Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kolik opravdu stojí opravy českých dálnic? A proč se rekonstrukce tak protahuje? Odpovíme!

Pomalost i prodražování při opravách či výstavbě silnic a dálnic štvou každého řidiče, ale nejvíc nám hýbe žlučí zbytečné stání v kolonách. Je to nejen ztráta času, ale i peněz – další důsledek neschopnosti státní správy.
Zpět na článek
23. 10. 2016 08:17
23. 10. 2016 08:55
23. 10. 2016 09:31
23. 10. 2016 09:38
23. 10. 2016 09:39
23. 10. 2016 10:16
23. 10. 2016 11:04
23. 10. 2016 11:13
23. 10. 2016 10:34
23. 10. 2016 11:27
24. 10. 2016 16:01
23. 10. 2016 13:26
23. 10. 2016 14:09
23. 10. 2016 20:36
24. 10. 2016 04:09
24. 10. 2016 07:29
24. 10. 2016 20:52
23. 10. 2016 08:57
23. 10. 2016 09:46
23. 10. 2016 10:09
23. 10. 2016 10:41
23. 10. 2016 11:01
23. 10. 2016 12:50
23. 10. 2016 13:39
23. 10. 2016 12:54
23. 10. 2016 13:38
23. 10. 2016 13:34
23. 10. 2016 23:14
23. 10. 2016 13:47
Avatar - Jenik3
23. 10. 2016 08:17
jinak
Nemohlo by MD celou D1 nabidnout do transparentni aukce? Jsem presvedcem, ze by se ukazalo, ze udrzba D1 v soukromych rukou by stala procenta toho, co u RSD.
Nasledne by se zrusilo RSD byl by prostor pro dalsi snizeni dani.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - _Karel_
23. 10. 2016 08:55
Re: jinak
Ano, údržba by stála procenta- toho soukromého provozovatele. A nás jako řidiče by jízda stejně stála násobky.
Avatar - praděda7
23. 10. 2016 09:31
Re: jinak
Tak bysme tu dálnici nepoužívali a za nějaký čas by cena za jízdu šla dolů....trh je mocná čarodějka.... :-!
Avatar - _Karel_
23. 10. 2016 09:38
Re: jinak
Ano, trh je mocná čarodějka. A protože tu máme mnoho dalších alternativních dálnic jiných soukromých majitelů, vůbec by tu nebyl monopol- velký přítel tržních cen.
Kdepak jinde mají dálnice v soukromých rukou za dobré ceny pro řidiče?
Avatar - praděda7
23. 10. 2016 09:39
Re: jinak
Třeba v Austrálii.......
Avatar - _Karel_
23. 10. 2016 10:16
Re: jinak
To je dobrý příklad. Navíc tam ví, co platí na krokodýly mořské a bílé žraloky.
Ale v našich končinách, když soukromá firma získá monopol, málokdy je altruistická ke svým zákazníkům.
Avatar - praděda7
23. 10. 2016 11:04
Re: jinak
Tam ví i co platí na ilegální emigranty....
Avatar - _Karel_
23. 10. 2016 11:13
Re: jinak
Jo, to souhlas. Nemají připosrané politiky.
23. 10. 2016 10:34
Re: jinak
Australia..hmm..dedku aj tam nam to ide nejako od desiatich k piatim s tymi V8 autami a zavodenim

[odkaz]

..14O poslucha?Vydriftovana aspon jedna sada zadnych gum? ;-)
Avatar - praděda7
23. 10. 2016 11:27
Re: jinak
To je pravda, V8 i celý automobilový průmysl v AU jde do kopru. Co budou závodit to se zatím také neví, i když nějaká V8 z dovozu zůstávají na trhu. V každem případě V8 Supercars dají něco dohromady....business is business... ;-) M140i není v mém případě na driftování ani na jiné bláznění.... ;-) Bláznění mám již 15 roků za sebou..... ;-\
24. 10. 2016 16:01
Re: jinak
Cela Rakúska diaľničná sieť je súkromná. Máš pocit, že známky sú tak dráhe? Lebo mne vychádza v prepočte na km násobne lacnejšia.
Avatar - rohYpnol
23. 10. 2016 13:26
Re: jinak
Přesně tohle je cesta do pekel a nejhorší možné řešení. Myslet si, že v soukromých rukách vše bude fungovat lépe...

Kolik případů a důkazů o opaku potřebuješ? Řešením nekompetentního fungování ŘSD je personální zabezpečení odborníky, které stát zaplatí, zajistí jim adekvátní kompetence a prostředí (materiální, personální, právní), a z druhé strany jasně vymezí odpovědnost.

Jestliže jsou úředníci na ŘSD přetíženi nesmyslnou byrokracií, buzerováni za naprosté hlouposti, a ještě mají naprosto směšné peníze, a jejich počet je doslova tristní, tak čemu se vlastně divíme??

Podívej se třeba, jak skvěle funguje vodní hospodářství v soukromých rukách... [odkaz]
23. 10. 2016 14:09
Re: jinak
Ty jsi na ŘSD nikdy nebyl, nic tam nejednal a nedělal pro ně... Z posledního odstavce je to jasně patrné, jinak s ostatním by se dalo i částečně souhlasit.
Avatar - rohYpnol
23. 10. 2016 20:36
Re: jinak
tomuhle vážně nerozumím. Vše ostatní kromě posledního odstavce se týká ŘSD.
24. 10. 2016 04:09
Re: jinak
Předposledního. Nevím jak se tam dokázal objevit, Asi během psaní reakce.
Avatar - Ozzman
24. 10. 2016 07:29
Re: jinak
Že chybí motivace pro některé odborníky obecně na takovýchto institucí a proto na to hází to je sice pravda, ale většinou tihle lidi, co by měli snahu a nápady a nejsou motivování o tom nemohou rozhodovat, protože ve strachu o svá teplá místa,či prostě z lenosti na to kašlou ti vyšší, je věc druhá a těm finanční motivace rozhodně neschází... :/
Avatar - rohYpnol
24. 10. 2016 20:52
Re: jinak
ano, ale o tom to je. Personální zabezpečení, finanční ohodnocení a odpovědnost musí být v rovnováze. Dokud peníze dostává ten, kdo má nulovou odpovědnost, tak se nic nezmění, a vždy to skončí na tom, že vrcholný management budou jek trafiky pro kamarádíčky politiků.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2016 08:57
Počty
Pokud původní cena zakázky byla 600mil. a cena se zvedla o 30mil., pak se určitě nezvedla o vámi udávaných 20%. :-O
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Inferius
23. 10. 2016 09:30
Proč se rekonstrukce protahuje
jelikož by se pak na tom jako obvykle nemohl nikdo napakovat >:D není potřeba hledat žádné složitosti >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jenik3
23. 10. 2016 09:44
Re: Proč se rekonstrukce protahuje
Bohuzel to pakovani musime platit.
Ale...prodal se telecom a uz se nidko nepakuje. Prodaly se CSA a uz se nikdo nepakuje. Dalsi na rade je Ceska posta.
Cim ono to bude?
Avatar - 4hill
23. 10. 2016 09:46
Jiný příklad
Jestli mohu něco podobného.. Urgoval jsem poškození silnice II.třídy 20m. od domu který díky tomu praská.Přijela tři nová služební auta s třema lidma Vysmáli se mi do ksichtu že "jak je možný že mi nevadí železnice(je o 100m dál) a proč nemají popraskaný dům sousedé(mají opláštěnou fasádu)" .Z jejich pohledu je prý vše v porádku a mám si pozvat statika jehož závěry prý stejně nebudou akceptovat. Tak jsem se rozloučil se slovy že jsem rád že jsou mé daně tak dobře využité.. Jo státní správa ta je stále socialistická...tfuj
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
23. 10. 2016 14:02
Re: Jiný příklad
jj bohužel smutná realita.

Nicméně musím se třeba zastat konkrétních lidí na SÚS (ne těch vrcholných). Oni fakt nemají peníze na nic. Celá práce údržby je fakt zoufalá. Nikdy nechápu, jak si vybírají díry, které spraví. Jednu spraví, další 4 zůstanou...

U nás je třeba doslova děsivý úsek na objízdné trase D1, povrch flikovaný vyloženě křivý, povrch natolik strakatý, že hlavně za mokra je doslova nebezpečný a jsi klidně schopný tam přehlídnout cyklistu atp. Přitom by fakt stačilo ten co jí vím kilometr dva odfrézovat a dát nový povrch, podkladní vrstvy jsou v pořádku. Kus takto už spravili. Proč ale nevzali celý úsek?? Protože jsme v ČR ;-\
23. 10. 2016 10:01
ja mam jinej problem
firma adreje babise trvale znecistuje silnici v jedne obci, kde cas od casu jezdim.

auta vyjizdeji z jeho firmy s nanosy blata a na silnici je pak klidne 1-2cm blaticko.
volal jsem policajty, ti to obhlidli, ale asi jim nejdriv sami dali echo, protože když tam, prijeli uz to tam soudruzi z agrofertu uklizeli. samozrejme sem to jel zkontrolovat, vrstva blata zmizela, ale spina ze silnice ani nahodou.

tak jsem znova zvednul telefon na policajtarnu a jak by se to dalo resit - ze když projedu, ciste auto je hned zablacene, kdo mi to zaplati, kdo to zaplati ostatním ridicum a blablabla...
policajti rekli, ze s tim nic nemůžou udelat, ze puvodce znecisteni to uz uklizel když tam prijeli, takze je vse v nejlepsim poradku. přitom znecisteni je naprosto pravidelne - tedy každý den, a v tomhle podzimni obdobi to je opravdu chuťovka. přitom primo v zakone o silnicnim provozu je, ze se silnice nesmí znecistovat, o tom ze se muze když se uklidi ani slovo...
vpodstate me policajti poslali do pr*dele (ale mozna ze s tim opravdu nemuzu nic moc delat), a odkazali me na správce silnice. tedy na kraj, kde ovšem vladne agrofert..

co s tim?
obec zrejme nemá zajem s tim nic delat, a ja zas nechci mit po projeti zas*ane auto a pristup "cisteho" AB v bile kosili me po projeti po zas*ane silnici *ere
Rozbalit vlákno
19
Avatar - _Karel_
23. 10. 2016 10:18
Re: ja mam jinej problem
V mém bývalém bydlišti byl poblíž lom, tentýž problém, a udělali si tam obrovskou vanu, kterou auta projížděli a myli jim kola. A to šlo o velmi málo frekventovanou silnici.
23. 10. 2016 10:27
Re: ja mam jinej problem
pokud vim, tohle reseni navrhovala obec, ale AB se to zdalo moc drahy, proto nic....
mozna moje chyba když sem to hlasil policajtum, ze sem vytocil číslo primo na služebnu, priste budu volat 158 ..
Avatar - 4hill
23. 10. 2016 10:28
Re: ja mam jinej problem
To je právě ta bezmoc..Když vynadáš ouředníkovy tak dostaneš pokutu.Když nepustíš ouředníka do baráku tak taky..Kdejakej myslivec smí na tvůj pozemek.Když budeš chtít aby si plnil svou povinnost tak tě utlučou tunou lejster a razítek. Mají to pěkně vymyšlený.Nás holit jako ovce ale aby ti s něčím pomohli to ne.Tak nějak ta státní správa funguje naopak.Kdejakýmu tunelu jdou naproti ale občane pos.r se.
23. 10. 2016 12:47
Re: ja mam jinej problem
... tak at se ted chyti za nos vsichni manasove, kteri soustavne voli cssd, lidovce nebo nove babise. tyhle strany soustavne navysuji armadu statnich uredniku.
Avatar - Blue Sun
23. 10. 2016 13:27
Re: ja mam jinej problem
A az nastoupi jina strana, bude chtit v uradech upichnout zase ty sve zname a bude to porad dokola... Jako by politicke zmeny byly vyhra. Tim spis, kdyz vetsina malych stran ani nema myslenku a skutecny funkcni program.
Ještě doplním: hlavně, že "pravice" nezvyšovala... Za Nečase vůbec, ale vůbec nepřibývali úředníci...
Avatar - praděda7
23. 10. 2016 23:17
Re: ja mam jinej problem
Máš tady pár státních úředníků, co sem chodí v pracovní době...... ;-)
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2016 07:10
Re: ja mam jinej problem
No a co? Už před více než pěti lety bylo prokázáno, že občasné "vypnutí" od práce je prospěšné, ne škodlivé. Nikdo neudrží dlouhodobě soustředěnost po více jak hodinu a půl na konkrétní téma. Z mnoha různých jednání to mám ověřené i na sobě.
Avatar - praděda7
24. 10. 2016 08:18
Re: ja mam jinej problem
Tož bacha! Státní úředníci jsou placeni daňovými poplatníky za práci a ne za surfování po netu. Když nezvládají, ať si najdou jinou práci.
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2016 12:52
Re: ja mam jinej problem
No nic, nepochopil. Ani jsem to nečekal.
Avatar - praděda7
24. 10. 2016 13:27
Re: ja mam jinej problem
Já pochopil velice dobře....jakákoliv výmluva je dobrá k tomu, aby se úředník mohl flákat. Mám ověřeno z osobních zkušeností...............
Avatar - Dinar
24. 10. 2016 09:03
Re: ja mam jinej problem
S tou první větou souhlas, ale to je normální reálná politika. Souhlas i s tím, že tady pořádná pravice vlastně nikdy nebyla, na druhou stranu, to co se děje za vlády socanů s AB, nemá obdobu, navíc za, z jeho strany, mohutného mávání pravicovými hesly typu, makáme, řídíme stát jako firmu...

počet státních zaměstnanců za Nečasovy vlády: 2010 - 416 tis., 2013 - 414 tis.
počet státních zaměstnanců za aktuální vlády: 2013 - 414 tis.. 2016 - 437 tis.!!!
Myslím, že čísla hovoří jasnou řečí.
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2016 12:52
Re: ja mam jinej problem
Na druhou stranu, část z toho, co je dnes, jde ještě na vrub Nečasovým změnám, není to jen současná politika...
Avatar - Dinar
24. 10. 2016 13:05
Re: ja mam jinej problem
Ne ne, to se pleteš, za to vlastně může Klaus.
Svatá prostoto! >:D
26. 10. 2016 17:29
Re: ja mam jinej problem
presne tak, dluhoslav to preci rikal, ze jo.
Avatar - rohYpnol
24. 10. 2016 20:07
Re: ja mam jinej problem
A o čem jako vypovídá počet státních zaměstnanců? Výplody bezmozků o nějaké nepřímé úměře mezi kvalitou státu a počtem státních zaměstnanců jsou vždy zrůdně demagogické 8-s 8-s :no:

A že za toho tvého slavného Nečase vznikal výrazný podstav, který se dodnes dohání? Jasně, koho by to zajímalo že... Ideální stát má přeci nula státních zaměstnanců... Svatá to prostoto 8-s 8-s
26. 10. 2016 17:29
Re: ja mam jinej problem
ale h@vno, jaky podstav?? ja nepotrebuju ani obcanku, tu potrebuje statni aparat, aby me mohl soustavne nekde s necim buzerovat! poptavku po novych a novych urednickych tlupach umele vytvari prebujela levicova politika.
23. 10. 2016 12:44
Re: ja mam jinej problem
to vis, co se neda zmerit policejnim radarem, to policajty netrapi. :no:
Avatar - JohnyRnR
23. 10. 2016 16:14
Re: ja mam jinej problem
:yes:
Avatar - rohYpnol
23. 10. 2016 13:31
Re: ja mam jinej problem
Osobně bych vše nafotil, natočil, zdokumentoval. A poslal na PČR, místní SÚS. Vyčíslil náklady na mytí vlastního vozu a požadoval náhradu škody.

Úspěch na vítězství sice v naší zemi takřka nulový, ale domnívám se, že by se věci aspoň mohly dát do pohybu a zlepšit stav do budoucna.
Avatar - lordlord
23. 10. 2016 10:09
.
Ať si firmy udělají průzkumné vrty podloží, atd a nabídnou cenu, žádné zvyšování ceny během stavby, řádný stavební dozor, ne kamarád kamaráda.
Proč na svavění dálnic neexistuje státní firma?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Jenik3
23. 10. 2016 10:41
Re: .
Statni firma? Hooodne uber plyn.
Statni firmy tu byly 40 let a ja si velmi dobre pamatuju jak to tu vypadalo v roce 1989. Chodilo se do zamestatni, vsichni pracovali s vysledkem nula, nikdo za nic nenesl odpovednost. Kvalita mizerna a kecu plna huba.
Toto vsechno se v roce 1991 zmenilo a jedine misto, kde se hodne povida a nic nedela je statni/verejny sektor, ktery si na sebe vydelat nemusi.
Takze tudy cesta nevede.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2016 11:01
Re: .
Jen drobnost- a čím se to liší od současného stavu? On má někdo zodpovědnost? Pořád kvalita mizerná a keců plná huba. A když se zvlní nová dálnice se zárukou, musíme se o opravu soudit- pochybuji, že úspěšně.
23. 10. 2016 12:50
Re: .
no to vis, kdyz zakazku na dalnici muze vysoutezit firma, ktera nevlastni ani krumpac, tak je pak jakakoliv zaruka zcela fiktivni. ja bych napriklad vzdy v zadani pozadoval, aby firma mela napr. minimalne destinasobny kapital, nez je cena zakazky, apod.
Avatar - rohYpnol
23. 10. 2016 13:39
Re: .
to by sis ovšem silnice kopal sám.
Avatar - speedfred
23. 10. 2016 12:54
Re: .
Politici majú iba politickú zodpovednosť (občas sa stane že niekto aj odstúpi) a bolo by dobré im našiť aj hmotnú zodpovednosť,ale to si sami sebe neschvália tak vyhlásiť referendum.
Avatar - rohYpnol
23. 10. 2016 13:38
Re: .
To všechno se změnilo??

Kvalita dřív nula?

A jaká je kvalita dnes?? Kvalita naprosto tristní. Aktuálně se třeba u nás vloni (VLONI) se u nás spravovala silnice první třídy. Po jednom roce už tam jsou vyjeté koleje jak kráva...
Avatar - rohYpnol
23. 10. 2016 13:34
Re: .
ať si firmy udělají ... blblabla. Tohle si mělo zařídit ŘSD!!! To, že vypíší zakázku aniž by se dostatečně obeznámili se stavem, není vinou stavební firmy, co vysoutěží zakázku.
Avatar - praděda7
23. 10. 2016 23:14
Re: .
Kdo by dozorovat státní firmu? Soukromník?
Avatar - rohYpnol
23. 10. 2016 13:41
Kdy bude hotová DÉ JEDNA
Správná odpověď je ... NIKDY!!! Prootže než ji stihnou celou projet rekonstrukcí, tak ty první úseky co se začaly spravovat, budou při dnešní (ne)kvalitě výstavby zralé opět na totální rekonstrukci 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - praděda7
23. 10. 2016 23:11
Re: Kdy bude hotová DÉ JEDNA
Už jsem to tu jednou psal. Nové a nově položené úseky D1 za 9 Kříži směr Praha, přes Brno směr Olomouc a za Vyškovem směr Kroměříž jsou již od prvopočátku hrbaté. Kdo ty stavby mohl proboha převzít? 8-s
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2016 12:53
Re: Kdy bude hotová DÉ JEDNA
Taky jsem si toho všiml. A nejsou to jen tyhle úseky...
Avatar - rohYpnol
23. 10. 2016 13:47
Kvalita u nás
U nás se silnice II. a III. třídy začínají spravovat technologií mikrokoberců. Zkušebně se udělal jeden úsek. VŠICHNI ŘIDIČI na něj nadávají, je to totální hrůza, povrch je hlučný, rozvibruje celé auto, komfort nula. Od pohledu je povrch vlnitý (protože se jim ucpával finišer). A verdikt? SÚS JE NAVÝSOST SPOKOENÁ, protože je to laciné, takže touto technologií zprzní i ostatní cesty 8-s 8-s

Nechci tu odsuzovat technologii mikrokoberců, věří, že i mikrokoberec se dá udělat kvalitně. Ale jestliže daný zkušební úsek je evidentně pohromou, tak proč se SÚS adekvátně nepostaví k výsledku?? A to jsem se dozvěděl, že mikrokoberec byl jen o 1/2 levnější než 4cm tl. nového živičného povrchu!!!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - JohnyRnR
23. 10. 2016 16:26
Re: Kvalita u nás
Copak hluk, tyhle povrchy hlavně ŠÍLENĚ kloužou!
Avatar - rohYpnol
23. 10. 2016 20:32
Re: Kvalita u nás
no z toho právě máme obavy.
Avatar - Blue Sun
23. 10. 2016 18:14
Re: Kvalita u nás
Mikrokoberce nejsou novinkou, běžně se používaly ve městech. Už před pár lety jsem to viděl v Brně. Jízdní pocit nic moc, trvanlivost taky nebyla kdovíjaká. Koleje od trolejbusů tam byly za dva roky...