Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však objemem a počtem válců. Bude litrové TSI Seatu Ibiza, o kterém v budoucnu ještě hodně uslyšíme, stačit na čtyřválcovou dvanáctistovku Škody Fabia?
Zpět na článek
12. 2. 2016 08:26
12. 2. 2016 08:46
12. 2. 2016 09:07
12. 2. 2016 09:14
12. 2. 2016 09:18
12. 2. 2016 09:11
12. 2. 2016 09:35
12. 2. 2016 09:37
12. 2. 2016 10:01
12. 2. 2016 10:15
12. 2. 2016 11:08
12. 2. 2016 09:56
12. 2. 2016 10:08
12. 2. 2016 10:14
12. 2. 2016 10:18
12. 2. 2016 10:38
12. 2. 2016 10:22
12. 2. 2016 10:27
12. 2. 2016 10:36
12. 2. 2016 10:46
13. 2. 2016 18:14
12. 2. 2016 11:11
12. 2. 2016 14:03
13. 2. 2016 03:08
13. 2. 2016 08:59
12. 2. 2016 08:33
12. 2. 2016 08:47
12. 2. 2016 12:01
12. 2. 2016 14:22
12. 2. 2016 15:52
12. 2. 2016 21:13
14. 2. 2016 14:12
12. 2. 2016 08:34
12. 2. 2016 10:05
12. 2. 2016 10:15
12. 2. 2016 10:24
12. 2. 2016 10:29
12. 2. 2016 11:10
12. 2. 2016 11:24
12. 2. 2016 11:36
12. 2. 2016 11:42
12. 2. 2016 12:03
12. 2. 2016 12:12
12. 2. 2016 12:53
12. 2. 2016 12:58
12. 2. 2016 13:16
12. 2. 2016 11:48
12. 2. 2016 12:29
12. 2. 2016 12:59
12. 2. 2016 10:59
12. 2. 2016 10:39
12. 2. 2016 08:56
12. 2. 2016 09:00
12. 2. 2016 09:45
12. 2. 2016 11:29
12. 2. 2016 10:03
12. 2. 2016 10:33
12. 2. 2016 13:36
12. 2. 2016 13:51
12. 2. 2016 18:27
12. 2. 2016 19:06
12. 2. 2016 19:43
12. 2. 2016 20:57
12. 2. 2016 23:16
12. 2. 2016 23:20
13. 2. 2016 11:01
12. 2. 2016 17:15
12. 2. 2016 18:54
12. 2. 2016 18:14
12. 2. 2016 18:48
12. 2. 2016 21:44
12. 2. 2016 23:04
12. 2. 2016 23:08
12. 2. 2016 23:15
12. 2. 2016 23:22
12. 2. 2016 23:25
12. 2. 2016 23:45
12. 2. 2016 16:41
12. 2. 2016 17:14
12. 2. 2016 08:19
A neni lepší Fabia sedan vs. Passat????
Aje lepší 4.L 8válec nebo 3.L 6válec PROČ TATO NESROVNATELNÁ SROVNÁNÍ???
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
12. 2. 2016 08:22
Re: A neni lepší Fabia sedan vs. Passat????
Tak tenhle test tu náhodou dává velký smysl, porovnávají se hodně podobná auta se starým vs novým motorem.
Avatar - Jenik3
12. 2. 2016 08:58
Re: A neni lepší Fabia sedan vs. Passat????
rozvor, delka, hmotnost, objem nadrze. velikostne jsou to srovnatelna auta. Vybava a cena jsou promenlive parametry.
Ja osobne preferuji ctyri valce.
Avatar - Magister
12. 2. 2016 10:08
Re: A neni lepší Fabia sedan vs. Passat????
Souhlasím. Jsou plně srovnatelná. Test je správně zvolen a taky bych dal jednoznačně přednost 4 válcům.
12. 2. 2016 21:10
Re: A neni lepší Fabia sedan vs. Passat????
ja preferuju valcu osm. to mam. bohuzel ale ve dvou autech >:-[]
12. 2. 2016 09:31
Re: A neni lepší Fabia sedan vs. Passat????
nesrovnatelná? Auta stejné třídy se stejně výkonnýmy motory? Co je na tom nesrovnatelného?
Avatar - Jaros71
12. 2. 2016 10:14
Re: A neni lepší Fabia sedan vs. Passat????
Pěkný test , sice se mi víc líbí Ibiza , ale nová Fabia vypadá taky dobře a čtyřválec je jasná volba.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2016 08:26
Interiér
Bohužel jsem v nejnovějším faceliftu Ibizy neseděl, ale v předchozích verzí (před fl) a také minulých generací (V rodině 2x Ibiza, já měl poslední Cordobu) vždy platilo, že interiér je o chlup plastovější, než u Fabie. Je fakt, že Fabie v třetí generaci vykročila s úsporným plastovým balíčkem, ale i tak se trochu divím :-)

