Ekonomika
Přesně tohle se předpovídalo, když naši geniální úředníci přišli s nápadem, že nás budou trestat za prodeje starších aut. Tehdy tvrdili, že to park omladí. Každej s IQ 50+ tvrdil opak. Tady jsou výsledky.
Tak dokonce se svou starou popelnicí omlazuju park 😄
Euro NCAP z hlavy nevím minimálně 4 hvězdičky má, 6x airbagy a nevyhovující emise? 2.0 benzín s Euro 4 funkčním katalyzátoem bez spotřeby oleje, úplně vidím ja kvůli tomu zemřel lední medvěd a dva lidi dostali rakovinu plic.
Koukám po novějším, ale proč měnit když bez problémů funguje a má ještě nějakou úroveň.
Euro NCAP z hlavy nevím minimálně 4 hvězdičky má, 6x airbagy a nevyhovující emise? 2.0 benzín s Euro 4 funkčním katalyzátoem bez spotřeby oleje, úplně vidím ja kvůli tomu zemřel lední medvěd a dva lidi dostali rakovinu plic.
Koukám po novějším, ale proč měnit když bez problémů funguje a má ještě nějakou úroveň.
Jestli to nebude tím, že koncem devadesátých let a těsně po roce 2000 byla u nás dostupná už poměrně velmi kvalitní auta, která něco vydržela - na rozdíl od šuntů s motory ze sekaček, která jsou navrhována podle zásad "kalkulované životnosti" jednotlivých dílů, takže po uplynutí záruční doby začne jejich spolehlivost prudce klesat. Stačí porovnat prakticky nezničitelnou první generaci Octavie s motorem TDI nebo Fabie s motorem 1,4/55kW (nejen motor, ale i kvalita karoserie) a tím co Škoda prodává dnes.
Nevidím jediný důvod, proč platit nesmyslnou cenu za nové auto, které ve výsledku vydrží méně než to staré.
To si samozřejmě dobře uvědomují zástupci automobilového průmyslu a dovozců aut a proto se stále snaží lobovat za zákony a různá nařízení, která šikanují majitele starších aut.
Nevidím jediný důvod, proč platit nesmyslnou cenu za nové auto, které ve výsledku vydrží méně než to staré.
To si samozřejmě dobře uvědomují zástupci automobilového průmyslu a dovozců aut a proto se stále snaží lobovat za zákony a různá nařízení, která šikanují majitele starších aut.
ja bych to formuloval trosku jinak - spousta lidi nema na nove auto podle svych predstav, at uz jde o znacku, motor, palivo, vybavu atd.
takze nekdo lita v olitanym strepu, ale tesi se z toho a v diskuzich muze vykrikovat, ze jezdi bawem voe, nebo ze jedine a jedine motor atmosfera, blablabla.
a druhej zas radeji ozeli vybavu, motor atd a koupi novy auto....
takze nekdo lita v olitanym strepu, ale tesi se z toho a v diskuzich muze vykrikovat, ze jezdi bawem voe, nebo ze jedine a jedine motor atmosfera, blablabla.
a druhej zas radeji ozeli vybavu, motor atd a koupi novy auto....
také si myslím, že se skládání karoserie ze dvou-třech aut už moc nevyplatí. Karosáři a lakýrníci jsou poměrně drazí. Maximálně se řeší výměny zadních blatníků, což po bezpečnostní stránce není žádná trága.
Takže když se něco vrakuje, tak na běžně vyměnitelné díly - motory, převodovky, serva, klima, interier, výbava, kola ...
Takže když se něco vrakuje, tak na běžně vyměnitelné díly - motory, převodovky, serva, klima, interier, výbava, kola ...
Tak hlavní důvod bych viděl v tom, že kolem roku 2000 už začali jezdit kultivovaný auta, né střepy jako favorit, felicie, golf III, apod., který stáli za pendrek a navíc 15 let nevydrželi, protože vám shnily před očima >😁
i přes masivní vyřazování aut z registru, kde zmizely za poslední 2 roky statisíce aut.
Jenže se sem vozí další a další staré káry, protože lidi prostě na nové auta nemaj, popřípadě je někteří ani nechtěj.
Jenže se sem vozí další a další staré káry, protože lidi prostě na nové auta nemaj, popřípadě je někteří ani nechtěj.
Nemám rád hysterii kolem věku vozového parku, vlastně už začínám být alergický na to jeho neustálé omílání v médiích. Tuhle na ČT na jeho "kritický" stav upozorňoval "odborník" ze Svazu dovozců automobilů. Bodejť by taky ne, když jde v první řadě o jejich peníze. Hlavně, že se o pár minut dříve moderátorka rozplývala nad tím, jak Octavia drtí konkurenční Passat, protože SDA neumí rozlišovat třídy...
Za prvé, průměrné stáří našich aut odpovídá naší průměrné mzdě. Tečka. Není co víc řešit, jakékoli pokutování provozu starších vozů ještě více oškubává ty, kteří mají nejhlouběji do kapsy a zvýhodňování typu šrotovné má zase velmi sporný efekt. Zkrátka dokud máme minimální mzdu 4x nižší než Německo, nebudeme mít ani vozový park na jeho úrovni. Děkujte vysoce efektivnímu socialistickému hospodářství.
