Co považujete za luxus? Automatickou převodovku? Tempomat? Vestavěnou navigaci nebo snad parkovací senzory? Logan MCV tohle všechno má. Doslova za pár korun.
Právě pro rodinu to dává smysl jako nic na světě. Úroveň komfortu a bezpečnosti někde -10 let zpět. Což vůbec není špatné. Ale záruka a trvanlivost nového vozu... Nad Oktávkou I coby rodinným vozem se nikdo nepozastaví, nad Dacií mnozí ohrnují nos. Nechápu 8-s:no:
Jak uz psal rohypnol, proc kupovat ojete auto v buhvijakem stavu, kdyz je v nabidce nove auto se zarukou. Je to druh volby a pokud se clovek dokaze prenest pres par veci, je to lepsi volba nez ojetina.
Pochlub se ještě, jak bydlíš, na čem doma sedíš, v čem spíš, jaký máš bazén, jakou máš manželku... atd. Musí to být pořádný luxus, když nechceš Logana ani zadarmo.
Celé vyznění testu je děsivé. Tedy děsivě zákeřné. Hned na začátku se musím ptát - neschopnost, nebo záměr? Dacii se u nás daří a shodit ji, aby se podpořily prodeje domácí Škody dává na serveru škodaACZ víc než smysl... 8-s8-s
Pozice za volantem je i při mé výšce ca 184 cm a relativně dlouhé nohy až nečekaně příjemná. Čekal jsem bídu, ale rozsah výškového nastavení a celková pozice volantu dává možnost najít si poměrně pohodlnou pozici i tak. Ano, v takové Astře je pohodlí a pozice celkově jinde, ale je třeba mít na paměti, kam Dacia míří. A pozice za volantem je rozhodně přinejmenším srovnatelná jako v Octavii I, které svým způsobem konkuruje...
Vůně interiéru... Ano, není to Giorgio Armani, takové Audi voní opravdu jinak. Nicméně rozhodně to není pach nepříjemný, zkrátka cítíte plast, ale adekvátní celkové úrovni. Srovnání s Tipem je opravdu trapné až to bolí. S Tipem, které je za kvalitu interiéru v zahraničních testech měřítky mainstreamu velmi chválené? Interiér Fiatu, který na materiálech a zpracování velmi výrazně zapracoval??
No a pak tu máme podpásovky typu stahování předních oken, klakson, či voliče tempomatu a omezovače rychlosti... Jak si autor může dovolit napsat "ty se však téměř nepoužívají"??? Tohle je snad věcí každého majitele, jestli je bude používat nebo ne. Klakson na páčkách je typická Dacie, takže autor evidentně říká, že už roky s žádnou Dacií nejel... 8-s
A závěr? Opravdové zvěrstvo. I přes jeho pozitiva se stejně budete v dané třídě cítit lépe asi úplně ve všem ostatním?? V dané třídě, milý pane redaktore, nemáte alternativu a Dacia představuje s ohledem na cenu doslova poklad automobilového trhu. Koneckonců, zákazníci to moc dobře vědí. Na rozdíl od vás 8-s8-s:no::no::no:
Vlastně se musím nutně ptát - v dané třídě se budu cítit lépe úplně ve všem ostatním? No, tak ať nám milý pan Fokt vyjmenuje ty všechny ostatní konkurenty, ve kterých se budu cítit lépe >:-[] >:-[]
Určitě byl myšlen "jen" o 20cm menší rapid, který stojí o 100-150.ooo víc, což je detail, který novináři, co dostanou auto půjčené "zadarmo" neřeší...
