Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby

35 komentářů

galerida
Vozidla škoda boli, aj sú bez pochybností výborné vozidlá. Jediné, s čím u tejto automobilky nie som stotožnený, je cenová politika v SR. Automobilka dlhodobo vsádza na fakt, že je stále považovaná za "domácu" značku, že sú celé generácie odchované na týchto vozidlách. Obrovské kvantum zákazníkov sa ani nepozrie na auto inej značky, veď škodu ma dedo, tatko i oni... príchodom mladších generácií vodičov bude musieť automobilka meniť obchodné stratégie, nakoľko mladého záujemcu o vozidlo nedokáže osloviť iba fakt, že škodovku mal jeho dedko. V čase dostupných informácii nie je problém zistiť, čo ponúka konkurencia, ísť sa odviesť a porovnať v reále... Obrovskou výhodou automobilky škoda je, že v skutku je asi jediná, kt. produkuje vozidlá medzi triedami - ktoré sa nedajú jednoznačne zaradiť do danej kategórie, ale sú vždy na pomedzi. Samozrejme testeri ju zaraďujú permanentne medzi vozidlá kategórie nižšej. A bez úcty k novinárom, lebo je to ich práca, z ktorej živia rodiny, testy škodoviek v SR (o ČR ani nehovorím) sú absolútne neobjektívne a neexistuje vozidlo v galaxii, ktoré by škodovka nedokázala v porovnávacom teste poraziť >😁. Inak poklona automobilke, majú byť na čo hrdí, i keď ja nie som z tých, ktorých by ich produkcia dokázala osloviť.
gil54
.....shnilé zadní dveře se jen tak nevidí. Vyfotili jí ale u rybníka, tak do půl roka vykvetou. >😁

Něco nového jsem se dozvědět snad ani nemohl.
ryccardo
Tak Felda je už takový jarní auto, každý už kvete kastle a cvrliká motor >😁
gil54
😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale Felda tu bude ještě až my nebudem >😒] I když už jen rezavá
gil54
Když jí někdo zaleje do dentakrylu, tak jo. >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Natres Feldu Tlumexem..... I na karosérii a pořádně na patejch dveří a přežije i jaderny výbuch 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Také se mi občas poštěstí se svézt s vozy z minulého století od Škodovky, protože v době, kdy ta auta byla běžnější a nová (dokonce jsme i Felicii měli v roce 1995), jsem neměl řidičák a proto je to pro mne svezení zcela nové, jakožto řidiče 😄

Felicí jsem se něco nacestoval a na svou dobu mi přišla hezká právě verze se starou tváří, měli sme výstavní LXi na hlínách, bezmetly, ale se šíbrem a mlhovkama. Jako malému mi to přišlo fajn auto. S Felicíí jsem se setkal jako řidič až vlastně minulý měsíc (kdy jsem se konečně projel dál než v ulici 😁) a souhlasím s tím, že auto působí na dnešní poměry papírově, ale tak strašně jednoduše se ovládá a lehce jede, že za peníze, za které lze koupit, za ceny údržby, když opomenu rez, to je naprosto ideálním lidovým vozítkem pro naše končiny... prostě český Golf...

Octavia I - také jsem se svezl až poprvé vloni (předtím jednou jedním hodně zničeným kusem a jen kousek po městě). Tohle auto opředené legendami v hospodách o tom, že je to nejlepší kup tisíciletí atd..... ano, je solidní vůz, ano, byl přelomový, ano má velký kufr, ano pocitově táhne vodspodu (TDI), ale mne udivila neochota zatáčet (lepší je benzín, jezdil jsem jen TDI 66kw a T 110Kw) a prkennost podvozku. Až dnes bych viděl za ceny levných ojetin, kde hledáte pracanta, nebo auto na popojíždky v Octavii I smysl za pár desítek tisíc, jako spolehlivého vozu (což bez pochyby staré TDI je) na nějaké cesty do práce, převážení materiálu či vělkých věcí, ale do Chorvatska k moři bych s tim už dnes jet nemusel >😒] Jo a interiér po faceliftu je kolikrát lepší, než trojková v nižších výbavách :-!

