Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 10 věcí ze starších aut, které nám na těch nových zatraceně chybějí

Moderní vozy jsou bezpečnější než kdy jindy, pořád se ještě držíme volantu a šlapeme na pedály. Díkybohu! Ale ne všechno je zlato, co se třpytí...
Zpět na článek
16. 10. 2016 08:29
16. 10. 2016 08:39
16. 10. 2016 08:42
neregistrovaný "SR20"
16. 10. 2016 08:57
16. 10. 2016 12:31
17. 10. 2016 00:32
18. 10. 2016 12:16
16. 10. 2016 09:50
16. 10. 2016 11:31
16. 10. 2016 12:09
16. 10. 2016 12:27
16. 10. 2016 12:34
16. 10. 2016 12:55
16. 10. 2016 12:37
16. 10. 2016 12:57
16. 10. 2016 13:02
16. 10. 2016 14:52
16. 10. 2016 15:39
16. 10. 2016 21:07
16. 10. 2016 17:46
16. 10. 2016 19:43
16. 10. 2016 21:43
18. 10. 2016 12:29
16. 10. 2016 17:58
16. 10. 2016 20:55
17. 10. 2016 09:44
16. 10. 2016 13:04
16. 10. 2016 22:29
16. 10. 2016 11:04
16. 10. 2016 11:16
16. 10. 2016 11:17
16. 10. 2016 12:42
16. 10. 2016 13:14
16. 10. 2016 22:39
17. 10. 2016 12:48
16. 10. 2016 08:21
a zacina chybat aj
budik teploty motora! aj na tom sa uz setri
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Jopino
16. 10. 2016 10:17
Re: a zacina chybat aj
přesně tak. Ta stupidní modrá kontrolka, která má ten "budík" nahradit, je nesmysl. Zhasne už po cca 3 km jízdy, takže nevěřím tomu, že mám v tu dobu zahřátý motor na provozní teplotu, prdlajs :no: Problém nastane v okamžiku, kdy se řidič bude tímto nesmyslem řídit a bude točit, točit a točit.
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 10. 2016 11:52
Re: a zacina chybat aj
Tak ono je celkem jedno, jestli to je modrá kontrolka nebo fejková ručička, která se na střed dostane taky po velmi krátké době a už se z něj v průběhu jízdy prakticky nehne. Teplota oleje byla a je spíš výjimečným ukazatelem, přesto mám pocit, že s moderními info-systémy je právě častější nyní, než v minulosti.
Avatar - Jopino
16. 10. 2016 12:20
Re: a zacina chybat aj
asi jo. V práci máme obstarožní Fábie 1.4 16V, a světe div se, tam bych se mnohdy nebál řídit právě tímto ukazatelem. Stoupá to pomalu - ve městě sotva za deset minut jízdy ukáže provozní teplotu. Ale máš pravdu v tom, že některé "infotaitmenty" teploty ve svém menu nabízejí, musíš se proklikat, ale máš tu možnost to zjistit. Já bych i ten blbý budík uvítal. Modrá kontrolka je úplně mimo realitu, jak píšeš - fake.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2016 00:53
Re: a zacina chybat aj
Já mam v CTS kontrolku na tlak oleje i budík na teplotu :-)
Avatar - dr.biker
16. 10. 2016 10:39
Re: a zacina chybat aj
Můj služební Dokker nemá ani tu kontrolku teploty, řidič zkrátka musí odhadnout, kdy je motor již zahřátý a může motor v klidu naplno vytáčet...
Avatar - Verny_2013
16. 10. 2016 11:02
Re: a zacina chybat aj
Ne každá značka je na tom stejně. Např. Golf 7 a jeho deriváty mají kromě kontrolky teploty chladící kapaliny ještě v menu kontrolku teploty oleje. ale je to nakonec jedno protože je to jenom Volkwagen a to je u řady diskutujících téměř sprosté slovo.
Avatar - Jerry.Gunman
17. 10. 2016 08:02
Re: a zacina chybat aj
Njn, není nad moji C5- byť se tento model stále vyrábí, je hodnocena jako již lehce obstarožní. Na přístrojovce nejvíc vlevo digitální (kostičkový) "budík" s teplotou vody, vpravo digibudík s teplotou motorového oleje - a skutečně ukazují... ;-)
Avatar - 125S
17. 10. 2016 22:00
Re: a zacina chybat aj
Hned si vzpomenu na moji stařičkou Prelude, kde je ještě "nezkreslený" teploměr, z kterého za jízdy "vyčtu" jakou má motor přesnou teplotu. Dnes teploměry záměrně zkreslují aby to člověka neotravovalo.
Avatar - jozephko
16. 10. 2016 08:28
Ten záver ma pobavil...
"A jezdili jsme na benzin nebo naftu, které nám prostě voněly. Ne, pevně doufám, že ropa ještě nedojde a současné ekošílenství někdo zastaví..."
To je úplne rovnaké, ako keď je niekomu ľúto, že už nejazdia vlaky s parnými lokomotívami, ktoré boli náročné na obsluhu a z komínov šlo neskutočné svinstvo...
Áno, rád vidím parnú lokomotívu, keď sa občas objaví pri nejakej príležitosti. Ale určite by som nechcel, aby nahradili dnešné lokomotívy.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ada je zase tady
16. 10. 2016 10:20
Re: Ten záver ma pobavil...
Pravda, benzínový motor je prakticky stejně zastaralý jako parní stroj. ;-)
16. 10. 2016 22:14
Re: Ten záver ma pobavil...
Mě zas pobavil tento tvůj příspěvek. Tento vrcholně demagogický příklad s parním strojem totiž ekoteroristé a elektromaniaci uvádí tak často, až je to směšné. Takže ještě jednou: radost z jízdy s vytáčejícím se a vrčícím motorem a obsluhou poctivé manuální převodovky a trojice pedálů nemůže NIC nahradit!!! :-!
17. 10. 2016 12:24
Re: Ten záver ma pobavil...
To mal byť akože protiargument? Ak áno, tak hodne slabý, vlastne až nijaký >:D
Avatar - M1chal
16. 10. 2016 08:29
.......
Mě nejvíce chybí ta jednoduchost, stačilo poslepu zmáčknou tlačítko a stalo se, dnes se k tomu musíte prolistovat v obrazovce 8-s
Rozbalit vlákno
1
16. 10. 2016 08:39
Re: .......
Souhlasím, obrazovka má jediné opodstatnění a to je navigace. U normálního auta stačí 4-5 budíků s ručičkama, u sporťáku tak o 2-3 víc.
neregistrovaný "SR20"
16. 10. 2016 08:42
Clickbait
Klasika auto.blesk.cz
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 11:14
Re: Clickbait
Ne, jeden z mála článků, hodných serveru nadšenců pro auta...
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2016 08:51
chybajuca rezerva
je podla mna setrenie na nespravnom mieste.... tolko priestoru a hmotnosti zase v aute nezabera... navyse je skryta a nikomu nezavadzia ......a ono dnesne auta su stale vacsie a vacsie takze aj coraz vacsie rezervne kolesa sa tam vzdy musia v pohode vojst ... toto je ozaj setrenie na nespravnom mieste a iste by si kazdy sofer nejakych 200 eur za rezervne koleso v aute za 15 tisic eur rad priplatil ... skoda... lebo ten priestor kde chyba rezerva je stejne mnohymi vodicmi nijako nevyuzity a ono ta rezerva sa proste raz moze zist ... ved clovek nikdy nevie... zvlast ked je niekde v zahranici na dovolenke alebo proste aj niekde dalej a nejazdi len okolo komina doma po meste ....
Rozbalit vlákno
5
16. 10. 2016 22:07
Re: chybajuca rezerva
Rezerva je zbytocnost.
Sucasne auto mam sedem rokov a tento rok som s nim prvykrat pichol Ale aj tak som nevytahoval dojazdovu pneumatiku, ktoru sedem rokov zbytocne vozim, ale zavolal som asistencnu sluzbu. Ked si ju uz spolu s poistkou platim, preco by som nevyuzil.
A ked uz niekto silou mocou chce vozit zbytocnu pneumatiku, moze v zime vozit letnu a v lete zimnu. Mat v garazi (alebo inde) uskladnene 4 kolesa a este kupovat dalsie do rezervy je vyslovene hlupost.
Avatar - quicky
17. 10. 2016 07:40
Re: chybajuca rezerva
Presne tak, zatial som dojazdovu rezervu vytahoval raz v zivote. Teraz uz mam iba lepiacu sadu s kompresorom a nijak mi to neprekaza
Avatar - Jerry.Gunman
17. 10. 2016 08:09
Re: chybajuca rezerva
2 RTomas:

