Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Honda Jazz: První jízdní dojmy

Na středočeských okreskách v okolí zámku Loučeň jsme absolvovali první seznámení s druhou generací Hondy Jazz.
Zpět na článek
19. 11. 2008 15:07
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 15:48
19. 11. 2008 17:04
19. 11. 2008 17:32
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 21:39
19. 11. 2008 22:06
19. 11. 2008 22:08
neregistrovaný "babo"
20. 11. 2008 09:10
19. 11. 2008 18:33
neregistrovaný "babo"
20. 11. 2008 09:10
20. 11. 2008 10:43
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 17:50
19. 11. 2008 20:55
neregistrovaný "repec"
19. 11. 2008 21:48
19. 11. 2008 22:15
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 21:52
19. 11. 2008 22:45
neregistrovaný "babo"
20. 11. 2008 08:17
20. 11. 2008 10:39
neregistrovaný "babo"
20. 11. 2008 15:34
21. 11. 2008 11:29
neregistrovaný "babo"
20. 11. 2008 10:48
neregistrovaný "babo"
20. 11. 2008 09:14
19. 11. 2008 16:26
19. 11. 2008 17:29
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 18:40
19. 11. 2008 21:50
19. 11. 2008 22:03
neregistrovaný "babo"
20. 11. 2008 00:41
19. 11. 2008 19:54
19. 11. 2008 22:07
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 22:47
neregistrovaný "babo"
20. 11. 2008 00:29
20. 11. 2008 06:49
20. 11. 2008 08:38
20. 11. 2008 08:40
20. 11. 2008 09:17
20. 11. 2008 11:50
neregistrovaný "tuti294"
20. 11. 2008 12:36
neregistrovaný "babo"
20. 11. 2008 10:41
neregistrovaný "babo"
21. 11. 2008 07:10
21. 11. 2008 11:31
neregistrovaný "babo"
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 15:07
celkom sa da
zaujimave auto, uz som v to sedel, fakt neskutocny priestor a prakticke bude dost. Nove motory pojdu velmi pekne. Ani to nie je az tak skarede, predchodca bol horsi.

Len nechapem fakt, preco aj tu nie je 1.5 120ps (pre mladu rodinu by sa hodilo) a ked uz je to v EU mode, preco je len Fit (americky nazov pre jazz) v USA aj 1.5 SPORT so strmsim riadenim, sportovym podvozokom a tuhsim zadnym stabikom. k tym tocivym motorom by si to nejakych fanuskov mohlo najst.
Rozbalit vlákno
35
Avatar - King
19. 11. 2008 15:48
Re: celkom sa da
Proč mají Amíci sportovnější auto než Evropani, to je otázka, na kterou by asi rád znal odpověď každý. 8-s Nejde ani tak o motor, tam bych pochopil, že potřebují víc síly a výkonu. Ale proč mají sportovnější nastavení zbytku auta (stabilizátory, řízení, podvozek), to je mi záhadou. :-(

A co se týče toho motoru 1.5 v Evropě, to je taky dost na hlavu. V době, kdy má v téhle kategorii pomalu každá automobilka buď turbo 1.4 nebo 1.5, případně dvoulitr jako sportovní verze a šestnáctistovky jako běžnou součást nabídky, je nepřítomnost "blbého" 120k motoru proti zdravému rozumu. S 1.5 i-VTEC by po autě sáhly i ty mladé rodiny, co potřebují dost místa i trochu té dynamiky. Stokoňová (byť špičková) třináctistovka neosloví nikoho, kdo se rád sveze ostře. Je to stejně nepochopitelné, jako 200k 2,4 l v Accordu jako topmodel.Myslím, že to Honda s tou ohleduplností k životnímu prostředí přehání. Doufám, že alespoň CR-Z [odkaz] bude mít klasickou Hondí DNA.