Má volba by byla Ibiza s 1.2TSI >:D Prostě jen proto ,že se mi líbí více, než Fabie, ale velkým zklamáním je pro mne kritika podvozku, protože stejně jako autor mám zkušenosti, že Ibiza/Cordoba byly na poměr koncernu celkem dobře jezdící vozy se sportovnějším nádechem. Nikdy jsem nejel Ibizu na takhle velkých kolech, možná by to chtělo klasiku na 15/16" ráfkách, pak by to bylo třeba lepší... a nezdá se mi, že by podvozek nestíhal "silným" motorům.. vždyť do minulé generace se dávala i těžká 1.9Tdi :-)
Rozbalit vlákno
32
Avatar - miromen
12. 2. 2016 08:46
Re: Interiér
No je to divne s tou jizdou. I když je Ibiza starši , podvozek ma s Fabii přece shodny. Ja mam zkušenost s touhle generaci Ibizy ktera neprošla FL a jizdně byla super včetně řizeni. Dokonce tak dobře jezdila , že se mohla rovnat s Fiestou. Podle mě za zhoršenim jizdnich vlastnosti včetně dodrbaneho řizeni mužou ty 2 facelifty. Tohle Seat prostě podělal.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2016 09:07
Re: Interiér
Já taky jel tou před Fl. Fiestu jsem nikdy nejel, tak ji nechci soudit, ale Seat býval na nerovnostech trochu prkenější, jestli Fiesta jezdí style Fokusu, bude to asi lepší v tom utlumení, Seat potřebuje hladký povrch :-)
Avatar - miromen
12. 2. 2016 09:14
Re: Interiér
Je pravda že Fiesta mi přišla komfortnějši ale velky rozdil to zase nebyl. Je ale fakt že s Fiestou jsem jel akorat jednu delši předvaděčku. Takže delši zkušenost by možna odhalila větši rozdilnost na silnicich ruznych kvalit.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2016 09:18
Re: Interiér
Jak říkám, Fiestu neznám, teda jo, ale ta je tak 15 let stará >:D takže nechci vynášet rozsudek, ale Seat potřebuje lepší silnici k tomu, aby sis jízdu užil, jinak odskakuje :-)
Avatar - 3_diamanty
12. 2. 2016 08:54
Re: Interiér
ibiza je podla mna stale ten najemocionalnejsi a najtypickejsi seat.... po vysloveni mena seat ma hned napadne prave ibiza..... jej dizajn je nestarnuci.... sikovny.... posobi neuveritelne sviezo aj dnes... tato generacia sa moc podarila.. europske predaje vravia jasnou recou.... z ibizy je dnes uz legenda v malej triede... aj mne sa ibiza paci viac ako novsia fabia ale musime priznat ze ten jej vek uz predsa len v priamom porovnani zacina byt citit.... niektore karosarske detaily ma fabia skratka "modernejsie" ... rovnako ten interier ibizy je .. hm... podla mna nie prave najstastnejsi a najmodernejsi ale ibize popravde tak nejak aj pasuje... seatu tento ovalny hravejsi styl skratka sedi.... na fabii si ale ozaj neviem predstavit tu palubovku z ibizy.... to by bol preslap desatrocia.....

trosku aj rozmyslam co je za tym ze 1,2tsi musi byt nahradene 1.0kou tsi..... ved tie 1,2tsi uz slusne doladili... presli na remen.... zacinaju ich ludia hadam aj akceptovat a kupovat vo vacsom ... tak na co zliezat kdesi do litra a zase dole a nizsie ... ked 1,2 je uz takmer "dokonala" ..... vobec mi tie male objemy nesedia.... nepasuju k akymkolvek vozom.... maly objem v mestskom miniaute f500 ci panda sa da chapat ... ale ibiza je uz defakto kus auta.... ale to uz je zase o inom.... 1,4ka 63kw ibiza by bola zase moja volba ;-) ... skoda tohto genialneho motora
Avatar - Ozzman
12. 2. 2016 09:11
Re: Interiér
Nedávno tu bylo doporučení, aby si psal kratší příspěvky, že se to nedá číst >:D Taky sem se tim horkotěžko prolouskal >:D

K té Ibize - já si myslim, že to Autoemocion plní velmi dobře i Leon, ten se povedl a mě osobně se líbí hodně, jen interiér je trochu slabší. A motory? Je možné, že 1.2 posílí, tak proto vznikl ten litr, aby bylo více variant.. downsizing pokračuje :/ Na druhou stranu, podívej k Fordu jak slaví úspěchy s litrovým EB a ve vozech B segmentu, proč ne?

