Videa
Výsledek z kategorie očekávaných. Pasivní nárazová bezpečnost není dneska problém, zejména ne u lehkého a malého auta. V EuroNCAP očekávám maximálně tři hvězdy, protože v sérii nebude milión pípátek a blikátek, na kterých teď NCAP staví "bezpečnost".
jak píšeš, NCAP přidá hodnocení bezpečnosti na základě cedulek na clonítku a obrázku na boku palubní desky. To je absolutně zcestný. Pravdou je, že nevím, jak velký vliv na hodnocení to má. V případě, že by se nezvýšil počet hvězd na základě nálepek v autě, asi bych s tím neměl problém.
...byla v dnešní době ostuda. Uvidíme až to bude mít EURO NCAP, myslím, že to bude na úrovni Dacie, pokud to bude lepší, tak jen dobře pro ruské řidiče.
P.S. Jinak pro Barichella - proč by zrovna bolševici měli pomlouvat ruský výrobky? Máš v tom nějakej zmatek, doporučuji wikipedii.
Nebo taky věříš, že útok na Zimní palác zahájil křižník Potěmkin a na jeho památku staví soudruzi v Sovětském svazu Potěmkinovi vesnice??
P.S. Jinak pro Barichella - proč by zrovna bolševici měli pomlouvat ruský výrobky? Máš v tom nějakej zmatek, doporučuji wikipedii.
Nebo taky věříš, že útok na Zimní palác zahájil křižník Potěmkin a na jeho památku staví soudruzi v Sovětském svazu Potěmkinovi vesnice??
Protože ti co tady nejvíc řvou proti ruské technice se chovaj jako ti bolševici. Proto jim říkám bolševici >😒] >😒]
V Rusku je fasisticky rezim a v EU marxisticky. Takze európski marxisti, nemajú fašistu Putina v láske. Keby bol Putko bolševik, to by boli s euromarxistami kamoši.
Tak toľko k crash testu novej Lady >😁
Tak toľko k crash testu novej Lady >😁
Vypadá to, jako by rusáci uprali s žigulem do basy s vercajkem a šprajcli to vyvráceným stolem. >😒] Na videu to vypadá, že to má skutečně pevnou kabinu.
Jestli u toho byl Putin, tak tipuju... překážka na kusy, na Ladě ani škrábnutí?
Vesta v kontextu všudypřítomných Lanosu, Crety, Symbolu (Geely a jiné výkvěty co tam jezdí nepočítaje) není primárně špatná. Osobně to vidím jako plnohodnotnou konkurenci např. P301 a nemám s ní zásadní problém. Uvidíme co pak ukáže čas.
Výsledek dopadl až nečekaně dobře, to se musí nechat :yes😒br />
S ohledem na skutečnost, co Lada až dosud předváděla, to vypadá slibně. Vydařený design, vydařený crashtest... Teď už jen aby dokázali nasadit kvalitu zpracování na úroveň evropských vozů a přišli se solidní cenou...
Mimochodem, docela by mě zajímal srovnávací crashtest Loganu a licenčního Loganu vyráběného pod značkou Lada...
Ladě opravdu fandím, kdysi byla Samara lepším Favoritem. Snes by Vesta mohla být aspoň na úrovni Rapida... Zatím má Lada našlápnuto konečně solidně, tak konečně třeba budeme mít možnost rovnocenné volby mezi západními a východními vozy.
:yes:
S ohledem na skutečnost, co Lada až dosud předváděla, to vypadá slibně. Vydařený design, vydařený crashtest... Teď už jen aby dokázali nasadit kvalitu zpracování na úroveň evropských vozů a přišli se solidní cenou...
Mimochodem, docela by mě zajímal srovnávací crashtest Loganu a licenčního Loganu vyráběného pod značkou Lada...
Ladě opravdu fandím, kdysi byla Samara lepším Favoritem. Snes by Vesta mohla být aspoň na úrovni Rapida... Zatím má Lada našlápnuto konečně solidně, tak konečně třeba budeme mít možnost rovnocenné volby mezi západními a východními vozy.
:yes:
Pokud tvrdíš, že "Samara byla lepším Favoritem", tak jsi 1) buď nejenl Samarou, 2) nebo jsi nejel Favoritem, 3) nejel si ani s jedním z těchto vozů. Protože jinak bys musel vědět, že jízdní vlastnosti a komfort byl ve Fáčku výrazně lepší, o designu ani nemluvě! :-!
Co bylo lepší na designu? >😁
Pokud nevidíš zásadní rozdíl mezi šmrncovním návrhem světově uznávaného italského studia Bertone (byť s vnucenými kompromisy danými neschopností českých dodavatelů) a neskutečně toporného designu ruských soudruhů, tak pak se fakt nemáme o čem bavit! >😁 >😁 >😁
To nevidím, zejména když na Samaře se podílelo Porsche >😁
[odkaz]
[odkaz]
Fakt zásadní rozdíl
[odkaz]
[odkaz]
Fakt zásadní rozdíl
Hmm, to je asi náhoda, že jsi sem dal fotku Samary v e😜ortním provedení, nabušenou dodatečnou výbavou západního importéra ze všech stran a proti tomu standardní verzi Fáčka, navíc s tou nejošklivější verzí masky, která se na ně kdy montovala, že? Koukám, že používáš klasické metody bolševické propagandy...
A co takhle fotky interiéru, kde má Samara asi o 10 cm víc vysunutý volant proti řidiči, než by měla mít, chybí jí otáčkoměr atd., nemluvě o její "specialitě" - příčné kovové výztuze v předních opěradlech, která při nárazu zezadu hrozila zlomením páteře? >😁
A co takhle fotky interiéru, kde má Samara asi o 10 cm víc vysunutý volant proti řidiči, než by měla mít, chybí jí otáčkoměr atd., nemluvě o její "specialitě" - příčné kovové výztuze v předních opěradlech, která při nárazu zezadu hrozila zlomením páteře? >😁
Cituju: " V roce 1980 podepsala ruská automobilka dohodu o spolupráci s Porsche a UTS (dceřiná společnost Fiatu pro dodávku technologií). Lada pro samaru nakoupila víc než 20 různých licencí od zahraničních firem. Vůz moderních tvarů s pohonem přední nápravy tehdy vznikal ve spolupráci s inženýry německé továrny Porsche."
Porsche vyvíjelo motor a podvozek, nikoliv ale design karoserie. Ten je čistě ruský. V roce 1977, kdy vznikl, nebyl zase tak špatný, ale do výroby se bohužel dostal až v roce 1984... Bertone navrhl Fáčko v roce 1983 a je to znát... Bohužel musel pracovat s vysokými parabolami, které PAL vyvinul právě pro Samaru, tak dal Bertone světlům alespoň hezčí tvar vnitřních okrajů... :-!
Designu Samary hodně škodila také její velká světlá výška (vč. vysoko končících nárazníků), která byla nutná pro ruské mizerné silnice a neuvěřitelně ošklivá "zobákovitá" maska chladiče. :-!
Designu Samary hodně škodila také její velká světlá výška (vč. vysoko končících nárazníků), která byla nutná pro ruské mizerné silnice a neuvěřitelně ošklivá "zobákovitá" maska chladiče. :-!
Tentokrát s tebou nemohu souhlasit. Pocity a dojmy totiž nelze kvantifikovat. Fávo trpí hmotovou nerovnováhou, posuv všeho vzad je daň za krátký rozvor (o technice a pověstné subtilnosti konstrukce raději nemluvě). Samara v rukou šikovných mechaniků byla skvělým autem své doby, jednoduchým a pro horší silnice, ale funkčně zcela vyhovujívím. Sezení v ní bylo lepší než v tragických seslích Favoritu, mohu osobně potvrdit nejen existencí lumbální podpory. To, že byl vagon zmetků, za to nemohl Rus, ale jeho nekompetentní bolševické vedení, ostatně u nás zejména v TAZ to bylo totéž.