A za druhé...Může mi někdo říct, proč je to vlastně špatně? Předpokládám, že hlavními argumenty jsou bezpečnost a ekologie. Ale uvědomme si, že 15 letý vůz znamená Passat B5.5, Fabia I nebo Mondeo mk3, tedy vozy vyvinuté již po bezpečnostním boomu 90. let, zpravidla s ucházející pasivní bezpečností. Co se týče ekologie, dnešní rakovinomety stejně reálně plní s trochou štěstí Euro III a u benzínových motorů nedocházelo k až tak výrazným změnám, kromě toho, že začaly ve velkém přecházet na přímý vstřik, který produkuje pevné částice...
Dle mého názoru opravdu není nezbytné, aby každý ve jménu konzumu měnil auto co 3 roky. Dokonce si dovedu představit, že by mé další auto mohlo být lehce starší. Vždyť minulá (i předminulá) dekáda byla plná motorických klenotů...
Za prvé, průměrné stáří našich aut odpovídá naší průměrné mzdě. Tečka. Není co víc řešit, jakékoli pokutování provozu starších vozů ještě více oškubává ty, kteří mají nejhlouběji do kapsy a zvýhodňování typu šrotovné má zase velmi sporný efekt. Zkrátka dokud máme minimální mzdu 4x nižší než Německo, nebudeme mít ani vozový park na jeho úrovni. Děkujte vysoce efektivnímu socialistickému hospodářství.
A za druhé...Může mi někdo říct, proč je to vlastně špatně? Předpokládám, že hlavními argumenty jsou bezpečnost a ekologie. Ale uvědomme si, že 15 letý vůz znamená Passat B5.5, Fabia I nebo Mondeo mk3, tedy vozy vyvinuté již po bezpečnostním boomu 90. let, zpravidla s ucházející pasivní bezpečností. Co se týče ekologie, dnešní rakovinomety stejně reálně plní s trochou štěstí Euro III a u benzínových motorů nedocházelo k až tak výrazným změnám, kromě toho, že začaly ve velkém přecházet na přímý vstřik, který produkuje pevné částice...
Dle mého názoru opravdu není nezbytné, aby každý ve jménu konzumu měnil auto co 3 roky. Dokonce si dovedu představit, že by mé další auto mohlo být lehce starší. Vždyť minulá (i předminulá) dekáda byla plná motorických klenotů...
Přesně s tebou souhlasím, mám 2 starší auta r.v. 2003 a 04 (2 litrová tdička, ale jiný výrobce). A jejich provoz je nenáročný a nenákladný, samozřejmě to chce pravidelný servis. Peníze mám, ale na trhu si v podstatě nevyberu - motory ze sekaček - ne děkuji, diesly s filtry pevných částic - ne děkuji a v podstatě auta nabouchaná pro mě zbytečnostma, které jsou jen na problémy. Prostě jednoduché auto co vydrží se už neprodává-nevyrábí a mě nic nezaujalo a tak zvyšuju věkový průměr vzů v čr. Nejsem typ člověka, který si musí honit ego, aby jezdil v novém, raději peníze investuju, do dovolené, rodiny, kola atd. Než abych podporoval výrobce aut, která se po 2letech sesypou.
Tvrdím to stále dokola. Reálná životní úroveń jde k šípu a nebýt automotive a e😜ortu, tak jsme v totálním průseru. Naše země nemá co nabídnout a nejsme nic lež levná pracovní síla, rozvojová země uprostřed Evropy...
Obnova vozového parku je výrazně zaostalá vůči vyspělým zemím. Trh s novými vozy zde táhnou jen firemní prodeje. Tomu odpovídá i složení prodávaných vozů, monopol Škoda/VW, do kterého se podařilo vklínit jen Hyundaii...
Takže až tu zase přijde nějakej chytrolín s tím, jak jsou auta dostupná jak nikdy, tak odověď zní jasně - 15,1 let >😒] :-! ;-\
Obnova vozového parku je výrazně zaostalá vůči vyspělým zemím. Trh s novými vozy zde táhnou jen firemní prodeje. Tomu odpovídá i složení prodávaných vozů, monopol Škoda/VW, do kterého se podařilo vklínit jen Hyundaii...
Takže až tu zase přijde nějakej chytrolín s tím, jak jsou auta dostupná jak nikdy, tak odověď zní jasně - 15,1 let >😒] :-! ;-\
Ročně najedu necelých 8000 km, po Praze MHD, je to rychlejší a pohodlnější, autem jen na chalupu, v zimě nejezdím. Normálně servisuju v autorizovaném servisu, co navrhnou nechám udělat. Zatím mě nenapadlo to auto po deseti letech vyhodit, ale Th0r mi otevřel oči. Určitě je tam někde vevnitř vše prohnilé, zkroucené a zpuchřelé. Vyhodím ho a koupím nové. A jak píše Th0r, ve finále na tom prý vydělám.
Anebo, až si jednou Th0r koupí své první auto, změní názor.
Anebo, až si jednou Th0r koupí své první auto, změní názor.
Kecy v kleci, asi zlatý. Svojí patnáctiletou "popelenici" jsem vyměnil až teď, protože mi přestala dostačovat velikostně. Do Pola prostě rodinu nenarvete. Jinak bych to auto dál servisoval a dál by sloužilo naprosto bez problémů. A ještě bych na něm nějakejch 90tis najezdil. Co se finanční stránky týče, bylo levnější jak to nový. A to počítám do provozu i vodu do ostřikovačů...
Jasně, po 10 letech auto do šrotu, ideálně třeba i zachovalej kousek co má na tacho 130 tis vid.
