Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD ultra S tronic – Kdo by šetřil?

Kompakt prémiové značky, který bude většinu svého života fungovat jako dvouválec 0,7 l? Ale trochu jiný, než byste mysleli.
Zpět na článek
29. 8. 2016 10:58
29. 8. 2016 11:08
29. 8. 2016 11:26
29. 8. 2016 11:57
29. 8. 2016 13:12
29. 8. 2016 11:58
29. 8. 2016 12:05
30. 8. 2016 09:56
29. 8. 2016 12:20
30. 8. 2016 07:30
29. 8. 2016 11:33
29. 8. 2016 13:40
29. 8. 2016 14:38
30. 8. 2016 07:34
30. 8. 2016 11:33
29. 8. 2016 12:36
29. 8. 2016 13:18
29. 8. 2016 13:20
29. 8. 2016 13:30
29. 8. 2016 13:54
29. 8. 2016 14:00
29. 8. 2016 14:34
29. 8. 2016 17:16
29. 8. 2016 15:05
29. 8. 2016 17:50
30. 8. 2016 08:55
29. 8. 2016 17:37
29. 8. 2016 18:33
31. 8. 2016 00:40
31. 8. 2016 14:39
31. 8. 2016 10:12
31. 8. 2016 14:44
Avatar - fostek
29. 8. 2016 10:58
Přes 1.2 mega?
Mě asi nikdo neobviní, že nemám rád německou prémii nebo Audi
Ale ku..wa 1.212.000 za uslintanou A3 1.4TSi je hodně silný kafe. NA.SR.AT!!!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
29. 8. 2016 11:27
Re: Přes 1.2 mega?
Tak víš co, pokud máš potřebu utratit 80t za normální šedou metalízu... :-)
Avatar - CHerokee
29. 8. 2016 16:32
Re: Přes 1.2 mega?
Suhlas, to je hodně přestřelené za menší auto s ještě menším motorem. To by měl být tak základ.
Avatar - fOE
29. 8. 2016 11:08
3,5 hvezdy
Ctu test, za ktery to btw. autor, zvlaste tento autor, v komentech pekne slizne >:D , a nechapu kde se vzalo hodnoceni 3,5 hvezdy. Podle textu jsem si pripadal ze ctu o citroenu DS, text za 2, max 2,5 hvezdy...
Bud byl autor prilis kriticky v textu a pri rozdelovani hvezdicek se toto snazil korigovat, nebo naopak text odpovida a radil nam tu hvezdickovy sotek. :-)
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Emel
29. 8. 2016 11:26
Re: 3,5 hvezdy
Místní optikou 3,5* už znamená, že něco nebylo v pořádku. Standard pro normální dobré auto je 4*.

Test celkem v pohodě, já tam žádnou zásadní kritiku nevidím... systém vypínání válců funguje v rámci možností dobře - pokud se snažíš tak jezdíš za 5, pokud ne tak za 7+, bez výrazných akustických problémů, bez nějaké prodlevy - to je přece ok. Fajn, taky bych si to klidně odpustil a jezdil za těch 7, ale nějaký smysl to asi má.
Avatar - fOE
29. 8. 2016 11:57
Re: 3,5 hvezdy
Ta mistni optika je pak solidne pokrivena, ale to uz se tu resilo a nevyresilo snad 100x.
Kazdopadne ctu kritiku na podvozek (stare audi v textu nestoji jako pochvala, odskakovani atd.), na motor (ku*vitko navic a uspora jen s vypetim sil a nervu?), na MMI, na strohost interieru, na prevodovku... Vylozene pochvalen je jen vnitrek (plasty, ovladace, sedadla) a virtual cockpit. Cely test se ale dle me nesl v silne negativnim duchu.
Rozpravu o sile motoru nechavam stranou, ktery podobne objemny a podobne silny foukany benzin v kompaktu nepusobi stejne(?).
Avatar - Dzakobo
29. 8. 2016 13:12
Re: 3,5 hvezdy
Velké snížení spotřeby v reálu čekám u 1,5 TSI, ale mezi tím nám Mazda ukáže, jak to má vypadat. Škoda, že 2,5T (v CX-9) se nenabízí v Evropě. Podle mě se jedná o nejpovedenější motor mezi čtyřválci...
Avatar - CHerokee
29. 8. 2016 16:35
Re: 3,5 hvezdy
S malým benzínovým turbomotorem se žádný zázrak se spotřebou nekoná. Když s tím člověk jede normálně tak to bude žrát víc než 2x větší diesel.
29. 8. 2016 11:58
Re: 3,5 hvezdy
Taky mě to překvapilo, a ještě víc teda plusy a mínusy. V textu autor píše, že byl rozpačitej z jízdních vlastností a že mu nesvědčí zatáčky. A plác ho, hned první (největší) plus - ovladatelnost a stabilita v zatáčkách. To su z toho blbé:)
Avatar - fOE
29. 8. 2016 12:05
Re: 3,5 hvezdy
"Navíc do kabiny proniká valivý hluk od sportovních pneumatik, trošku překvapivě značky Kumho. "

