chvalabohu aj ta draha "ceedovska navigacia" je tam uz v cene
fabia II RS s navigaciu hmlovkami bluetooth a par blbostami ktore ceed ma v cene ... vysla donedavna cez 550 lavou zadnou ... nehovoriac o tom ze ceed ma aj take veci ako vyhrievany volant.... co fabia RS pravdepodobne nemala .. za 600 tisic je to fakt este v pohode... vacsia cenova zmena ale moze nastat s prichodom novej dalsej generacie ceedu.... takze treba kupovat kym stoji 600.... lebo za dalsie 3 roky moze kludne stat aj 700 ... ( vid zmeny cien tucsonu voci ix35 ) ;-)
no a aku plaketu maju konkurenti? co je konkretne na tejto plakete v kii ubohe? mne sa tento detail nahodou pozdava.... a vyzera na pohlad v poriadku ;-) ... je to nahodou sympaticke ako sa v kii snazia odlisit GT verziu od tuctovosti vsedneho dna
paci sa mi aj novy volant .. je moc pekny .. a akoby mi pripominal vacsiu optimu ;-)
Nevíš, jestli tu je někdo, kdo měl možnost přímo srovnávat s dostupnou konkurencí nebo Sída v téhle specifikaci déle užívat? ... Tohle mi přijde jako fajn povoz pro polovičku i pro občasný prolet kolem kopců.
to je pravda... a mozno trosku aj problem pre ceed GT... ze neponuka aj nejaku "zakladnejsiu" vybavu.... ..... kto uz pozera po takomto aute.. asi tych par tisic hore dole uz nehra rolu.. ale ano ... mohol byt v tomto cennik pre GT verziu troska flexibilnejsi ... skoda.... predstava ze mas GT ceed uz za 500 alebo aj za menej by bola moc lakava
Pokud chceš plně vybavený, pak je cena ok. Leon ale nabídne trošku víc flexibility, můžeš se třeba spokojit se 17" a oželet navi a pak jsi hned o pár desítek tisíc níž.
cena na urovni 600 tisic za v podstate plne vybaveny a najvykonnejsi ceed je stale moc prijemna... nedavno fabia II RS kde si si priplacal este aj za predne hmlovky ci bluetooth stala v zaklade okolo 510 tisic ... mat 600 tisic nazvys nevaham ani sekundu... vyborna kupa
mne sa ale paradoxne zozadu type R paci viac ako spredu ... ale ved hej kolko ludi tolko chuti.... najviac mi ale stejne vadi vizualne u type R jej zadna tlustost v nepomere ku kratkemu prudko sa zvazujucemu stihlemu predku ( pohlad zboku ) a pocit malych kol.... je to mozno aj tym ze su disky tmave .. a zadok je vizualne az moc tlusty .. type R mi vzhladom pripomina akoby zehlicku
ved ano.. dizajn je subjektivny .. nejdem tu nikoho presviedcat co je krajsie .... keby mal ceed GT cez 200kw ako honda .. tak potom mozno by mal tiez aj nejake to kridlo a dalsie upravy a tiez by zozadu vyzeral "inak" a "dravejsie" ... porovnavat vzhladovo ultimativny hothatch s warmhatchom na kazdy den sa iste nezaobide ( aj ) v dizajne bez nejakych tych "odlisnosti"
Jasné. Preto je vhodnejšie nepoužívať nepresné kone, ale radšej exaktné kilowatty. Je však evidentné, že aj samotní výrobcovia ladia svoje motory na výkon uvádzaný v koňoch; napr. Golf R s 221 kW, čo je okrúhlych 300 koní. Potom ale Briti hovoria o eRku, že má 296 bhp (brake horse power, keďže tie majú prepočet 1,34 bhp = 1 kW na rozdiel od klasického 1,36k = 1 kW)
no hej... este pohlad spredu a zboku ;-) a razom je kia na koni.... ale nie ok...