Ano, to uz jsme nekde slyseli... Kazdy cesky vyrobek je 10x lepsi nez ten rusky, vzdycky.
Ani te nazarazi ze Favo je tak na urovni Vaz 2106? Samozrejme Bertone, ano Cesi si zase lizli tak se to musi nejak obhajit >😁
Co je nam do toho ze ho nikdo Tatrovku nebo kterekoliv ceske "letadlo", "lokomotivu", "vagon" atd nechce? Co je nam do toho ze to nekresli ani Cech a vice nez pulka dilu je unifikovana a s Ceskem nema nic spolecneho?
Ani te nazarazi ze Favo je tak na urovni Vaz 2106? Samozrejme Bertone, ano Cesi si zase lizli tak se to musi nejak obhajit >😁
Co je nam do toho ze ho nikdo Tatrovku nebo kterekoliv ceske "letadlo", "lokomotivu", "vagon" atd nechce? Co je nam do toho ze to nekresli ani Cech a vice nez pulka dilu je unifikovana a s Ceskem nema nic spolecneho?
Absolutně nechápu, co to tady meleš 😄 . A už vůbec nechápu, jak můžeš ve své době relativně moderní hatchback s motorem napříč, pohonem předních kol a pětistupňovou převodovkou srovnávat s ruskou verzí Fiatu 124 Special ze 2. poloviny 60. let s klasickou koncepcí a čtykvaltem! >😁 >😁 >😁
aha, takže Porsche vyvíjelo motor a podvozek Samary a evidentně byli podle tebe úplně neschopní, protože Favorit byl přesto lepší... >😁 8-s
A design Favoritu od Bertoneho byl nesrovnatelně lepší, i když výrobní podoba byla od Bertoneho návrhu výrazně odlišná... Jasně, nebudeme přeci posuzovat výsledek, ale velmi vydařený návrh >😁 >😒]
Z mála příkladů srovnání majitelů😒br /> - v roce 1989 jsme si koupili v tuzu Samaru 2108 3dv,karburator 5ti kvalt, bilou,48kW za 43000 bonu...jezdila jakozpraku,pamatuju jak se k nam chodili pred dum na ni divat ridici z okoli,Favorita to dalo hrave a rozhodne byla lepsi nez favo z roku 89..mela ekonomer a jezdila za 6 litru Supru 96 oktanu....mela v papirech max rychlost 150kmh...pozdeji kdyz jsem mel papiry tak jsem ji rozjel na cca 175 kmh tacho...byla super
- SAMARA!!!!! Víc ti neporadím. Není co,. Když do ní sedneš a obuješ dobrý gumy, tak ji ani neutrhneš a jezdíš dálku pod 6 a kombinaci za 7 až 7,5.
Pracují ve škodovce, ale proč myslíš, že ani né po 24 hodinach od bouračky jsem chtěl zase samaru. Motor už ani víc bezúdržbovej být nemůže. Ventily se seřizujou po 60 000km a rozvoďák se mění asi po 70 000. Jinak měníš jenom oleje a filtry.
Je měkká a má dobrý jízdní vlastnosti. Trochu drnčí,interiér, ale to se musí dát do pořádku a trochu se to zlepší. Trochu víc se musí šlápnout na brzdu, ale na to se snadno zvykne. Má vysší světlou výšku než kterýkoliv jinný auto, ale zase je celkově nizší, než favorit nebo fabka. A je i relativně bezpečná...