No, já nevím. Já bych se "klasické" plnohodnotné, nebo alespoň dojezdové rezervy skutečně nerad vzdával... Se "Sitrónkem" jsme spolu ca 5 let a už se mi to hodilo tak 4x - 5x. Ale je fakt, že toho natočím docela dost, okolo 5-5.500 km měsíčně :-( Představa, že budu někde v lese čekat 2 hodiny na asistanční službu mne ... žádným velkým potěšením nenaplňuje
17. 10. 2016 15:55
Re: chybajuca rezerva
mas jen stesti. ja pichnu v prumeru co dva mesice. pneu jde vetsinou opravit a prave diky tomu, ze mam rezervu a jeste plnohodnotnou, ani mi to nezvedne tlak. naposledy, asi tri tydny zpet jsem si to meril. od zastaveni do rozjezdu s vymenenou pneu 7 minut. jak dlouho jsi cekal na asistencku?
18. 10. 2016 12:00
Re: chybajuca rezerva
Už si měnil píchlé kolo (dejme tomu levé) v odstavném pruhu na dálnici? Ty jsi frajer, co to dá se zadkem čouhajícím do jízdního pruhu za 7 minut, já si radši vlezu za svodila a budu čekat klidně 2 hodiny na asistenčku.
16. 10. 2016 08:56
Pouze autorův pohled
Asi za to tady dostanu hodně palců dolů, ale absolutně s tím článkem nesouhlasím. Jsem průměrnej člověk, otec dvou dětí, a nechybí mi nic z toho seznamu. I ta handsfree karta k autu má svý výhody. O dani za bezpečnost (těžší auta, výklopná světla, volanty, palubky...) snad nemusíme polemizovat. Raději bezpečný auto, než pojízdnou rakev. Všichni víme, jak to na silnicích vypadá.

A pokud bych chtěl bejt rejpal, tak ty strohé palubky stačí vyřešit nákupem škodovky v nejlevnějších verzích. ;-)
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Machýrek
16. 10. 2016 09:25
Re: Pouze autorův pohled
Vidim to podobne. S autorem se shodnu akorat na nemoznosti oprav svepomoci. Vrtam se v autech rad, ale v tech soucasnych uz nikoli, jsou prilis slozita, vse ridi software. Ale veterany si sevisuju sam.
16. 10. 2016 09:36
Re: Pouze autorův pohled
Já to mám stejně. Na normální ježdění bych si představil klidně i elektromobil nebo něco podobného. Nového a moderního. Na blbinky a chlapskou zábavu, vždycky můžu mít v garáži nějaký youngtimer.
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 11:21
Re: Pouze autorův pohled
Pánové vůbec nic proti vám... ale čtěte teda články na seznamu, nebo idnesu - určené pro "obecnou veřejnost".
Tohle býval server pro lidi, co mají rádi auta ježdění v nich - s nima.
Tohle je zase jednou po dlouhé době článek hodný takového názvu - článek pro autaře.

Neberte si to osobně - ale důsledek všech těch pomocníků je, že řidič už není řidič, ale operátor... a prostě auto řídit neumí.
Vidím to už dneska! Mám přes 50, navíc jsem trochu "pohybově hendikepován", ale když mládí,a podotýkám mládí hrdé na své řidičské umění, sedělo se mnou za volantem v autě na sběhu, tak se ptalo... "jak to děláš"?

Takže ano, souhlasím s článkem v jeho obsahu a poslání - kdo jen trochu můžete, snažte se naučit auto ovládat a nebo to nezapomenout, pokud to umíte.

Nespoléhejte na softwary... vzpomeňte kolikrát vám "zamrznul" váš mobilní telefon... v "moderním" autě je to rovno počtu ohrožení života.

Howgh.
Avatar - Blue Sun
16. 10. 2016 11:45
Re: Pouze autorův pohled
"Tohle býval server pro lidi, co mají rádi auta ježdění v nich - s nima." A kdy? Jsem tu už hezkých pár let a nikdy jsem si takového zaměření nevšiml.
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 10. 2016 11:57
Re: Pouze autorův pohled
Před 150 lety ses učil jezdit na koni, před 100 lety startovat klikou, před 50 lety ovládat sytič, pedály a převodovku, dnes infotainment, asistenty a volič jízdních režimů, za 50 let se budeš učit třeba přivolat autonomní iCar a zadat mu trasu. Může se nám to příčit a hnusit, ale tak to prostě je.

Jinak, kolik ohrožení života kvůli zamrzlému SW v autě můžeš doložit?
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 12:00
Re: Pouze autorův pohled
Není tomu tak... pokud taková auta nebudeme kupovat, tak je nikdo nebude vyrábět.

Oni to dělají pro peníze.. fakt.

;-)
16. 10. 2016 12:11
Re: Pouze autorův pohled
Jenomze u vetsiny veci - chci rici u vsech - je na zacatku clovek a napad, ktery ve vysledku bude kvitovat vetsina ridicu (takze to neni rozmarilost nejake automobiliky). Kdo chce auto bez posilovace? kdo chce auta bez asistentu? atd.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2016 00:59
Re: Pouze autorův pohled
Auto bez asistentů chce hodně lidí, ale nejsou do jezdci z bodu A do bodu B >:D
Avatar - Blue Sun
17. 10. 2016 10:14
Re: Pouze autorův pohled
Tak pokud je pro tebe průkazným vzorkem zdejší web, tak nejspíš ano. Jenže co takhle znám lidi, kteří autem musí jezdit často, a nemají řidiče, je to pro ně spíš zlo. Bere čas, síly, náladu...
Avatar - Barrichello
17. 10. 2016 10:17
Re: Pouze autorův pohled
Ani ne tak tenhle web, spíš kluby různých majitelů, milovníky veteránů a další, kteří dohromady tvoří tisíce lidí
Avatar - Blue Sun
17. 10. 2016 13:06
Re: Pouze autorův pohled
Jenže proti nim stojí statisíce těch, kteří auto berou jako přepravník, nutnost... Taky sis vybral statisticky dost nevhodný vzorek, ale o tom dnešní statistika koneckonců je.
18. 10. 2016 12:10
Re: Pouze autorův pohled
Souhlasím, drtivá většina osobokilometrů a motohodin je nejeta cestou do práce, za klientem, na schůzku, kvůli přepravě zboží nebo lidí, prakticky nic, z čeho lze mít radost. A v současné hustotě provozu nelze mít radost ani z toho, když se půjdu povozit právě pro tu radost. Přítomnost různých asistentů, automatů a stabilizací vítám. Ovšem chápu, že někdo to má nastavené staromilsky jinak.
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 10. 2016 12:18
Re: Pouze autorův pohled
S tímhle přístupem by auta nikdy nevznikla, protože proč by člověk měl opouštět toho koně.

Nastupující generace z aut vůbec vyndaná není. Nějaké manuály, cit v řízení a jízdní vlastnosti je vůbec nezajímají.
16. 10. 2016 12:29
Re: Pouze autorův pohled
Ono je to docela logické. Generace 40+ prostě neměla zrovna velké možnosti vyžití v mládí. Co jste mohli dělat? Vyrazit na cesty? Asi těžko. Vrcholem všeho bylo vlastní auto a z toho plyne nadšení pro věc. Dnešní generace tohle už vůbec neřeší, vlastní auto je pro ně často zátěž, vždycky si můžou nějaké půjčit. Auto je pro ně prostředek, ne modla.
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2016 13:13
Re: Pouze autorův pohled
napriklad karavaning bol kedysi v mode... jazda v obytnych karavanoch ;-) tusim jeho boom v europe bol prave v 70-80 rokoch ... niekde som o tom videl aj clanok tusim ... lenze dnes uz kazdy radsej lieta lietadlom .. pritom ale krajinu tak nespoznas ako prave cestou karavanom ... malo to svoje caro.. ale je pravda ze kto vtedy u nas mal na to.... ale v zapadnej eu to bolo bezne uz davno
16. 10. 2016 20:52
Re: Pouze autorův pohled
Asi se budeš divit, ale obytňáky a karavany jsou opět v kurzu ;-)
16. 10. 2016 13:57
Re: Pouze autorův pohled
A jak to tvoje petrolheadství koresponduje s fiatem 500x, kterým jezdíš ? Tedy SUV s náhonem na předek zabaleno v pohledném kabátku ... Tedy klasický představitel moderních aut.

Auta a vůbec všechny produkty jsou přesně taková jaká je chceme. Jak moc se prodává třeba toyota FT86 + deriváty ? Kolik potkáváte na ulici například mazdy MX5 ?
Málo ... lidé chtějí něco velkého a úsporného. Něco kde se připojí smartphonem. Něco, kde posadí celou rodinu...

Já osobně vůbec neshledávám lepší v ničem třeba golf III oproti Golfu nynějšímu apod. Jediná auta, která jsou z minulosti řidičsky zajímavá se prodávají i dnes a jsou stejně zábavná jako kdysi. Stojí taky stejně. Všichni místní ubrečenci vlastní většinou nějaké SUV nebo dízlový kombík.... a tyhle sporťáky nikdo nekupuje.
Avatar - Machýrek
16. 10. 2016 20:16
Re: Pouze autorův pohled
Vetsina veci v clanku uvedenych se schopnosti ovladat auto nijak nesouvisi.
16. 10. 2016 11:48
Re: Pouze autorův pohled
Ano, z pohledu průměrného uživatele, pro kterého je auto přepravní prostředek, máte pravdu. Ale existuje menšina lidí, pro které je auto něco víc. Tím neříkám, že souhlasím se vším, co je v článku, třeba výklopná světla se mi nikdy nelíbila.
16. 10. 2016 15:01
Re: Pouze autorův pohled
Přesně. Určitě mi není smutno po lehkých nebezpečných krabicích, které byly sice hravé a řidičské, když výlet mimo cestu nebo střet s čímkoliv znamenal možná o řád větší pravděpodobnost zranění nebo dokonce smrti.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2016 00:57
Re: Pouze autorův pohled
Mrkačky a T-topy chybí hodně, tuhle sem seděl ve Firebirdu co měl oboje a super....a klasická rezerva je taky fajn, je fakt že se dá fungovat i s dojezdovkou, hlavně aby tam byla, sou auta kde není ani ta a je tam jen sada na lepšní (z těch co sem měl to mělo jen BMW 650i, jinak naštěstí vše mělo klasickou nebo dojezdovku)
Avatar - Ondore
16. 10. 2016 08:57
Mne chýba...
Za niektorými vecami zo zoznamu plakať nebudem, také výklopné svetlá mi neučarovali ani keď som mal 15, elektronické kľúče (ak fungujú ako majú) sú super a plnohodnotná rezerva? Ak som v civilizácii, tak viem defekt v pohode vyriešiť aj bez nej.

Čo chýba mne je klimatizácia, kde sa dala nastaviť iná teplota na nohy a iná na hornú časť tela, v mojom prípade som mal nastavené prúdenie čerstvého vzduchu k tvári a bolo to super. Rovnako sa mi páčilo, keď bolo prúdenie vzduchu vyvedené na bočné dvere priamo k okienku, odhmlenie bolo otázkou okamihu. A napokon mi chýbajú poctivé sedačky. Dnes sa všetci hrajú na športovno, aj keď majú pod kapotou jedna-dvojku. Sedačky tvrdé, bočné vedenie takmer ako má Recaro a kvôli pár ostrejšie rezaným zákrutám za rok si človek nemôže dať kolená od seba ako chlap.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2016 09:04
Re: Mne chýba...
kolega v zahranici pri jadrane na dovolenke par rokov dozadu rozsekol pneu o nejaku skalu... vtedy dakoval bohu za rezervu ;-) ... obcas sa proste zist moze ... aj tomu kto si mysli ze sa mu to nemoze stat a nepotrebuje ju ...

s vyklopnym svetlometmi suhlasim... mne sa tiez moc nikdy napacili ale niektore vozy zvlast tie sportove s nimi mali svoje caro... taka corvetta alebo prva MX5... je fakt ze kazdemu autu nesadli ale niektorym ozaj pasovali ... dnes uz ale nie su hlavne kvoli nakladom.... zlozitosti.. vahe... a nie kvoli dizajnu ... ten by ani dnes nebol problemom ...
16. 10. 2016 12:31
Re: Mne chýba...
Zrovna u jadranu není problém. Zavoláte a oni přivezou a vymění za vás. Povětšinou zdarma.
Avatar - wakantanka
16. 10. 2016 20:55
Re: Mne chýba...
aj keď nemáš tzv. havarijnú poistku s rozšírenou asistenciou? naozaj neviem ako je to na Jadrane preto sa pýtam, či stačí len povinné poistenie.
17. 10. 2016 00:32
Re: Mne chýba...
Jelikož je Chorvatsko už součástí EU, většinou je tam asistence zdarma i s lepším povinným.
Avatar - wakantanka
17. 10. 2016 08:22
Re: Mne chýba...
:yes: dobre vedieť, osobne stále mám aj havarijnú ... lebo náhoda je blbec >:D
17. 10. 2016 16:02
Re: Mne chýba...
to ti na litak nasadi stejnou novou gumu na miste?
18. 10. 2016 12:16
Re: Mne chýba...
Výklopná světla se nedělají hlavně kvůli bezpečnosti chodců. Asi takový je tvůj přehled o automotive. Defekt jsem nikdy neměl (ťuk ťuk), takové úrovně dosahujé tvé argumenty.
16. 10. 2016 09:30
Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
Žádná auta z té doby bych nechtěl, ani se mi nelíbí, včera není dnes. Stačí si vyrazit se podívat na nějaký sraz veteránů, hezká nostalgie, nic víc. Ta užitná hodnota těch aut je celkově vždycky menší. Podobné je to třeba u sportu, když se podíváte třeba na stará fotbalová, nebo hokejová utkání. Legendy,ale kdyby tohle předváděli dnes, neměli by šanci.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 11:27
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
Kecáš, a nevíš o čem.
Jednak srovnáváš auta stará 20 s těmi včera vyrobenými... a otázka zní, proč se nevyrábí i dnes taková a volba se nenechá na uživateli.
A ona se vlastně vyrábí... jen se ovce musí zbavit toho, co jim reklamy a média natlačila do hlavy!

Je to jako s dotykovými telefony... jsem k ničemu a nepraktický - s jedinou vyjímkou: prohlížení fotek a sledování filmů.
A je k tomuto účelu opravdu stvořen telefon?

Argumentace zní - jseš starej ořech! Lidi kupují drtivou většinou dotykové telefony!
Tak si pusťte nějaký portál a podívejte se na nabídku... a pochopíte, proč se prodávají hlavně dotykové. Nabízí se jen pár s tlačítky - a většinou mizerný.
Avatar - Blue Sun
16. 10. 2016 11:48
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
Srovnáváš nesmysly a srovnáváš hloupě. Podívej se na dobu, kdy dotekové telefony začínaly přicházet do módy. Bylo plno chytrých tlačítkových telefonů, Symbian měl 50% mezi operačními systémy. A během tří let bylo po všem, protože to lidé zkrátka nechtěli. Než na tlačítkovém telefonu něco vyťukám nebo projedu, na dotekovém to mám hotové čtyřikrát.
A ano, jsi starý ořech, navíc hezky zapšklý.
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 10. 2016 11:59
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
:yes: a ten palec hore ti dávám jako člvoěk, který smartphony bytostně nesnáší >:D
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 12:06
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
Možná.

