Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Touran 1.2 TSI – K čemu TDI?

Rodinné MPV je v těchto končinách skoro povinnost koupit s naftovým motorem. Ale co když existuje alternativa?
Zpět na článek
18. 1. 2016 10:16
18. 1. 2016 10:34
18. 1. 2016 13:00
18. 1. 2016 23:40
19. 1. 2016 14:18
19. 1. 2016 10:28
18. 1. 2016 10:48
18. 1. 2016 18:26
20. 1. 2016 01:55
20. 1. 2016 07:29
21. 1. 2016 10:35
20. 1. 2016 09:37
21. 1. 2016 10:29
18. 1. 2016 11:14
18. 1. 2016 12:00
18. 1. 2016 18:29
21. 1. 2016 10:27
19. 12. 2016 14:59
18. 1. 2016 12:10
18. 1. 2016 14:12
18. 1. 2016 15:22
19. 1. 2016 00:42
20. 1. 2016 19:53
18. 1. 2016 17:34
19. 1. 2016 09:24
19. 1. 2016 21:47
18. 1. 2016 15:49
18. 1. 2016 18:42
18. 1. 2016 23:29
Avatar - Ozzman
18. 1. 2016 10:16
Silný motor?
A to je vážně plus? U 1.2 TSI v rodinném MPV? Vždyť i v testu píšete, že si musíte rozmýšlet předjíždění. Nevloudila se chybička? Předpokládám, že jste asi auto nezkoušeli naložit posádkou ? I takto motorizovaná Oktávka ve 3 lidech dost ztrácí hlavně už i při lehkém stoupání či při předjíždění.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2016 10:24
Re: Silný motor?
napriek tomu beznej klientele rodicia plus dve tri mensie deti podla mna moze stacit.... raketa to nebude ale mpv je predsa len o inom.... ved vieme o com .... nie moc o dynamike..... trosku zamrzia tie male spatne zrkadla... u MPV by ozaj mohli byt vacsie.... 5007 alebo carens ich maju viditelne vacsie ..... ale tento problem s malymi spatakmi je u vw uz akysi tradicny ... pritom banalny ...
Avatar - Ozzman
18. 1. 2016 10:38
Re: Silný motor?
Ale já vůbec nehaním ten pohon, jen si přečti recenzi a pak se v plusech objeví jako první plus "silný motor" >:D A to v případě základní motorizace, která bude mít problém předjíždět s autem naloženým rodinou, k čemuž je stvořené :-)
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2016 10:46
Re: Silný motor?
akurat som chcel porovnat dynamiku tohto tsi s carensom gdi ale pozeram ze tu test na tomto webe gdicko carens za tie 2-3 roky stale nema.. co ma ale ani moc neprekvapuje vzhladom na to ake znacky tu frcia .... kazdopadne ma tsi slusny kroutak.... ma uz celkom dobru maximalku... a je to turbo... takze pruzne zrychlenie je fajn.. aj zaber odspodu.... urcite gdi alebo valvematic 1,6 take zive nebudu... mne na tsi vobec nevadi dynamika u mpv .. ta bude aj v zaklade fajn podal mna ... mne skor vadi ze je to maly turbomotor.... ktory sa k mpv a jeho sposobu fungovania v takomto aute skratka nehodi
Avatar - Ozzman
18. 1. 2016 10:50
Re: Silný motor?
Ty mne pořád nechápeš vid? >:D Já vím, že TSI je živější, než ty mrtvoly od Hyundaie/Kie (GDI), což jsem si i vyzkoušel, ale jde mi o to, že do plusu se napíše, že auto má silný motor, i když v testu to vyzní naprosto opačně (což je logické pro MPV s motorem 1,2litru). Chápeš?
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2016 10:52
Re: Silný motor?
ved je dost silny.... maximalka takmer 190.... a je to turbo... ma teda aj slusny kroutak v sirokom spektre otacok.... ;-) .. zrychlenie u mpv okolo 11s je uz tiez slusne ... mozno to chcelo napisat inak... ako nie silny... ale povedzme.. dostatocny alebo slusny zaklad ...