Plusy: Potlačení aerodynamického a valivého hluku

Nevim no, vazne mi to prijde jakoby hvezdicky s plusy/minusy a text nepsal jeden a ten samej clovek. A ti dva si to po sobe vzajemne neprecetli. :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2016 12:29
Re: 3,5 hvezdy
Myslim že to napsal jeden Fokt = nejdřív napsal jak to je a pak se vyděsil co to napsal a trochu to zmírnil bodovánim

Podle textu je to fakt tak na 2-2,5 * :-!
Avatar - Michal Fokt
29. 8. 2016 13:35
Re: 3,5 hvezdy
Je to bohužel opravdu tak, plusy a mínusy zůstaly v textu videt od předešlého testu A3, za což se omlouvám, už jsem požádal grafika o přehození, bude napraveno co nevidět.
29. 8. 2016 15:39
Re: 3,5 hvezdy
Nejhorší je, že jste nepochopil, jak ten motor funguje a kdy spoří a kdy ne.To
o není dobrá vizitka.
30. 8. 2016 09:56
Re: 3,5 hvezdy
Promiň, ale spalovací běžný čtyřhrnek nemá být o pochopení, má se jezdit. A tenhle motor to zvládá, King se jen potřeboval vymezit. ;-)
Avatar - Hammunasakra
30. 8. 2016 11:31
Re: 3,5 hvezdy
Jako vždy OOOObjektivní pája >:-[]
Avatar - AUDIRS6
29. 8. 2016 12:20
Re: 3,5 hvezdy
Asi autorovi nefungovala pocas pisania textu klima. :*) :-! >:-[]
Alebo mozno aj ano, ale ... A vobec, pri tomto autorovi je vlastne jedno co o nejaponskom aute napisal. Vlastne by som sa cudoval, keby to napisal inac... 8-s
PS: obycajna A3 mna nejako netrapi, takze to tu ani nejako neidem riesit. Majte sa ! ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2016 12:30
Re: 3,5 hvezdy
Ne ne ne = viz já 12:29 >:D
30. 8. 2016 07:30
Re: 3,5 hvezdy
Vizja >:-[] >:-[] >:-[] Po tomhle se mi stýskalo. A3 jsi stejně jako spousta rozumbradů (a mám obavu, že mezi vámi jeden Honda guru) nejel.
Ale nakydáno tu je slušně. >:D
Avatar - Hammunasakra
30. 8. 2016 11:28
Re: 3,5 hvezdy
Na tvý kydy o A8 nemá nikdo a nic ;-)

Tak pobav a napiš něco k A3 >:-[]
Avatar - Blue Sun
29. 8. 2016 11:33
CoD
Opět jsem se pobavil hned v prvním odstavci... Prémiové značky že se hrnou do novinek? Fakt? Vypínání válců zkopírované z amerických pick-upů, tříválce jako ústupek eurokratům taky nejsou vynálezem BMW... Hodně blbá propaganda nesmyslů.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Michal Fokt
29. 8. 2016 13:40
Re: CoD
Myslím, že to zbytečně hrotíte. Tříválec dnes zatím stále ještě nepatří k samozřejmým základním motorizacím a vypínání válců u čtyřválce je stále ojedinělá záležitost. V kontextu toho, o jakých značkách jde řeč, to rozhodně nelze považovat za pochvalu...
Avatar - Blue Sun
29. 8. 2016 14:38
Re: CoD
Vskutku nepatří? Ale notak, to zkoušejte na lidi, kteří auta nesledují...
30. 8. 2016 07:34
Re: CoD
Zbytečná ironie je to, že zrovna ty tu píšeš podoné kopance. Aktuálně má prémie R6, pětihrnek, RWD a k základnímu FWD i AWD.
Honda má...problémy v Evropě prodat auta a nástěnkář dostal za úkol záškodničit?

Sorry, ale ten test je hloupost Michale. Tak jak jsi ho napsal je kravina. Motoru by se jinak oproti ne COD verzi zvedla spotřeba o litr a o hodnocení jízdních vlastností ani nemluvě.
Avatar - Hammunasakra
30. 8. 2016 11:33
Re: CoD
Ty fakt ztrácíš kOOOOntakt s realitou >:D
Avatar - Dinar
29. 8. 2016 12:36
Nevím,
jestli ježdění za pět na sto je s motorem srovnatelného výkonu u konkurence běžné, a to i v případě "zenového" režimu jízdy. Jinými slovy, nevidím důvod systém cod hanět, pokud tato a3 za pět litrů jezdit umí.

Nelíbí se mi s-line doplňky, styling nárazníků, příliš výrazné tvarování prahů, působí to přehnaně, naopak kola zapadle, bez s-line paketu vypadá dle mého a3ka lépe.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Dzakobo
29. 8. 2016 13:18
Re: Nevím,
Prostor pro zlepšení spotřeby bude ještě velký. Jestli 1,4 TFSI CoD jezdí za 7,4l, tak 2,0 TDI tím samým stylem pojede max. za 5,7l... Ne že bych byl fanda nafty, ale rozdíl tu je, a nemalý, takže koupě TDIčka má někdy smysl.
Avatar - Blue Sun
29. 8. 2016 13:20
Re: Nevím,
Je otázkou, jestli s tím TFSI chtěli jezdit tím defenzivním stylem, který by vedl k nižší spotřebě. Sám autor testu píše, že moc ne... Tedy tvé porovnání moc smyslu nedává.
Avatar - Dinar
29. 8. 2016 13:30
Re: Nevím,
Dýzl bych do toho netahal, ptám se, v kontextu kritiky autora testu, jestli jsou konkurenční stopadesátikoňové motory (1,4 tsi je benzin, proto se ptám na benziny) ve stejně velkém autě úspornější, resp. je možné s nimi jezdit za pět litrů. Ano/ne?
29. 8. 2016 13:54
Re: Nevím,
Myslím ze ne.

Ja jsem toto auto mel tri roky a 35 tisic kilometru. Za pet se dalo jezdit s max soustředěním. Obvyklý mix dálnic silnic a města 6.5
Avatar - fOE
29. 8. 2016 14:00
Re: Nevím,
S focusem s 1.5 ecoboostem jsem jel klidnou jizdou za 6L, ale neslo o snahu, spis o donuceni okolnostma, takze otazka na kolik by to kleslo pri opravdove snaze dostat se co nejniz. Sviznejsi tempo neumim srovnat, to byla Autobahn a 10L+ furt. Vysledek byl u kratkeho focusu kolem 7,5L i bez CoD.
A kdyz pro pomoc sahnu k testum ACZ, tak 110kw 1.4tsi s DSG bez vypinani valcu tu zajela redakcni test v kombinaci za 7,8L i v Touranu.
29. 8. 2016 14:34
Re: Nevím,
Kolega je s predchozi 116i - tedy se ctyrvalcem 100 kW - dlouhodobe mezi 6 a 6,5, je to zadokolka s osmikvaltem ZF.
29. 8. 2016 17:16
Re: Nevím,
Souhlas, ten S-line paket se mi taky nelíbí, k tomu jako pěst na oko na střeše ližiny, a předražená šedá za 70 tisíc celé auto znevýrazňuje. Úplně mimo je ten pseudosportovní volant se rovnou spodní částí. Holt novinářská specifikace auta, do které dovozce nakonfiguroval všechny možné příplatky. Stačí se konfigurátorem proplétat obezřetně a auto bude hezčí i funkčnější a taky asi o 400 tisíc levnější.
29. 8. 2016 15:05
Jakou spotřebu
by autor očekával? O půl litru nižší spotřeba proti konkurenci je podle mě dobrý výsledek.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
94
Avatar - Emel
29. 8. 2016 17:18
Re: Jakou spotřebu
To ale není dynamicky srovnatelné auto.
Avatar - CommonUser
29. 8. 2016 17:33
Re: Jakou spotřebu
OK ... a cenovo taky ne a spolahlivost - taky ne.
Ber to ako informacny doplnok do nejakeho sirsieho pseudo prehladu od Gvicka
TTT si fajci sama sebe. Mohli tam dat 1,8 a z 0-100 by to slo pod 9s.
Kde su tie casy, ked Corolla 1,8 TS trhala mainstream na povel.
Avatar - Emel
29. 8. 2016 17:39
Re: Jakou spotřebu
Mohli tam dát kde co, ale dali tam atmo 1.6. Pokud fakt žere A3 s 1.4TSI jen o 0,3l víc než Auris s atmo 1.6, tak to beru jako úspěch turba... ale to asi není pointa, kterou jsi chtěl docílit :-)
Avatar - CommonUser
29. 8. 2016 18:30
Re: Jakou spotřebu
Tak to joooo ... si ma odhalil ;-)

