BMW prakticky zároveň s odhalením nové generace řady 5 zveřejnilo ceník pro německý trh. Začínají na 45.200 eurech (cca 1.225.000 Kč) za model 520d. České ceny se příliš lišit nebudou.
Automat řadí stejně jako by dobrý šofér kvedlal, takže u velkého auta to není mínus. Manuál patří do vyloženě puritánských aut typu MX5. Do supersportů jasně pádla.
Nikoliv, řidiči 520d jsou z 99,9% manažerští čerti třetí kategorie, kteří dostali tuto verzi od zaměstnavatele a protože na čertech třetí kategorie se musí co nejvíce ušetřit, tak levná nafta v kombinaci s manuálem je typická soc. edition pro fleety. :-)
Tož já to samozřejmě chápu. To byla ironie.
Nicméně, nejspíš by mohli ty auta rovnou nabízet povinně i s pohonem všech čtyř kol, když se jich stejně jako s automatem prodá valná většina.
Pokud už tam ten jednou manuál zastavěný mají, potom si myslím, že by mohl být volitelný i pro ostatní motorizace...
No vždyť o stupeň výše to udělali i s awd, 550i si v manuálu nekoupíš a jakmile přijede 540d nebo 550d tak si vsadím, že to bude zase výhradně xDrive. A to že tam mají zastavěný manuál pro 20d ještě neznamená, že to je manuál, který snese třeba o 50% vyšší točivý moment v 30d nebo 40d nebo že jde vrznout do M5. A i kdyby šel, tak stejně je řada nákladů, kterou takový krok vyvolá minimálně při homologaci a o nákladech je dnes úplně všechno.
R4 dýzl nedává z hlediska spotřeby už smysl ani v autě velikosti a váhy střední třídy, ve vyšší střední tím tuplem. V reálu je při horších dynamických parametrech spotřeba R4 oproti R6 ve stejném autě vyšší. R4 je v nabídce pro cenu "již od", fleetům musí čtyřhrnek stačit.
to by som az tak nezovseobecnoval - pri normalnom zivote ( nieco nad rychlostne limity ) bude rozdiel dlhodobo aj plus 2 litre ( napriklad som mal sucasne CLS 250 a 350)
ale pri vysokych rychlostiach uz mensi motor sa zacina trapit, tam mas pravdu, ze sa karta moze aj obratit! :-!
Klidně zevšeobecním, u MB bude asi třeba počkat na nový R6 dýzl, akt. 350d není extra úsporná, naopak nový 220d je super motor, ale u ostatních z D3 to je jak říkám, biturbo vw proti V6 tdi nebo 20d proti 30d u bmw, tam je právě v dlouhodobém průměru šestiválec lepší.
Tak nejak. Ta 3 l nafta v meste nie je moc usporna nema problem zozrat 9 l nafty. karta sa otaca na dialnici tam sa tych 6 valcov ukludni... neviem aku pruznost maju 4 valce ale urcite by mi to stacilo. je pravda ze ked zmacknem plyn tych 620 N/m je pre takeho bezneho presuvaca z bodu A do bodu B aj trosku zbytocna sila a manzelka sa stazuje ze je jej spatne pli plnej akceleracii...neviem co by potom robila napr. v E 63 AMG asi poblila interier alebo kapsy na dverach... >:D
Tohle prostě nechápu, proč se benzinový dvoulitr prostě nejmenuje 520i a třílitr 530i? Obzvlášť, když je nabídka tak jednoduchá a variant není mnoho. Chápu, že u 114, 116, 118 a 120 se to prostě tím číslem musí odlišit i když některé motory jsou objemové stejné, ale tady to nechápu.