Prodával sem 9 let starej Sebring, co měl najeto 121 tis, nic zkroucenýho nebylo, jasně byly tam nějaké povrchový šrámy od běžnýho provozu, ale motoricky naprosto v cajku, výbava fungovala do posledního světýlka, žádná kontrolka na plaubce nesvítila.
Takovýhle auto může dát na šroták jedine idi**t, s prominutím.
Jinak kontrolka mi nesvítí žádná ani na 16 let starém Aleru, jasně na podvozku nějaká koroze bude, plasty už nejsou 1A, ale pořád to jezdí a jako druhý auto na odvoz borčusu a na cesty 20 km sem a tam + a jako záloha to plně splnuje svůj účel. A nebojím se s tím jet někam i 200 km, v pohodě to zvládne.
Prodával sem 9 let starej Sebring, co měl najeto 121 tis, nic zkroucenýho nebylo, jasně byly tam nějaké povrchový šrámy od běžnýho provozu, ale motoricky naprosto v cajku, výbava fungovala do posledního světýlka, žádná kontrolka na plaubce nesvítila.
Takovýhle auto může dát na šroták jedine idi**t, s prominutím.
Jinak kontrolka mi nesvítí žádná ani na 16 let starém Aleru, jasně na podvozku nějaká koroze bude, plasty už nejsou 1A, ale pořád to jezdí a jako druhý auto na odvoz borčusu a na cesty 20 km sem a tam + a jako záloha to plně splnuje svůj účel. A nebojím se s tím jet někam i 200 km, v pohodě to zvládne.
minimálně se tam zařazují veteráni na běžných papírech. Jestli i ty s veteránskou testací ... spíše asi ne.
Přesně, a pivo bylo taky levnější a holky kozatější. Jó, kdysi, panáčku, to byla ještě jiná muzika..
No, jsi typický troll, ale zareguju: o tom, že je auto špatné, má rozhodnout STK a nikoliv politik.
Jaguar byl taky skoro 9 let starej, měl najeto 111 tis když sem ho prodával, koroze žádná, protože alu kastle, nějaké problémy s dobíjením, ale nic co by nešlo dořešit (akorát já na to už neměl náladu) a to taky dá někdo do šrotu, že >😁 >😁
Alero je žáložní vozidlo. Kdybych neměl jako prioritu jiný věci než druhý auto, koupil bys si nějaký kupé jako druhý auto. Ne že bych na něj neměl, ale dávám prachy do jinejch věcí.
Gro je jinde, a to v tom že zahozovat auto po 10 letech je nesmysl a že i 20 let stará kára může bezvadně fungovat, pokud se jí dá trochu péče a není shnilá napadrt....
Alero je žáložní vozidlo. Kdybych neměl jako prioritu jiný věci než druhý auto, koupil bys si nějaký kupé jako druhý auto. Ne že bych na něj neměl, ale dávám prachy do jinejch věcí.
Gro je jinde, a to v tom že zahozovat auto po 10 letech je nesmysl a že i 20 let stará kára může bezvadně fungovat, pokud se jí dá trochu péče a není shnilá napadrt....
Mě zaujala ta část, že co největší zaměstnanost je dobrá jenom k tomu, aby se platily daně.
A pak mě holt napadá ten důvod pro nový auto, že třeba někdo nechce jezdit starou prorezlou kraksnou. Ale mě je to fuk, já taky jezdim starym krámem. Protože na nový nemám😊
A pak mě holt napadá ten důvod pro nový auto, že třeba někdo nechce jezdit starou prorezlou kraksnou. Ale mě je to fuk, já taky jezdim starym krámem. Protože na nový nemám😊
za to jsi asi typ člověka, kterýmu je jedno, že ostatní ten hnus z nefiltrovnýho sazometu po tobě musí dýchat...
To jo, ale stačilo by jako v Německu, na staré auta, co nepl ní normy dát drahé pojistky. A hotovo. Proč by u nás měly jezdit 15 - 20 let staré vraky.
Tak jsme se dověděli, že ty žádná socka nejsi a kdo nejezdí v novém a nehází 10leté auto do šrotu, je typický český blb...Ok, toť tvůj jednoduchý pohled a já budu s dovolením jezdit v čem chci. S tím, že servisuji pravidelně. 😉
A to je přesně ono. Dokud bude rovnítko mezi staré = špatné, tak nás budou masírovat a dusit daněmi, poplatky, zákazy. Bohužel to rovnítko bude platit i nadále, protože je to bezpracná statistika. Na skutečný technický stav, kde by platilo vadné = špatné není politická vůle.
bohužel, to nechtění je vždy jen důsledkem toho, že na nové auto nemáš, tedy v širším slova smyslu. Neznám nikoho, kdo by skutečně nechtěl nové auto (pokud nemáš opečovávaného oldtimera nebo youngtimera).
To, že nejsi ochotný svoje peníze "vyhodit" za nový, prostě neznamená, že nové nechceš. Protože kdybys měl peněz víc, tak by sis to nové stejně koupil a ty peníze klidně vyhodil...
To, že nejsi ochotný svoje peníze "vyhodit" za nový, prostě neznamená, že nové nechceš. Protože kdybys měl peněz víc, tak by sis to nové stejně koupil a ty peníze klidně vyhodil...
To není tím, že by na to lid neměli. Máme starší vozový park než chudší státy. Jsme prostě šrotiště Evropy. Máme špatně nastavené zákony. Vozí se tou bouračky, lepí se to dokupy, padělají papíry.... smutný hnus. A Ťok a jeho ministerstvo řeší jen jak vybrat více peněz, místo, aby řešili tato závažná čísla.
Průměrný věk celého vozového parku v České republice výrazně přesahuje 17 let a k 30. 9. 2015 činil 17,45 roku...
Já Ti ale nerozporuju to co píšeš.
Vím, že starší udržovaná auta jsou.
Navíc tvůj výčet se mi i líbí😊
Jenže vedle nich tu taky (ve velkým) jezdí dovážené plečky z celé evropy.
Jako ok, když nemám na nový auto, tak koupím jetý.
To že je to v našich končinách "ideálně tdi s vykuchaným filtrem" je ale taky častý jev.
V tomhle kontextu mě štvě prostě to, že místo toho, aby dotyční chytráci prostě přiznali, že na nový nemaj, tak vymýšlí bůhví jaký historky, že nový auta jsou špatně.
V to mse přikláním k thorovi.
Vím, že starší udržovaná auta jsou.
Navíc tvůj výčet se mi i líbí😊
Jenže vedle nich tu taky (ve velkým) jezdí dovážené plečky z celé evropy.
Jako ok, když nemám na nový auto, tak koupím jetý.
To že je to v našich končinách "ideálně tdi s vykuchaným filtrem" je ale taky častý jev.
V tomhle kontextu mě štvě prostě to, že místo toho, aby dotyční chytráci prostě přiznali, že na nový nemaj, tak vymýšlí bůhví jaký historky, že nový auta jsou špatně.
V to mse přikláním k thorovi.
Na druhou stranu - nového rapida s ubohou výbavou a 1.2 motůrkem ze sekačky, nebo za stejnou cenu cca 4-8 letou prémiovku v plné výbavě s pořádným motorem ... ? No radeji budu socka >😁
Mám tedy dílnu, levné díly a práci zdarma, tak nebudu úplně objektivní.
Ale vážně budete radji jezdit novým rapidem než pětiletou 3.6 V6 ? Já tedy rozhodně ne
😉
Mám tedy dílnu, levné díly a práci zdarma, tak nebudu úplně objektivní.
Ale vážně budete radji jezdit novým rapidem než pětiletou 3.6 V6 ? Já tedy rozhodně ne
😉
V tom případě sem měl samé extrémy - 11 let starej Stratus co měl sice 200 tis, ale jezdil a fungoval, 9 let starej Sebring se 121 tis km co taky fungoval výborně, 9 let starej Jaguar se 111 tis co taky jezdil skvěle a moje 7letý 300C, dneska už 11 let starý jezdí dodnes taky u dalšího majitele a má najeto už 230 tis. Bez koroze a nějakých zásadních oprav motoru či převodovky.
Já mylsím, že oba dva jste pužili extrémy z ruznýho úhlu pohledu...
a popravdě si myslím, že v reaálu asi častěji funguje ten od thora.
a popravdě si myslím, že v reaálu asi častěji funguje ten od thora.
Vozidla na zelených veteránských značkách, se do průměru nepočítají, ale automobily na běžných značkách, nebo s historickou atestací ano. Já osobně mám 40 let starou Š100 a ta je na normálních papírech. A osobně se nedivím, že průměrný věk roste. Jen můj Renault \mégane se kterým normálně jezdím má 20 let a minimálně ještě 4 roky jezdit bude. Je dobrý, spolehlivý a zachovalý, tudíž nemám ani jeden důvod jej vyřazovat. Možná jej po 4 letech ještě prodám. Další můj kamarád má 2 škodovky 120 se kterýma normálně jezdí a vyhovují mu. Opraví je za pár korun a dokážou to co nová auta ne. I jeho děda má š120 a dokud neumře tak ji bude mít. navíc auta z 90 let jsou kvalitní a spolehlivá tak proč kupovat jiná. Navíc i lidé co si nové auta koupí, tak jej stejně budou mít 10 let, ne li déle. jen hrstka lidí, si kupuje co 3-5 let nové auto. Takže si myslím, že jen tak k obměně nedojde. navíc jsou lidé, co si ojetiny budou kupovat pořád, protože na nové zkrátka nemají.....
Co si budeme nalhávat, za vším hledej peníze (a ženu), nicméně i já se dostal do situace, kdy jsem nedávno vyměnil 10letou důchodkyni za 8let starou dámu v letech.
Výrazně novější či nové auto zkrátka nenabídlo co jsem chtěl a míra ošizení byla někde opravdu vysoká.
Dlouhodobě není problém ve stáří ale v technickém stavu, a na ten se v našich kotlinách bohužel z vysoka kašle.
Mít takzvaně nesmrtelnou Octavii první generace, která byla prý ještě kvalitně udělána není nic špatného. Statistiku vem čert. Horší je, že půlka nich doutná a rachotí, jelikož je to přeci kvalitní auto co nepotřebuje servis a schroustá to i naftu s trafoolejem...
Výrazně novější či nové auto zkrátka nenabídlo co jsem chtěl a míra ošizení byla někde opravdu vysoká.
Dlouhodobě není problém ve stáří ale v technickém stavu, a na ten se v našich kotlinách bohužel z vysoka kašle.
Mít takzvaně nesmrtelnou Octavii první generace, která byla prý ještě kvalitně udělána není nic špatného. Statistiku vem čert. Horší je, že půlka nich doutná a rachotí, jelikož je to přeci kvalitní auto co nepotřebuje servis a schroustá to i naftu s trafoolejem...
Zajímalo by mě, zda se do průměru zahrnují i veteráni, kteří jezdí svátečně - nejspíš ano. Už jen podle stáří motorek. Jen v okolí co je ČZ a Jaw s papíry - vše kolem roku 60-70, určitě víc než novějších strojů 😉 A těch škodovek a ostatních vozech ani nemluvím ...
Sám mám 4 motorky vše kolem roku 60 a jednoho ,,moderního" čínského skůtra 😉
Sám mám 4 motorky vše kolem roku 60 a jednoho ,,moderního" čínského skůtra 😉
"Klasickej brek prolhanejch socek." Milej zlatej, nic osobního. Ale slovo socka nejčastěji používají ti, co peníze dědí nebo co jim maminka doma stele a vaří a pere...
Nebo také ti, co se svým každodenním jednáním a způsobem života starají o to, aby socky byly ještě většími sockami... nebo ba co hůř...sami jsou největšími sockami, neb žijí jen na dluh a krom pohrdání okolím a řady podvodů nic jiného v životě nedokázali.
Ostatní, co si napsal, je hodné do zarámování a zaslání do soutěže o největší blábol v automobilové diskusi.
Osobně se mám nadprůměrně dobře, ale nikdy bych si nedovolil nikoho nazvat "sockou".
Nebo také ti, co se svým každodenním jednáním a způsobem života starají o to, aby socky byly ještě většími sockami... nebo ba co hůř...sami jsou největšími sockami, neb žijí jen na dluh a krom pohrdání okolím a řady podvodů nic jiného v životě nedokázali.
Ostatní, co si napsal, je hodné do zarámování a zaslání do soutěže o největší blábol v automobilové diskusi.
Osobně se mám nadprůměrně dobře, ale nikdy bych si nedovolil nikoho nazvat "sockou".
Mě přijde vtipné, jak se zcela ignoruje, jaký vliv na životní prostředí má výroba takového nového ekologického automobilu.
To není můj problém, ale legislativy. Až bude pro mě výhodnější auto s benzínem, které vydrží a bude se mi líbit, tak do něj půjdu. Pozor DPFka tam mám, takže klid. >😒] Že tě tak neserou třeba nákladní lodě... >😒]
Myslím, že ta druhá možnost "někteří nechtějí" není úplně od věci a souvisí s tím, že máme svobodu pořídit a vlastnit, co chceme.
Znám jednoho, který má O1 4x4 L&K a neprodá ji. Tento vůz z roku 00 nebo 01 bude statistiky nadále "kazit".
Otázka zní: je dobře nebo špatně, že průměrný věk aut roste? Odpovím si sám, je to jen měření pindiků, protože, o věk aut vůbec nejde (ale číslo se dobře porovnává).
Znám jednoho, který má O1 4x4 L&K a neprodá ji. Tento vůz z roku 00 nebo 01 bude statistiky nadále "kazit".
Otázka zní: je dobře nebo špatně, že průměrný věk aut roste? Odpovím si sám, je to jen měření pindiků, protože, o věk aut vůbec nejde (ale číslo se dobře porovnává).
Klasickej brek prolhanejch socek. Penize mam, ale neni nic poradnyho na trhu, tak jezdim porad svoji 10 a vic let starou pisklou. Tomu se da jen smat.
Kazdej kdo jezdi starou popelnici, tak jedine proto, ze proste bud na novy nema nebo nez by jezdil novym Rapidem, tak si radeji hraje na "pana" v plesnivy Audi. To je ceska povaha. Polovina veci na ty stary kraksne nefunguje, protoze neni na poradnou udrzbu natoz na opravy, ale ma AUDI a je proste KING. Staci se podivat na stav techhle popelnic, vybydlenej interier, na palubce sviti snad vsechno, pneu z hobby marketu. Alespon tady neplaceje ty svoje vymysly, ze je dneska vsechno osizeny, ale vy mate poctivou starou vyrobu. Ha ha ha, ta skoncila tak pred triceti lety. Kdy se vyrabelo, nadnesene receno na kusy. Auto po deseti letech ma letet na srotak. Je zastaraly moralne i technicky. Je prohnily, zkrouceny, plasty zpuchrely.....ale je jasny, ze to si nikdo z dalnicnich stihacu neprizna a bude porad lhat, ze jini jo, ale on ma top starej kram. Asi rozmar milionare. Kecy o strachu z oturbenejch motoru neberu. Kazdy novy auto ma zaruku, takze at si to resi vyrobce, nezajem. Koupim novy, jezdim, nestaram se, ve finale to vyjde levneji, nez vecyn opravy, udrzba a strach jestli dojedu. Jeste jednou, kecy, ze lzu, protoze Franta XY se o to stara vzorne neberu a neverim, nikoho takovyho neznam a kdyz projdu parkoviste, tak zadny takovy auto nenajdu. Jenze cech ma radeji v rodine tri popelnice, nez jedno slusny auto. Jo a musej to bejt hlavne primo kontejnery, at soused vidi, ze nejsem zadna hola prd.. >😁 To je ceska realita.
