Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Hittman
Škoda, že se Tudor nevyráběl, hned bych pro něho běžel.... ;-\
Ten vypadá dobře, ale čistě logicky coupé v střední třídě je pro Škodovku si myslím velké sousto. Takové auto by bylo drahé a oproti konkurenci, které je v dnešní době jen u prémie, by ani nenabídlo tak silné motory (pochybuju že by jim VW dnes dovolilo něco silnějšího než má standartní Superb či Passat).
Logicky by tohle mohlo mít úspěch v případě nižší střední třídy z Octavie, nebo dle mne ideálně z Rapida, který má na to proporce a jako dvoudveřové coupé, s trochu lepším interiérem a motorem buď poladěnou 1.4 TSI nebo 1.8TSI za bratru 500-550 tisíc, to by se určitě prodávalo 😄 Takové auto by mohlo být mrštné na okrsce (což velké auto na podvozku Superbu asi uplně nebude) a navíc i rychlé na rovince díky váze, velikosti a motoru, který škodovka má 😄
Logicky by tohle mohlo mít úspěch v případě nižší střední třídy z Octavie, nebo dle mne ideálně z Rapida, který má na to proporce a jako dvoudveřové coupé, s trochu lepším interiérem a motorem buď poladěnou 1.4 TSI nebo 1.8TSI za bratru 500-550 tisíc, to by se určitě prodávalo 😄 Takové auto by mohlo být mrštné na okrsce (což velké auto na podvozku Superbu asi uplně nebude) a navíc i rychlé na rovince díky váze, velikosti a motoru, který škodovka má 😄
Berme tehdejší dobu, takže V6 byly v naftě i v benzínu, palubka stačila z tehdejšího superbu a právě to se mi libílo, že to bylo tehdy pomalu pravověrné GT, ně jen nějaká nižší střední jako je třeba široko od VW.
Samozřejmně v dnešní době krize, tlaku na ceny a "ekologii" a "ekonomii" to smysl nemá.
Samozřejmně v dnešní době krize, tlaku na ceny a "ekologii" a "ekonomii" to smysl nemá.
Tak i tehdy by to bylo drahé. Vem si jak dopadla Laguna Coupé i když je to krásné auto. Určitě by cena takového GT musela být vyšší (určitě příplatkový podvozek a nějaké vychytávky, co by odlišily od sedanu), než běžného stejně vybaveného Superba sedan. Takový sedan 2.8 s nějakou výbavou navíc stál skoro 1.4 Mega (Comfort 2.8 byl za 924, našel sem ceny 2004) + 2 až 3 sta tisíc navrch ... to by asi moc lidí nekoupilo.
Tak tak. Hezké ale moc drahé. Musely by to kupátko dotovat další modely. Všechny panely na kastli by musely být nové. Ze sedanu by se nedalo použít vůbec nic. No, nevím, snad dnes s novými technologiemi, 3D tiskárnami, by se ten projekt dal znovu navštívit. V každém případě bylo (a stále je) kupátko velmi pohledné. :-!
Už by škodovka mohla začít dělat něco konkurenčně adekvátního k A5. 😄
/Když už bude dělat auto z vod Touaregu/
/Když už bude dělat auto z vod Touaregu/
Je velká škoda, že Škoda musí pracovat s jednou rukou svázanou za zády... ;-\
Jasně že koncern si ji diriguje, ale nevidím to tak tragicky. Když vezmu jen tak namátkou portfolio - citigo, fábka, rapid, oktávka, superb, yeti, nově vision S, k tomu občas užitkáč, hodně segmentů má svoje combi. Tohle nemají mnozí japonci a ani někteří tradiční francouzi.
Tudora jsme si prohlídl na vlastní oči. Dodnes je to velmi pěkné auto. Nadčasový design. Velká škoda, že se nevyrábělo. Avšak VW nedovolí.
Cožpak o to, pěkný je a moc, ale koncepce s těžkým šestiválcem před přední nápravou by jeho jízdní vlastnosti hodně limitovala.
P.S. Ještě dnes si pamatuju, jak první generace Superbu nechtěla moc zatáčet (a jak se to auto příšerně kroutilo, než mu začala Škodovka potají vyztužovat prahy speciálními trubkami). :-!
P.S. Ještě dnes si pamatuju, jak první generace Superbu nechtěla moc zatáčet (a jak se to auto příšerně kroutilo, než mu začala Škodovka potají vyztužovat prahy speciálními trubkami). :-!