Superb I jsem nikdy neřídil, nicméně co jsem se svezl, tak mi to přišlo jako lepší auto, než Superb II 😄 Hlavně komfortem.
ryccardo
Ano Superb 1 je pohodlnější auto už jen kvůli tomu, že je to vlastně překabátěný Passat B5 na rozdíl od S2, který je postavený na podvozku dvojkový Oktávky a je tudíž úzký. 3 lidi si dozadu nesednou. Teda sednou, ale jako sardinky. V S1 si sednou výrazně pohodlněji.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, S2 je úzký, nekomfortní, vlastně mne mimo místa na nohy dnes nenapadá jediná věc, kterou by vynikal nad dobovou konkurencí vyjma jakéhosi pocitu reprezentativnosti, což hezky nakonfigurované Superby celkem umí. Sup 1. generace se mi ale líbil víc, třeba se ještě poštěstí a projedu se, pokud to je jako B5.5, tak to vidím na dálniční křižník 😄
Avatar - Emel
Emel
Otázka je kterou konkurenci... 3.6 4x4 moc konkurentů neumělo. Ale jinak mi S2 taky nesedí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je ale jeden konkrétní model 😄 Ale ja mluvím komplexně jako o celém Superbu 2. Něco sem se s ním najezdil a asi ještě najezdím (služebák), motoricky sem problém neměl (TDI 125kw i když naložený hodně ztratí výkonu, zvlášť v kopcích, to slabší 103kw takovou ztrátu při zatížení nemají, nebo jsem to nepozoroval), ale to ostatní už ničím nad konkurencí nevyniká 😄 Navíc v tom pořád svítí nějaké kontrolky (cca 150 tisíc km nyní).

A konkurence? Třeba Passat B6/7, Mondeo MK IV (jistě, tam byl problém s 4x4 a silným benzínem, naopak v naftě byl více než konkurenceschopný TDCI 2.2 147Kw), pak Insignia (ta je malá, ale měla jak motor, tak 4x4)...
ryccardo
A pokud ho máš navíc v nesmrtelný variantě 1,9 TDI 96 kW a trochu slušnější výbavě, tak není co řešit. Tomu autu ani dneska nic podstatnýho neschází a dá se v něm pořád pohodlně, rychle a úsporně cestovat. 😉 Za mě bych do S2 nešel do S1 ano.
XTad
Druha generace prinasi zemena vyssi torzni tuhost, bezpecnost a viceprvkovou napravu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Obávám se, že tohle (Sup zdiskreditovaný podvozkem Golfu, páč zlý utlačovatel VW) je nic než obyčejný mýtus. Superb II má tu samou platformu (PQ46) jako odpovídající Passat. A ano, ta je upravenou verzí PQ35, používané Golfem a Octavií.
BaracudaJ
S2 má z PQ46 jen část podlahy v přední části vozu, čili tak 10% dílů. Zbytek PQ35 plus vlastní vývoj Škoda. Takže to opravdu není Passat.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Když jsem si o tom hledal informace, téměř všude byla uváděna PQ46 jakožto platforma sdílená s Passatem...Jestli jde zase o nějakou unikátní škodováckou skládačku, tak se omlouvám. Ale přijde mi to zvláštní, vždyť už PQ46 by měla být upravenou (prodlouženou) verzí PQ35. Proč se zabývat vývojem vlastního, v zásadě podobného řešení?
Xonik
No ono to tak v zásadě je, jedna věc je platforma jako taková, a druhá komponenty a moduly v ní použité. Obě generace fabie i roomster jsou uváděny na PQ24, přitom roomster byl od začátku mixlej PQ34 a fabie II dostala v průběhu výroby věci z PQ25. Takže to že je auto uváděno na stejné platformě ještě neznamená že to má identické provedení.
ryccardo
Nejpodstatnější je fakt, že S2 je očividně úzký. Jestli je to PQ46 nebo PQ35 už je v konečným důsledku jedno.
Xonik
No však passat je na tom bitej stejně, taky musel ostrouhat a s audi platformou se rozloučit, ale narozdíl od supa má tu platformu alespoň trochu udělanou (byť z dílů golfa), sup to je skutečně v podstatě golfí podvozek.
RS
S Octavií 2004 jsem jen po mnoha letech jel zrovna včera.
Na to, že měla na hrbu skoro 400tkm, tak jela docela dobře. TDI 96kW zrovna asfalt netrhalo, ale docela svižné je. Kadlá to tedy hrůzostrašně, ale za jízdy mě to nijak nerušilo. Vadilo mi spíš podivně volné a gumové řízení. Stejně tak se mocné tahání odspoda překvapivě nekoná. Do 1800ot. je to mrtvolka.
Přímo ukázkové je ale sladění převodovky a spojky. Řazení tam jde doslova samo. :yes😒br />
S naftovým Superbem jsem jel jen párkrát a opět mě asi nejvíce vadilo řízení. Gumové a hlavně v zatáčkách neohrabané, nedotáčivé ... Nemohl jsem se zbavit dojmu, že zatočím volantem a auto ještě půl vteřiny jede rovně než otočí koly 8-s
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, to řízení zminuji, autu se moc do zatáček nechce, ale to je i tím těžkým TDI, s 1.8 to jelo trochu lépe a na rovince srdnatě stačil i o dekádu novějším konkurentům či dokonce nejednoho potrápil 😄
jam2015
A predpokladám, že malo tlmiče, riadenie a všetky podvozkové diely ešte z fabriky - čiže vybúchané.
qp
Tak to se máte. >😁