19. 11. 2008 17:04
Re: celkom sa da
Bohužel to vše co jsi vyjmenoval je přeně ten ústup od léty budovaného "sportovního" image. A je to škoda :'-(
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 17:32
Re: celkom sa da
ako jazz nikdy sportovu dna nemal, ale kde uz ho maju a v USA... europa by ocenila viac. Keby spravili pre USA verziu so 180k a taku, co vie jazdit len rovno bez volantu, tak sa nedivim. Ale sportovy podvozok, strmsie riadenie (edmunds oznacil za najlepsie v triede na americkom trhu), tuhsi stabik pre USA - nie je to hazzat perly sviniam? :-)

2.4 200ps v ACCo skoda komentovat. Mozno sa to spuste ludi nebude pacit, ale ACCO je najlepsia FWD momentalne v triede. A TOURER jazdi snad tak dobre ako sedan, ak nie lepsie. Preco nemoze byt aj V6, preco preco?
19. 11. 2008 19:41
Re: celkom sa da
Zase se pletes. Najlepsia FWD ve tride a ne jen momentalne je Modneo!!!!
Avatar - King
19. 11. 2008 21:39
Re: celkom sa da
Bejvávalo, brouku. ;-)
Avatar - T613
19. 11. 2008 22:06
Re: celkom sa da
a ne a ne a ne ! Mamíí oni jsou na mě zzlí! ;-) >:-[]
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 22:08
Re: celkom sa da
:-)
20. 11. 2008 03:14
Re: celkom sa da
Bejvávalo, je a bude nove Mondeo ST :yes: :yes:
Avatar - T613
20. 11. 2008 09:10
Re: celkom sa da
Pod vedením jeho generalissima Josifa Deadlifta tomu nemůže nikdy býti jinak! Čest práci soudruzi! >:-[]
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 18:33
Re: celkom sa da
toto by snad ten sportovy image mohlo vylepsit: [odkaz]
20. 11. 2008 09:10
Re: celkom sa da
Jasně, o nástupcích CRX a NSX se mluví hodně dlouho. Já pořád čekám na kompletní japonskou svatou sportovní trojici v novém - původní GT-R, NSX a Supra. Nové GTR je už na světě, o NSX se pořád mluví a LF-A (byť jako prototyp) už jezdí. U Hondy mě hlavně mrzí, že měli i malé stylové kupé ( CRX, Prelude, Integra ) a na to naprosto rezignovali (v EU). V tomto kontextu doufám v úspěch Rocca, aby ukázal i ostatním automobilkám, že ten potenciál tady je. U Acury už bohužel RSX taky neni - tam jsem viděl nejjednodušší cestu jak dosta malé kupé na EU trh. Acco je fajn, ale ta absence V6.... Proti minulé době tam ten ústup ze sportovosti vidim ( modelové portfolio, motorová paleta ). Bohužel.
neregistrovaný "babo"
20. 11. 2008 10:43
Re: celkom sa da
TO NSX by malo byt uz za 11 mesiacov (konencne). Uvidime, co bude z OSM, ake bude CR-Z a ci sa dockame nastupcu S2000.
Zial prelude, CRX a INTEGRA sa neprestali robit pre nic ine, ako male predaje
19. 11. 2008 17:50
Re: celkom sa da
Přesně jsi to vystihl. Mám stejný názor. I když Jazz není určen ke sportovnější jízdě, absence silnějšího motoru mě vadí, protože občas na to každý rád trošku šlápne a čtnáctistovka na ostřejší projev nemá. Škoda, protože jinak je to velmi povedené vozítko, ale kvůli slabšímu motoru jsem nucen hledat jinde.
neregistrovaný "repec"
19. 11. 2008 20:55
Re: celkom sa da
Celkem souhlasím s tím, že ostřejší motor by jistě nebyl na závadu, ale upřímně, tento typ automobilu řídí především ženy. O Jazzíky se pár měsíců zajímám, protože ho budu příští rok pořizovat přítelkyni. Jsem z něj nadšený obzvláště proto, že je prostorný a já jsem vysoký. Taky se mi moc líbí jak zevnitř, tak i zvenku a těším se, že se s ním občas svezu i jako řidič. Nicméně sám pro sebe bych si ho nikdy nekoupil, ikdyby měl motor z Porsche. Je to úžasné auto, ale myslím, že pro chlapy jsou tu jiná žihadla a pro mou polovičku 73 kW bohatě převyšuje její nároky. Alespoň je to můj názor. :yes:
Avatar - King
19. 11. 2008 21:48
Re: celkom sa da
To je otázka. V současnosti mám Civic 4D se 110 koňmi a váhou ca 1,1 tuny. Pořizoval jsem ho v době, kdy mě ani nenapadlo přemýšlet o rodině. Teď mám 1,5ročního kluka a na cestě dalšího potomka a nejen že není sedan zrovna nejpraktičtější karoserie, ale rodinka je docela drahý koníček. Od Civicu 8G mě odrazuje nekomfortní pérování, které by si vyžadovalo okamžitou investici 40 000 do stavitelného sportovního podvozku KW, jenž je výrazně pohodlnější (jaký paradox), takže je mi Jazz taky sympatický jako víceméně rodinné auto. Ovšem nejsem blázen, abych šel ze 110 k na 100 při +-zachování váhy. Ovšem 120 koní při stejné hmotnosti by mě přesvědčilo celkem spolehlivě. Takhle budu ještě chvíli jezdit sedanem a počkám, jak se věci vyvinou.
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 22:15
Re: celkom sa da
Civic 8G a nekomfort perovanie - trebrs to po F/L odladia lepsie, vid TYPE S, kde je to zas naopak az na hranici moznosti tuhej napravy, sedi to a pri tom v celku zachvovava komfort aj na 225/45 R17 . Je to pomerne zaujiamve auto, ak niekto nechce vyslovene HH.
Ale pocul som, ze KW v rezime komfort na civic 5D je este lepsie :D
Avatar - King
19. 11. 2008 21:52
Re: celkom sa da
Jak píšu dole, jsem na tom podobně, jen s tím rozdílem, že snad právě teď nutně hledat nemusím. :-) Třeba nakonec sedan přežije kočárkové období a pak si koupím totálně nesmyslný CR-Z. >:-[]
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 22:45
Re: celkom sa da
a manzelka zmyselne pojde podat ziadost o rozvod >:D
20. 11. 2008 00:34
Re: celkom sa da
neber ma prosím v zlom, ale reči ohľadom motorov ma už dojímajú. jediná otázka ohľadom motorov, ktorú od zákazníkov na adresu accorda a CR-V počúvam je, "kedy bude silnejší diesel?" a potom "automat?" skutočne mám taký pocit že neustálu športovosť rieši tak max. Honda Club.
lepšie by urobili, keby zapracovali na logistike a možnosti dotvárania výbavy aspoň pri autách zo Swindonu.
Avatar - King
20. 11. 2008 08:17
Re: celkom sa da
Já tomu rozumím, že lidi zajímá silný diesel (mě taky) a automat pro diesel. Honda dělá to, co od zákazníků slyší. Lidi dnes nechtějí sporťáka, radši jdou do MPV nebo SUV. Ale nezdá se mi moudré zahazovat to, co Hondu udělalo Hondou. Nemyslíš si, že by tohle a snahu H být maximálně ekologická chtělo s tou sportovností skloubit? Je to otázka jen blbých dvou verzí (pro Jazz a Accord) a dvou nových modelů (malé kupé, roadster). Je jasné, že do prodejny nebudou proudit davy lidí, že už chtějí nové S2000, je to ale důvod ho nemít?
20. 11. 2008 08:29
Re: celkom sa da
Ten dôvod je zrejme veľmi jednuduchy. Automobilky dnes začínajú byť vedené kruto ziskovo. Do čela akoby sa čím ďalej tým viac dostávali účtovníci namiesto technikov (aj keď podľa príkazu starého Hondu bude v čele automobilky vždy stáť technik). S týmto sa zas bije snaha tvoriť technológie do budúcnosti (vodík), čiže vývoj nových motorov stagnuje, preto vlastne robia len evolúcie existujúcich technológii. Bol by som rád, keby pretrvávala tradícia športových modelov, ale koľko tých S2000 predajú na EU trhoch a koľko na týchto trhoch predajú CR-V zo 180k dieselom s A/T ? Reč chladných čísel.
neregistrovaný "babo"
20. 11. 2008 10:39
Re: celkom sa da
No a co... Kolko myslis, ze GOLF zarobi na nezmyselnej verzii R32??? Nic, ale aj tak to postavi. Na ludi to funguje, R32 si nekupia, ale o to lepsie kupia obyc golfa :-) Image je dolezity

Tak preco nemoze honda poslat sportovejsiu verziu jazza, ked ju v USA ma ACCORD V6? Ja viem o dost ludoch, co by si novy ACCO kupili, keby mal V6
20. 11. 2008 12:40
Re: celkom sa da
pozri, ja tvorcom tej teórie niesom, len mám info od ľudí zo zodpovedných miest, toť vsio. nesúhlasím s tou filozofiou, ale je to tak všetko čo proti tomu môžem urobiť.
a stále som si ešte sám pre seba nezodpovedal otázku, načo by bol v Európe benzínový V6. Jazz je predražený aj so súčasnými motormi a výbavami.
Avatar - King
20. 11. 2008 15:34
Re: celkom sa da
Udělat sportovní verzi z běžného modelu je poměrně laciné, proto to všichni dělají - Ford, Opel, Renault, VW. Když Honda přestala dělat samostatné sportovní modely, kupé, čekal jsem, že se vrhnou i ladění stávajících modelů, aby neztratili tempo konkurence. Bohužel se to v EU stalo pouze u Civicu, což je špatně. Navíc - sportovnější Jazz existuje, stačí ho jen naložit na loď. S méně bohatou výbavou, než má dnes Exclusive, a motorem 1,5 l bych za to klidně 460-480 000 dal - bez většího přemýšlení. Takový model je třeba, stejně jako V6 u Accordu. Důvod je jednoduchý - image. Tady nejde o prodejní čísla. A jak píše babo - Honda bezvýsledně nalila do F1 miliardy, kdyby se místo toho vítězně věnovala WTCC, mohli jsme za ty peníze mít sportovních modelů, že by nám z toho bylo špatně. Místo toho se třeseme, jestli bude Honda chtít i v budoucnu dotovat S2000. :-(

A vy jako dealeři máte určitě víc možností, než krčit rameny. Když budete tlačit na to, že současný status quo škodí imagi značky, je větší šance na zlepšení, než když do toho bude šít pár nadšenců s ojetými VTI.
21. 11. 2008 08:55
Re: celkom sa da
ohľadom vzťahov importér - dealer pri Honde v našich krajinách sa niekedy môžme porozprávať, ale toto nieje na to najvhodnejšie miesto
neregistrovaný "babo"
21. 11. 2008 11:29
Re: celkom sa da
ale King to napisal uplne presne >:D
neregistrovaný "babo"
20. 11. 2008 10:48
Re: celkom sa da
a halvna vec, ze ma HONDA na toto:

[odkaz]

ak tam dalsi rok zas budu robit sparinga F1 FORCE INDIA, tak fakt protestne predam accord asi a kupim si nieco od inej znacky :-) :-)
20. 11. 2008 09:14
Re: celkom sa da
Ano, ano. Honda pracovala na tom (a povedlo se), aby byla synonymem pro sportovně zaměřené auta. A nejednou ( a v podstatě bez boje ) vyklízení pozic..... ;-\
19. 11. 2008 16:26
Re: celkom sa da
to mi nevadí. Len nechápem, prečo u nás stojí verzia 1,4 s ESP skoro toľko, čo Mercedes A ( ktorý aj váži o nejakých 250 kg viac - nie je to presné, ale približne to sedí ). Ceny sú 479.000 Honda nová a 499.000 MB A
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 17:29
Re: celkom sa da
to sa tu uz riesilo, momentalne totiz lepsie vybavene auto B segmentu skutocne atakuju zaklad C segmentu, co je trochu na hlavu :-)
19. 11. 2008 18:40
Re: celkom sa da
Porovnaj si vybavu, a potom to pochopis.
19. 11. 2008 21:12
Re: celkom sa da
Autá sa predávajú na váhu...? :-)
Avatar - King
19. 11. 2008 21:50
Re: celkom sa da
Nevím, jak na Slovensku, ale u nás má VSA už druhá nejnižší verze s motorem 1,2 l, mám pocit.