Navíc když dostanete novinářský Rapid ve výbavě kterou si téměr nikdo nekoupí, protože vyjde 2x dráž než tato Dacie a porovnáte ho s ní... tak je to nebe a dudy.. Za mě.. se na Dacii líbí, že ve většině modelů je solidní základní motor (pokud se tato 0.9 ukáže OK, napsal bych, že ve všech) a Dacie dávají smysl ve výbavě Artica a s tování LPG. To je prostě low-cost jak má být - levné auto, levně jezdí, levný interiér, do kterého naložíte skoro cokoliv, aniž by se nějak citelně poškodil. Záruka 5 let... prostě fajn pro lidi, co jim auta nekupuje firma :)). Nelíbí se mi to, že když chcete lepší výbavu - pokud je možná, tak se přiblížíte na dostřel ostatním značkám a pak je to o preferencích. A hlavně Dacie jde dopředu, dřív v ní byly 8v motory, teď jí Renaul pustil skoro novou techniku, takže když v budoucnu vychytají retro-prvky, jako klakson nebo otevírání kufru.. tak to bude fajn auto.
Klasicky hejtovaci recenze na kliky. Podle hodnoceni prumer na danou tridu (2,5 hvezdy z 5), podle textu si to nezaslouzi 0,5 hvezdy.
"No a pak tu máme podpásovky typu stahování předních oken, klakson, či voliče tempomatu a omezovače rychlosti... Jak si autor může dovolit napsat "ty se však téměř nepoužívají"???" ....mno myslel, ze se nepouzivaji na tom stredovem panelu. Tempomat ma svou vlastni packu - takze se pouziva ona.
Ano, jenže pokud je to záměr, psát tyhle testy (srovnávačka Tipa s Rapidem, test Dacie) jako hate-made jen proto, aby naštvaní čtenáři vybili svoji nespokojenost s úrovní testu v diskusi a naklikali čtenost, tak tohle už je hooodně za hranicí morálních hodnot. Takový novinářský hyenismus 8-s8-s
Jo, auta jsou jen auta... ale ty čuňata co si říkají novináři se tím živí... a je to jen o trochu lepší, než se živit např jako komunistickej (nacistickej, islamistickej...) udavač.
Pokud jste v Loganu našel pohodlnou pozici, je to dobře, já nikoli. S tím, kam Dacia míří, to nemá nic společného, pokud tím nemyslíte, že smyslem bylo ušetřit na množství materiálu na delším sloupku řízení.
Relativní výhodou tvrdých plastů je, že se u nich nepoužívají ftaláty a další sajrajty, není tedy důvod, aby plast páchl, pokud se používají adekvátní materiály. Takové v Loganu zjevně nejsou. ...ad Tipo - v italských? :-)
Dovoluji si to napsat proto, že je použijete jednou a pak už obsluhujete tempomat pomocí tlačítek na volantu. Ale pokud vám vadí toto zjemnění jejich neergonomického umístění, mohu nechat článek upravit. Roky jsem s skutečně s žádnou Dacií nejel. Rád jsem si zase oživil paměť.
Svůj obdiv nad tím, za kolik je Dacia schopná MCV prodat, jsem vyjádřil, to ale nemění nic na tom, že se budu cítit lépe asi úplně ve všem. Auto je popsáno, váhu jednotlivých pro a proti si už musí udělat každý sám.
Ve všem? Tak jmenujte ten zástup konkurentů, ve kteých se budete cítit lépe :-!
Sloupek řízení... ne, to opravdu nemá co dělat s cenou tak jak jste uvedl. Pevný volant je vždy určitý kompromis, musí vyhovět jak 160 cm, tak 200 cm... není problém dát delší tyč, jenže menší postava nedosáhne na pedály. V kontextu pevné podélné pozice volantu nepředstavuje Dacia problém. Naopak u hodně aut s pevným sloupkem to bylo před pár lety výrazně horší.
Upravit článek... nene, jen si jej nechte tak jak je. je to vaše vizitka (a tentokrát ne moc dobrá) :-!
Nejseš ty náhodou úplnej manták? Co chceš vyjmenovávat? Je to nejlevnější, a je to nejhorší. Pochopitelné.
Když jsou lepší všichni, tak co na tom potřebuješ vyjmenovávat? Zkus spíš sám napsat, co je podle tebe v dané třídě horší. Pokud je lowendem nazýván Rapid , za sebe můžu říct že je o několik parníků jinde- pokud není MCV lepší, než kamarádova Lodgy, což nepředpokládám.
Za ty peníze jako novota možná bezkonkurenční. Ze sebe ale můžu říct, že radši budu jezdit kvalitní ojetinou za poloviční cenu a za ušetřený peníz ji kvalitně servisovat, ale nikomu to nevnucuji.