Tu 1.4 63kw má strejda, není to špatný motor, ale TSI je dynamikou o pár tříd jinde... a to je holý fakt... tenhle motor bych koupil leda tak přítelkyni :-)
Avatar - 3_diamanty
12. 2. 2016 09:21
Re: Interiér
ja neviem co kazdy dychti len po dynamike.... zacina byt dnes v coraz hustejsej premavke uz na dve veci .. a v meste je vlastne uz uplne k nicomu .... ;-)

1,4ka 63kw som siel v kamaratovom pole rocnik 2010 ... o ziadnu brzdu premavky sa nejedna.... dovolim si tvrdit ze je to naopak... velmi svizny motor... k takemuto malemu autu ideal ... kto tuzi po dynamike... tomu odporucam toyotu GT86 alebo carreru... male auta su o inom... trosku nechapem preco male auto by malo byt za kazdu cenu aj sportovym naradim... inak je to podla mnohych o nicom.... buducnost nie je vo vykonoch a zrychleni... uz davno nie... aj tie sportove vozy nam nejak "zahadne" miznu ze je to tak ... naopak pribuda hybridov.... crossoverov... a napriek tomu sa este aj dnes kazdy chce pretekat .... sranda... ale casom z toho ludia vyrastu ... automobilizmus sa uz meni...
Avatar - Ozzman
12. 2. 2016 09:35
Re: Interiér
"ja neviem co kazdy dychti len po dynamike.... zacina byt dnes v coraz hustejsej premavke uz na dve veci .. a v meste je vlastne uz uplne k nicomu ..." Tohle myslíš vážně? >:D

Jak už ti tu někdo milinkrát psal... pružnost/dynamika je celkem podstatným prvkem aktivní bezpečnosti. A proč bych si měl kupovat zdechlé auto, když nemusím >:D

A to co si napsal ostatní? Slušně ti řeknu, že se mýlíš... a i ty crossovery a hybridy zrychuljí podstatně lépe, než auta dříve a ne naopak.
Avatar - 3_diamanty
12. 2. 2016 09:36
Re: Interiér
ano rozumiem.... ale odtial potial.... ako pisem 1,4 63kw ma slusnu dynamiku..... aktivna bezpecnost tu ohrozena nie je... auto je plne na urovni maleho auta dynamikou v poriadku ;-)
Avatar - Ozzman
12. 2. 2016 09:37
Re: Interiér
Ale oproti TSI je to lemra líná >:D Takže... asi tak >:D Po městě mi přišlo skoro příjemější jezdit i se silnějším HTP, protože šlo hezky do otáček..
Avatar - 3_diamanty
12. 2. 2016 09:53
Re: Interiér
mne sa to cele nejako nezda.... asi ma chces uchlacholit ale nezda sa mi to ... naopak atmo sa mi v meste pozdava az moc... aj dynamika je postacujuca..... a ked treba tak proste podradis.... turbomotory stejne v meste dost trpia ;-\
Avatar - Ozzman
12. 2. 2016 10:01
Re: Interiér
Víš... já ti na to odpovim strašně jednoduchou věcí, která by tvé dohady, spekulace a doměnky projednou ukončila :-) Dojdi někam do salonu nebo i do bazaru, nebo za někym, kdo takové auto má a popros jeslti se můžeš projet :-) Potom uvidíš... a proč by měly turbomotory ve městě trpět? Nějak nechapu? Mužeš mi vysvětlit na základě čeho tak soudíš? Dostatečná dynamika... to ano... dostatečný je za 4... a proč nemužu mít výbornou dynamiku za dnes již obdobné ceny?
Avatar - 3_diamanty
12. 2. 2016 10:03
Re: Interiér
neber to ako vysvedcenie..... dostatocnou dynamikou netvrdim ze je to na 4ku .... za mna je to taka 2- ;-) ... proste v pohode...

