Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Test: Honda CRF 1000 L Africa Twin DCT. Klidně až do Afriky!

Nejočekávanější motocyklovou novinkou letošního roku pro nás je Honda Africa Twin. Vždyť její stejnojmenný předchůdce byl legendární. Neudělá nástupce ostudu?
Zpět na článek
27. 4. 2016 19:38
28. 4. 2016 09:11
28. 4. 2016 06:56
28. 4. 2016 07:07
28. 4. 2016 09:35
28. 4. 2016 11:48
28. 4. 2016 11:08
28. 4. 2016 12:04
28. 4. 2016 12:38
28. 4. 2016 15:34
28. 4. 2016 16:30
28. 4. 2016 17:31
28. 4. 2016 18:45
29. 4. 2016 09:38
29. 4. 2016 11:07
10. 5. 2016 13:33
28. 4. 2016 21:30
29. 4. 2016 09:52
29. 4. 2016 11:33
29. 4. 2016 11:33
28. 4. 2016 21:33
29. 4. 2016 09:56
29. 4. 2016 11:38
29. 4. 2016 12:15
29. 4. 2016 16:11
27. 4. 2016 19:38
Do nepohody
Chvalim čtivý, ikdyž i díky tomu možná trochu kratší článek. Shoduji se s názorem na automat, na druhou stranu bych si jej ale rád alespoň vyzkoušel. Jinak je vidět že Honda stále počítá s využitím motorky ve fakt náročnejch podmínkách (viz rám) a za to rozhodně palec hore!
Rozbalit vlákno
1
28. 4. 2016 09:11
Re: Do nepohody
Rám z výroby nemá. Je to příslušenství a to nabízí i u motorek hodně orientovaných na silnici jako Multistrada (ta má i verzi, kde je zvýšená ochrana v základu). Vůbec to však neznamená, že bych ji chtěl vzít do něčeho těžšího. Od Hondy očekávám větší robustnost, ale podle rámu bych tedy nesoudil (shodou okolností kus, který jsem zkoušel, rám ani neměl).
Avatar - maxi!
28. 4. 2016 06:56
Automat
nie je to az taka trgedia a je to aj vec zvyku
mne to az tak nevadilo
Rozbalit vlákno
22
28. 4. 2016 07:07
Re: Automat
Hlavně je možnost si vybrat. Objednám si řízek s knedlíkem a pak se budu rozčilovat, že brambory jsou lepší:) to není jako u Daimlerů, blbej automat nebo nic...
Avatar - maxi!
28. 4. 2016 09:35
Re: Automat
velka pravda!
vela aut som odmietol prave pre automat!
napriklad aj 850i alebo aj kedysi C63
28. 4. 2016 11:48
Re: Automat
C63 byla dvouspojka a docela dobrá, ne?
Avatar - kari.laz
28. 4. 2016 11:08
Re: Automat
Popravdě si nedovedu představit, jak si jezdím na moto a mám tam automat. To, jak si řadím je naprosto úžasné. Sice na mé motorce mám dostatek krouťáku už od nižších otáček, (je to čtyřválec 1255ccm) ale ta volnost při možnosti zařadit si tam co chci je prostě úžasná, ale věřím že nenáročným cestovatelům to vyhovuje.
Každopádně Africa se mi hodně líbí a budu si jí muset jet někam vyzkoušet.
28. 4. 2016 12:04
Re: Automat
záleží na třídě stroje, cestovní - turistické motorky by mi s automatem vůbec nevadily...
Avatar - kari.laz
28. 4. 2016 12:38
Re: Automat
Jak se říká, každé zboží má svého kupce a pokud se to prodává, tak to budou vyrábět. U cestovních motorek se to dá ještě pochopit, ale ani tak by jsem to nechtěl. Ani když jsem jel 700 km v jednom dni, tak mi automat nechyběl. Jen doufám, že to nedopadne za pár let jak s auty, že skoro nebude na výběr a bude buď automat, nebo nic. Ale myslím, že u motorek by to mohlo zůstat obráceně. Automat jen jako volitelný doplněk.
28. 4. 2016 15:34
Re: Automat
Řada motorek má quick shifter a některé umí i dolu, nejen nahoru. A pak dost lidí umí řadit (a řadí) bez spojky. V obou případech potřebuješ spojku k rozjezdu, ale jinak to tam sázíš bez ní. A s QS ani nemusíš pracovat s plynem, kopneš to tam a on se postará o srovnání otáček.

