Motorky
Přihlásit pro přidání komentáře
maxi!
Dalsi super clanok ( po Alfach a blikackach ), pekne momenty z historie
pred tyzdnom som videl pri jazere v Geneve Benelli Sei len tak odstavenu v rannom dazdi, neuveritelna nahoda!
Pametam clanok, ako T.Pistek kupoval sestvalcovu Hondu (myslim niekde v Madarsku) a hltal som jeho testy v SM ( Renault 5 Alpine, rozne Porsche,....) :-!
pred tyzdnom som videl pri jazere v Geneve Benelli Sei len tak odstavenu v rannom dazdi, neuveritelna nahoda!
Pametam clanok, ako T.Pistek kupoval sestvalcovu Hondu (myslim niekde v Madarsku) a hltal som jeho testy v SM ( Renault 5 Alpine, rozne Porsche,....) :-!
Xylo
Zatímco fourinka byla první z mnoha, tak 6-válce se staly spíše slepou uličkou pro užití v normálních, rozuměj radost z jízdy poskytujících motocyklech. Svezl jsem se Valkýrou, ale pocit byl takový čópřbavorákovatý, tedy pro mě osobně nic zajímavého. Cokoliv kapotovaného z Japonska s 4-válcem a objemem 600-1200 je pro mě osobně zážitkově zajímavější, než jakékoliv auto ....
no vidis, a uz mas palec dolu!
za co proboha? 😄
nekoho se dotklo, ze na slusne motorce je silnejsi zazitek nez v aute??
za co proboha? 😄
nekoho se dotklo, ze na slusne motorce je silnejsi zazitek nez v aute??
Třeba za to, že lidi nesouhlasí s jeho vnímáním zážitků? Kapotovaná nuda a zážitek?
rrren9
že motocyklové motory jsou jen jednoválce, motory do V, four square jako Ariel a boxery. Vše ostatní, že jsou automobilové motory montované do motorek.
Netvrdím, že je to i můj názor, ale vždycky si na něj vzpomenu.
Osobně zastávám jednoduchost, takže moje motorka měla nejvíc 3 válce. Pak přibývají karburátory, ventily a vůbec. A kdo se v tom má pořád hrabat. :-!
Netvrdím, že je to i můj názor, ale vždycky si na něj vzpomenu.
Osobně zastávám jednoduchost, takže moje motorka měla nejvíc 3 válce. Pak přibývají karburátory, ventily a vůbec. A kdo se v tom má pořád hrabat. :-!
...chlapi v servisu😊
šestiválec jsem chvilku jezdil, fakt je ten, že kultura projevu byla nejlepší co jsem na motorce zažil. vibrace nula. žel bohu jsem záhy zjistil, že tenhle druh motocyklu pro mně moc není /K1600GT/. ten motor bych rád zažil v nějakém nakedu nebo power-cruiseru. takový Horex😊
[odkaz]
btw. dneska jsem udělal zkušenost /OT/ s trojválcem v automobilu /Focus 1.0 ecoboost/ a nejdřív jsem nevěděl, jestli je to nějaký diesel, protože to mělo celkem slušnou prodlevu a zvláštní zvuk, který jsem ještě v autě neslyšel, ne ošklivý, ale zvláštní, a potom jsem tomu začal i nakládat a řekl bych, že proti atmo 1.6ce to není žádný velký propadák. a spotřeba byla nižší, to zase jo.
mimochodem, do motorek se dává i V8, nějaký šílenci v Austrálii...
