Legendární sportovní sedan BMW M5 slavil premiéru ve druhé generaci řady 5 známé jako E28 v roce 1985. Přibližně o rok dříve ale vyjela slabší verze M 535i, která je dnes dokonce vzácnější. A právě tento vůz jsme krátce vyzkoušeli.
Kámoš má M5 následné generace,není to žádný zběsilý drtič,ale jízda je velice zábavná,kdežto novější emka jsou o světelné roky rychlejší,ale (pro mě)už to není ono.
Me poradi by bylo: F10 > E28 > E60 / E34 > E39. Ciste podle vnejsiho vzhledu.
Podle vnitrku bych dal na posledni misto E60 a E39 naopak na jedno z prvnich.
Tak na těch interiérech bychom se naopak shodli, vnitřek E60 (zejména před faceliftem) to byla "prémiová apokalypsa".
Co se exteriéru týče, mé pořadí by bylo E39, F10, E34, E28, E60.
FL resil u e60 materialy, ale design zustal a i jen ten design samotny by u me stacil na posledni misto facelift nefacelift.
U vnejsku E39 vrazi nuz do zad e46 M3. Pouziva stejny designovy jazyk, ale o svetelny rok lip. A tady nejsem ovlivnen soubojem sedan vs. coupe, v tomhle ja vzdycky budu hlasovat pro sedan, ale ta maska a svetla e39 M5, ty za me tezce nefunguji.
Co je teda (podle tebe) na té masce a světlech konkrétně špatně..., myslím ve srovnání s jinými generacemi M5?
[odkaz]
Ta kapota přecházející (bez přerušení!) hladce do masky (a naopak) je designový klenot, který nemá u ostatních generací M5/5er obdoby. ;-)
P.S. E46 je menší a taky o tři roky mladší, než E39.
Před skoro 10 ti lety si občas můj spolužák půjčoval od tety tuhle e 28 se sestivalcovou naftou. Auto bylo taktéž znaceno jako M . Bylo naprosto v originálním stavu a koupeno za bývalého režimu nové v ČR! Prý sloužilo v autopujcovne, kterou provozovali. I přes stáří to bylo fenomenální auto a zadní náhon pro nás nactilete řidiče na mokru nás naučil velkému respektu. Auto vypadalo úplně stejně jako testováne. Vyráběla se tehdy nějaká M v nafte, nebo to byl pouze Mpaket? Jediná nevýhoda mimo spotřeby byl zájem policistu, vzhledem k mladé posádce :-) Ani dnes nevím, kde skončilo :/
No, přiznám se, že ani nevím, jestli se tenkrát už echt m pakety dělaly. Mohlo to být také jen pár znáčků, případně plus nějaký ten proužek, to také tenkrát docela frčelo. ;-)
vtedy este nic take sa neriesilo a nafta bola skor ekonomicke jazdenie.
a aj moda s M paketom sa rozsirila az neskor, aj ked uz sa dali vidiet inzeraty, ze predam BMW 320 M :-!
E28 v eMku? Neblázni... ;-)
5er/E28 (524td) byl prvním (sériovým) BMW s (turbo)dieselovým motorem, přišel v 09/1983 a měl 85kW/210 Nm (od 03/1986 byl v nabídce i slabší diesel 524d 63kW/152Nm) a na to by si určitě ani tehdy netroufli u BMW nalepit logo ///M(5).
A co se klasického M-paketu týče, tak ten se i na dieselové 5er objevil mnohem později, konkrétně až v roce 1999 (E39), takže ani tomu bych nevěřil, tedy rozhodně ne tehdy a přímo z výroby. :-)
S ///Mkem měla u 5er/E28 (z výroby) něco společného jen (teda kromě čistokrevné M5) M535i.
Tvůj názor by se měl do kamene tesat,naprostý souhlas,současné bavoráky jsou výkonné,málo žerou,mají tuny všelijakých serepetiček,ale vášeň a elegance je fuč. :-!
přesně jak píše kolega níž. auto jsou stále rychlejší, mají menší spotřebu, jednodušeji se řídí, ale puristé npíšou, že "jó dřív, to byly auta", ačkoliv, pokud žili v té dřívější době, už tehdy říkali "jó dřív, to byly auta" :-)
Kedysi boli auta,to áno. Ked som išiel cez zimu ( v 90 rokoch) s e30 325i cestu dlhú 500km tak som prišiel domov občas spotený ako som to korigoval po snehu. Teraz iba sliapeš po pedáloch a elektronika to nejako zrovná.
S e30 bola ale zabava, v e28 som toho moc nepojazdil ale uz bolo cítiť váhu naviac.
asi si ma moc nepochopil. Myslel so to štýlom,že vtedy řidič ťažší chleba mal a netvrdím vráťme sa 30rokov s5.
Teraz to v obyč autách ani vypnúť nejde,príp do 50km/h
Aha, už to chápu.
Když dlouze podržíš dané tlačítko, vypne se ti protiprokluz/stabilizace úplně, nebo se něco změnilo? V téhle generaci jsem to vlastně ještě nezkoušel:) mluvím o BMW.
Chlapciiiiii..........
kedysi boli auta ovela lahsie ( zakladny parameter! ) a mali nadherne riadenie ( dolezite!!!) a podavali viac informacii, ktore si vedel vyhodnotit a spracovat.