Co chci vyjmenovávat? To, co autor považuje za konkurenci. To, s čím srovnává.
Protože jestli ti to ještě nedošlo, tak Dacia MCV u nás žádnou konkurenci zkrátka nemá. Je to ojedinělá volba. Konkurencí pro Logan je pak P301/C-Elyseé.
sorry, ale dle vaseho normovaneho testu by patrne dacia vse vyhrala...
takze nechapu tento hejt test...teda vlastne jo... zaujala u nas totiz pozici, kterou mela pro koncern predstavovat Skoda, jenze pak chamtivej skopcak rozhod, ze se ty orezany auta budou prodavat za stejne ceny jako VW a vysledkem je paskvil jaky dnes mame, ceny stejne jako VW, kvalita horsi nez VW, ale oni to porad kupujou...
Vasa obhajoba posobi ako prejav zasrana, ktory rozbil na riaditelni okno, vsetci ho videli, ale on pred riaditelom ZS tvrdi, ze on to nebol.
Rohypnol ma pravdu do poslednej bodky.
Vy, pan Fokt, mate na viac.
Low cost auto hodnotim ako low cost. Ak by som vasu, prepytujem, logiku, aplikoval na MX-5 tak sa budete stazovat, ze ulne zlyhava ako stahovak, dodavku za to, ze nezvlada U-turn s rucnou brzdou, motorka pohori, lebo v dazdi na nej zmoknete.
Pane Fokte názor opačný než je můj mi nevadí a pokud je v diskuzi podepřen kvalitními argumenty, tak jsem ochoten i ten svůj změnit.
To co předvádíte vy je ale úplně dno motoristické novinařiny. Občas si kladu otázku, jestli je to nedostatkem schopností nebo morálky.
Bohužel je to obecným trendem, že úroveň čehokoliv klesá a je řízeno jen penězi, takže to až tak nevyčnívá.
Dacia je levná, ale aspoň jezdí. I ten Fiat, co ho opravdu nemůžete, je levný, i když ne až tak extrémně, a pořád jezdí.
Vaše etalony se kazí, mají nesrovnatelně vyšší ceny... a zejména násobné servisní náklady, o těch na opravu ani nemluvě.
Takže některá z těch aut, jež glorifikujete, je opravdu lepší řídit, i když ani to zdaleka ne všechna, ale auta této skupiny je prostě lepší vlastnit.
Nejsem si zcela jist, zda jste schopen pochopit ten rozdíl. Pokud ne, zkuste se někoho zeptat.
asi me nikdo nebude podezrivat z obliby Dacie, ale po precteni testu se nestacim divit...
to auto musi byt hnus, rekl bych si.... a za to asi dostal "redaktor" zaplaceno...
kde jsou zasady jako hodnoceni v ramci konkurence? 2,5 hvezdy???
mily pane, vetsinu casu travim ve vozech vyssi stredni (to jsou ty auta, ktera tu sice casto testujete, ale z pozice hejska, kterymu to auto do ruky nepatri), ano, o Dacii asi uvazovat nebudu, ale spolknout tenhle hejt rozhodne nehodlam.
pred cca mesicem me vyzvedl Uber v Karline a prijel Loganem v sedanu. Sedl jsem si dozadu a jake bylo me prekvapeni, ze mam vic mista na nohy nez v BMW 5, nehrbim se, nic mi nechybi, nic me neurazi. auto jsem sice neridil, ale podvozek do Prahy to ma zcela idealni. nic nemlati, na dire se zhoupne...
V celem aute nic nedrncelo ani na kostkach - doporucuju modlu vsech manazeru novy passat - tam drnci uplne vse.
ze to nad 150 zacina plavat? o cem se tohle neda rict? nevim, kde se normalne pohybujete, ale nad 150 se u nas jezdit nesmi a ten, kdo zvoli tento vuz, rozhodne nebude mit ambici byt nejrychlejsi na sporadickych usecich autobahnu...
pro me bylo setkani s Loganem prijemnym prekvapenim. proti passatu stoji tretinu a zastane stejnou praci. to na cem setri neni skryvano jako u novych modelu koncernu a s tim vedomim si jej majitele poridi.