MPVecku sa vsak male turbo podla mna nehodi aj ked ma papierovo super cisla... ... ta vacsia 1,4 tsi sa mi uz na pohlad paci ovela viac pre takyto typ auta
Avatar - Ozzman
18. 1. 2016 11:49
Re: Silný motor?
Dostatečný a silný je rozdíl ;) A to se bavíme o autě s řidičem a né s rodinou :-)
18. 1. 2016 15:33
Re: Silný motor?
Je to velky rozdil. Drazdim 1.6 EB v SMaxu a pro beznou jizdu je dostatecny, ale nalozeny v horach by se jeste trochu sily hodilo.
18. 1. 2016 10:54
Re: Silný motor?
Právě, když vezu rodinu je pro mě aktivní bezpečnost v podobě adekvátního výkonu, který mi umožní třeba dokončit předjížděcí manévr i v případě, že se v protisměru zjeví kamion, prvořadá. Kupování podmotorovaných pleček mi přijde s tímto požadavkem v příkrém rozporu a omlouvat motorovou nedostatečnost klidnou jízdou je jasná z nouze ctnost.
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2016 11:13
Re: Silný motor?
u atmo pritom neraz staci podradit o dva stupne a vyrazi vpred s chutou vacsou ako u turba ;-) ... niet nad zvuk vytocenej atmosfery ktora ide v otackach ako diva ... a pritom jej takyto kratkodoby "nasup" ( povedzme pri predbiehani ) vobec neskodi .. alebo teda rozhodne ovela ovela menej ako dlhodoba plaziaca sa jazda s turbom denno denne po meste .... ;-)
18. 1. 2016 15:32
Re: Silný motor?
No vidis, u turba staci jen plny plyn a vyrazi vpred s jeste vetsi chuti.
18. 1. 2016 16:59
Re: Silný motor?
Ale asi ne u tohoto...
Mám 1,6 EB v Galaxy a je to tak na hraně...
19. 1. 2016 08:55
Re: Silný motor?
Tak samozrejme zalezi na otackach a v 1800 se mu tolik nechce, ale staci mit 2500 a pak staci jen ten plny plyn.
18. 1. 2016 22:42
Re: Silný motor?
mě by zajímalo jestli si někdy s tou tvou vychvalovanou atmosférou vůbec někdy jel, já jsem měl možnost jezdit dva roky s I30 (bohužel) a nic tragičtějšího od dob feldy jsem neřídil. Při předjíždění jsem si připadal jak se stopětkou v autoškole, vytočená trojka (stejně to nejelo) a ještě jsem se modlil aby nefoukalo proti. Možná by tam místo tempomatu (ten se nechal použít jen z kopce a nebo za bezvětří po rovině) mohli dávat měřák na směr větru. Pokud si tomu šlapal na krk aby to alespoň trochu jelo tak to žralo jak prase.
18. 1. 2016 15:35
Re: Silný motor?
Predjizdet s tim, ze se v protismeru muze nahle objevit kamion je chyba ridice. Otec mi neustale mlatil do hlavy, ze kdyz zacnu predjizdet, musim si byt na 120% jisty, ze to stihnu.
18. 1. 2016 20:32
Re: Silný motor?
A teď si představ, že jedno z nejoblíbenějších MPV Berlingo (potažmo jeho sourozenec Partner) se v základu nabízejí s dieslovou 1.6, která má pouhých 55 kw a kolem 170 Nm. Jakpak se asi musí předjíždět s tímto ? ;-\
Avatar - Michal Fokt
18. 1. 2016 11:03
Re: Silný motor?
Omlouvám se, ten silný motor tam zůstal viset z testu z minulého týdne, už jsem požádal grafiky o úpravu.
Avatar - Ozzman
18. 1. 2016 11:48
Re: Silný motor?
Já si říkal >:D
Avatar - AUDIRS6
18. 1. 2016 11:50
Re: Silný motor?
navrhujem do 1.4. dat vsetky podobne "ftípky" dokopy a urobit rubriku "Co se (ne)povedlo už před 1.4." >:D :yes:
Avatar - Ji/Ri
18. 1. 2016 18:28
Re: Silný motor?
To by tam byl asi celý tento článek :-) >:-[]
18. 1. 2016 10:22
Odpověď je zřejmá - TSI motory stále mají problémy
Zdravím, jen jsem chtěl dodat, že ani poslední generace motorů TSI není bez problémů, takže je na místě jaký motor vybrat. Vypadá to, že 1.6 TDI je jistější volba, ikdyž předražený FAP filtr, vstříky co odcházejí kolem 200tis. km taky nic moc. Bral bych raději Ford C-MAX/S-MAX, prakticky je jedno s jakým motorem....
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2016 10:32
Re: Odpověď je zřejmá - TSI motory stále mají problémy
v tejto triede rodinnych vanov mam dvoch favoritov.... volil by som bud toyotu verso s 1,6 alebo 1,8valvematic alebo kiu carens s gdi ... beznemu uzivatelovi tohto typu aut ( rodicia plus dve deti ) ktory taketo auto nekupuje s cielom o 3 roky ho predat ani na podnikanie ... pre neho nebude davat ucelovo/firemne ladeny touran s malym turbobenzinom pod kapotou velky zmysel...
18. 1. 2016 10:55
Re: Odpověď je zřejmá - TSI motory stále mají problémy
Kia Carens by byla ok, kdy to GDI byl dvoulitr. S 1,6 je to tragedie.
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2016 11:04
Re: Odpověď je zřejmá - TSI motory stále mají problémy
no uz som to nasiel .. gdi carens ma zrychlenie 11,3s a maximalku 185km/h .. cize dost podobne prave tomuto vw 1,2tsi ... samozrejme ta pruznost tam bude slaba.... ale je to mpv... nie wrx sticko... spolahlivost ocenim .... ale aj kultivovanost a zivotnost ci uz jazdis v meste alebo mimo neho..... jasne ... vacsie 1,4 tsi uz bude uplne inde.... a mozno prave tento motor by som uz povazoval aj objemom za adekvatny k autu ako su mpv.... ta mensia 1,2 mi tam napriek slubnym cislam ale vobec nepasuje.... ;-\
18. 1. 2016 12:59
Re: Odpověď je zřejmá - TSI motory stále mají problémy
carens mi tedy z praktickeho hlediska vubec nesedela. Spatne sezeni vzadu, nizko sedaky, kolena vysoko, zadne podepreni stehen a navic malo mista pro nohy..jsem byl velmi zklaman. Se starou Carens se to neda srovnat ani nahodou/
18. 1. 2016 22:53
Re: Odpověď je zřejmá - TSI motory stále mají problémy
na nového carense jsem se těšil a potom mě vůbec nenadchl, navíc v nabídce jeden benzín a malá nafta
18. 1. 2016 15:37
Re: Odpověď je zřejmá - TSI motory stále mají problémy
;Carens neni MPV, jen takove trochu nafouknute kombi, neco jako Fiat Croma.
Pokud Verso tak jedine s 1.8 - z meho pohledu povedeny motor.
18. 1. 2016 11:09
Re: Odpověď je zřejmá - TSI motory stále mají problémy
Popravdě jsem o nějakých větších problémech neslyšel, rozhodně nic srovnatelného s minulou řetězovou generací.
1.6TDI má minimálně v Octavii III pravda nižší spotřebu, ale v konfiguraci, kterou jsem měl, začala topit až tak po 12-15 km, když se trochu ohřála, nemluvě o neustálem chrochtání a bručení. A to ještě vůbec nemluvím o nějakém pojíždění po městě se studeným motorem.
1.2TSI bych pro příměstský provoz klidně bral, je jasné, že na dálnici to nebude to pravé, ale jednou z čas...
19. 12. 2016 14:55
Re: Proč ne na dálnici ?
Proč to není na dálnici to pravé ? Při 130km motor není skoro slyšet, protože je na 50% povolených otáček (2.950). Myslíte, že to je nějaké trápení ? Kolik točí při této rychlosti 16istovka, nebo dvoulitr atmosféra ? Nepřu se o to, že na dlouhé štreky je TD rozhodně lepší, ale fatální problém i v tomto použití rozhodně žádný nevidím.
18. 1. 2016 11:24
Re: Proč ne na dálnici ?
Zdravím, asi by bolo dobré dodať aj niečo konkrétnejšie k výroku "není bez problému", lebo takto to vyvoláva zbytočné obavy pred kúpou tohto motora. Jedná sa o problémy niekoľkých výrobných sérii zo začiatku roku 2014 s prestavovačom vačkového hriadela. V niektorých prípadoch došlo k jeho uvolneniu a v niektorých prípadoch k poškodeniu vnútorného ozubenia. Prvý prípad rieši WV bezplatnou výmenou celého prestavovača, druhý prípad preventívnou výmenou ozubenia (to bol môj prípad). Výmeny prebiehali minulé leto/začiatok jesene.. (Škoda to riešila ale až neskôr). Na motortalk.de kde som prvý krát v septembri 2014 zachytil prvé info o tomto probléme a neskôr sa tam hlásili majitelia s poškodenými motormi je už po zvolávačke ticho. Problém vyzerá byť vyriešený.
Avatar - CommonUser
18. 1. 2016 12:12
Re: Proč ne na dálnici ?
Je mozne, ze mas pravdu a dalej sa to "nesiri", ale po afere TSI znova vytvorit priekak ... no tomu hovorim marketing a strategia na "urovni"
Avatar - hedvin
18. 1. 2016 10:34
VW vs. Škoda
V nabídce MPV je škoda jako rodinná automobilka celkem hodně mimo. VW má Sportsvan, Touran, Caddy, Sharan a Multivan. A co má škoda? Přeci nejlepší rodinné auto podle posledního zjištění SM Octavia combi. Kdyby byl segment MPV tak špatný jak o něm všichni tvrdí proč jich má VW tolik?
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2016 11:09
Re: VW vs. Škoda
Móda a kvalita nejdou vždy ruku v ruce.
Avatar - Individualita
18. 1. 2016 11:10
Re: VW vs. Škoda
Zřejmě nechtějí kanibalizovat ;-)
Avatar - hedvin
18. 1. 2016 11:14
Re: VW vs. Škoda
pravda, ale i ten seat nabízí alhambru. Je ale pravda že už nenabízí ty podivné modely altea
Avatar - Emel
18. 1. 2016 13:00
Re: VW vs. Škoda
Automobilka musí růst postupně, musí si na nové modely nejdřív vybudovat zázemí a případně vydělat peníze. Nakonec to vidíme třeba u Alfy Romeo. Jestli tu mělo být MPV (větší než Roomster) třeba místo Rapidu je otázka... podle mě před nějakými patnácti lety nebyla Škoda dost velká a před pěti už bylo jasné, že z koláče MPV ukusují SUV. Takže... MPV by bylo fajn, ale člověk nemůže mít všechno.

PS: SEAT neměl konkurenta pro Roomster, nemá konkurenta pro Yetiho ani Superb (Exeo už se myslím neprodává).
Avatar - hedvin
18. 1. 2016 13:17
Re: VW vs. Škoda
Seat prodal loni myslím polovinu toho co škoda, tak je jasné že nebude mít celou modelovou paletu stejnou. Pravda SUV seatu chybí ale přestárlý yeti taky není výhra v loterii.
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2016 20:28
Re: VW vs. Škoda
Nesmysl. Celý problém je v tom, že Škoda je prostě koncernový ocásek. Za celou svoji novodobou historii přišla Škoda jen s jedním zásadním konceptem, a tím byla Octavia. Celou další dobu už jen vaří z této koncepce. Pravda, úspěšně to se musí nechat.