BTW Ja tam vidim hlavne vacsi rozptyl. A smerom hore to budu desiatky percent. Ale ma to svoje caro, to sa neda tomu TSI upriet, teda kym funguje.
Avatar - Emel
29. 8. 2016 18:57
Re: Jakou spotřebu
Ten větší rozptyl je daný právě tím, že třeba v německém dálničním režimu dokážeš to turbo mnohem víc "ždímat"... a pak to samozřejmě bude i víc žrát.
Avatar - CommonUser
29. 8. 2016 19:15
Re: Jakou spotřebu
Tak nejak, len nam to male turbo dost padne s efektivitou aj pri vyssej ustalenej zatazi.
Avatar - Emel
29. 8. 2016 19:41
Re: Jakou spotřebu
Za prvé, v dnešní době v kompaktu už bych 1.4 v kompaktu neříkal úplně malé turbo, je to spíš normální turbo. Zejména pokud k tomu stavíš atmo 1.6.

Za druhé, zázraky se prostě nedějí. Benzínový motor při vyšší zátěži prostě žere, atmo stejně jako turbo, jen je atmo složitější v té vyšší zátěži udržet... u turba to díky plošší křivce momentu vypadá, že ho až tolik nehoníš, ale vlastně jo. Faktem je, že třeba starší atmo BMW třílitry dokázaly jezdit rychle po dálnici za míň, než dnešní ekvivalentní turba... no, BMW prostě umí... umělo... ne, umí :-) .
Avatar - Ja Prvni 123
29. 8. 2016 22:33
Re: Jakou spotřebu
No, v principu ano... ale jsou i atmosferické motory, které jsou extrémně dlouhozdvihové... a mají na 1.500 otáček už přes 80% maxima, a na 2.500 už přes 90%... ale pokračují až k asi 6.000 otáček... a s těma je pak opravdu radost jezdit.
:-)
Avatar - Emel
30. 8. 2016 08:35
Re: Jakou spotřebu
Určitě myslíš nějaký konkrétní motor... jaký? A za kolik jezdí?

Já si nedělám iluze ani o atmo ani o turbo, jsou dobré a špatné atmosféry stejně jako dobrá a špatná turba. Klidně bych atmo koupil... pokud by ji výrobci nabízeli v autech co se mi líbí a za ceny adekvátní k podobně dynamickým turbům. Nejblíž k tomu má Mazda 6 2.0G Wagon.
Avatar - CommonUser
30. 8. 2016 10:59
Re: Jakou spotřebu
Emele nemas pravdu.

[odkaz]
Avatar - Emel
30. 8. 2016 11:45
Re: Jakou spotřebu
Píše se tam něco jiného než tvrdím?

1.4TSI je výrazně dynamičtější než 1.6GDI, umí při lehké noze jezdit za stejně, při těžké noze si pápne víc, ale je taky o hodně rychlejší...
Avatar - CommonUser
30. 8. 2016 13:04
Re: Jakou spotřebu
Zeby citanie bol problem:

"Např. po stejné trase (je to 130 km, takže žádné „vyjeli jsme za město a viděli číslo”) jako i30 při průměru 12,1 litru a rychlosti 148 km/h jel Golf za podobných podmínek za 15,2 při průměru 124 km/h. Bylo nutné se krotit, aby spotřeba nebyla extrémní, stejně byla vyšší a rychlost nižší. V efektivitě produkování vysokého výkonu je prostě atmosférický motor nepřekonatelný, zdaleka."

[odkaz]
Avatar - Emel
30. 8. 2016 13:46
Re: Jakou spotřebu
Myslíš jako problém odlišit v psaném textu Yaris od Pola ;-) ?

Hele já nevím, přiznávám, že GDI najeté nemám. Co jsem ale tak slyšel okolo je, že ten motor zdaleka na těch 99kW nejede a většina lidí co s ním má zkušenost by ho tipla spíš někam k 80kW. Silnější koncernovou 1.4TSI znám třeba z Leonu a je to letadlo, bez problémů stíhá ty lepší dvoulitry (jako třeba 2.0G 121kW). Pokud v testu píšou, že ten motor nenabídne v dynamice nic navíc, tak jim to nevěřím.
Avatar - CommonUser
30. 8. 2016 14:03
Re: Jakou spotřebu
Tak krivku toho GDI nemam, ani som nejazdil (len starsi CVVT). Vetsina ludi mozno caka TDI spravanie a to tam nedostanu - typicky problem vnimania krivky zrychlenia.
Avatar - Emel
30. 8. 2016 14:30
Re: Jakou spotřebu
Aby atmosféra kompenzovala větší krouťák (jinými slovy, dostupnost výkonu v nižších otáčkách), potřebuje mít vyšší výkon nahoře. Typicky k tomu potřebuje tak +50% objemu. 1.4TSI 110kW 250Nm se vyrovná 2.0G 121kW 211Nm... s tím, že abys stíhal, musíš tu atmosféru točit nad 4000.