Vas pseudotest je hnus pramenici bud ze zadani nebo ( v lepsim pripade) z Vaseho prebujeleho sebevedomi, protoze si asi vaozite zadek v leccems, na co jste si nemusel vydelat.
Kazde auto je treba hodnotit z pohledu cilove skupiny na kterou miri. pokud toho nejste schopen, zivte se laskave jinak. :no:
No pokud hledáš co nejvíc místa pro nohy a hlavu zajdi si do parku, tam máš místa neomezeně. Pokud hledáš auto, tak prostornost je sice důležitá, ale auto dělaj jiný hodnoty. Zejména to jak to jezdí. A tohle jezdí..... no hrozně. Tak to má 2,5*. To je ještě slušný hodnocení. Prostě velmi podprůměrný auto se zajímavou cenou.
" ale auto dělaj jiný hodnoty. Zejména to jak to jezdí" - ano, to platí pokud hledáš sporťák, nebo pokud ti je devatenáct a musíš za každou cenu machrovat.
Takže je lepší trpět skrčeninou v autě co má tvrdej pdvozek a vyklepe z tebe na rozmlácenjech českejch tankodromech duši. Tak to jo, vidím že propaganda funguje dokonale >:D >:D >:D
Tyhle lidi jsou dukazem, ze to funguje. Schopnost delat si vlastni nazor nula, pasivni prebirani nazoru SM a AUTO.CZ zapnuto. Pak si staci precist co napsali o ferrari a jako bys ho vlastnil...
Kazdej presne vi, jakou by si koupil vybavu a za co by si nikdy nepriplatil... A kdyz ferari tak jedine ojete, samozrejme :-)
Dacie dlouhodobě v kvalitativních testech dopadá nejhůře. Viz např. ADAC. Moc nechápu, proč by Čech měl kupovat druhořadou techniku s interiérem tak na úrovni levných vozů 10 - 15 let starých. Navíc rumunská kvalita. Jsem rád, že to má u nás někdo odvahu v testu napsat narovinu a ne to omlouvat politicky korektními frázemi o velkém kufru a bratrech z Rumunska, kteří nás v 68. neokupovali, tak je aspoň podpoříme takto.
Ale nejvíce mě pobavila ironicky laděná věta: "Zkoušený Logan MCV představuje naprostý vrchol nabídky – disponuje turbomotorem 0.9 TCe" ... jako by to napsal Clarkson. Svět se asi zbláznil.
Úplne súhlasím. Keby to bola Škodovka, tak by som čítal o majstrovskom dizajne, super výbave a všetko naj a naj. Nemám Daciu, ale často chodím učit do jedného chudobného mestečka, kde taxíkujú práve Dacie Logany s čiernymi nárazníkmi, čiže výbava - sociálka. ALe tie autíčka majú nabehaných 200 tisíc a nič im nie je, nič tam nepraská, nevrže a nehučí. AUtor testu asi nepozná pojem hodnota a vlastnosti vozu k pomeru k cene. Áno, plne vybavená Fabia s automatom výjde na 14-15 tisíc. Skúste si sadnút na zadné sedadlá Fabie a potom do Loganu. Proste priestor sa nedá oklamať! Samozrejme, sú auta aj za 100 tisic EUR, a aké dobré. ALe za 12 tisíc EUR nič lepšie v automate nedostanete (automat je absolútna podmienka mojej manželky). A pokiaľ máte rodinu s deťmi, chodíte na chalupu alebo na dovolenky, tak nie je čo premýšľat. A autora prosím o lepšiu objektivitu. Napríklad, čo jemu páchne, môže ostatným nepáchnuť. A pachové efekty sú čisto subjektívne. Už si čítal podobný neférový test v SM, a to Hyundai i20 kontra Fabia. AJ tam redaktor už nemal čo použiť, tak sa vyžaloval, že v i20 mu páchne kufor!! Autor by mal najprv porovnať, čo sa dá kúpiť za 12 tisíc v automate a toto porovnať s Daciou. Uznávam aj ja, že na Superba Dacia nemá...
