Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropské Automobily roku: Ford Focus (1999)

Ford Focus vystřídal velmi úspěšný Escort v roce 1998. První generace byla stylově nejextravagantnější.
Zpět na článek
28. 6. 2016 00:54
28. 6. 2016 07:13
28. 6. 2016 08:39
28. 6. 2016 09:17
Avatar - Uživatel_5340709
27. 6. 2016 20:02
Po jedničkovém gofu,
asi nejvýznamnější HB za posledních 30 let. To se fordu povedlo. :yes:
Způsob jakým jezdil, nebo jak koncipoval přístrojovku neměl ve své době obdoby.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - wakantanka
27. 6. 2016 20:23
Re: Po jedničkovém gofu,
To ti rád podpíšem. Tiež na jedného so slzou v oku spomínam. >:D
27. 6. 2016 21:03
Re: Po jedničkovém gofu,
Dovolím si mírně oponovat. Pokud poukazuješ na Golf I, tak se jedná o víc než 40 let. Ale to zas až tak důležité není.

Když zůstanu u Forda, tak daleko větší převrat byl Escort III, kde se změnila poprvé koncepce z RWD na FWD, nezávislé zadní zavěšení a třeba hydoštely. No, asi to úplně nebyl HB i když...

Chápu, že k Focusu můžeš mít nostalgický vztah, ale je otázka názoru, pokud se týká jeho vnějšího vzhledu. Pokud se podívám na HB 40 let zpátky, tak já mám (zase pouze osobní názor, ovlivněný částečně také nostalgií) za č.1 Lancii Deltu.
Avatar - Ozzman
27. 6. 2016 21:40
Re: Po jedničkovém gofu,
Já moc nechápu tvůj příspěvek, respektive mluvíš o 40 ti letech dozadu, ale J@w zas o 30ti letech, takže Golfa se to netýká >:D Fokus určitě byl pro Ford zásadní a zlomový, postav si ho vedle posledního Escorta, Fokus je krok do dalšího tisíciletí a to se mi třeba osobně ta palubka uplně nelíbí, ale celkově jako auto funguje 10x lépe, než gumový Escort a to i v "blbé" jednašestce, nebo s naftovým turbodieslem, natožpak ostřejší verze :-)
Avatar - twistedTSD
28. 6. 2016 12:44
Re: Po jedničkovém gofu,
Kvůli interiéru (a ne zrovna velké důvěře ve Fordí motorizace) jsem Focus nikdy ani nezařadil do výběru. Teď si říkám, že jsem mu možná měl dát větší šanci, ale co už.
28. 6. 2016 14:21
Re: Po jedničkovém gofu,
Kvůli interiéru ještě trochu pochopím.
Pokud byly myšleny dieselové motorizace tak dejme tomu, ale jestli je to nedůvěra v benzínové motory Ford a k tomu mít na profilovce O3, noo to je tenký led >:D ;-)
Avatar - wakantanka
28. 6. 2016 14:35
Re: Po jedničkovém gofu,
Ten nas bol jeden z posl kusov r.2004. 1,6 benzin nalietal 340 tis.km. Keby ho otec nevylepsil o kamion jazdi dodnes. Hrdzu to nepoznalo. Potrapila raz zapalovacia lista ci cievka,inak len bezny servis. A subjektivne isiel lepsie ako Mk2 s rovnakym motorom.
Avatar - twistedTSD
29. 6. 2016 23:45
Re: Po jedničkovém gofu,
Oktávku nemám na profilovce ani v garáži. :*) Asi jsem byl ovlivněn povídačkami o užraných Escortech a navíc jsem spíše hledal naftu, ale rozkliknutí fotografie interiéru mě obvykle odradilo od snahy se o Focus více zajímat.
28. 6. 2016 16:46
Re: Po jedničkovém gofu,
Nejde zde přece vůbec o to, které z těchto dvou aut je lepší absolutně. Je podstatné posuzovat obě auta v kontextu své doby, tj. Escort Mk III v roce 1981 a Focus v roce 1999.

Nelze je přímo porovnávat, ale lze diskutovat, které ve své době bylo víc inovativní. Tak jsem myslel svůj komentář.

Myslím, že jsi mě takto asi nepochopil.
Avatar - Uživatel_5340709
27. 6. 2016 21:42
Re: Po jedničkovém gofu,
Vztah k němu nemám, ale dobře jsem ho znal, v r. 2000 si jej koupil brácha, jinak dobrá, jedníčkový golf má víc jak 40, ale klidně by ta věta mohla být s údajem za posledních 20 let.
28. 6. 2016 11:23
Re: Po jedničkovém gofu,
Escort MK3 je na tom defacto stejne jako Focus. Obe auta znamenali vyvoj uplne od nuly a konkretne u Focusu to byl krok do neznama hlavne co se tyka vnejsiho designu a v podstate i podvozku - prijmou ho zakaznici ? Zastavim se hlavne u podvozku, protoze od te doby da se rict zacala era modernich a nebojim se rict i dokonalych (z pohledu normalniho zakaznika) jizdnich vlastnosti napric spektrem dalsich modelu (CMax, SMax atd.) .
Avatar - lamal
27. 6. 2016 22:28
Re: Po jedničkovém gofu,
suhlas bol to rozhodne naj HB v tych rokoch hlavne kultivovanost, jazdne vlastnosti i sviezi dizajn trefa do cierneho.. a vyborna 1,6 16v zo spoluprace s yamahou
Avatar - manitou
27. 6. 2016 20:35
TO NEJLEPŠÍ Z NIŽŠÍ STŘEDNÍ
vzpomínám nám na něj rád - výborná technika, skvělé jízdní vlastnosti, řízení, zábava a radost. žádné elektronické serepetičky dnešní doby. ještě MONDEO mk3 po něm. ;-)
Rozbalit vlákno
3
27. 6. 2016 22:08
Re: TO NEJLEPŠÍ Z NIŽŠÍ STŘEDNÍ
Ani já na tyto Fordy nemůžu zapomenout. Pamatuji se, že vzhledově se mi Focus Mk.I zpočátku moc nelíbil, ale po faceliftu už se to zlepšilo (u hatchbacku, kombi nebylo nic moc nikdy a sedan s vystrčeným zadkem do výšky byl vysloveně ošklivý). Po usednutí do kabiny byl člověk mile překvapen, kolik je v ní místa, ale to hlavní přišlo samozřejmě při jízdě. Taková kombinace ochoty k zatáčení (skrze opravdu skvostné řízení) a komfortu odpružení do té doby skutečně u velkosériového kompaktu neexistovala. Pamatuju se, že mi z toho doslova spadla čelist (pořídil si ho tehdy strejda a nechal mě hned projet, od té doby už jiné auto nekupuje) :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Verny_2013
27. 6. 2016 22:19
Re: TO NEJLEPŠÍ Z NIŽŠÍ STŘEDNÍ
Focus prostě předběhl dobu nejen designem ale především skvělými jízdními vlastnostmi. 1,6 benzín byl bezkonkurenčně nejlepší standartní atmo motor v nižší střední té doby. Měl své mušky ale ty se daly snadno překousnout. A kdyby nereznul tak bych ho měl možná dodnes.
Avatar - Stejsn
28. 6. 2016 14:35
Re: TO NEJLEPŠÍ Z NIŽŠÍ STŘEDNÍ
Existovala. Jmenovala se Fiat Tipo.
Avatar - 3_diamanty
27. 6. 2016 23:05
moc pekne auto
ten new edge dizajn mu moc sedel... a tie jeho zadne svetla su este aj na dnesne pomery stale zaujimavo riesene ... jo prvy focus mal caro... mal charizmu... :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - sargis
28. 6. 2016 00:54
ach jo
bolo to presne 6 rokov potom, co som sa zacal fanusikovsky zaujimat o auta...doteraz si pamatam, ako som o FF I cital pod nitrianskym hradom na trave v parku...ten dizajn, viacprvok, bolo teplo, krasny cas, mozno sexi baby behali okolo a bablili ma ale na co......lebo toto bol to najprogresivnejsi kompakt z konca tisicrocia...otec sedlal Astru, sused Megana a nie, ked som mal tu cest previezt sa Focusom, uz mi tie auta potom nehovorili nic :-) Interier bol suviks, ale to som si vsimol len po nasadnuti...jazda bola bozska na vtedajsie pomery.
Co sa tyka Mk III, One Ford nie je pre nas...
Rozbalit vlákno
0
28. 6. 2016 07:13
MkI
Moej první auto s 1.6 benzínem, byl ov rodině od 150 000km já ho pdojezdil na 280 000km, mám součet peněz za opravy, řešily se jenom prkotiny. Nikdy mě nikde nenechal :yes: Škoda špatné antikorzní ochrany.

Vypadá to, ež si udělám radost a pořídím si ST170 pro radost, lehký atmosferický HTB :-!
Rozbalit vlákno
3
28. 6. 2016 08:39
Re: MkI
ST170 by se mi taky líbil. To je auto přesně podle mýho gusta. Průšvih je že jsou to už všechno olítaný šroty. Škoda, že se nedělal o 5 let dýl, aby bylo i teď z čeho vybírat ;-\
28. 6. 2016 09:17
Re: MkI
Mám v merku kus, který znám a vím¨, že jezdil vždy jen do Fordu, Tedy vše originální díly.
Avatar - Enthusiastic.driver
28. 6. 2016 09:59
Re: MkI
Krucinál nebuď furt tak negativní a hledej :-!
Avatar - Auto CZ
28. 6. 2016 12:40
Pokus z hrdze urobiť naleštenú paničku
dodnes je vidieť jazdiť tieto hrdzavejúce popelnice so zapáchajúcimi plastami ako na starej embéčke.
Rozbalit vlákno
1
28. 6. 2016 13:10
Re: Pokus z hrdze urobiť naleštenú paničku
Jop už mají něco za sebou. Uplně bych ty starý auta úplně zrušil, stejně jako hnijící Mazdy, Golfy a Oktávky, který už to mají za sebou. >:D