1.6GDI 99kW 164Nm nevím, podle mě je to spíš konkurence pro 1.0TSI 81kW 200Nm.
Avatar - CommonUser
30. 8. 2016 15:05
Re: Jakou spotřebu
Emele, nepocitajme zasa integraly tych kriviek. Uz sme to tu raz riesili, tak hadam stacilo ... ;-)
Avatar - Emel
30. 8. 2016 15:18
Re: Jakou spotřebu
To si po pravdě úplně nevzpomínám... integrály to fakticky jsou a záleží na zadání, jestli řešíš maximální možnou dynamiku při řazení na redline a tedy integrál pro nějaké 4000-6000, nebo jestli tě spíš zajímá běžná jízda a budeš řešit jiné spektrum otáček.
Avatar - CommonUser
30. 8. 2016 15:42
Re: Jakou spotřebu
Emele ma nepal, to mas taku slabu pamat ? :-(
Pocitali sme to s Mino21 (ma Hondu Accord 2.0 VTEC). Riesili sme cele spektrum. Proste co nam to vlastne predavaju ...
Problemom zostali z krivky neviditelne dynamicke zmeny v roznych otackach aj ked mas rovnaky moment.
Fakt nic ?
Avatar - Emel
30. 8. 2016 15:52
Re: Jakou spotřebu
Diskuse s Minem si pamatuju, s ním se obvykle celkem shodneme. Ale na "neviditelné dynamické změny" si nevzpomínám, co si pod tím představuješ?
Avatar - CommonUser
30. 8. 2016 16:05
Re: Jakou spotřebu
"Z krivky neviditelnych" - nieco ako prechodove javy v elektrike.
Avatar - Emel
30. 8. 2016 16:18
Re: Jakou spotřebu
Pořád nechápu. Křivka výkonu nebo křivka momentu (kterákoli z nich, protože jsou na sobě lineárně závislé) popisuje 95% toho, jak se bude motor chovat, když po něm v těch kterých otáčkách budeš chtít maximum (laicky řečeno, zašlápneš plyn do podlahy).

Co nepopisuje je laicky řečeno reakce na plyn, prostě to, co se třeba stane pokud jedeš na pětku 1600 otáček z kopce bez plynu a v tu chvíli na to šlápneš, musí se roztočit turbo atd... tohle myslíš?
Avatar - CommonUser
30. 8. 2016 16:58
Re: Jakou spotřebu
"Křivka výkonu nebo křivka momentu popisuje 95% toho, jak se bude motor chovat, "