Rodinné kombi s klimou, navi, 500+ zavazadelníkem, moderním přeplňovaným motorem, ... a v automatu za 300?
Nemožné? Ne, opravdu nejste při těchto požadavcích odkázáni do sítě podvodných bazarxindlů, kde vám za danou cenu nabídnou finanční sebevraždu na 4 kolech dovezenou ze západu. Opravdu nemusíte skončit u stočeného Passatu s vykuchaným DPF a DSG 150 km před svojí smrtí.
Stále máte možnost zvolit novou Dacii. Ano, není to první cenová, ale je to zkrátka to, na co skutečně máte. Není ostudou poobědvat májku s rohlíkem. Ostudou je jít do grand restaurantu po návštěvě homecreditu :-!:-!
v podstatě se všemi Daciemi jsem jel, benzín, nafta, akorát tam ještě nebyl ten automat, jízdně jsou to úplně normální auta, akorát brzdy se mi zdály trochu slabší, interier za ty peníze prostě adekvátní, poměr cena/užitná hodnota bezkonkurenční, já nevím jak by mělo auto za ty prachy vypadat a vonět.. jezdím s meganem a prostě to líp vypadá ale jízdně je to všechno dost podobný, dát autu dvě a půl je průhledný..
Jedinou konkurencí Dacie je Lada. Ta jde v Německu pořídit taky v plné palbě (klima, el. okna, zráctka, navi, automat atd) za 300.
Akorát Kalina je menší jak Logan MCV, takže srovnat se dá leda sedan Logan s Grantou sedan.
Až přijde Vesta, tak ta bude orpoti Loganu lepší, otázkou je cena.
Do kufru se kočár vejde, jen se už k němu nevejdou tří horská kola. To ostatní je jen věcí priorit. Můžeš mít mizernej automat a Dacii nebo fofrklacek a Seata. To už je na každém.
jistě, vleze se kočár a nic dalšího... Samozřejmě, že je to otázkou priorit. Právě proto srovnáváš nesrovnatelné, 5D Leon nabízí úplně jiné vlastnosti než Logan MCV.
Též se přikláním k názoru, že je to rozumná volba pro běžné lidi, kteří nehledají drahou prémiovost. Jediné, čeho bych se obával je korozní odolnost. Dacia dává garanci pouze 6 let na neprorezivění, ale pouze za podmínky pravidelných nástřiků ! To to bez nich 6 let skutečně nevydrží ? Dnes je běžně u konkurence udáváno 10-12 let, ale fakt je ten, že nevím, zda-li to těmi nástřiky též nepodmiňují :-!
1) Felicie bez nějaké zvláštní ochrany začaly hnít někde kolem 10 až 15. roku podle toho, jak se kdo staral či stará...
2) Dustery s korozí problémy nemají, problémy měly první generace Loganu
3) I takový Chevrolet měl záruku jen 6 let...
Celkově tedy ano i ne. Při typickém rodinném využití, kdy člověk najede nějakých 10, 15 tis. km za rok, bude asi koroze tím, co bude určovat životnost vozu. Z druhé strany, co bys chtěl? Za 10, 15 let to auto stejně bude mít hodnotu sotva pár desítek tisíc... A za 10, 15 let provozu mít "ztrátu hodnoty" v absolutních číslech někde kolem 150 až 250 tis. Kč? Tohle ztratíš na Oktávce během prvních 3 let...
Feličity hnily daleko dřív (5. dveře byly u některých sérií durch už v záruce, ale to vynechme), lemy byly obvykle načatý tak čtvrtou, pátou zimu.
Poslední série se zlepšily, ale i tak to mělo lak a antikor na úrovni osmdesátých let.
5. dveře vynechejme (nicméně věřím tomu, že kdo problém čekal - je tam svár, dokázal mu předejít). Jinak ale Felicie při troše té péče 10 zim daly bez potíží. Pravda, 15 zim i přes péči dává málokterá.