Co nabídla jinak? Superb I odvozený od čínského Passatu long, Roomster coby splácanina vzhledu i techniky, Superb II coby ošizený Passat... Fabia I byla svojí dobu revoluční, jenže od té doby zůstala prakticky na místě...

Naproti tomu Seat dokázal postavit celou sadu MPV, měl Alteru, Alteu XL, Alteu Alltrack, Alhambru... I VW přišel s Golfem Plus a dnes má nabídku ucelenou.

Škoda měla nabídnout MPV, pokud by chtěla být plnohodnotnou rodinnou automobilkou. Ano, je zde vzestup SUV oproti pádu MPV, jenže Škoda se neúčastní ani jednoho. Yeti je relativně malý a na velké SUV od Škody se stále čeká. Přitom Yeti má nad sebou místo nejmíň pro dvě větší SUV od Škody... Taková lowendová Q7 od Škody by nepochybně byla úspěšná napříč Evropou a i Němec by rád koupil Schade s užitnou hodnotou Q7 za poloviční éčka...
18. 1. 2016 23:40
Re: VW vs. Škoda
To se pleteš. Škoda nepřišla s koncepcí Octavie, auto téhle koncepce (tedy liftback vycházející z Golfu s velkým kufrem) předtím vyráběl Seat (první generace Toleda, myslím od roku 1991).

A jak jsem napsal již dříve, odkud berete, že má být Škoda nějakou rodinnou automobilkou? Co vím, Škoda se prezentovala jako levnější a pokud možno o něco větší VW. To ji ale nedělá nějak zaměřenou na rodiny.
19. 1. 2016 00:26
Re: VW vs. Škoda
Tak Skoda nema zadny auto ktere nema na prvnim miste rodinu, zejo.
Zadny sportak. Krome Yetiho zadne SUV - ale Yeti se povedl jako male levne rodinne skoroSUV, to se musi nechat, to se snad bude vyrabet vic jak 10 let...

Jinak sorry, ale skodovka neprinesla moc nic, Tudor ji nedovolili, smysluplna byla Fabia 1, ted uz zustava jen Octavia. Novy Superb je sice hezkej, ale za ty samy penize si VZDY koupim stejne nebo lepe vybavenyho Passata...

Na zapad on nas frci SUV ve velkym uz 5 let a Skoda je tim padem ze hry venku, snad se do SUVcek konecne zapoji letos, ale trh uz je v podstate rozebrany, nevim, co extra by chteli nabidnout, kdyz ted stoji vsechno skoro stejny cenikovy penize (Kia, VW, Ford, Mazda...) a na vsechno je slusna sleva oproti ceniku, jenom ta Skodovka v CR moc nechce slevovat ...

Ale jestli Skodovka neni zamerena na rodinu, tak potom uz nikdo.
19. 1. 2016 14:18
Re: VW vs. Škoda
Tak Škoda je hlavně malá a její moderní historie (od převzetí VW, kdy začala nějaká expanze) je relativně krátká. VW také neměl takovou paletu modelů vždy, trvalo mu hodně dlouho, než se tam dostal (a to nebyl svazovaný tím, že by patřil pod jinou automobilku). Ale jestli to bereš tak, že ji rodinou dělá absence sportovních aut...
Avatar - Emel
19. 1. 2016 10:28
Re: VW vs. Škoda
Ale houby, ten koncernový ocásek s nejistou budoucností je SEAT a celá sada MPV byl omyl, na který by nejraději všichni zapomněli, proto také Toledo i Altea v MPV mutaci končí.

Škoda perfektně zabodovala s Octavií a Superbem, její čísla v nižší střední a střední jí může spousta zavedených konkurentů jen závidět (PSA, Fiat, momentálně i Renault apod.). Teď ve třetí generaci se zdá, že se podařilo celkem slušně upíchnout Fabii... a je čas se pustit do moderních segmentů SUV a cross. Bude větší SUV na bázi Tiguanu, logicky nebude sourozenec Q7, protože to už je nad aktuální možnosti Škody... auto s 3.0TDI jako základní motorizací moc nepasuje ani do výrobního programu VW.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2016 10:48
Hm
Rodinné MPV s tvrýdm a nekomfortním podvozkem? A to vážně? Tak snad zase v další generaci, VW...
A ta zmínka o asistenci ESP... zajímalo by mě, v jaké situaci už se projevuje, protože pokud zasahuje v relativně běžných podmínkách (fakt nemám na mysli jízdu na hraně), je s podvozkem taky něco špatně.
MQB asi skutečně nebude TAK povedená platforma...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Jaros71
18. 1. 2016 18:26
Re: Hm
Nový Touran jezdí velmi dobře ,podvozek je výborný , víceprvek vzadu , i ve 4 lidech s bagáží bez problému a naklánění , jen je třeba mít min 140-150 k..tedy ne 1.2 motor !!
8-s
Logicky musí být 1.4 TSI či 2.0 TDI..jinak se nedá předjet.
TEST redakce nechápu , kdyby naložili 4-5 lidí a bagáž , měli by jasno!!
Re: Hm
Čo to pletieš, podvozok Touranu je síce bezpečný a istý, ale to je všetko, čo ponúkne. Rodinné auto okrem toho potrebuje aj kus komfortu a pohodlia, Touran o ničom takom ani len nepočul...
Avatar - Sumi2000
20. 1. 2016 01:55
Re: Hm
Jasně houpavé naklánějící se MPV ,asi francouzské , to je pro rodinku ideál.. >:D
S Touranem se dá jezdit jako s kombíkem , ale nabízí mnohem více prostoru.
Dobré MPV , jen musí mít slušný motor , jinak naložené moc nejede.
1.2 TSI to nebude to pravé..
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2016 07:29
Re: Hm
Jenže to francouzské MPV tu rodinku nevytřese po první stovce kilometrů, ani ji nevysype v zatáčkách na okresce. Touran je sice možná krabice s duchem sportovce, ale od MPV opravdu očekávám jiné vlastnosti. Pohodlí a klid na palubě jsou jednou z těch důležitějších. Je totiž rozdíl přijet někam rozlámaný a vyklepaný, nebo odpočatý.
Avatar - Jaros71
21. 1. 2016 10:35
Re: Hm
Je vidět , že jsi Touranem nikam nejel.. 8-s
Právě že se nenaklání , jezdí spíš jako kombík..
Děti v něm nezvrací , pohodlný je dost , viceprvková zadní náprava dělá divy.
Oceníš to , hlavně když máš naložený zavazadelník.
Auto jede kam má..jako po kolejnicích.
Avatar - Jaros71
20. 1. 2016 09:37
Re: Hm
Souhlas , vidím to podobmě.. :yes:
Nový Touran je výborné MPV , který má dobře jezdící podvozek , pokud vyberete motor min. 150k , je to pro rodinu dobrá volba.
Avatar - Sumi2000
21. 1. 2016 10:29
Re: Hm
Touran nemá konkureci v dokonale využitém a obestavěném vnitřním prostoru.
I zavazadelník je obří vč. plnohodnotné rezervy!!
Navíc na MPV nadprůměrně dobře jezdí , vyzkoušel jsem a musím říct..fakt dobré auto.
Jen ta cena.. ;-)
18. 1. 2016 10:52
Neadekvátní motorizace
Na tak velké a těžké auto je 1,2 TSI prostě málo. Pro klidnou rodinnou jízdu by se nejlépe hodil nějaký větší atmosférický benzín (přinejmenším dvoulitr, nebo raději 2,5, když už v Evropě nefrčí šestiválce), nebo, když už mocí mermo musíme mít turbo, tak alespoň to 1,4 TSI 110 kW. Fascinuje mě ta neustálá onanie nad spotřebou těchto vozů - pokud si to někdo koupí jako nové za pár set tisíc, přijde mi naprosto nepředstavitelné, že by s tím najezdil tolik km, aby musel řešit, že si to vezme o litr či dva více či méně (navíc je otázka, jestli s takovým turbem 1,2 bude oproti tomu atmosférickému dvoulitru ta spotřeba v realitě nějak zásadně nižší - zejména když tomu dá plnej kotel na cestě třeba do Chorvatska, že. To není auto, co by denně létalo stovky km, kde i ten litr navíc může stát za jeho "kariéru" celkem dost peněz.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2016 10:56
Re: Neadekvátní motorizace
Taky bych i těch 81 kW radši viděl z dvoulitru, než z vyhnané dvanáctistovky...
Avatar - dal
18. 1. 2016 12:04
Re: Neadekvátní motorizace
S tím, že ten dvoulitr si vezme min. o 2l více paliva.
Avatar - Michal Fokt
18. 1. 2016 11:14
Re: Neadekvátní motorizace
Jak jsem testu zmínil, tato motorizace může zaujmou v případě, kdy využíváte Tourana jako "soccer mum". Mám 3 děti a MPV, které jezdí každý den právě v takovém režimu.