Ale pak jsem starej ořech rád.

Pořád si s tebou ještě na uzavřené silnici vytřu... a dokážu opravit auto, u kterého ty ani nedokážeš pojmenovat, co se pokazilo.

Ovce se nechali přesvědčit, že nutně potřebují kdykoliv sledovat na "telefonu" video z youtube... to mi má imponovat?

Já mám už roky telefon s plnou klávesnicí, protože připouštím, že vyťukávat písmenko trojím zmačknutím je nešikovný... zkoušels někdy takovej telefon nebo ti stačí informace z televize, že jednině správné je mít dotykový maxitelefon?
16. 10. 2016 12:33
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
A k čemu ti to je? Vytírej si s kým chceš. A starým ořechem taky klidně buď. Ale nikoho to nezajímá.
Avatar - Blue Sun
16. 10. 2016 16:03
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
Na úvod to vezmu od konce a s jediným konstatováním: jsi arogantní blb.
Že si se mnou vytřeš a opravíš auto, no a co? Mě to netankuje, smysl života to fakt není. Baví mě jiné věci, než hloupá auta. Má mi to imponovat, že to umíš? A proč?
Není mi patnáct, abych padal na zadek z podobných prohlášení a taky jsem díky tomu mohl zkusit spoustu různých telefonů... a neměnil bych.
Možná si neopravím auto, ale aspoň stále nebudu zapšklým ořechem.
Avatar - Machýrek
17. 10. 2016 19:55
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
Cituji: "...diskuse aspoň původně byly, abychom si povídali o autech. A ne štěkali na sebe a dokazovali si, kdo je větší drsňák." To jsou tva vlastni slova z minuleho tydne drsnaku, co si tu chce s nekym neco vytirat :yes:
18. 10. 2016 12:26
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
Až tupé ovce odloží ty svoje dotykáče a začnou si vytírat v autech zadnice na uzavřených silnicích, hodíš káru do škarpy a koupíš si dotykáč, abys nebyl jenom členem stáda?
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2016 12:28
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
To není tak úplně pravda. Tlačítkové telefony se Symbianem skončily čistě proto, že měla Nokia smluvně zakázáno další telefony se Symbianem vyvíjet. E51/E52/C5 byly docela rozšířené.
Avatar - Blue Sun
16. 10. 2016 16:00
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
To nemáš tak docela pravdu. Konec symbianu nastal ve chvíli, kdy nezachytil nástup plně dotekových telefonů a bylo jasné, že už jej ani nezvládnou předělat. To, že později nasadili Windows, byla zcela jiná pohádka.
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2016 17:00
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
První dotykové verze Symbianu, resp. obecně dotykové Nokie, za moc nestály a způsobily značce problémy. Ale byl to Microsoft, kdo přinutil Nokii produkci Symbianů a Meego v jakékoli podobě utnout a přejít výhradně na WP výměnou za finanční injekci, což se ukázalo jako prodejně velmi špatné rozhodnutí. Prodeje s Windows se ani zdaleka nepřiblížily prodejům posledních (!) "neúspěšných" Symbianů a mobilní divize tak postupně skončila.

Já jsem toho názoru, že kdyby Nokia využila potenciál nového Meego a přepracovaného Symbianu, a to i pro tlačítkové chytré telefony, mohla dopadnout lépe.
Avatar - Blue Sun
16. 10. 2016 18:13
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
Nemohlo. Ani jeden systém potenciál neměl, chyběl jim reálný ekosystém, se kterým přišel Google a Apple. U Symbianu jsme všichni byli zvyklí shánět programy kde všude možně. A Meego bylo dobré pro lidi, kteří měli chuť a čas si s tím hrát. Pro běžné uživatele bylo příliš komplikované a k ničemu.
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2016 21:29
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
Tak Ovi Store v posledních letech taky nefungoval špatně...Dohnat iOS/Android by bylo velkou výzvou, ale hůř než s tak zabitým systémem jako WP to skončit nemohlo. A jako bývalého fanouška mě štve, že perspektivnější varianty Symbianu nedostaly šanci se pořádně rozvinout, spolu s nedotykovými chytrými telefony.
Avatar - Blue Sun
17. 10. 2016 07:22
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
Ale dostaly... jenže to nikdo nechtěl. Ovi/Nokia Store přišel pozdě a navíc nedokázal v lidech odstranit zažité předsudky kolem podepisování aplikací a certifikátů a kdovíčeho... Pamatuju si, jak jsem s tím bojoval na E63.
18. 10. 2016 12:23
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
Až se ovce zbaví toho, co jim reklamy tlačí do hlavy a začnou kupovat to, co by sis přál, budou....zas jen ovce. Tupý dav, většina, mainstream... Mijulu tohle označení lidí, hlavně, že ty nejsi ovcí, spíš volem :-!
16. 10. 2016 11:42
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
Súhlas. Je to ako píšeš, zbytočne sa tu dedkovci stavajú na hlavu a zahlcujú ťa mínuskami. Iba blb by chcel dnes auto štartovať nejakým roztáčaním kľuky. A podobných nezmyslov bolo v článku viac... Okrem iného, autá v tej dobe boli zdochliny a na silné autá mal len málokto. Dnes je aj malé základné auto živšie a nie je problém sa výkonom pohybovať okolo 100 koní, čo v minulosti bola výsada len tých zámožnejších. Pome, palce dole... ;-) :-! :no:
Avatar - Stejsn
16. 10. 2016 21:25
Re: Jenom dědkovské řeči jak včera bylo líp.
Výkon nic neříká. Musíš měřit výkon s ohledem na hmotnost. Můj starý Fiat s 90 koni z byl MNOHEM živější než můj současný Peugeot se 160. Obě auta jsou rodinná kombi.
Avatar - lordlord
16. 10. 2016 09:50
klíč
klasický klíč mi nechybí, vadí velká velikost startovací karty
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 11:31
Re: klíč
Nechybí ti, dokud ti na dovolené v zahraničí nedojde baterka v tom ovladači, co máš v kapse... nebo nezaparkuješ nevědomky v dosahu radarů... a neodjedeš.

Chce to prostě mít klasický klíč - aspoň jako nouzové řešení.

Obecně zastávám názor, že mi tyhle serepetičky autu odpustím, pokud se dají vypnout... a nebo při nejmenším vím, že až přestanou fungovat, tak bude auto prostě fungovat jako bez nich.
;-)
16. 10. 2016 12:09
Re: klíč
Co to je za nesmysly? >:D A když už, auto ti hodně dopředu píše, že je slabá baterie. Minimálně 2 měsíce ještě vše funguje. A pokud jsi vocas, a jseš línej si za tu dobu koupit novou baterii, je to tvoje blbost. I tak vyndáš z karty klíč a odemkneš ručně.

Dosah radarů? Co to je? Říkal Pepa v hospodě, co má jedničkovou Octavii v naftě? Tak to jooo.

Nic proti tobě, ale tohle byla blbost jako vrata. >:D
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 12:27
Re: klíč
Koukám, že jseš velkej frajer... a všechno už jsi zažil.

Zaparkoval jsem v Hradci Králové = relativně velkém městě, na náměstí. Ulrychově, kdyby tě zajímaly podrobnosti.

Když jsem chtěl odjet - nešlo to. Volal jsem asistenční službu, protože šlo o skoro nové auto... po nějaké době domlouvání jsme se dohodli - měl jsem štěstí, že na tom telefonu nebyl "moderní mladík", ale člověk znalý věci... a poradil mi.