v meste stejne nemas moznost nejako to turbo vyuzit... tak preco ho v malom aute tak velmi chciet a tuzit po tej dynamike... tak nejako by som tej tuzbe chapal v sciroccu ale v malom aute su ine priority
Avatar - Ozzman
12. 2. 2016 10:15
Re: Interiér
Jaktože turbo nemáš možnost využít? Ty jezdíš jen do 1500 otáček?? Promin, ale plácáš naprosté kraviny... Turbo se ti sepne od 1500-2000 otáček dle motoru... to nejsou vysokootáčkové turba, jako tomu byla v 90. letech >:D
Avatar - 3_diamanty
12. 2. 2016 10:21
Re: Interiér
nerozumieme si.... ale ok .... kazdopadne ak ho mas kde vyuzit fajn.... ja by som v meste moc nemal... a v mestskom aute uz vobec nie ... samozrejme netvrdim ze dynamika je zla vec... ale tej honbe za sportovostou vseobecne moc neviem prist na chut... turbomotory kazdopadne v meste trpia.... nechcel by som ich v tomto prostredi
12. 2. 2016 11:08
Re: Interiér
Na větu Turbo sepne už od ..... jsem uplně alergickej ,to jako to turbo do 1500 ot/min netočí nebo co ???? když už tak že turbo dosahuje požadovaného plnícího tlaku až při 1500 ot/min .
12. 2. 2016 09:56
Re: Interiér
Souhlas ... Tuhle 1.4 měla v Polu moje přítelkyně a moc to opravdu nejelo. Párkrát jsem jen v TSI jak 63kW i 77 kW a i v Golfu to jelo parádně. Osobně je pro mě u auta nejdůležitější předpokládaná spolehlivost, proto jezdím japonce.
Avatar - Emel
12. 2. 2016 10:08
Re: Interiér
Jako jo a ne... teď jsem projížděl pár nákupních tašek typu Swift 1.3, Colt 1.5 apod... a pro druhé auto do rodiny v tom nevidím problém.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2016 10:14
Re: Interiér
Jenže takovej Swišť je o dost točivější a hravější, než stará atmosféra 1.4 od koncernu :-) Ten si vystačí i bez turba :-)
Avatar - Jaros71
12. 2. 2016 10:18
Re: Interiér
Souhlas , vyzkoušel jsem si ho..
Suzuki jede dobře ale je fakt malinké.
Avatar - Emel
12. 2. 2016 10:38
Re: Interiér
V interiéru to celkem jde, já si za sebe sednu. Kufr je... hm, vlastně se dá napsat kufr není :-) .
Avatar - woody-alien
13. 2. 2016 06:28
Re: Interiér
Co se kufru ve Swiftu týká, já osobně za něj Suzuki děkuji, neboť je to vynikající příprava na přechod k nějakému kupátku či roadsteru, >:-[]
Avatar - Emel
12. 2. 2016 10:22
Re: Interiér
Ve firemní Fabii I jsme měli 1.4MPI 55kW a taky to jezdilo příjemně.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2016 10:27
Re: Interiér
Dobře, já tohle nerozporuji, po městě mi stačila i HTP, ale dynamika takové 1.2TSI 81kw je prostě někde jinde :-)
Avatar - Emel
12. 2. 2016 10:36
Re: Interiér
Je. Ale u toho městského auta mě to fakt tolik netrápí. Do 1.0MPI bych asi ve Fabii nešel, ale nějaká 1.3-1.5 (třeba od Mazdy >:-[] ) musí stačit... a víc než stačit.

Samozřejmě... pokud to má být jediné auto v rodině, které bude jezdit i trasy >50km k babičce, občas se podívá i na dálnici... tak je ta optika jiná.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2016 10:46
Re: Interiér
Opět, souhlasím s tím co říkáš, jen se snažím Topperovi vyvrátit nesmyslné argumenty, že dynamika je na nic a že turbomotor v malém autě k ní rozhodně přispěje v pozitivním smyslu :-)
13. 2. 2016 18:14
Re: Interiér
Jj, 1.2TSI Fabii sedne. Mám projety obě verze a i ta slabší jede pěkně, tj dá se s ní i bezpečně předjíždět. Nicméně slušná atmosféra se v malém autě také neztratí. Mám doma čerstvě 1.4VTI 95k v P207 jako druhý auto do rodiny a umí taky slušně pelášit, jen se musí točit ;-)
Avatar - wakantanka
12. 2. 2016 10:07
Re: Interiér
Manželka má vo svojom mestkom mini približovadle 90 koňovú 1,3. A nemám pocit, že by to bol trhač asfaltu aj napriek tomu, že to auto je o triedu menšie a cca 150 kg ľahšie oproti Polu/Fabii/Ibize či inej konkurencii. Inak je to naprevodované, ten výkon treba viac dolovať - proste točivá klasická japonská atmosféra. >:D Teoreticky by stačilo tých koníkov aj o čosi menej, ale prečo brať menej keď môžem mať viac. >:D Ono ten pomer výkon/veľkosť/hmotnosť má priaznivý dopad na spotrebu, keď ten motor sa nemusí toľko namáhať ako niečo menej výkonné.
Avatar - rohYpnol
12. 2. 2016 14:03
Re: Interiér
Podvozek je samozřejmě blbost. Rozdíl XDS vs. XDS+ je jen výplodem žurnalistického mozku (no, možná i jiné části), protože tohle je jen náhražkou, která se navíc projeví jen při extrémní jízdě nebo velmi špatné trakci... XDS+ reaguje dříve, ale opravdu někdo chce mít tuhle umělou náhradu v autě a stojí o to, aby mu elektronika přibržďovala vnitřní kolo?

