Nedávno jsem potkal kupé Rapid se značkou RAPID130. Pomyslel jsem si, že značka stála víc než to auto, ale možná jsem se zmýlil ... Jinak v městečku máme Mustanga s JIRIK001 a takovou hnusnou americkou SUV káru s 9MM XXXX ...
Těžko se to čte, ale je to realita. Ceny hlavně náhradních dílů kolikrát letí raketově vzhůru. Dá se ještě sehnat pár dílů za nepřekupnické ceny, ale dost to ubývá. U nedostatkových dílů je už situace kritická. Každý si musí udělat na to názor sám, zda tu marži překupníků chápat či ne. Bohužel lepší už to nebude. Silně to však závisí na tom, jaké auto člověk má. Když porovnám Š 100 a eRko tak jsou rozdíly diametrální.
Nedokážu si však představit renovoat starou ameriku nebo něco podobného. Ona i ta Škodovka celkem stačí v těch výdajích.
Když jsem kupoval svoje auto, tak jsem si říkal jak jsem ho koupil špatně, ale ukázalo se, že vůbec. Auto bylo kompletní, nepřeju nikomu shánět původní motor, palubovku, sedačky a další díly, které se v době tzv. tuningu vyhazovaly. Stejně tak musí člověk zaplakat, když se dozví kolik dílů se vyhodilo ať už od majitelů, nebo ze skladů Mototechen.
Zkrátka obalit si nervy silnou vrstvou, připravit si pořádnej balík peněz a maximum si udělat sám. ;-);-)
Vsade sa objavia "obchodnici" a treba to tak brat..s cenami a nedostupnostou originalnych dielov stupa aj cena auta takze celkovo si to vzdy zaplati koncovy zakaznik,ktory zainvestuje do auta na ktorom tazko niekedy prerobi.
Do nieco podobneho som sa pustil aj ja a hlavne kvoli dostupnosti originalnych nahradnych dielov a kvalitnych replik som sa rozhodol ist do starej ameriky kde je moznost kupit vela veci za rozumnu cenu.Je len na tebe ci chces original,repliky,alebo old school vyzor s modernym chassis,motorom a brzdami ako si stavam ja..
JJ erko udělalo skok neuvěřitelný, rapidy už taky začínají být v relativně nesmyslný výši. Nesmyslný proto že to pomalu začíná lézt do cenové hladiny kde se dá koupit youngtimer poměrně dobře, a co si budem povídat - když nebudeme nostalgický tak po všech stránkách lepší auto. Ale tohle právě o té nostalgii je :-)
Čímž narážím na to že pak né vždycky platí že by renovace škodovky byla levnější než třeba ameriky nebo němce - samozřejmě vždy záleží o jakém modelu v jaké cenové hladině se budé bavit, ale renovátorům je dneska jedno jestli dělají klempířinu na škodovku nebo mercedes, lakýrníkům už tuplem, a třeba díly na ameriky jsou velmi dostupné, naopak cokoliv trochu zvláštního na škodovku stojí ranec. Ale vlastnictví veteránu není většinou o kalkulu ale o těch pocitech, a tam to prostě funguje jinak. :-)
Já ti nevim. Starý auta dělám nějakých 15 let a když vidím, kam se to dostalo... bohužel už i většina mých kamarádů, se kterýma jsme začínali na oktávkách a stejšnech za pár korun, má dneska plný garáže aut "na chov", který levně koupili a jen čekají až co nejvýš vyletí jejich cena. Takže o těch pocitech už to taky není tak, jak to bývalo :-(
Proč bohužel? Protože se nebavíme o autech jen s investičním potenciálem (to je dneska defacto každý veterán), ale o těch co jsou využity výhradně jako investice a nikoliv jako vetrán. Tím pádem ta auta mizí jednak z trhu a jednak ze silnic, a to je škoda, proto bohužel.
No v tom nejsme ve při. Ale pro lidi co hoví vetránům jsou tím pádem auta méně dostupná a huř se tedy chovy zakládají, nemluvě o tom že ty "obchodníci" (spíše překupníci) s těmi auty vesměs nejezdí (ať už kvůli stavu nebo obavě o poškození) a tím pádem je celá veteránská scéna ochuzena. Z ryze ekonomického hlediska to je samozřejmě jinak.
Když se člověk podívá na nabídky, tak je to fakt kolikrát přepálený. Je otázka jestli se to za tu cenu skutečně prodá, ale lidi to zkoušejí a leze to čím dál výš. Můj kolega říká, že je to i částečně tím, že se dnes většinou shání vše na internetu, že od té doby ceny všeho prudce rostou
Ano za cenu erka se dá sehnat Ford Capri, což je úplně někde jinde. Nevím jak je to s cenou a dostupností dílů, ale auto je to úplně o něčem jiným.
Přesně jak říkáš, klempířina a lak je to poslední, to udělá kdykoliv kdokoliv za reálnou cenu. Nejhorší je sehnat auto a díly. Ono záleží i na typu škodovky. věci na Š100, nebo 120 nejsou až na pár vyjímek tak hrozně drahé, lecos se ještě dá sehnat v autodílech za normální ceny, což třeba u Capri asi nehrozí. U atypických dílů na erko je ale situace zdaleka jiná.
Ano o tom jsem slyšel a je to při renovaci obrovská výhoda. Ale jak se píše výše, je to o účelu renovace toho auta. u mě je to auto pro sebe, které si chci nechat a tak je potřeba mít auto které chci a mít k němu vztah. Proto jsem si vybral erko.
Plati to i pro mladsi kusy, napr. vim o jedne Skode 120 GLS, co byla nedavno prodana za 100 tis. Kc a treba Fabia RS prvni generace zacina byt zajimava investice, kde cena kusu s malym najezdem a nezprasenych tuzingem uz jen roste.
Prave z duvodu, ktere na RS puvodne "odpuzovaly" se z ni ted stava rarita. Obvykli kupci RS byli vetsinou ti, pro nez jakekoliv "skutecne RS" bylo financne z rise snu a tak jim taky podle toho nakladali. Proto dnes peknou nesezenes.
Urcite nejake peniaze na cene porastie,ale pochybujem,ze niekto za 20 rokov bude zhanat dizel ako ziadaneho veterana.Celkovo mam pocit,ze nikdy nebudu auta s dizlami. brane ako cenny veterani.
To je ale tím že čtyřku má ještě spousta lidí na denní ježdění (hlavně těch co jim koroze sežrala piána), a oproti benzínu jen ten růst velmi pomalý a u w123 už v podstatě ceny dieslu stagnují.
Coz neni v rozporu s tim, co jsem psal vyse. Jsou to bezny aspekty trhu se starsima autama. U nekterych cena v case stale roste, u nekterych po case rustu stagnuje apod. Jde jen o to ve spravnou chvili koupit a prodat.
Levně koupit, draze prodat :-) to je jasná. Já jen že se prostě míji to které modely jsou ceněné v době normálního užívání resp. životnosti vozu, a ty které se mají stát perspektivním veteránem.
Jo tak samozřejmě občas to ustřelí někam do extrému, to je pak otázka právě těch emocí, protože gls takovou hodnotu na veteránském trhu nemá, takže to někdo dělá z toho ryzího fandovství.
Fabie RS zas tak moc zajimavá investice není, v podstatě jakýkoliv tdi pd v zachovalém stavu si drží hodnotu, ale z toho chovnýho pohledu je zajimavá třeba jedničková octávka rs, ta bude mít za 15-20let výrazně vyšší hodnotu než tdi...
Ano RS bude vždy zajímavější než obyč verze, to je pravda, na druhou stranu než se fabie rs dostane do tohoto věku tak to je skutečně těch 15 a více let, a vystává přesně ta otázka jestli chci auto na emoce nebo jako investici. Protože těch 15 let můžu ty peníze uložit do auta co je veterán už dnes, a celou tu dobu s ním jezdit a užívat veteránských "výhod" a stejně pak bude mít stejnou cenu jako ten rs diesel, kterej naopak budu muset za pár let možná zavřít do garáže, protože to bude podle eko doktríny neprovozovatelné auto, a pak čekat než se z toho stane ten veterán... Zkrátka všechno má svoje.
... "Velkou výzvou pro nás bylo získání výhradního zastoupení pro Českou a Slovenskou republiku od předního německého úpravce luxusních pohřebních vozů, společnosti Kuhlmann – Cars GmbH.
Naším cílem je maximální spokojenost klientů, kde klademe důraz na profesionální přístup vyškoleného personálu, nadstandardní služby a rodinou atmosféru tak, aby se u nás každý klient cítil jako doma a rád se k nám opět vracel. Více informací o našich službách a produktech naleznete na www.carmotorsmb.cz."
Ajéje, lidi zas neví roupama coby. Mám rád veterány, ale tisíce starých škodovek do kterých se rvou tak šílený částky? Když starší škodovku, tak ojetinu za normální peníz