Stejne, jako vetsina ridicu plynovych aut. Pokud po silnicich muzou jezdit smrdute naftaky v pochybnem stavu, nevim, proc by plynova auta nesmela do podzemnich garazi. Navic s CNG odpada i tento problem. Nebo snizit/zrusit spotrebni dan z benzinu... :-!
Akorát hot u jeepu budeš jezdit každej tejden na svolávačky, ty vypdávaj jednu za druhou, na GC už jich bylo asi 6 (airbagy, 2x strešní okno, převodovka, volič a nevím co ještě).
Quality by Fiat >:D >:D >:D
Za tyhle řeči bych ty umělce z marketingu na hodinu vyhodil. Pokud už někdo je v prémii sotva půjde k Fordu jen proto, že to auto je o kus delší. Místo aby zapracovali na tom, aby to auto bylo konkurenceschopné ve své třídě (což za ty prachy není ani náhodou), krmí nás žvásty o útocích na prémii. Navíc, když sem Fiat zvládl dovézt midsize SUV od Dodge, za cenu, která snad ani v plné palbě nešla přes 900 tisíc, nevím proč by tohle muselo stát 1.3 milionu navíc ještě se sakra dlouhým seznamem příplatkové výbavy. Americký Ford sotva bude nějak zásadně lepší, než americký Dodge. Chápu, že si evropský zákazník neumí vybrat pořádný motor, ale přesto by tam nějaký ten silnější benzínový ecoboost nebo šestiválec být měl. Takže za mě v současnosti :no:
Dost mě překvapuje autorovo překvapení, že Edge hodlá konkurovat Q5 a ne větším autům. Je sice delší než Q5 i BMW X3, ale na takovou Q7 ztrácí 30 cm. A dost mu chybí i do X5. Dokonce i Explorer, který je v nabídce nad Edge, je kratší než Q7. Holt velcí výrobci mají na americkém trhu pokrytých více velikostí SUV, než je běžné v Evropě, a srovnání není tak lehké. Jinak Edge je solidní auto, ale že by mohlo konkurovat německé prémii, to je jen zbožné přání Fordu. Vidím to tak, jak už to tady někdo psal, Edge je volba pro ty, kdo budou chtít větší SUV a nemají zájem o Korejce. Naživo to auto vypadá fakt dobře (na SUV) a dost se liší jak od Korejců, tak od Cherokee s jeho cirkusáckými světly.
pane Fokte. Edge mě zajímá, předchází ho výborná pověst (od mých kolegů z US). Chtěl bych vědět více o oné bohaté výbavě! Při hodnocení jízdních vlastností jste také příliš stručný. Chtělo by to znát a vědět více.....
Jak už som písal Ozzmanovi, v USA majú motory od 245 do 315 koní, mať aj v Európe taký V6 Ecoboost s 315 koníkmi, hneď by to malo trochu iný image.
Inak to zacielenie je možno trochu americký uhol pohľadu, keď Edge je portfóliu amerických Fordov druhé nejmenšie SUV. Tam je v ponuke (od najmenšieho po najväčšie):
- Escape (európska Kuga)
- Edge
- Flex
- Explorer
- Expedition.
Takže aj 4,8 metrový Edge vnímajú ako menšie SUV. ;-)
Nedávno som pozeral požičanie auta v USA a tam ma zaujal práve Edge, nevedel som ho zaradiť, tak som si pozrel stránku US Fordu a tam sú práve tie vrcholné motorizácie: základom je 2,0Ecoboost 245k, potom 3,5 V6 Ti-VCT s 280k a na vrchole 2,7 V6 Ecoboost s 315 k. Ak by tu takéto motorizácie boli, hneď by boli tie reči o konkurovaní prémii o niečo opodstatnenejšie. S dvojlitrovými dízlami fakt nemôže skákať nad úroveň Kórejcov.
Ten středový panel je vážně děsný >:D [odkaz] Jak z doby krále Klacka...Ale co už, taky ho třeba mohli celý zabalit do lesklého plastu...
Jinak hodně pěkný crossover (testovaná Kuga je proti němu obludka). Tenhle způsob globalizace je mi mnohem příjemnější, ale začínat i končit na dvoulitrové čtyřválcové turbonaftě, to je u importu z USA trochu smutné.
Tak všechny auta mají něco do sebe. Toto jsou základní ceny. Osobně mi skoro vše připadá lepší než nabízený Edge kromě Cherokeeho. Nejlepší volbou je Touareg a Grand Cherokee. Ale za 800 táců seženeš v pohodě Freemonta, Sorento nebo Santa Fé. U Edge je prostě přestřelená cena, konkurovat bude hlavně výše zmíněným krom luxusních aut, offroadů a Touarega s Grand Cherokeem, ty totiž nabízejí i něco, co nemá. Jako solidní základní cenu bych viděl 890 a s max. výbavou 1 mil., s benzínem by se dalo uvažovat o 1,1 mil. Jinak se mi líbí, interiér by se dal popsat jako průměr, rozhodně zde nemůže zavládnout názor předraženého Korejce, Ford si myslí, že po úspěchu s Mustangem, se bude i tohle prodávat, s dobrou cenou proč ne, ale musí ji ještě doladit.
GCH je moc pekne auto... a podla mna za slusne prachy .... nic prehnane a ani nema tu potrebu hrat sa na nejaku drahu karu.. osobne sa mi paci aj ten mensi cherokee ale musi byt v terennej vybave trailhawk s krasnym vysokym podvozkom a terennymi pneu .. a najlepsie v ciernej farbe ... fakt potom uz vyzera uplne inak ako tie biele "mestske" kusky co tu testeri vzdy testuju a nad vzhladom ktorych tu kazdy lame palicu ;-)
Jako v porovnání s tím Grandem to sorento má stát těch 6 - 7 kil si myslím. Ale to je věc trhu, ne mýho názoru. Já si ho nekoupím nikdy. Ani edge. Ale Granda...hmmm to bych snesl, kdybych chtěl takovej druh auta. Jmá furt blíž k offroadu, než ta ostatní velká SUV.
Ford je ceníkově vždycky vomaštěnej ;) Nevim, jestli chtěj strašit zákazníky, ale realita je naštěstí lepší.. Mne by spíš zajímala světlá výška Edge a porovnání s konkurencí, moc jako SUV mi to nepřijde >:D Tomu autu spíš chybí vrcholná motorizace, v EU ideálně víceválcová nafta, aby to dotáhlo Touarega.
a to sa tu niekto ohanal ze za sorento malo byt pomaly zadarmo a dat za neho viac ako 600-700 tisic je vela ... aspon je vidiet aka je realita dneska ... opat su korejci cenovo hodne nizko voci konkurencii naprek tomu ze voci svojim predchodcom uz poriadne zdrazeli .. edge v automate mal stat milion ako sorento... ale ten melon tristo je ozaj moc ... ozaj kolko stoji zakladna X3?
Pořád drahé - reální konkurenti Sorento 950 táců
Santa Fé 900 táců (Grand 1,130 mil)
Touareg (1,3 mil)
Freemont (900 táců V6)
Cherokee (1,087 mil)
Grand Cherokee (1,25 mil)
A to nepočítám prémiovou konkurenci i třeba off-roady typu Pajera a Landcruisera
sorento 147kw v automate stoji milion teda ak zrovna nemas full vybavu samozrejme ( a fakt je to hodne dobre auto co potvrdzuju porovnania aj s nejednou tou zakladnou premiovkou v nemeckych testoch ) ... tento 154kw edge v automate stoji ale az melon tristo tisic... co je o nejakych tristo tisic viac..... nepridu mi teda tieto ceny az tak podobne napriek tomu ze obe auta su si ozaj aj rozmerovo aj vykonom aj orientaciu na zakaznika hodne podobne ( obe su to nepremiove u nas len ako 4 valcove SUV ) ... alebo ako to napisat inak... skratka ten edge mi pride cenou kusok az odvazny a hadam az pridrahy ... sam som zvedavy na jeho predaje v cz po boku sorenta santa fe... ved uvidime ... ale vsadim sa ze tomu komu sa sorento zdalo pridrahe a ohanal sa tu cenami ... ten pri cenach tohto edge uz musi fakt padnut na zadok ... ;-) ...
za mna ... edge sa mi paci... ma tu vizaz fordu aku si u SUV od fordu predstavujem... ale ta cena je kusok odvazna a dost mozno uz atakujuca aj nejake tie premiovky a to je privelke susto
PS: otazne je aj to kolko stoji povedzme touareg s V6 3.0 tdi ... ale hadam aj menej ako tento edge
...ked sa chce, a ked sa to neda hned porovnat s nejakou Hondou... >:-[]:yes:
Vcelku pekne a zaujimavo napisane, len ma trosku zaraza pozicionovanie na trhu.
X3, Q5 su trosku mensie a kvalitativne uplne inde ako tato búda so Sony vežou na stredovom tuneli. >:D Nehovoriac o motorizaciach, ktore pokial nemaju zahrnat aj nejaku viacvalcovu mňamku, tak Ford nema narok poskulovat po premii. Bodka.
No a Korejci ? Za podobny kus zeleza, ktory ale aj vnutri vypada fakt lepsie ( Sorento ) nemaju tu drzost pytat si podobne prachy. Takze tato obludka bude cisto pre nejakeho anti-korea-fana(tika) >:-[] Aj ked dizajnom exterieru vobec nevypada uplne zle.
Za stejné prachy jako testovaná Kuga, jen je o něco málo větší. Ale cenově je to i tak drahé, Santa Fé, Sorento, Touareg, Freemont, všechno auta levnější nebo s možností V6.