Technika
Hydropneumatiku ale v článku zmínit mohli. Citroen s ní sice končí, ale na trhu stále je. Navíc jde snad o nejdéle užívaný systém aktivního odpružení.
Čo sa týka systému Skyhook, dalo by sa povedať, že ešte pred Mercedesom boli jeho náznaky použité v už spomínanej C6-tke, kde sa pri systéme AMVAR upravoval prietok na každom tlmiči až v 16-tich rôznych nastaveniach pre každý tlmič (vraj bola možná zmena až 400 krát za sekundu 😲 ). Systém počas prejazdu po nerovnosti ako napríklad retardér vypočítal kedy príde nerovnosť k zadnému kolesu a následne na ňom upravil prietok tak aby bolo tlmenie čo najhladšie.
www.youtube.com/watch?…
www.youtube.com/watch?…
Taky mi článek přijde chaotický a zkreslující realitu. Myslím že autor problematice tlumení skutečné moc nerozumí, protože chybně popisuje už základní princip olejového tlumiče, konkrétně funkci ventilků v pístu.
Ventilky tam totiž nejsou kvůli škrcení průtoku při rychlých pohybech jak se několikrát tvrdí v článku, ale naopak při rychlých pohybech pístnice ventilky otevírají větší přídavné kanálky v pístu a tlumicí účinek záměrně snižují. Odporové síly, které vznikají při škrcení průtoku oleje kanálky v pístu, totiž samy prudce narůstají s rostoucí rychlostí pohybu pístu. Vyplývá to z hydrodynamických zákonů pro pohyb kapaliny. Bez přídavných kanálků by tlumič byl při prudkých pohybech už sám od sebe tvrdý jak šutr a z auta se stal kostitřas.
Kromě toho je v pístu i druhá sada ventilků sloužící k přepínání kanálků, kterými proudí olej při stlačení a roztažení tlumiče. Kanálky pro roztažení jsou užší a reboundový útlum je proto větší.
V článku ale chybí i vysvětlení dalších základních principů, například důvod používání dvojčinných tlumičů, důvod odlišnosti útlumu při stlačení a reboundu apod. Uvedený přehled několika regulačních systémů tlumení je sice fajn, ale kdo se ve funkci odpružení sám trochu nevyzná, moc chytrý z toho stejně nebude
Ventilky tam totiž nejsou kvůli škrcení průtoku při rychlých pohybech jak se několikrát tvrdí v článku, ale naopak při rychlých pohybech pístnice ventilky otevírají větší přídavné kanálky v pístu a tlumicí účinek záměrně snižují. Odporové síly, které vznikají při škrcení průtoku oleje kanálky v pístu, totiž samy prudce narůstají s rostoucí rychlostí pohybu pístu. Vyplývá to z hydrodynamických zákonů pro pohyb kapaliny. Bez přídavných kanálků by tlumič byl při prudkých pohybech už sám od sebe tvrdý jak šutr a z auta se stal kostitřas.
Kromě toho je v pístu i druhá sada ventilků sloužící k přepínání kanálků, kterými proudí olej při stlačení a roztažení tlumiče. Kanálky pro roztažení jsou užší a reboundový útlum je proto větší.
V článku ale chybí i vysvětlení dalších základních principů, například důvod používání dvojčinných tlumičů, důvod odlišnosti útlumu při stlačení a reboundu apod. Uvedený přehled několika regulačních systémů tlumení je sice fajn, ale kdo se ve funkci odpružení sám trochu nevyzná, moc chytrý z toho stejně nebude
baracuda: přečti si znova název článku. Mluví o adaptivním odpružení, nikoliv o samotných tlumičích. Takže pružiny i měchy tam patří taky
Jeste by me zajimali moznosti repasovani hlavne nejrozsirenejsi varianty - solenoid - Passat, Mondeo, Insi, Astra, Golf, nove tedy i Octavia a v CZ podminkach. Ja znam jenom firmu v PL a H, ktera je dokaze otevrit, nalit novy olej a vymenit tesneni + nastavit a otestovat na PC. Hlave z duvodu ceny. Druhovyroba neexistuje, jeden original stoji vic nez 4 druhovyrobni klasicke.
Pane Dusile, dokáží adaptivní tlumiče se solenoidovým nastavovačem ve vozech jako Passat, Superb, Mondeo atd. měnit své vlastnosti i v závislosti na jízdní situaci stejně jako poloaktivní odpružení, jaké má třeba právě Vámi zmíněné Audi? Nebo se jedná pouze o nastavení odporu (tvrdosti) tlumičů ve 3 krocích a tím to končí?
Jinak tady je video, na kterém je krásně vidět, jak vypadá jízda s aktivním odpružením:
Jinak tady je video, na kterém je krásně vidět, jak vypadá jízda s aktivním odpružením:
Článek je o tlumičích. Takže tam měchy nemají co dělat.
Článek je reakcí na včerejší test Audi SQ7. Proč pořád rozmazávat systém od citroenu, kterému bylo mu věnováno už dost samostatných článků.
Ještě bych mezi semi-aktivní se solenoidovým nastavovačem zařadil systém AMVAR, který používal Peugeot (407 a starší varianta v 607 a 605).
Článek je reakcí na včerejší test Audi SQ7. Proč pořád rozmazávat systém od citroenu, kterému bylo mu věnováno už dost samostatných článků.
Ještě bych mezi semi-aktivní se solenoidovým nastavovačem zařadil systém AMVAR, který používal Peugeot (407 a starší varianta v 607 a 605).
Absolutně zde chybí několik dalších technických variant odpružení, která jsou na trhu mnohem déle a v Čechách jsou poměrně známější nežli Vámi popisované odpružení - ve Vašem podání jde pouze o představy a o bludy, předpokl že jste to na vlastní oči neviděl...
Nějak postrádám vůbec nejrozšířenější odpružení hydropneumatické - ať už pasivní nebo aktivní a pneumatické aktivní...tzv měchy...
jako prodejce náhradních dílů jsem téměř nesetkal s takovým fádním výkladem o tlumičích...ode mě palec dolu... :no: :no: