Dvacet hodin v letadlech, která jsou evidentně dělaná snad jenom pro trpaslíky, jsou za námi. Poprvé se hlásím přímo z Buenos Aires jenom pár hodin před startem Rallye Dakar 2016.
Jo, tesim se na reportaze. Jen vas predem moc prosim, min si vymejslet/lhat a za kazdou cenu psat bulvarni nadpisy(ne, dvacet hodin jste v letadle vazne nestravili, pokud s vama teda opilej Anglan nekrouzil pet hodin nad Atlantikem) a vic strizlive nadseny novinariny.
A skoro vam zavidim:)
Umíš číst? Honza píše, že "Cesta z Prahy do Buenos Aires s přestupem v Londýně zabrala všehovšudy dvacet hodin..." Rozumíš psanému slovu? On netvrdí, že letěli dvacet hodin nebo že dvacet hodin strávili v letadle jak naznačuješ ty, ale že cesta, myšleno včetně letišních transferů, trvala dvacet hodin, a to je setsakramentskej rozdíl.
Pisou ze stravili dvacet hodin v letadlem, coz je proste lez. Ze nekde dall v testu napisou neco jinyho neznamena, ze hned v ty prvni vete nekecaj, zejo.
Ok, hele zakopeme tomahawky hned první den roku, souhlasíš? Tu větu co ty zmiňuješ jsem já nečetl, já zase zmiňoval tu větu co je v článku.
Takže smír? ;-)
Akorát nevím, co furt máte s tou velikostí letadel! To je víc folklor, ne?
Pokud nemáte přes 2 metry a přes 120kg, tak v tom nevidím problém... ani při cestě přes oceán.
A ano, mluvím z vlastní zkušenosti... a mám 182 a těsně pod metrák, ale mám neohebnou levou nohu, takže jsem hůř "skladnej"... je fakt, že si vybírám místo většinou tak, abych tu nohu měl do uličky. ;-)
Zbytečný příspěvek :no: Nevím jak ty, ale já ten článek dělený na kapitoly nemám, takže nechápu kde a v čem máš ty problém. Když ty reportáže budou dělit na kapitoly, číst je nebudu.
Však se koukni do nějakýho videa na Honzu, třeba do včerejšího co se všechno během roku nepovedlo - do pi.če tam uslyšíš několikrát, tak s tím počítej dopředu:-), je to pořádnej kus chlapa. Tak holt je mu asi v letadle těsno, noo ;-)
Nezveličuj, víš co se říká: Jak na Nový rok, tak po celý rok. Dobře víš, že jsem mluvil o jeho muskulatuře a v té souvislosti jsou Honzovy poznámky na adresu stísněného prostoru v letadle na místě. Aspoň já to tak vnímám.
Zaplatil, ono pobýt na místě v cílové destinaci v nějakém 2 hvězdičkovém hotelu pár dní bez techniky mimo hlavní proud dění je myslím ta nejmenší položka. Už jen to startovné je hodně mastné. Když jsem pracoval v zahraničí (v rámci EU) a vždycky když jsem letěl na pohovor, tak jsem přiletěl o 1-2 dny dřív. Na místě se aklimatizoval, nasál atmosféru, rozmluvil se, prošel si materiály a okolí a mělo to něco do sebe.
Možná se spíš dělá vše na poslední chvíli. Chtějí být na svátky doma. Platnost víz. Třeba když tam letí najednou tolik lidí (víš co je týmů a novinářů) zda je všechno běžný spoj dle letového řádu nebo mají mimořádný posilový těsně před atd. Každopádně já letět 20h a ještě v zimě do tropů, tak by se mi po příletu obíhat okolo Hummera nechtělo.
Ale pro Honzu to musí být pěkný zážitek. Prožít to pěkně na vlastní kůži, kontinuálně den po dni :yes: Materiály může posálat přes Úschovnu nebo uložto a takové ty servery.
I kdyby v tom nehrály peníze žádnou roli, (jako že asi hrají) tak asi na nasávání atmosféry a nějakou aklimatizaci v posledních dnech před startem nemají čas a asi ani pomyšlení.
Ideálně by to, samozřejmě, ku prospěchu jistě bylo, ale na týdenní nebo čtrnáctidenní "válení se" na hotelu, tedy aklimatizaci, nemá asi nikdo ani čas, ani peníze a asi ani pomyšlení a to i kdyby měli už úplně všechno hotové.