Ibiza byla v interiéru vždy plastovější... Ano, byla. A napsal jsi velmi správně minulý čas. Bohužel současná generace Fabie spadla s tou plastovostí ještě pod úroveň Ibizy a chce to u Fabie hodně dochucovadel, aby jsi vevnitř měl příjemný pocit. Takže bez dekoračních lišt to ve Fabii prostě nejde...
13. 2. 2016 03:08
Re: Interiér
Ta kritika podvozku jde na vrub jeho přeladění (změkčení) při prvním faceliftu. Mám bohaté zkušenosti s prvním provedením z roku 2008 ve verzi 1.4 16V/63 kW na 15palcových kolech a tam je podvozek perfektní, zvláště pak, kdy si člověk v servisu nechá nastavit posilovač řízení do sportovního módu :-) :yes:
P.S. Proč není u závěrečného hodnocení Ibizy u plusů uveden sklopný zadní sedák? Pevný sedák u Fabie III hatchback považuju za velké mínus!
Avatar - miromen
13. 2. 2016 08:59
Re: Interiér
Ibiza dostala bod navic za variabilitu. Jinak koukam stejny poznatek ohledně jizdy jako ja. Jak jsem psal vyše jizdně prakticky na urovni Fiesty. Na koncern opravdu dobra prace.
12. 2. 2016 08:33
spotřeba
No ta spotřeba je skutečně uchvacující. Stejnou spotřebu vykazuje dědova Astra 1,6 16V z roku 2000. To je vidět, že downsizing má vyloženě smysl.
Rozbalit vlákno
6
12. 2. 2016 08:47
Re: spotřeba
"Při běžné jízdě to moc nepoznáte, protože i ve městě můžete v pohodě zařadit „pětku“ a nechat motor povalovat okolo 1200 otáček za minutu, když ale budete chtít trochu přitlačit na pilu, bez častého podřazování se neobejdete."

Ta spotreba je uchvacujici jak rikas, stejne tak ten tah odspoda. Donedavna jsme jen slyseli, jak to tahne a kdyz tu vysokou spotrebu dnes snizi diky dlouhym prevodum, tak uz to zas ani netahne.
12. 2. 2016 12:01
Re: spotřeba
Jak se to veme, s tyrbem se da jezdit jako s turboduselem, takze 2-3000 otackek 95% casu, potom dosahnes spotreby nizsi. Na porovnani v me astre J jezdim 6-6,5 litru timto stylem, adekvatni 2litr bral 7,5-8. Novinarske jezdeni stylem testuju co to da se promitlo do spotreby 8,5 litru, takze si vyber.

nebo jine srovnani. Fabia2 1.4i 63kw 6,8litru
Fabia 2 1.2TSI 77kw 6,7 litru, takze spotreba temer stejna, ale TSI svezeni uplne jiny level asi jako 1.6i, taha kopce na 5ku, pritom 1.4ku podradis do 3ky a furt se nic nedeje, jenom se zvysi otacky a hluk. A taky TSIcko jede svizne a tise, takze na dalnici dost casto jezdila Fabie ... nebudu psat kolik ;-)
12. 2. 2016 14:22
Re: spotřeba
A skus este napisat, aku emisnu normu plni ta 1.6 v Astre z roku 2000! Aby sme nahodou neporovnavali jablka a hrusky...
12. 2. 2016 15:52
Re: spotřeba
No to je mi ale úplně ukradený. U benzínových aut s tím problém není. Oficiálně je to tuším EURO2. Rozhodně ten motor vypouští míň zplodin než VW diesel s vykuchaným DPF, takže v jeho provozování žádný výrazný zdravotní riziko, ve srovnání se současnými auty, nevidím. >:D
12. 2. 2016 21:13
Re: spotřeba
vsad boty, ze pokud to auto ma vse v poradku, tak ma srovnatelne emise s tim turbomotorem a navic nepochybne produkuje mnohem mene pevnych castic. ja jsem astru g 1,6 16v mel take. spotrebu potvrzuju a jeste nadto dodam, ze to auto jezdilo paradne!
14. 2. 2016 14:12
Re: spotřeba
Přesně tak, ten motor má vynikající jízdní projev dá se s ním jet v pohodě na 2-3 tis a když chceš, tak motor v otáčkách příjemně ožije a předvede ti výkonovou špičku těsně před omezovačem. Přesně to co moderní motory (bez chiptuningu) už neumí. Navíc je odolný a spolehlivý. Prakticky se do toho jen leje olej a benzín. ;-)
12. 2. 2016 08:34
o kolik
Na tomto webu je vždy jen 1 otázka, a to o kolik Škoda porazí zbytek světa. Když je soupeř Mazda, šup body dolů protože se brzy okouká... :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) BODY JSOU OHEBNÉ, ALE NĚKDY TO DÁ PRÁCI ABY DOMÁCÍ DRAHOUŠEK STÁLE VYHRÁVAL, CO :no:
Autorevue 9.2.16:Jízda: Jednoznačné vítězství Mazdy
Porovnání jízdních vlastností Škody Superb a Mazdy6 má stejně jasného vítěze, jako tomu bylo u prostoru v interiéru. Jenže zatímco tam válel Superb, na silnici válí Mazda Více na: [odkaz]
Tohle si u vás NIKDY nepřečtu!
Rozbalit vlákno
19
12. 2. 2016 09:05
Re: o kolik
No, tady bych ani neřekl. Honza Mička má dobré testy a i tento je OK. Ibiza je prostě o generaci starší auto.
Spíš je zajímavé, že nový, mimochodem dražší motor je v podstatě horší než starší, který funguje naprosto dobře a spolehlivě. Někde asi udělali soudruzi z Vlkohradu chybu...
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2016 10:05
Re: o kolik
Nový motor je horší? A kde? Z testu vychází lépe, co se týká chování, dynamiky, pružnosti... Horší spotřeba je spíš vlivem toho, že Ibiza je zkrátka trošku tučnější a měla nepříliš příznivé obutí pro dobrou spotřebu.
Avatar - Emel
12. 2. 2016 10:15
Re: o kolik
Tučnější nevím, papírově je Ibiza o 20kg lehčí. Obutí je jasné.
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2016 10:24
Re: o kolik
Papír (a zejména europapír) snese hodně.
Avatar - Emel
12. 2. 2016 10:29
Re: o kolik
No a ty máš nějaký lepší důvod věřit, že je Ibiza těžší?
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2016 11:10
Re: o kolik
Třeba ten, že v oficiálním ceníku je sice uvedena hmotnost 1109 kg, ale výbava FR, kterou zde testují, je až druhá v nabídce pro 1.0 TSI. Navíc se jedná o hmotnost pohotovostní, tj. bez řidiče. Přihodím větší kola, doplňkovou výbavu a můj skromný odhad je půlmetrák navíc. U Fabie je uváděna hmotnost včetně řidiče, takže tam je stále těch 75 kilo rozdílu...
Avatar - Emel
12. 2. 2016 11:24
Re: o kolik
Pohotovostní hmotnost by měl i SEAT uvádět dle metodiky vč. řidiče a zavazadla, ne? Ačkoli mám taky pocit, že si matně vybavuju, že to někde, snad v SEATu dělali nějak jinak...
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2016 11:36
Re: o kolik
Včetně řidiče je to provozní, ne pohotovostní.
Avatar - Emel
12. 2. 2016 11:42
Re: o kolik
Hm hm... Škoda udává 1129 taky jako pohotovostní, ale zároveň pak říká, že je to vč. řidiče :-)
12. 2. 2016 12:03
Re: o kolik
Tak jsem se podíval na Seat. V českém ceníku ani zmínka o normě, tak jsem šel do německého, kde tyhle věci bývají uvedené, a tam uvádí pro 81 kW 1,0 se 6 stupňovou manuální převodovkou 1155 kg a specificky uvádí, že je to s řidičem (68), zavazadlem (7) a palivem (90 %) a příslušnou normu; užitná seděla.

