Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Ada je zase tady
Samozřejmě pamatuji. Chybí tu IFA F9 [odkaz] Wartburg 311 [odkaz] a Barkas [odkaz]
Ano :yes😒br />
A aby to bylo kompletní, ještě dělali v Polsku dvoutaktní Syreny [odkaz] a ten Barkas měl předchůdce Framo Barkas [odkaz] . Taky pamatuji v běžném provozu.
A aby to bylo kompletní, ještě dělali v Polsku dvoutaktní Syreny [odkaz] a ten Barkas měl předchůdce Framo Barkas [odkaz] . Taky pamatuji v běžném provozu.
Machýrek
Jisty Ulli Melkus, vyznamna figura DDR motorsportu, stavel v sedmdesatych letech na bazi Wartburgu 353 zavodni specialy, ktere pri 74kW jezdily 210 km/h. Jeho potomci v BMW Melkus Autohaus Dresden obcas jeden funkcni kousek vystavuji. Na tehdejsi dobu velmi povedeny design.
velka pravda!
bolo to vyborne auticko a na to, ze to vzniklo v garazi celkom posobive
na tu hmotnost ten motor celkom stacil ( v tych rokoch myslim...)
bolo to vyborne auticko a na to, ze to vzniklo v garazi celkom posobive
na tu hmotnost ten motor celkom stacil ( v tych rokoch myslim...)
Pamätám si z MTV tento klip a vtedy som nevedel čo je to za auto. Že je to na báze Wartburgu by ma teda nikdy nenapadlo... 😄
[odkaz]
[odkaz]
topten
by me zajímalo, jestli by se trabant nebo wartburg stal legendou i v zapadni nemecku, kdyby se tam podobny klumpry jako v NDR vyrabely.
nejspis by to ale nikdo nekupoval, takze by se to nevyrábělo a bylo by po legende.
zajimavy, kam (nejen) automobilovy prumysl dospel v kapitalistickym nemecku se svejma bavorakama a mercedesama, a kam v komunistickym nemecku se svejma trabantama a wartburkama.
další otázka, kde soudruzi z NDR udelali chybu, ze nebyli schopni vyrobit dost ani tak primitivnich vozitek jako byl trabant, na kterej se zapisovaly do poradniku uz male deti, aby az budou moct tocit volantem, aby po 15 letech uz prisly na radu.
pamatuju, jak jsme par let před 1989 byli na navsteve u bývalých sudetských nemcu vyhnanych z ceskoslovenska z "naší" vesnice, kteří si při te cele tragedii navíc vybrali to "pokrokove" komunisticke nemecko, kteří se chlubili cca 5 letou vnučkou, kterou prave zapsali do poradniku na nového trabanta, aby az bude velka, tak mela v cem jezdit...
nejspis by to ale nikdo nekupoval, takze by se to nevyrábělo a bylo by po legende.
zajimavy, kam (nejen) automobilovy prumysl dospel v kapitalistickym nemecku se svejma bavorakama a mercedesama, a kam v komunistickym nemecku se svejma trabantama a wartburkama.
další otázka, kde soudruzi z NDR udelali chybu, ze nebyli schopni vyrobit dost ani tak primitivnich vozitek jako byl trabant, na kterej se zapisovaly do poradniku uz male deti, aby az budou moct tocit volantem, aby po 15 letech uz prisly na radu.
pamatuju, jak jsme par let před 1989 byli na navsteve u bývalých sudetských nemcu vyhnanych z ceskoslovenska z "naší" vesnice, kteří si při te cele tragedii navíc vybrali to "pokrokove" komunisticke nemecko, kteří se chlubili cca 5 letou vnučkou, kterou prave zapsali do poradniku na nového trabanta, aby az bude velka, tak mela v cem jezdit...
Podle mě celý princip (ne)fungování reálného socializmu skvěle vystihuje starý vtip: Socialistické hospodářství funguje stejně jako soulož impotenta s frigidní ženou. Nahoře neschopnost a dole nezájem.
Pravda je, že tzv. reformisté u nás si to uvědomovali a v 80. letech začaly vznikat e😜erimenty typu Slušovice atd. NDR bylo ale ještě konzervativnější a tupější než ČSSR.
Pravda je, že tzv. reformisté u nás si to uvědomovali a v 80. letech začaly vznikat e😜erimenty typu Slušovice atd. NDR bylo ale ještě konzervativnější a tupější než ČSSR.