Odtlačil jsem auto, k pobavení přihlížejících, za roh... za barák - a tam už nastartovalo normálně.

Na budově městského úřadu jsou totiž výkonné radary patřící hradeckému letišti... a když jsou zapnutý a jejich frekvence se potká s frekvencí tvého ovladače, máš smůlu...

Ale jinak se nepřu - jsem prostě starej ořech, co už vůbec ničemu nerozumí... ale ber to z tý druhý strany - k čemu by mi byl nějakej ušetřenej čas!
Stejně bych nevěděl, jak ho využít...
16. 10. 2016 12:34
Re: klíč
Sorry, ale tohle je případ jak z Akt x. Pravděpodobnost zcela minimální.
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 12:55
Re: klíč
Tohle je prostě FAKT.

Takže pravděpodobnost naplněná - ať už byla matematicky jakákoliv.
Avatar - Jopino
16. 10. 2016 12:37
Re: klíč
tak tohle zní jak scéna z hodně blbého filmu ;-\ Vůbec nikdy by mě nenapadlo, že se něco takového může stát, a že je to technicky možné :no:
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 12:57
Re: klíč
No vidíš to, a přesto se to stává... slyšel jsem několik podobných hsitorek a prý stačí zaparkovat před obchoďákem v dosahu radaru od automatických dveří, ale to už jsme nezažil já, takže nedám ruku do ohně.
Avatar - Jopino
16. 10. 2016 13:02
Re: klíč
neříkám, že tomu nevěřím, jen hledím jak puk, že si výrobce tohle v praxi neověřil, nebo spíše, že to nějak nepojistil. Parkovat někde za rohem je dis komfort jak prase. Díky Bohu za klasický a možná obstarožní vystřelovací klíč v Hondě ;-)
16. 10. 2016 14:52
Re: klíč
a pánové dochází vám vůbec jak se takové auto dá krásně a snadno ukrást? blbá karta? koukněte se někdy na internet a zjistíte jak je to pak krásně lehké... to samé jako bezklíčový přístup, třeba na passatu 2010 mi klíč nevadí že tak nevypadá, má v sobě plastový aby se dalo odemknout i v případě jeho vybití... a co se týče frekvencí možné to je a výrobce to neověří protože na to musí být souhra okolností a náhod aby se to dalo dohromady :-)
Avatar - Jopino
16. 10. 2016 15:39
Re: klíč
Ale dochází, dochází.... :yes: Nedávno tady někde ukázali reportáž o nějakém zařízení, vypadalo to jak krabice. Dokázalo to načíst a násobit signál z karty a pomocí toho zařízení se pak zmocnit auta. Nedokáži to blíž popsat, elektro fakt neovládám. Hold vývoj a zdokonalování mají Bohu žel i banditos :no:
16. 10. 2016 21:07
Re: klíč
Samozřejmě, že je to možné. Myslím, že v New Yorku špatně fungující pult DJ vyřadil z provozu dálková ovládání aut v ulici (něco takového je samozřejmě normálně nelegální). :-) Radar by měl pracovat na úplně jiné frekvenci (řádově vyšší), nicméně pokud bys stál hodně blízko (blíž, než by mi bylo příjemné stát) dost výkonnému radaru, kdo ví. Každý kus drátu, každá trasa na desce tištěných spojů je anténou. Výkonný radar pak dokáže překonat, na co ten produkt byl navržen a testován. To se neomezuje na "klíčenky". Například na vojenských letištích se silnými radary mi kolikrát blbla sluchátka s aktivním potlačením hluku a naprosto to sedělo s rotací antény.

Jinak může klidně stačit podržet klíč blízko antény, aby ten ruch "překřičel."
16. 10. 2016 17:46
Re: klíč
Asi velkej frajer jsem. Já tu kartu mám doma, a tyhle kecy z hospody od majitelů volítaných leštěnek z reichu už jsem slyšel... Prostě jsi napsal kravinu.

Chtěl bych vidět radar, kterej nedosáhne za roh. A v Praze na Ruzyni aby měli rovnou připravený odtahovky... :-D

Takových aut s handsfree kartou nebo handsfree klíčem už mi prošlo rukama... Od Renaultů, přes Škodovky až po Range Rover. Prostě kraviny. Tak neplácej, starej kořene. ;-)
16. 10. 2016 19:43
Re: klíč
Tak to si mysli co chceš. Ale v Autotipu o tom byl seriozní článek už tak před 5 lety. Kdy majitel zaparkoval své Mini v nějakém městě v Německu a už neodjel. V okolí byl nějaký vysílač a na frekvenci blízké jeho dálkáče a měl smůlu.

To, že se ti to nestalo, neznamená, že to nastat nemůže. Dnes létá vzduchem mraky frekvencí...
16. 10. 2016 21:43
Re: klíč
Radar však bude celkem jistě pracovat na úplně jiné frekvenci.
18. 10. 2016 12:29
Re: klíč
Nj, italské auto ;-)
Avatar - lordlord
16. 10. 2016 17:58
Re: klíč
baterku signalizuje palubní počítač, s klasickým klíčem s vybitou baterkou taky nenastartuješ(např 1. megane)
16. 10. 2016 20:55
Re: klíč
Pro mne je tedy normální, že "přívěsek" obsahuje i nouzový klíč. Jak by ses asi dostával do auta s vybitou baterií (myslím auta, ne klíče)?
16. 10. 2016 13:04
Re: klíč
Já mám renault kartu, a je to po mých zkušenostech s klíčema asi nejlepší řešeni. Je tenká, v kapse se vejde k telefonu nebo do zadní kapsy, klíč at už skládací od vw nebo neskládací suzuki je v kapse hroznej opruz.
Navíc v kartě je i záložní klíč pro otevření dveří když se vybije baterie. Karta se mi nikdy nezlomila.
Takže za mě je karta top, za 4 roky s ní nebyl problém.
Ale je fakt že u dvojkových lagun a espacu ze začátku zlobily a byly křehký. Megane II už měl od začátku ty lepší.
Avatar - Ada je zase tady
16. 10. 2016 10:12
Svatá pravda
Pokud auto nebude mít:

a) ruční brzdu
b) okna normální velikosti
c) ručkové přístroje za volantem
d) pod kapotou diesel
e) manuální převodovku
f) klimatizaci
g) rezervní kolo
h) xenony nebo LED světlomety

tak si ho prostě nekoupím.
Rozbalit vlákno
5
16. 10. 2016 10:27
Re: Svatá pravda
taková auta se naštěstí dají ještě sehnat! ekoterorista jezdí v octávii 1,0
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2016 11:12
Re: Svatá pravda
ja by som uz radsej benzin ale s rucnou brzdou rezervou aj budikmi ci manualom by som to videl podobne... tieto veci povazujem za uzivatelsky prijemne ( user friendly ) za mna ... a v aute by som ich rad videl aj o 20 rokov ;-) ... chapem ze niektore veci su uz prekonane ako napriklad startovacie kluky alebo kdejake bakelitove kasne kde sa citis ako v rakve ..... ale rezerva sa podla mna zide vzdy v aute ... aj o 100 rokov ... to je vec ktora podla mna vekom nestarne .... rovnako pekne citatelne budiky budu krasne aj o 1000 rokov ... tie nejde osalit ziadnym digitalnym panelom .... ani krasou ani praktickostou ani zivotnostou... v nicom sa im ziadny digitalny stit nevyrovna... nikdy

ada ... existiuje dnes vobec este auto ktore splna vsetky tieto tvoje kriteria? a samozrejme nezabudaj ani na autoradio s dlouhymi vlnami a sedackami sklopnymi do rovnej loznej plochy ..... ale je mozne ze par ich bude.... nejake tie SUV zrejme ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 11:40
Re: Svatá pravda
Ádo normálně jseš za cvoka... ale tady s Tebou souhlasím - až na ten diesel.
16. 10. 2016 22:29
Re: Svatá pravda
Tak kromě toho dieselu a xenonů(LED světlometů s tebou naprosto souhlasím.! :-!
Avatar - Jopino
16. 10. 2016 10:23
opravy svémpomocí
ještě naštěstí pořád si v dnešní době člověk dokáže servis udělat sám - oleje, filtry, brzdy, výfuk. Je však postaven mezi otázku servisovat sám doma za pakatel a se ztrátou záruky, nebo v servise za trojnásobek ceny a se zárukou, ehm, s vidinou záruky? ;-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 11:38
Re: opravy svémpomocí
Já tomu rozumím jinak... pravidelnou výměnu olejů nechávám dělat v servise i u své 20ti leté Alfy!

To, co mi chybí u "moderních" aut je ta pravděpodobnost, že vyřešíš problém sám.
Nejlépe po cestě...
;-)

Existují dokonce i fotografie, jak jsem opravoval havárii vodní pumpy na Škodě 125 s vlekem plným koňského hnoje za použití základního nářadí, co je v autě (v tomto případě 13 klíč) a vidlí, co byly v tom hnoji.
:-)
Dnešní moderní auta jsou postavena tak, že jedinou možností je volat asistenční služby = další business pro výrobce, ale nevýhoda pro majitele.

Kde je ta hranice, kdy se začnou majitelé bránit... a hájit svoje zájmy, které jsou odstra%novány v zájmu výrobců těch aut?!

Těch věcí.. platí to obecně, nejen pro auta.
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2016 11:50
Re: opravy svémpomocí
vsetko je dnes o biznise... obcas mi to pride ze automobilky to uz tak navrhuju schvalne ( napriklad nemoznost vymenit ziarovky ) aby si musel k nim do servisu a cvakal prachy aj za kazdu blbost

pritom vo felde alebo pole z 90 rokov bola vymena ziarovky otazka minuty.... tam to zvladnes aj doslova ze hmatom naslepo ..
Avatar - Blue Sun
16. 10. 2016 11:50
Re: opravy svémpomocí
Dnešní moderní auta jsou zkrátka postavena tak, aby je mohl řídit každý a ne pouze pár vyvolených jedinců, kteří se v tom zároveň umí vrtat a mají na to čas. Sice to ještě možná umím, ale nebaví mě to, ať se stará někdo jiný.
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2016 12:24
Re: opravy svémpomocí
Mě zase bytostně prudí řešit termín servisu a být až několik dní bez auta (protože si ho nemám kdy vyzvednout), nemluvě o úrovni mnohých českých autoservisů. Takhle si aspoň na základní úkony vyhradím volné odpoledne a ještě se parádně zabavím.
Avatar - Blue Sun
17. 10. 2016 10:17
Re: opravy svémpomocí
Jo, fajn, baví tě se v tom vrtat. Mě ale třeba ne, já tenhle čas radši věnuju kolu nebo běhu, nebo třeba turistice. Vytáhnu foťák do přírody. Hlavně ne hrabat se v autě... nebo v hlíně.
Avatar - JohnyRnR
16. 10. 2016 13:02
Re: opravy svémpomocí
Pak to bohužel podle toho na silnicích vypadá. Řízení dvoutunový věci rychlostí klidně 100 km/h by prostě z principu mělo zůstat výsadou. Když se z toho udělá skoro základní právo, tak to nemůže dopadnout dobře a taky nedopadne (zbytečný nehody, kolony, životní prostředí...). Co se tímhle stylem masově zpřístupní příště? Pilotování letadel?
Avatar - Blue Sun
16. 10. 2016 18:14
Re: opravy svémpomocí
Jasně... a pak bys najednou zjistil, že ta výsada je upřena i tobě. Je zajímavé, jak si každý u nás myslí, že zrovna on by byl tím vyvoleným, nejlepším řidičem...
Avatar - JohnyRnR
16. 10. 2016 19:49
Re: opravy svémpomocí
Nojo :-) S tím je holt potřeba počítat, každá revoluce požírá vlastní děti >:D A to, že bych se případně vlastně chytil do vlastní pasti, ještě neznamená, že to s tou výsadou není pravda. Navíc by se určitě objevily kurzy (nabídka/poptávka), kde by se člověk mohl v případě zájmu zlepšovat a pak případně uspět u těžký zkoušky, nehledě na posílení hromadný dopravy pro ty ostatní (opět nabídka/poptávka).
16. 10. 2016 22:34
Re: opravy svémpomocí
Letadla to mají celkem v suchu. To je noční můra řady profesionálních pilotů a řídících letového provozu a běžně se tím straší (jak ti naprosto bezradní amatéři ve svých létajících plechovkách zhroutí celý systém). Někteří by rádi zakázali i to málo, co po EU dnes cestuje. Aktivisté na zemi zase rádi ruší letiště, nejlépe místo nich vystavět domy. A pak tu máš šašky, kteří ti nechtějí dovolit odnést si do vlastního letadla pití nebo šroubovák.
Avatar - Jopino
16. 10. 2016 12:31
Re: opravy svémpomocí
v práci máme celkem dost lidí kolem sebe, spoustu z nich mají nová auta různých výrobců a tříd, různých délek záruk, mezi nimi jsou zastoupeni ti, co jezdí ke značce, neznačce a část si servisuje sama doma. Já mám na autě výměnný interval oleje jeden rok nebo 20.000 Km. Vzhledem k tomu, že nevěřím současným eko olejům (0W20), měním olej doma "na tajno" sám už po ujetí cca 10.000 km a šesti měsících provozu. Roční prohlídku samozřejmě značkový servis, k vůli záruky.

Samozřejmě s Tebou v jádru souhlasím, dnes na cestě uděláš prd, pumpa je většinou s rozvody, spousta členů v případě výpadku spadne do nouzáku a bez "velké" diagnostiky je člověk nahraný a nemá šanci vyhledat závadu.
16. 10. 2016 11:04
jednoduchý věci
Chybí mi mechanická ruční brzda, a mechanický klíčky který přežijou vykoupání. A že někdo navrhne kombi který nemá rovný dno je pro mě mimo chápání.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2016 12:13
Re: jednoduchý věci
Škodovácký dálkový klíček jsme už úspěšně koupali, možná i víckrát. Mohu potvrdit obdivuhodnou voděodolnost. >:D
16. 10. 2016 22:32
Re: jednoduchý věci
Naštěstí lze pořád sehnat i auto s poctivou mechanickou ručkou, a to i v segmentu C a vyjímečně (3er) i v D! :-) Ale situace se bohužel každým rokem zhoršuje!!! :'-( :'-( :'-(
16. 10. 2016 11:16
rezerva
...že v těch autech není rezerva je vyloženě zločin proti lidskosti. Žádný sprej ani odtahovka nebo pomoc s výměnou kola v povinném ručení to prostě nezachrání. Ono čekat někde u krajnice s trojúhelníkem a dětma v ochranné vestě za svodidlama v sobotu večer za deště je hrozně fajnový zážitek.

Není to tak dávno, co nám na odtahovce přitáhli auto zákazníka, který prorazil kolo vzdušnou čarou tak 10 km a čekal na odtahovku 3 hodiny, jelikož byl pátek odpoledne a páteční průjem. Hned o víkendu vykuchal ty přihrádky v kufru a narval tam rezervu, protože už to znova nehtěl zažít.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2016 11:17
Re: rezerva
suhlas..... na jednej strane mame megabezpecne vozy ktore sa vyhnu aj zrazke s losom .... ale na druhej strane rezerva v autach uz velakrat chyba ... nechapem tomu ... ved rezerva je svojim sposobom tiez hodne dolezity prvok akejsi nepriamej pasivnej bezpecnosti.... ja ju v aute chcem a verim ze aj v tom novom ju budem opat mat ... aspon dojazdovu... a mrzi ma ze napriklad nove baleno ktore je hodne prakticke auto ju vobec nema... ani v zaklade ani v top vybave... to je nepochopitelny fail u takto prakticky orientovaneho vozu ... obcas mi pride ze niekore vozy uz pozeraju viac na ine veci ( lenze mna fejsbuk nelaka ) ako na to aby boli uzivatelsky a praktickostou co najblizsie a najprijemnejsie

ja sa len modlim aby nove rio nejaku tu rezevu malo... a ked nie ... stale najdes nejake to male auto ktore ju ma.... corsa ju tusim ma... rovnako neviem ako mazda 2 ale to si vsetko este vcas zistim ...
Avatar - Jopino
16. 10. 2016 12:42
Re: rezerva
souhlasím s Tebou, taky mám kompresor a lepidlo, i když prostor v mezipodlážce je, nenabízí se rezerva ani za příplatek. Chtěl jsem to řešit, že bych koupil dojezdovku a ejhle. Neprojdeš technickou. Rezerva totiž musí být ukotvena pevně šroubem či maticí k podlaze vozidla :no: Nevím, jestli je při nárazu schopna vyletět z mezipodlážky přes zadní sedadla do interiéru, ale tím mi bylo na STK argumentováno.
16. 10. 2016 13:14
Re: rezerva
Po tom, co jsme podruhé píchli kolo u multivana jsme jí tam nechali taky dodat. Nam to naštěstí dojezdova sada zalepila, ale už to bylo na kraji. Já vozim ještě k rezervě knoty pro zalepeni. Je až neskutečný, jak velkou díru dokáží zalepit.
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 11:47
A novýmu Tipu se všichni posmívají... a nazývají ho "low cos
a přitom to není nic jiného, než poctivě zpracované auto, ale s dodržením toho, co tady zaznívá... má klíč, ruční brzdu, normální okna, teploměr vody... jen tu rezervu je třeba doplatit - ale za přijatelných 800,-, takže v klidu.

Dodnes mám chvilky, kdy mě trochu mrzí, že jsem se nechalpřesvědčit na iXko.
A to je to všestranně výborný auto!
Jen nemá ruční brzdu... a startuje se bez klíče. Teploměr má a rezervu jsem pochopitelně dokoupil.
:-(
Je to o to zvláštnější, že v ovladači je vložený kovový klíč, který lze vyjmout! Ale dá se jím jen odemknout auto... startování "nouzový režim"nemá. Lepší neý nic - ale bylo by mi veseleji, kdyby se dal použít i na nastartování, v případě potřeby.

Až budu měnt malýho Fiátka za větší - tak to musí startování klíčem mít!
:-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - chetoos
16. 10. 2016 11:56
Re: A novýmu Tipu se všichni posmívají... a nazývají ho "low
Jsem rád, že se takové auta stále vyrábějí. Před časem jsme jezdil s novým Renaultem Espace. Všude samá elektronika, Můžete si zvolit podsvícení interiéru, budíky digitální a elektronická ruční brzda. A k tomu 4control zadní nápravy. Tohle auto se za 10 začne sypat a lituji člověka, který si koupí ojetý Espace a bude platit dvojnásobně víc za opravy než za kolik to auto koupil. Za to u takového Tipa, manuální převodovka, klasická ruční brzda, žádné masážní sedadla a další blbosti. Spolehlivý motor a jednoduchá konstrukce. Navíc motory s malým obsahem a vysokým výkonem a turbem nevydrží tolik co poctivé atmosféry. Já osobně bych s automatem nejezdil. Miluji manuál a rád řadím, ostatně i můj otec a další členové rodiny. A dnešní auta jsou hezká a bezpečná, ale nejsou dle mého názoru tak odolná, zábavná, a čím bude starší tím budou opravy náročnější a hlavně drahé.Však u právě nového Espacu už po dvou letech přestane fungovat i dotykový displej a bude se sekat....Radši jednoduché auto. U nás i firma po dvou letech opravovala nové Passaty právě z důvodů problémů s elektronikou
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2016 12:11
Re: A novýmu Tipu se všichni posmívají... a nazývají ho "low
mne sa mnohi smeju ze mam este feldu.... ale za tych celych 15 rokov ma jej "neplanovany" servis nestal mozno ani 500 eur ... len vymena reglera... nejake tie nastavenia geomoetrie... plus raz vypalena ziarovka... a zvarana trubka vyfuku za katalyzatorom cca 10 eur ( zvykne sa casom ten spoj akoby ulomit ) a raz opravovana spojka... inak mimo beznu vymenu autobaterie sviecok oleja a beznych planovanych veci si na nic vaznejsie neplanovane ani nepamatam .... aj v zime v mrazoch startuje vzdy ako nic .. absolutna pohoda ... a mam aj plnohodnotnu rezervu aku nema ani kdejaky mercedes ... ja to vravim stale... este si za nou poplacem .. take jednoduche nesmrtelne auto uz soferovat nikdy nebudem ... ale co spravis.. priority vyrobcov aut sa dnes uz voci minulosti zmenili

samozrejme vek nepusti... ide aj o bezpecnost a emisie .. ale starsie auta mali nieco do seba .. a aj dnes plati ze krasa vsetkeho je prave v tej jednoduchosti .... tak verme ze sa jednoduche vozy opat vratia na scenu ... ale samozrejme uz na modernej bezpecnostnej a emisnej urovni ... ;-)
Avatar - Stejsn
16. 10. 2016 21:30
Re: A novýmu Tipu se všichni posmívají... a nazývají ho "low
A ještě jsi zapomněl na dvě věci: benzíňák NEMÁ turbo a auto NEMÁ Start / Stop. Tipo je supr.
16. 10. 2016 22:37
Re: A novýmu Tipu se všichni posmívají... a nazývají ho "low
Naprostý souhlas, aut konstruovaných tak poctivě a jednoduše, jako nové Tipo, by se mělo vyrábět daleko víc. Tipo je nesmírně chytře postavené auto za super cenu a navíc je i pohledné a velmi prostorné. :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Blue Sun
17. 10. 2016 07:24
Re: A novýmu Tipu se všichni posmívají... a nazývají ho "low
Jo... otázkou je, zda by taková auta i někdo chtěl.
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2016 12:03
Kreativita ACZ
[odkaz] Vážně by bylo o tolik těžší zapojit trochu invence a vymyslet si vlastní seznam? A když už ne, tak to zkopírovat i se zdrojem...

A ještě větší paradox je, že konkurence podobný článek vydala před rokem: [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 12:10
Re: Kreativita ACZ
UFF!!

Tak to je smutný...

Zklamání.

:-(
16. 10. 2016 12:19
Re: Kreativita ACZ
Že se vůbec divím... Dík za objasnění.
16. 10. 2016 22:39
Re: Kreativita ACZ
Tak to je síla. "Autor" (či spíše překladatel) se ani nenamáhal přeházet pořadí a třeba k tomu dodat nějaký prvek ze své hlavy. Měl by se zdejším čtenářům co nejdříve omluvit, toto je fakt novinářská prasárna, která je ze strany autora původního textu dokonce žalovatelná! 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no:
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 10. 2016 12:16
Většina vyjmenovaných věcí mi nevadí.
Výklopná hlavní světla byla zajímavá, ale mám kvůli nich brečet?

Mizerný výhled rád měním za vyšší bezpečnost.

Přímo řazených převodovek je pořád dost a tipl bych, že jen tak nezmizí.

Targa, nevyzkoušel jsem, nemůžu soudit, ale vždycky mi to případalo jako trochu krávovina - ani ryba ani rak.

S klíčema také nemám nejmenší problém.

Oprava svépomocí - když se podívám na své levé ruce, tak se vůbec nic nezměnilo.
Prostě to nejede >:D

Lehká auta - po době obézní se hmotnosti zase snižují - vůbec necítím problém.

Volanty už nejsou atraktivní? Jeden za všechny - tenkoramenné retro od BMW je přímo nádherné.

Plnohodnotná rezerva - tohle asi špatně je. naštěstí mě fatální defekt v autě s opravnou sadou ještě nepotkal.

Jediná věc z článku, která mi skutečně vadí, je ta nepřehlednost interiéru. Přestože střídám docela dost aut, nevyhnu se situaci, kdy do něčeho vlezu a 15 minut se zabydluju a rozkoukávám. A ani to často nestačí k tomu, aby jsem pak během jízdy nezjsitil, že třeba neumím spustit tempomat nebo setřít zadní okno...

No a pak bych doplnil další dvě věci, které v článku chybí.

Opravdu citelně postrádám dobré posilovače řízení, které byly kdysi (když né samozřejmostí) tak běžné. Dají se najít docela uspokojivé a nenasrávající - třeba v Toyobaru nebo Mazdách, ale bývalého standardu to zdaleka nedosahuje.

Další věc, které je vážně škoda, jsou malé živé atmosférické motory. Ty zemřely spolu s Euro5. Jasně, máme dynamicky minimálně ekvivalentí downsize turba, ale jiskra, živost a přitom mechanická spolehlivost malých čtyřválců v běžných autech už se dneska koupit nedá.
Rozbalit vlákno
0
16. 10. 2016 12:25
Co dnes na trhu chybí
Elegantní a zároveň praktické kupé. Pamatujete na Calibru? Výklopné zadní dveře, elegantní štíhlé linie, výška 1320 mm, 15" kola, spolehlivý a dostatečně dynamický osmiventilový dvoulitr.
"Stěhovací" kombíky. Ford Mondeo MkI Combi, Opel Omega Caravan, Renault Laguna I Grandtour, MB W124T. Přes zadní dveře se dala naložit almara, po sklopení sedaček se z toho stala ložnice, v kufru mohly být protisměrné sedačky pro děti.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2016 12:49
Re: Co dnes na trhu chybí
sportove kupatka bohuzial uz dnes nefrcia.... casy sikovnych kupatok ako tigra alebo calibra su uz minulostou... dnes sa hra uz na kvantitu... vyrobcovia o nejake sportove chutovky pre soferov ktore toho znacke moc nezarobia uz zaujem nemaju .. miesto toho uz tu mas mas citigo s rychlimi pruhmi.... a mame dnes uz aj sportove vlozky do dopanok a sportove ruksaky.. uz takmer vsade mas dnes napis sport... len toho skutocneho sportovania je akosi stale menej a menej... a v autach to plati dvojnasobne... sportovanie za volantom uz dnes ozaj nefrci... dnes je moderne uz rekuperovat ;-)

aj prva meriva bola flexibilnymi sedackami hodne prakticka... a novy civic uz tiez nema magic seats .. skratka meni sa to ... praktickost dnes uz ide stranou... a do popredia sa dostava uz imidz a styl ( vid aj novy scenic alebo espace ) ... ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 12:59
Tady o tom píšou... z jiného úhlu, ale princip je tentýž.
A napsaný lépe, než tady pár řádky...

[odkaz]

A tohle je klíčová věta toho článku - relativně dlouhého: robot z masa a kostí, biologickou, ale v mysli vyprázdněnou strukturu s naprogramovaným algoritmem úkonů, která ví jak, avšak nikoliv proč.
Zdroj: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
16. 10. 2016 21:18
přeelektrizováno
Mně dnes otravují hlavně tyto vymoženosti:
- Start-stop (ihned vypínám, ale občas zapomenu...)
- elektrický plyn (mám pořád pocit prodlevy oproti lanku)
- elektrická ruční brzda (snad nemusím ani komentovat...)
- nemožnost výměny na silnici žárovky (xenony apod., to mimo civilizaci hodně naštve)
- dotykový display na určité funkce (naštěstí mnohé se dají ovládat na volantu tlačítky)
- při nákupu auta nesmyslné pakety vázané na funkce a výbavy (které ani nechcete...)

Ale jinak dnes i obyčejné auto opravdu nabídne obdobný komfort jako plně vybavená luxusní limuzína ve veteránském věku (navíc je i bezpečnější).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
17. 10. 2016 01:03
Pěkný článek
jediné co mi nevadí je manuální převodovka, ty obecně nemusím a klíče, nemam nic proti bezklíčovému startování i odemykání.

Ale mrkačky, T-top, jednoduché opravy, dobrý výhled, rezervy - to vše chybí, naštšstí si stále jde koupit pár let stará auta, kde tohle všechno ještě je.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jerry.Gunman
17. 10. 2016 08:19
Rezerva umístěná pod autem
JJ, první Škodovka, "stobůrek" (Š 105 L) s rezervou pod kufrem, moje první auto... Musím se přiznat, že od té doby jsem míval rezervu vždy v kufru a byť toi občas bylo spojenu s nutností "vybordelovat" veškerý náklad z kufru ven, asi bych zůstal u tohto umístění.

Pamatuji si například, jak mne soused (má Peugeota 308 SW modelového roku zhruba tak asi 2010??) před pár lety prosil o zapůjčení zvedáku. Měl "pomalý defekt", takže v pátek dojel domů celkem v pohodě - a no a v pondělí ráno auto sedělo na břiše a pravá zadní pneumatika se tvrdostí vyrovnala penisu 121 letého dědečka.
P-308 má rezervu vzadu pod autem a bohužel, zvedák a všechny věci okolo toho má v takové té plastové vaničce v dutině rezervy POD autem... Nevím, zda je to tak u P-308 standardem nebo zda si to soused takhle nastavil sám, ale mít zvedák umístěný právě takto... nepovažuji za zcela optimální řešení >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - žlababa
17. 10. 2016 08:44
Re: Rezerva umístěná pod autem
nehledě na to, že výměna kola s rezervou pod autem je zralé na montérky a pracovní rukavice
Avatar - Blue Sun
17. 10. 2016 10:20
Re: Rezerva umístěná pod autem
Každá výměna kola je na montérky a pracovní rukavice. Rezervu máš možná čistou, když ji vytáhneš z kufru, ale pak manipuluješ se špinavým kolem na autě a následně ho musíš dostat zase do toho kufru.
Chytřejší jedinci na to vytažení kola zpod auta použijí deku, aby ušetřili aspoň to oblečení.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2016 10:24
Re: Rezerva umístěná pod autem
Hlavně s tím heverem co je k autu je to o ničem, já sebou léta vozím klasický 2tunový dílenský hever na kolečkách a s tím se mění kola podstatně lépe, deka je taky dobrý základ, už e mi párkrát hodila, sice ne na kolo ale na jiné věci kdy je třeba si kleknout pod auto, samo v nouzi jde použít i koberečky atd
Avatar - Blue Sun
17. 10. 2016 13:07
Re: Rezerva umístěná pod autem
Deka má multifunkční využití. Servis, přespání, sex... toho je.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2016 14:52
Re: Rezerva umístěná pod autem
>:D >:D >:D :yes:
Avatar - žlababa
17. 10. 2016 08:42
Článek pro "ty správné autaře"?
Rozhodně s mnoha přispěvateli nesouhlasím. Tenhle článek ze všeho nejvíc připomíná stýskání senilního důchodce, jak za jeho mladých let bylo všechno lepší, a i ta tráva byla zelenější.
U většiny bodů v článku se mi chce říct "dobře, že už to tak není"
Rozbalit vlákno
1
18. 10. 2016 15:11
Re: Článek pro "ty správné autaře"?
Typický smutný názor dnešního automobilového "konzumenta". Ale pro opravdového automobilového fandu rozhodně neznamená, že čím modernější auto (čím dál více přecpaného otravnou elektronikou a naopak s čím dál omezenějšími řidičskými zážitky), tíme lepší! 8-s
17. 10. 2016 12:48
Zpět do jeskyňí
Chápu autora článku, protože když vypadá jako pračlověk z reklamy na BAKE ROLLS, tak nic lepšího zplodit nemohl >:D
Rozbalit vlákno
1
18. 10. 2016 15:39
Re: Zpět do jeskyňí
Trapnější "argument" už jsi zplodit nemohl? >:D >:D >:D