Jinak to, v jaké nejnižší výbavě lze motor dostat, pravděpodobně nebude hrát roli. Hmotnosti budou pro nějaká neexistující holátka.

PS: Zajímavé je, že se s DSG rozdíl mezi nimi smrskne.
Avatar - Emel
12. 2. 2016 12:12
Re: o kolik
Aby byl ten bordel ještě větší, tak Škoda uvádí pohotovostní včetně 75kg řidiče, ale těch 75kg započítává i do užitečné... ale aspoň je to v katalogu rozepsané :-)

1155kg u SEATu... hmm, to skoro vypadá, jako kdyby to bylo těch 1109 co je tady + 46kg palivo...
12. 2. 2016 12:53
Re: o kolik
Řidič by se měl započítávat do užitečné. Tedy když sečteš normovanou pohotovostní s užitečnou, tak bys měl být 75 kg nad nejvyšší povolenou, protože tam máš řidiče dvakrát.

Jestli si dobře pamatuji, viděl jsem, že má 45 litrovou nádrž. To ani zdaleka nedá 46 kg, je to tak 30-35, a norma volá jen po 90 %.
12. 2. 2016 13:16
Re: o kolik
Nevím, jestli bych používal slovo přesně, když hmotnost záleží na várce i teplotě. U aut na tom tolik nesejde jako například u letadel. Norma pak pochopitelně udává interval pro nějakou teplotu (pro benzín by to mělo být 720 - 775 g/l při 15 °C).