Takže asi tolik k tomu, jak byl ten skvělý Favorit lepší >😒]
A design Favoritu od Bertoneho byl nesrovnatelně lepší, i když výrobní podoba byla od Bertoneho návrhu výrazně odlišná... Jasně, nebudeme přeci posuzovat výsledek, ale velmi vydařený návrh >😁 >😒]
Z mála příkladů srovnání majitelů😒br /> - v roce 1989 jsme si koupili v tuzu Samaru 2108 3dv,karburator 5ti kvalt, bilou,48kW za 43000 bonu...jezdila jakozpraku,pamatuju jak se k nam chodili pred dum na ni divat ridici z okoli,Favorita to dalo hrave a rozhodne byla lepsi nez favo z roku 89..mela ekonomer a jezdila za 6 litru Supru 96 oktanu....mela v papirech max rychlost 150kmh...pozdeji kdyz jsem mel papiry tak jsem ji rozjel na cca 175 kmh tacho...byla super
- SAMARA!!!!! Víc ti neporadím. Není co,. Když do ní sedneš a obuješ dobrý gumy, tak ji ani neutrhneš a jezdíš dálku pod 6 a kombinaci za 7 až 7,5.
Pracují ve škodovce, ale proč myslíš, že ani né po 24 hodinach od bouračky jsem chtěl zase samaru. Motor už ani víc bezúdržbovej být nemůže. Ventily se seřizujou po 60 000km a rozvoďák se mění asi po 70 000. Jinak měníš jenom oleje a filtry.
Je měkká a má dobrý jízdní vlastnosti. Trochu drnčí,interiér, ale to se musí dát do pořádku a trochu se to zlepší. Trochu víc se musí šlápnout na brzdu, ale na to se snadno zvykne. Má vysší světlou výšku než kterýkoliv jinný auto, ale zase je celkově nizší, než favorit nebo fabka. A je i relativně bezpečná...
Takže asi tolik k tomu, jak byl ten skvělý Favorit lepší >😒]
Já bych ti tady mohl taky vypočítávát mé pozitivní osobní zkušenosti s Favoritem z r. 1988, stejně jako jeho nedostatky. Přesto trvám na tom, že po stránce jízdních vlastností a jízdního komfortu a stejně i designově to bylo povedenější auto a potvrdila to i řada zahraničních dobových srovnávacích testů těchto dvou vozů, provedená v Německu a Velké Británii. Jejich výsledek byl v podstatě vždy stejný - Favorit je nejpříjemněji jezdící auto, které kdy bylo vyvinuto za železnou oponou (ano, stejně jako Samara se západní pomocí, vč. firmy Porsche). Je ovšem fakt, že Samara měla ve své době modernější motor OHC s pěti ložisky na klice (ovšem ne celohliníkový, jako Fávo), který byl navíc vyráběný ve třech kubatůrách.
Jeden podstatný rozdíl tu ale přece jen je - po vstupu VW do Škodovky šla kvalita Favoritů citelně nahoru a po modernizaci na Felicii byla u tohoto auta odstraněna většina jeho konstrukčních nedostatků. Naopak kvalita Samary po roce 1990 ještě více upadala a jediné slušné kusy se montovaly ve Finsku... Facelift se zaoblenou přídí už se do prodeje v západní Evropě ani nedostal a pokud je mi známo, tak se Samara ani nikdy nedočkala prvků jako jsou ABS, airbagy, posilovač řízení atd. (snad možná s vyjímkou té finské produkce) :-!
Jeden podstatný rozdíl tu ale přece jen je - po vstupu VW do Škodovky šla kvalita Favoritů citelně nahoru a po modernizaci na Felicii byla u tohoto auta odstraněna většina jeho konstrukčních nedostatků. Naopak kvalita Samary po roce 1990 ještě více upadala a jediné slušné kusy se montovaly ve Finsku... Facelift se zaoblenou přídí už se do prodeje v západní Evropě ani nedostal a pokud je mi známo, tak se Samara ani nikdy nedočkala prvků jako jsou ABS, airbagy, posilovač řízení atd. (snad možná s vyjímkou té finské produkce) :-!
Ach jo, proč zase utíkáš od věci. Samozřejmě, že se Samarou to šlo od 10 k 5, zatímco VW z nevalného Favoritu vykřesal co se jen dalo a vlastně nebýt toho, že antikorozní ochrana byla jen na papíře, by tu ty auta jezdily dodnes...