Jinak pár elektromobilů bude k vidění v Nové Karolíně přes víkend.

PS: Tesla ukázala FL Modelu S - 20 hodin stará zpráva a vy si tu honíte triko s Feldou 😁

viz: [odkaz]

a fotky zde: [odkaz]
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
chválím eliminaci "falešného chladiče", nyní vypadá lépe.
qp
Taky a údajně se zmenšil odpor vzduchu.

Obával jsem se toho, jak to bude vypadat, ale zvládli to podle mě pěkně. 😄
Avatar - iudex
iudex
Obľúbená stávka na nostalgiu v čitateľoch, to zaberie. 😉
Myslím, že väčšina z nás tu tie autá pozná veľmi dobre, aj keď chápem, že redaktor, ktorý mal v čase predstavenia Felicie 4 roky, ju môže považovať za takmer oldtimera. 😉
Ja som vo Felicii najazdil desaťtisíce km (charakteristický zvuk štartovania 1,3ky poznám na kilometer) a hoci bola zastaralá už vo svojej dobe, mala nesporné výhody v jednoduchej, spoľahlivej a všade opraviteľnej technike či pomerne priestrannému interiéru (prvá Fabia bol oproti nej krok späť).
Octavia bola oproti tomu kráľovské zvezenie, tú som zase poznal v podobe služobáka s najvyššou výbavou a legendárnym 1,9TDI.
Jednotkový Superb bol taká domáca limuzína, vnímaný ako o triedu väčší Passat, auto, kde som si so svojimi 193 cm vedel vzadu preložiť nohu cez nohu. Zároveň to bola prvá Škoda, čo prišla s hustokrutoťahajúcimi a ničnežerúcimi pumpa-dýza tédéíčkami (ale naozaj to tak fungovalo).
Pravda je ale skutočne taká, že Škoda prešla od Felicie obrovský kus cesty (pri ktorej som povedal, že Škodu už nikdy) a aktuálny Superb je reálny kandidát na nového obyvateľa domácej garáže.
Redmex
Felicia zase nebolo tak zle auto, len bol ohromny rozdiel medzi holym zakladom so slabou 1.3 a nejakou vybavenou verziou ci uz so silnejsou 1.3 alebo 1.6. Modely po FL mohli mat vcelku slusnu vybavu a so stabilizatormi, rozperou a ABS (to nevybavene 1.3 a favorit nemali) bola jazda o triedu lepsia, rovnako so 14" kolesami miesto malych galusiek >😒]

