Ekonomika
Hyundai například příjme nové pracovníky
Pravda, Bosch Diesel v Jhlavě propouští ale Continental Diesel v Trutnově lidi nabírá. Pravda je totiž taková že Bosch nepropouští kvůli krizi, ale kvůli tomu, že jeho konkurenti mu přetáhli zakázky, hlavně Continental. Pro Bosch je to dobrá výmluva, pro redaktory všech možných periodik bohužel včetně AUTO.CZ je to vděčné téma, i když důvody propouštění u Bosche jsou úplně jiné. (Skončení výroby sdružených vstřikovačů pro VW 1,9 TDI-PD a 2,0 TDI-PD a nahrazení vstřikováním common rail od konkurence).
U nás je automobilový průmysl jedno z mála odvětví co pozvedne HDP. Přesto se všichni obouvají právě do automobilového průmyslu.
A taky vysvětlení krize. Jde o bankovní krizi, která byla způsobena nesplácením hypoték v USA. Takže celý svět se posere díky hypotékám v USA?
Podstata je často úplně jinde.
A taky vysvětlení krize. Jde o bankovní krizi, která byla způsobena nesplácením hypoték v USA. Takže celý svět se posere díky hypotékám v USA?
Podstata je často úplně jinde.
to ma tiez pekne ser.e!USA ma problem a tym padom cely svet,je to na H...
Bohužel, mně to taky ser*, že hamburgři jsou nenažraní a odnese to nakonec celý svět.
Ale ale, pánové, kdopak nutil evropské banky (v malé míže i české banky a česká města napřiklad) investovat do těch slavných amerických hypoték a hrát na burzách s americkými cennými papíry??? Evropa je v tom moc hezky namočená taky, nesvádějte vše na USA. Problémy se do Evropy přenesly díky aktivitě evropských bank, které měly být opatrnější a konzervativnější a nenechat se nalákat. Totéž prováděly i další instituce na celém světě (Japonsko, Emiráty, Dubai, v menší míře i ruské banky a čínské.)
Ale ale, pánové, kdopak nutil evropské banky (v malé míže i české banky a česká města napřiklad) investovat do těch slavných amerických hypoték a hrát na burzách s americkými cennými papíry??? Evropa je v tom moc hezky namočená taky, nesvádějte vše na USA. Problémy se do Evropy přenesly díky aktivitě evropských bank, které měly být opatrnější a konzervativnější a nenechat se nalákat. Totéž prováděly i další instituce na celém světě (Japonsko, Emiráty, Dubai, v menší míře i ruské banky a čínské.)
1) USA = svět
2) Firmy, jejichž růst visí na pomoci od bank, mají omezenější možnosti získat úvěr a mohou zkrachovat.
3) Masmedia vytváří veřejné mínění, které tlačí na spotřebitele, aby začal šetřit. Tím oslabuje poptávka a podniky jsou nuceny omezovat výrobu a propouštět zaměstnance.
4) Češi jsou ve spoření opatrným národem, ale na druhou stranu také rychle roste podíl těch, kteří investují do akcii.
2) Firmy, jejichž růst visí na pomoci od bank, mají omezenější možnosti získat úvěr a mohou zkrachovat.
3) Masmedia vytváří veřejné mínění, které tlačí na spotřebitele, aby začal šetřit. Tím oslabuje poptávka a podniky jsou nuceny omezovat výrobu a propouštět zaměstnance.
4) Češi jsou ve spoření opatrným národem, ale na druhou stranu také rychle roste podíl těch, kteří investují do akcii.
Tak to se trošku pleteš, jelikož PD (Pumpe Duesse - Sdružený vstřikovač)nejvíce vyráběl a vyrábí Siemens V.D.O. Siemens prodal tuto část Continentalu. Bosch produkuje jen zlomek celkové produkce PD (PD se v jihlavě nevyrábí). Největší část jeho produkce v Dieslove technice tvoří systémy vstřikování Common Rail jež dodává i do VW 2.0TDI (ve všech výkonových specifikacích). Pokuď budeš mít tu příležitost tak zajdi k prodejci VW a popros ho ať ti ukáže 2.0TDI třeba v Tiguanu apokuď znáš trošku motor tak objevíš vstřikovací čerpadlo, Rail a injektory od Bosche a když si přečteš štítek na tomto čerpadlu tak tam najdeš Made in Czech Republic. 😉 neboli vyrobeno v Jihlavě 😄, BOSCH dodává cca 60% Common Rail do koncernu VW zbytek dodává právě Continental jenž má know how a technologie od Bosche (je pochopitelné že koncern VW nebude mít jen jednoho dodavatele vstřikovacího zařízení). V Jihlavě se z 99% vyrábí Common Rail systém jenž se dodává k velké části světových automobilek. Takže přechod VW z PD na CR důvodem propouštění není. Důvodem propouštění je celkový pokles prodeje na světových trzích.
Ty se taky trochu pleteš. Continental VDO nemá žádný vztah k Boschovi kromě toho, že mu přetáhl pár lidí. Vstřikovače bývalého Siemens VDO jsou bez výjimky piezo již od konce roku 1999, kdy si Bosch o piezu mohl nechat pouze zdát.