Ok, tvůj názor ti neberu, že jsi byl s Favoritem spokojený.
Ale Samara byla zkrátka lepším vozem ve většině aspektů. Především pohodlnější, tišší, bytelnější, pevnější. No samozřejmě, Favorit by ruské necesty nevydržel. Favorit mohl mít kubatur kolik chtěl, na povedený motor v Samaře ale neměl.
A to jsem na Favoritu vyrůstal. Jenže to byla jedna velká katastrofa, uvnitř smrad z výparů, hluk, kastle měkká jak papír... Tohle prostě byly základy pro všechny Favority a výborná prostornost na tom nic nezměnila. Navíc Samara před 89 byla i, světe div se, ještě docela slušně vyrobená. Pak to s ní šlo už jen z kopce...
Favorit se stal solidním vozem až s FL po vstupu pod VW, těch 101 změn. Takže Favority Solitair, Silver-Line, Black-Line byly vydařené, jenže zaspaly dobu.
Ok, tvůj názor ti neberu, že jsi byl s Favoritem spokojený.
Ale Samara byla zkrátka lepším vozem ve většině aspektů. Především pohodlnější, tišší, bytelnější, pevnější. No samozřejmě, Favorit by ruské necesty nevydržel. Favorit mohl mít kubatur kolik chtěl, na povedený motor v Samaře ale neměl.
A to jsem na Favoritu vyrůstal. Jenže to byla jedna velká katastrofa, uvnitř smrad z výparů, hluk, kastle měkká jak papír... Tohle prostě byly základy pro všechny Favority a výborná prostornost na tom nic nezměnila. Navíc Samara před 89 byla i, světe div se, ještě docela slušně vyrobená. Pak to s ní šlo už jen z kopce...
Favorit se stal solidním vozem až s FL po vstupu pod VW, těch 101 změn. Takže Favority Solitair, Silver-Line, Black-Line byly vydařené, jenže zaspaly dobu.
No... to Porsche je "mantra"... ve skutečnosti se podíleli na hlavě... optimalizovali tvar pro proudění... a tím jejich "spolupráce" skončila.
😉
Taky by se dala citovat spolupráce Solexu... dodal karburátory... protože svět tou dobou už šel ke vstřikování.
Jinak i tady platilo, co u ostatních žigulíků: je tpo dobré auto, protože jezdí i po deseti letech jako první rok.
A teď si to zkus říct opačně... a dostaneš "tajemku".
😉
😉
Taky by se dala citovat spolupráce Solexu... dodal karburátory... protože svět tou dobou už šel ke vstřikování.
Jinak i tady platilo, co u ostatních žigulíků: je tpo dobré auto, protože jezdí i po deseti letech jako první rok.
A teď si to zkus říct opačně... a dostaneš "tajemku".
😉
Ano, zatím to vypadá slibně, ale nestačí jen zajistit stabilní střední část skeletu, jde také o to, jakým hodnotám přetížení je při nárazu posádku vystavena. A je opravdu smutné, že testované auto mělo jen dva čelní airbagy, to je v EU úroveň 1. poloviny 90. let! Proto mě ani nepřekvapuje, že si netroufli na boční náraz do sloupu. Uvidíme, že se ještě dočkáme. Jinak celkově se mi toto auto hodně líbí a Ladě držím palce! 😉
Vesta může mít i boční airbagy, že si někdo koupil základní verzi je věc druhá.....
Jasně, ale tady jde o výsledky crashtestu při bočním nárazu, to je pro EU naprosto zásadní věc! :-!
Mno, boční airbagy...Fiat je do Punta standardně snad dodnes nedává a Kia ještě pár let zpátky prodávala se dvěma pytli dokonce Sportage. 😄
Náklady na 8 airbagů a na jejich výměnu při vystřelení vykrádají nezbytné kvalitativní náklady na poctivou mechaniku a pouze nezbytnou elektroniku. Současný trend pseudobezpečnosti připomíná nafukovací vak pro sjezdaře. Zaplať bůh za tvanlivá starší auta z devadesátých, co jezdí opečována dodnes a mnohdy lépe než ty dnešní parafráze.