Ony už dneska hnijí jak brambor i jedničkové oktávky a jedničkové Fabie. Tohle sem viděl 99 O I a totálně prohnilý púrahy, díra vedle nádrže na 3 prsty, orezlé lemy zadních blatníků....
A tak už majú právo. Kamarátka má 15-ročnú Fabiu a pekne jej už hnije, hlavne spoj blatníka s prahom. Včera som videl prvú trojkovú Mazdu a bol zdesený aká bola zhnitá. Ono sa to nezdá, ale to už je tiež 13-ročné auto.
Jaký právo? 20 let staré Bx stojí už několik let v kopřívách, ale klidně by z nich mohlo kdykoliv odjet aniž by se vůbec muselo kontrolovat jestli to někde náhodou neprorezlo >:D
Koroze bych se nebál, pokud se trochu o auto staráš a občas jej umýváš, tak ti jen tak nezrezaví.
Máme na firmě 3 roky starého Dokkera v bílé barvě a žádné náznaky koroze nejsou. I po strhnutí izolace na spodní straně kapoty kunou je kapota bez koroze. Podvozek také zatím bez náznaků koroze. Takže koroze u Dacie bych se nebál.
Koroze bych se sice nebál též, ale je třeba vnímat, že právě koroze bude do budoucna tím, co pošle dachnu do šrotu i když by jinak mohla sloužit dál.
BTW. nejde jen o korozi karoserie, ono i nápravnice, spodní pomocný rám a další hezky umí reznout... A podvozkové díly na Daciích reznou, ne že ne. Ale je to auto, které bude 15 let sloužit. A po 15 letech? Ok, tak tam bude koroze, no.
Koneckonců koncernový zázrak jménem Fabia ve stáří kolem 12+ let má v 99% prohnilé prahy a přední blatníky...
A myslíš, že umývání jako zabrání korozi ?? Auto z 99% neprorezaví zhora, ale zespoda. Rez na kapotě zespoda ? To snad jen, kdyby to v Rumunsku zapoměli nastříkat... Pokud Dáčku, tak ze salónu rovnou na nástřik dutin a komplet podvozku. Co dva roky opakovat a při hrkání kolem komína vydrží 20 let. Tomu věřím ! Ale mytím rozhodně život auta neprodloužíš...Koukni na toho Dokkera zespoda za další dva roky po prosolených zimách.
Ten Dokker bude i po dalších X zimách co se kastle týče, v cajku. Umýváním samozřejmě výrazně navýšíš životnost, jen je třeba mýt pořádně ručně a wapkou, nejen projet myčkou a omýt napovrchu.
No nevím.....soused má Dokkera VAN chvíli po nás a už má rezatý tečičky na pátých dveřích, k tomu mi řekl, že tuhle na dálnici viděl jinýho Dokkera, co měl pátý dveře rezavý hodně viditelně. Nedělám z toho vědu, MB Sprinter rezne taky a nejen on. Jen mám zkušenost, že lak u Dacie jako nic moc, aspoň teda ten bílý základní.
kvalitu laku nevím, každopádně u nás bývají lesácké služební Dustery, se kterými se nikdo nemaže, věčně plné marastu, nicméně pravidelně zřejmě v rámci firemních zvyklostí zajíždějí do myčky. A když jej jednou za čas vidím vyfiklého, tak po korozi karoserie ani památka. A to je právě v té bílé základní ;-)
Otázka koroze je pořád aktuální všude. Každý druhý Passat 2005-2009 je rezavý jak liška. Hodně starších Loganů před faceliftem - do 2010 je už děravých, ale taky jsou kusy úplně bez koroze. Stejně tak Focus 2 gen.
Jednou zrezne všechno, otázka je, za jak dlouho.
Jezdil jsem jen s 1.5 dCi, ale zase tak strašný mi to nepřišlo.
Je to v dlouhodobém horizontu nejlevnější cesta k novému velkému autu, holt za cenu drobných ústupků. Pět let zpátky smrděla i korejská auta, kdekdo má hnusný plasty i ve střední třídě ještě dneska, tak proč to neodpustit evropský automobilce, která se fakt snaží?
A Duster je pořád parádní fáro!