A právě ve srovnání s osmnáctistovkou se ukazuje, že v tomto případě downsizing reálný efekt má. Jestli bude spotřeba jednou za rok do Chorvatska stejná (nebude), je nepodstatné.

Ne, že by nebylo příjemnější jezdit se 110kW TSI, však nikomu nic nebrání si ho pořídit, ale pro spoustu lidí je rozdíl ve spotřebě podstatný a rozdíl v pořizovací ceně stejně tak. Mít nebo nemít 60 tisíc je vcelku rozdíl. ;-)
18. 1. 2016 11:28
Re: Neadekvátní motorizace
Ano, na behanie po meste, vozit decka do skoly to uplne staci. Ale v tom pripade by si v minusoch malo najst miesto aj nieco take, ako "obmedzene vyuzitie" (s danou motorizaciou). Kto chce co i len 30% nabehat po okreskach a dialniciach by mal vazne premyslat nad 1.4TSI...

Inak ten rozdiel ~60 tisic nerobi len motor, ale aj prevodovka. A tu by som povedal, ze u auta ktore prevazne chodi po meste sa ten automat moze hodit...
18. 1. 2016 12:14
Re: Neadekvátní motorizace
Ono přímé cenové srovnání není úplně korektní. 1.2TSI lze koupit jen v Comfortline za 555.900, 1.4TSI manuál jen v Highline za 617.900. V Comfortline je 1.4TSI DSG za 627.900, tedy o 72.000 dráž.

Popravdě řečeno bych minimálně vyzkoušel Opel Zafiru Tourer, který je ve výbavě Drive! s motorem 1.4 Turbo LPG (103 kW) teď za 539.900.
18. 1. 2016 13:44
Re: Neadekvátní motorizace
Skoda nevyuzitej prilezitosti, 3deti-3sedacky a k tomu foto (stacilo by aspon foto 3sedaciek v zadu), ktore by viac ukazali z tejto strany "praktickost" ako len tisic slov ;-) .
K motorizacii, pre manzelku okolo komina snad, ale komin by mal byt pre istotu na rovine. Dovca do Chorvatska, ITA, ...tiez by sa 1x do roka dala asi zniest, koniec koncom pri ceste v sobotu sa viac kvoli zapcham stoji ako jazdi :-)

A právě ve srovnání s osmnáctistovkou se ukazuje, že v tomto případě downsizing reálný efekt má.
Mozno ma,ale len za podmienky, ze bude motor dobrym sluhom aspon 4-5rokov bez naroku na drahsi servis a bypass motoru :-! .
19. 1. 2016 09:01
Re: Neadekvátní motorizace
3 autosedacky dozadu das, ale problem je se zapinanim do zamku pasu, protoze jsou autosedacky nalepene na sebe. Jde to, ale je to o zlamani ruky - chlap s velkou rukou ma proste problem.
Pro 3 autosedacky je lepsi volba vetsi MPV jako je S-Max, Sharan atd.
19. 1. 2016 00:39
Re: Neadekvátní motorizace
Asi takhle - jezdil jsem 1.2 TSI v Golfu a uplne v pohode, zadny dravec, ale jede svizne. Dokud ho nenalozis - obsazeny lidmi + zavazadly je to uz dost slaby.
Tj do vetsiho auta, zvlast pro rodinu, je to jednoznacne malo. Ale jako posunovadlo po meste bude slouzit 100% super. Jinak aspon 1.4...

Z druhe strany - Focus s 1.5 EcoBoost se 180k mi prijde docela raketa, staci i tech 150k..
Proc to rikam? Protoze bych si misto Tourana koupil C-Max prave s 1.5 EcoBoost.
Avatar - wikinko
18. 1. 2016 11:14
super
Tak sme sa dockali aj testu normálneho tourana, bez smradlavej motorizacie a v normalnej vybave, teda aj normalnej cene. Idealne auto pre rodiny, ktore jazdia len okolo domu a raz rocne do Chorvatska.
A uplne idealne pre manzelku s detmi, ked otecko ma sluzobak. V takom pripade, pri najazde cca 15tkm rocne, aj ta jednadvojka dufam vydrzi 10 rokov.
Idem sa postavit do fronty.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - AUDIRS6
18. 1. 2016 12:00
Re: super
no joooo, tak to aby si si pohol - skor ako ju nahradia 1.0 TSI-ckom... :-!
Avatar - Jaros71
18. 1. 2016 18:29
Re: super
Pro ženu do města to snad má smysl..jinak je to slabota. ;-\
Re: super
Touran ako taký nemá do mesta zmysel.
Avatar - Sumi2000
21. 1. 2016 10:27
Re: super
Když máš 2-3 děti , tak smysl má.. ;-)
19. 12. 2016 14:59
Re: super
Už jsi to řídil když to víš ??
18. 1. 2016 11:22
Pri 130 za 6 ???
"...při dálničních 130 km/h jede podle palubního počítače za šest..."

Za 6 na 100 pri 130km/h nepojde s tymto motorom ani Fabia. A Touran ma oproti nej nielen ovela vyssiu hmotnost (co pri ustalenej rychlosti sice nie je podstatne, ale na valivom odpore pneumatik sa prejavi), ale aj celnu plochu, a teda aerodynamicky odpor. Takze si tych "6" vynasobte koeficientom optimistickeho palubneho pocitaca a tachometra (~1.25), a tych 7 az 7.5 bude ovela realnejsia spotreba...