Ale taky všem fandím a držím palce.
Honzo, parádní článek, četl jsem ho jedním dechem, což se mi na ACZ už dlouho nestalo :yes: Tak trochu závidím, mít možnost být přímo v centru dění ;-)
Mám několik doplňujících dotazů:
Jak jste se k tomu vůbec nachomejtnul, a proč zrovna vy, proč ne třeba Ondra? A jak to vzali doma, pustit vás na takovou dobu a do neznáma? Já bych teda jel, no spíš asi nejel, je to přece jen kus cesty a nebezpečí.
Jak často budete z Dakaru psát? Každý den, nebo několikrát denně? Abych věděl, jak často sem mám kvůli článkům z Dakaru chodit.
Zajímali by mě hlavně věci ze zákulisí, to jak Češi jedou si najdu sám a kolikrát i rychleji. Plánujete nás v tomto směru zahltit zajímavými reportážemi, rozhovory, fotkama, nebo to půjde přes nějaký agenturní servis? Byl bych pro to první, autentické věci, tedy pokud vám to čas a prostředí dovolí. Ale od toho tam asi jste, že? ;-) A budete psát jen o Buggyře, nebo i o ostatních týmech a závodnících? Přimlouvám se za to druhé, aspoň to bude pestřejší. A klukům z Tatrama ať se daří!
Honzo, přeji ať to ve zdraví přežijete, ať od vás čteme hodně zajímavých článků z letošního Dakaru a ať se ve zdraví dostanete do cíle a vrátíte. To je asi to hlavní. Ostatní je na vás. Šťastnou cestu!
P.S.: "To, co mi připadá jako generální servis všech vozidel týmu, je ve skutečnosti pouze rutina trénovaná během malých evropských závodů letošního roku." Spíš loňského, protože dneska už je prvního a zatím nic nenatrénovali;-)
díky moc, budu se snažit tuto úroveň udržet :-) . Jinak k dotazům:
Tahle cesta je další úrovní spolupráce mezi Buggyrou a Auto.cz. Loni jsme měli krátké články od kolegy z Českého rozhlasu, ten ale jezdí sám na sebe a má docela jiné podmínky než já tady. O dost horší... Doma to vzali sportovně - na Moravu se stejně dostanu maximálně dvakrát do měsíce a přítelkyně to v Praze sama zvládne. Musí! Jinak Ondra je spíše přes samotné auta, tady by mu to myslím moc nesedlo.
Primárně se chci zaměřit na tyhle krátké denní reportáže, výsledky a zajímavosti ale stejně jako loni přinese Michal Štěpanovský ze Světa motorů unikátně pro ACZ. Má s tím hodně zkušeností a alespoň z mojeho pohledu jsou jeho články velice zajímavé. Zatím jsme v Tecnopolis v Buenos Aires, zítra se už ale budeme přesouvat a články (doufám) dostanou nový náboj. Hlavně mi jde o zákulisí ze závodů, ukázky toho, jak se bydlí v bivaku a vůbec jak se odlišují podmínky od běžného života mimo závody. Agenturní servis tady není, hlavní problém je s posíláním fotek a videí do Prahy. Spojení by se ale mělo brzy zlepšit. Vedle Buggyry se samozřejmě zaměřím i na další posádky.
Jinak k té poslední poznámce - je tady v Argentině časový posun. Jsme čtyři hodiny před Českou republikou a v Bolívii to bude ještě o hodinu více. Než to grafik stihnul nasadit, přehoupnulo se nám to do dalšího roku. Každopádně díky za poznámku, vypiluji to :-).
Honzo,
díky za odpovědi a užijte si to na maximum, toto je životní zkušenost, o které si většina zdejších diskutérů může nechat jen zdát. Já tedy určitě ano ;-)
Přeji, ať se v té dálavě neztratíte a ať neztratíte signál, abychom tady měli spostu článků z Dakaru. :yes:
4 hodiny pred Ceskou Republikou? To byste byli nekde v Jekaterinburgu, nebo snad Islamabadu. Honzo, zeme se otaci na druhou stranu. ;-)
Ale chapu, co casovy posun dokaze lidma udelat.