PS: K minulému příspěvku doplním, že nelze udávat pohotovostní hmotnost bez paliva.
12. 2. 2016 11:48
Re: o kolik
Jako pohotovostní se označuje i hmotnost s řidičem dle příslušné evropské normy. Je v tom bordel. Může se to tam dostat díky překladu, protože v němčině i angličtině pro to mají jen jeden výraz, ať je s řidičem, nebo bez. A pak si nedělám iluze o znalostech lidí, co ty dokumenty vytváří. Musíš si tedy najít poznámku, kde uvádí, co je to zač. A dá se provést kontrola přes užitnou hmotnost (pokud někdo nezvoral i tu, jako to vypadalo u minulého testu Subaru).
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2016 12:29
Re: o kolik
Většinou, když výrobce uvádí v ceníku provozní hmostnost, doplní ji poznámkou, že je to včetně řidiče. Aspoň tam, kde se dívám já (Francie). U Seatu nebylo právě vůbec nic, proto je ta hmotnost strašně neprůkazná.
12. 2. 2016 12:59
Re: o kolik
Ano, bývá to tam. I v německých dokumentech (a pěkně ti to tam vypíší, takže není pochyb). Ale v českých to občas chybí a nejde se do takového detailu. Navíc v českých dokumentech bývá víc chyb.
Avatar - miromen
12. 2. 2016 10:59
Re: o kolik
Tos to tedy obkecal. >:D
12. 2. 2016 10:39
Re: o kolik
v klidu aby ti nepraskla zilka a nezer to tak s tou fascinaci jedne znacky. Mazda dobry ale je to jen auto, v necem lepsi nez konkurence a v necem horsi.
Ja bych sel asi do novyho Superba nez M6. U tebe muze byt vyber jiny - otazkou ovsem je na co mas penize a jestli tu jen neteorizujes???
12. 2. 2016 08:45
To hlavní v testu chybí.
Chybí tam koeficient odporu vzduchu cx.
Za mých mladých let, jeden z hlavních parametrů. Potom ta auta nemají tolik žrát, když se kašle na cx.
Rozbalit vlákno
5
12. 2. 2016 08:52
Re: To hlavní v testu chybí.
To Cx je ohebne jako body pri testech auto.cz a stejne tak ohebna spotreba a emise aut koncernu VW.
Proste nikdo to Cx nemuze koncernu vyvratit a jelikoz se u designu aut koncernu toho moc nemeni, tak si klidne muzeme rici, ze to Cx je u obou aut nekde na urovni 0,32.
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2016 12:45
Re: To hlavní v testu chybí.
Máš dobrý odhad, u Fabie "0,316–0,325 (dle motorizace)".
Avatar - Emel
12. 2. 2016 09:14
Re: To hlavní v testu chybí.
Cx je zajímavé pro dálniční křižníky, u městského auta to zase tak klíčová věc není.
12. 2. 2016 14:24
Re: To hlavní v testu chybí.
Koeficient odporu vzduchu sam o sebe ti nepovie nic. Aby si mohol porovnat vplyv na spotrebu dvoch rozdielnych aut, musis poznat aj priecny prierez. Auto s Cx 0.4 moze mat mensi aerodynamicky odpor (ak ma mensi priecny prierez), ako auto s Cx 0.3...
15. 2. 2016 10:56
Re: To hlavní v testu chybí.
V absolutnom porovnani mas jednoznacne pravdu, ale vpri autach podobnych rozmerov a celnej plochy ako je tato Ibiza a Fabia, je to aspon pekny indikator, ci sa Fabia vyvojovo niekam pohla.

Ono Cx hovori dost o tom, ci sa pri navrhu vozu na aerodynamiku zameriavali, alebo na to kaslu vramci setrenia. Nejakych 0.32 by som videl ako biedny pokroch za 15 rokov od doby felicie, ktora mala po facelifte ~ 0.34 a len ciastocne kryty motorovy priestor zo spodnej strany.
12. 2. 2016 08:56
Vyvazeni
No, tak hlavni je, ze jsme se dozvedeli, ze MPI je poctive vyvazene a ze ho nastesti koncern nevybavil tak extremnimi soucastkami, jako je treba vyvazovaci hridel.
Kam na ty hlody v SM chodite?
Rozbalit vlákno
1
12. 2. 2016 09:00
Re: Vyvazeni
Kdyby byly ty konstrukce obracene, tak by bylo napsano, ze to konkurencni vyrobce bez vyvazovaci hridele odflakl, konstrukci se nevenoval a s vyvazovacim hridelem je to TOP reseni na trhu mezi malymi motory. Proste nabidli to nejlepsi reseni co je dnes na trhu k dostani. Ten hlod me taky tloukl do oci.
12. 2. 2016 08:57
O 1500 otacek vic?
Mate tam chybu:
"Ibiza si při rychlosti 130 km/h a 2600 otáčkách za minutu řekla o 7,5 l/100 km, Fabia byla při otáčkách vyšších o 1500-1 úspornější o tři čtvrtě litru."