Inak ten malicky motor je do tohto (pomerne velkeho) auta nezmysel. Mozno akurat pre niekoho kto chodi prevazne po meste, vozi decka do skolky, a tak. Kdesi na okreske s tym predbiehat kamion je uz o hubu, a hnat ten motor 130tkou na dialnici je ciste trapenie. Do tohto auta fakt aspon 1.4TSI...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2016 11:26
Re: Pri 130 za 6 ???
prave do mesta na rozvoz deti do skoly a nakupy je tento typ motora ( male turbo ) najmenej vhodny ... za 3 roky jazdenia mozes takyto turbomotor uz len vies co... uz len rovno poslat na smetisko ;-\ ... ale auta su dnes aj o tom.... konzume nelogike a kvantite ... je to uz len biznis .... kto chce mpv skutocne na 10 rokov... a vie ze na nove auto o 3-4 roky nema pojde radsej kludne do versa 1,6tky aj ked nema dynamiku wrxka sticka... touran mohol byt moc pekny.... mat tam nejaku padanu 1,8 atmo a okolo 100kw.. co uz ... asi by zase az moc vydrzal a to dnes uz chce len malokto ...
18. 1. 2016 11:32
Re: Pri 130 za 6 ???
Myslel som to tak, ze v meste nepotrebuje majitel predbiehat, ani dusit ten motor s pedalom na podlahe. Tam mu to povedzme ze staci. Aky to bude mat dopad na zivotnost je druha vec. Na dialnice a okresky je podla mna tento motor v tomto aute malo...
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2016 11:38
Re: Pri 130 za 6 ???
ano to mas pravdu.... ale aj na okrske to bude stacit.... samotny vykon a dynamika tu nie je problemom podla mna u tohto motora .... mne nedava zmysel koncepcia maleho turba v mpv... ;-\ .... v niektoch autombilovych segmentoch by som navrat atmosfer hned privital . ach jaj
Avatar - dal
18. 1. 2016 12:07
Re: Pri 130 za 6 ???
A kolik chceš jezdit po dálnici? Těch 130 to pojede kopec nekopec na 6.
18. 1. 2016 12:25
Re: Pri 130 za 6 ???
Na 6 ano, ale nie za 6! ;-)
Avatar - dal
18. 1. 2016 14:01
Re: Pri 130 za 6 ???
Za 6 určitě ne spíš za těch 7,5 co jsi psal.
18. 1. 2016 13:36
Re: Pri 130 za 6 ???
Ty jsi prošel metamorfozou! ;-)
18. 1. 2016 12:01
Nástup momentu
Mohl by mi prosím pan redaktor vysvětlit, proč u motoru s deklarovaným max. momentem ve spektru 1400-4000ot./min je tolik naivní si myslet, že v praxi bude od těch 1400 otáček skutečně zabírat ? Není to spíše důvod k reklamaci ?
Rozbalit vlákno
2
18. 1. 2016 23:49
Re: Nástup momentu
Asi to bude dané tím, jak se moment měří a tedy jak křivka (ne)zohledňuje prodlevu/ nástup. Že tam je, ještě neznamená, že ho dostaneš okamžitě.
19. 1. 2016 06:27
Re: Nástup momentu
Za prvé nejede o měření ale o praktický projev
A za druhé se takové zpoždění projeví jen na nízké kvalty. Při akceleraci na předposlední nebo poslední kvalt z nízkých otáček už má motor dost času aby se nafouknul a zatáhl tak jak má. Nevěřím že by nám pan redaktor tento poznatek nesdělil
Avatar - trapid
18. 1. 2016 12:10
spotřeba
Kdy už se konečně v redakci probudí a přestanou udávat spotřebu dle palubního počítače. Copak se nepoučili z dob před několika léty, kdy pc u VW Group záměrně ukazovaly spotřebu nižší i o více než litr na sto, než byla skutečnost, právě kvůli takovým trumberům, jací tady "testují" auta?

Pro seznamovačku s autem to beru, ale pokud je článek napsaný jako TEST 8-s .
Rozbalit vlákno
10
Avatar - dal
18. 1. 2016 14:12
Re: spotřeba
Dnes ta spotřeba u koncernu sedí, max. tolerance +-0,2l.
U G7 i u Leonu byla odchylka 0,1l u OIII 0,2l.
18. 1. 2016 15:22
Re: spotřeba
Moc nechápu toho smajlíka. Potvrzuji, co píše "dal", taky mám rozdíl mezi spotřebou podle palubáku a tou reálně naměřenou přesně 0,1l/100km (Golf 7 Variant 1,4 TSI).
19. 1. 2016 00:42
Re: spotřeba
Golf 6 1.2 TSI +\- 0.2l, nekdy tak a jindy zase onak...
20. 1. 2016 19:53
Re: spotřeba
Presne mozem potvrdit co pises.
18. 1. 2016 17:34
Re: spotřeba
Je zaujímavé, že podľa testu poliakov mala Škoda Fábia s týmto motorom spotrebu pri ustálených 90 km/h okolo 5,5 l a pri tomto omnoho väčšom aute to je 4,6 l.

[odkaz]
19. 1. 2016 09:24
Re: spotřeba
Tiez mi to pride divne, hlavne ma pobavila veta "ve městě se spotřeba málokdy dostane nad sedm a půl litrů" ... mam Fabiu s tymto motorom a v meste bezne nad 8 litrov :-) (kratke jazdy do obchodu, prace a pod).
19. 1. 2016 21:47
Re: spotřeba
Město se ale nedá hodnotit. Protože není město a město, stačí trochu jiná hustota provozu a hned to lítá jinak. Se svým atmosférickým dvoulitrem dokážu projet celé město jak za 8 i za 12 (záleží odkud kam, v jakou dobu, zda vyberu třeba delší, ale plynulejší cestu a na štěstí). Já dodnes nedokážu říci, za kolik moje auto jezdí ve městě, protože ten rozptyl spotřeb je v praxi brutální.
20. 1. 2016 10:56
Re: spotřeba
Ja bych byl rad za 8-12.. Polo GTI 1.8 TSi ted v zimních kolonách rozptyl mezi 10-20l :/
19. 12. 2016 15:17
Re: spotřeba
Dlouhodobá zkušenost s TSI (přes 200.000km). Palubák je optimističtější od 0,3 do 0,5L/100km. Víc ani prd !!
Avatar - Uživatel_5340709
18. 1. 2016 12:17
Trochu mimo téma přátelé,
ale nedá mi to se nepodělit o nové zkušenosti s motorem 1,4 TSI. Celkem náhodou jsem teď asi 5 dnů jezdil jako v náhradním autě v passatu 1,4 TSI, slabší verze 92 Kw. Dojmy celkem rozporuplné ;-\ .
Na jedné straně krásně utlumený motor, na čtyřválec opravdu krásný až sametový chod, výkonová špička také celkem ok.
Ale ! ze spodních otáček pod cca. 1800 se pocitově motor sbírá jak po ránu promrzlý bezďák z lavičky. Hlavně je to cítit ve městě při pravoúhlých odbočeních, nebo při malých rychlostech, kde se dlouhá dvojka rozjíždí pěkně dlouho, než turbo trochu zabere. Řadit jedničku mi přijde trochu archaické. Ve vyšších rychlostech si to už člověk pohlídá. No a to je právě to, co je můj poslední poznatek, že když trochu řadíš, tak ti jde neskutečným způsobem spotřeba nahoru, za celý týden se průměr zastavil na 9,5 l . Bylo v tom dost město, to se musí přiznat. Z passatu celkově velmi dobrý dojem, nakonec i z motorizace. Ale když to vezmu trochu kolem a kolem, kdy downsizing má být hlavně o spotřebě, tak oproti adekvátním atmosférám mě osobně moc nepřesvědčil.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Emel
18. 1. 2016 13:05
Re: Trochu mimo téma přátelé,
Tak tenhle motor je obecně považovaný za nepříliš zajímavý, rozhodně bych podle něj nevynášel obecné soudy o downsizingu. Říká se, že reálně nepřináší moc oproti té silnější 1.2TSI. Krouťák je seškrcený myslím na 200Nm ze standardních 250 atd. Nakonec u nás se v Superbu ani nenabízí...
Avatar - Uživatel_5340709
18. 1. 2016 13:53
Re: Trochu mimo téma přátelé,
On ten krouťák 200 Nm není špatnej, ale až zabere turbo, do té doby je ten motor fakt marnej. Samozřejmě je to do jisté míry o stylu jízdy, ale pokud, chceš spotřebu kolem sedmi, musíš jet pomalu ekojízdu. Těším se na silnější 1,4 TSI 110 Kw, jestli to bude lepší.
Avatar - Emel
18. 1. 2016 14:47
Re: Trochu mimo téma přátelé,
Se spotřebou těžko říct, Passat je kus auta a pokud budeš jezdit trošku dynamicky, tak si to asi těch 9 vezme, nakonec i spritmonitor to potvzuje. Ale určitě to bude lépe jezdit.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 1. 2016 18:53
Re: Trochu mimo téma přátelé,
No možná bych si i trochu tipnul, že verze 110 Kw bude celkově lepší, navíc v běžném provozu ji člověk nebude muset tolik honit.
18. 1. 2016 16:12
Re: Trochu mimo téma přátelé,
Tady ale existuje snadná pomoc, hned několik renomovaných firem ti to seškrcení chiptuningem zruší a hnedle tam máš těch 110 kw a 250 N.m, pro které byl motor i převodovka navržený! :-) :yes:
Avatar - Emel
18. 1. 2016 16:54
Re: Trochu mimo téma přátelé,
Nejsem si úplně jistý, že to je úplně stejný motor.
18. 1. 2016 17:21
Re: Trochu mimo téma přátelé,
Je technicky naprosto stejný (když tedy vezmeme tu verzi bez vypínání dvojice válců, jakou teď používá Škodovka), rozdíl je jen v naprogramovaní řídicí jednotky. Prověřoval jsem si to. :-!
18. 1. 2016 23:56
Re: Trochu mimo téma přátelé,
Dříve měla myslím silnější verze (s 240 Nm) oproti té standardní (s 200 Nm) jinou klikovku, mimo jiné. Ale když sis to prověřoval (tedy že jsou všechny náhradní díly stejné, kromě řídící jednotky). Dá se to rozhodně udělat oběma způsoby, u VW však očekávám, že nějakou důležitou komponentu změní.

