Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zapomenuté prototypy Škoda: Klikatá cesta k Favoritu

Od poloviny šedesátých let Škoda věřila hlavně motoru vzadu a pohonu zadních kol. Postupem let to ale bylo třeba změnit, koncepce v případě malých aut zastarala.
Zpět na článek
27. 1. 2016 08:26
27. 1. 2016 13:26
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
27. 1. 2016 13:28
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
27. 1. 2016 13:34
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
27. 1. 2016 13:30
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
27. 1. 2016 19:45
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
27. 1. 2016 13:27
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
27. 1. 2016 13:29
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
28. 1. 2016 10:16
27. 1. 2016 08:26
...
Kloubovej hridel s vyjimkou nekterych 4x4 imho k pohonu predni napravy neni potreba - soudruhum chybel spis homokinetickej kloub...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
27. 1. 2016 08:52
Článek opět ukazuje
neschopnost tehdejších soudruhů aparátčíků sesmolit obyčejný 5D hatchback, přestože vedeni polit-byrem, už už měli vyladěný poslední detail, nakonec to přece jenom za těžce vydělané chabé devizové rezervy svěřili Bertonemu. :-) . Mě se po té době tak stýská. ;-)
Rozbalit vlákno
104
27. 1. 2016 09:47
Re: Článek opět ukazuje
to vis, na soudruhy toho bylo moc. museli vedet o vsem co se sustne, zpivat nebo hrat jsi moh jenom cenzurovane texty a do toho museli vedet o kazdym, kdo by moh napsat dva tisice slov nebo několik vet. není pak divu, ze uz nezbývala sila na takovy prizemni věci jako toaletni papir, nebo dokonce auto.
Avatar - Uživatel_5340709
27. 1. 2016 10:25
Re: Článek opět ukazuje
Proto nechápu, kde se berou v poslední době se tak množící nostalgické vzpomínky a stesky po této době. Kdo to aspoň trochu zažil, tak ví, že s čímkoliv soudruzi přišli /nejen v automobilové technice/, tak to mělo minimálně deset let zpoždění a skoro vždy to byla kopie, jak oni říkali inspirace, protože si to museli přizpůsobit svým neumětelským technologiím. Vrchol toho všeho je, že se dnes najde pár naivků, kteří přichází s tím, že socialistický vývoj byl dokonce v některých případech lepší, než ten evropský, resp. světový. >:D :-) ;-\ :*)
27. 1. 2016 11:27
Re: Článek opět ukazuje
ja bych i dokazal pochopit nejakyho duchodce, ze vzpomina, na dobu, kdy byl mladej, zdravej, chutnalo mu pivo a libily se mu holky a dnes nic z toho nema. kdyby ale neprisel listopad 1989, nejspis by uz byl davno pod drnem ...
Avatar - Uživatel_5340709
27. 1. 2016 11:33
Re: Článek opět ukazuje
Ti důchodci mají asi nějakou infekční chorobu, která se vyznačuje ztrátou paměti a soudnosti, a patrně stihli nakazit pár současných mladíků. :-)
27. 1. 2016 11:39
Re: Článek opět ukazuje
najivni zoufalci se najdou v každý spolecnosti.
me jednou nejakej podobnej zoufalec tvrdil, ze dalnici D1 mame jen diky komoušům. tak sem mu doporucil, at si na iternetu rozklikne mapu evropy a porovna dalnicni sit na zapade, kde komousi nebyli a na vychode, kde to komousi privedli během 40 roku ke krachu.
Avatar - Uživatel_5340709
27. 1. 2016 11:44
Re: Článek opět ukazuje
No jo no, Jakeš taky byl teď 20 let v noře ani nedutal, a teď má ke všemu kecy a dává do médií vyjádření. ;-)
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 11:44
Re: Článek opět ukazuje
ta choroba se jmenuje kolaborace s Rusem jako člen páte kolony: KSČ, on zde bylo cca 10% populace co díky rudé knížce byli něco víc než ostatní, v pořadníku na auto dostali kratší termín, přidělili si jakýkoliv byt v nakradeném domě, měli nemocnici kam normální lidé nemohli a kde měli to málo ze západních léků a přístrojů atd. a nejednou o tu výjimečnost přišli a protože to byli zpravidla velmi neschopní lidé jsou dnes na opačném spektru společnosti a to není příjemný pocit
27. 1. 2016 11:53
Re: Článek opět ukazuje
Bože a to tě napadlo jak? Z bývalých největších komoušů a eSTBáků jsou dnes největší a nejbohatší podnikatele kteří ohlupuji národ viz Babiš.
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 11:55
Re: Článek opět ukazuje
Opravdu si myslíte že z 1 milionů členů KSČ a 0,5 milionů čekatelů se stali vždy ti nejbohatší lidé?
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 12:00
Re: Článek opět ukazuje
Z těch lidí je dneska 25% v politice a podnikatelské světě světě a dalších 35% už nežije.
Avatar - Uživatel_5340709
27. 1. 2016 12:04
Re: Článek opět ukazuje
To že často privatizovali a jsou v politice není omluva, to jen smutný dojezd této pokřivené doby. A ještě si stihli vychovat nástupce, .................... však nemusíme chodit daleko. ;-)
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 12:13
Re: Článek opět ukazuje
Ne, to bylo k tomu výplodu jak jsou neschopní. Naopak, kdo byl kariérista za totáče, stal se po domluveném předání moci v roce 1989 ještě větším kariéristou a navíc plně využil informace a styky co měl z minula.

Z těch co vstoupili do strny v letech 1970-1989 bylo 80% kariéristů a těch co tam vstoupili že věřili nějakým ideálům atd někdy v letech 1930-1960 je dnes drtvá většina pod drnem. Protož když tam vstoupili ve věku 20, je jim dneska při nejlepším 76 a víc >:D >:D

To jen abyste si ujasnili věci.
27. 1. 2016 12:21
Re: Článek opět ukazuje
a babise bys zaradil kam??
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 12:27
Re: Článek opět ukazuje
No zcela jistě do té první skupiny. Jako pracovník hospodářské rozvědky měl proti obyčejným lidem zcela jiné informace, znalosti a kontakty.

Prostě a jednoduše, většina co tam za normalizace vstoupila tam šlo proto, aby se jich hloupá Mařenka nebo Pepíček dostali na školu, aby dostali měsíčně o 400 kčs víc za to že budou ve straně, aby se kariérně dostali výše atd atd.

Pak byl druhý extrém, co podojil ve fabrikách a jzd atd co mohl, co nebylo přibitý šlohnul, nastavěl si z toho baráky, chaty, garáže a dneska to že si namastil kapsu vydává za boj proti socialismu a považuje se pomalu za odbojáře >:D

A když spojíš tyhle dvě skupiny, dostaneš polovinu národa.

To je zas to B o kterém tu nikdo nemluví >:D
27. 1. 2016 12:39
Re: Článek opět ukazuje
10% naroda vstoupilo do strany jen aby se deti dostali na skolu?? to jsme byli teda hodne malo vzdelanej narod, jestliže podle tebe se na skolu nikdo jinej nedostal. ja se na skolu dostal i když rodice ve strane nebyli, dokonce měli rolnickej puvod a tata byl dokonce 10 roku zavrenej a celou dobu pod dohledem stb (stále pamatuju na tu kazdorocni napadne-nenapadnou policejni patrolu před barakem kolem 21. srpna).

a všichni postavili baraky z ukradenyho materialu... no nevim, ja jsem z maly vesnice a tam se krome cca 20 baraku svepomoci nepostavilo nic jinyho, z ceho by se ty cihly daly ukrást.

tak neplacej nesmysly
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 20:34
Re: Článek opět ukazuje
To si žil na zajímavý vesnici. Kde bylo jzd tak se využívali jezedácké traktory a nákladáky na dovoz písku, cementu, cihel, odovz hlíny a suti, kde byl materiál na stavbu tam se rozkradl, kde se válelo kus písku, prkna to se ukradlo, kradlo se na polích a vykrmovali se z toho prasata, husy, kachny, krůty, slepice, kradlo se dokonce ve skladech stavebního materiálu a na pilách vytvořenými dírami v plotu, ve fabrikách se dávali čokolády , kafe a cigára ve výdejnách, kde se kradlo od barvy šroubků po tachometry, světla atd.

Celé čakovice měly modré vrta za nakradené barvy na Avie. Falšovali se spotřeby, kradla se nafta a benzín, fušovalo se v pracovní době.

Můj otec dělal ve fabrikách 20 let za komunistů a strýc dělal v sts a jzd. Vím z vyprávění moooc dobře jak to chodilo

Byly borci co ukradli celé traktory a místo šrotu s nimi jedili ještě 10 let po revoluci na svých polích vrácených v privatizaci. Vše opraveno samo z dílů z jzd a zgenerálkováno za státní peníze.

Já osobně se vůbec divím, že to vydrželo tak dlouho po ekonomické stránce. Nekradlo akorát pár poctivců a ti co nemělo co protože seděli v kanclu, v knihovně nebo něco v tom stylu.
A kdo nekradl státu, okrádal lidi jako zelináři, veksláci, řezníci, hospodští atd
27. 1. 2016 22:28
Re: Článek opět ukazuje
ja pochazim z maly vesnice, kde zadny JZD nebylo, takze nebylo moc kde co ukrást.
never vsemu co se povida, nebo vidis v komediích o zivote na vesnici, ze se všechny ty baraky postavili z nakradenyho materialu, tolik toho zas v tom eraru nebylo. a paragrafu za rozkradani majetku v socialistickym vlastnictví se bali vsichni.
doba byla tak paradoxni, ze na vesnicích lidi "kradli" na vlastním, tedy na tom, co jim komunisti předtím ukradli. jako hodne malej pamatuju, jak jsme se s tatem před vanoci brodili sněhem, aby jsme si "ukradli" stromek z vlastního lesa, kterej rodine předtím komunisti ukradli a to bylo asi tak vse co si tata dovolil.
ano, pochazim z rolnicky rodiny, který ale komousi vse ukradli a vyhnali. když nam to komousi po 40 letech vratili, objekty byly tak zplundrovany, ze to bylo na demolici.
ty jsi tu dobu evidentne nezazil
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 22:40
Re: Článek opět ukazuje
Ve většině vesnic JZD nebo STS byly nebo Státní statky. Jinde zas stavební podniky, fabriky a státní statky.
27. 1. 2016 23:05
Re: Článek opět ukazuje
a protože komousi az na výjimky jen plundrovali ukradeny majetek, tedy nestaveli zadny novy kraviny atd, nebylo logicky kde ukrást ty cihly na ty novy baraky
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 23:11
Re: Článek opět ukazuje
proto se stavěly kulturáky, se spotřebou materiálu asi tak 10x větší, byl na to vymyšlený způsob odpisů, například poškozený materiál počasím, bolševik rozkrádání podporoval, bolševici na kradení mají založenou ideologii, ovládal tim lidi, protože všichni na všechny něco věděli byli všichni vydíratelní, když jste nebyl politicky poslušněj stačilo vás vyzvat, abyste předložil účtenku za materiál na garáž a buď jste si své postoje rozmyslel nebo jste si šel sednout za rozkrádačku
Avatar - Uživatel_5340709
27. 1. 2016 12:23
Re: Článek opět ukazuje
Výborně, a režim, který vyplodil a vychoval takové lidi, ty vychvaluješ a rád na něj nostalgicky vzpomínáš.
To jen tak pro pořádek.
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 12:34
Re: Článek opět ukazuje
Já?
Já neobhajuji lidi kteří to vedli ani způsob kterým to vedli, neobhajuji Stalina , procesy, bolševiky atd.

Já to obhajuji to, že lidi ve východní bloku uměli něco vytvořit a že to fungovalo a taky to že v současném rusku taky umí něco vytvořit, že to funguje a je to i moderní.

Další věc je pak odlišný pohled na řešení stárnutí obyvatelsta, jak to řešit atd.
Já neobhajuji nikde systém jako celek, maximálně vybrané prvky z něj.

Je sice hezké, jak se tu snažíte ze mě dělat bolševika, ale to jste bohužel na špatný adrese >:D
Avatar - Uživatel_5340709
27. 1. 2016 12:36
Re: Článek opět ukazuje
Děláš ho ze sebe sám.
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 13:05
Re: Článek opět ukazuje
Tvůj názor >:D
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 13:19
Re: Článek opět ukazuje
Ne, není, je nás víc co vás považujeme za bolševického provokatéra.
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 13:22
Re: Článek opět ukazuje
A je nás víc co tebe považujeme za zastydlého komunistobijce, který bojuje s větrnými mlýny a neexistujícími bolševiky, místo aby se zaměřil na skutečné problémy Evropy >:D Potažmo světa.

A Umí jen urážet a zesměšnovat >:D
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 13:28
Re: Článek opět ukazuje
Ale nelži bolševiku, nejvíc v čem ti ležím v žaludku jsou fakta, kterými udělám konec tvým lžím. Jako když jsi vyblil ódy na náklaďák ZIL 157 a já tě uzemnil informacemi o tom, že to byl plagiát americké předlohy.
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 13:30
Re: Článek opět ukazuje
Plagiát vyrobený mnohem lépe jak originál vid, asi jako s tím Buranem >:D
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 13:31
Re: Článek opět ukazuje
Copak vlhké rudé sny?
Kvalite produkce SSSR byla synonymem hrůzy a to v pořadí dodávek na: domácí trh, trh RVHP a západní trh.
Každé auto ze SSSR bylo nejen na západě, ale i u nás, zkontrolováno (brzdy, elektro, geometrie, chod motoru, olej, výbava), protože auta neměla často ani správně zapojenou elektřinu, fungující brzdy nebo byly chyby v mechanice podvozkových částí o rozkradené výbavě a nízkých hladinách oleje ani nemluvě. A to mluvíme o osobních autech, nákladní na tom byla násobně hůře. Proto se ruská nákladní produkce téměř nedovážela do zemí RVHP.
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 16:03
Re: Článek opět ukazuje
Jo a cim jezdily armady rvhp? Zil jako sneznou frezu nebo Gaz 66 jako vrtnou plosinu si asi nevidel vid. Jiste ze pro civilni sektor se nedovazela kdyz jsme meli pragu liaz a tatru, polaci jelz madari
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 17:35
Re: Článek opět ukazuje
My zde mluvíne o armádní výzbroji?
Mluvíme zde o osobních autech max. nákladních autech pro podniky, výzbroj musela armáda kupovat povinně ne že to byly kvalitní auta.
Už jste tolikrát dostal na budku, tak tu nemluvte o ZILech a dalších ruských plagiátech západních předloh.
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 19:50
Re: Článek opět ukazuje
ten ZIL, Ural nebo Kraz sou vyrobeny tak robustně a tak snadno opravitelné, že jezdí i po 50 letech. Stejně jako ameriky na Kubě jezdí po 60. letech.

Jestli vám to ještě nedocvaklo tak přesně proto mam rád americkou i ruskou techniku. Design, vdrrž, předimenzování, robustnost.

Tak tu nemelte cinty o nepolehlivých nákladácích, sou prověření Sibriří, vedry a písky arabských a afrických zemí či Kubou , Venezuelou, irákem, Libyí atd. Všechny extrémní podmínky zvládají perfektně a s gracií. Stejně jako poctivé americké železo.
Avatar - Dylan McKay
27. 1. 2016 19:56
Re: Článek opět ukazuje
V TV jsem viděl expedici, která jela do Mongolska se super Toyotami. Ty byla nucena brzy odstavit a půjčit si staré ruské UAZ 452...
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 20:28
Re: Článek opět ukazuje
Takových videí je tuna. Jak rusáci drandí na motrkách Ural a západní expedice s moderní stroji po pár stech km končí, co projede všechno Niva. Videí s nákladáky asi milion. To samé traktory Kirovec, dnes už legndární video jak se přetahuje s novým trkatorem Deutz či John Deere.

[odkaz]

chci vidět jak tohle prodeje třeba DAF a kolikrát. Tenhle Kraz to jezdí třeba denně 15 let >:D
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 21:44
Re: Článek opět ukazuje
Až na to, že motorky Ural nejsou ruské: https://en.wikipedia.org/wiki/IMZ-Ural
ani traktor Kirovec >:D >:D >:D
Ten prodejce DAF produkuje auta konfortní, bezpečná s násobně nižší spotřebou a hlavně na podmínky, silnice vyspělého světa. Pokud by měl nový obchodní, plán určitě by se uměl vrátit k primitivní konstrukci svých modelů odpovídající 50 letům minulého století pro zaostalé a rovzojové trhy, které se opraují jen kladivem, ostatně on jej vyráběl, ale nezastavil se v 50 letech: [odkaz]
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 22:04
Re: Článek opět ukazuje
Ne? Irbitskiy Mototsikletniy Zavod) is a Russian maker of heavy sidecar motorcycles >:D

Já myslím že to ruské je. Navíc současná verze má vstřikování atd.
Pokud narážíš na válečné BMW sahara, tak s tím to má spolčnho asi tak 2% dílů

Kirovetz Group, sídlo Petrohrad. Pokud si byl na odnách dějepisu tak ten leží v rusku.
A rostelmash sídli v rostově na donu. Taky rusko. blbý co
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 16:05
Re: Článek opět ukazuje
Madari rabu rumuni roman ndr ifu atd
27. 1. 2016 16:31
Re: Článek opět ukazuje
Až na to, že Buran vzlétl pouze jednou a raději bez posádky. :-! Podobná blamáž bylo i TU 144, ukradená kopie Concordu, která hned při své světové premiéře na aerosalónu v Paříži spadla. Ale hlavně, že ruští soudruzi byli o pár měsíců první! >:D
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 19:57
Re: Článek opět ukazuje
Je ukradené kolikrát letěl, důvody proč letěl jen jednou hledej u Gorbačova a Jelcina.

Je důležité že přistál plně naváden a řízen počítačem bez zásadhu obsluhy - to space shuttle nikdy neuměl a že měl daleko lepší tepelnou ochranu. Navíc motory zažehnul až při odpoutání od energije, narozdíl do space shutlle.

Koroljev, Lozino-Lozinskij nebo Gluško nebyli žádní idioti a opilí mužici víš. Ale to bys o tom musel mít opět něco načteno.

Je zajímavé, že ti rusáci, kteří všechno okopírovali to vždycky měli lepší jak usa. Sranda co. Popř to uměli vyrobit za 40% ceny s parametry dosahujícími 90-95% amerického ekvivalentu.

Na takový MIG 25 Foxrot čuměli amíci jak puk a zejména když se dozvěděli kolik stojí výroba.

Můžu pokračovat ještě 14 dní s příklady, od ekranoplánu LUN po haldu dalších věcí.

Jo a proč jim západ prodával ty licence?
Že by podle legendární věty "ty prodaj nepříteli i provaz, na který je pak oběsí" >:D >:D Zisk je zisk že
Avatar - Dylan McKay
27. 1. 2016 20:01
Re: Článek opět ukazuje
Někde udělali soudruzi chybu: [odkaz]
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 21:50
Re: Článek opět ukazuje
jo jo, po jediných třech hodinách letu ve svém životě, to je hned vidět jak dohnal a předehnal ten západ
úzasné je od vás číst, jak vaši soudruzi v Sovětském svazu měli všechyn ty plagiáty kvalitnější než prohnilý kapitalisti v USA, od který se obtěžovali je kopírovat, užasné potkat někoho kde všechno v SSSR zkoušel a všechno zná, to jste musel být aspoň v ÚV nebo nejste vy jen bolševický kecal?
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 20:37
Re: Článek opět ukazuje
Tu 144 spadlo proto, že to bylo špatně porušené a že oni chtěli dělat manévry, které měli zakázané.
Odešla tam jistá dělnice na mateřskou a náhrada byla špatně zaškolená. Fušerská práce dělníků nic a zbytečný hazard, nic jinho za tím pádem nestálo.

Cituji:
"Před aerosalónem byla ve výrobním závodě ve Voroněži elektronicky nastavena maximální možná výchylka elevonů (řídících ploch které svou činností nahrazují u křídel typu delta činnost klasické výškovky) na pouhých 5° v obou směrech pohybu při vysunutých předních pomocných stabilizačních plochách. Jde o známá „kachní křidélka“, anglicky označovaná „Canards“. Jejich funkcí byla stabilizace letu při malých rychlostech. Po jejich zatažení bylo omezení výchylek elevonů automaticky vypnuto.

Jak již bylo řečeno, oproti Concorde byl letoun TU-144S poněkud méně obratný. Můj profesor André Turcat z Toulouse po létech vzpomínal: „Concorde předváděl klasickou ukázku ovladatelnosti při nízkých i větších rychlostech. Sovětům se vůbec nedařilo dostat se alespoň na srovnatelné poloměry zatáčení, celá letová ukázka působila trochu neohrabaně. Na druhou stranu všechny přítomné překvapili solidní stoupavostí letounu. Proto bylo po prvním letovém dni rozhodnuto, že technikové pomocí přepínačů umístěných pod zaplombovaným krytem vyřadí elektronické omezení výchylek elevonů. To bylo techniky telefonicky konzultováno s výrobním závodem ve Voroněži a s ohledem na příjezd jejich stranické delegace na aerosalón nechtěli riskovat debakl při letové ukázce. Panel s přepínači se nacházel v kabině osádky za zády kapitána, přístup k přepínačům byl blokován plechovým krytem se šrouby a závlačkami od výrobce včetně plomb. Ty byly samozřejmě při manipulaci v Paříži techniky odstraněny. Dotyčný letoun byl tímto panelem stále ještě vybaven i v době aerosalónu, jelikož nebyly hotovy všechny letové testy prvního sériového stroje …

Nikdo z techniků ovšem nemohl tušit, jak byla zapojena kabeláž u tohoto panelu. Výrobce v dokumentaci jasně nařizoval, aby byly provedeny všechny nezbytné testy. To platilo zejména v případě, kdy došlo k zařazení dalších elektronických pulzů přepínači v okruhu automatické stabilizace letu. To, co následovalo, je skoro nemožné uvěřit … Osoba odpovědná za správné zapojení kabeláže do všech sběrnic včetně zapojení a kontroly konektorů odešla na mateřskou dovolenou (žena práci dokončovala v pokročilém stupni těhotenství …) a její práci dokončil v rychlosti zaškolený kolega. Ten nebyl natolik zkušený jako ona a tak se stalo, že nezapojil všechny výstupy do požadovaných konektorů… Neuvěřitelné se stalo holou skutečností.

Nebyl čas systém zkontrolovat, natož jej vyzkoušet za letu. To se stalo později v Paříži osudným okamžikem pro všechny zúčastněné. "
Avatar - Dylan McKay
27. 1. 2016 21:06
Re: Článek opět ukazuje
Ono je asi zbytečné se s někým dohadovat o pádech letadel, zvlášť když zrovna ty americké padají jako švestky. Je to jenom technika. Škoda je hlavně životů.
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 21:28
Re: Článek opět ukazuje
většinou je zatím lidský faktor.
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 21:59
Re: Článek opět ukazuje
jen bojuj bolševiku už nemáš co vyhrát, zbankorotvalo tvé milované SSSR i s jeho úžasnou produkcí, kvalitnější a lepší než na západě jak tvrdíš a vám je v průměrů 70 a ještě se dožiju jak po vás neštěkne ani pes, bohužel vás lidskou plíseň musíme snašet ještě několik let, za vaší vlády byste už své okolí nezamořovali, věk dožití byl o mnoho let nižší
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 22:05
Re: Článek opět ukazuje
Je mi 70 a v roce 1990 sem studval na 1. stupni základní školy a maturoval sem v roce 1999.
Koukám že v NSA máte nějaké divné hodiny a kalkulačky >:D >:D >:D
Avatar - Dylan McKay
27. 1. 2016 22:12
Re: Článek opět ukazuje
...vás lidskou plíseň... To je slovník jak někde od soudu s Miladou Horákovou. Chlape kam až chcete klesnout? Jste zralý na BAN.
27. 1. 2016 15:06
Re: Článek opět ukazuje
Psal jsem o těch partajnícich prospechářích kteří byli ve straně ze zjištných důvodu a dnes jsou že stejných důvodů v jiných stranách. Holt jim měli ušít ty kabáty z ježků jak jsme říkali po listopadu.
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 15:48
Re: Článek opět ukazuje
o těch já jsem nepsal nebo myslíte, že ti tráví čas v diskusi na auto.cz
27. 1. 2016 17:08
Re: Článek opět ukazuje
Tak nechápu kterých zmíněných 10% kteří měli i lepší léky, nemocnici atd. jste myslel. Dle mého to byli přesně ti co byli u lizu díky stranické knížce a jsou tam pořád díky stranické knížce jiné strany a možnosti podnikat i díky informacím které se běžný člověk nedozvěděl ani v devadesátých letech ani teď.
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 17:29
Re: Článek opět ukazuje
ty kteří sem píší a to nejsou rozhodně žádní milionáři, nejšastější lokace Severní Morava, nejčastější práce za bolševika Havíř, tak jako Barrichello
Avatar - Dylan McKay
27. 1. 2016 17:58
Re: Článek opět ukazuje
Vy snad musíte být nepříjemný i sám sobě :-)
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 18:02
Re: Článek opět ukazuje
zase osobní invektiva, léčíte si nějaké mindráky
Avatar - Dylan McKay
27. 1. 2016 18:08
Re: Článek opět ukazuje
Čtete někdy po sobě co píšete? Všímáte si slov, které používáte na oponenty? Jestli je to všechno v pořádku, pak vám nesmí vadit ani to, jak býváte nazýván vy.
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 18:21
Re: Článek opět ukazuje
mně to vůbec nevadí, já se do vás s radostí pustím, vy brečíte když dostanete na budku, vy jste zase nepochopil co vám píšu, tak po lopatě:
proč zase píšete komentáře ad hominem a nepíšete k tématu, líčíte si mindráky
nebo ještě jednodušeji:
nechte těch osobních výpadů a pište k tématu
Avatar - Dylan McKay
27. 1. 2016 18:27
Re: Článek opět ukazuje
Tématem jsou zapomenuté prototypy Škoda, pokud jste si nevšiml. A vy tady bojujete s komunismem, který skončil před 27 lety. Ale díky takovým jako jste vy budou mít stále své příznivce. Tomu se říká medvědí služba, když se to takhle přehání.

Vůbec nevím co jsou to ty "mindráky". Ale vy o nich píšete nějak často.
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 18:29
Re: Článek opět ukazuje
Takže když uvádím reálie doby, tak je to důvod k vašim osobním invektivám?
Potom je na snadě odpověď proč vám ta fakta tak vadí.
PS: pokud něco neznáte, stačí požádat o poučení: [odkaz]
Avatar - Dylan McKay
27. 1. 2016 18:32
Re: Článek opět ukazuje
Já netrvrdím, že mi vadí všechno. Ale je to furt to samé dokola a prošpikované osobními útoky na oponenty.
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 18:40
Re: Článek opět ukazuje
Možná když nebudete útočit a lhát tak vám ji nefláknu nazpět, myslete na to.
Viz tato diskuse. Já jsem na nikoho neútoči a vy hned na mně jako na synáčka bolševiků. Tak se nedivte, že se s takovým diskutérem nepářu.
Avatar - Dylan McKay
27. 1. 2016 18:47
Re: Článek opět ukazuje
A zase!
Chci vědět kde lžu. Synáčkem bolševiků jsem konkrétně vás neoznačil.

"špínu" jste editoval, to je dobře.
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 22:04
Re: Článek opět ukazuje
[odkaz]
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 19:58
Re: Článek opět ukazuje
Já chodil v roce 1990 na základní školu ty havíři >:D >:D
A sem rodilý pražák. solidní vymytí mozku >:D >:D
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 22:05
Re: Článek opět ukazuje
Jo aha tak proto máte takové znalosti o kvalitě ruské produkce.
Tomu jste teď nasadil korunu. To jste si zase nasral do klína. >:D >:D
Kde se ve vás ta láska v SSSR vzala, že by v rodině?
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 22:07
Re: Článek opět ukazuje
Mám, mam o tom načteno a nakoukáno sotvky hodiny filmů, dokumentů, podkladů. Stejně jako o studené válce, 2. světové atd.

Mam to jako koníček :-)
Avatar - cechblog
27. 1. 2016 22:08
Re: Článek opět ukazuje
Takže my co jsme to zažili vedem diskusi s ulhancem teoretikem. Je vidět, že jste sutdoval málo, když jste pernamentně usvědčován ze lhaní.
Tak to je tedy síla! >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 22:17
Re: Článek opět ukazuje
Jasně, já sem teoretik ulahnec a Ural není ruský výrobce motorek a Kirovec ruský výrobce traktorů. My víme - Dělají se v pakistánu a tam je prezidentem generál. Jak to říkal soudruh George Bush Junior. A jak se jmenuje ten generál? Nevím, prostě generál :o))

Hahaha. padrivnoje dějstvi klasovově vrevje

tohle radši nečti, rupne ti cévka. Američtí imperialisté kupují sovětské motockly Ural [odkaz]
A taky běloruské traktory Belarus od diktátora Lukašenka, kamaráda Moskvy. Dneska neusneš [odkaz]

A to ješt nemáš šajna o tom, jak kanadani kupovali ruské lokomotivy vid a že se v Kanadě ofiko prodávali i Lady >:D >:D >:D >:D
28. 1. 2016 14:07
Re: Článek opět ukazuje
Chcete snad říct že havíř z ostravská odpovídá tomu co píšete tady:
ta choroba se jmenuje kolaborace s Rusem jako člen páte kolony: KSČ, on zde bylo cca 10% populace co díky rudé knížce byli něco víc než ostatní, v pořadníku na auto dostali kratší termín, přidělili si jakýkoliv byt v nakradeném domě, měli nemocnici kam normální lidé nemohli a kde měli to málo ze západních léků a přístrojů atd. a nejednou o tu výjimečnost přišli a protože to byli zpravidla velmi neschopní lidé jsou dnes na opačném spektru společnosti a to není příjemný pocit

Většinu havířu co jsem v Ostravě poznal bych zařadil do skupiny neandrtálec alkoholik, ale většina z nich ani ve straně nebyla a ani nemusela. Šachta nabízela pouze nadprůměrný plat.
27. 1. 2016 12:39
Re: Článek opět ukazuje
Důvody, proč se po té době tolika lidem stýská jsou podle mě 2.

Ten první je, že vždycky bude existoval skupina lidí, která vymění část svojí svobody za nějaké jistoty. Sice nemohli nikam cestovat, spousta věcí se nedala sehnat a co se koupit dalo, stálo za pendrek, ale zase měli jistotu, že se bez nějakého rizika a snahy budou mít stále tak nějak stejně.

No a ten druhý je, jak už tady zaznělo, vzpomínkový optimismus. Ti lidi byli v té době mladí a na to se dobře vzpomíná. Navíc, změna režimu je často zastihla v době, když měli natolik režimem ovlivněné uvažování a chování, že se nebyli schopni přizpůsobit nové době a víceméně je to semlelo. Tihle lidi jsou podle mě chudáci a oběti komunistického režimu. Mě je jich spíš líto, než že bych jich měl něco za zlé.
Avatar - Barrichello
27. 1. 2016 13:20
Re: Článek opět ukazuje
Zapoměl si na třetí skupinu a to cou ti, co hákují jak otroci za 15 čistýho, z toho se maj starat o děti, platit si hypotéky nebo solit někomu 12-15 měsíčně pronájem a z toho maj radostně žít. Aby to utáhli, tak maj dvě práce a domů se jdou vyspat.

A úplně nejradostnější sou osamělé matky které někdo opustil, nemaj rodiče nebo ty je nechtěj podporovat. tuhle sem o jedné četl, skočila z okna.

Tady se jim dostane krásné rady at se odstěhují za prací do Prahy či Brna. Takže barák v beskydech nebo mostě nechaj na pospas, nebo ho prodaj za 300 000 kč, protože tma je to neprodejné, nikdo normální tam nechce a kdo by tam mohl jít sou leda důchodci co už neshání práci a chtějí mít klid, jenže ti zas na to nemaj něco kupovat. A můžou směle začít v Praze, v pronájmu a hypotéce. A když jim to náhodou nevyjde nebo onemocní, tak exekutor a most :-)

Ono vůbec je zajímavé pročíst si svodky o počtu sebevražd za rok a pak je zkusit porovnat s těmi před 1989 (a nezapomente si odečíst slovensko). Myslím že to vychází nějak 5:1 pro šoučasnou dobu >:D >:D >:D
Zajímavý co. tenhle týden už 3 pod vlakem
27. 1. 2016 13:48