Do města by si ji někdo mohl chtít pořídit. Už jsem slyšel od některých lidí, že jsou z řadění ve městě zničení, ale to je spíš otázka stroje. A vím minimálně o jednom člověku, který právě na Africa Twin s DCT kouká, protože je v terénu nemehlo. :-)
Avatar - kari.laz
28. 4. 2016 16:30
Re: Automat
Popravdě kdyby jsem bydlel ve městě, v nějakém větším městě, tak by jsem si na denní popojížďky pořídil skútr a normální motorku pak na projetí se mimo město. Ale věřím, že někdottom opravdu spojí a má právě toto řešení. Ale být zničený z řadění na motorce ve městě jsem ještě neslyšel >:D , ale všechno je asi mmožné. Já mám motorku jako zábavu i dopravní prostředek, když je dobré počasí a i když jedu proto že se musím někam dostat tak si stejně tu projížďku chci užít. Motorka je prostě návyková věc
Avatar - Righ
28. 4. 2016 17:31
Re: Automat
Pokud je "řaděním" myšleno řazení, pak se hlásím ke skupině motorkářů, kteří jsou z něj ve městě zničení. :-) Všude jinde je ruční řazení ok, ať už na okresce, kde si řadím často a rád, anebo při zdolávání dálničních úseků, kde naopak nemusím ani s manuálem řadit v podstatě vůbec (šestka pobere všechno od osmdesátky výš). Jenže tím, že žiju a pracuju ve městě a motorku používám jako denní dopravní prostředek (protože nad mašinu zkrátka není), nezbývá mi, než se potýkat s neustálým přehazováním 1 - N - 2, a to po chvíli zkrátka silně omrzí, zvlášť když máte motorku, ve který je za studena trefení neutrálu z jedničky téměř nadliský úkon (btw mám nové BMW 800GT, takže žádný vrak, žel bavoráky byly, mohu-li soudit, odjakživa s řazením na štíru).

Poskakujíce v kolonách a na světlech proto často zamačkávám slzu nad mým starým skútrem (Honda SH125i), kde jsem řazení řešit pochopitelně nemusel. Samozřejmě lze namítnout, že bych si měl na "city commuting" znovu koupit nějakého toho skútra a s motorkou se vyblbnout o víkendu, jenže já mám na cestě do/z práce i pár pěkných rychlých úseků, kde by mně koníci v malym skútru chyběli, nemluvě o tom, když bych si chtěl cestou z práce rovnou dát kratší vyjížďku, což se mi stává docela často. Řešením by mohl být nějaký hyperskútr á la T-Max, ale to je zase taková pálka, že bych si to doma současně s klasickou mašinou neobhájil. :-)

Proto třeba zrovna mně by automat v motorce vyhovoval a věřím, že řada motorkářů, jejichž hlavním revírem je město, to má podobně. Uvidíme, jak Honda vychytá dvouspojku v novym velkym VFR, i když neevropskou motorku bych v principu nerad.
28. 4. 2016 18:45
Re: Automat
Jo. Podařilo se mi napsat řaní, chtěl jsem to opravit a najednou jsem nevěděl, co jsem chtěl napsat a co je vlastně správně, nebo lepší (řazení, nebo řadění). Měl jsem na spěch, tak jsem to vzal podle řadím. :-) To je tak, když česky skoro nemluvím.

Co takhle SH300i? Malý, ale s větším motorem a cena není tak vysoká. Honda má ještě Integru (ale ta je hodně těžká a drahá), to máš 750 + DCT. Vlastně to samé, co ti dá v NC750X/ NC750S (které jsou lehčí a levnější, hlavně S). Piaggio mělo v některých skútrech i pětistovky (Beverly, X10 plus samozřejmě MP3).
Avatar - Righ
29. 4. 2016 09:38
Re: Automat
SH300i je dobrej tip, asi nejživější ryze městskej skútr, ovládá se de facto stejně jako lehká 125ka, a přitom má výkon odpovídající lepším maxiskútrům... kterej by mi ale po přesednutí z velký moto byl pořád málo. Na výkon se zkrátka snadno zvyká. Navíc jakkoliv je skútr nesmírně praktická věc, ve městě naprosto nepřekonatelná jakymkoliv jinym individuálnim dopravnim prostředkem, pro mě je motorka i o požitku z jízdy, parádním designu, burácení motoru a určitym stylu, kterej ti skútr nedá. Nemůžu si pomoct, ale já si při jízdě na skútru připadám jak na motorizovaný kancelářský židli.

