Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za volantem BMW M 535i: „EmPětka“ pro chudé

Legendární sportovní sedan BMW M5 slavil premiéru ve druhé generaci řady 5 známé jako E28 v roce 1985. Přibližně o rok dříve ale vyjela slabší verze M 535i, která je dnes dokonce vzácnější. A právě tento vůz jsme krátce vyzkoušeli.
Zpět na článek
23. 8. 2016 09:37
23. 8. 2016 09:56
23. 8. 2016 20:14
23. 8. 2016 09:59
23. 8. 2016 11:00
23. 8. 2016 11:40
23. 8. 2016 11:51
23. 8. 2016 12:28
23. 8. 2016 21:38
23. 8. 2016 08:47
Postupná gradace
Tomáši, opět krásný klasik a škoda tak málo slov. Věřím, že se s těmito klenoty nedá jezdit na krev, ale shltnul jsem to dřív než kafe ;-)
Rozbalit vlákno
12
23. 8. 2016 09:01
Re: Postupná gradace
Já také. Hezké a zajímavé připomenutí auta, se kterým se člověk na každém rohu nepotká a ani dřív moc nepotkával.

Děkuji, pane Dusile.
Avatar - maxi!
23. 8. 2016 09:54
Re: Postupná gradace
webpaja, gil54
suhlasim, a pripajam sa! :yes:
23. 8. 2016 12:30
Re: Postupná gradace
Kámoš má M5 následné generace,není to žádný zběsilý drtič,ale jízda je velice zábavná,kdežto novější emka jsou o světelné roky rychlejší,ale (pro mě)už to není ono.
23. 8. 2016 12:44
Re: Postupná gradace
Myslim, ze M5 E39 bys nepohrdl ;-)
Avatar - Dinar
23. 8. 2016 13:33
Re: Postupná gradace
E39, nejlepší M5, jednoznačně, výkon ještě využitelný, auto už moderní, podvozek je jinde než u M5 E34. :yes:
Avatar - fOE
23. 8. 2016 14:52
Re: Postupná gradace
Skoda toho vzhledu. Za me je prave E39 bohuzel nejnevzhlednejsi M5.
Avatar - white label
23. 8. 2016 14:56
Re: Postupná gradace
Tak to by mě potom opravdu zajímalo, která M5 je pro tebe naopak nejvzhlednější?
Avatar - fOE
23. 8. 2016 15:36
Re: Postupná gradace
Me poradi by bylo: F10 > E28 > E60 / E34 > E39. Ciste podle vnejsiho vzhledu.
Podle vnitrku bych dal na posledni misto E60 a E39 naopak na jedno z prvnich.
Avatar - white label
24. 8. 2016 01:24
Re: Postupná gradace
Tak na těch interiérech bychom se naopak shodli, vnitřek E60 (zejména před faceliftem) to byla "prémiová apokalypsa".
Co se exteriéru týče, mé pořadí by bylo E39, F10, E34, E28, E60.
Avatar - fOE
24. 8. 2016 08:48
Re: Postupná gradace
FL resil u e60 materialy, ale design zustal a i jen ten design samotny by u me stacil na posledni misto facelift nefacelift.
U vnejsku E39 vrazi nuz do zad e46 M3. Pouziva stejny designovy jazyk, ale o svetelny rok lip. A tady nejsem ovlivnen soubojem sedan vs. coupe, v tomhle ja vzdycky budu hlasovat pro sedan, ale ta maska a svetla e39 M5, ty za me tezce nefunguji.
Avatar - white label
24. 8. 2016 16:28
Re: Postupná gradace
Co je teda (podle tebe) na té masce a světlech konkrétně špatně..., myslím ve srovnání s jinými generacemi M5?
[odkaz]
Ta kapota přecházející (bez přerušení!) hladce do masky (a naopak) je designový klenot, který nemá u ostatních generací M5/5er obdoby. ;-)

P.S. E46 je menší a taky o tři roky mladší, než E39.
23. 8. 2016 16:30
Re: Postupná gradace
Presne :yes:
Avatar - Ozzman
23. 8. 2016 09:37
emko v nafte
Před skoro 10 ti lety si občas můj spolužák půjčoval od tety tuhle e 28 se sestivalcovou naftou. Auto bylo taktéž znaceno jako M . Bylo naprosto v originálním stavu a koupeno za bývalého režimu nové v ČR! Prý sloužilo v autopujcovne, kterou provozovali. I přes stáří to bylo fenomenální auto a zadní náhon pro nás nactilete řidiče na mokru nás naučil velkému respektu. Auto vypadalo úplně stejně jako testováne. Vyráběla se tehdy nějaká M v nafte, nebo to byl pouze Mpaket? Jediná nevýhoda mimo spotřeby byl zájem policistu, vzhledem k mladé posádce :-) Ani dnes nevím, kde skončilo :/
Rozbalit vlákno
10
23. 8. 2016 09:56
Re: emko v nafte
Nafty tehdy jen d 86 koní a td 115 koní, oba 2443 ccm, žádné M.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2016 19:10
Re: emko v nafte
Takže m paket
23. 8. 2016 20:14
Re: emko v nafte
Asi tak.