Nemas celkom pravdu. Popisuje len maximalny moment/vykon v maximalne stabilnom stave systemu v danych otackach.
Ani jednoduchy vztah R=U/I nepopisuje prechodovy jav.
Avatar - iudex
30. 8. 2016 14:03
Re: Jakou spotřebu
Jandov test veľmi chabý a málo hodnoverný argument (a jeho opovrhovanie Golfom je roky známe, oproti nemu je Michal Fokt etalónom objektivity).
Reálni užívatelia hovoria, že Tebou spomínaný motor 1,4TSI 140k (teda ešte staršia verzia) má priemer 6,79 l na sto: [odkaz] , kdežto (podľa Jandu úspornejší) Hyundai i30 1,6GDI má 7,20 l: [odkaz] . Teda objektívne výkonnejší i subjektívne oveľa živší turbobenzín žerie o dosť menej, ako ten podľa Jandu efektívnejší atmobenzín.
Avatar - CommonUser
30. 8. 2016 14:49
Re: Jakou spotřebu
iudex co zasa citas ?
Spritmonitor je bezne uzivanie auta, nie priemerka 150 km/h ! Nedocvakava ?
Bezne jazdenie Janda praveze ohodnotil ako podobne ...
Si myslis, ze ked stupis na pedal, tak turbo motor len natrepe viac vzduchu do valca a preto viac zatiahne ??? >:D >:D >:D
Avatar - iudex
30. 8. 2016 15:30
Re: Jakou spotřebu
Sorry, ale tie Jandove "testy" nemá zmysel ani rozoberať. V reálnej premávke je skrátka turbobenzín úspornejší než atmosféra a to len Janda objavil Ameriku, keď našiel jeden špecifický režim, kde je tomu naopak. Ale je mi šumafuk, akú má auto spotrebu pri priemernej rýchlosti 150 km/h, neviem si reálne predstaviť, kde sa dá jazdiť tak, že máš priemernú rýchlosť 150 km/h, snáď len na tej bájnej nemeckej diaľnici v noci. To akoby som povedal, že downsizing stojí za p.d, lebo cez víkend, keď som bol jazdiť na okruhu, mi auto žralo 25 litrov na sto. Skrátka je to veľmi špecifický režim, ktorý tvorí mizivé percento celkového nájazdu, presne ako tie jazdy, kde dosiahneš priemernú rýchlosť 150 km/h.
Avatar - CommonUser
30. 8. 2016 15:58
Re: Jakou spotřebu
Ono sa to prejavi aj v beznej premavke.
Ked nebudes vyuzivat potencial turba, tak sa prejavi mensi obsah motora. Tot jednoducha fyzika !
Zacni jazdit predpisovo ale s max zrychlenim na slusne zapchatej ceste. Este nieco naloz do kufra ... a potom porovnaj.
A zisti nam, co je "novy" pojem LSPI.
[odkaz]
30. 8. 2016 22:57
Re: Jakou spotřebu
Přeplňování z principu však není na vině. Problém je, že reálné řešení má nějaká omezení. Jako teplotní limit turbíny. To, že máš překážku v sání a výfuku nebo menší kompresní (respektive expanzní) poměr, se projeví i při nižší zátěži. Nechce se mi teď koukat na nějaká měření, ale umím si představit, že se účinnost atmosférického motoru se zátěží tak zvedne, že přeplňovaný předběhne. Protože významným zdrojem ztrát je škrcení motoru.

A nechápu souvislost s LSPI. To je něco, co ti dokáže zničit motor. Ale jak to souvisí se spotřebou? Kromě faktu, že k tomu vede kombinace nízkých otáček a relativně vysoké zátěže, tedy něco, co je příznivé pro spotřebu.
Avatar - CommonUser
30. 8. 2016 23:11
Re: Jakou spotřebu
Ano, narazal som presne na to. LSPI a spotreba resp. radca spravneho kvaltu.
29. 8. 2016 17:53
Re: Jakou spotřebu
Od kdy jsou Toyoty nespolehlivé?
Avatar - CommonUser
29. 8. 2016 18:20
Re: Jakou spotřebu
To sme sa nepochopili :-O
29. 8. 2016 18:50
Re: Jakou spotřebu
Ale pochopili ;-)
Jen me trochu zaráží takové hlášky: Toyoty jsou spolehlivostí daleko pred Evropou. Proč by jako měly byt spolehlivější? Myslím ze Audi si poslední dobou vede v mnoha testech spolehlivosti velmi dobře.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2016 19:00
Re: Jakou spotřebu
Proč zaráží? Nemysli a dohledej si = Audi vede, ale často z tý blbý strany :-!
Avatar - _Karel_
29. 8. 2016 19:05
Re: Jakou spotřebu
To, že nejmenovaná pojišťovna odmítá pojistit Audi, nevidím jako známku spolehlivosti.
Vynikající výsledky např. v testech na 100tkm nejsou ukázkou spolehlivosti, ale kvality.
Toyoty, resp. japonci jsou ve spolehlivosti dlouhodobě leadery.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2016 19:17
Re: Jakou spotřebu
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] = ale to všechno znáš

Souhrnně se tomu řiká známky nespolehlivosti
Avatar - _Karel_
29. 8. 2016 19:21
Re: Jakou spotřebu
Nechápu, proč mi to píšeš, když jsem napsal, že Audi nepovažuji za příliš spolehlivou značku, ve srovnání s Toyotou?
Avatar - CommonUser
29. 8. 2016 19:05
Re: Jakou spotřebu
Tak to jo ...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

TPI pre 1,8/2,0 TSI asi netreba z autobildu prefocovat ...

Mam/mal som z oboch taborov a jazdil do 200 tkm, mozes hadat ako to dopadlo.
Ty mas mozno ine skusenosti, tak hod sem nieco. Toyota ma kopec much, ale spolahlivost atmo benzinov je niekde inde.
Avatar - Emel
29. 8. 2016 19:37
Re: Jakou spotřebu
Tak třeba
[odkaz]
30. 8. 2016 07:27
Re: Jakou spotřebu
Tak já hodnotím na základě své zkušenosti a zpětné vazby, která se mi dostává od mých známých nebo rodiny. Audi bez jediného problému + další majitel už najel dalších 15 tisíc a žádný problém.
Q5/Q7/A6 Allroad C7, A4 vše přes sto tisíc kilometrů v průměru (A4 dokonce 280.000 km).
Kromě standardních věcí = běžné opotřebení provozem NIC. Prostě žádná závada.

