Pomalost i prodražování při opravách či výstavbě silnic a dálnic štvou každého řidiče, ale nejvíc nám hýbe žlučí zbytečné stání v kolonách. Je to nejen ztráta času, ale i peněz – další důsledek neschopnosti státní správy.
Nemohlo by MD celou D1 nabidnout do transparentni aukce? Jsem presvedcem, ze by se ukazalo, ze udrzba D1 v soukromych rukou by stala procenta toho, co u RSD.
Nasledne by se zrusilo RSD byl by prostor pro dalsi snizeni dani.
Ano, trh je mocná čarodějka. A protože tu máme mnoho dalších alternativních dálnic jiných soukromých majitelů, vůbec by tu nebyl monopol- velký přítel tržních cen.
Kdepak jinde mají dálnice v soukromých rukou za dobré ceny pro řidiče?
To je dobrý příklad. Navíc tam ví, co platí na krokodýly mořské a bílé žraloky.
Ale v našich končinách, když soukromá firma získá monopol, málokdy je altruistická ke svým zákazníkům.
To je pravda, V8 i celý automobilový průmysl v AU jde do kopru. Co budou závodit to se zatím také neví, i když nějaká V8 z dovozu zůstávají na trhu. V každem případě V8 Supercars dají něco dohromady....business is business... ;-) M140i není v mém případě na driftování ani na jiné bláznění.... ;-) Bláznění mám již 15 roků za sebou..... ;-\
Přesně tohle je cesta do pekel a nejhorší možné řešení. Myslet si, že v soukromých rukách vše bude fungovat lépe...
Kolik případů a důkazů o opaku potřebuješ? Řešením nekompetentního fungování ŘSD je personální zabezpečení odborníky, které stát zaplatí, zajistí jim adekvátní kompetence a prostředí (materiální, personální, právní), a z druhé strany jasně vymezí odpovědnost.
Jestliže jsou úředníci na ŘSD přetíženi nesmyslnou byrokracií, buzerováni za naprosté hlouposti, a ještě mají naprosto směšné peníze, a jejich počet je doslova tristní, tak čemu se vlastně divíme??
Podívej se třeba, jak skvěle funguje vodní hospodářství v soukromých rukách... [odkaz]
Ty jsi na ŘSD nikdy nebyl, nic tam nejednal a nedělal pro ně... Z posledního odstavce je to jasně patrné, jinak s ostatním by se dalo i částečně souhlasit.
Že chybí motivace pro některé odborníky obecně na takovýchto institucí a proto na to hází to je sice pravda, ale většinou tihle lidi, co by měli snahu a nápady a nejsou motivování o tom nemohou rozhodovat, protože ve strachu o svá teplá místa,či prostě z lenosti na to kašlou ti vyšší, je věc druhá a těm finanční motivace rozhodně neschází... :/
ano, ale o tom to je. Personální zabezpečení, finanční ohodnocení a odpovědnost musí být v rovnováze. Dokud peníze dostává ten, kdo má nulovou odpovědnost, tak se nic nezmění, a vždy to skončí na tom, že vrcholný management budou jek trafiky pro kamarádíčky politiků.
Bohuzel to pakovani musime platit.
Ale...prodal se telecom a uz se nidko nepakuje. Prodaly se CSA a uz se nikdo nepakuje. Dalsi na rade je Ceska posta.
Cim ono to bude?
Jestli mohu něco podobného.. Urgoval jsem poškození silnice II.třídy 20m. od domu který díky tomu praská.Přijela tři nová služební auta s třema lidma Vysmáli se mi do ksichtu že "jak je možný že mi nevadí železnice(je o 100m dál) a proč nemají popraskaný dům sousedé(mají opláštěnou fasádu)" .Z jejich pohledu je prý vše v porádku a mám si pozvat statika jehož závěry prý stejně nebudou akceptovat. Tak jsem se rozloučil se slovy že jsem rád že jsou mé daně tak dobře využité.. Jo státní správa ta je stále socialistická...tfuj
Nicméně musím se třeba zastat konkrétních lidí na SÚS (ne těch vrcholných). Oni fakt nemají peníze na nic. Celá práce údržby je fakt zoufalá. Nikdy nechápu, jak si vybírají díry, které spraví. Jednu spraví, další 4 zůstanou...
U nás je třeba doslova děsivý úsek na objízdné trase D1, povrch flikovaný vyloženě křivý, povrch natolik strakatý, že hlavně za mokra je doslova nebezpečný a jsi klidně schopný tam přehlídnout cyklistu atp. Přitom by fakt stačilo ten co jí vím kilometr dva odfrézovat a dát nový povrch, podkladní vrstvy jsou v pořádku. Kus takto už spravili. Proč ale nevzali celý úsek?? Protože jsme v ČR ;-\
firma adreje babise trvale znecistuje silnici v jedne obci, kde cas od casu jezdim.
auta vyjizdeji z jeho firmy s nanosy blata a na silnici je pak klidne 1-2cm blaticko.
volal jsem policajty, ti to obhlidli, ale asi jim nejdriv sami dali echo, protože když tam, prijeli uz to tam soudruzi z agrofertu uklizeli. samozrejme sem to jel zkontrolovat, vrstva blata zmizela, ale spina ze silnice ani nahodou.
tak jsem znova zvednul telefon na policajtarnu a jak by se to dalo resit - ze když projedu, ciste auto je hned zablacene, kdo mi to zaplati, kdo to zaplati ostatním ridicum a blablabla...
policajti rekli, ze s tim nic nemůžou udelat, ze puvodce znecisteni to uz uklizel když tam prijeli, takze je vse v nejlepsim poradku. přitom znecisteni je naprosto pravidelne - tedy každý den, a v tomhle podzimni obdobi to je opravdu chuťovka. přitom primo v zakone o silnicnim provozu je, ze se silnice nesmí znecistovat, o tom ze se muze když se uklidi ani slovo...
vpodstate me policajti poslali do pr*dele (ale mozna ze s tim opravdu nemuzu nic moc delat), a odkazali me na správce silnice. tedy na kraj, kde ovšem vladne agrofert..
co s tim?
obec zrejme nemá zajem s tim nic delat, a ja zas nechci mit po projeti zas*ane auto a pristup "cisteho" AB v bile kosili me po projeti po zas*ane silnici *ere
V mém bývalém bydlišti byl poblíž lom, tentýž problém, a udělali si tam obrovskou vanu, kterou auta projížděli a myli jim kola. A to šlo o velmi málo frekventovanou silnici.
pokud vim, tohle reseni navrhovala obec, ale AB se to zdalo moc drahy, proto nic....
mozna moje chyba když sem to hlasil policajtum, ze sem vytocil číslo primo na služebnu, priste budu volat 158 ..
To je právě ta bezmoc..Když vynadáš ouředníkovy tak dostaneš pokutu.Když nepustíš ouředníka do baráku tak taky..Kdejakej myslivec smí na tvůj pozemek.Když budeš chtít aby si plnil svou povinnost tak tě utlučou tunou lejster a razítek. Mají to pěkně vymyšlený.Nás holit jako ovce ale aby ti s něčím pomohli to ne.Tak nějak ta státní správa funguje naopak.Kdejakýmu tunelu jdou naproti ale občane pos.r se.
... tak at se ted chyti za nos vsichni manasove, kteri soustavne voli cssd, lidovce nebo nove babise. tyhle strany soustavne navysuji armadu statnich uredniku.
A az nastoupi jina strana, bude chtit v uradech upichnout zase ty sve zname a bude to porad dokola... Jako by politicke zmeny byly vyhra. Tim spis, kdyz vetsina malych stran ani nema myslenku a skutecny funkcni program.
Ještě doplním: hlavně, že "pravice" nezvyšovala... Za Nečase vůbec, ale vůbec nepřibývali úředníci...
No a co? Už před více než pěti lety bylo prokázáno, že občasné "vypnutí" od práce je prospěšné, ne škodlivé. Nikdo neudrží dlouhodobě soustředěnost po více jak hodinu a půl na konkrétní téma. Z mnoha různých jednání to mám ověřené i na sobě.
S tou první větou souhlas, ale to je normální reálná politika. Souhlas i s tím, že tady pořádná pravice vlastně nikdy nebyla, na druhou stranu, to co se děje za vlády socanů s AB, nemá obdobu, navíc za, z jeho strany, mohutného mávání pravicovými hesly typu, makáme, řídíme stát jako firmu...
počet státních zaměstnanců za Nečasovy vlády: 2010 - 416 tis., 2013 - 414 tis.
počet státních zaměstnanců za aktuální vlády: 2013 - 414 tis.. 2016 - 437 tis.!!!
Myslím, že čísla hovoří jasnou řečí.