No, přiznám se, že ani nevím, jestli se tenkrát už echt m pakety dělaly. Mohlo to být také jen pár znáčků, případně plus nějaký ten proužek, to také tenkrát docela frčelo. ;-)
Avatar - Ozzman
23. 8. 2016 21:32
Re: emko v nafte
Mělo i spilery, stejná kola,však se podívej, jak vypadá to Mko a jak klasická E28, rozdíl tam je :-) BTW sem dnes jedno stříbrné potkal v Berlíně :-)
Avatar - maxi!
23. 8. 2016 09:59
Re: emko v nafte
vtedy este nic take sa neriesilo a nafta bola skor ekonomicke jazdenie.
a aj moda s M paketom sa rozsirila az neskor, aj ked uz sa dali vidiet inzeraty, ze predam BMW 320 M :-!
23. 8. 2016 11:00
Re: emko v nafte
Já měl za to, že předchozí 2,5 diesely byly pětiválce. Třba si pamatuju jenom "novější kousky" v podobě 525tds apod.
23. 8. 2016 11:40
Re: emko v nafte
???

Nevím o tom, že by v jakékoliv páté řadě byl někdy pětiválec, ať benzín nebo nafta.

A nakonec BMW, podle mě, pětiválec nedával nikdy do ničeho.
23. 8. 2016 11:51
Re: emko v nafte
Samozřejmě je to šestiválec, sypu si popel na hlavu, měl jsem zafixované že tds byly pětiválce. 8-s :no:
23. 8. 2016 12:28
Re: emko v nafte
ok, ;-) v poho...
Avatar - white label
24. 8. 2016 01:38
Re: emko v nafte
E28 v eMku? Neblázni... ;-)
5er/E28 (524td) byl prvním (sériovým) BMW s (turbo)dieselovým motorem, přišel v 09/1983 a měl 85kW/210 Nm (od 03/1986 byl v nabídce i slabší diesel 524d 63kW/152Nm) a na to by si určitě ani tehdy netroufli u BMW nalepit logo ///M(5).
A co se klasického M-paketu týče, tak ten se i na dieselové 5er objevil mnohem později, konkrétně až v roce 1999 (E39), takže ani tomu bych nevěřil, tedy rozhodně ne tehdy a přímo z výroby. :-)
S ///Mkem měla u 5er/E28 (z výroby) něco společného jen (teda kromě čistokrevné M5) M535i.
Avatar - KANKUNEN
23. 8. 2016 09:48
Jak by asi fugoval takový
motor s technologií skyactiv.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - maxi!
23. 8. 2016 09:58
Re: Jak by asi fugoval takový
vtedy sa este hladelo na ine parametre - radost z jazdy bola zakladna filozofia BMW :-!
23. 8. 2016 12:20
Re: Jak by asi fugoval takový
Tvůj názor by se měl do kamene tesat,naprostý souhlas,současné bavoráky jsou výkonné,málo žerou,mají tuny všelijakých serepetiček,ale vášeň a elegance je fuč. :-!
23. 8. 2016 13:20
Re: Jak by asi fugoval takový
přesně jak píše kolega níž. auto jsou stále rychlejší, mají menší spotřebu, jednodušeji se řídí, ale puristé npíšou, že "jó dřív, to byly auta", ačkoliv, pokud žili v té dřívější době, už tehdy říkali "jó dřív, to byly auta" :-)
Avatar - speedfred
23. 8. 2016 15:47
Re: Jak by asi fugoval takový
Kedysi boli auta,to áno. Ked som išiel cez zimu ( v 90 rokoch) s e30 325i cestu dlhú 500km tak som prišiel domov občas spotený ako som to korigoval po snehu. Teraz iba sliapeš po pedáloch a elektronika to nejako zrovná.
S e30 bola ale zabava, v e28 som toho moc nepojazdil ale uz bolo cítiť váhu naviac.
23. 8. 2016 16:11
Re: Jak by asi fugoval takový
To stačilo jezdit se žigulem a jeden by byl zpocenej. >:D
Avatar - speedfred
23. 8. 2016 17:27
Re: Jak by asi fugoval takový
žigula som mal pred e30 - kami,to bola zábava. :yes:
23. 8. 2016 21:12
Re: Jak by asi fugoval takový
Mr. Speedfred, tu elektroniku si můžeš vypnout, když jsi takový purista. Popř. vyhodit pojistku abys měl úplnou jistotu.
Avatar - speedfred
23. 8. 2016 22:18
Re: Jak by asi fugoval takový
asi si ma moc nepochopil. Myslel so to štýlom,že vtedy řidič ťažší chleba mal a netvrdím vráťme sa 30rokov s5.
Teraz to v obyč autách ani vypnúť nejde,príp do 50km/h
23. 8. 2016 22:29
Re: Jak by asi fugoval takový
Aha, už to chápu.
Když dlouze podržíš dané tlačítko, vypne se ti protiprokluz/stabilizace úplně, nebo se něco změnilo? V téhle generaci jsem to vlastně ještě nezkoušel:) mluvím o BMW.
Avatar - speedfred
24. 8. 2016 08:21
Re: Jak by asi fugoval takový
Bohužiaľ bawora uz nemam ,naposledy boli e61,e87(130i deaktivácia možná) ale zo uz je par rokov dozadu.
Avatar - maxi!
23. 8. 2016 17:40
Re: Jak by asi fugoval takový
Chlapciiiiii..........
kedysi boli auta ovela lahsie ( zakladny parameter! ) a mali nadherne riadenie ( dolezite!!!) a podavali viac informacii, ktore si vedel vyhodnotit a spracovat.
Ked niekomu vyhovuje, ze na snehu mu pomaha ABS ci ESP, tak ten nevie o autach takmer nic - je to priemerny spotrebitel - a ano, pre toho sa auta zlepsili! :-!
Avatar - speedfred
23. 8. 2016 19:28
Re: Jak by asi fugoval takový
však to mi je jasné a mne sa aj páčil ten "fíling".
Robiť,ale 300km s týmto obdeň....
23. 8. 2016 21:27
Re: Jak by asi fugoval takový
tak auta byly menší a tudíž i lehčí. pětka téhle generace je velká asi jako dnešní trojka. A předpokládám, jako správný petrolhead máš všechny tyhle systémy z auta vykuchané a řadíš manuálně s meziplynama:)
Avatar - maxi!
24. 8. 2016 06:39
Re: Jak by asi fugoval takový
ja som uz teraz starsi panko.... :-!
uz sa len tak vozim, uzivam si svet a baby.
ale tak 20 rokov dozadu by si mal pravdu - vyhladaval som auta ako Viper, Berlinetta alebo Turbo a ked este neboli prachy, tak sme sa tesili na prvy sneh, ktory nam pridaval vykon aj na S 130 :-!
Avatar - Dinar
23. 8. 2016 13:47
Re: Jak by asi fugoval takový
Tohle je takové internetové klišé, nechal bych tě projet třeba nějakou 324d E30, abys zažil tu vášeň. >:D
Jak tahle klišé vznikají je zřejmé, image modelu nebo značky dělají ty nejlepší modelové varianty, proto si ty 525tds nebo 316d nikdo moc nepamatuje, ale svezení s 330i nebo M3 si vybaví každý i po letech. Dnes jsou mnohem větší možnosti konfigurace v rámci níž si můžeš u bmw sestavit auto, které bude mnohem víc audi než klasické bmw, ale pořád máš možnost (i mimo M řady) koupit něco, co ti řidičskou vášeň dopřeje, aniž by to bylo ryze sportovní auto (a to je podstata bmw). Stačí konfigurovat podle chuti, vynechat ty tuny serepetiček, je to jen na tobě. Zkus třeba aktuální 340i s manuálem a Mpaket podvozkem, to auto má vše, co dělalo bavorák bavorákem i před těmi třiceti lety, a to s tím, že jeho jízdní vlastnosti jsou o x parníků před těmi vzývanými ikonami. Říkám to jako člověk, který si posledních pětadvacet let s těmi bavoráky prošel, první 320i E30 jsem si pořídil v roce 91. ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
23. 8. 2016 20:02
Re: Jak by asi fugoval takový
:yes:přesně tak. A za 20 let se bude říkat - joooo, to už není jako kdysi, kdy se vyráběly perfektní stroje jako 340i F30, F-Type anebo Megane RS >:D
Avatar - Machýrek
24. 8. 2016 01:49
Re: Jak by asi fugoval takový
Jak by asi napsal jisty diskusni kolega "mas recht".
Platnost tvrzeni "to bylo ridicske auto" se v case posouva. Takze to, co nyni neni auto pro ridice, za cas bude atd.
Ted se (vcetne me) kde kdo vofrnuje nad F30. Za cas z ni bude ikona, pak future classic, pak classic a investicni model. Mezi tim prijdou dalsi M.
Avatar - Enthusiastic.driver
24. 8. 2016 08:52
Re: Jak by asi fugoval takový
Tak ono to je hlavně o tom, co načnul Dinar - každý si pamatuje ze starých dob jen to nejlepší. Všichni si vybaví jen legendy a mají pocit, že po silnicích jezdily jen superagilní Clio Williams, nezničitelné W124 nebo brutální F40. Nikdo už si nevzpomene, že na silnicích se reálně proháněly hrůzy jako Escort Mk.V, Nissan Cherry nebo produkce východního bloku, že auta dokázala být totální servisní hrůza jako Lancia Gamma nebo produkty British-Leyland. Nikdo si neuvědomí, že běžná jedna šestka byl líný dýchavičný a nudný motor a nikoliv splašený VTEC od Hondy, který je, jak mám někdy pocit, synonymem pro běžný starý atmosférický čtyřválec... A vůbec nikdo si už nevzpomene, že ještě před 30 lety se běžně dělaly GO motoru po 100 tkm, atd. atd.