šestiválec jsem chvilku jezdil, fakt je ten, že kultura projevu byla nejlepší co jsem na motorce zažil. vibrace nula. žel bohu jsem záhy zjistil, že tenhle druh motocyklu pro mně moc není /K1600GT/. ten motor bych rád zažil v nějakém nakedu nebo power-cruiseru. takový Horex😊
[odkaz]
btw. dneska jsem udělal zkušenost /OT/ s trojválcem v automobilu /Focus 1.0 ecoboost/ a nejdřív jsem nevěděl, jestli je to nějaký diesel, protože to mělo celkem slušnou prodlevu a zvláštní zvuk, který jsem ještě v autě neslyšel, ne ošklivý, ale zvláštní, a potom jsem tomu začal i nakládat a řekl bych, že proti atmo 1.6ce to není žádný velký propadák. a spotřeba byla nižší, to zase jo.
mimochodem, do motorek se dává i V8, nějaký šílenci v Austrálii...
to byla doba, kdy žádné servisy nebyly 😄 a šestiválce byly v Praze dva. Jedna CBX T. Pištěk a druhá CBX J. Meixner. Víc nevím.
Ten chlap co to říkal je už dlouho na pravdě boží a byla to reakce na nápad postavit dragster s motorem T603. Říkal nám, tehdy mladým klukům, že V8 do motorky nepatří, a že se s tím budeme srá_t a nakonec nás pojede Pepa Křížek na jednoválci, což je ten správný motor do motorky.
Jo a ten tříválec by dvoutakt a jezdil krásně /vodní bůvol/
Ten chlap co to říkal je už dlouho na pravdě boží a byla to reakce na nápad postavit dragster s motorem T603. Říkal nám, tehdy mladým klukům, že V8 do motorky nepatří, a že se s tím budeme srá_t a nakonec nás pojede Pepa Křížek na jednoválci, což je ten správný motor do motorky.
Jo a ten tříválec by dvoutakt a jezdil krásně /vodní bůvol/
megacruiser
na BMW K1600 což jsou takové podivně vypadající cestovní šestiválce 😄
Za mě do motorky i do auta jedině řadový čtyřválec. Bez škubání rozjezd od volnoběhu, dokonalý zvuk, minimální vibrace. Takový Hornet 600, starý Fazer 600, to jsou dokonalé stroje. Taky nejrychlejší motorky všech dob jsou vždy řadové čtyřválce - ZX12R, ZZR1400, Hayabusa. Dvouválec má menší rozsah využitelných otáček, nemluvě ani o jednoválcích, kde je reálně využitelných tak 500 otáček. Tříválec nelze rozumně vyvážit a nemá proti čtyřválci kromě ceny žádnou výhodu. Šestiválec už je zbytečně složitý.
Za mě do motorky i do auta jedině řadový čtyřválec. Bez škubání rozjezd od volnoběhu, dokonalý zvuk, minimální vibrace. Takový Hornet 600, starý Fazer 600, to jsou dokonalé stroje. Taky nejrychlejší motorky všech dob jsou vždy řadové čtyřválce - ZX12R, ZZR1400, Hayabusa. Dvouválec má menší rozsah využitelných otáček, nemluvě ani o jednoválcích, kde je reálně využitelných tak 500 otáček. Tříválec nelze rozumně vyvážit a nemá proti čtyřválci kromě ceny žádnou výhodu. Šestiválec už je zbytečně složitý.
Naprostý souhlas. Moc rád vzpomínám třeba na Zephyr 550, taková nenápadná motorka s perfektním podvozkem a sametovým motorem. Jednoválec je samozřejmě dobrá volba do endura. Jen tak mimochodem, asi jediná motorka, která mi připadala nezvladatelná byla Husquarna WR 360 ...
Ta nenápadnost je relativní, vzhledem k tomu, že v době tvého Zephyrování největší frajeři v okolí jezdili maximálně na MZ 250 😄
Zdar sousede. Nevím jestli si to ještě pamatuješ, ale moje první motorka byla právě MZ 250 a byla to ukrutná pila (ČZ 250 byla původně bráchova), taky jsem si s ní udělal letecký výlet do škarpy u Dobrkovic ... Máš moc pěknou novou káru 😉
Čau, samozřejmě pamatuji, sice jsem v té době ještě snil o Simsonu, ale vzpomínám jak na havárku tak na diskuze hošanů s MZ 150, že 250 už je moc silný dělo 😄 Pod moto článkem bys měl spíš chválit Guzzinu, i když ten vibrující traktor se sem mezi sametové šestiválce taky moc nehodí. Mondea jsem vždycky zkousl, asi zvyk z tvých manažerských začátků, ale byla to racionální volba pro nejlepší poměr velikost, cena, výbava, výkon. Jasná srdcovka je M6, bohužel s požadavky na výbavu bych musel lepit za Revolution.