Jihlava samozřejmě tratí, protož emísto produkce pro 3 motorové verze (1,9 nyní 1,6 TDI Continental, 1,4 nyní 1,2 TDI Delphi a 2,0 stále 2,0 TDI Bosch) vyrábí a bude vyrábět common rail pouze pro 2,0 TDI. Takže si to spočítej. A mimochodem, 1,6 HDI od příštího roku přechází od Bosche ke Continentalu, další rána.
Když se potom dozvíš, že se má u Continentalu v Trutnově vyrábět 2 miliony čerpadel ročně, tak ti ledacos dojde. Není to globální krizí, je to prohra v konkurenčním boji, tak je to prosté.
Jihlava samozřejmě tratí, protož emísto produkce pro 3 motorové verze (1,9 nyní 1,6 TDI Continental, 1,4 nyní 1,2 TDI Delphi a 2,0 stále 2,0 TDI Bosch) vyrábí a bude vyrábět common rail pouze pro 2,0 TDI. Takže si to spočítej. A mimochodem, 1,6 HDI od příštího roku přechází od Bosche ke Continentalu, další rána.
Když se potom dozvíš, že se má u Continentalu v Trutnově vyrábět 2 miliony čerpadel ročně, tak ti ledacos dojde. Není to globální krizí, je to prohra v konkurenčním boji, tak je to prosté.
Nevím odkuď máš informace, ale jen pro upřesnění BOSCH v Jihlavě nevyrábí PD pro VW 1,9TDI a 2,0TDI, takže přechod koncernu VW na CR neměl vliv na propuštění v Jihlavě. PD se vyrábí jinde a to jen v malých seriích, hlavním dodavatelem zůstal Continental AG (Siemens VDO v saském Stollbergu)
Vliv na Jihlavu je tady jasný: pokud by Bosch získal zakázku na 1,2 TDI a 1,6 TDI a pokud by nepřišel o 1,6 HDI, většina těchto věcí by se vyráběla v Jihlavě.
Continental již vyrobil dostatek P-PD na sklad, takže se továrna vbrzku přeorientuje na výrobu piezovstřikovačů pro 1,6 TDI €5 a 1,6 HDI €5, zatímco Trutnov již vyrábí vysokotlaká čerpadla pro Ford a Renault a v únoru zahájí výrobu pro 1,6 TDI, v květnu pak pro 1,6 HDI.
Takže opakuji, na propouštění u Bosche má větší vliv momentálně slabá konkurenceschopnost jeho produktů a v menší míře krize.
Ale je fajn, že to mohou vrcholní manažeři svést na tisíckrát omílanou krizi... :no:
Continental již vyrobil dostatek P-PD na sklad, takže se továrna vbrzku přeorientuje na výrobu piezovstřikovačů pro 1,6 TDI €5 a 1,6 HDI €5, zatímco Trutnov již vyrábí vysokotlaká čerpadla pro Ford a Renault a v únoru zahájí výrobu pro 1,6 TDI, v květnu pak pro 1,6 HDI.
Takže opakuji, na propouštění u Bosche má větší vliv momentálně slabá konkurenceschopnost jeho produktů a v menší míře krize.
Ale je fajn, že to mohou vrcholní manažeři svést na tisíckrát omílanou krizi... :no:
Podpora malých a středních podnikatelů? Ne!
Stavby na zelených loukách a miliardové dotace pro zahraniční firmy! Ano [odkaz]
Stavby na zelených loukách a miliardové dotace pro zahraniční firmy! Ano [odkaz]
To bude zřejmě tím že z velkých podniků má stát největší daňový přínos.A vlastně ani neznám firmu která by v okolí investovala,neměla daňové prázdniny a dotace(pozemky prakticky zadarmo+infrastrukura).Velké peníze přitahují další,málé nic.
Malé a střední podnikání je páteř každé vyspělé ekonomiky.
Jo mělo by to být,ale asi to už dávno neplatí.Když krachuje malý podnik,nikdo se o to nezajímá,jakmile má problémy velká firma,hned jí nacpou finance(to se nyní děje).
já osobně jsem proti dotacím všem soukromým firmám, i výzkum by si měli platit výhradně sami.Jen tak budou dostatečně motivováni k rychlé inovaci.
Dotovat musíme jen zemědělství,protože to je ovlivněno podminkami,na které člověk má minimální vliv a potravinová soběstačnost je ze strategického
hlediska nejvýznamější.
já osobně jsem proti dotacím všem soukromým firmám, i výzkum by si měli platit výhradně sami.Jen tak budou dostatečně motivováni k rychlé inovaci.
Dotovat musíme jen zemědělství,protože to je ovlivněno podminkami,na které člověk má minimální vliv a potravinová soběstačnost je ze strategického
hlediska nejvýznamější.
Toto řekne podnikatel roku 2006 v České republice :no:
bohužel se ale obávám, že samočistící schopnost tahle krize nemá - je příliš malá. Pomohlo by až něco mnohem většího. ;-\