Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda zlevňuje o desítky tisíc modely Fabia, Roomster, Octavia i Superb

255 komentářů

King of rain
Tak a jsme zvědav co se bude bude na škodárnách teď kritizovat, když cena už je OK. 😉
Avatar - T613
T613
design?
webpaja
Mel jsi s FF jeste pockat, timhle se vyrazne pohne i svet bazaru. btw jak jezdi?
Avatar - T613
T613
jezdí skvěle.. plasty chutnají po cibuli, a jsou tvrdé jako beton >😁
Avatar - Pierro
Pierro
zeptej se jednoho nejmenovaného mladého e😜erta ze slovače, ten ti to vysvětlí... >😒] jinak souhlas, jasným důvodem ke kritice škodovek je jejich design... :-!
Protoze tu jeste neni tak ti to vysvetlim ja 😉, Mekke plasty, motor roku a DSG. :no: . BTW: Koukal jsem ze ten vul co vykrikuje Preco je zase zpet :no: :no: :no:
Avatar - Pierro
Pierro
jen ho nepřivolávej!! včera tu votravoval, taky jsem si všim co zas vyplodil za hluboké a hlavně moudré myšlenky... >😒]
webpaja
...uz jsi se objednal na servis u Seatu? >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
nevíš o čem mluvíš pako. Víš kolik já teď ušetřim na hodině práce v servisu?? mysli kámo, mysli... 😉 >😒]
webpaja
>😒] :yes: . Ja bych potreboval taky aby Kia vyrabela remake vrtule. Jsou to ukrutne haluze. Ted jsem na ne vyzral, nabizeli gumy skoro za 6k a ja koupil tz same "kontiky" za 4,4k.
Avatar - Pierro
Pierro
gratulejšn ty jeden kontíku. já obouvám Nokiany když je chólodno.. 😉
webpaja
Mam je poprve, letni uz jsem mel jako sliky (ale pouze na jedne strane). Pristi stredu garancka, tak jsem zvedav jak bude rozhozena geometrie, pravda je, ze se ridi porad super. Jinak predtim jsem jezdil Micheliny a GoodYeary a zabozrouti byli podstatne lepsi.
Avatar - Pierro
Pierro
co ty vlastně sedláš?? 320d v kombasu?
Prave mi volala matka ze v Opicich snezi 😉 . Asi budu muset prezout ;-\
webpaja
Majitel pneuservisu zrovna v pondeli rikal, ze se to jeste nerozjelo, ale jakmile poprve nasnezi, tak se zase pojede 24h nonstop. Inu rehole 😉
Avatar - Pierro
Pierro
no asi bych měl taky přezout... jestli sněžilo v opicích kerkonoše na tom budou podobně... 😐
Avatar - T613
T613
Ostrava ráno sníh s deštěm
Jen pockej az to dojde do Praglu- to zas bude kalamita a Pjero nedorazi 3 dny do prace- jak bude Praha paralyzovana 😉
Avatar - T613
T613
Ladovská zima >😒] :yes:
webpaja
Kde??? Jel jsem z podhuri a nic. Ze jsi si zase prepudroval nos! >😒]
Avatar - T613
T613
v porubě o šesté. taky jsem na to čučel jako puk. Asi budu muset schovat letní oblečení
webpaja
Aha, tak ono to jezdi na plasty...no potez panbuh! >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
pájo a co nová sedma s vrtulí?? líbila se?
webpaja
Jeste 3 tydny 😉 . Bohuzel se muze jen libit, ja jsem kombikar 😄 . Zatim na ni vsichni peji chvalu (750i), tak uvidime.
Avatar - Pierro
Pierro
jak to že tři dny?? já mám info že premiera je ofiko až 13. listopadu... no už se těším na hostesky a raut.. 😉
webpaja
Tydny, ty dne. A nebudu na premiere, ale az po ni na predvadecku. Od prosince uz bude ve firemnim parku.
Avatar - Pierro
Pierro
opět gratulejšn. já musím být na premiéře mezi prvními abych se alespoň trochu svez a domluvil i další termín na pořádné svezení. teprve pak se pude chlastat a obtěžovat hostesky. 😉
webpaja
Poradne svezeni na hostesce... Souhlas >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
mám rád vyprsený chytrý bloncky v minisukních... 😉
Chvalim :yes:
Avatar - Pierro
Pierro
ponejlépe co choděj navostro... 😉 >😒]
Takze doufam ze na tuhle akci jdes se zenou aby jsi byl pod kontrolou a neprovedl neco ceho by jsi pak litoval 😉 .
Avatar - Pierro
Pierro
No bohužel asi ano... 😒 Sama projevila zájem se svézt(!) s novou sedmou a prý že bude dobré vytáhnout nový kostým a kozačky... ach jo. 😒
A nenaznacila ze by k tomu kostymku potrebovala novou kabelku nebo aspon pasek 😉 . Jestli ne tak mas doma svetici co nezna pojem marnivost ( coz je divne protoze se zajima o novou 7) . S moji jsme takhle zase byly na prezentaci hodinek a sperku Chopard - rozhodne jsem ji do toho tehdy nenutil ( a ji prece na snobske akce nikdo nedostane) ale stejne ji jeji ucast stala nejdriv kabalku a pak mne privesek s uhlikem ;-\
Avatar - Pierro
Pierro
Nestraš, na kabelky a boty je ona úchylná. Když už jsme u těch šperků tak asi dojde na nové naušnice... 😐
Nevim jestli delas dobre brat jednu z prvnich vyrobenych ;-\
webpaja
Ja ne. To jen nejvyssi...
Avatar - T613
T613
a není to snad to nejdůležitější v autě? >😁
Avatar - Pierro
Pierro
nejen v autě.... >😒]
webpaja
Co pritulka, taky pouziva na vsechno jen plast? >😁
:yes:
Avatar - T613
T613
plast je základ.. a když sme u té přítulky.. že pozdravuju tvojí ženu >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
>😒] >😒] já taky 😉
webpaja
Tezko ji to vyridim, uz 3 mesice lezi na karantene na koznim, jesteze jsem s ni posledni 2 roky nic nemel, good luck guys 😉
To neni extra povedeny vtip :no:
webpaja
To nahore taky ne 😉
Avatar - T613
T613
>😒]
Avatar - T613
T613
chudák Pierro >😁
Avatar - Pierro
Pierro
ste nechutný... 8-s
Johnn
Od teď to budou pro změnu zase auta jen pro socky,co není drahé není in. >😒]
Na kritiku všeho se vždy a všeho dají najít argumenty.
_Teddy_
No chcelo by to dve veci😒br /> 1. vyhodit tu takzvanu "vybavu" classic
2. znizit cenu u ostatnych stupnov vybavy
Avatar - Pierro
Pierro
Teddy moc bys mlsal. Když vyhodí classika v čem budou jezdit drožkaři??
Ti co maji turbotaxametry v SupII 😉
Avatar - Pierro
Pierro
Exeo na tebe... 😉
Jo v tech budou jezdit ti bez Turb 😉
webpaja
Classic uz dostalo alespon zakladni vybavu hodnou auta nizsi stredni.
Avatar - Pierro
Pierro
na stodvaciášek to stejně nemá :-!
A2
Přesně tak, základní výbava už trochu vypadá jako výbava, tj. zrcátka+okna v el.+centrál, nevim, neviděl jsem palubní pc, a chybí radio, ale je to určitý pokrok oproti švihadlům na oknech a mechanickým zrcátkům i menší GP má lepší zákl.výbavu.
Avatar - Pierro
Pierro
Čoveče rádia jsou vůbec neduhem škodovek. Jestli se nepletu tak ani vrcholné výbavy ve standardu rádia nemají. Nevím teda jak v Laurin-Klementech, tam snad jo...
A2
Jo, v eleganci Octavii to rádio máme, ale v nižších asi fakt neni. Ale je jen obyč., v nejvyšší bych už čekal spíš navigaci.
Avatar - radhro
radhro
a pak že to nejde , měl jsem pár měsíců počkat >😁
Nedočkavosť ťa prinútila k obchodu storočia namiesto obchodu tisícročia? 😄
Tvuj humor je naprosto brutalni :yes: . Totalne jsi mne odrovnal >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
mě taky.... >😒]
Avatar - radhro
radhro
tak tak
hyrysysy
Postupně zlevněj i ostatní stupně výbavy. Nemá cenu spěchat, Škodárna musí zlevnit.
ZocelenyDrapalik
Myslim, ze ty zastupy, ktere tu pred nedavnem obhajovaly nakup predrazenych Skodovek tim, ze "je to cenovy drzak" a i kdyz je draha, tak posleze prodaji ojetinu zase draho, budou na prasky. Strategie selhala. Navic jak Skode klesa trzni podil, znamena to, ze nemalo Skodovkaru prechazi k jine znacce a bazary se postupne zaplni ojetymi Skodovkami. No bude jeste veselo.

Skoda ze Skode chybi odvaha. Je to dva mesice? kdy Skoda provedla prvni snizeni cen a ted znovu. A dovolim si tvrdit, ze zanedlouho bude muset znovu. Kdyby meli mistni manazeri odvahu a provedli snizeni najednou o vetsi castku, mohly diky "sokovemu efektu" strhnout nakupni vlnu. Postupne snizovani o 10-20 tisic nikoho nestrhne a efekt nizsich cen vysumi doztracena. Skodovce se podarilo svou cenovou politikou nastvat a ztratit mnoho byvalych uzivatelu. Donutila tradicni skodovkare poznat, ze i s jinou znackou mohou existovat a ztratila u nich solidni jmeno. Nastartovala tak trend odlivu zakazniku k jinym znackam. Trend, ktery bude obtizne zvratit zpet a postupne malo odvazne zmeny to nedokazi urcite. Zda se, ze v MB jim hloubka problemu na ceskem trhu stale jeste nedochazi nebo minimalne nemaji odvahu k potrebnym krokum.
A hlavne nemaji hybrid >😒] >😒] >😒]
ZocelenyDrapalik
😄 Tak to si ani netroufnu po Skode chtit. Na to uz jsem rezignoval. A nemusi to byt hned hybrid. Staci, kdyby konecne nahradili stavajici beznadejne zakladni motory novou generaci. No a kdyby to melo treba StopAndGo ci rekuperaci brzdne energie, tak by se snad provalila nebesa. Pravda je, ze kdyby takove auto mely, tak dnes neresi pokles prodeju, ale resi nedostatek vyrobni kapacity. Dnes se tomu zasmejeme. Za rok, dva, az se konecne evropske automobilky vzchopi k tomu neuveritelnemu pokroku a 15 let po Japoncich se k hybridu propracuji, muzeme se o rapidnim narustu prodeju popovidat.
Viditelne jsi mou poznamku nepochopil no nic - treba priste 😉
ZocelenyDrapalik
Viditelne jsi moji poloironii na tvoji ironii nepochopil. Ja vim, ze dnes se mi smeji ale zitra bude to co tvrdim realitou. No nic. Snad se ironici vsech zemi nekdy pochopi.
Avatar - Pierro
Pierro
drápalíku, hlavně to chce klid. Smáli se i jiným géniům a věštcům časů budoucích... >😒]
kuko
Problém bude akorát teď vysvětlit, co se nám tady pár jedinců dlouho dlouho snažilo namluvit - že kvalitní výrobek prostě nemusí jít s cenou dolů, přece za kvalitu si lidi rádi připlatí...
Snad ale bude možnost objednat si třeba novou Oktávku za starou cenu >😁
On se jiste nejaky argument najde 😉
Navtech
Pokud si najedeš na tiskový prohlášení automobilky a k tomu příslušný ekonomický rozvahy, tak ti to bude jasný. Zlevňovat musí každej logicky... Za tu dobu, co Laguna šla s cenou dolu o čtvrt mega, tak za stejnou cenu se prodalo ještě pěknejch pár Oktávek. Všechno jde do sr..ek, nejen auta.
kuko
no vždyť já s tím problém nemám. Já chápu důvody proč jdou s cenou dolů. To někteří jiní tady ne tak docela chápali...
GTI
Nevím tedy jak chápeš svůj ekonomickej život, jak si prostě stojíš u vás v ulici, jestli sháníš v Obi provaz, abys zaškrtil nad ránem sousedce kozu, nebo jestli paseš v garáži Astona a kozy sousedky jsou ti ukradený, každopádně zlevňování škodovek (a aut vůbec) není dobrým signálem. Samozřejmě se nejedná o humanitární pomoc škodovky vašemu okresu, nýbrž dopad ekonomické krize právě i na váš okres. A jestli se mátožně domníváš, že škodovka bude zlevňovat a tvůj šéf přidávat na mzdě, a že si konečně koupíš jednu fábku v základu, tak to aby sis raději shánel ten provaz. Ovšem ne na ty kozy...

Jo... jdeme do tmy, pánové. Neboť jásat, jásat budeš moci až automobilky začnou zase zdražovat. Přeju ti, aby ses toho dožil.
Avatar - Pierro
Pierro
Amen 😉
GTI
:yes:
Navtech
Jdeme do tmy a do velký, jenže někdo si pořád svítí žárovkou do ksichtu a nechápe to. 😒 :yes:
A co bys po lidech chtěl? :-!
Navtech
Nic. Ono jim to snad dojde, až ta žárovka zhasne.
Nedojde, jen budou hledat, koho z toho obviní. :-!
oIoo
No do tmy jdou jenom šílenci co si myslí že růst je věčný, a že existuje "oběd zadarmo". Kdo má dluhy a hypotéku, holt teď trochu utáhne opasek. Ten kdo zodpovědně nerozházel přijmy z dobrých časů teď "nakoupí ve slevě" na cokoliv ukáže. A TAK JE TO SPRÁVNĚ. Podle mě to je světlo na konci tunelu.
GTI
:yes:
:yes: Za ty výborně užitý kozy. 😄
Dobrej text.
GTI
😄 :yes:
Avatar - T613
T613
otázkou je za kolik za to může krize, a za kolik poměrně rychlá ztráta podílu na českém trhu.
Jinak obecně vzato nelze než souhlasit :yes:
Na to by ti snad dokazal jako jediny odpovedet vseved Paroubek- ja myslim ze presna a dolozitelna cisla ti v tuhle chvili nikdo neda- vse budou jen dohady
GTI
:yes:
ZocelenyDrapalik
Ale prdlajs. Splasknuti cenove bubliny je vzdy zdravy proces. I kdyz to vetsinou boli. Tak uz to na trhu chodi. Nemyslis - zaplatis.
oIoo
:yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas. 😉 A za kozy :yes: :yes: >😁
GTI
😄 :yes:
_Teddy_
Bol by to aj celkom dobry postreh, keby si zase neplietol dokopy 2 veci (co ti tentokrat naramne vyhovuje)😒br /> Jedna vec je globalna recesia, a s nou suvisiaci pokles kupnej sily, aj predajov. To je problem, s ktorym sa bude potykat kazdy predajca aut.

Ovsem cena skodoviek na CZ/SK trhu, to je nieco ine. Ta je totiz nadhodnotena, "vdaka" nasmu deformovanemu trhu. Podiel skodovky na predajoch sa este neustalil, a potrva este peknych par rokov, kym prestane klesat. A spolu s tym, ako klesa zaujem o skodovky, musi klesat aj ich cena. A naopak. To ovsem s recesiou nesuvisi, skor s preskupovanim hracov na trhu.

Ono asi kazdemu (vratane teba, GTI) bolo jasne, ze situacia, kedy Octavia combi 1.9 TDI-PD je asi o 200 tisic Kc drahsia, ako rovnako vybaveny Cee'd SW 1.6 CRDi, to sa dlho udrzat neda (pripajam odkaz na velmi pekny porovnavaci test)...
[odkaz]
marianek
Cesky automobilovy trh je stale prilis ovlivnen nasi politicko-socialni historii. Podil Skody na trhu je prilis vysoky. Tato situace je nerealna a neudrzitelna. Trh samotny se pomalu meni k realu, tudiz situaci, kdy podil domaci automobilky na trhu je 20%-25%.
Management Skody si je plne vedom, ze ceny Skody na ceskem trhu jsou nadsazane a automobilka pouze vyuziva (logicky) svoje vysazni postaveni.
Hodnoty vyznavane beznym zakaznikem se zacinaji priblizovat realite okolnich trhu. Az podil Skody klesne na svou konecnou (stabilni) hodnotu, Skoda si nemuze dovolit byt s cenou vys nez je jeji skutecna konkurence. Ceny Skody na okolnich trzich jsou realnejsi a menit se prilis nebudou. Zde je zaroven dukaz, ze toto snizeni cen neni z dusledku mezinarodni financni krize. Jde pouze o nutnou reakci Skody na zravy vyvoj ceskeho automobiloveho trhu.
Avatar - T613
T613
ač nejsem milovníkem Škody, tak mě již z čistě racionálního hlediska, ztráta postavení v ČR a nedejbože snížení celkového objemu prodejů Škody v EU spíše zlobí než cokoliv jiného. Jásat nad tím, že se snižuje objem prodaných vozů domácí automobilky (i když to u Škody teď nehrozí) může jen bloud, který si nevidí na špičku svého nosu.
ZocelenyDrapalik
Pokud je pokles prodeju jediny zpusob, jak primet dominantniho vyrobce na trhu ke zmene chovani, je to zdrave. Varovne signaly, ze v CR ma Skoda nekonkurenceschopne ceny tu jsou jiz dlouho ale automobilka nebyla ochotna reagovat v predstihu. Tak ted resi problem az nasledne.
V tvrde trzni ekonomice s neskutecnou konkurenci mit s nekonkurencnimi cenami 40% podil to neumi jen tak nekdo.
ZocelenyDrapalik
Pokud se nepletu, tak trzni podil Skody je jiz pod 30% a stale klesa. I v tvrde trzni ekonomice jde dosahnout dominantniho podilu za urcitych stastnych podminek zcela normalne a i ho dlouhodobe udrzet. Viz treba Microsoft.
figurka
No, srovnávat Microsoft a Škodu 8-s Microsoftu hodně pomohlo, že prakticky neměl konkurenci a přišel ve správnou domu se správným produktem. Ne dokonalým, ale dá se říct převratným. To se Škodovce nepovedlo, nepovede a ani povést nemůže. Převratné auto, které by naprosto převálcovalo konkurenci ani nejde vyrobit. Mě to pořád přijde jak kdyby občané ČR byli Škodovkou nuceni, pod pohružkou násilí, kupovat jejich vozy a každý, kdo se úbránil a nebo prozřel, musí kázat o tomto zlu. Celé je to o tom, že prostě a jednoduše Škoda přizpůsobuje své ceny trhu a ekonomické situaci ( stejně jako ostatní ).
Avatar - Dinar
Dinar
Drápalík by škodovku "přiměl" ke snížení cen už dávno, jen mít tu moc, jen mít tu moc... ale ona zas přijde, jen se u toho místo červeným hadrem bude mávat fíkovým listem. Pro tyhle úchyly by to chtělo nějaký program, třeba kolonizaci Marsu, tady by byl aspoň chvíli pokoj.
ZocelenyDrapalik
Ta moc se jmenuje trh a pokus dlouhodobe ojebavat jeho ucastniky, tj. zakazniky vede k poklesu prodeju. Ja tu situaci jenom konstatuji.
Avatar - Dinar
Dinar
Slova pokus a dlouhodobě jaksi nejdou dohromady, hlavně ne v tržním prostředí, ty celkově netušíš, co se kolem tebe děje, čekal bych ještě doplnění v tom smyslu, že Škodovce klesají prodeje, protože nemá hybrid. Radši zkus ten Mars.
ZocelenyDrapalik
Cisla vyvoje prodeju v CR a trzniho podilu v CR hovori jasnou reci a i kdyby jsi se postavil na hlavu a zesmesnil oponenty v kazdem prispevku, nic s tim nenadelas.
oIoo
No pokud se bavíme o českém trhu tak ten má k dokonalé konkurenci dost daleko, spíš bych řekl že je dost rigidní. A ta rigidita zákazníků vyšší ceny umožňovala.
Podle mě Škodovka vsadila na špatnou kartu, tzn. jednorázově "stáhnout" zákazníky. Místo toho aby si tu masu vychovala na cyklickou obměnu aut.
A co se týče slova ojeb, když čtu o 50tis. cenovém zvýhodnění, tak koho to asi totálně vytočí? No logicky stávající zákazníky, co si koupili Fábky v první půlce roku.
ZocelenyDrapalik
Jo. To je presne. Jednorazove pridusit nebo dlouhodobe presvedcit o cyklicke vymene. Skoda sklizi plody prvni varianty pro kterou se v minulosti rozhodla. Uz jse se bal, ze jsem tu jediny s podobnym nahledem na vec. Tak ted jsme tu dva 8-s .
oIoo
sice jenom dva, ale to nevadí.
Líbí se mi babský poudačky "O krizi", který rychle vystřídaly pohádky o skvelý silný moudrý EU s největším autotrhem světa, jak porazí amíky na hlavu - a ejhle, Škodovka propouští protože v Americe hispánci nesplácej hypotéky :-!
Avatar - T613
T613
vysoké ceny měla, ale nekonkurence schopné?
ZocelenyDrapalik
Kdyby mela konkurenceschopne, neklesal by jeji trzni podil.
Avatar - Dinar
Dinar
Teď je mít bude (z tvého pohledu) a tržní podíl jí bude klesat dál, rád se s tebou o to vsadím, zelená hlavo. 😉
ZocelenyDrapalik
Ne. Dokud se vyplati dovazet nove Skodovky ze zahranici, a je myslim ze se to stale vyplati, nejsou podminky jeste nastaveny konkurenceschopne a pokles bude dale pokracovat Dockame se i dalsiho snizovani cen behem pristiho roku.
Avatar - Dinar
Dinar
Platí pro tebe to samé, co pro místního pubertálního ňoumu, raději čti než piš. [odkaz]
oIoo
hmm, třeba ten Sup 1.4TSI Comfort je za 19400 Euro takže pořád o 60k levnější i po korekci ceny v ČR, kdo rád neušetří 50k výletem do Německa? A to počítám dnešní kurz 26 za Euro. Je taky jasný že pro malý auto v základu to smysl nemá - přesto to není jak píšou o 30k nevýhodné ale cena je stejná, takže tratíš na ceně dovozu (+-10 12tis.)
V podstete auto kazde znacky se ti vyplati dovezt napr z Nemecka ( vetsi konkurence prodejcu a dovozcu protoze to je vetsi trh) nebo z Danska ( genialni danovy system) - skutecne to neni problem jen Skody
ZocelenyDrapalik
Myslim, ze prodejci Skody, kteri se pred par dny sdruzili a vydali prohlasni, ve kterem rikaji, ze jejich sklady jsou plne, zatimco Skody se dovazeji ze zahranici individualne, by asi nesouhlasili, ze to neni problem Skody.
Problem JEN Skody 😉
Kecy co jsou mimo realitu
Ty vůbec nevíš o čem mluvíš. Nemáš hlubší znalosti.
Povrchnost z toho jen číší.
ZocelenyDrapalik
Copak? Vydeseny prodejce Skody, nebo jsi jen nakoupil cenovy drzak pred tim, nez predrazeny drzak klesl o desitky tisic?
Opět mimo. Nemá cenu dskutovat.
Dute
Co to presne znamena, ze nie si milovnikom Skody? Znamena to, ze kupujes a jazdis Skodovky z cisto racionalneho hladiska?
Pokud vim tak Tatra nema Skodu
Avatar - T613
T613
ještě mám, okupuje mi ji švagrová >😁
Avatar - T613
T613
tím je myšleno, že nejsem zaslepený fanoušek.
Dute
milovnik = zaslepeny fanusik? Mna iba zaujalo ze napriek tomu ze si si sam pravdepodobne nekupil Skodovku ta zlobi zmensenie jej podielu. Podla mna to len znamena, ze coraz viac ludi si rovnako ako Ty kupuju ine znacky, co im zrovna Ty mozes mat len tazko za zle.
Avatar - T613
T613
já i přes koupi vozu s trhem nových vozů nic neudělám, bohužel :😉
Nikomu nemám za zlé, že si koupí vůz jiné značky než Škoda. To rozhodně ne! Jen se podivuji nad mariánkovým myšlením, které opravdu nechápu. Je z dlouhodobého hlediska přinejmenším hloupé.
marianek
CO ti pripada hloupe? To, ze Skode klesa podil na trhu? S cim vlastne tak strasne nesouhlasis?
marianek
Celkeve prodeje Skody v EU neporostou tak jak bychom is prali. Tahounem prodeju je Octavia. Nepovedena FabiaII prilis mnoho novych zakazniku netahne a Superb se i nadale bude prodavat hlavne v Cesku. Nikdo zde nejasa nad poklesem trzniho podilu Skody. Jde jen o vyvoj trhu. Dny, kdy Skoda mela polovinu trhu uz nevratis.
Avatar - T613
T613
prognostiků zde je plno, a z 90% mají z ostudy kabát.
To ze prodeje Skody ted neporostou v Evrope tak rychle nam doslo vsem co umime cist noviny a pouzivame mozek- pravdepodobne neporostou prodeje extramne nikomu ( nevim jestli jsi to zaregistroval na kapesnem ale mame tu takovou mensi krizi ) a cena v ted neni rozhodujici faktor poklesu prodeju
Avatar - T613
T613
:yes:
ZocelenyDrapalik
Treba Kolinska Toyota zvysuje vyrobu o desitky tisic vozu. Mohl bych napsat, ze je to tim, ze uzivatele pozaduji usporne vozy. Ale zase bych byl tercem vysmechu, tech kteri nepochopili, kam vyvoj kraci. Tak mi to ani nestoji za to napsat.
Prodeje porostou určitě Subaru, protože má diesel boxer. :-!
marianek
Skoda zaznamenala nejvetsi pokles prave v CR. Duvodem NENI svetova financni krize. To si muze myslet jen Navtech a jemu podobni.
Svetova tendence automobiloveho trhu je pokles, zde se shodneme. Trh je nasycen nabizenym zbozim. Zde castecne souhlasim s Drapalikem. Automobilky musi nabidnout neco noveho.
Problem je mnohem hlubsi a jeho jadro je na druhe strane Atlantiku. Zde se nebudu zdrzovat vysvetlovanim.
Klidně se zdržuj, možná bys totiž mohl konečně poskytnout něco hodnotného. Takže minimálně já uvítám tyto informace.
Navtech
Je dobře, že ti ležim v žaludku. Neustálé používání mojí osoby totiž nasvědčuje jednomu, že mám o tvojí stupiditě jasno. Každopádně ten "hlubší problém" by si měl, jako samozvaný e😜ert vysypat z rukávu.
Uprimne receno tvuj prispevek nechapu- proc by mel byt podil domaci automobilky na trhu 20-25% ? Nevim proc mel byt zdravy pro cesky trh narust importu - mne v ekonomice ucili ze cim mensi podil importu tim mensi saldo a tim vic penez se zustane tocit v domaci ekonomice
marianek
Trzni podil domaci automobilky je na rozvinutych trzich 20%-25%. Cesky trh se teprve vyviji a driv nebo pozdeji Skoda klesne na normalni hodnoty.
Z jakych trhu to beres? Ktery trh v Evrope se srovnatelny s ceskym automobilovym trhem
marianek
Kazdy, kde figuruje domaci automobilka.
Ani omylem- ber ohledy na ruzne socialne ekonomicke faktory a historii 😉 . Neni jiny evropsky stat ktery by mel pouze jednu domaci automobilku ale zato s neuveritelne dlouhou tradici a historickym podilem na motorizaci zeme 😉 . Nemuzes srovnavat Italii nebo Nemecko s CR
marianek
CR neni zadnym unikatem. Pristup obyvatel vuci domaci automobilce je vsude stejny. Historie a tradice automobilky hraje pramalou roli. Ostatne podobnou situaci s rozdily zaziva Spanelsko a Seat.
Ani omylem Seat neni ve Spanelsku znackou se kterou se identifikuje tak znacky podil obyvatel a ke ktere ma ma tak znacny podil obyvatel svym zpusobem citovy vztah- coz je dane i historii Seatu- coz ti nejlepe vysvetli Pierro - on je na Seaty machr
marianek
Trh se meni, cesky trh take. Se Skodou se identifikuje cim dal tim mensi procento obyvatel. Automobil je spotrebni zbozi a jako takove je na rozvinutych trzich chapano. Diky/kvuli blizke historii jsme nemeli tak siroky vyber a identifikaze se Skodou prisla vicemene nasilne prirozenou cestou. Trh se nemeni ze dne na den a je to prave Skoda, ktera zacina pocitovat zmeny. Proces je to uplne prirozeny a automaticky se stbilizuje na 20%-25%. Samozrejme pokud cena bude adekvatni k situaci.
Prave proto se tato sleva stava zde na ceskem trhu. Situace Skody na evropskych trzich je vicemene stabilni a zadne kroky nejsou vyzadovany.
Avatar - T613
T613
ty si dobře odporuješ. V jiném vlákně křičíš, že zlevnili jen u nás a v druhém toto nepožaduješ >😁
marianek
Ja nikde nekricim ani nic nepozaduju. Nahore jsem to napsal srozumitelne (aspon jsem si to myslel). Skoda zlevnila jen v CR, protoze jen v CR je to nutne. Nezlevnila kvuli krizi, ale kvuli vyvoji na CESKEM AUTOMOBILOVEM TEHU. Na vyvoji absolutne normalnim. Co je na tom tak sloziteho?
Avatar - Pierro
Pierro
mariánku ty seš normální kus prognostika ty jeden kluku ušatá... >😁 >😒]
marianek
Zkus se trochu rozepsat.
Avatar - Pierro
Pierro
Raději se snad ani rozepisovat nebudu. Tahle debata je uplně o ničem a fakt nemám čas tu s tebou řešit problematiku škodovky na trhu. Myslím, že kolegové mne rádi zaskočí, co chlapci??? >😒]
Avatar - T613
T613
Ono není o čem. Mariánek mi připadá jako "sexy mozek" zdejší stránky
Avatar - Pierro
Pierro
>😒] >😒] :yes:
To uz jsi druhy zeptej se Pjera na mou soukromou zpravu :-!
Zkus to nejdříve ty. "Problem je mnohem hlubsi a jeho jadro je na druhe strane Atlantiku. Zde se nebudu zdrzovat vysvetlovanim"
Jsem zvědav.
oIoo
Pro trh a konkurenci je lepší když má co nejvíc subjektů podobnou pozici. Žádny z nich pak nemá možnost trh manipulovat. Co myslím manipulací? Třeba to že dominantní automobilka se domluví s dominantní pojišťovnou a auta s malými motory platí míň protože automobilka má zrovna malé motory. Nebo že automobilka nejde za vládou a neřekne si o dotaci na to či ono, daňové prázdniny, atd. atd.
Navtech
Takový myšlenkový pochody může mít dítě, nebo naprosto oranžový hovado se socialistickym myšlením (nezaměňovat se sociálním), co se baví za záclonou sledováním souseda, jak nemůže nastartovat auto a dělá mu radost problém, nebo starosti bližního. Tvůj vrchol je opravdu jen pubertální slintání o indulóně a touha to někomu "nandat".
marianek
Ze ty sis ji vcera zapomnel koupit a ted si po GTI/Dinarove navsete nemuzes sednout. >😁
A už se jako můžeme smát?
Trapné, trapné, trapné. Kdy konečně dospěješ. Zatím se tu prezentuješ jako naprostý amatér bez hlubších znalostí. Jak psal Dinár. V tvých příspěvcích je mnoho keců, ale nosná informace se limitně blíží nule.
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 To je zas maglajs, nejlepší jsou vždycky ty tvoje závěry, kdy nám amerikuobjevujícím způsobem odhalíš, že jedna a jedna jsou dvě. Tady si přečti, jak to je, a nemusíš se trápit vymýšlením mariánkovských konstrukcí. [odkaz]
Tomu to nevadí, on to píše asi jen pro sebe. Nutno trochu poleštit ego. :-!
marianek
Tvuj link te vystihuje v tom spravnem svetle. Nemas nejmensi tuseni, ze ten clanek je uplny nesmysl.
Priklad😒br /> Skode klesa v Evrope odbyt. - Reakce Skody: Snizeni cen jen v CR.

Kdyz te svrbi na hlave, take se neposkrabes na zadku. To by mohl udelat jen Navtech a jeste se s tim GTimu pochlubi.
Navtech
Nad tvými pubertálními slinty nejde ani kroutit hlavou. Postrádáš při svojí blbosti absolutní soudnost a nepomůže ti ani pád z 30 patra. Vždycky se po svojí nudli vyšplháš nahoru dveřma.

Každopádně jako ekonom jsi podobný těm, co dokážou slíbit porodné až 90 tisíc, nebo žít za peníze "jiných" a to rozhodně dokáže pobavit širokou veřejnost. Jen tak dál.
oIoo
Je zajímavý že máme fandit domácí německé automobilce, asi proto že zaměstnává hodně lidí, kteří by jinak nemohli stávkovat a brali by podporu, což by mě v důsledku stálo peníze. Ale v čem je jiný porodný? Když průměrná hodnota jedince je pro ČR 12 milionů korun? Podle mě to je stejná matematika, a tyhle počty se mi nelíběj.
Avatar - T613
T613
Pokud je mi známo, tak sídlo Škody je stále v ČR. A tudíž zde odvádí poměrně velký balík peněz na daních. Tvá dojemná starost o stávkující lidi v soukromém podniku je dojemná, ale zcela mimo. Bez oné škody by si své porodný dostával o kus menší. Navíc zaměstnanci po vystávkování si vyšších platů ty peníze utratí kde asi.. ve Francii?
oIoo
jasně Škodovka je česká když se to hodí. Ale už před 15ti lety jezdily z Kvasin Pick-upy s logem VW. A O1 business měla pod kapotou Made in Germany. Jako přeber si to jak chceš. Podle mě je Škoda česká když potřebuje zadotovat.
Tak tohle je psycho. Nic neni ceske protoze ve vsem jsou dily odjinud- vlastne skoro vsechno je cinske protoze ve vsem je aspon jedna cinska soucastka
Avatar - T613
T613
>😁 :yes:
oIoo
No vem si z toho co chceš, prostě Škodovka patří VW? VW je podnik kontrolovaný v rozporu se zákony volného trhu spolkovou zemí. Takže když ta rozhodne, že tady všichni dostanou padáka, tak ho dostanou. A když rozhodnou, že si nezasloužíme červenou metlu tak tady prostě nebude. Možná tomu říkáš normální domácí firma, ja ne. Současně tahle firma má čas od času daňový prazdniny, nebo nějakou vyjímku, nebo subvenci, takže to má místo toho, že ji budu fandit. Kdyby ten podnik fungoval tržně, tak by nedělal věci primárně proto aby neuškodil jiným, a na základě toho by teď podle zákona "padajícícho h.ovna" nevyžral to nejlepší z krize, o který se víc mluví než by byla.
Skoda nema a nemela danove prazdniny a o subvenci uz uplne blouznis. Nez neco napises zjisti si fakta
Vypiš sem ty daňový prázdniny konkrétně. Já o žádných taky nevím.
oIoo
No tak je to ještě lepší:
- 2 leté daňové prázdniny,
- úplné odlužení Škodovky před privatizací,
- osvobození dovozu technologií a ND pro Škodovku a současně zdanění konkurence
- čímž vznikl velký tržní podíl ze kterého žijí do dnes.
oIoo
Zdroj😒odkaz]
...
Volkswagen byl v době jednání o podmínkách smlouvy největším evropským výrobcem automobilů. Využil své pozice a síly v jednání s vládou, přičemž si uvědomoval ekonomický a politický význam tohoto projektu pro československou politickou a vládní reprezentaci. Díky slíbeným investicím do společnosti Škoda jako součásti koncernu Volkswagen, poskytla česká vláda německé automobilce takové výhody, které se nevyskytly v žádném jiném případě v průběhu následujícího procesu privatizace. Podle užitých standardních a nestandardních privatizačních metod byly společnosti privatizovány včetně svých závazků a dluhů. V případě akciové společnosti Škoda však byla založena zbytková akciová společnost Škofin se 100% státní majetkovou účastí, která byla zatížena všemi tehdejšími závazky a dluhy a.s. Škoda. Volkswagen byl dále schopen prosadit značnou ochranu československého automobilového trhu, založenou na dovozní přirážce a doplněnou daňovým osvobozením automobilových součástí dovážených ze zahraničí a nakupovaných firmou Škoda. K dvouletým daňovým prázdninám poskytovaným jen některým zahraničním investorům českou vládou, žádal Volkswagen navíc o snížení daně ze zisku v následujících letech na roční maximální výši 40%. Bohužel, tím zdaleka nekončí výčet požadavků předložených vedením firmy Volkswagen české vládě před třemi lety.
...
oIoo
stačí patnáct let zavzpomínat a tržní podíl Škoda Auto je zcela v jiném světle
Deception
Zkus si ten článek přečíst ještě jednou. Je plný domněnek a faktů, které se v dnešním světle jeví zcela opačně. viz. třeba vývoj v Mladé Boleslavi. Tendenčně psaný.
Avatar - T613
T613
a co že se na západním trhu prodávaly pick upy pod logem VW? >😁
oIoo
ne-e ale že si dal někdo záležet aby se z český automobilky stala německá.
Německá kvalita za českou cenu, né česká kvalita za slušnou cenu a tak... Možná to tak nevnímáš.
Peníze pro VW mohly klidně zachránit Tatru když to potřebovala.
Avatar - T613
T613
Tatra se zachránila díky kanadskému Terexu. Nalití peněz ze státu by krach jen oddálilo, protože by se u koryt držely vládou dosazené "americké" struktury, které vycouvaly z východních trhů.
Mimochodem Tatra se prodávala v USA pod značkou ATC. Znamená to něco? To jako už byla americká?
oIoo
ale mě přece nevadí že je něco Helmuta nebo Johna. Mě jenom vadí podpora velkých firem, které to nepotřebují, protože pak není na jiné a vypadá to tady jako to vypadá. A když ta firma není česká, tak tuplem. Viz podpory na vytvoření pracovního místa, v řádu milion na hlavu. Uměl bys podnikat tak, že nabereš 100 lidí, skásneš 100M, a když přijde krize tak řekneš "crisis everywhere" a vyhodíš je? Já bych teda uměl.
A nic ti nebrání. Máme tu program od EU podnikání a inovace. Tam je hromada peněz, stačí jen sepsat životaschpný projekt (o čemž u tebe vůbec nepochybuji) a můžeš to pořádně rozjet. :-!
oIoo
to bych byl trochu pokrytec. Nemám rád EU, tím pádem ani její peníze. Ale máš pravdu je to o natažení ruky.
Jake penize pro VW se daly pouzit na zachranu Tatry?
oIoo
vím že to zní nelogicky, když VW Škodovku koupil. Peníze které NEzaplatili na daňových prázdninách. Víš, tak umí podnikat každý totiž. Naposledy tuším miliarda investice do silnic kolem Vrchlabí. Vyjímka na nadměrný soupravy na R10 atd....
Skoda Auto NEMELA danove prazdniny 😉
oIoo
ale měla a nejen prázdniny, o výhodnosti si přečti článek v Britských listech (je to tak od třetiny dál) [odkaz]
Jasně, levicový plátek BL, který píše jen to a o tom jak se mu to hodí. Je tam jen půlka pravdy.
Neni pravda- Skoda Auto danove prezdniny nemela. V dobe prodeje Skody VW danove prazdniny v CR nefungovaly- to rozjely az vlady CSSD
oIoo
Dobře, nejdu do diskuze, pokud to nevím přesně. Daňové prázdniny by měl VW, ale je jedno jestli transfer má formu takovou nebo makovou. Ale chybí tady přece odjakživa pocit že to stát prodal dobře ne?
Jenom to vem v kontextu jak se Sasko změně zákona o VW. A spousta transferů bude style Kapsch. Až budu mít čas zkusím pohledat.
Problém je taky ten, že odjakživa neměl VW ve škodě většinu.
Kdyby stat neprodal- mohl Skodu akorat zavrit- nebyl jiny zajemce ktery by garatoval to co VW. Danove prazdniny nemelo ani VW.
jamp
ŠKODA FELICIA Pick up sa predávala v Nemecku ako VW aj so znakom na kapote, keď som tam videl prvú, myslel som si, že VW musel niekoho poriadne nas.rať, keď ho takto zosmiešnil, ale keď som videl ďalší, tak sranda skončila. A bolo to v okolí Mníchova, nie v bývalej DDR, takže s tým smajlíkom opatrne, smeje sa tebe. Ak v tom chceš mať jasno, stačí mail do SKODA das Auto, určite ti to nebudú tajiť
V Polsku :-!
Avatar - T613
T613
kolika automobilkám neklesá v této době odbyt??
marianek
Takze pokud Seatu poklesne odbyt na ceskem trhu, mel by zlevnit na trhu domacim?
Avatar - T613
T613
bože co to zase moceš! V celé Evropě klesá odbyt automobilů, a tudíž klesá i jejich výroba. Pokud tamější prodejci necítí, že za malým odbytem je cena tak proč by zlevňovali? Ty mi vykládej, že si podnikatel!
Pokud mezi Octavií 2 a konkurencí už je poměrně velký cenový rozdíl (způsobený razantním slevňováním v tomto roce) tak co má dělat? Má pomalu stát tolik co Mercedes C nebo BMW 3? 😐
marianek
Podivej se nac jsi reagoval. Bylla to reakce na dinaruv link, kde Skoda reaguje na snizeni odbytu v EU snizenim cen na ceskem trhu. Tvoje snaha za kazdou cenu oponovat je usmevna.
Avatar - T613
T613
Tvoje snaha je více než dojemná. V jednom vláknu tvrdíš, že pozice Škody je stabilní a žádné slevy nejsou potřeba. A o kus níž tvrdíš opak. >😁
Pokud sis všiml, tak v onom článku je také, že ceny na jiných trzích si řídí importéři. Takže zde nereaguje na pokles v EU, ale na Českém trhu, kde se díky razantnímu zlevňování dostala do pozice jedné z nejdražších automobilek. To že k tomu dojde bylo jasné i 507, tvému kamarádovi.
marianek
Ty snad neumis ani cist. Situace Skoda na EU trzich se stabilni a neni treba zlevnovat. V Cesku je to naopak.
"Podnik vlastněný německým koncernem Volkswagen reaguje kromě konkurence také na důsledky světové finanční krize, kvůli které mu v Evropě klesá odbyt."Zlevnění se ale týká jen Česka, ceny škodovek v zahraničí si řídí tamější importéři"
Avatar - T613
T613
ty si fakt sexy mozek 😄
Vyrabisv v zemich vyvozu jsou problemy - min vyvezes- nechces zavrit fabriku a propustit lidi- zkusis prodat doma- ke zvyseni domacich prodeju potrebujes stimul- takze je tu SLEVA. Jeste neco nechapes?
marianek
Takovy nesmysl je hodny Gtiho zluteho ventilku.
Pokud se tento tvuj STIMUL uchyti, pouze docasne zpomali pokles. Podil Skody na ceskem trhu klesne na 20%-25%. Tam se stabilizuje. S tim nikdo nic nenadela. To je normalni vyvoj trhu at chces nebo ne.
Jak uz ti to mam vysvetlit aby se ti rozsvitilo? Nominaci do zlateho ventilku nech prosim na GTI ano 😉
Co? nechapu tvou logiku 😒
Kde nic není, ani smrt nebere a tudíž ani nemáš co chápat 😉
Johnn
Otázka spíše je kterým třídám aut klesají prodeje.Pokud vím tak terénní,SUV,naopak nejmenší se prodávjí více.Škoda sice nemá zástupce v nejnižším segmentu,ale klesat prodeje vzhledem ke krizi můžou tak Superbu.Octávia by si měla stále držet počty prodaných kusů a Fábie mírně růst.
marianek
Teoreticky ano. Celkove prodeje v evrope neklesaji nijak dramaticky, jako tomu je za oceanem. Cesky trh zaziva vyvoj a podil Skody se normalizuje.
ZocelenyDrapalik
Neni to tak. Podil Skody na trhu uz dnes neni nijak dramaticky vyssi, nez odpovida podobnym zemim s jednim domacim vyrobcem, napr. Italii. Ano, Skoda pouzila sveho vysadniho postaveni, aby pridusila ceske zakazniky. A tim se dopustila hloupe chyby. Kratkodobe muzete vydelat ale dlouhodobe to neni uspesna strategie. Pokud vas obchodni partner pridusi pokazde kdyz muze, date mu sbohem, v prvnim okamziku kdy to jen jde. A to se prave deje. Ten posun neskonci samocinne a bude stat spoustu prace, vratit Skode dobre jmeno spolehliveho partnera. Obzvlaste ty tisice lidi, kteri nakoupily predrazena auta v poslednich par letech budou znacne rozladeni, jak klesne cena jejich ojetin. Takze degradace dobreho jmena bude dale pokracovat. A pokud s tim v MB neco neudelaji, tak rovnovazny stav muze klidne nastat u trzniho podilu 15%.
Co to tady meleš o degradaci jména? Škodovka má tendenci přesně opačnou.
ZocelenyDrapalik
Ve svete ano. V CR.ne.
A kde tedy klesa hnezda jejiho jmena?- konkretni staty a duvody by byly? Podle mne ac ji moc nemusim vsude stoupa ( je fakt ze uz vic nez na konci 80 tych let klesnout nemohla)
ZocelenyDrapalik
Aha. My dva si porad nerozumime. 😄 Odpoved je na vetu - "ve svete ma tendenci opacnou". Ve svete ano - jeji jmeno stoupa, v CR ne, jmeno Skoda je dnes pro bezne lidi, se kterymi mluvim synonimum pro predrazene malo vybavene vozy.
Navtech
Dovedu si představit "lidi se kterými mluvíš". Jihočeský matky, nebo větrný elektrárny? >😁
ZocelenyDrapalik
Mozna se psem, ale s vetrnou elektrarnou jsem si jeste nepokecal.
Avatar - T613
T613
to by mě zajímalo s kým se bavíš 😐
Tak to mluvim s jinymi lidmi- nevim o nikom kdo by se na na ne dival takto. Vyhrady k cene jsou ano ale rozhodne ne tak silne. Stejne vyhrady ostatne zaznivaji na kazdou znacku- napr i ja zaslechnu od kolegy v praci - Ten Jaguar je priserne drahy- mel by zlevnit 😉 ( poznamka dotycny kolega si nikdy Jaga nekoupi- jeho idelani predstava je XJ za cenu korejce nizsi stredni- nedokaze pochopit ze za kvalitu a tradici se plati- proto bude vetsina evropskych automobilek vzdy drazsi nez japonska konkurence ( korejce a cinany stale za konkurenci nepovazuji- nedelaji auta ale prosta priblizovadla)).
Jasně, jedna půlka diskutérů tady nadává, jak je škodovka předražená a že není pro normální, druhá, v čele s Drápalíkem, tady mele něco o tom, že škodovka u nás nemá jméno.
Chlapče, Škodovka u nás jméno má a pořádný. Jedná se o jednu z vůbec nejcennějších značek v ČR a i zde má tendenci vzestupnou.

Tvé osobní průzkumy veřejného mínění mají velmi pochybné výsledky. Zkus to u reprezentativního vzorku populace a ne ve své školní třídě.
ZocelenyDrapalik
To snad zijeme v jine realite, nebo pro tebe je problem posoudit nezaujate deni kolem sebe. Skode klesa uz nekolik let za sebou trzni podil, prestoze cesky trh roste. Dokonce tento pokles akceleruje. Kdyz jsem tu pred par mesici tvrdil, ze to je alarmujici a Skoda se bez razantnich slev neobejde, tak jsem obdrzel spoustu reakci jako tvoje. A dnes ... Ne, nikoliv. Jmeno Skody znamena v CR predrazene nevybavene auto pro cim dal vic zakazniku. Muzeme s tim nesouhlasit, muzeme se i prit. ale to je tak vsechno, co s tim muzeme delat. Vysledky prodeju a jejich dlouhodoby trend hovori o razantnim ubytku zakazniku v CR. A na CR davam duraz. Ve svete se Skode dari relativne dobre a tam nemam jedine slovo proti. Ale proc se tak dari pochopi kazdy, kdo porovna zahranicni cenik s ceskym. Ceny jsou uplne jinde.
Boha jeho. Tržní podíl se NEROVNÁ ceně značky. To bys snad pochopit a odhadnout mohl.

Věci, které mají normální reálné vysvětlení, balíš do nesmyslů. Já fakt ani nemám chuť, cokoli vysvětlovat. Mezi námi je takový rozdíl, že si prostě ze zásady nemůžem rozumět. Časem možná uvidíš dále. Zatím jsi tu za ňoumu.
ZocelenyDrapalik
Mozna jsem tu za noumu, ale jeste jsem se tu jedineho oponenta nepokousel urazet za jeho nazory. Ale ty asi povazujes shazovani oponentu za spravne, protoze jediny spravny nazor je preci ten tvuj.
Cena znacky zatracene souvisi s trznim podilem. Znacku, kterou nikdo nechce kupovat si muzes akorat tak strcit za klobouk. Cena znacky a trzni podil jsou spojeny a pokles trzniho podilu - snizeni poctu zakazniku zakonite vyvola drive ci pozdeji pokles ceny znacky. Ale ja jsem tu o cene znacky nic nepsal. To jsi zavedl ty. Mluvim o dobrem jmenu. Tvrdim, ze kazdorocni pokles trzniho podilu je matematicky vyjadrenym poklesem zajmu o znacku Skoda. Jednoduse vic zakazniku, drive skodovkaru, prechazi od Skody ke konkuranci - Skoda v jejich ocich ztraci dobre jmeno. Co je na tom tak noumovskeho.
Opět špatně, opět mimo.
Tvůj jednoduchý pohled na věc, snad může trochu nasměrovat příkladem automobilky Rolls Royce a jejím tržním podílem. :-!
ZocelenyDrapalik
Jo. Trzni podil RR na trhu super luxusnich vozu je jeste vyssi nez podil Skody na trhu CR. Skoro by se dalo rict ze podil je 100%, protze RR je trhem sam pro sebe. Neni jeden trh aut. Trh se deli na segmenty. Je to vsechno trochu slozitejsi, ale to nic. Jednoduchej jsem ja a ty to mas zmaknuty. A protoze diskutujes s hlupaky, je treba jim to v kazdem prispevku jasne naznacit. Kdo by take odolal vsem jasne rict ze jsou hlupaci. Snad jenom hlupak. To ovsem nemeni nic na tom, ze od zacatku hovorim o dobrem jmenu, nikoliv o cene znacky. To jsou ruzne veci, i kdyz spolu souvisi.
Ano a já od začátku tvrdím, že dobré jméno škodovka u nás stále má a pracuje na něm.
oIoo
no asi jsi trochu zapoměl že značka Škoda, ta která má cenu, není značka automobilky ale Škoda holdingu. Takže si zameť před vlastním prahem.
Co se týče jména automobilky, tak podle mě se většině lidí nový modely nelíběj, a když líběj tak se jeví spíše dražší než konkurence.
Ale kdepak. Samozřejmě vím o značce Škoda těžké strojírenství, ale to nic nemění na faktu, že i značka Škoda Auto, je na to obdobně.
Avatar - Well-being
Well-being
Ceny by to byly zajímavé, pokud by konkurence mezi tím nezlevnila ... 😉
marianek
Skoda zlevnuje pouze v CR: Ano
Skoda nezlevnuje v EU: Nezlevnuje
Skoda zlevnuje hlavne kvuli svetove financni krizi: Nikoliv
Skoda zlevnuje kvuli konkurenceschopnosti na CR trhu: Ano
Zlepsi se timto tahem podil Skody na CR trhu? NE (snad pouze docasne)
Spadne podil Skody na CR trhu? ANO na 20%-25%
Jaky je trzni podil domaci automobilky na rozvinutych trzich: 20%-25%
Je dobre, ze trzni podil Skody na CR trhu klesa? Neresim, jde o absolutne zdravy vyvoj trhu

Snad jiz pomuze jen kyvajici smajlik.
Zkus raději rozepsat tohle své prohlášení:
"Problem je mnohem hlubsi a jeho jadro je na druhe strane Atlantiku. Zde se nebudu zdrzovat vysvetlovanim"

Nějak se ti o tom psát asi nechce. A nejen mne by to zajímalo.
Avatar - T613
T613
:yes:
Obávám se, že tato otázka zůstane bez odpovědi, nebo nás počastuje označením nevychovanců a hulvátů, kteří nejsou hodni diskuze.

V opačném případě očekávám povrchní analýzu problému jako od studenta přípravky VŠE.
:yes: :yes: :yes:
Johnn
Typicky české"problémy jsou na drukéstraně atlantiku,u sousedů",jen my jsme stále kingové.Jak konstruktivní. :-!
Avatar - T613
T613
kdy začaly u nás prudce zlevňovat ceny aut? zhruba ve stejnou dobu, kdy se začala projevovat americká hypoteční krize? Nebo, že by náhoda?
Johnn
Americká hypoteční krize vypukla před rokem.Před půl rokem něměli evropské automobilky žádný problém,problém měla už tehdy u nás Škoda s klesajícími prodeji Fábií.V červnu je proto slevnila.
Krize se mimo jiné vyznačuje tím,že dopadá na velká auta (SUV,terénní),segmentu malých aut,ani nižší střední se až tolik netýká.Segment mini dokonce roste,viz.Kolín,Smart nestíhá vyrábět.Škoda vyrábí asi sámé SUV a pod. mastodonty,když jí krize nutí slevňovat.I u VW je prodejně oslaben právě SUV.Každý ať si to přebere jak chce,ale to jsou fakta.
marianek
Ani ty ani T613 a Vader jste nepochopili muj prvni prispevek. Proto jsem to pro vas napsal stylem pochopitelnym i pro vase "frekvence".
Pokud bych se znovu rozepsal na tema automobilovych trhu, jejich spjatosti s globalizaci a politicko-ekonomockou situaci, znovu byste hosi nepochopili. Vasim stylem "aeaehaea, ehee, uhuu" nepisu.
Mohl jsi rovnou napsat, že o tom nic nevíš, tyto tvé výmluvy známe. Nepřekvapils a potvrdil jsi svou podstatu. Jsi pouze plácal. :no:
marianek
Kdyz myslis...
Deception
Jó kapitán průmyslu mariánek.

Z něho žádnou hlubší analýzu nedostaneš. Já to zkoušel a dopadl jsem stejně. Ten človíček je obyčejnej kecálek, který umí akorát ukazovat prstem, sám jsem od něho nečetl vůbec nic, co by nasvědčovalo tomu, že o problému něco ví.

Vždycky napíše neco ve smyslu, vy jste zabednění a já vám to nebudu vysvětlovat. Je to obyčejnej bezpáteřní ubožák. Takhle se rovnej chlap prostě nechová.
marianek
Dnesni diskuze je dobrym prikladem jak maji nekteri problem pochopit psany text. Nemam chut nekomu vysvetlovat pro me zakladni znalosti.
Vidim, ze jsi stejny vztahovacny hulvat jako vzdy.
Deception
Dnešní diskuze je hlavně příkladem toho, jak ty sám nejsi schopen dostát toho, čím se tu oháníš.

Akorát, jak FX_ trefně napsal, zde své odpůrce označíš za hulváty a nevychovance a tím to zkusíš ukončit. Bohužel, mě tím nedojmeš. Jsi průhlednej jak výloha McDonaldu.

Ten kdo je odborník, bez mrknutí oka vynese svou kůži (názory) na trh (diskuze). Viz třeba Marco. To je odborník a jde to poznat. U tebe jde poznat, že jsi obyčejný trouba, který svoji neznalost zakrývá útoky a osočováním ze základní neznalosti ostatních.

:no:
Johnn
Zkus odpovědět argumenty na fakta která jsem uvedl v 18:01 o trochu výše.Ne že bych se chtěl zastávat Marianka,ale chybí mi v této diskuzi fakta,jsou to jen ze všech stran urážky.Tak do toho,co ktomu dodáš(k tomu výše uvedenému odstavci)?
Deception
Asi si pleteš na koho reagovat. To co je uvedeno výše je důsledek Mariánkova prohlášení ve stylu - já jsem king. A já jen reaguji na to, že mě tato kapitánova krátkozrakost nepřekvapuje. Již dříve jsem měl s mariánkem spor, kdy také nebyl schopen vysvětlit své velkohubé prohlášení. Reaguji tedy na to. Mimochodem, já ty fakta také chci asi stejně jako FX, ale marianek svým slovům bohužel nemůže dostát.
Johnn
Přečti si diskuzi ještě jednou,pak třeba uvidíš kde jsou argumenty,tam je třeba reagovat,vyvrátit je.
Deception
Já se ale přímo vlákna této diskuze neúčastním. Jde mi o jinou odpověď.

Zkus to u jiných.
ČR nie je v EU?
Teraz je podieľ podľa teba 25% a keď spadne, zas to bude 25%?
GTI
Nás, co jsme tu již pár příspěvku přečetli, vždycky uklidní konejšivé a moudré slovo kapitána automobilového pRRůmyslu. Popravdě musím napsat, že Zlatý ventilek v kategorii "budulínek roku" praská ve švech a po dnešní snůšce vskutku fantasmagoricky příznačných definicí na téma podílu domácích automobilek na kolonizaci západní Evropy snad budu muset stvořit výjimečně ještě ventilka diamantového.

škoda, že mistRR neodpověděl na otázku dne od kolegy, zda totiž již na kapesném od rodičů náhodou nezaznamenal dopad krize i na jeho erekcí naditou kapsu u kalhot.

Co mě však těší, že se pozvolna začíná naplňovat má dvouletá dedukce, že totiž mistRR je než čtrnáctiletej externí poradce Mezinárodního měnového fondu.

A co se týká snížení cen aut? Pamatuj - procento snížení ti napovídá především o procentu snížení tvé blízké životní úrovně... jen to vědět.
Johnn
Jak koho GTI,jak koho.Naše ekonomika je hodně závislá na automobilovém průmyslu,ale né všichni.Je to divný ale i pro USA nám narůstají rapidně zakázky. :-!
GTI
Nechytej mě za slovo... jasně, že jsou subjekty, které se i v těžkých časech orientují lépe než jiní... ten pokles chápejme jako realitu velké části populace.
Tak je to jako vždycky. Superhyper DiGTInár není schopnej napsat k věci nic rozumnýho. Mariánek zas všechno do puntíku, ale stylem, že mu joudové ani po 100 příspěvcích nerozumnělí. Nebo spíš rozumnět nechtěli. Deception si zas masíruje nějakej starej mindrák.
Už v předchozí diskuzi jsem napsal, že Škodárna bude zlevňovat. Jo a zlevňuje. A na dalši slevy se můžem těšit. A kecy, že jsou ceny aut spojený s kvalitou životní úrovně jsou zas jen DiGTInárovy Pietchoviny.
Deception
A máme tu řitilézce se svým souhrnem, který je zcela mimmo mísu. To, ale nepřekvapí.
Jediné co mariánek napsal, je kupa obecných blafů, které chápe každej a netřeba je zde opakovaně prezentovat. Pustit se ale do dekompozice problému, na to mu nestačí ani znalosti a ani mozková kapacita.
Pokud na to máš ty, prosím. Místa je zde dostatek, aspoň bys mohl napsat něco, co má hlavu a patu.
Kdyby napsal něco tak jasnýho, tak by se joudové tak nečílili, že ho nepochopili. Sám by sis nemasíroval mindráky.
Absolutní pietchovinu tady napsal DiGTInár. Že prej snízení cen je špatnou zprávou. Že prej povede k snížení životní provně. Pche.
Ani ty, ani ten jouda FX jste nenapsali nic na co by se dalo rozumně odpovědět. Na diskuzi to má fungovat tak, že se jeden fundovaně zeptá a druhej fundovaně odpoví. Jenze vám joudům to bez urážení asi nejde. Ani já si kvůli takovejm blbcům lámat hlavu nebudu.
Deception
A sebe si vyjmenovat zapomněl. Zase ukazuješ prstíkem na ostatní a sám z toho svého malého chorého mozečku nedovedeš vypustit nic hodnotného.
Opět ubohý blaf o tom, že ty vlastně víš (jakáto podobnost s kapitánem), ale rozhodně se namáhat s vysvětlováním nebudeš. Chlapče, my oba víme, že nevíš vůbec nic. Nemusíš to tak pracně maskovat. Napsáním toho blafu výše, jsi se akorát zhodil.
Jseš jen zamindrákovaný ditě.
Deception
Představovat se mi nemusíš, z toho co jsi napsal, vidím, co jsi zač.
Navtech
Jsem rád, že slovama v automobilové školce nemusím plýtvat... :yes: :yes:
Avatar - Pierro
Pierro
navtechu, ty snad nespíš chlape... 😄
coolio
Asi dobrý Turingův stroj ... 😄