no dobre ale honda je aj cenou aj vykonom kusok inde tak samozrejme nejako to "kridylko" ma navyse.... a vies ako pekne sa pozera na mustang s V8?... ;-)
Nie je pravda, ľudia často vyberajú hodne zoširoka. Jeden náš diskusný kolega najprv vyberal hotheč segmentu B a skončil v nižšej strednej, naopak nedávno sa mi jeden diskusný kolega pochválil novým prírastkom, keď mal vo výbere aj nižšiu strednú a napokon kúpil malý hotheč. Takže nie je vôbec vylúčené, že niekto chce hotheč, ale zistí, že v GTI dostane za 27000 eur len 17ky disky, halogény, že musí priplácať aj za drobnosti typu vyhrievané sedadlá, tak si povie, že mu stačí o 12 kW slabší, ale podstatne lacnejší a plne vybavený warm-hatch.
ano je to tak ver mi .. udaj 204 koni najdes vsade ( aj v australskom teste ) .... cennik je proste cennik... a tam sa obcas vyskytne nejaka ta nepresnost
je to asi pre mnohych prekvapko ... ale pro_ceed GT maju k dispozicii aj zakaznici v australii .. pritom klasicky ceed tam vobec nemaju .. je to taka mala rarita australskeho trhu
Ok, to nerozporuji. I když oba víme, že když někdo jde koupit od VW tohle šíro, nebo třeba golfa GTI, tak nikdy nepůjde koupit Kii, nebo Hyundai, ta stejná situace ji i s BMW. Ale to už to komenutuji hodně okrajově.
cupry su uz hot hatche... zatial co ceed GT je koncipovany skor ako warmhatch polozeny vykonom aj cenou nizsie ako skutocne hothatche .... ale ano leon s 1,8 tsi 132kw je hodne silny a zaujimavy super... ;-) ... to by slo...
ceed GT sa mi paci viac... ale aj leon je krasny uznavam... tiez sa mi paci :yes:
Ad "i od RCZ 147 kW by dostala na frak". Tak to si nie som istý. Jednak RCZ je klasické kupé, takže pre hatch by som ako konkurenta dal 308 GT (tá je naviac ľahšia ako RCZ, čiže teoreticky by mala byť dynamickejšia). 308 GT má úplne porovnateľný motor (tiež 1,6 so 150 kW) a porovnateľnú dynamiku: 235 km/h a 7,5s, rovnako nemá samosvor, takže o žiadnom vyprášení by som nehovoril.
Jen protestuju proti větě V porovnaní s nimi je podobne drahý a podobne dynamický, ale má podstatne bohatšiu výbavu (18" alu, adaptívne xenóny s LED, navi, parkovacia kamera, vyhrievané sedadlá...)....
Ceed není podobně drahý, Leon je v základu o 100t levnější a za těch 100t si můžeš tu výbavu víceméně dorovnat.
ja som nasiel udaj faceliftovanej verzie 204 koni..... co je presne 150kw... povedal by som ze vykon sa nezmenil ... je tam len nove turbo ktore zlepsilo zrychlenie o desatinu ale celkovy vykon sa nemeni
Nekonfiguroval som to, ale Leon je principiálne cenovo bezkonkurenčný, takže je možné, že po dovybavení bude stále o chlp výhodnejší. Otázne je, či tam vieš dodatočne dať športové sedadlá (Ceed má Recará), potom sú tu detaily typu dve koncovky výfuku po stranách (detaily, ktoré robia rozdiel), plus predsalen Ceed pôsobí vnútri hodnotnejšie, ako Leon. Je ale pravda, že ak by som nechcel klasický HH, ale stačil by mi warm-hatch, pozeral by som určite na Leona FR.