Prostě klasické idealizování si starých lepších časů.
Avatar - white label
25. 8. 2016 17:34
Re: Jak by asi fugoval takový
Stačilo by si pouze dobře vzpomenout na zdejší vozový park před těmi 30 lety... ;-)
Avatar - Ham.
23. 8. 2016 10:15
Re: Jak by asi fugoval takový
Blbě, vysoký kompresní poměr je dobrý pro účely šetření paliva resp. papírové snižování CO2 nikoliv pro dobrý průběh výkonu a jeho vysokou špičku. Stařičký 25i se 160kW bylo daleko lepší svezení než dnešní 2.5 Sky nemluvě o 30i s 190kW.
23. 8. 2016 12:16
Tyhle staré bavoráky
mají kouzlo,které těm novým naprosto chybí.To ale není jen problém BMW,většina moderních aut má nulové charizma. :'-(
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ham.
23. 8. 2016 12:43
Re: Tyhle staré bavoráky
Tyhle nářky se opakují už asi 40 let co pozoruji automobilový svět a je to pokaždé stejné, počkej si 10-15 let až na současné trojky a pětky dosáhnou bazaroví kovbojové a uvidíš, že to budou nejlepší káry v galaxii a pod 3er nebo 5er MY 2030 budou stejné nářky (copyright Topper) o nulovém charizma.
23. 8. 2016 12:46
Re: Tyhle staré bavoráky
:yes:
Avatar - Dinar
23. 8. 2016 13:48
Re: Tyhle staré bavoráky
:-) :yes:
Avatar - fOE
23. 8. 2016 14:54
Re: Tyhle staré bavoráky
:yes:
23. 8. 2016 13:22
Re: Tyhle staré bavoráky
Jenom proto, že na ně nemáš mají nulové charizma?
samael and topper - charizma sa snúbí s noblesou >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Londonbridge
23. 8. 2016 20:53
Primera GT....
Este by som rad spomenul Primeru GT na ktoru sa uplne zabudlo. Viem nebolo to zdaleka M 5 ale na 2L benzin v neupravenej podobe len 150 koni to jazdilo famozne....mal som myslim r v. 92 to boli tie prve bez face liftu. V zakrutach to drzalo ako pribite a ani silnejsie auta nechapali ako som ich vyprasil na okreskach....to ze Nissan take nieco prestal vyrabat a Primera zmizla z trhu je pre mna dodnes nepochopitelne . BMW je inde a stale robi M ka aj ked dnes su to hi tech nabuchane auta , old school M to uz nikdy nebude.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 125S
23. 8. 2016 21:38
M535 v modré
Při čtení jsem si zasteskl :'-( . Asi před 10 lety mi tehdy jeden známy, který tahal auta z německa nabízel modrou E28 M535i s modrým interiérem v originálním stavu. Sice měla nějaké mouchy jako nefungující ABS a nějaký ten rez, ale jinak funkční. A já to odmítl kvůli pěkné E30 ve 325. Nechtěl jsem řešit opravy u té E28. Dneska bych si nafackoval a to nemluvím o té směšné ceně co mi nabízel. Člověk si vůbec neuvědomoval jak byly tyhle auta v té době podhodnocený, pomalu za cenu vraku! :-!
Rozbalit vlákno
0