Jasný, ale dvoulitr TSi by úplně stačil... 😉
Za 1. Se ještě do Superba 1 nedával, ten přišel až později a za 2. To by bychaři, co by Tudora chtěli už nemohli glorifikovat pro ten pocit z véšestky >😒] Ale dnes by jistě něco takového Škodovka snesla, byť dle mne v menším provedení jak jsem psal výše 😄
To je dobre, že koncern nedovolí také avantúry, lebo kupé od Škody by bolo pravdepodobne komerčne neúspešné. Škoda nie je prestížna ani športová značka, je to mainstream, aj keď veľmi kvalitný a kto kúpi kupé od takej značky? Zopár patriotov v Česku a možno na Slovensku. Kupé sú solitéry aj u značiek, ktoré sa im pravidelne venujú a majú v tom tradíciu a verných solventných zákazníkov.
Vďaka rozvážnej politike je VW úspešný, mnoho rokov v zisku a na autách zarába. A vďaka tomu sa Škoda tak úspešne rozvíja. Takže rečičky o "zviazaných rukách" a obmedzovaní, to je len folklór 😄
Vďaka rozvážnej politike je VW úspešný, mnoho rokov v zisku a na autách zarába. A vďaka tomu sa Škoda tak úspešne rozvíja. Takže rečičky o "zviazaných rukách" a obmedzovaní, to je len folklór 😄
Uživatel_5340709
V době kdy v koncernu VW ještě běhali s kačerama, tak v naší 100x vysmívané továrně BAZ už dělali 1,3 TSi 128 Kw. 😄 . Ono vlastně škodovka byla v downsizingu celý socialismus. 😉
No ale vážně, to co dokázali tehdy fandové do motorsportu bylo obdivuhodné a jako kluci jsme Salamandr obdivovali, jen to, že se jim ho podařilo rozbít a nepokračovat byla tehdy dost neveřejná informace.
No ale vážně, to co dokázali tehdy fandové do motorsportu bylo obdivuhodné a jako kluci jsme Salamandr obdivovali, jen to, že se jim ho podařilo rozbít a nepokračovat byla tehdy dost neveřejná informace.
Dělali to nadšenci s min. podporou továrny. Dneska už nesmí,VW nedovolí.
To mi jako chceš vážně tvrdit, že VW Škodovce nedovoluje dělat motorsport? >😁
No nevím. Svého času Škodovka měla svůj rally team v MS, ale dnes tam má VW Polo jestli se nepletu a Škodovka nic... :-!
Škodovku z WRC odvolali z důvodu nenaplnění očekávaných úspěchů. Za téměř tři sezóny továrního týmu bylo nejlepší umístění 2x šesté místo, potom v soukromém týmu páté místo (Fabie).S Octavií jezdili před tím asi pět let, nejlépe 1x 3. místo.
Byl to tabák a nikdo se nedivil, že to zabalili. A finančně omezeni zas až tak nebyli.
Polo alespoň vyhrává.
Byl to tabák a nikdo se nedivil, že to zabalili. A finančně omezeni zas až tak nebyli.
Polo alespoň vyhrává.
.........A finančně omezeni zas až tak nebyli?..........no, to bych moc rád viděl ty rozpočty.........Škodovky tehdá a VW nyní....viděl bych to v případě VW tak na desetinásobek toho, s čím disponovala Škodovka...... :-!
No...a? Z WRC za posledních 15 let odešlo dost podstatně perspektivnějších hráčů než Škoda, která v něm nikdy významně neuspěla. Hledat v ukončení jejich aktivit v této kategorii nějaký nespravedlivý německý útlak podle mě fakt není na místě.
Kromě toho, Škoda svůj rally team v MS má, je velice úspěšný a rozhodně na něj můžeme být hrdí. Jen je o kategorii níže.
Kromě toho, Škoda svůj rally team v MS má, je velice úspěšný a rozhodně na něj můžeme být hrdí. Jen je o kategorii níže.
Jen je o kategorii níže...........s nouze ctnost, hochu......kategorie o které se nikde nepíše..... ;-\ Jen hlupák si může myslet, že by VW upřednostnilo nějakou Škodovku z gubernie před domácí značkou... :-!
Jen hlupák.....
Škoda jezdila WRC od roku 1999, resp. 2002 celý seriál až do roku 2005 jako plnohodnotný tovární tým, jako jediný z celého koncernu. Takže šanci měli. (Jenom v letech 1999-2002, kromě Škody ještě dojížděl Seat.)
To trochu popírá tvojí větu : "Jen hlupák si může myslet, že by VW upřednostnilo nějakou Škodovku z gubernie před domácí značkou.." 😉
Škoda jezdila WRC od roku 1999, resp. 2002 celý seriál až do roku 2005 jako plnohodnotný tovární tým, jako jediný z celého koncernu. Takže šanci měli. (Jenom v letech 1999-2002, kromě Škody ještě dojížděl Seat.)