Jak už jsem psal výš... Leon SC FR 1.8TSI začíná na půl mega, můžeš ho dovybavit přes 600... a nebo nemusíš. Kia z toho dělá trošku limitku, možná i záměrně, viz plaketa se sériovým číslem (která teda mimochodem působí na fotce dost uboze)... já souhlasím a i to píšu že za svoje peníze dostaneš docela dost muziky, ale jak říkáš, mohli něco z toho přesunout do volitelného paketu a udělat atraktivnější základní cenu.
chlapci.... uz by ste mohli otestovat aj nejaky ten 5dverak ceed GT... za 2 a pol roka roka stale nic ( keby to ale bola skoda tak ma tu uz aspon 5-6 testov )... pritom toto je uz druhy test kupatka GT ;-) .. ja viem ze je to uz facelift ... a 3D verzia je atraktivnejsia ako 5D ... ale aj 5D verzie su pekne a hlavne praktickejsie a asi aj predavanejsie a pouzitelnejsie .... mam tip do buducna... ceed GT 5D .. vs nejaky ten naslapanejsi leon ... pripadne golf ... megane GT a podobne
pro ceed GT hodnotia zvacsa ako zabavne auto..... co je dnes vcelku vzacnost aj medzi nejakymi tymi "zavedenejsimi" znackami v tejto oblasti ..... rozhodne sa tento pocin postavit zabavny vsestranny warmhatch na kazdy den vydaril... paci sa mi ze to nie je ziadna ultimativna tvrda okruhova hracka nahanajuca casy na ringu ... ale v kii vsadili skor na realnu pouzitelnost a pekny atraktivny dizajn ... je uplne mozne ze za nejake dva/tri roky ked pride novy ceed a neskor od neho aj nova GT verzia... tak sa uz plne dotiahne aj na ovela zvucnejsie mena ... ale uz teraz je to vazne skvely prvy pokus :yes:
Tá výbava je proste kompletná, za 18ky, navigáciu, adaptívne xenóny, parkovacie senzory či kameru, vyhrievané sklo či sedadlá inde tvrdo priplácaš, okrem metalízy v cenníku nie je nič za príplatok (ešte aj 5-dverová karoséria je bez príplatku). Je ale pravda, že niektorí by takýto vysoký štandard výbavy oželeli výmenou za nižšiu cenu, ale to by mohlo GT pôsobiť trochu obyčajne a zapadnúť.
Scirocco je cenou jinde (to ještě VW střílel svoje ceny když byl v rozpuku), ale autoři jej tam nezařadili asi proto, že se už nevyrábí. Jinak hodně zajímavý by byl test tato Kia vs. Scirocco 1,4 Tsi. Ve své době bylo širo vyváženější a lepší než bratr golf GTI, takže co by ztrácelo na výkonu by jistě hravě dohnalo podvozkem.
Koncernové HH mají teplotu oleje na palubním počítači... ukazuje sice až od 50° nahoru, ale zato zřejmě fakt reálnou teplotu. Na vodu je normální budík, ale to je skoro všude a o jeho fungování mám své pochybnosti, na devadesátce drží jako přibitý, asi aby řidiče neznervózňoval.
Nikde jsem na fotkách nevyděl ukazatele teploty vody a hlavně oleje. Hlavně v těchto typech aut si myslím, že je to celkem důležitá věc, pokud nechci kur... motor. Celkově mě mrzí že dneska už má spousta aut jen nesmyslnou modrou kontrolou. U mé Mazdy3 zhasne asi po cca 2km jízdy ve 4°C a to je podle mě blbost hlavně Skyactive motorů, který nemají mít tolik odpadního tepla.
Súhlas, toto auto nekonkuruje Golfu GTI, o to menej výkonnejším hothečom á la Cupra, ale je konkurentom trebárs pre 308 GT alebo Leon FR 1,8TSI. V porovnaní s nimi je podobne drahý a podobne dynamický, ale má podstatne bohatšiu výbavu (18" alu, adaptívne xenóny s LED, navi, parkovacia kamera, vyhrievané sedadlá...).