A o čem jako vypovídá počet státních zaměstnanců? Výplody bezmozků o nějaké nepřímé úměře mezi kvalitou státu a počtem státních zaměstnanců jsou vždy zrůdně demagogické 8-s8-s:no:
A že za toho tvého slavného Nečase vznikal výrazný podstav, který se dodnes dohání? Jasně, koho by to zajímalo že... Ideální stát má přeci nula státních zaměstnanců... Svatá to prostoto 8-s8-s
ale h@vno, jaky podstav?? ja nepotrebuju ani obcanku, tu potrebuje statni aparat, aby me mohl soustavne nekde s necim buzerovat! poptavku po novych a novych urednickych tlupach umele vytvari prebujela levicova politika.
Ať si firmy udělají průzkumné vrty podloží, atd a nabídnou cenu, žádné zvyšování ceny během stavby, řádný stavební dozor, ne kamarád kamaráda.
Proč na svavění dálnic neexistuje státní firma?
Statni firma? Hooodne uber plyn.
Statni firmy tu byly 40 let a ja si velmi dobre pamatuju jak to tu vypadalo v roce 1989. Chodilo se do zamestatni, vsichni pracovali s vysledkem nula, nikdo za nic nenesl odpovednost. Kvalita mizerna a kecu plna huba.
Toto vsechno se v roce 1991 zmenilo a jedine misto, kde se hodne povida a nic nedela je statni/verejny sektor, ktery si na sebe vydelat nemusi.
Takze tudy cesta nevede.
Jen drobnost- a čím se to liší od současného stavu? On má někdo zodpovědnost? Pořád kvalita mizerná a keců plná huba. A když se zvlní nová dálnice se zárukou, musíme se o opravu soudit- pochybuji, že úspěšně.
no to vis, kdyz zakazku na dalnici muze vysoutezit firma, ktera nevlastni ani krumpac, tak je pak jakakoliv zaruka zcela fiktivni. ja bych napriklad vzdy v zadani pozadoval, aby firma mela napr. minimalne destinasobny kapital, nez je cena zakazky, apod.
Politici majú iba politickú zodpovednosť (občas sa stane že niekto aj odstúpi) a bolo by dobré im našiť aj hmotnú zodpovednosť,ale to si sami sebe neschvália tak vyhlásiť referendum.
A jaká je kvalita dnes?? Kvalita naprosto tristní. Aktuálně se třeba u nás vloni (VLONI) se u nás spravovala silnice první třídy. Po jednom roce už tam jsou vyjeté koleje jak kráva...
ať si firmy udělají ... blblabla. Tohle si mělo zařídit ŘSD!!! To, že vypíší zakázku aniž by se dostatečně obeznámili se stavem, není vinou stavební firmy, co vysoutěží zakázku.
Správná odpověď je ... NIKDY!!! Prootže než ji stihnou celou projet rekonstrukcí, tak ty první úseky co se začaly spravovat, budou při dnešní (ne)kvalitě výstavby zralé opět na totální rekonstrukci 8-s8-s
Už jsem to tu jednou psal. Nové a nově položené úseky D1 za 9 Kříži směr Praha, přes Brno směr Olomouc a za Vyškovem směr Kroměříž jsou již od prvopočátku hrbaté. Kdo ty stavby mohl proboha převzít? 8-s
U nás se silnice II. a III. třídy začínají spravovat technologií mikrokoberců. Zkušebně se udělal jeden úsek. VŠICHNI ŘIDIČI na něj nadávají, je to totální hrůza, povrch je hlučný, rozvibruje celé auto, komfort nula. Od pohledu je povrch vlnitý (protože se jim ucpával finišer). A verdikt? SÚS JE NAVÝSOST SPOKOENÁ, protože je to laciné, takže touto technologií zprzní i ostatní cesty 8-s8-s
Nechci tu odsuzovat technologii mikrokoberců, věří, že i mikrokoberec se dá udělat kvalitně. Ale jestliže daný zkušební úsek je evidentně pohromou, tak proč se SÚS adekvátně nepostaví k výsledku?? A to jsem se dozvěděl, že mikrokoberec byl jen o 1/2 levnější než 4cm tl. nového živičného povrchu!!!
Mikrokoberce nejsou novinkou, běžně se používaly ve městech. Už před pár lety jsem to viděl v Brně. Jízdní pocit nic moc, trvanlivost taky nebyla kdovíjaká. Koleje od trolejbusů tam byly za dva roky...