Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automatizované manuální převodovky: Proč při řazení škubou?

Někdy se jim říká robotizované a setkat se lze i s označením sekvenční. Oč honosnější názvy, o to konvenčnější technika. Jejich hlavním smyslem ve většině případů bylo a je nabídnout automat co možná nejlevněji.
Zpět na článek
6. 9. 2016 22:26
7. 9. 2016 10:28
Avatar - Ada je zase tady
6. 9. 2016 08:11
Převodovka s fofrklackem necuká
pokud ji neovládá ctitel rendláku. :-! Celá ta honba za automatickými převodovkami, které sbírají řidiči radost z jízdy, je snaha vycházet vstříc nevodičům, nebo polovodičům.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
6. 9. 2016 08:51
Re: Převodovka s fofrklackem necuká
Už nejsem snopel, abych musel cestou do Prahy šaškovat s nějakým klackem. Řazení dělá radost z jízdy třeba v BMW 130i a ne v naftovým GAZíku.
6. 9. 2016 08:52
Re: Převodovka s fofrklackem necuká
Neplivej tady po francouzských autech, nebo tě švácnu klikovou hřídelí po hrbu. :-OO!!!
Avatar - Uživatel_5340709
6. 9. 2016 09:47
Re: Převodovka s fofrklackem necuká
V té větě nemělo být "švácnu", ale "švácnou". :-)
6. 9. 2016 14:55
Re: Převodovka s fofrklackem necuká
Já jsem si automat zamiloval. Radost jízdy je sice super, ale kde si ji užiju? Do práce jedu 30 km obvykle v koloně, nepředjedu nic, protože v protisměru je to podobný. A podobná situace je zcela běžná po celé republice. Takže mi jde především o komfort a ten umí automat zajistit.
6. 9. 2016 15:39
Re: Převodovka s fofrklackem necuká
Vidim to rovnako. Po siedmich rokoch som presadol z Imprezi do hybridu, lebo som tie kone aj tak nemal kde prehnat.
6. 9. 2016 08:24
Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá DSG
Ano, pravda, dvojspojka (např. DSG) není přímo manuální skříň opatřená "robotem", nicméně to není vůbec žádný klasický automat a má většinu popisovaných nectností (třeba ten creep stojí fakt za vyližcosi). a také je to primárně řešení dělané s ohledem na cenu, i když to zejména VW marketingově prodává úplně jinak.
Rozbalit vlákno
34
6. 9. 2016 09:14
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Pretoze DSG je uplne nieco ine >:D Evidentne si v ziadnom aute s DSG nesedel, inak by si nebluznil o tom, ze creeping stoji za vylizcosi >:D Jazdim na tiguane s DSG, jazdil som na CCcku so starsim DSG bez rekuperacie, predtym na starom Cckovom mercedese s TQC a ziadne vylizcosi u DSG som nepostrehol.
Avatar - Uživatel_5340709
6. 9. 2016 09:44
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Klidně ti můžu dát zkušenosti z poslední verze DSG co dávají do octavie III, nebo posledního passatu. Funkce plazení celkem ok, ale ! někdy pustíš brzdu a auto se hned rozjede, někdy musíš "ťuknout" po plynu, na to co tě čeká jsem ještě nepřišel. Rozjezd /u plazení/ není plynulý, auto vyrazí většinou rychle, aby pak náhle ubralo, pokud nestojíš na plynu, udržovat mírně větší rychlost než je plazení znamená poskakovat, rozhodně to není komfortní/na druhé straně takto se jede jen ve vyjímečných situacích/. Co taky pozoruji, že když stojíš na světlech a máš páku v poloze D, tak musíš někdy celkem dost stát na brzdě, protože auto se tlačí zbytečně vpřed.
O pořád stálém neduhu, že někdy řadí zbytečně nahoru, abys u dieselu měl na otáčkoměru 1200 otáček a auto se začalo třást jak osika a drnčet i do volantu, psát ani nebudu. Teď na nové oct. III tdi jsem to schválně pozoroval, nové auto vydrželo asi 4 měsíce nevibrovat, ještě jsem si říkal, že už to snad pochopili, ale kdepak, řadí to stejně a auto trochu povolilo. ;-)
Avatar - _Karel_
6. 9. 2016 18:38
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
A nenapadlo tě, že řazení v příliš nízkých otáčkách nemá nic společného s typem převodovky, a že je to čistě věcí stupidního nastavení kvůli nízkým pokutám za emise a stejně stupidně by si výrobce nastavil i HDM?
Tvoje popisované problémy se netýkají kvalitnější mokré DSG.
6. 9. 2016 10:10
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
DSG je mnohem víc klasická převodovka (ano, má dva hřídele a dvě spojky) než automatická převodovky. A samozřejmě že jsem s ní jel a ne s jednou. Naposledy to bylo cca před měsícem s Polem z půjčovny kdesi v cizině, kde jsem si vinou zavřeného dálničního tunelu proskákal cca hodinovou zácpou skrz město. A jestli jsi nepostřehl, že creep stojí za vyližcosi, tak máš nejspíš sám obě nohy levé a neumíš ani u manuálu spojku ovládat jemně.

Pochopitelně tu bude asi rozdíl v komfortu rozjezdů mezi suchým DSG a mokrým DSG. Já jsem měl tu čest zejména s těmi suchými.

Pokud, jak píšeš, nepostřehneš rozdíl mezi DSG a klasickým automatem s HDM, vysvětluje to Tvou hloupou reakci.
Avatar - _Karel_
6. 9. 2016 18:36
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Možná je hloupý spíš tvůj příspěvek. Sám jsi jezdil se suchými DSG a asi tě nenapadlo, že pak je problém ne v principu převodovky,ale v konkrétním levném provedení. Kdyby to byl takovej krám, těžko by si ji koncern dovolil dávat do Porsche a do A6.
Avatar - AUDIRS6
6. 9. 2016 18:46
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Moje srdce plesá radostou pri cítaní tvojich príspevkov ! :-)
Vidim, ze uz si so svojou "fesandou" slusne zžitý. ;-) :yes:
Nuz, su medzi nami aj taki, ktori nemali tu moznost otestovat dobre urobene mokre DSG... :-!
Avatar - _Karel_
6. 9. 2016 18:50
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
:-) velmi spokojený, s převodovkou víc, než jsem čekal. :-)
:yes:
6. 9. 2016 19:39
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
kamarade, jezdil jsem mokre dsg 7stupnu s passat 2,0bitdi. patrne to nejnovejsi a nejlepsi dsg z dilny vw. neni to dobre vozeni, promin. tuctovy hdm menic je lepsi.
Avatar - AUDIRS6
6. 9. 2016 19:53
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Tak vyskusaj nieco "mokre a pozdlzne" montovane ! >:D ;-) ( A4, A5, A6, A7, Q5 ) ;-)
Alebo ak chces aj priecne, tu novu 7°DSG co ma Passat najdes aj v RS3.
Vyskusaj v nej, predpokladam, ze nadavat nebudes ani tam. Aj ked si viem predstavit ( vyskusane ) ze vsetky mozne vnemy z auta prehlusi JEDEN - MOTOOOOR ! >:D :yes:
Ale ak by si na nej najazdil o cosi viac, nez len testovacku okolo showroomu, mal by si moznost prist aj na to, ze je fakt slusne zakomponovana do auta ako celku a svoju robotu si robi dobre. ;-)
6. 9. 2016 20:15
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
ale no tak, ja jsem s dsg najezdil nekolik tisic! kilometru, takze bych me moc nepodcenoval ;-). podelnou montaz z audiny neznam. ted bude mit nekdy okolo vanoc novy povoz sef - a4 s 2,0tdi 140kW dsg. uz s nim mam domluvenou zapujcku, kvuli tomu dsg.

a jedna hadanka na dobrou noc: proc si myslis, ze ty skutecne komfortni vozy (a to neni a6, promin ;-) ) z premie maji vsechny hdm? ;-)
Avatar - AUDIRS6
6. 9. 2016 20:28
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Zeby preto, ze tie fakt "poriadne" vozy mali aj poriadne motory, ktore maju viac ako 550 ( po FL A6 580 ) Nm, ktore tato DL501 bola schopna a ochotna prenasat ? ;-)
A zeby preto, ze je to nejako tak trosku dobrym zvykom mat HDM automat v luxusklase ? ;-)
Ucinnost ZF 8HP a DL 501 je cca +/- skoro rovnaka, takze o spotrebu ( a nejake tie CO2 gramy ) tam asi fakt nepojde v prvom rade.
Este nejaka otazka za 100 ? >:D ;-)
6. 9. 2016 20:34
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
hehe, to neni dobry zvyk, to je tim ze jednak ten hdm umi prenaset vyssi momenty (jak spravne pises) a take tim, ze je to vyrazne komfortnejsi zarizeni, ty zvyku jeden ;-).

jinak mas sz ;-)
Avatar - AUDIRS6
6. 9. 2016 20:43
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
no joooo... >:D SZ precitana..., ved ja sa ozvem... ;-)
6. 9. 2016 20:46
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
jj, budu se tesit :-)
6. 9. 2016 19:37
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Karle, zrovinka od tebe bych ocekaval trochu vetsi miru chapani psaneho textu. psal jsem, ze jsem mel tu cest zejmena se suchymi, nikoliv pouze se suchymi. mokra spojka ma lepsi predpoklady pro jemnejsi rozjezdy a prenos vetsich sil, ale principialni potize tam jsou totzne. jezdil jsem dsg do dnesniho dne v peti ruznych vozech. jedno bylo mokre. a vim tedy velice dobre o cem mluvim.

O problemu "v principu" mluvi zejmena clanek samotny a ten je dan tim robotizovanym ovladanim trecich spojek. tedy v tomto principu ma dsg od vw mnoho spolecneho s robotizovanymi prevodovkami. jake skrine jsou pouzity v audi a6 nebo v porsche nevim.

a dale - a na tom musim trvat - pouze vlmi necitlivy ridic nepozna rozdil mezi hdm a popisovanymi dsg od vw (at uz suche nebo mokre v pripade tiguanu ci cc).
Avatar - _Karel_
6. 9. 2016 19:56
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Já netvrdím, že není poznat rozdíl mezi HDM a DSG.
Moje (mokré) DSG má najeto 190tkm, a za 11tkm kdy s ní jezdím já necukla, rozjíždí se plynule, nenapadá mě, co jí vytknout. A věř, že bych klidně vytkl. Většinou sice jezdím klidně, ale každé ráno vyjíždím na dost frekventovanou hlavní a musím vystartovat rychle, několikrát denně předjíždím s kickdownem, a zkrátka netuším, o jakém cukání tu mluvíte. To samé parkování či popojíždění v koloně.
Možná, kdybych se svezl s nejnovější ZF, řekl bych si "ještě lepší", a možná bych reálný rozdíl nepoznal (ve smyslu netrápil by mě).
6. 9. 2016 20:31
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
na ten creep jsou nejhorsi popojizdejici kolony. to, co me sejri na manualu - ***s se na jednicku casto s castecnym prokluzem spojky, kdyz uz ji sepnes zase musis hned seslapnout, apod. je v principu disciplina, kterou ty roboticky ovladane treci spojky (jedno jestli mokre nebo suche) zvladaji stejne blbe. tam poznas kouzlo hdm menice (komfort). jeste navic kus technika uvnitr me duse vi, ze v tomto rezimu tu spojku proste trapis, zatimco hdm je na tuto cinnost staveny a je mu to jedno. pak tam jsou ty nestejne prodlevy pri razeni kdyz z jakehokoliv duvodu selze predikce - tohle je principialni vlastnost dvojspojkove prevodovky a na sportovani to opravdu vhodne neni. ta spatna predikce se da eliminovat treba tim, ze znas profil trate (treba auta jedouci 50x ten samy okruh radi porad stejne), ale kdyz jsem stim krosil lesni usek ve spanelskych pyrenejich (mimochodem nadherna silnice, uplne liduprazdna), tak to v pripade selhani te predikce nebylo dobre.

pri normalnim klidne jezdeni po silnici rozdily prakticky nepozorujes, vyhoda rychleho razeni dvojspojky je ti k nicemu a uspora paliva v dobe, kdy vsechny hdm maji elektromagnetickou premostovaci spojku, je takrka nulova.

na rozjezdy si asi clovek zvykne, moje zkusenost se vsemi dosud jezdenymi dsg je takova, ze reakce na seslapnuty pedal plynu (rozjezd) prichazi se znacnym zpozdenim (sekunda, dve).
Avatar - _Karel_
6. 9. 2016 20:50
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Se zpožděním se mi rozjížděl multitronic, tady ten problém nemám.
Asi se budu muset projet v něčem se ZF, vůbec jsem zvědavej na 5-er.
Jinak- pokud by ta predikce byla tak mizerná, proč by to dávali do Porsche?
Já jsem po čtení kritiky na DSG neočekával nic moc, a opravdu jsem mile překvapen - ale bavím se o běžné jízdě, ne nutně klobouk, ale ani ne závod.

No, uvidíme, jestli tvoje výhrady zůstanou i po vyzkoušení šéfovy nové káry. Pokud ano, pak jsem asi mimořádně nenáročný řidič.
6. 9. 2016 20:52
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
no, ja bych spis rekl, ze jsem v urcitych oblastech mimoradne narocny ;-).
6. 9. 2016 12:36
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Já mám zkušenosti dobré i špatné. Začnu tím špatným, v práci jsme měli dvojkovou octu 1,6 TDi s tuším 7mi rychlostním (?) DSG a to bylo vážně strašné, couvnout si podélně na parkovací místo mírně do kopečka vůbec nešlo, po krátkém stání nastal asi metrový skok. Nic příjemného. Na obranu auta nutno dodat, že většinu z těch 80 tis. km najelo po městě a jezdil s tím kde kdo. Druhá zkušenost je pak dvojkový superb, 2.0 TDi a DSG docela v klidu, někdy se mi sice zdálo, že motor zbytečně podtáčí, ale to je asi tak vše. No ale nejvíc se mi pak stejně líbil benzínový outback s variátorem (a tedy hdm měničem) :-)
Avatar - Uživatel_5340709
6. 9. 2016 12:46
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Pravda, aby tu nebyla jen kritika, tak řazení st. 5-6, nebo 5-6-7 probíhá naopak velmi hladce, podřazování s meziplyny velmi pěkně, běžná jízda ve městě v poloze D probíhá také velmi dobře a když si mimo město dáš manuální režim a "držíš" si otáčky sám, popř. podřažuješ kdy potřebuješ, je to celkem svižná jízda. Problém je, že DSG u běžných modelů nepodrží vytočené rychlosti pod nebo u červeného pole a řadí stejně za tebe. Jinak celkem ok.
6. 9. 2016 13:09
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Potvrzuju, že nejlépe se mi s tím jezdilo, když jsem si řadil sám. Resp. pokud jsem tak nějak poklidně plynul krajinou, stačil režim D, jakmile jsem se přiblížil k autu, které jsem chtěl např. za zatáčkou zdolat, šel jsem do manuálu. ten jsem preferoval i při jízdě městem (časté řazení). Režim S mi přišel úplně nanic a mimo zmiňovaného creepu (potvrzuju, že nejhorší je oblast, kdy se potřebuješ ***t nepatrně rychleji než se to courá, přičemž na plně zařazený kvalt to není) mi pak vadily ještě hloupé rozjezdy a zcela stupidně naprogramovaný kick down - když jsem pedál prošlápl přes kick down (obvykle omylem), tak mi pak ta skříň třeba dvě vteřiny řadila a vykouzlila mi tam třeba trojku vytočenou přes 5000 otáček (TSI 1,2, 66kW). Vzhledem k maximu výkonu ve 4500 to bylo naprosto nesmyslné řazení, od cca 6000 je tam pak červené pole a hned to řadí zase o kvalt nahoru. Tohle je o nesmyslném naprogramování a jakkoliv si myslím, že třeba i v manuálním režimu je OK, že mi při zrychlování v červeném poli motor přeřadí nahoru, tak mi přijde naprosto špatné, že mi začne řadit při prošlápnutí přes kick down. Ještě při sportovní jízdě v manuálním režimu značně vadily nestejné prodlevy mezi povelem k řazení (pákou) a vlastním přeřazením. Myslím, že to má dost společného s tou dvojicí spojek. Když to převodovka "odhadla" správně, kam budu řadit, bylo to OK. Jakmile to odhadnuté neměla, trvalo to úplně jinak dlouho a to je při sportovní jízdě chybný stav. Mnohem lépe se pak sá "sportovat" s obyčejným HDM, který sice obvykle řadí pomaleji, ale vždy s konstatními dobami řazení.

Suma sumárum, pro mě DSG není dobrým řešením, v mém případě kombinuje nectnosti manuálů (creep) i automatů (adaptace na jízdní podmínky pouze z polohy plynového pedálu je pro mě naprosto nedostatečná)
Avatar - Uživatel_5340709
6. 9. 2016 13:19
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
A tak DSG plní svoji funkci tak na cca. 70% všech jízdních režimů, pro jejichž část byl zkonstruován - řízení úplným analfabetem, řízení ženou ;-) , jízda na dovolenou, jízda z bodu A do bodu B, jízdy služebním vozidlem, ...... atd. . Zde plní svoji funkci na 100%, pokud seš fanda, chceš využít výkon motoru bezezbytku, řadit včas a přesně, nepůjdeš pro DSG.
6. 9. 2016 13:36
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
To potvrzuju a souhlasím, jen ještě dodávám, že DSG je hlavně levná alternativa ke klasickému automatu a spíše mě zaráží, že nejvýkonnější Passaty, Tiguany, Sharanny se dnes pojí téměř výhradně s nějakou tou DSG srágorou (manuál v nabídce není), která do určité míry zabíjí ty špičkové parametry těch motorizací.
7. 9. 2016 09:43
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Já jenom musím reagovat na ten "kick down". V překladu to znamená něco jako "skopnutí" a přesně to to má dělat. Podřadit do otáček s nejvyšším výkonem.
Pak si stěžuješ, že podřadí na 5000, když max. výkon je ve 4500. Ale je potřeba si uvědomit, že převodovka v tu chvíli nemá po ruce žádný kvalt, kde by těch 4500 bylo. Má na výběr mezi třeba tou trojkou na 5000 a čtyřkou na třeba 4000. A protože provozuješ kick down, převodovka předpokládá, že chceš maximální výkon a ten je v 5000 větší, než ve 4000. A i když by byl ve 4000 o něco větší, tak ty 4000 budou na vyšší kvalt (!) a tedy výkon reálně přenesený na kola by byl pořád menší.

To platí u všech převodovek, i manuálních, nevím proč si na to lidi stěžují speciálně u automatů :-)
7. 9. 2016 19:40
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
no, u tohoto konkretniho motoru pochybuju, ze je vykon v 5000 vyssi nez ve 4000 (mozne to je), ale hlavni problem je, ze ja potrebuju predjet a z 5000 na 6000 dokazu navysit rychlost jen o jednu petinu a uz mi tam ten vykon pada dolu, zatimco od tech 4000 mam jeste nejakych 2000 otacek k dispozici a nejakou gradaci vykonu pred sebou. ale to by sis musel zkusit, ja jsem si v tom manualu pripravil kvalt, jaky jsem potreboval. pripravenej v prevodovce byl samozrejme kvalt tezsi, protoze lechtas plyn na relativne vysokych otackach a cekas az se ti uvolni protismer, abys mu pritopil. pak mu pritopis omylem az za kick down a ten vul misto aby vystrelil, tak nekolik vterin radi a posle ti motor do nesmyslnych otacek. no a to je cele.
Avatar - _Karel_
7. 9. 2016 20:11
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Dnes jsem (po včerejší výměně názorů) víc pozoroval a zkoušel- a u mě se žádné "předchystávání" kvaltů a pak čekání na podřazování nekoná.
Vyjížím z obce, mám třeba 60, pomalu-mírně zrychluji, mám tam 5-ku a režím efficienty (úsporný!!, tedy nejlínější režim). Tedy mám tam 5.st, auto by se mělo chystat na 6.st., ale po kickdownu během desetin vteřiny okamžitě za 3 a vpřed, bez nějaké kritizovatelné prodlevy.
Pro mě tedy výsledek- asi nejsou všechny DSG laděny zdaleka stejně.

Edit: nechápu, proč ti vadí, že motor podřadí na 5000, když odřazení o kvalt dolů je pak bleskurychlé, to tě snad nemůže zdržovat?
7. 9. 2016 20:36
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
hele, vyzkousim u sefa az bude mit tu audinu... ted s nim zrovna sedim na veceri v rumunsku ;-) a je tu srandy kopec... nicmene nejvetsi potiz u toho razeni jsou ty dve vteriny nez podradi, pricemz uz to auto mohlo davno zrychlovat. a tech 5000+ je na charakteristiku toho motoru rakt nesmyslnych. ale to musis vyzkouset, abys vedel, o cem mluvim - a je to vec blbeho naprogramovani :-) levneho dsg pro polo...
Avatar - _Karel_
7. 9. 2016 20:44
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Tak hlavně k večeři zakousněte pro jistotu i nějaký česnek ;-)
7. 9. 2016 22:04
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
no ty brdo, byli jsme v jugoslavske restauraci - tolik cerstve cibule uz jsem dlouho nesnedl. na upiry to asi vliv mit nebude, ale chudaci rumunsti kolegove zitra na jednani... snad to prezijou ;-)
7. 9. 2016 09:19
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Variátor Subaru není klasický hdm.....
7. 9. 2016 12:28
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Samo sebou, že variátor není hdm, ale každý variátor (i ten u subaru) má hdm. Nebo jak asi myslíš, že je hnací moment z variátoru přenášen dál na kola?
6. 9. 2016 16:06
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Musím se připojit ke kritikům. DSG jsem si koupil ke Golfu s velkým očekáváním ale realita bylo naprostý zklamání. Problémy popsané již v předchozích příspěvcích mají navíc tendenci se výrazně zhoršovat vzhledem k nájezdu. Prvních 60 tis jakž takž, pak už horší a horší po 100 tis katastrofa. Pojíždění v koloně utrpení a Golf šel pryč. Moje zkušenost srovnání DSG vs 6ti stupeň s hydrodynamickým měničem od Aisin u Opel Insignia a 8 mi stupněm od ZF v BMW které mám teď prostě DSG prohrává absolutně na celé čáře.... Jak to má vyřešený Porsche s PDK teda fakt nevím ale já už DSG nechci ani zadarmo....
A o tom že se nejedná jenom o izolovaný problém svědčí problémy a zásahy čínské vlády u VW týkající se právě DSG a reklamací. Byla myslím zprávička o tom i tady před několika lety.
7. 9. 2016 12:36
Re: Nevím, proč z toho vyjímají dvojspojkové převodovky alá
Mně se taky chování DSG moc nelíbí. Když je auto nové, celkem to jde. Ale ojeté trpí neduhy, které jsou popisovány v článku. Mnohem lépe se mi jezdilo třeba v Mazdě 6 s hdm, ale nemám dlouhodobé zkušenosti, abych je tu mohl prezentovat. Komfort jízdy a řazení byl ovšem skvělý, i při podélném parkování do kopce.
6. 9. 2016 09:58
lopatou na komára
pokiaľ ide o robotizované (sekvenčné automaty), tak ich plynulosť radenia je ok vzhľadom na cenu a techniku. Problém je iba v tom, že každý (ku podivu aj profíci) hodnotia plynulosť radenia podľa prepáčte - tupého - šlapania na plyn. Keď sa len stojí na plyne, potom trhá (šak je to automat, né?), ale keď sa s ním pracuje primerane, s povolením plynu, medziplynom, tak sa dá dosiahnuť plynulé radenie bez trhania. Ručnou brzdou tiež nikto nebrzdí za jazdy, aj keď je to brzda, používa sa primerane. Ja na smarte preraďujem v automate plynulo aj keď si v každom teste prečítam, že šklbe. Jasné, dnešné automaty idú hladko bez pomoci, ale bavíme sa o lacnej verzii automatu staršieho dáta.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - KANKUNEN
6. 9. 2016 10:39
Re: lopatou na komára
Závěr teda je, že uřídit robota bez škubání je nakonec těžší než manuál.
6. 9. 2016 11:30
Re: lopatou na komára
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
:yes: :yes: :yes:
To mi připomíná jak někdo psal, že Wankel v RX-8 je super spolehlivý motor, ale musíš dodržovat následující: a potom byl výčet asi tak na půl stránky:)
Avatar - Uživatel_5340709
6. 9. 2016 11:32
Re: lopatou na komára
Wankel v RX8 je motor který potěší, a když ho nechceš hned "voddělat", tak je lepší dodržovat celý ten výčet. :-)
6. 9. 2016 11:54
Re: lopatou na komára
tak kratšie: pred preradením (počuješ) trochu povoľ plyn a po preradení pridávaj.

Nie som píár manažér výrobcu prevodoviek, sú mi voľné, ale trochu povoliť plyn určite nie je náročné ako makačka s klackom a spojkou (ktorú mám radšej). Za 10 rokov bez problémov, potom trochu problém pri predadení z 1 na 2, ale mám pocit, že to už narazilo na životnosť celého auta (150 tis. odišiel motor a začali problémy s prevodovkou).
6. 9. 2016 12:43
Re: lopatou na komára
Ano, povolit plyn určitě není náročné, ale je to věc na úkor komfortu, kterou má automat přinést. Koukni na to taky z této stránky. A vnášet do tohoto příměr s provozní a parkovací brzdou, co jsi tím chtěl jako říct?
6. 9. 2016 12:45
Re: lopatou na komára
... A jak chceš u automatu povolit plyn před řazením, když nevíš, kdy bude řadit? >:-[] ... Páč když už "počuješ" znamená to, že už to řadí :-)
Avatar - 1975ak
6. 9. 2016 13:00
Re: lopatou na komára
Každý kdo není dřevo časem najde na otáčkoměru hranici kdy to řadí,,, tj u Fiorina je to cca 2000 ot na rovině, 2500 ot do kopce. Pokud jedu do prudšího kopce, tak si dám manuál a automat se drží dokud nepřeřadím, tj dobré do prudších kopců, tažení přívěsu atd.
6. 9. 2016 13:51
Re: lopatou na komára
ja tú prevodovku neobhajujem, ale je to staršia lacnejšia konštrukcia, tak to beriem s rezervou. Komfortné je to stále v porovnaní s maníkom, žiadna spojka, žiadne cviky súladu spojky a plynu, stačí jemne povoliť plyn, on si preradí a fičí - pre ženy super. Jasné, že dnešné automaty sú lepšie a komfortnejšie, s tým súhlasím. S tou ručkou som chcel povedať, že nie každá brzda sa hodí na každý účel, ale keď ich využívaš ako treba, sú super a to isté platí aj o automatoch, nie každý je stavaný na total komfort, ale tento robotizovaný vie byť tiež bez trhania, ak mu pomôžeš, toť vsjo. Možno má niekto takýto robotizovaný a žere ho, že to trhá, tak mu radím, že nemusí, ak vie ako nato.
6. 9. 2016 13:55
Re: lopatou na komára
prečo by si nevedel kedy bude radiť, si ženská s dvojdňovým vodičákom? To počuješ, že už má otáčky na preradenie, ale neradí, lebo stojíš na plyne a bojí sa radiť. Vtedy mu povolíš plyn a preradí. No problem. Automat skrotený.
6. 9. 2016 10:43
Re: Yaris Re: lopatou na komára
Měli jsem Toyotu Yaris s robotizovanou převodovkou. Ta škubala jen při parkování, přesně jak popisuje článek. Bylo to dost nepříjemné. Po cca 100 tis. km už blbě řadila a ani servis Toyota a ani jiný servis nepřišel na to proč. Ještě ze mě dělali *, že to je normální. Pak cestou ze servisu shořela spojka. K žádným odobrníkům jsem pak už nejezdil a spojku vyměnil kamarád. Sám byl přčekvapený, že autorizovaný servis s počítačem nepozná, že smrdí spojka. Jinak Yaris je super auto, nevím, proč je tak opomíjené. Možná ta cena, stál nás přes 350 tis.
6. 9. 2016 11:46
Osobní zkušenost
Nic není strašnějšího, než R-Tronic v R8.
Kdo to má a je spokojenej, je neuvěřitelnej.
Supersport s řazením na úrovni VW Upu, kterej řadí v nejnevhodnější chvíli, než přeřadí zabrzdí motorem a pak máš čas na kafe a, než tam dostane ten kvalt, kterej už stejně nepotřebuje.
Nejstrašnější je, že je toho většina.
Od 2012 STronic je OK.
Největší palba je manuál s V10. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - .StenLi.
6. 9. 2016 16:01
Najlepsia je Planetova
Hydrodynamicka ma malu ucinnost, manual je otrava, robotizovana a DSG skackaju.. planetova z HSD (nechapem ten debilny nazov e-CVT ked CVT maju otrasnu povest a maju uplne rozdielnu konstrukciu) je idealna. Uplne plynula, efiktivna a vdaka (obcas) nemennym otackam sa usporia velke peniaze na motoroch a vsetkych drahych a kazivych varibilnych castiach ktorymi chcu dosiahnut pruznost a tah/vykon v sirokom spektre otacok.. a pritom je ovela lahsie a lacnejsie optimalilzovat motor na jedny otacky v ktorych uplne exceluj - ma najvyssiu efektivitu.. a potom este jedny otacky v ktorych ma najvyssi vykon - na predbiehanie.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
6. 9. 2016 21:23
Jo. Prostě buď šaltpáku, nebo automat.
tydle robotický kočkopsy fakt ne. Se Selespeedem v AR156 jsme si užili ;-\ :no: Když v Googlu zadám Selespeed, rovnou to k tomu přidává do vyhledávání slovo "problémy". Taky proč asi. 8-s
Rozbalit vlákno
1
12. 9. 2016 20:39
Re: Jo. Prostě buď šaltpáku, nebo automat.
Důvod, proč to v googlu vyjede je ten, že nikdo na netu nehledá slovní spojení "Selespeed je super". Já za sebe můžu říct, že jsem měl AR 147 Selespeed, něž mi ji nabourali, tak měla najeto asi 195 tis. km a bylo to super :-) Jediný problém bylo jedno čidlo na převodovce, které jsem si zdiagnostikoval sám (složité asi jako čidlo zpátečky). Byla to návyková převodovka, doteď hledám na volantu pádla. S pomalým rozjezdem jsem neměl problém, jenom je třeba trochu větší cit v pravé noze, ale ten má každý, kdo se s manuálem nerozjíždí z 4000 otáček. Dala se trochu zmást, protože byla pomalá, ale díky meziplynu motoru, který jednotka krásně trefovala, zabírala pěkně plynule. Na 15 let starý systém pracoval opravdu dobře.
6. 9. 2016 22:26
dsg
Já jsem tedy s funkci 6 stupnovym dsg spokojený, cukání neexistuje, pomalá jízda zcela bez problémů, řazení ok vzhledem k účelu auta - supII 125kw diesel. bohužel ale jak tu někdo zmiňoval, škoda D režim programuje na podtaceni motoru, S pak zase ve městě drží otáčky zbytečně vysoko.
Rozbalit vlákno
0
7. 9. 2016 10:28
powershift
u mna tiez spokojnost s powershiftom vo fieste. Pomala jizda s pustenim brdzy , kolony a cuvanie rovnako. mam to spojene s 1.0 ecoboost a tiez obcas drzi automat otacky na 1500 tak len tuknem na tlacitko a dam tam nizsi stupen..
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2022 21:27
Automatická převodovka
Já teda nevím jak vy, ale já na automat nedám dopustit. Dlouhá léta jsem si myslel, že manuál je nejlepší, ale jak jsem přešel na automat, tak už nic jiného nechci. Jen teda teď nedávno jsem s ním měl trochu problém. Nějak se rozbila řídící jednotka převodovky. Naštěstí sehnat novou nebylo těžké ani drahé. Objednával jsem ji odtud: https://www.autodilyvojkov.cz/…spojka-a-poloosy
Rozbalit vlákno
0