Ked niekomu vyhovuje, ze na snehu mu pomaha ABS ci ESP, tak ten nevie o autach takmer nic - je to priemerny spotrebitel - a ano, pre toho sa auta zlepsili! :-!
tak auta byly menší a tudíž i lehčí. pětka téhle generace je velká asi jako dnešní trojka. A předpokládám, jako správný petrolhead máš všechny tyhle systémy z auta vykuchané a řadíš manuálně s meziplynama:)
ja som uz teraz starsi panko.... :-!
uz sa len tak vozim, uzivam si svet a baby.
ale tak 20 rokov dozadu by si mal pravdu - vyhladaval som auta ako Viper, Berlinetta alebo Turbo a ked este neboli prachy, tak sme sa tesili na prvy sneh, ktory nam pridaval vykon aj na S 130 :-!
Tohle je takové internetové klišé, nechal bych tě projet třeba nějakou 324d E30, abys zažil tu vášeň. >:D
Jak tahle klišé vznikají je zřejmé, image modelu nebo značky dělají ty nejlepší modelové varianty, proto si ty 525tds nebo 316d nikdo moc nepamatuje, ale svezení s 330i nebo M3 si vybaví každý i po letech. Dnes jsou mnohem větší možnosti konfigurace v rámci níž si můžeš u bmw sestavit auto, které bude mnohem víc audi než klasické bmw, ale pořád máš možnost (i mimo M řady) koupit něco, co ti řidičskou vášeň dopřeje, aniž by to bylo ryze sportovní auto (a to je podstata bmw). Stačí konfigurovat podle chuti, vynechat ty tuny serepetiček, je to jen na tobě. Zkus třeba aktuální 340i s manuálem a Mpaket podvozkem, to auto má vše, co dělalo bavorák bavorákem i před těmi třiceti lety, a to s tím, že jeho jízdní vlastnosti jsou o x parníků před těmi vzývanými ikonami. Říkám to jako člověk, který si posledních pětadvacet let s těmi bavoráky prošel, první 320i E30 jsem si pořídil v roce 91. ;-)
Jak by asi napsal jisty diskusni kolega "mas recht".
Platnost tvrzeni "to bylo ridicske auto" se v case posouva. Takze to, co nyni neni auto pro ridice, za cas bude atd.
Ted se (vcetne me) kde kdo vofrnuje nad F30. Za cas z ni bude ikona, pak future classic, pak classic a investicni model. Mezi tim prijdou dalsi M.
Tak ono to je hlavně o tom, co načnul Dinar - každý si pamatuje ze starých dob jen to nejlepší. Všichni si vybaví jen legendy a mají pocit, že po silnicích jezdily jen superagilní Clio Williams, nezničitelné W124 nebo brutální F40. Nikdo už si nevzpomene, že na silnicích se reálně proháněly hrůzy jako Escort Mk.V, Nissan Cherry nebo produkce východního bloku, že auta dokázala být totální servisní hrůza jako Lancia Gamma nebo produkty British-Leyland. Nikdo si neuvědomí, že běžná jedna šestka byl líný dýchavičný a nudný motor a nikoliv splašený VTEC od Hondy, který je, jak mám někdy pocit, synonymem pro běžný starý atmosférický čtyřválec... A vůbec nikdo si už nevzpomene, že ještě před 30 lety se běžně dělaly GO motoru po 100 tkm, atd. atd.
Prostě klasické idealizování si starých lepších časů.
Blbě, vysoký kompresní poměr je dobrý pro účely šetření paliva resp. papírové snižování CO2 nikoliv pro dobrý průběh výkonu a jeho vysokou špičku. Stařičký 25i se 160kW bylo daleko lepší svezení než dnešní 2.5 Sky nemluvě o 30i s 190kW.
Tyhle nářky se opakují už asi 40 let co pozoruji automobilový svět a je to pokaždé stejné, počkej si 10-15 let až na současné trojky a pětky dosáhnou bazaroví kovbojové a uvidíš, že to budou nejlepší káry v galaxii a pod 3er nebo 5er MY 2030 budou stejné nářky (copyright Topper) o nulovém charizma.
Este by som rad spomenul Primeru GT na ktoru sa uplne zabudlo. Viem nebolo to zdaleka M 5 ale na 2L benzin v neupravenej podobe len 150 koni to jazdilo famozne....mal som myslim r v. 92 to boli tie prve bez face liftu. V zakrutach to drzalo ako pribite a ani silnejsie auta nechapali ako som ich vyprasil na okreskach....to ze Nissan take nieco prestal vyrabat a Primera zmizla z trhu je pre mna dodnes nepochopitelne . BMW je inde a stale robi M ka aj ked dnes su to hi tech nabuchane auta , old school M to uz nikdy nebude.
Při čtení jsem si zasteskl :'-( . Asi před 10 lety mi tehdy jeden známy, který tahal auta z německa nabízel modrou E28 M535i s modrým interiérem v originálním stavu. Sice měla nějaké mouchy jako nefungující ABS a nějaký ten rez, ale jinak funkční. A já to odmítl kvůli pěkné E30 ve 325. Nechtěl jsem řešit opravy u té E28. Dneska bych si nafackoval a to nemluvím o té směšné ceně co mi nabízel. Člověk si vůbec neuvědomoval jak byly tyhle auta v té době podhodnocený, pomalu za cenu vraku! :-!