To trochu popírá tvojí větu : "Jen hlupák si může myslet, že by VW upřednostnilo nějakou Škodovku z gubernie před domácí značkou.." 😉
VW neměl v tu dobu (1999-2005) zájem se pytlíkovat s nějakou rally. Tak klidně nechal Škodovku s nevhodným vozem (Octávia/Fabia) mávat škodováckým praporem. Ale rozpočet nikdy nebyl adekvátní k tomu, aby si mohla šáhnout na vítězství. Jak jsme všichni viděli, když do toho pak VW nasypal pořádný prachy, tak Polo vyhrálo vše co se dalo. Škodovce by nikdy nesvěřili takový balík peněz jako domácímu týmu s koncernovým znáčkem na kapotě... :-! Přemýšlej trochu... :-!
Jen hlupák.....Použij selský rozum........Přemýšlej trochu......
Nezlob se, dnes se necítím dost chytrý na to, abych dál pokračoval v této diskuzi s tebou. Tak možná někdy příště.
Nezlob se, dnes se necítím dost chytrý na to, abych dál pokračoval v této diskuzi s tebou. Tak možná někdy příště.
Sorry, jestli jsem se tě dotkl, ale já zkrátka šlapu tuto planetu už 7 desetiletí a tak si již dávno nenamlouvám, že peníze nejsou všechno, protože ony jsou a od nich se všechno na této planetě odvíjí...dobrá vůle hraje roli jen tam, kde v konečné fázi nejde o peníze... :-! A VW jistě není žádný samaritán... :-!
Děláš, jako by účast ve WRC byla nějakou samozřejmostí, přitom dnes se jej oficiálně účastní kromě VW akorát Hyundai a Citroen (a i ten si dal pauzu). Zjevně jde o příliš drahý špás na to, aby se jej někdo účastnil čistě z lásky k motorsportu nebo tradice. Spíš považuji za zázrak, že se v něm Škoda vůbec tolik let držela. Vezmi si, jak rychle se vypařilo třeba Suzuki nebo Mini.
Měli bychom být vděční za S2000 a ne brblat, že nám není dost dobré. Kdyby byl VW fakt takový "utlačitel", taky si mohl říct, že jim v celém MS stačí jen jeden tým - ten jejich.
Měli bychom být vděční za S2000 a ne brblat, že nám není dost dobré. Kdyby byl VW fakt takový "utlačitel", taky si mohl říct, že jim v celém MS stačí jen jeden tým - ten jejich.
Kamaráde dnes jde automobilkám především o prestiž a bojí se ztráty tváře. Proto kromě VW a Hyundai oficiálně ve WRC nikdo není. A klídek, až Hyundai párkrát Polo porazí, tak se VW z WRC vypaří rychleji než bys řekl švec... :-! Pak možná Škodovka dostane druhou šanci. Možná i adekvátní rozpočet... :-! Přejme si to... :-! Ale to je asi tak všechno, co tady v gubernii můžeme dělat... :-!
>😁 >😁 Ty už si fakt zralej na psychiatra. Běž si do garáže zbouchat mustanga s podporou fabriky, třeba se ti uleví.
Pepekabat
Zdravim vsechny fandy poradnych aut. Panove, je mozno nekde videt nebo snad i koupit jiz zminovany Suberb coupe. Mam vazny zajem. Dekuji za tip. Pepe
Ak myslíš Tudor Concept, tak existuje len jeden kus a ten stojí (a chátra) v depozite mladoboleslavského múzea Škoda. Na predaj zrejme nebude, ale z nejakého staršieho ojazdeného Superbu by sa to asi dalo poskladať.
[odkaz]
[odkaz]
vlastním zmíněný vůz a se slzou v oku Vám děkuji za krásný článek.
Pokud byste měl zájem o další prototypy třeba o Škodu 765 kombi speciál, která je také po renovaci je Vám k dispozici.
V dokonalé úctě
Pavel Kalina
Přední náprava byla řešena dvěma torzními tyčemi, kterými se regulovala výška nastavení karoserie.
Laminátová karoserie byla na svou dobu velice elegantní a stala se neuskutečnitelným snem všech, kdo dostali možnost si za své peníze koupit plechový rodinný vůz.
To, že tento vůz i přes svůj neblahý osud přežil všechny překážky je v první řadě zásluha konstruktérů ze školy Josefa Sodomky, kterým patří dík a úcta.
Za mňa mu veľká vďaka patrí za záchranu prototypov z BAZ-ky. :yes:
Ne sa darí a zo strany auto.cz by som určite uvítal reportáž.