Dovolím si mírně oponovat. Pokud poukazuješ na Golf I, tak se jedná o víc než 40 let. Ale to zas až tak důležité není.
Když zůstanu u Forda, tak daleko větší převrat byl Escort III, kde se změnila poprvé koncepce z RWD na FWD, nezávislé zadní zavěšení a třeba hydoštely. No, asi to úplně nebyl HB i když...
Chápu, že k Focusu můžeš mít nostalgický vztah, ale je otázka názoru, pokud se týká jeho vnějšího vzhledu. Pokud se podívám na HB 40 let zpátky, tak já mám (zase pouze osobní názor, ovlivněný částečně také nostalgií) za č.1 Lancii Deltu.
Já moc nechápu tvůj příspěvek, respektive mluvíš o 40 ti letech dozadu, ale J@w zas o 30ti letech, takže Golfa se to netýká >:D Fokus určitě byl pro Ford zásadní a zlomový, postav si ho vedle posledního Escorta, Fokus je krok do dalšího tisíciletí a to se mi třeba osobně ta palubka uplně nelíbí, ale celkově jako auto funguje 10x lépe, než gumový Escort a to i v "blbé" jednašestce, nebo s naftovým turbodieslem, natožpak ostřejší verze :-)
Kvůli interiéru (a ne zrovna velké důvěře ve Fordí motorizace) jsem Focus nikdy ani nezařadil do výběru. Teď si říkám, že jsem mu možná měl dát větší šanci, ale co už.
Kvůli interiéru ještě trochu pochopím.
Pokud byly myšleny dieselové motorizace tak dejme tomu, ale jestli je to nedůvěra v benzínové motory Ford a k tomu mít na profilovce O3, noo to je tenký led >:D;-)
Ten nas bol jeden z posl kusov r.2004. 1,6 benzin nalietal 340 tis.km. Keby ho otec nevylepsil o kamion jazdi dodnes. Hrdzu to nepoznalo. Potrapila raz zapalovacia lista ci cievka,inak len bezny servis. A subjektivne isiel lepsie ako Mk2 s rovnakym motorom.
Oktávku nemám na profilovce ani v garáži. :*) Asi jsem byl ovlivněn povídačkami o užraných Escortech a navíc jsem spíše hledal naftu, ale rozkliknutí fotografie interiéru mě obvykle odradilo od snahy se o Focus více zajímat.
Nejde zde přece vůbec o to, které z těchto dvou aut je lepší absolutně. Je podstatné posuzovat obě auta v kontextu své doby, tj. Escort Mk III v roce 1981 a Focus v roce 1999.
Nelze je přímo porovnávat, ale lze diskutovat, které ve své době bylo víc inovativní. Tak jsem myslel svůj komentář.
Vztah k němu nemám, ale dobře jsem ho znal, v r. 2000 si jej koupil brácha, jinak dobrá, jedníčkový golf má víc jak 40, ale klidně by ta věta mohla být s údajem za posledních 20 let.
Escort MK3 je na tom defacto stejne jako Focus. Obe auta znamenali vyvoj uplne od nuly a konkretne u Focusu to byl krok do neznama hlavne co se tyka vnejsiho designu a v podstate i podvozku - prijmou ho zakaznici ? Zastavim se hlavne u podvozku, protoze od te doby da se rict zacala era modernich a nebojim se rict i dokonalych (z pohledu normalniho zakaznika) jizdnich vlastnosti napric spektrem dalsich modelu (CMax, SMax atd.) .
suhlas bol to rozhodne naj HB v tych rokoch hlavne kultivovanost, jazdne vlastnosti i sviezi dizajn trefa do cierneho.. a vyborna 1,6 16v zo spoluprace s yamahou
vzpomínám nám na něj rád - výborná technika, skvělé jízdní vlastnosti, řízení, zábava a radost. žádné elektronické serepetičky dnešní doby. ještě MONDEO mk3 po něm. ;-)
Ani já na tyto Fordy nemůžu zapomenout. Pamatuji se, že vzhledově se mi Focus Mk.I zpočátku moc nelíbil, ale po faceliftu už se to zlepšilo (u hatchbacku, kombi nebylo nic moc nikdy a sedan s vystrčeným zadkem do výšky byl vysloveně ošklivý). Po usednutí do kabiny byl člověk mile překvapen, kolik je v ní místa, ale to hlavní přišlo samozřejmě při jízdě. Taková kombinace ochoty k zatáčení (skrze opravdu skvostné řízení) a komfortu odpružení do té doby skutečně u velkosériového kompaktu neexistovala. Pamatuju se, že mi z toho doslova spadla čelist (pořídil si ho tehdy strejda a nechal mě hned projet, od té doby už jiné auto nekupuje) :-):yes::yes::yes:
Focus prostě předběhl dobu nejen designem ale především skvělými jízdními vlastnostmi. 1,6 benzín byl bezkonkurenčně nejlepší standartní atmo motor v nižší střední té doby. Měl své mušky ale ty se daly snadno překousnout. A kdyby nereznul tak bych ho měl možná dodnes.
ten new edge dizajn mu moc sedel... a tie jeho zadne svetla su este aj na dnesne pomery stale zaujimavo riesene ... jo prvy focus mal caro... mal charizmu... :yes:
bolo to presne 6 rokov potom, co som sa zacal fanusikovsky zaujimat o auta...doteraz si pamatam, ako som o FF I cital pod nitrianskym hradom na trave v parku...ten dizajn, viacprvok, bolo teplo, krasny cas, mozno sexi baby behali okolo a bablili ma ale na co......lebo toto bol to najprogresivnejsi kompakt z konca tisicrocia...otec sedlal Astru, sused Megana a nie, ked som mal tu cest previezt sa Focusom, uz mi tie auta potom nehovorili nic :-) Interier bol suviks, ale to som si vsimol len po nasadnuti...jazda bola bozska na vtedajsie pomery.
Co sa tyka Mk III, One Ford nie je pre nas...
Moej první auto s 1.6 benzínem, byl ov rodině od 150 000km já ho pdojezdil na 280 000km, mám součet peněz za opravy, řešily se jenom prkotiny. Nikdy mě nikde nenechal :yes: Škoda špatné antikorzní ochrany.
Vypadá to, ež si udělám radost a pořídím si ST170 pro radost, lehký atmosferický HTB :-!
ST170 by se mi taky líbil. To je auto přesně podle mýho gusta. Průšvih je že jsou to už všechno olítaný šroty. Škoda, že se nedělal o 5 let dýl, aby bylo i teď z čeho vybírat ;-\