Ty další tipy jsou taky zajímavý, hlavně ta Integra je působivej stroj, ale jako jedinou mašinu bych jí nechtěl a jako druhá moto sloužící výhradně coby městský přibližovadlo mně to zase připadá jako zbytečnej overkill, hlavně finančně. Samozřejmě, můžu koupit ojetinu, ale tomu se snažim vyhybat. Já holt čekám na klasickou motorku s automatem, která bude mít kolem sta koní, evropskej rodokmen a bude se mi líbit, což třeba to NCčko od Hondy až na první bod nesplňuje.
29. 4. 2016 11:07
Re: Automat
SH300i by pro mne byl asi favoritem na městský skútr. Větší motor by neuškodil, ale špatně nejezdí, Hondy jsou spolehlivé, i když zase tak lehký není (myslím necelých 170 kg, asi o 30 víc než 125, což je pomalu dospělá motorka, ale pořád nic oproti cca. 240 kg Integry). Snad jediné, co mi na něm skutečně vadí, je nic moc úložný prostor.

Beverly se už s 500 nedělá, pokud vím. Pořád je 300 a 350. Ale i 350 je celkem drahá (myslím přes 160 tisíc) a těžká (cca. 190 kg). 300 je citelně levnější (myslím, že je levnější než SH300i) a o něco lehčí (cca 180 kg). Výhodou je větší úložný prostor.

Aprilia dělá něco podobného jako Honda. Jmenuje se to Mana, je to 850, také má úložný prostor tam, kde je normálně u motorky nádrž. Je relativně lehká (210 kg), má CVT s možností sekvenčního řazení přednastavených stupňů, ale stojí myslím 320 tisíc a nemá ani těch 100 koní (má necelých 60 kW).

Všechny hmotnosti by měly být provozní (tedy i s palivem).
10. 5. 2016 13:33
Re: Automat
ja mam integru a pozor na tie kone, v reale integra stiha napriklad kawasaki z8 82kw. Vykonovy priebeh toho 750tkoverho motora je uplne iny, v nizsich otackach taha ovela lepsie ako ine vysokootackove, nehovoriac o spotrebe ktoru mam 3,5l.
Ano keby na tej kawasaki siel nad 8000rpm tak ma da dole v pohodicke, ale v realnej jazde a to aj pri presbiehackach, ci dokonca semafory bola v niektorych pripadoch integra lepsia. pri rozbehu z nuly je integra vyborna, maju problem supersporty. 0-100 ma za 5,5s real(na manualnych prevodovkach je papierovy udaj neralny, u dct realny) s tym, ze na silnejsie motorky straca az od cca 60-70 pri max rozbehu 0-100.
takze trojka nc s/x/d je velmi vydarena a kilowaty nezatracuj.
28. 4. 2016 21:30
Re: Automat
bavoráky sice mají quickshifter, ale co mám zkušenost tak moc nefunguje právě ve městě. nahoru se řadí nejlíp pod plným plynem, jinak to docela cuká a moc se tam té rychlosti nechce. F800GT se mi líbí, chtěl jsem něco mimo řetěz a gétéčko nabízí řemen, to je výhoda. Quickshifter ale nemá, nebo ano? dolů zase musíš plyn pustit úplně při podřazování. Ale celkově je to výhoda, i když jak říkám, po městě řadím normálně se spojkou...
a fakt je ten, že se správným motorem je každá motorka automat, rozjedeš se na čtverku a můžeš na ni jet tisíc kilometrů:)))
jinak netuším, prý bavoráci na nějaké automatice pracují, ale fakt je ten, že třeba dvojspojka tu mašinu hodně "pronese" a nárůst třeba 30 kg někter modely "těžce" ponesou... koukal jsem po VFRu 1200 s dvouspojkou, ale nakonec jsem dal přednost klasice... ale nepochybně ty automaty do motorek přijdou.
Avatar - Righ
29. 4. 2016 09:52
Re: Automat
GTčko QS nemá, navíc, jak sám píšeš, ve městě to rozhodně není plnohodnotná náhrada AT, když pro nic jinýho, tak kvůli rozjezdům. Jinak jsem ale s tou motorkou spokojenej, kvalita zpracování a materiály jsou zkrátka jinde než u Japonců (jasně, jejich osmikila stojí jiný peníze), hlavně zadní jednoramenná vidle je parádní. Řemen je uživatelsky maximálně ok a vůbec celá motorko je hrozně příjemná (ergonomie, posaz, sedlo atd.). Možná by se jí dal vyčítat lehce oldschool, "devadesátkovej" dojem (protože na rozdíl od xy současných mašin nevypadá jako hmyzí vetřelec z budoucnosti), ale to se mi jednak zamlouvá a navíc jí v mym případě dodává šťávu mistr Akrapovič. :-)