Mimo Audi má vlastní zkušenost v koncernem:

3x Octavia s dieslem NIC (kromě válečku na pedálu spojky u 1.6 TDI), 1x Passat
4Motion (hadička k ostřikovačům)

1x Octavia RS 117 tisíc - zvlněné kotouče
1x Golf GTI 69 tisíc - absolutně NIC...

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

[odkaz]
(porovnání s Aurisem, který je na 58. místě mi nepřijde taky jako známka super spolehlivosti...
Avatar - CommonUser
30. 8. 2016 10:51
Re: Jakou spotřebu
Emel:
Dost specificky pohlad:
"The survey took views from more than 13,000 owners of vehicles that are 12-36 months old."
Takze v podstate vsetko v zaruke a s malom km.

"The most commonly reported problem related to Bluetooth pairing with a mobile phone, while fewer exterior and engine problems were reported this year."
Tazky prieser ten modry zub ...

stealth:
Hore mas link, kde je uvedene:
"Best compact car - Toyota Auris"

"Dacia and Audi, which recorded 174 problems and 170 problems per 100 cars respectively."

A take Q3 na 100tkm uplne v ...

TUV linky davas naco ?
Akoze na TUVku sa dostane rozfrckany motor ????????

V tych tabulkach nevidno motorovu paletu. Za japonsky diesel by som sa nepostavil (teda za ziadny).
Benzin nema problem.
Ja beham skoro vylucne DE dialnice a mam opacnu skusenost.
Okrem toho, TTT servis je jednoduchsi a teda aj lacnejsi.
Prve roky je skoro vsetko kryte MOBILItou (cez skryty ADAC).
U mna v okoli 3x TSI a vsetky problemy 2x KO - vymena motora.
TDI klasika - zranie oleja, EGR, DPF ...

Takze ano, ked do toho rvem prachy, tak kazde auto je spolahlive a zvysok je bezna feature, .... :no:
30. 8. 2016 11:18
Re: Jakou spotřebu
Mas jiný pohled a jinou zkušenost. Ja bych vzdy sáhl po Audi. Jednak je to ma srdcovka uz od mala (anglicaky, první katalogy) a jednak mam proste z tech aut dobrý pocit (taková ta poctivá práce a bytelnost). Všechno to je jen subjektivní a ničím nepodložené.
Avatar - Hammunasakra
30. 8. 2016 11:30
Re: Jakou spotřebu
Právě že podložené = objektivní
29. 8. 2016 17:24
Re: Jakou spotřebu
To je hodně mizerná spotřeba na hybrid s tak zoufalou dynamikou.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - CommonUser
29. 8. 2016 17:34
Re: Jakou spotřebu
Kde vidis hybrid experte ?
29. 8. 2016 17:39
Re: Jakou spotřebu
Hned ve druhém řádku seznamu, který jsi postnul.
Avatar - CommonUser
29. 8. 2016 18:21
Re: Jakou spotřebu
Vynimka potvrdzuje pravidlo.
Jedna vlastovka jaro nedela
....
jak je to dal ?
:-)
Avatar - Emel
29. 8. 2016 17:34
Re: Jakou spotřebu
Takhle, plugin hybrid je něco úplně jiného, ten jezdí na elektriku :-)
29. 8. 2016 17:41
Re: Jakou spotřebu
No on hybrid jezdí také na elektriku. Rozdíl je v dobíjení.
Na to co sem kolega dal dynamicky stačí s prstem v nose 1.0 tsi s daleko nižší spotřebou.