Ja som skor nikdy nepochopil to nadsenie z Octavie 1. Jasne mala obrovsky kufor a bola pohodlnejsia ako Felicia s moznostou rozumnejsej vybavy, ale bezne verzie bez 4x4 mali dost tragicke jazdne vlastnosti, zatacali neochotne (zlata Felicia) a miesto vzadu bolo naozaj utrpenie - pre kolena ho je este o trochu menej ako vo Felicii. Ak ju porovnam s dobovym Meganom 1 kombi co sme mali doma, tak v tom bolo miesta na rozdavanie (aj ked malo dnesnymi standardmi).

Tak ci onak islo o prelomovy model (Octavia) pre znacku Skoda a jej uspech bol klucovi.
Avatar - iudex
iudex
Ja nehovorím, že Felda bolo zlé auto (ako k autu, na ktorom som začínal, som mal k nej istý citový vzťah), okrem základnej 1,3 sme v rodine mali aj 1,6ku s maximálnou výbavou a to jazdilo už slušne dynamicky. Ale ako model bola zastaralá už na začiatku produkcie, OHV motory (1,3ky), najsilnejší motor dvojventil s 55 kW, hladký nepriamovstrekový dízel bol čistý traktor, obmedzená komfortná a bezpečnostná výbava. Skrátka až Octavia bolo moderné plne konkurencieschopné auto so zdieľanou koncernovou technikou, bohatou paletou motorov (1,8T bol vlhký sen všetkých pubertiakov a úsporné TDI všetkých ostatných), bohaté možnosti výbavy, atď. Ale mne osobne tiež liezol na nervy ten jej kultový status (čo bolo dané práve tým, že to bolo prvé veľké moderné auto od Škody). Z moderných Škodoviek bola pre mňa naj dvojková Octavia pred f/l a aktuálny Superb.
jam2015
A ten OHaVný motor iba s trikrát!!! uloženou kľukovkou pchali aj do Fabie a Octavie!!
Redmex
Jasne Felicia bola tiez moje prve auto aj ked uz to bol jeden z poslednych modelovych rokov, takze v tom case boli dostupne aj rozne edicie s celkom slusnou vybavou (2x airbag, elektricke okna, ABS, klima, servo atd), takze urcite budem zaujaty, ale zase mi nepride, ze bola vramci triedy az tak zla. Jasne konkurovala skor spodnej casti ponuky vramci segmentu B, ale ani taky Fiat Punto / Clio, neboli nijak vyrazne lepsim autom, len mali bohatsie vybavove stupne a sirsiu paletu motorov. Na druhu stranu aj tak kazdy jazdil vacsinou motor 1.2 co neboli ziadny dravci. Taka Fabia bola ale citelne modernejsi stroj 😄

Ono s Oktaviou som narazal skor na bezne masove konfiguracie s benzinom 1.4 resp. 1.6 a nejakou vybavou GLX co bola fakt bieda aj na pomery okolo roku 2000. RS alebo silnesie tdi a nejake L&K bol iny vesmir, ale zial aj mimo financne moznosti vacsiny ludi. V tom case snad taka Octavia stala aj milion Skk, nie?
XTad
Oktavka za milion (CZK) neni problem ani dnes 😉
jam2015
No, keď si spomeniem, že 1,3 na konci produkcie s výbavou stála cez 300 tisíc, čiže toľko ako Fabia, tak sorry.
Už tu bolo jasne vidieť cenovú politiku a chamtivosť VW.
holden_holden
nabizi jen ten skodovackej hnuj tak aspon zavzpominame at se lidi zase chytnou.
car
..i kdyz jsem se snazil,tak me ten clanek nesel precist az do konce.Zvlastni,ale mnohe to mozna i na ACZ vysvetluje..Ja vim...😜