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 22:03
Re: celkom sa da
u nas to bude stejne, CR a SR importer je jeden a ten isty
Avatar - Drag-On
20. 11. 2008 00:41
Re: celkom sa da
Tak si choď kúpiť Jazza do Maďarska. 1,4kový Jazz vo výbave Elegance (to je naša výbava komfort + kožený volant, lakťová operka, zadne okná v elektrike, USB pripoja a ešte nejaké maličkosti) stojí 3 590 000 Ft to je v prepočte asi 407 491Sk. Za 4 190 000 Ft (475 595 Sk) Máš verziu Executive už aj s panoramatickou strechou...vlastne plná výbava. Slabý forint sa dá teraz dobre využiť. :-)
19. 11. 2008 19:54
Auto
To to je moje budoucí auto moc pěkné. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 22:07
Re: Auto
do akeho motoru a vybavy ides?
19. 11. 2008 22:12
pro mě zase skoro :)
Pořád čekám na dokonalé praktické, komfortní, živé, úsporné a přiměřeně drahé auto segmentu Jazzu. A k tomu, abych se radoval, že můžu jít do "šourůmu", mně tady zase něco chybí... Asi je na světě málo takových bláznů jako já, kteří by prahli po autíčku s nakládací hranou kufru jako u minulé Mazdy 2, variabilními sedadly z Jazzu 09, předním opěradlem sklopným vpřed jako u Fusionu, materiály přístrojové desky "prémiové" kvality i dílenského zpracování (BMW 1), ergonomií Golfu (já chci třeba rukojeti s madly ve výplních dveří vpředu i vzadu jako měla Felicia - kde je dneska rozum ergonomů? :), motorem do 1.4 s parametry "TSI" a šestistupňovou převodovkou (dovolí točit málo pro příznivou spotřebu i při těch "ubohých" 130 na dálnici), základními 6 airbagy, ESP, klimatizací, palubním počítačem, el.okny, a alespoň svobodnou možností dovolby třeba tempomatu pro verzi kterou jsem si vybral (to Japonci neumí vůbec)... to všechno do 350 tis. Kč
Buď automobilový průmysl nepokročil dost daleko, nebo není v takové krizi, aby si uvědomil, že si nekupujeme rohlík, když jdeme pro auto.
Nebo je tu aspoň jeden takový?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 22:47
Re: pro mě zase skoro :)
myslim, ze to narokmi troku prehanas >:D
Avatar - Leg
20. 11. 2008 10:43
Re: pro mě zase skoro :)
Nie si blázon, po takom aute prahne asi veľa ľudí, hlavne u nás. Väčšine je ale jasné, že v súčasnej dobe sa ničoho takého nedočkáme, rozhodne teda nie za 350 tisíc. Ale počkaj pár rokov...
Avatar - Ada je zase tady
20. 11. 2008 00:18
Urcite NE.
Vzdyt to nema diesel !!!! Tim je to prakticky nepouzitelne. A to nemluvim o pristrojove desce, ktera vypada jak od rendliku. :no:
Rozbalit vlákno
12
20. 11. 2008 00:29
Re: Urcite NE.
a teraz by som rád vedel, na čo je diesel v aute, ktoré nabehá cca 10 - 20 tis km ročne... alebo si kúpiš auto kategórie fiesty a spraviš s ňou padíka? 3 roky po sebe, aby sa ti z ekonomického hladiska vrátil cenový rozdiel v nákupe a nákladoch na PHM?
20. 11. 2008 06:49
Re: Urcite NE.
Že sa s ním vôbec bavíš...
Ada už dávno odložil svoj mozog do vitrínky a namiesto neho na auto.cz používa výhradne stvrdnutý knedlík. ;-\ Jedine že by to myslel ironicky, ale myslím, že tento spôsov v repertoári nemá. :-|
20. 11. 2008 08:38
Re: Urcite NE.
tak za pokus nič nedáš... a zas toľko som sa pri tom nenarobil
Avatar - Ada je zase tady
20. 11. 2008 08:35
Re: Urcite NE.
To je jednoduche - s dieselem se obecne mnohem lepe jezdi. Aby se mnu benzin trochu vyrovnal, musel by mit alespon 3 litry obsahu... Auto tehle kategorie je ale predurceno pro manzelku - a jak znamo, protoze damy si se saltpakou obecne prilis nerozumi, je z duvodu bezpecnosti mnohem lepsi, pokud pri pridjizdeni maji k dispozici plny kroutici vykon uz od nizkych otacek. Je to mnohem bezpecnejsi pro vsechny. Nejen pro moji zenu, kterou mam rad. A proto stale stejny jednpoznacny zaver - do auta patri diesel (tedy pokud ten diesel neni francouzsky).
20. 11. 2008 08:40
Re: Urcite NE.
ale iste, dieselu okolo 1,4 litra sa vyrovná benzín minimálne o objeme 3 litre :-) ten ti opäť vyšiel. "kroutíci výkon" za to máš plných 10 bodov z 5.
20. 11. 2008 09:17
Re: Urcite NE.
>:D >:D >:D >:D megakrouťák odspodu bez nutnosti řazení. Jestli máš opravdu rád svoji ženu, tak jí hlavně neuč jezdit dle těchto blábolů.
neregistrovaný "tuti294"
20. 11. 2008 11:50
Re: Urcite NE.
Jakto, ze vsichni TDckari pri jizde ve meste radi jako o zivot a moje manzelka v Jazziku takrka vubec? Ono to az tak spatne odspodu netahne a nekonci se pod 4000. Dlouhe prevody pak znamenaji, ze napr. na 2 neni zadna veda se pohnout a teoreticky to vydrzi az do maxima na nasich silnicich (nepocitam dalnice). Manzelka bezne ve meste jezdi na 3, obcas tam hodi 4...

Krome toho, vetsina zen jezdi spise kratsi jizdy po meste a to podle mne neni nic pro TD. Kazdy ma svoji volbu, ja jsem z tohoto duvodu jakykoliv TD vyloucil z vyberu.
neregistrovaný "babo"
20. 11. 2008 12:36
Re: Urcite NE.
no ale zas stary jazz mal brutus dlhe prevody :-) zas az moc, ten zivy motor to trochu zabijalo >:D
neregistrovaný "babo"
20. 11. 2008 10:41
Re: Urcite NE.
fetujes, ze :-) ? V malych autach sa diesel predava mizerne. Napriklad Note - mam kamosa v Nissane, 1.5 dCI predali minminalne. Na co do mesta? Na pokazenie turba tak akurat... :-) Obzvlast ked to bude jazdit zena. Na tak male a lahke auto Ti aj na bezne jazdenie 1.4 staci tazko v pohode
Avatar - Ada je zase tady
20. 11. 2008 22:46
Re: Urcite NE.
Babo rad - ale ne lidem, kteri by si padelek japonskeho auta s rendlikovskym motorem nikdy nekoupili. Inteligentni kupci si z francouzskych vyrobku kupuji jen sampanske
A opakuji - do auta patri diesel! Opravnenost benzinoveho motoru si dovedu predstavit mozna tak v motorove pile, nebo sekacce na travu.
21. 11. 2008 07:10
Re: Urcite NE.
Premýšľam nad tým, čo by oprávňovalo pobyt mozgu v Tvojej hlave...Zatiaľ to vyźerá, že rozmýšľaš skôr marmeládou...
neregistrovaný "babo"
21. 11. 2008 11:31
Re: Urcite NE.
Ty by si mohol ist hrat velkostou svojho mozgu Homra Simpsona. kamo :-) :-!
4. 12. 2008 15:31
Step down...
Předchozí generace Jazzu se mi moc líbí, přední světla trochu připomínají staré sporťáky, celkově má auto takový příjemný usměvavý výraz. Teď ho ale úplně zkazili :-( Předek se nafouknul a zvedl, přední sklo položilo, ta celková větší masivnost autu rozhodně neprospěla a ztratilo identitu. Neztratilo ale vysokou cenu :-( Co se týká motorů, ten v současné verzi je špička, snad i díky 2 svíčkám na válec má nízkou spotřebu a slušný výkon. Diesel je u těchto aut do města opravdu o ničem, než se zahřeje už se zase zastavuje a životnost jde dolů. Navíc cena benzínu je pod naftou už docela výrazně a ten rozdíl se bude pořád zvyšovat.
Rozbalit vlákno
0