[odkaz]
Avatar - CommonUser
29. 8. 2016 18:38
Re: Jakou spotřebu
Ak vezmem ten Falschwagen, ze v realnom merani (tak ako Octa3) ide pomalsie a zere viac ako ukazuje BC (v zatazi este viac), tak nechcem vidiet co si vytiahnie to 1.0 TSI z toho nosa - zeby vytahany remienok ci len napinak ?
29. 8. 2016 18:43
Re: Jakou spotřebu
Možná tě to bude šokovat, ale údaje na spritmonitoru jsou podle tankování ne podle BC.
Ale i kdyby byly podle BC tak jsem si nevšiml, že by koncernové BC švidlovaly víc než konkurence.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - CommonUser
29. 8. 2016 19:09
Re: Jakou spotřebu
Toyota s benzinovymi atmo nesvidluje. BC presny na 0,1. Co robi Falschwagen uz viem tiez. Ale budem rad, ked uz tento TSI sa konecne podari. Uz by bolo na case. Kolega to kupil bez CoD (Schade), tak budem mat zasa info z prvej ruky. 3 TSI zatial neprezili svoj osud.
29. 8. 2016 19:18
Re: Jakou spotřebu
Toyota s benzínovými atmo motory švindluje BC ještě daleko víc než VW:
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2016 19:19
Re: Jakou spotřebu
Ještě daleko víc než VW? A to je možný? :-)
Avatar - CommonUser
29. 8. 2016 19:30
Re: Jakou spotřebu
Kde svindluje BC u Yarisu ?
29. 8. 2016 19:40
Re: Jakou spotřebu
Tam kde ukazuje 130km/h při reálné rychlosti jenom 123 km/h. Takže nadhodnocuje dráhu nebo podhodnocuje čas nebo obojí.
Avatar - Emel
29. 8. 2016 19:43
Re: Jakou spotřebu
Kupodivu měření ujeté vzdálenost a rychloměr nemají vždycky stejnou odchylku. U Octavie je taková ta standardní odchylka (tj. 130 tacho je třeba 127 apod.), ale při měření vzdálenosti proti GPS tam fakticky žádná odchylka není.

A třeba u P407 to bylo taky zajímavé, tam dokonce neseděl úplně tacho proti tempomatu - 50 na tempomatu bylo fakt +-50, ale na tacho bylo 53 třeba.
29. 8. 2016 19:55
Re: Jakou spotřebu
Ano máš pravdu, to si dovedu vysvětli tak, že podhodnocuje čas a dráhu měří správně nebo měří obojí správně ale ubírá nějaká procenta kvůli definici, že zobrazovaná rychlost nesmí být nikdy menší než skutečná. Ovšem měření dráhy je podle mě "přesné" jenom pro jeden konkrétní rozměr pneu a při jejich správném huštění, protože dráhu počítají BC z obvodu kola a snímače otáček na kolech, jakmile výrobce dovoluje více rozměrů ráfků/kol, tak v měření dráhy nastávají odchylky, protože obvod kola se s rozměry trochu mění.
Avatar - Emel
29. 8. 2016 20:18
Re: Jakou spotřebu
Rozhodně, absolutní přesnost nemá ani to měření podle GPS. Jen říkám, že
a) odchylka tacho není lineární, tj. není to pořád 5%
b) když jsem parkrát zkoušel měřit na delším úseku ujetou vzdálenost na BC proti google maps, tak tam na 100km nelítalo víc než 1km
Avatar - CommonUser
30. 8. 2016 10:05
Re: Jakou spotřebu
Gvick: Inak si kompletny ? Bavime sa tu o spotrebe a ty vytiahnes tacho.
BC - je Board Computer nie tacho ani Kombi Instrument !

Tu mas z dielne VAGu tu tvoju radost:
[odkaz]
30. 8. 2016 10:24
Re: Jakou spotřebu
Ano bavíme se o spotřebě, ta na spritmonitoru vůbec nijak nesouvisí s BC, protože je měřená dotankováním u pumpy, takže tvůj včerejší příspěvek v 18:38 byl totální kravina.
Ale když jsi do diskuze nesmyslně zatáhl BC, tak tachometr je už řadu let součástí BC. BC dnes měří vzdálenost, čas, průtok paliva plus další veličiny a ty zobrazuje na přístrojovém štítu, analogově, digitálně nebo obojí. Podle toho jak přesně měří BC vzdálenost a rychlost lze usuzovat i na přesnost měření spotřeby.
Nevím co má tvůj odkaz dokladovat, že oba vozy měří rychlost plus mínus stejně a jejich odchylka je podobná?
Avatar - CommonUser
30. 8. 2016 12:37
Re: Jakou spotřebu
Mas tvrde reci - mozes potvrdit kazdeho jedneho cloveka zo spritmonitoru, ze pise realne dotankovanie a ze tankuje z toho isteho stojanu a nedotlaca po vypnuti pistole a ...

" Podle toho jak přesně měří BC vzdálenost a rychlost lze usuzovat i na přesnost měření spotřeby."
Tak to je najvacsia hovaaadina, co si zatial pustil. Mas nejake podlozene statisticke meranie s velkou skupinou ?
BC je viewer na CAN hodnoty - nic viac. Wake up !

Moj link dokazuje, ze Rapid (VAG) mal este vacsiu odchylku merania (130km/h) ako Yaris od teba. Teda defacto dokaz sporom - ak vies o co ide.
Avatar - Emel
30. 8. 2016 12:49