To máš svatou pravdu, v Evropě (snad kromě Albánie) ve 2. polovině 20. století neextistoval méně sympatický stát, než NDR. Oni totiž ti jejich soudruzi žrali ten socialismus se stejným fanatismem, jako nacismus.. 😢
Já myslím že nešlo primárně o neschopnost vyrobit něco lepšího,ale o ekonomické myšlení - ty bys vrážel miliony do vývoje nového auta když to, které vyrábíš za minimální náklady lidi stále chcou a jsou na něho pořadníky na dalších deset let?😁
byla to neschopnost celého tehdejšího ekonomického systemu vyrobit dostatek primitivnich aut, aby na ne nemusely byt poradniky na 10+ let.
tehdy zadny ekonomicky mysleni nebylo, ale uplny diletantismus, kterej nakonec celej vychodni blok prived ke krachu
tehdy zadny ekonomicky mysleni nebylo, ale uplny diletantismus, kterej nakonec celej vychodni blok prived ke krachu
Jethro
Píšete tu o předchůdcích Trabantu 601 a Wartburgu 353 ale fotky sem nedáte. Taky mi chybí Melkus RS1000. Pod názvem Dvoutakty z NDR bych si přerdstavoal rozsáhlejší článek.
Dobrý den, v článku jasně píšu😒br />
"Nejedná se o kompletní list východoněmeckých dvoutaktů, třeba Barkas B1000 jsme zmínili již v díle o východoevropských dodávkách, ale výběr toho nejzajímavějšího."
A nebojte, na Melkus jsem nezapomněl, jen bude zkrátka zmíněn v jednom z dalších dílů tohoto seriálu
"Nejedná se o kompletní list východoněmeckých dvoutaktů, třeba Barkas B1000 jsme zmínili již v díle o východoevropských dodávkách, ale výběr toho nejzajímavějšího."
A nebojte, na Melkus jsem nezapomněl, jen bude zkrátka zmíněn v jednom z dalších dílů tohoto seriálu
samael
jsou tragikomická auta,hlavně v porovnání s tím,co se tehdy vyrábělo v západní části Německa.Ale ať si je Gilgít(který mi neustále píše jakési soukromé zprávy)klidně hladí ve své zemljance,já mu to neberu. >😒]
Nic si z toho nedělej, mě ty soukromé zprávy (se spoustou sprostých nadávek) Gilgit píše taky a už jsem je taky dávno přestal sledovat! >😁 Ovšem to označení dedéronských aut za "tragikomická", to je mimořádně výstižné! >😁 :yes: :yes: :yes:
romgator
Vím, že toto auto nepatří do NDR, ale to bylo moje oblíbené auto z dětství. Můj děda měl jednoho v hráškově zelené.
Jako kluk jsem to auto zbožňova. Hergot, škoda všech těch značek. 😢
PS. byl to asi model Moskvič 2140
Jako kluk jsem to auto zbožňova. Hergot, škoda všech těch značek. 😢
PS. byl to asi model Moskvič 2140
Moskvič vlastní Renault a údajně plánuje obnovit výrobu pod touhle značkou. Vše ale asi bude zálžet na ekonomické situaci bývalého SSSR
Bylo by zajímavé dívat se na vzestup takových značek. Myslím si, že z těch ruských mohla přežít Volha. Na počátku a v průběhu měli zajímavé modely volha 3105 a 3111. Techniku posuzovat nemohu.
Chleba se lámal až v v polovině 70.let, kdy nastoupila nová koncepce a začaly vznikat ikony jako R5, Golf, F124 apod. V tu chvíli se projevila zastaralost a počátek úpadku celé automobilky.
A propos, v době kdy Š1000 dávno jezdila a Š100 už téměř šla do prodeje Dacia ani neexistovala, nemluvě o tom, že to byl "jen" R12
a ten samy F124 jen prejmenovanej na zigula byl jeste za dalsich 20 let stale nedostupnym snem pro mnohe lidi v ceskoslovensku, zrejme nejrozvinutejsi zemi celého východního bloku ...
podobne renault 12 jakožto pozdejsi dacia, vyroba od 1969
patrily mezi nejlevnejsi auta na zapadnim trhu, proto cas od casu to nejakej nestastnik koupil.
taky na téma skodovek vznikla spousta ftipu, napr😒br /> "proc ma skodofka vyjhrivany zadni sklo? - aby nezably ruce, když se tlaci..."
Favorit, Moskvič Aleko, Olcit, Lada Niva, FSO Polonez, ZAZ Tavria bylo co? Nebo resp. čeho před rokem 1970 to byla inovace?
Srandisto >😁
cca 1x za rok jsem vezen clovekem co se mi stara o lesy trabantem, myslim ze traktor je proti tomu luxusni vozitko. na druhou stranu, ten clovek si to do lesa nemůže vynachválit, jink ma samozrejme ještě normalni auto.
a nemyslim tem vnitrek, kterej odpovidal době, ale třeba ovladani, které samozrejme taky odpovidal době, ale z pohledu toho cim jsem jezdil před 10 lety a pote vlez do favorita, tak to byla neskutecna plecka. a to favorit byl ještě relativne mlady a moderni auto