Výsledek je scie dobrý ale je důležité jak ho zhondotí EuroNCAP. Ta klade důraz na jízdní asistenty. Jen aby to v konečném důsledku nebyly jen 3 hvězdy jako u Dacíí.
pravda, ať žijí jakékoliv vymyšleniny EU a podobné metodiky testů, co na tom, že mne to zmuchlá, hlavně že to má spoustu kontrolek, to se počítá... >😒]
v počtu prodaných kusů na českém trhu překonají Ferrari.Já myslím,že snad jo,ale ne o moc. >😁
„Pokud budeme mluvit o soupeřích z řad vozů vyráběných v Rusku, tak Vesta je na stejné úrovni jako lídři hodnocení,“
Takže mezi vozy vyráběných v Rusku... je novinka na úrovni těch nejlepších, letitých... tak chlaďte nadšení.
Já považuji za pravděpodobné, že je lepší než ZAZ 968...
😉
Takže mezi vozy vyráběných v Rusku... je novinka na úrovni těch nejlepších, letitých... tak chlaďte nadšení.
Já považuji za pravděpodobné, že je lepší než ZAZ 968...
😉
Jenže ono se v tom Rusku vyrábí v Kaluze/Nižnim Novgorodu i VW/Škoda pod GAZ Group >😒] 😉
To že mají rusáci zapotřebí dělat a publikovat takovýhle garážový test znamená jenom jedno... očekávejme obrovský propadák v NCAP. Kdo sází na dvě hvězdy?
Mluví se o výsledku "srovnatelném s nejlepšími vozy vyráběnými v Rusku"... což bude asi Logan, který má 3*... sázím na 3*... a nebýt absence asistentů, možná 4*.
Jasně v rusku se vyrábí jenom Logan a čínský auta. Hmmmm >😁 >😁 >😁 Vaše znalosti sou fakt tragické
Pokud by to mělo být vztažené k evropským vozům vyráběným v Rusku jako je třeba Octavia, tak by vůbec nebylo nutné to vymezovat a mluvit o "nejlepších vozech vyráběných v Rusku", mohlo se rovnou mluvit o evropské produkci. Osobně nečekám, že by Vesta mohla získat 5* z EuroNCAP.
je otázka jestli to vůbec bude EURONCAP testovat....pokud jo, 5 hvězd asi nezíská protože to nemá trapnou elektroniku....
Nicméně Vesta rozhodně nebude větší lowcost jak směšný Rapid a narozdíl od něj má poctivé motory. Velká výhoda pro konzervativní zkazníky, důchodce atd
Nicméně Vesta rozhodně nebude větší lowcost jak směšný Rapid a narozdíl od něj má poctivé motory. Velká výhoda pro konzervativní zkazníky, důchodce atd
ano, ideal pro zakazniky, pro ktere je ideal Dacia. Rapid bude preci jen trochu vys. Zejmena kvalitu zpracovani a pouzite plasty v interieru ocekavam tristni.
Zatím jsi tu směšný akorát ty Barčo. Ty jsi srovnal oba vozy? Nebo jen vykřikuješ stejným způsobem, jako když závodíš s blondýnou v SUV? 😄
Já sem seděl v Rapidu >😁 zejména místa kam není na první pohled vidět se mohou tak srovnávat s Dacií >😁
...to bych mohl říct o Caddym nebo jakýmkoliv jiným autě taky. To je jen takový pindání 😉
sovětská ocel vyráběná ze zbytků T39 vydrží vše :-!