Pochopil jsem to z textu tak, že redakce právě vybírala konkurenty mezi 3dv... tedy ne že by BMW 2 mělo 3 dveře...
Zatímco v minulosti nebyl třídveřový kompakt ničím unikátním, dnes už se Pro_Cee’d pomalu stává unikátem. Třídveřový Renault Mégane již brzy skončí, na českém trhu se už nenabízí ani třídveřový Hyundai i30 nebo Audi A3. Třídveřový VW Golf se pak u nás prodává jen ve vrcholných provedeních GTI, GTD a R. Nejbližšími soupeři pro Pro_Cee’d tak v tuto chvíli jsou Seat Leon SC, VW Scirocco nebo třeba i BMW 2 Coupé.
Prozradí mě někdo v čem je takový paskvil sportovní? To že ho jedna,, sportovní "automobilka začala používat snad neznamená, že tuto hloupost přijmou i ostatní výrobci.
Pokud si dobře pamatuji zploštěný volant měl své opodstatnění u série Le Mans. Ale tady mi to připadá jako hloupost. 8-s
za pekny "vianocny darcek" .... snad len nejako to video z jazdy mi trosku chybalo .... ale ono je toho o ceede/pro_ceede uz vsade dost.... este raz diky :-):yes:
jedna vec co mi trosku opticky vadi je ten novy dizajn kolies... neviem ci ten predosly dizajn nebol "vizualne vhodnejsi" pre toto auto ... ale napriklad novy volant povazujem za dobry tah .. kabina je stale moc pekna ...
celkovo by som povedal ze ide o velmi slubny prvy pokus o warmhatch... zaroven to bude zabavne auto aj na kazdy den ( v 5D prevedeni posluzi aj ako rodinne ) ... a k tomu vsetkemu s atraktivnejsou viazou ako nejeden ovela vykonnejsi a nekompromisnejsi hothatch ...
Jsme si opravdu jistí konkurenty? V textu zazní srovnání s Golfem GTi, aby pak v tabulce byl jiný zastupce koncernu a k tomu dvojková vrtule. Navíc k 1,6ce srovnáváte dvoulitry, což, zvláště u "gt" verzí může být poskok do jiného okresniho přeboru.
Není pochyb o tom, že tahle Kia není úplně sportovní náčiní, ale mám dojem, že si na to fabrika ani nehraje.
A stejně tak nemám pochyb o tom, že když ten test uděláte s jinými 1,6kami v ostrých verzích , tak Kia nevyjde jako vítěz, ale tohle nastavení soupeřů a "očekávání " je deklasujici samo o sobě.
Mně se Ceed vždycky líbil, což o to... a nic proti motoru, foukaná 1.6 bude určitě příjemná. Označit cenu za výhodnou bych ale docela váhal... jasně, jsou tam xenony a navigace a 18", pokud si tak člověk dovybaví GTI, tak je nejméně o 100 výš, u Octavie o něco méně... ale možná by stálo za úvahu nabídnout to i v nějaké lidovější verzi.
Redakce začíná vařit žábu? Po kritice na počet kapitol v testech jste stáhli na tři a teď pomaličku přidáváte na čtvrtou, za chvíli bude pátá, šestá s pár řádky v každé? Ale notak...
Není pravda, že by Pro cee´d zůstal v segmentu jediným třídveřovým hatchem. Je zde přece opravdu krásný a technicky prostě lepší Seat Leon SC, vč. vynikající Cupry! :-):yes:
Při čtení testu mě hned napadlo, že jste k tomu Korejci trošku zlí, když jeho foukanou jednašestku srovnáváte s dvoulitrovými turby, a hned mě spíš napadlo srovnání s foukanou jednašest od PSA. Ale je pravda, že i od RCZ ve verzi se 147 Kw by dostal na frak, o verzi se 199 Kw ani nemluvě, to samé Mini.