Ostatně, když se podíváš k úpravcům, typicky tu v sérii silnější verzi naladí na vyšší výkon než tu v sérii slabší. Nevrcholí obě na stejné hodnotě. Což je zvláštní, pokud by byly identické. Teď to beru obecně.
19. 1. 2016 12:50
Re: Trochu mimo téma přátelé,
To je pravda, to mě taky zarazilo.... :'-(
22. 1. 2016 12:49
Re: Trochu mimo téma přátelé,
110 kW má oproti 92 kW proměnné časování výfukových ventilů. Na to stačí přeprogramovat RJ? Ptám se jako laik.
18. 1. 2016 13:19
Re: Trochu mimo téma přátelé,
Downsizing je především o normované spotřebě.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 1. 2016 13:54
Re: Trochu mimo téma přátelé,
Ne, ne, downsizing je především o papírové spotřebě. ;-)
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2016 13:22
Re: Trochu mimo téma přátelé,
vidim to na navrat atmosfer.... nieco na styl skyactive od mazdy ( s vysokym kompresnym pomerom ) .... a ono sa aj vratia uvidite... donekonecna ten downsizing stejne nemoze ist... ak ostavame pri fosilnych palivach tak tu zadarmo jazdit nepojde a ani bez motora... este pride navrat klasiky ;-) .... japonci to davno vedia ze downsizing nie je cesta ... preto sa do turbomotorov nehrnu a verim ze nejake tie atmo motory tu budu nadalej aj v buducnosti ;-) :yes:
18. 1. 2016 13:57
Re: Trochu mimo téma přátelé,
No já nechci polemizovat s tím, jak jezdí Passat 1,4 TSI 92kw. Ale mám stejný (tedy 1,4 TSI 90kw) motor v rok starém Golfu Variant, ale spotřebu přes 9 litrů si ani nedokážu představit. Dlouhodobou i aktuální spotřebu mám 5,7l podle palubáku (5,8 l podle tankování, měřím poctivě od začátku). A to auto slouží jako rodinné, takže s ním manželka vozí děcka do školky a podobné krátké trasy.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 1. 2016 14:22
Re: Trochu mimo téma přátelé,
Těžko říci, třeba to byl trochu nepovedený kousek, ještě jako náhradní auto šel z ruky do ruky. Pro mě jsou zase nepředstavitelné tvoje dlouhodobé hodnoty, i když jsou u golfu. Rychlý pohled na spritmonitor říká, že pod 6 litrů s ním jezdí jen 15% majitelů, nejvíce jezdí kolem sedmi, což i tak považuji za rozumnou hodnotu. [odkaz]
18. 1. 2016 14:57
Re: Trochu mimo téma přátelé,
To vím, na spritomonitoru jsem zaregistrovanej taky a spotřebu máme jednu z nejnižších. Ale asi je to jako vždy hlavně o stylu jízdy, jak já, tak žena jezdíme víceméně předpisově. Přece jen pořád vozíme děti
Avatar - dal
18. 1. 2016 17:56
Re: Trochu mimo téma přátelé,
Máš tam zahrnuté i G6 když je vyfiltruješ, tak si na 6,3l/100. Dále většina jsou jezděna v D, kde se jezdí hodně dálnice, jinak by to bylo něco málo pod 6l.
19. 12. 2016 15:21
Re: Trochu mimo téma přátelé,
Patřím mezi těch 15%...
[odkaz]
18. 1. 2016 13:28
Do Turanu 1.2 TSI jako základ stačí
Nedá mi to, musím zareagovat.
Koukám že tady má většina "velké" zkušenosti s 1.2 TSI 81 (77) KW nové generace.
Já vlastním cca rok Golf Variant VII 1.2 TSI a manželka Kia Ceed 1.4 Cvvt 73 KW z roku 2014. Porovnám pro představu tyto dva motory, tedy atmosféru proti benzínovému turbu o nízkém objemu.
Spotřeba ted v zimě 1.2 TSI - 6.3l, jízdy 60 procent město 20 procent okresky 20 procent dálnice Německo, nejezdím jako závodník, ale provoz určitě nebrzdím po dálnici kolem 150km za hod.
Ceed - 6.8 l jízdy 70 procent po městě zbytek po okreskách jednou měsíčně delší jízda cca 200km. Manželka jezdí pomalu skoro nepředjíždí.
Odlišnost palubního počítače dle dotankování u Golfa někdy o cca 0,1 ukazuje více než je spotřeba někdy o cca 0.2 l méně než spotřeba. U ceedu ukazuje palubní počítač vždy o 0.1 až 0.2 méně než je skutečná spotřeba.
Předjížděcí mánevr : U 1.2 TSI je třeba většinou podřadit na 4 stupeň a auto v cca 1800 otáčkách zabere a není problém předjet auto nebo kamion který jede cca 90 km.
U Ceedu je třeba vždy podřadit na 4 nebo lépe na 3 rychlostní stupeň, pak počkat než otáčky dosáhnou cca 4000 a načež se auto slušně rozjede. Jenže rozdíl je jaksi v čekání na ty otáčky a to dost výrazný.
Takže podle mě 1.2 TSI není žádnej trhač asfaltu a nástroj pro závodníky, ale slušně jedoucí motor na úrovni atmosférických 1.6 nebo slabších dvoulitrů, ve většině případů v nízkých otáčkách rychleší a celkově úspornější než ony. Píši o atmos. motorech starších např 1.6 GDi, ale jsou tu i vyjímky třeba mazda . Co se týká spolehlivosti až na to co uvádí bigtoudy1 jsem nic neslyšel.
Pro Turan je tedy podle mě jako základ tato motorizace plně dostačující, takže ve většině věcí souhlasím s recenzetem.
Rozbalit vlákno
10
18. 1. 2016 13:35
Re: Do Turanu 1.2 TSI jako základ stačí
Nepleť si Tourana s Golfem, tam kde v Golfu ještě relativně stačí, tady u většího, těžšího dostavníku je jednoduše maximálně na jízdy kolem komína, jak naznačil testér.
Je to základní motorizace a nic víc se od ní nedá očekávat. Pro mě je tento motor akceptovatelný opravdu max v rámci nižší střední... ;-)
18. 1. 2016 13:52
Re: Do Turanu 1.2 TSI jako základ stačí
webpaja - jsem rád že si rozumíme, napsal jsem to stejně v poslední větě :-) .
Avatar - wikinko
18. 1. 2016 21:25
Re: Do Turanu 1.2 TSI jako základ stačí
paja ale presne o tom to je. zena moze deti odviezt do skolky aj na zakl motorizacii. do chorvatska sa pojde oteckovym sluzobnym superbeckom.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2016 14:57
Re: Do Turanu 1.2 TSI jako základ stačí
To porovnání by dávalo smysl ve chvíli, kdy bys oběma autama jezdil sám a stejným způsobem. Takhle je to spíš srovnání dvou řidičů. Protože i pomalý jezdec může jezdit "za hodně" jen tím, že nesprávně řadí a moc točí motor...
18. 1. 2016 15:13
Re: Do Turanu 1.2 TSI jako základ stačí
Jasný chápu, dodám k tomu tedy. Nedávno jsem si na týden museli vyměnit auta (oprava zrcátka) a já si do Německa (kde jsem přes týden) vzal Ceeda ona měla Golfa. Výsledek moje spotřeba u Ceeda 7,4l. Její spotřeba u Golfa 5.6l . Tak asi tak.
Avatar - Jaros71
18. 1. 2016 18:34
Re: Do Turanu 1.2 TSI jako základ stačí
To je pěkný , ale s Touranem , což je větší vyšší auto , bys měl tak o 2 litry spotřebu vyšší.. ;-)
18. 1. 2016 19:06
Re: Do Turanu 1.2 TSI jako základ stačí
Jojo pěkný to je ;-) , a je možný že v Turanu budu mít spotřebu vyšší o 2L i když silně pochybuju. Akorát já tady spíš reagoval na určitý nepravdivý informace o motoru 1.2 TSI, který tady rozšiřujou různý experti, kteří TSI viděli možná tak fotce. Nepíšu o spotřebě Turanu,jen že si myslím že jako základ to stačí.
19. 1. 2016 01:03
Re: Do Turanu 1.2 TSI jako základ stačí
Leda tak do Fábie. Navíc TSI je stále rizikovka, i když už menší než dříve, ale papat hodně olej umí bohužel taky stále dobře.
19. 1. 2016 12:33
Re: Do Turanu 1.2 TSI jako základ stačí
Bohužel, i u nové generace motorů 1.2 TSI není něco ok. Stačí si projít Škoda forum.
Odchází přestavovač váčkové hřídele a to bez varování. Bohužel nejde říct kdy a také nepomůže ani včasná výměna rozvodů apod..
19. 1. 2016 13:18
Re: Do Turanu 1.2 TSI jako základ stačí
tento problém už tady popsal bigtoudy1. Popravdě já to jen zaslech, ale nezdá se že by se to šířilo dál. Každopádně uznávám že po předchozích problémech by se to stávat nemělo, protože každej hned zbystří při nějakém problému TSI i když se nejedná o nic velkého.
Dám příklad ze Světa motorů : po Praze jezdí taxi Oktávky s motory TSI nové generace a mají najeto 200 000 Km bez problémů.
Avatar - Ada je zase tady
18. 1. 2016 13:36
Fyziku neohneš!
A pro osobní auto je stále zdaleka nejlepší motorizací diesel! ;-)