Kazdej kdo jezdi starou popelnici, tak jedine proto, ze proste bud na novy nema nebo nez by jezdil novym Rapidem, tak si radeji hraje na "pana" v plesnivy Audi. To je ceska povaha. Polovina veci na ty stary kraksne nefunguje, protoze neni na poradnou udrzbu natoz na opravy, ale ma AUDI a je proste KING. Staci se podivat na stav techhle popelnic, vybydlenej interier, na palubce sviti snad vsechno, pneu z hobby marketu. Alespon tady neplaceje ty svoje vymysly, ze je dneska vsechno osizeny, ale vy mate poctivou starou vyrobu. Ha ha ha, ta skoncila tak pred triceti lety. Kdy se vyrabelo, nadnesene receno na kusy. Auto po deseti letech ma letet na srotak. Je zastaraly moralne i technicky. Je prohnily, zkrouceny, plasty zpuchrely.....ale je jasny, ze to si nikdo z dalnicnich stihacu neprizna a bude porad lhat, ze jini jo, ale on ma top starej kram. Asi rozmar milionare. Kecy o strachu z oturbenejch motoru neberu. Kazdy novy auto ma zaruku, takze at si to resi vyrobce, nezajem. Koupim novy, jezdim, nestaram se, ve finale to vyjde levneji, nez vecyn opravy, udrzba a strach jestli dojedu. Jeste jednou, kecy, ze lzu, protoze Franta XY se o to stara vzorne neberu a neverim, nikoho takovyho neznam a kdyz projdu parkoviste, tak zadny takovy auto nenajdu. Jenze cech ma radeji v rodine tri popelnice, nez jedno slusny auto. Jo a musej to bejt hlavne primo kontejnery, at soused vidi, ze nejsem zadna hola prd.. >😁 To je ceska realita.
No je pravda že jdyby jedna banka u nás nedělala ty nesmyslný intervence mohl bejt dolar neska na 15 ti korunách euro někde na dvaceti a většina dělníku u nas by si mohls dovézt nladší vúz z venku a ten průměr stáří aut by si trochu polepšil ,ten průměr jak je vidět nevylepší firmy,,manageři,a podnikatelé ale chudý lid ,tak ať místo vymejšlení sankcí na starý auta někdo vymyslí aby jaždej dělnik v týhle zemi bral adpon 50 litru cistyho a pak si pude taky to novy auti koupit a kdyz ne novy tak treba 5 tiletý misto 15 tiletýho
No je pravda že jdyby jedna banka u nás nedělala ty nesmyslný intervence mohl bejt dolar neska na 15 ti korunách euro někde na dvaceti a většina dělníku u nas by si mohls dovézt nladší vúz z venku a ten průměr stáří aut by si trochu polepšil ,ten průměr jak je vidět nevylepší firmy,,manageři,a podnikatelé ale chudý lid ,tak ať místo vymejšlení sankcí na starý auta někdo vymyslí aby jaždej dělnik v týhle zemi bral adpon 50 litru cistyho a pak si pude taky to novy auti koupit a kdyz ne novy tak treba 5 tilezý misto 15 tiletýho
moje rec, nove auto se nevyplati kupovat, davno uz se nevyrabi na kvalitu ale jen na kvantitu a s danou zivotnosti, vse se okrada a osuluje.... ;-\
jako když člověk narazí na dobrej kup a o auto se stará, vydrží mu dlouho, nejsem příznivec nových aut, jelikož hrozně rychle ztrací na hodnotě a přibyde další kus auta, když v autobazaru jich je spoustu dobrých k mání...jasně, jsou tam i vraky, ale tak to se nemůže člověk divit 😉
Táta jezdí už 8 let s Hodnou Civic z roku 1997 kupovanou v bazaru a s par opravami je furt jako nová... neni vubec potreba kupovat novejsi, takze at prumerny vek klidne stoupa dal... 😄
Já nevim, ale úplně bych to na životní úroveň neházel. Znám v okolí dost lidí, kteří mají přes 10 let starý auta a i kdyby měly prachy, nic novějšího by si nekoupili - jsou to pro ně vyhozený prachy. Zajedou si do práce, jednou týdně na nákup a klid... na to starý auto stačí
Projde to STKčkem? Projde... samozřejmě bych rád luxusního poršáka, ale prostě na něj nemám... a beru ho jako vyhozený peníze. Na nákup a do školy pro děcka si bez problémů zajedu s 10 let starou Škodovkou
Jsi moc vztahovacnej, "socka" neni zadna nadavka, alebrz terminus technicus. Proste nekdo kdo jezdi normalnim autem, je nucen chodit do prace a nemuze kazdej den vyzahnout jedno sampicko. Dulezity je akorat nespadnout do kategorie "zavistiva socka".
ja souhlasim s tim, ze kdyz na to clovek nema a je spokojeny, tak je nesmysl utracet za auto. ale schovavat to za to, ze auto je kvalitni a spolehlive a ze je to lepsi nez dnesni produkce, to je nesmysl.
a s tim spotrebnim zbozim za par korun, nesud vsechno jen podle sebe, treba ja jsem za poslednich 12 let mel vic aut nez televizi nebo mobilu. a dobrovolne 😉
a s tim spotrebnim zbozim za par korun, nesud vsechno jen podle sebe, treba ja jsem za poslednich 12 let mel vic aut nez televizi nebo mobilu. a dobrovolne 😉
Každého půl roku mne napadne, že bych své již 17 let staré (tedy pokud beru to nejnovější 😄 auto nahradil autem novým. Jenomže to má háček: v tom absolutně nejlepším případě získám za 3/4 milionu něco, co už dávno mám a nestojí mne to leta už prakticky nic. Ve většině případů dokonce dám peníze za to, abych si pohoršil.