Ten rozdil je 150 otacek a ne 1500...
Rozbalit vlákno
4
12. 2. 2016 09:05
Re: O 1500 otacek vic?
Neni u tech aut a testu neco spatne? Ibiza ma byt papirove uspornejsi o cca 0,5litru. Na dalnici Fabia toci pri 130km/h vetsi otacky a pritom je uspornejsi nez Ibiza s mensim objemem motoru a nizsimi otackami. I komplet test spotreby vyhrala Fabia pred papirove uspornejsi Ibizou. Tady je neco spatne. Koncern VW nam zacina s novymi papirove uspornymi motory zase sr.t na hlavu.
Avatar - Emel
12. 2. 2016 09:18
Re: O 1500 otacek vic?
225 vs. 195 pneu udělá pár deci.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2016 09:36
Re: O 1500 otacek vic?
A to i u větších vozů :-)
12. 2. 2016 10:12
Re: O 1500 otacek vic?
Mne tenhle rozdil pneu 225 vs 205 dela 0,3l. Tady je rozdil mezi auty papirovych 0,3 mimo mesto a v testu pak jeste Fabia pridava dalsich 0,75l. Takze Fabia stahla na papirove hodnoty Ibizi 1,05l, coz se mi zda hodne. Skutecnost bude spise takova, ze ten motor uspornejsi neni a je to zas trochu prikraslene.
12. 2. 2016 09:02
Podivné chování motorů
Zajímalo by mě proč se oba motory chovají dle testu úplně jinak než by vyplývalo z jejich tabulkových údajů

Třívalec Seatu dle testu chytá šponku u červeného pole tj. v šesti tisících. Dle technických údajů má ale motor už v 5500 ot. jen 70% krouťáku a s dalšími otáčkami musí zákonitě mrtvět ještě výrazněji takže v těch šesti tisících je v klinické smrti.

A u fabie říká pan redaktor, že využitelné pásmo otáček končí brzy po překročení čtyřtisícové hranice. Což je opět ve velkém rozporu s technickými údaji, podle kterých by měl motor zachovávat téměř konstatní zátah minimálně do 4600 otáček kde teprve začíná pásmo nejvyššího výkonu sahající až do 5600ot.

Přijde mi to jako by uvedené technické údaje k testovaným motorům vůbec nepatřily
Rozbalit vlákno
5
Avatar - miromen
12. 2. 2016 09:10
Re: Podivné chování motorů
Jo grafy a realita jsou rozdilne. Ja jel Fabii III 1.2TSI a ten motor opravdu docela brzo uvada. Puvodni TSI bylo po tehle strance rozhodně lepši. Ty novovějši 1.2 TSI jsou uplně bezcharakterni.
12. 2. 2016 09:12
Re: Podivné chování motorů
Pak je to asi zralé na znalecký posudek a reklamaci
Avatar - Ozzman
12. 2. 2016 09:16
Re: Podivné chování motorů
Teda nevim jak jezdí to nejnovější TSI ve Fabii, ale ty co jsem jel já tak výkonovou špičku nemívali a uvadaly protože přestalo tahnout turbo v otáčkách. Bylo to hodně podobné dieslu (nejvíce jsem najezdil prvním TSI 77kw)
Avatar - miromen
12. 2. 2016 09:25
Re: Podivné chování motorů
Tak ani to puvodni TSI se nada s většinou atmosfer rovnat ale stači si projet to novějši TSI a razem zjistiš že bezcharakternost muže byt na druhou. >:-[]
EB od fordu to je v ramci třidy těhle turbitek jina pisnička.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2016 09:36
Re: Podivné chování motorů
Jo EB je velmi příjemný motor :-) O tom žádná... ale to TSI není špatné :-) Nejhorší TSI kterým sem jel jezdilo na CNG v Octavii G...To byla fakt mrtvola.
12. 2. 2016 09:03
Autor to zaobaluje
ale podle mě je tříválec jasný krok zpátky, žere víc (třičtvrtě litru na dálnici při 130km/h je už hodně velký rozdíl, co teprve při nějakých 140-150 a 0,4 litru na testovací trati je také slušný odstup čtyřválce), čtyřválec je daleko tišší a s daleko kultivovanějším projevem. Takže v základních parametrech motoru do malé nákupní tašky je tříválec těžký přešlap. Jediná výhoda tak zůstává na papíře, papírová spotřeba je lepší, ale nechápu autora, proč papírovou spotřebu vůbec zahrnuje do bodování testu, každého by měla přece zajímat reálná spotřeba a ne hausnumera podle evropských norem. Asi hoši moc dobře vědí proč i v Ibize pořád paralelně nabízí čtyřválec.
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Emel
12. 2. 2016 09:20
Re: Autor to zaobaluje
Neříkám že to tak není, ale abys mohl tohle hodnotit, bylo by dobré mít ten motor ve stejném autě. Třeba litr v Astře pojede i 1.4T ;-)
12. 2. 2016 09:25
Re: Autor to zaobaluje
No Ibiza a Fabia mi moc rozdílné nepřijdou, hmotnost skoro stejná, podvozková platforma podobná, rozdíl tvoří hlavně motor.
Litr v Astře pojede velké kulové (proti Fabii s 1.2 TSI horší zrychlení, horší na brzdách, horší v handlingu, horší mezi kuželkami) a ještě u toho žere o 0,6 litru víc. Stejný omyl s tříválcem jako u VW.
[odkaz]
Avatar - miromen
12. 2. 2016 09:33
Re: Autor to zaobaluje
Vypovidajici hodnota nula. Balony 195/55 vs 215/45 je sakra rozdil.
12. 2. 2016 09:39