To VFR je pro mě momentálně asi nejzajímavější stroj, jak jsem psal, uvidím, s čím přijde Honda v další generaci, ale zase to nejspíš nebude ono - rozhodně to bude japonská motorka a s vysokou pravděpodobností bude mít ještě vyšší výkon než stávajících 160 kobyl, a to se mi už zdá moc. Jó kdyby tak dala Honda DCT do malýho VFRka, což je mimochodem jedna z mála Hond, která se mi fakt líbí, měl bych jasnýho favorita.
29. 4. 2016 11:33
Re: Automat
jooo tak po VFR800F jsem taky pokukoval. Fakt je ten, že v testech to silné VFRo navzdory dost vysokému výkonu moc nechválí, protože je to těžká kráva... kardan, dvouspojka, tyhle věci tu mašinu udělají dost mastodontní... já měl ještě jeden problém
a sice, že na kapotované mašiny se dost dobře nehodí padací rámy a mně se při mém štěstí podaří každou motorku občas při manipulaci položit:( a na GS ty rámy vypadají tak nějak přirozeně... každopádně GéTéčko se městem proplítá docela dobře, nějaké cpaní se dopředu na semaforech asi v pohodě, ne? teda asi bez kufrů:)
29. 4. 2016 11:33
Re: Automat
Na S1000XR jsem s quick shifterem ve městě problém neměl. Normálně však řadím bez spojky, takže se za něj nezlobím, ale jen tak bych si za něj nepřiplatil.
28. 4. 2016 21:33
Re: Automat
btw. mrkni na model Aprilia Mana. To byl automat a docela povedený. A přitom motka tak akorát do města.
edit: tak se ještě pořád prodává a vyrábí
[odkaz]
Avatar - Righ
29. 4. 2016 09:56
Re: Automat
Ta je pěkná, ale přece jen, dát přes 300 litrů za v podstatě výběhovou Aprilii (pokud mám správný info, ukázali jí v Miláně už v roce 2006), to se mi úplně neche. Navíc variátor žere výkon jak starý čtyřstupňový hydroměničový automaty, takže nevím, jestli by těch cca 50 kW bylo dost. Jsem každopádně zvědavej, s jakym nástupcem (jestli vůbec) Italové přijdou.
29. 4. 2016 11:38
Re: Automat
Koukám, že jsem si na ni nevzpomněl sám. :-)
29. 4. 2016 12:15
Re: Automat
jj, Mana měla být moje první větší motorka, ještě jsem ani neměl papíry, chtěl jsem se na ni naučit:) tak jsem složil zálohu, a když jsem si ji měl vyzvednout, řekli mi, že zjistili, že má špatný palivový čerpadlo, a jestli si počkám, až mi ji spraví. Tak jsem ji tehdy řekl, že motorku co je pokažená ještě ani nevyjela určitě nechci:) a koupil si dvanáctku GS, rok na ní jezdil a pak se šel přihlásit do autoškoly, to už jsem si věřil:)
XR byl velký favorit pro tenhle rok, ale řetěz:( jinak to asi musí jet pekelně...
29. 4. 2016 16:11
Re: Automat
... jak šídlem píchlá do *. >:-[]