No, možná máš pravdu, teď ještě, aby vydržely taky orgány a krční páteře posádky! (myslím tím neruského původu, vím, že ruský člověk vydrží vše) 😄
Ne, ruský člověk nevydrží vše, ale ruského člověka "očeň mnogo" 😉
No, ale ubývá jich, mají ještě horší porodnost, než v západní Evropě a průměrný věk dožití u mužů je tam nyní tuším kolem 56 let... Vodka je holt sviňa a taky se tam šíleně rozlejzá AIDS... 😲
Když bude nejhůř, tak Putin objedná import z Afriky jako kamarádka soudružka Merkelová >😒] 😉
To jsi zase precetl na idnesu? Co ja vim tak uz od roku 2013 se porodnost srovnala s poctem umrti, to se nemeni ze dne na den ale treba behem 10-15 let. Je fakt ze se za poslednich 5 let se tam nacpaly do zdravotnictvi tezke prachy (jen v samarke oblasti kde se nachazi Autovaz se postavily od zakladu 4 nove nemocnice a cca 4 se jich kompletne renovalo vcetne vybaveni). Ale vysledek bude hold videt tak za 10 let, stejne jako s prevenci AIDS atd...
T39? Si zaspal dobu ne, mezitím upěchlo pár fitipár jar, karoserie mění tvar.....ehm teda vývoj tanků prošel jistým vývojem a jen tak namátkou si prospal T55, T72, T90, Armatu >😁 >😁 >😁
A když už tak nejznamější tank je T34....to byl takovej ten tank, co sice neměl na Tygry, ale zas narozdíl od nich neměl akční rádius od stodoly ke mlejnu a hlavně byl lehčí, obratnější a měli jich víc >😁
A když už tak nejznamější tank je T34....to byl takovej ten tank, co sice neměl na Tygry, ale zas narozdíl od nich neměl akční rádius od stodoly ke mlejnu a hlavně byl lehčí, obratnější a měli jich víc >😁
No, bohužel tomuto ruskému extenzivnímu vedení války pak odpovídala i velikost ztrát vlastních vojáků (a nejen tankistů). ;-\
Tak od května 1944 už sojuz hitlerčíky těžce válcoval a nejen tanky ale i na zemi. Nové La5 a zejména pak La7 už dokázali dávat messerschmittům docela na prde*
Nejen tanky, ale i na zemi...a pak sem Gerój Barikovič dá jako příklad "Lavočky" >😒]
Btw.: "Lavočky" měly jednu ohromnou výhodu, byly tak jednoduchý, že je SSSR produkovalo v kvantech, kterým Luftwafe nemohla konkurovat. S tím, že někomu dávaly na pr... bych byl hodně opatrnej.
Btw.: "Lavočky" měly jednu ohromnou výhodu, byly tak jednoduchý, že je SSSR produkovalo v kvantech, kterým Luftwafe nemohla konkurovat. S tím, že někomu dávaly na pr... bych byl hodně opatrnej.
Sem se přepsal, místo ve vzduchu sem napsal na zemi. Máš radost? >😁
"Do sériové výroby se dostal pod označením La-7. Ve větším počtu se objevil na frontě ve druhé polovině roku 1944. "Sedmičky" se záhy staly pány oblohy. Překonávaly tehdy používané Bf 109G-6 a Fw 190A-8 ve všech výškách a ve všech parametrech. Na La-7 létala mnohá sovětská stíhací esa, například Alexander Pokryškin a nebo Ivan Kožedub. Právě on dosáhl 15. února 1945 na tomto typu jediného sovětského sestřelu německé proudové stíhačky Messerschmitt Me-262. "
Sranda vid [odkaz]
"Do sériové výroby se dostal pod označením La-7. Ve větším počtu se objevil na frontě ve druhé polovině roku 1944. "Sedmičky" se záhy staly pány oblohy. Překonávaly tehdy používané Bf 109G-6 a Fw 190A-8 ve všech výškách a ve všech parametrech. Na La-7 létala mnohá sovětská stíhací esa, například Alexander Pokryškin a nebo Ivan Kožedub. Právě on dosáhl 15. února 1945 na tomto typu jediného sovětského sestřelu německé proudové stíhačky Messerschmitt Me-262. "
Sranda vid [odkaz]
V te dobe byl panem oblohy, protoze luftwaffe v te dobe trpela nedostatkem letadel a hlavne kvalitnich pilotu. Vyvoj na nemecke strane byl take dost pomaly atd. to je na delsi diskusi.