PS: když už někdo chce mít pod kapotou bizarně zastaralý motor, možná by se dal výrobce přesvědčit k instalaci parního stroje! Ten bude v provozu také velice tichý, a oproti benzínu bude mít krouťák téměř od nulových otáček. :-) [odkaz] Takový vůz už před více jak sto lety jezdil 200km/h
Rozbalit vlákno
7
Avatar - hedvin
18. 1. 2016 13:54
Re: Fyziku neohneš!
a budeš za sebou tahat cisternu s vodou a kamion uhlí
18. 1. 2016 14:40
Re: Fyziku neohneš!
Už brzy budou sazomety jen tam, kam po právu patří... :-!
18. 1. 2016 15:38
Re: Fyziku neohneš!
A proto jsem rad za benzinovy motor v naesm MPV.
18. 1. 2016 16:53
Re: Fyziku neohneš!
Ada: proč téměř ? Parní stroj má plný krouťák z úplně nulových otáček
19. 1. 2016 23:27
Re: Fyziku neohneš!
Fyziku neohneš... Myslíte, ten typ pohonu, který, aby pořádně jel, potřebuje berli, za terorizování svého okolí. Znouzecnost vydávat za přednost není nic chvályhodného.
20. 1. 2016 09:46
Re: Fyziku neohneš!
Fyziku sice neohneš, ale vývoj také ne. Rozhodně jedu radši za moderním benzínovým motorem než za dieselem......lépe se mě dýchá víííš.
Re: Fyziku neohneš!
Najlepší pohon osobného auta je elektrický.
18. 1. 2016 15:49
snim ci bdim?
ze by opravdu koncila doba smradlavych dyslu a vracela se doba cistych benzinu??
Rozbalit vlákno
1
Re: snim ci bdim?
Odkedy je benzín čistý?
18. 1. 2016 16:06
realne porovnanie TSI vs TDI
pri porovnani zakladneho benzinu a zakladneho dieslu nikoho nemoze presvedcit diesel. kultivovanost, hluk, DPF, kurenie, namahanie dvojhmoty, turbo a vstrekovace nespominam kedze ich ma aj TSI ale patri sa povedat ze v TSI by mali aj tieto suciastky odolavat dlhsie. jedina vyhoda dieslu je ze realne ma pohonne hmoty budu stat predsa len menej, cca 1000-1500eur na 100000km (v CZ menej kedze ceny benzinu a nafty su takmer rovnake) takze cela investicia sa vrati pri 200 000km, no bezne dvojhmota, DPF atd... nevydrzi
Rozbalit vlákno
1
19. 1. 2016 07:44
Re: realne porovnanie TSI vs TDI
AutoBild porovnal v tohtorocnom januarovom cisle benzin a diesel kedy sa, co oplati kupit v D po zapocitani nakupnej ceny, spotreby, dane, poistky, ...
pre Tourana a Superb uz bol v ich ociach a prepoctoch lepsi ten 110kW 1.4 benzin ako 110kW TDI, aj ked spotreba u 1.4 bola pri vyssich rychlostiach jasne vyssia hlavne u Touranu , no u superbu uz menej, pri beznej jazde a eko uz je rozdiel akceptovatelny.
detto u CX3 kde 88kW dvoliter je lepsi ako 1.5d, u Renaultu Expace naopak sa 1.6 turboB neoplati, spotreba je az prilis vysoka oproti 1.6biturbu .
18. 1. 2016 16:40
To jako vážně???
"Při ustálené jízdě devadesátkou si řekne pouze o 4,6 litru benzinu a při dálničních 130 km/h jede podle palubního počítače za šest." U MPV??? >:D

Jak já bych chtěl někdy být u toho, jak redaktor jede v benzínovym MPV při 130km/h za 6 a na okresce za 4,6. Možná pár set metrů někde z kopečka.

Proč se vlastně ještě dělaj motory na naftu???
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Uživatel_5340709
18. 1. 2016 17:17
Re: To jako vážně???
Protože ti jezdí za 3,6 l . :-)
18. 1. 2016 18:01
Re: To jako vážně???
... z toho kopečka... :*)
Avatar - Uživatel_5340709
18. 1. 2016 19:00
Re: To jako vážně???
Ono je právě otázka, jakou má vypovídající hodnotu odečet aktuální spotřeby při ustálené jízdě. A já si hned odpovím, skoro žádnou. Udělat solidní test spotřeby, není na takovou chvíli, jakou většinou redaktoři auto mají. To chce něco najezdit a do spotřeby zakalkulovat starty vychladlého auta a podobně.
Ale věřím, že právě TSIčka jsou přeborníci na odečty při ustálené jízdě. V tom případě bychom mohli zavést i třeba žebříček odečtů při předjíždění a pod zátěží. To by se TSIčkům asi moc nelíbilo. ;-)
18. 1. 2016 18:02
Re: To jako vážně???
Je zaujímavé, že podľa testu poliakov mala Škoda Fábia s týmto motorom spotrebu pri ustálených 90 km/h okolo 5,5 l a pri tomto omnoho väčšom aute to je 4,6 l.

[odkaz]
Avatar - dal
18. 1. 2016 18:13
Re: To jako vážně???
Asi neměli pořádně odbrzděno, fabka by se měla vejít při 90 do 5l v pohodě.
19. 1. 2016 21:55
Re: To jako vážně???
Také si myslím. 5,5 litru při 90km/h u malého turba mi přijde jako hodně vysoká hodnota, ale naopak 4,6 u takového MPV zas moc nízká.
18. 1. 2016 18:27
Re: To jako vážně???
Tak ono "při ustálené jízdě" taky může znamenat, že jsi rozjetej, jedeš a skoro nešlapeš na plyn. Mám zkušenost, že u 1.6octavia ve 160, když to auto už jen pluje a já lehce nohou koriguju plyn, tak mi palubák taky ukazuje 6.5 aktuální :-!
Akorát, když potom víc šlápnu na plyn, tak se to přepne na 14 >:D
Ono stačí, nemít nohu jako cihlu a mít v ní cit. Pak se při té "ustálené rychlosti" dají dosahovat hodně nízká čísla.
18. 1. 2016 20:37
Re: To jako vážně???
Tak předpokládá se, že ta ustálená rychlost je na tempomat.
19. 1. 2016 00:09
Re: To jako vážně???
A pěkně oběma směry.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2016 18:41
Re: To jako vážně???
Stačí vítr v zádech a líta to litr sem, litr tam...
Avatar - Ji/Ri
18. 1. 2016 18:42
Divnotest....
Větší splácaninu jsem tu dlouho neviděl. Test :no: .... k autu - k rodinnému autu, kde bude jezdit dle "testera" matka s dětmi, je prkenný podvozek a utahaný motor jedna velká otrava. Když už z toho něco chceš dostat, tak to bude žrát i děti kolem cesty. Nešťastná kombinace, unylý interier, zdechlý motor, prkenný podvozek, otázka je spolehlivost. Zabychařím si: mít v merku MPV tak to určitě nebude tenhle snaživý mrzáček.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ada je zase tady
18. 1. 2016 19:47
Re: Divnotest....
Jistě, chce to 2.0 TDI
Avatar - Ji/Ri
18. 1. 2016 20:32
Re: Divnotest....
Spíš HDi. Lepší nafta v main není.
18. 1. 2016 23:06
Re: Divnotest....
Pokud je na tebe 1,2 moc tak zkus Maxe s třívalcovým litrem, ještě ušetříš na poviném ručení >:-[]
Ach ten smradľavý diesel...
Tak úbohý, primitívny a tendenčný článok sa dá čítať asi len na ACZ. Aspoň v niečom je jednotka...
Rozbalit vlákno
2
18. 1. 2016 23:24
Re: Ach ten smradľavý diesel...
Diesly ŠKODA opravdu smrdí a čoudí, autor článku má pravdu. Ostatní značky jsou v pohodě. Nevěřím ale udávané spotřebě škodovek. Jednak tachometry ukazují více než je skutečnost a počítač tak vypočítá nižší spotřebu a jednak jsou škodovácké motory dost technicky zastaralé a karoserie krabicoidní. Kdyby autor článku napsal do Vatikánu o spotřebě škodovek, Franta by to jistě uznal za zázrak.
Re: Ach ten smradľavý diesel...
Ty si tiež prípad...
Avatar - JohnST
18. 1. 2016 23:29
Touran 1,2TSI
Autor neviem, kde berie tie spotreby? My mame dva ten motor v dvoch firemnych autach a to nie su MPV a tie spotreby su vyssie.Okolo 7,5L. Naco je dobre toto zavadzanie? >:-[] :no:
Rozbalit vlákno
3
19. 1. 2016 08:19
Re: Touran 1,2TSI
tak zrovna firemní auto bych nebral jako vzor pro spotřebu, když vidím jak se ke služebním autům většina chová tak mít auto ruce tak jim nafackuje :-)
19. 1. 2016 08:22
Re: Touran 1,2TSI
používáš spravne sajtrpaku??
do 7.5 se v prumeru vejdu s 1.8tsi.
Avatar - JohnST
19. 1. 2016 23:30
Re: Touran 1,2TSI
Dedkovskym stylom jazdy mozno. >:-[]
19. 1. 2016 00:59
1.2 TSI - to určitě
Nic proti samotnému MPV, ale článek na mě působí jako nějaká povinná antikampaň na diesel, nebo reklamní článek na šrotovní motory TSI. Navíc tu spotřebu si autor doslova cucal z prstu a nebo je to profík v ekojízdě >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Magister
19. 1. 2016 11:06
Re: 1.2 TSI - to určitě
Tak tento motor je dobrý do Fabie, ale jinak ne. Na tohle je moc malý.
Avatar - Emel
19. 1. 2016 11:21
Re: 1.2 TSI - to určitě
Pro Octavii / Golf je silnější 1.2TSI s šestikvaltem příjemný základ.
Avatar - CHerokee
19. 1. 2016 22:50
Re: 1.2 TSI - to určitě
To si zas taky nemyslím. Octa je rodiné auto 4 lidi + zavazadla a ten motor se bude trápit.
19. 12. 2016 15:29
Re: 1.2 TSI - to určitě
Bože můj ! Proč by se měl jako trápit ?? Proč ? Při 130km točí 50% z maxima. Při 90 se sotva převaluje. Maximálka skoro skoro 200km. V Německu jsem s totálně přetíženou Octou jel trvale 160km a motor si vrněl jako kotě. Někdy se v tom projeď a pochopíš, jaké plácáš nesmysly !
19. 1. 2016 09:20
Cena, cena, cena
Pozeral sa niekto aj na cennik? Najzakladnejsi Touran s 81kW 1,2 TSI 556 tisic ? To mi pripada fakt moc, ja tej cenovej politike VW naozaj nerozumiem, kto to kupuje ?

Za 533 tisic mam zakladnu Mazdu CX5 so 121 kW dvojlitrom
Rozbalit vlákno
5
19. 1. 2016 13:50
Re: Cena, cena, cena
Pssssttt !!! Víš kolik zaplatila automobilka redaktorům za reklamu? Pamatuj, že koho chleba jíš, toho píseň zpívej.
19. 1. 2016 23:15
Re: Cena, cena, cena
Však také Vámi zmiňovaná Mazda je vůz kategorie SUV a ne MPV. A myslíte, že auto dělá jen výkon motoru.
Avatar - Sumi2000
20. 1. 2016 01:59
Re: Cena, cena, cena
Mazda CX5 patří jako konkurent k Tiguanu..a je to pěkné SUV.
MPV MÁ MNOHEM VĚTŠÍ ZAVAZADELNÍK A DOZADU DÁŠ 3 AUTOSEDAČKY..
Takže srovnání je zcela mimo.
20. 1. 2016 08:49
Re: Cena, cena, cena
OK tak inak. V triede MPV su rozdiely este vyrazne vyssie... Nechapem co tym chces povedat, ze MPV maju byt koli kufru drahsie ako SUV? Cenniky hovoria nieco ine...

Zafira Tourer 1,4T okolo 520 tisic, momentalne akciovo za 430 tisic

Peugeot 5008 a Renault Gran Scenig v zaklade pod 400 tisic...

Ford C-Max 402 tisic v zaklade...

atd...
Avatar - Jaros71
20. 1. 2016 09:39
Re: Cena, cena, cena
Mazda musí k Touranu srovnat svoje MPV Mazdu 5..a ta už je za zenitem , i prostorově a designem nic moc.
20. 1. 2016 11:04
Cena, cena, cena
1.4 TSi 110kw 250nm v O3, najeto 38k km, dlouhodobá spotřeba na 6.5l, tahá krásně, ve vyšších rychlostech na dalnici netřeba podřazovat ani pri předjíždění ve stoupání a kdyz je treba rychle předjet nekde na okresce, tak se s radosti nechá vytočit a turbo na sebe nenechá dlouho cekat.
Rozbalit vlákno
0