:yes: :yes: :yes:
:yes: :yes: :yes:
Trošku blbe přirovnáni. Ale dobře děda nenajezdí víc než 6000km ročně, tudíž mu š120 vyhovuje. Já jsme student a žiju z brigády a tudíž nebudu všechno rvát do auta. Mám skvělého a spolehlivého Megana a nemůžu si dovolit dražší auto. A navíc jsem s ním spokojený a ono mobil či televize je spotřební zboží, které stojí pár korun, auto se kupuje na dlouhodobější užívání.....
Když v 90 tých začínaly katalyzátory každej taky nadával jak zkrátí životnost, co bude stát výměna. A dnes? Ani pes po něm neštěkne. V autě někde je a funguje.
EGR? Jo někde tam prej je. Ale za 0,5milionu km jsem neměl tu čest se seznámit s jeho závadou.
EGR? Jo někde tam prej je. Ale za 0,5milionu km jsem neměl tu čest se seznámit s jeho závadou.
Jasne, ze to bylo mysleno s nadsazkou a neplati to vzdycky. V principu jsem tim ale myslel to, ze pro bezpecnost sebe sama i ostatnich udelam nejlip, kdyz budu behem rizeni davat pozor a ne to, ze si koupim auto s milionem aktivnich a pasivnich bezpecnostnich prvku.
No, dobrý řidič je určitě nejdůležitějším předpokladem pro bezpečnost jízdy, ale taky nelze zapomínat, že chybu jiného zpravidla neovlivníš.
Ale ano, samozřejmě co zde borci, co provozují vykuchané , rezavé rachotiny co drží pohromadě jen silou vůle, za pomocí tuny kitu a lepenky, ale to by měla řešit STK a policie a tyhle vraky odstranit ze silnice.
Za 50 tis dneska jde koupit slušné auto, kdo nemá ani tolik, musí holt chodit pěšky nebo jezdit na skůtru z druhé ruky za 10...
Za 50 tis dneska jde koupit slušné auto, kdo nemá ani tolik, musí holt chodit pěšky nebo jezdit na skůtru z druhé ruky za 10...
1) no a co že chyba je na straně řidiče??? Moderní vůz zmírňuje následky a právě o to jde.
2) není pravda, že jen zmírňuje následky. mnohé moderní systémy dokáží nehodě zabránit, např. adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, detekce chodců a další...!!!
2) není pravda, že jen zmírňuje následky. mnohé moderní systémy dokáží nehodě zabránit, např. adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, detekce chodců a další...!!!
A jak moc jsou asi v Německu rádi, že si Češi ty jejich křápy kupují, jinak by je museli nechat pomalu sešrotovat
Nehody vznikaji predevsim tehdy, kdyz udela chybu samotny ridic. Kdyz prizpusobi rychlost a zpusob jizdy klidne i letitemu veteranovi ve kterem jede (a X dalsim okolnostem), havarovat nebude. Vsechny moderni prvky jenom zmirnuji nasledky chybneho jednani ridice a nejsou samospasne, takova argumentace ma silne trhliny a smeruje do ochrany Velkeho Bratra.
Přesně tak. Obnovu vozového parku není možné nařizovat zhůry.
Navíc i když bych samozřejmě omlazení uvítal, tak stáří není zásadním problémem. Tím zásadním problémem je stav vozového parku. 20 let staré auto při adekvátní péčui na tom může být 100x líp než 3-letý služebák s nulovou údržbou...
Navíc i když bych samozřejmě omlazení uvítal, tak stáří není zásadním problémem. Tím zásadním problémem je stav vozového parku. 20 let staré auto při adekvátní péčui na tom může být 100x líp než 3-letý služebák s nulovou údržbou...
Nechce se mi to počítat, ale to by odpovídalo vývozu zhruba 150-200 tisíc fungl nových registrovaných aut za kvartál... Což je blbost. Stejně jako čísla v článku,které svědčí o změně metodiky...
Nejhorší bude, až nějaký dobroser (jak já to slovo nenávidím, ale tady mi poprvé sedí) po důsledném lobbingu SDA přijde s návrhem, že když Češi kupovat auta nechtějí, tak je potřeba jim k tomu pomoct. A jelikož se u nás vše řeší zákazy, příkazy a omezováním, tak z toho vypadne nějaká hovadina typu x-tisícová silniční daň pro Euro 5 a méně.
Za 5 měsíců zestárnul vozový park o 9,6 měsíce...?!
Co to znamená? Podle mě z toho vyplývá jednoznačně jen vývoz mladých ojetin do zahraničí.
Co to znamená? Podle mě z toho vyplývá jednoznačně jen vývoz mladých ojetin do zahraničí.
Myslím, že BT-HF pro jablečný telefon a autorádio Pajonýr ve Felicii bude velmi častý jev >😒] 😉
Tech faktoru, krome nizke kupni sily obyvatel CR, je vic. Do koupe nove(jsi)ho vozu obyvatele CR nenuti zadna danova politika jako v ekonomicky vyspelejsich zemich a ceny PR i pojisteni jsou porad velmi nizke i v prepoctu pro starsi auta. Do castejsi obmeny vozoveho parku nenuti ani vysoke ceny za castejsi opravy. Minimalne do soucasnosti prakticky neexistovala kontrola technickeho stavu vozidel- byla laxni, nebo sla obejit uplne. Potom kvetou opravy ruzne urovne za smesne ceny u kohokoli a kdyz je potreba, hodinova taxa v autorizovanych servisech taky neni nijak vysoka. Jeden z hlavnich duvodu je i velmi nizky realny prumerny kilometrovy najezd ridicu osobnich vozu v CR.
Proti tomu nic nenamítám, obecně došlo k velkému pokroku k bezpečnosti aktivní, ale nezanedbatelnému i v té pasivní (hlavně tak cca 10 let zpět). Chci říct, že odmítám takové to panikaření, jakože je nutné rychle všechno zase vyházet do šrotu a nakoupit vše fungl nové (i když nemáme za co), vyloženě sebevražedných vraků už jezdí podstatně méně. V takovém Stilu, co je na obrázku, bych určitě boural radši, než v nejnovější Dacii.
Z 95% souhlas.
Ale určitá obhajoba pro obnovu existuje - a tou je právě ta bezpečnost. Nezzlob se na mě, ale dnešní auta jsou s bezpečností opět o výrazný kus dál než jedničkové Octavie či B5 Pasáty... Nehledě na skutečnost, že 15 let starý vehikl prostě pevnost nové karoserie mít nebude...
Takže určitý smysl v obnově vozového parku je. Tím spíš, že méně nehod (aktivní bezpečnost) a méně vážně zraněných (pasivní bezpečnost) znamená nižší výdaje státu na následky nehod. Určitý smysl to má, pokrok prostě nezastavíš. Nicméně společnost si na ten svůj pokrok musí být schopna vydělat, a ne jen půjčit :-! :-!
Ale určitá obhajoba pro obnovu existuje - a tou je právě ta bezpečnost. Nezzlob se na mě, ale dnešní auta jsou s bezpečností opět o výrazný kus dál než jedničkové Octavie či B5 Pasáty... Nehledě na skutečnost, že 15 let starý vehikl prostě pevnost nové karoserie mít nebude...
Takže určitý smysl v obnově vozového parku je. Tím spíš, že méně nehod (aktivní bezpečnost) a méně vážně zraněných (pasivní bezpečnost) znamená nižší výdaje státu na následky nehod. Určitý smysl to má, pokrok prostě nezastavíš. Nicméně společnost si na ten svůj pokrok musí být schopna vydělat, a ne jen půjčit :-! :-!
Jasně že jo. Ale děláš to, protože jsi socka, stejně jako já.. Hlavně nevykládej, že mít volný prachy na nový auto, furt jezdíš v Aleru😊
Th0r to napsal hezky.
Th0r to napsal hezky.
Vliv na to může mít i to, že si člověk může přivézt krásné 30 let staré auto pro radost a přihlásit ho na normální RZ. Sice vyjede jenom občas, ale zhorší průměr statistiky. Na druhou stranu mizí za hranicemi spousta tzv. ročních ojetin, protože jsou u nás levné. A průměr vozového parku náhle klesne.
Když tvrdíš, že ti to je jedno tak jsi ten typ určitě.
Tohle je server o autech, není třeba do diskuze tahat, co sem nepatří.
A jestli sebe a nás hodláš opíjet rohlíkem, že lodní doprava je hroší (netvrdím, že není) a tak si můžeš vypouštět cokoliv, hlavně že j to legální, tak si prostě sebestřednej blbec, který si nevidí za konec výfuku.
Tohle je server o autech, není třeba do diskuze tahat, co sem nepatří.
A jestli sebe a nás hodláš opíjet rohlíkem, že lodní doprava je hroší (netvrdím, že není) a tak si můžeš vypouštět cokoliv, hlavně že j to legální, tak si prostě sebestřednej blbec, který si nevidí za konec výfuku.
Predpokladam, ze mas jeste cernobilou televizi misto nejaky barevny placky, komunikujes pres telegraf misto pres mobil, varis na ohni misto na sporaku a pises dopisy na psacim stroji misto emailu, protoze je to spolehlivy, zachovaly a nemas teda duvod to vyrazovat.
>😒]
>😒]
Vzhledem k tomu, že cena nového vozu je tvořena z cca 50 % daněmi a poplatky, jediný rozumný důvod, který mne napadá, je ekonomický. Tedy potřeba prodávat auta, aby velké korporace zaměstnávaly co nejvíce zaměstnanců a státní kasa byla plněna vysokými daněmi. To ale není "vyhovující stav" pro nikoho jiného, než pro státní úředníky a akcionáře automobilek! určitě ne pro zákazníky/uživatele!
A důvod stárnutí vozového parku? Zcela jednoduchý. Každého půl roku mne napadne, že bych své již 17 let staré (tedy pokud beru to nejnovější 😃 auto nahradil autem novým. Jenomže to má háček: v tom absolutně nejlepším případě získám za 3/4 milionu něco, co už dávno mám a nestojí mne to leta už prakticky nic. Ve většině případů dokonce dám peníze za to, abych si pohoršil. Může mi laskavě Herr Šípek vysvětlit, co by mi muselo spadnout na hlavu, abych něco tak hloupého dělal?
Chápu, že sociální inženýři potřebují takto iracionální jednání vynucovat organizovaným násilím, tedy zákony. Protože mne nenapadá jediný důvod, proč bych se měl dobrovolně chovat jako naprostý hlupák.