Opet jen vybiras to co se ti hodi a jen citujes co se ti hodi.
Opet jen vybiras to co se ti hodi a jen citujes co se ti hodi.
Osobně shledávám, že je Vesta solidně konstrukčně, designově i výrobně řešena (nová plně automatická linka) a s podvozkem i pro české tankodromy jako dělaná. Takže kdo odhodí svůj statutární antirusismus, může objevit nejen ve Vestě skvěle použitelné vozidlo. Já bych ale preferoval civilní verze Tigra...
Včera sem viděl 4 roky starou Mazdu 3 v lakovně. Náhderná, naleštěná jen paní štrejchla blatníkem připrakování a že je to nový auto skoro, že to chce opravit,. Kluci sundali blatník a po tím rez jak pra*e >😁
Quality Made in Japan a blyo to víc shnilý jak stejně stará Niva bez pozinku >😁
A mě nic nepopraskalo >😁
a "mne nic nepopraskalo"
hlavne davaj bacha aby si si nezodral tie ojazdene zimne pneu, musia ti este vydrzat cele leto
Vydrží neboj. Předmí maj 6mm a zadní 5m a ve skladu mam fungl nový zimní Vredensteiny. Smůůůůla cooo >😁 >😁
Největší machry dělaj ti, co maj dvě sady a obě čínský gumy za 800-2tácy guma dle rozměrů. Není to taky náhodou tvuj případ, hehe?
Hlavně že má kvalitní evropský podvozek a zimáky vid >😁 >😁
Tak si ty evropské podvzky užij a taky ty zimáky při 15 nad nulou. To je hodně využiješ Pajo, hehehe >😁 >😁 >😁 A že pozdravuji soudruhy na čínských gumách....
Mluvil sem čistě náhodou s pánem, kterému sem něco prodával a který byl náhodou spolumajitelem obchodu s pneu. Ptám se jak se co prodává, jaký značky.
"No nejvíc frčí levný Debicy, matadory, Barumky, Kumho a pak čínský gumy" Se ho ptám kolik tak dělaj % a on že tak 10-15% u zmincích a 30-38% u letních.
Fakt maj všichni super pneu Pajo vid.
Bych se vsadil, že ta čínská letní guma na dešti bude mít kratší brzdnou dráhu tak o 10cm než kvlalitní zimák, hehe
Když mě auto zajímá a je pro mě víc než jen přemísťovadlo z A do B, tak budu pneu věnovat větší pozornost než ti "všichni", kteří přijedou do pneuservisu a koupí si to, co je zrovna v akci.
Chápeš to u oleje, u filtru... ale u pneu ne?
Pokud najedeš ročně 40 000 km, pohoda, kup si 2 sady. Pokud máš ježdění rád, asi si koupíš něco lepšího, pokud ti jde o cenu, koupíš si čínana, kumho a debicu no.
Pokud tolik nenajedeš a zejména pokud koupíš auto co má 6-7 mm zimáky tak je asi v létě nezahodší s 5mm vzorkem a nepůjdeš si pro letní, když se daj v pohodě dojet.
A pokud najedeš ročně s jedním autem něco jako 7-8 tisíc, z toho z 3-4 v zimě tak se ti hrozně vyplatí kupovat si 2 sady a pak řešit někdy za 3-4 roky, co s pneumatikama co maj odjeto 12-16 tisíc, stály nový 20 a dneska ti za ně nějakod tak tak 6ku >😁 Nebo je dát nejlíp někomu zadarmo s autem ne 😄)
A nejlíp si k tomu koupit ještě druhou sadu disků ne nebo platit každej rok 1600 za přezutí a vyvážení. To je fakt ekonomicky výhodné >😁
Mě stálo přezouvání a obutí za posledních 2,5 roku přesně 0,- Kč
inak moc pekny vysledok pre vestu.... :yes: