Technika
Při pomalém popojíždění v koloně bývá pro dvojspojku problémem režim "D", který je nastaven prioritně ekonomicky a proto má už i při hodně malých rychlostech (a nízkých otáčkách motoru) tendenci odřadit na dvojku, což (kromě zbytečného prokluzu spojky) může způsobit až škubání/přískoky podobné začátkům s manuálem v autoškole.
Velmi jednoduše a rychle se dá takový problém vyřešit přesunutím voliče do "S", případně manuálního "+/-" módu.
Velmi jednoduše a rychle se dá takový problém vyřešit přesunutím voliče do "S", případně manuálního "+/-" módu.
Dobrý rada 😄 :yes:
A nepřišel si taky na to průkopníku😄, jestli při odřazování na neutrál během jízdy(kvůli plachtění) a následnému zařazení z5 na D, to má nějaký negativní vliv na fci a životnost DSG. Často se to hodí a v manuálech se to výslovně nezakazuje...
V praxi jsem na to nepřišel, protože sám nejsem větší příznivec/vyznavač silničního "plachtění", a to ani u klasického manuálu.
Teoreticky by to vadit nemusel👋nemělo. Provází to nějaké příznaky "odporu"?
Teoreticky by to vadit nemusel👋nemělo. Provází to nějaké příznaky "odporu"?
Presne tak,sefe!
Spomínam si aké to bolo utrpenie s Pašikom v kolónach ,pokial som to neprepol na "S"
Spomínam si aké to bolo utrpenie s Pašikom v kolónach ,pokial som to neprepol na "S"
ale vubec. kdyz jsem tuhle se suchym dsg v polu z pujcovny popojizdel pres jedno mesto v kolone cca hodinu (protoze zavreli dalnicni tunel okolo mesta), tak jsem zkousel vsechny mody od d, pres s az po manualni, ale ani v jeden nebyl na to popojizdeni dobry. proste tohle chce hdm.
mna by skor zaujimalo ako prisli v clanku na to ze vznika zbytocny prokluz.. praveze predpokladam ze elektorinka nenecha spojku preklzavat ( naorzdiel od vodica s manualom ).
ja mam powershift so suchymi spojkami a pustenim brzdy sa pekne posuva vpred pri nizkych otackach. ( podla mna dvojku ani neradi , ale to si musim overit ).
ja mam powershift so suchymi spojkami a pustenim brzdy sa pekne posuva vpred pri nizkych otackach. ( podla mna dvojku ani neradi , ale to si musim overit ).
Tohle by mě taky zajímalo, nevěřím, že by to bylo tak nedomyšlené a špatné. Vždyť při městském provozu by se ty převodovky (v tomto případě spojky) museli sypat hrozně rychle.
Můj názor- pokud se k převodovce nechovám jako dobytek a měním často olej (a převodovka nemá konstrukční vadu), je z hlediska životnosti vcelku jedno, jestli HDM nebo dvojspojku nebo i variátor. Vše by mělo při slušném zacházení vydržet min. 200tkm, a jestli je perioda repasí 200-400-600tkm nebo 300-600tkm(HDM) - jeden majitel ji téměř jistě dvakrát neudělá.
Asi jo. Akorát bych byl opatrnější s tím variátorem. Třeba od multitronika bych utíkal, co by mi nohy stačily.
(Není 200tkm málo ?)
(Není 200tkm málo ?)
Já měl multitronic dvakrát, a spokojenost. Je fakt, že trochu hučí, aje jinak bez problémů. Se druhým jsem najel od 150tkm do 200tkm, a žádné škubání, pořád fungoval jak měl. Pokud si auto s ním koupí "závodník"- tak je vůl. K tomu ta převodovka určitě určená není.
Jen bych se jí bál k motorům s vysokým krouťákem- třeba k 2,7TDI.
Jen bych se jí bál k motorům s vysokým krouťákem- třeba k 2,7TDI.
Tu poznámku o točivém momentu bych dal i k dvouspojkám - motor na hranici "ratingu" převodovky není dobrá volba. Obzvláště u suchých dvouspojek.
Ano, i u suchých dvojspojek je hraniční krouťák větším rizikem.
Pokud se budeš chovat jak píšeš a neuvěříš pohádkám o doživotních náplnich apod., pak vidím obecně pravděpodobnost dlouhé životnosti v tomto pořadí😒br />
HDM, mokrá DS, suchá DS a nakonec variátor.
O tom žádná, ale jak píšu- ani ten variátor tě nejspíš nepotká víc než jednou, pokud vůbec.
Jinak já měním v automatu oleje po 50tkm, ať výrobce píše co chce.
Jinak já měním v automatu oleje po 50tkm, ať výrobce píše co chce.
Problém je trochu v tom, že ty automaty o kterých výrobce tvrdí, že výměnu náplně nepotřebují, nejsou na běžnou výměnu uzpůsobeny, takže se to musí obcházet třeba odsáváním a pouze částečnou výměnou náplně.
No třeba takovej Levorg by mohl být ok i s poslední verzí variátoru.
Jaká bude životnost posledních (současných) verzí variátorů nevím, ale je fakt, že některé se svým projevem velmi! výrazně zlepšily (např.v aktuálním Nissanu Qq), ovšem jiné naopak ne (např. Suzuki S-Cross).
U takého Priusa III som tiež nepočul o nejakých závažných problémoch práve s variátorom, ale opravte ma niečo minulo.
ale jak je to tedy s tím vyřazováním do polohy N za jízdy? Jak moc to škodí?
ještě doplním otázku: můžu vyřazovat počas jízdy do N u DQ200?
Nechápu smysl vyřazování na N u manuálu natož u automatu >😁 Jediná situace je, když se rozjíždím z kopce a nechce se mi šlapat na pedály :-!
Otázka: Potřebuju udělat ABC a nevím, jak na to. Poradíte mi?
Odpověď: Nechápu, proč chceš dělat ABC, když nevím, jak se to dělá a navíc to dělají jenom blbci. Já dělám DEF a je to super-mega-khůl. Dělej to taky.
Otázka: máte rohlíky?
Odpověď: nevím, co je rohlík, ale kupte si šroubky jsou ve slevě
když to nechápeš, tak se nevyjadřuj... Ještě bych pochopil, kdyby ses zeptal na to PROČ chce někdo vyřazovat na N. Ale odpověď by opět vedla k "to je blbost, to radši dělej DEF" atd.
Odpověď: Nechápu, proč chceš dělat ABC, když nevím, jak se to dělá a navíc to dělají jenom blbci. Já dělám DEF a je to super-mega-khůl. Dělej to taky.
Otázka: máte rohlíky?
Odpověď: nevím, co je rohlík, ale kupte si šroubky jsou ve slevě
když to nechápeš, tak se nevyjadřuj... Ještě bych pochopil, kdyby ses zeptal na to PROČ chce někdo vyřazovat na N. Ale odpověď by opět vedla k "to je blbost, to radši dělej DEF" atd.
no tak primer se ti moc nepovedl, neurotic nepsal, ze neumi delat abc, ale zjevne povazuje delani abc za blbost. ja jsem tehoz nazoru. cili mohl bys mi prozradit kouzlo onoho vyrazovani na neutral a to teda zejmena u automatu???
Škodí to vraj preto, že olejové čerpadlo je poháňané vstupom do prevodovky. Ak sa teda za jazdy vyradí, čerpadlo sa točí volnobežnými otáčkami ako motor (u HDM. pri dvojspojke sa zrejme netočí ak sú spojka rozpojené), zvyšok prevodovky sa ale točí pohonom od kolies, no ústrojenstvo nieje dostatočne mazané. Preto je najlepšie nechať zaradené a nazdar...
Proč ten MB 9ti kvalt tolik škube? Hlavně v nižších rychlostech (50 km/h?) a při podřazování do těch rychlostí za velmi klidný jízdy. Zažil jsem to na vlastní kůži. Psalo se o tom v příspěvcích i tady, takže v tom nejsem sám a myslím, že to proběhlo někde i nějakou recenzí nějakýho Mercedesu.
A není to přesně tím, že se spojka sepne z delšího prokluzu a tím, že auto jede pomalu a není pod plynem, tak to škubne (nemá žádnou setrvačnost a není v tahu)? Vím, že to občas dělají i u klasického manuálu řídící jednotky, že při příliš ekonomickém popojíždění najednou začnou zmatkovat (obzvláště při studeném motoru). Jinak škube i GLK (250D) a právě především při studeném motoru a následném popojíždění v koloně.
Mi někdo vysvětlí, proč u Audi opět používají měnič u a4 210kW?
Už jsem ti k tomu psal dnes odpoledne v diskusi pod Q2😒br />
"Ani z A4 nemůže být převodovka v Q2. U A4 je aktuálně vrcholem 200kW (nikoli 210kW) a 600!Nm (1500-3000ot./min.), kdežto u A6/A7 má 3,0 TDI/200kW "jen" 580Nm, byť v širším rozsahu (1250-3250ot/min.)."
Takže vrcholné dieselové motorizace teď mají Tiptronic nejen u A6/A7, ale už i u A4.
Takže vrcholné dieselové motorizace teď mají Tiptronic nejen u A6/A7, ale už i u A4.
Protože ten motor (200 kW 3,0 TDI) převodovku "přerostl." Ty převodovky většinou dělali s malou rezervou a motorům postupně maximální momenty rostou. A vypadá to, že se u Audi rozhodli silnější nedělat. Spíš naopak, udělat slabší (a lehčí) a všemu silnějšímu dát HDM. Podívej se na 160 kW verzi v A4, má ubohých 400 Nm (v A6 má 500, pokud má quattro; i 140 kW v A7 má s quattrem 500).
No, po přečtení tohoto článku jsem se jen utvrdil ve svém názoru, že dokud budu mít funkční levou nohu, tak si DSG nekoupím. Klasický měničový automat považuji za mnohem lepší řešení, které ovšem vyžaduje také dost silný motor. Ale klasickému automatu (na rozdíl od DSG) nevadí plazení v městských kolonách a právě toto považuji za jeho největší přednost proti manuálu. :-!
Jezdím auto s hdm (crossover s Tiptronicem) i s mokrou DS (hh s dsg) a každému z nich sedí daná převodovka jak * na hrnec, no a taky s žádným z nich není žádný problém ani plazení v městských kolonách, na rozdíl od trojpedálové kvedlačky.
Ten článek podle mého trochu přehání nebo spíš vyznívá až moc negativně. Přiznávám, že nevím jak to ve skutečnosti funguje, ale nevěřím že popojíždění v kolonách se děje tak jak je popsáno v článku. Obyčejnou logikou mi z toho vychází, že by ty převodovky musely odcházet v městském provozu, kam si je majitelé pořizují, extrémně rychle (max. desítky tisíc km). A současné DSG/EDC/PS se opravdu tak hodně a rychle sypou?
Nová a4 má výkon 210 kW a měnič, současná a6 160/200 kW má dvojspojku, minula A4 200kW také dvojspojku po faceliftu
Proč znovu tvrdíš něco, co nemáš ověřené? Když něco jistě nevím, tak si to ověřím, než to nepíšu znovu špatně.
Nová A4 s nejsilnějším dieselem má😒br /> "Max. výkon: 200! kW (272 koní) při 3250-4250 min -1",
ale hlavně: "Max. kroutící moment:. 600! Nm při 1500 - 3000 min -1"
[odkaz]
Pro "odolnost" převodovky je určující právě hodnota max. kroutícího momentu.
Předchozí A4 3,0 TDI měla po face 180kW/500!Nm a aktuální A6 3,0 TDI(no BiTurbo) má sice 200kW, ale "jen" 580Nm, viz předchozí reakce.
Nová A4 s nejsilnějším dieselem má😒br /> "Max. výkon: 200! kW (272 koní) při 3250-4250 min -1",
ale hlavně: "Max. kroutící moment:. 600! Nm při 1500 - 3000 min -1"
[odkaz]
Pro "odolnost" převodovky je určující právě hodnota max. kroutícího momentu.
Předchozí A4 3,0 TDI měla po face 180kW/500!Nm a aktuální A6 3,0 TDI(no BiTurbo) má sice 200kW, ale "jen" 580Nm, viz předchozí reakce.
0d června mám objednaného passata 2.0 tdi 110 kw. U různých prodejců jsem se setkal se stejně nechápavým výrazem. Na DSG sleva 50% a on volí manuál. Jsem rád, že jsem nepodlehl ...
A jezdil jsi někdy alespoň jeden týden s DSG?
Ale jo, projel jsem a nemůžu říct půl slova proti. Jen asi nedokážu docenit ten nejvíc vyzdvihovaný bonus automatu a to je pohodlí. Mně prostě řadit nevadí, naopak. Stejně jako mně nevadí natahovat si každé ráno hodinky. Mimochodem ty mechanický byly taky v 70. letech na odpis.
Jak to tak čtu tak až dojdou v Evropě manuály tak asi začnu radši kupovat ameriky tam ví jak to udělat funkční s výdrží víc jak do konce záruky >😁
Voe, tak když to má víc koleček než náramkový hodinky... >😁
Olej v převodovce se značně ohřívá a každá převodovka je proto odvětrávána. Chladnutím dochází k tomu, že je zpět nasáván okolní vzduch s určitou vlhkostí a vlhkost uvnitř kondenzuje. Všechna se neodpaří. Nejhorší jsou krátké jízdy a pojížďky. Popřípadě prudká ochlazení.
A teď jsem konečně pochopil, proč si někteří řidiči nechávají při stání v kolonách takový odstup a potom při rozjezdu vypálí jako rozumu zbavení. Jezdit za nimi je zábava.
A teď jsem konečně pochopil, proč si někteří řidiči nechávají při stání v kolonách takový odstup a potom při rozjezdu vypálí jako rozumu zbavení. Jezdit za nimi je zábava.
Zaujímalo by ma, ako je to s hybridmi s dsg. Či im vadí pomalé poskakovanie v kolónach, alebo nízke rýchlosti rieši elektromotor a zaobíde sa bez preklzu spojky.
Nevím přesně, ale nevýhody HDM je možná v pořizovací ceně. Rozdíl ve ztrátách výkonu obou koncepcí již není tak výrazný, protože měnič moderní HDM převodovky po akci mechanicky měnič přemostí a dvouspojky žerou trvale výkon motoru díky poměrně výkonnému olejovému čerpadlu, které vyrábí tlak nutný pro jakoukoliv změnu v převodovce a na spojkách.
Ad 1 výměna oleje a filtru nutná u obou koncepcí +/- ve stejných km a za podobné peníze.
Ad2 trvalé vlhko nedělá obecně dobře žádnému autu. Nicméně jsem neslyšel o problému vlhka u HDM skříní.
Ad 3 jízda v kolonách - naprostá pohoda, jeden z podstatných důvodů, proč automat HDM.
Ad4 i u HDM lze řadit rukama (a je to z 90% zbytečné), zmatek se zde prakticky nedá udělat.
Ad 5 tahat přívěsy a vytahovat auta není pro HDM žádný problém. Ale i zde platí, že když je někdo trotl a jede s těžkým přívěsem na plný plyn přes celou Evropu 10 hodin v kuse v 35°C, tak se i u HDM olej přehřeje a může to odprásknout skříň.
PŘEVODOVKA?? fuj chce se mě blejt, IDEÁLNÍ KRÁM JAK VÁS V SERVISE VODRBAT !! >😁 >😁 >😁
ELEKTROMOBIL [odkaz] 😉 SOUDRUZI, ELEKTROMOBIL [odkaz] 😉 takovou kravinu jako 2spojkovou trapnou PŘEVODOVKU NEPOTŘEBUJE [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >:D >:D >:D >:D :yes:
Na druhou stran třeba Porsche umí udělat PDK překvapivě výborně i do SUV.
P.S. Kolik km si s dsg najel a v jakém autě/motorizaci?
ale to neni az zas podstatne, mne se nelibilo ani to mokre dsg z 2,0 tdi biturbo. tuhle jsem se tu o tom rozepisoval v diskuzi s karlem, v kratkosti jen dodam, ze ano, kdyz se naucis si s tim rozjezdem pohrat, je pekny a plynuly, jenze v realu potrebuju nekdy pomalejsi a citlivejsi rozjezd (jemne doladeni polohy auta v garazi apod.) a hlavne nekdy potrebuju z krizovatky vypalit jak raketa. oboje dvoje dsg umi blbe (z principu). no a pak ten komfort pri popojizdeni v zacpach - to mi trha srdce, jak to furt saskuje se spojkou.
Mimochodem v poslední době občas jezdím s Macanem GTS a jeho PDK funguje skvěle i pro auto typu crossover/SUV/SAV. Takže případné nedostaky dsgéček (zejména těch levnějších suchých, a starších) nebudou jenom proto, že se jedná o dvojspojku.
1985 Audi Sport Quattro E2 (390kW/530PS)
Tohle Audi umělo 0 -100 km/h za 2,6! právě i díky PDK od Porsche, s manuálem mu to trvalo o 0,5 s déle.
Chtěl bych zažít ten start... 2,6. Ufff.