No o Guzzi vím na rozdíl od Tebe prd .... 😉 Jestli by vám už M6 nebyla trochu malá, přeci jen Mondeo je docela velký auto ..
Nezapomnělo, je to jenom první díl seriálu, jestli to správně chápu.
Auta se čtyřválcem, to je asi jenom spodní rozsah akceptovatelného😊
Auta se čtyřválcem, to je asi jenom spodní rozsah akceptovatelného😊
Tak v tomhle s tebou nebudu souhlasit vzhledem k tomu, že čtyřválce patří mezi moje nejméně oblíbené motocyklové motory. 😄 To je samozřejmě dost zobecněné, protože jsou vždy horší a lepší. Přijde mi, že se tříválce lépe sbírají, mají víc síly v nižších otáčkách. Ale jak se říká, charakter je v určitém smyslu synonymum pro nedokonalost. A já mám nejvíc kilometrů na tříválcích Triumphu (a rozhodně mi nepřijdou nerozumně vyvážené) a za nimi jsou dvouválce Ducati, kde právě charakter hraje velkou roli. Neříkám, že čtyřválec v takové S1000XR není zábavný, to bych kecal, protože jsem měl škleb od ucha k uchu, když jsem ji proháněl Alpami, jen všichni nemůžou být první. A nemám pokaždé náladu na ječivou pilu, což je snad jediný projev, který čtyřválce zvládají.
každý motor má něco, zkus dát čtyřválec do crossky, do chopperu, atd...
Samozřejmě. Uvažoval jsem v první řadě o naháčích.
taky o něm uvažuju. Líbí se mi Augusty a Ducati Monster. Lahůdka by byla Bimota😊
MV jsou krásné a soudě podle letošní Brutale 800, kterou jsem jel, už konečně odladili elektronický plyn a člověk si z toho nerve vlasy. Monster 1200 R jede skvěle a je to pohledný stroj, jak člověk od Italky čeká.
škleb od ucha k uchu? Na to mi stačilo Mito. A mělo ten správný jeden válec jak píšu jinde. Přes to, že to byla lehounká motorka, tak jsem byl vždycky utahanej. Moc jsem to prožíval.
Na tříválci, bůvolovi, byl větší klid.
Díky lidem, které jsem v mládí poznal, mělo všechno do 1/2 litru jeden válec. Co bylo nad to, mělo válce dva. Já vím Jawa OHC, ale na té jsem moc nenajel.
Kamarád měl motor AJS, jednoválec v podivném rámu a mělo to mít 500ccm, jenže za ta leta už tam bylo 680ccm, píst z nějakého kompresoru. No a to řáchlo co 250m, ale jelo to jak z praku.
Ale nejsem magor, který by nenáviděl víc válců. Gold Wing je kult.
Na tříválci, bůvolovi, byl větší klid.
Díky lidem, které jsem v mládí poznal, mělo všechno do 1/2 litru jeden válec. Co bylo nad to, mělo válce dva. Já vím Jawa OHC, ale na té jsem moc nenajel.
Kamarád měl motor AJS, jednoválec v podivném rámu a mělo to mít 500ccm, jenže za ta leta už tam bylo 680ccm, píst z nějakého kompresoru. No a to řáchlo co 250m, ale jelo to jak z praku.
Ale nejsem magor, který by nenáviděl víc válců. Gold Wing je kult.
Tak člověk se může bavit různě a v tomhle případě šlo o tu splašenost a bláznivost vzhledem k tomu, co to je. K tomu patřil i zvukový projev čtyřválcové pily.
Ale stejně mě nejvíce uchvacuje Triumph Rocket III, který má tříválec o objemu 2,4 litru. Ale to asi není pod článek o šestiválcových >😁