Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
až do výstavby továrny v Togliatti a naběhnutí plné její výrobní kapacity jaksi neblyo kde ta auta brát. Sojuz byl obrovský, auto chtěl každý. Jenže je vyráběl jen Moskvič, Gaz a ZAZ. ZIS/ZIL a UAZ nepočítám.
Většina Gazů šla jako taxíky, sanitky, policejní vozy, auta pro vládu a ministerstva a úřady, armádu a hospodářství + e😜ort. Sem tam význačný umělec, veterán nebo někdo významný darem.
Zbýval Moskvič/Iž a ZAZ, který dělal malá prdítka....
Takže tak....
Většina Gazů šla jako taxíky, sanitky, policejní vozy, auta pro vládu a ministerstva a úřady, armádu a hospodářství + e😜ort. Sem tam význačný umělec, veterán nebo někdo významný darem.
Zbýval Moskvič/Iž a ZAZ, který dělal malá prdítka....
Takže tak....
To si pekne vystihol typicku vlastnost sociku - auta chcel kazdy, ale sudruhom trvalo po vojne 25 rokov kym postavili jednu novu autofabriku. Pritom tie na tanky a lietadla rastli ako huby po dazdi.
Stavěli se továrny na stroje pro průmysl a armádu, to mělo prioritu po obnově země zničené válkou. V USA žádná válka nebyla a do SSSR nikdo nepumpoval prachy jako do Německa a Francie pumpovala USA, Británie atd.
Navíc za války byla spousta továren komplet přestěhovaná na sibiř a do vnitrozemí, po válce se to stěhovalo vše zas nazpět do Moskvy, na Ukrjainu atd...
Osobáky neměly prioritu, Togliatti se postavilo proto, že tehdy někdo (tuším Andropov) v politbyru nadhodil, že mezi lidma je moc peněz a nemaj si za ně moc co koupit (byty se přidělovaly zadarmo) tak že by bylo vhodné postavit automobilku aby lidi měli zač utrácet a taky že to pozdvedne životní úroven.
Navíc za války byla spousta továren komplet přestěhovaná na sibiř a do vnitrozemí, po válce se to stěhovalo vše zas nazpět do Moskvy, na Ukrjainu atd...
Osobáky neměly prioritu, Togliatti se postavilo proto, že tehdy někdo (tuším Andropov) v politbyru nadhodil, že mezi lidma je moc peněz a nemaj si za ně moc co koupit (byty se přidělovaly zadarmo) tak že by bylo vhodné postavit automobilku aby lidi měli zač utrácet a taky že to pozdvedne životní úroven.
Tak jo, ale teď si už zbývá uvědomit, že v Rusku za celou poválečnou historii byli schopni zkonstruovat jenom jedno úspěšný vlastní osobní auto - Nivu. Země se 120 miliony lidí a podobně konstrukčně "výkonná" jako Jugoslávie. Prostě na individuální potřeby lidí se myslelo až na posledním místě.
Jugosláve měla nějaco jako GAZ 69 či UZ 469, s kterými jezdily armády asi 40 států, lesníci, horské chaty, geodeti, zemědělci, myslivci atd?
A co měla Jugoslávie jako ekvivalent aut GAZ/ZIM M-12 až M-14? + ZIS/ZIL?
Zkus se u toho někdy zamyslet >😁
A co měla Jugoslávie jako ekvivalent aut GAZ/ZIM M-12 až M-14? + ZIS/ZIL?
Zkus se u toho někdy zamyslet >😁
To jsem se právě na tom takhle zamyslel 😉 a správně jsem neměl zmiňovat ani tu Nivu, protože jednak že vychází z Fiata a je to teréňák a hlavně byla dostupná jenom hrozně úzkýmu pásmu lidí (vím od těch co v SSSR vyrůstali). Ty gazíky, uaze atd. nepočítám, protože to nejsou primárně auta určená pro masy na denní ježdění ale pracovní vozidla! To je obecně známo že je rusové vyvíjeli a jak je vidět s dobrými výsledky. Navíc oproti Nivě byly ještě daleko hůř dostupný logicky.
Proč jsem zmiňoval tu Jugošku, tam se místo vývinu a výroby především armádních vozidel soustředili na výrobu osobních aut pro běžný lid. Sice nákupem licencí - Fiat, Citroen, Opel, VW, DKW... ale auta byly kdežto centrální plánování SSSR na lidi v tomto ohledu naprosto kašlalo.
Proč jsem zmiňoval tu Jugošku, tam se místo vývinu a výroby především armádních vozidel soustředili na výrobu osobních aut pro běžný lid. Sice nákupem licencí - Fiat, Citroen, Opel, VW, DKW... ale auta byly kdežto centrální plánování SSSR na lidi v tomto ohledu naprosto kašlalo.
Tak si musíš ujasnit o co ti jde, jestli o to, že co měli obyčejní lidi nebo o to, co kdo uměl zkonstruovat.
Protože u mě je furt na prvním místě ten , kdo sestrojil něco prestižního typu ZIl,Čajka i kdyby v tom jezdil jeden člověk na světe než ten, kdo bouchal v licenci něco pro masy.....
Jsme server o autech, že se tady bavíme o nečem jiném je dáno tím, že jakmile je článek o čemkoliv z Ruska nebo východního bloku, vytáhne tu místní sestava že je ted rohlík levnější (na to co je 100-1000x dražšší ale vždy zapomene) atd.
Pokud se chceš bavit čistě o autech, tak technologicky nejvyspělejší byl z východní bloku sojuz, takovou techniku jako oni nikdo jiný neuměl, at už vojenskou nebo civilní. Jediný konkuent bylo USA v globálu, co se týče jednotlivých částí pak i určité západní země. Ale v globálu umělo tak široké spektrum techniky jen USA, nepostižené válkami, s mozky z celého světa co tam utekly kvůli tomu že by je v eveopě zavřeli (zloději, vrahové, vyděrači, co se měli špatně (hlavně irovoé, angličani) - zejména před rokem 1900 + před válkou židi, němečtí vědci a e😜erti + po válce nacisti co něco uměli a další mozky co pak utekli z východního bloku.
Je tak celkem logické, že USA se to dělalo líp, když měli mozky a nemuseli dohánět válečné škody a měli tak cca 30 let náskok.
Protože u mě je furt na prvním místě ten , kdo sestrojil něco prestižního typu ZIl,Čajka i kdyby v tom jezdil jeden člověk na světe než ten, kdo bouchal v licenci něco pro masy.....
Jsme server o autech, že se tady bavíme o nečem jiném je dáno tím, že jakmile je článek o čemkoliv z Ruska nebo východního bloku, vytáhne tu místní sestava že je ted rohlík levnější (na to co je 100-1000x dražšší ale vždy zapomene) atd.
Pokud se chceš bavit čistě o autech, tak technologicky nejvyspělejší byl z východní bloku sojuz, takovou techniku jako oni nikdo jiný neuměl, at už vojenskou nebo civilní. Jediný konkuent bylo USA v globálu, co se týče jednotlivých částí pak i určité západní země. Ale v globálu umělo tak široké spektrum techniky jen USA, nepostižené válkami, s mozky z celého světa co tam utekly kvůli tomu že by je v eveopě zavřeli (zloději, vrahové, vyděrači, co se měli špatně (hlavně irovoé, angličani) - zejména před rokem 1900 + před válkou židi, němečtí vědci a e😜erti + po válce nacisti co něco uměli a další mozky co pak utekli z východního bloku.
Je tak celkem logické, že USA se to dělalo líp, když měli mozky a nemuseli dohánět válečné škody a měli tak cca 30 let náskok.
Ty musis byt v te nasi zemicce strasne smutny. Stale se divim, ze nemas sbalene kufry a s jizdenkou nemiris do toho raje na vychode. Prosim udelej to, smutno nam nebude. Uplna vidim, jak usinas s rudou vlajkou nad posteli a z policky se na tebe smeje taticek Stalin.
Kdyz jsi tu zminil tu Ameriku a rok 1900. Tak se podivej kam to v te Americe technologicky, hospodarsky dotahli a kam Rusko.
Kdyz jsi tu zminil tu Ameriku a rok 1900. Tak se podivej kam to v te Americe technologicky, hospodarsky dotahli a kam Rusko.
Ještě se podívej v jakém stavu bylo USA v roce 1917 a v jakém Rusko v roce 1917. Už za cara/Kerenského měli na USA ztrátu tak 15-20 let >😁
Tatíčka Stalina skutečně neobdivuji a rudou vlajku doma nemam, blbý co 😄
Ale srovnváat Jugoslávii a sojuz na poli techniky může jen automobilový anfalbet a anebo člověk co o tom ví naprostový kulový. Bohužel ke tvé smůle nejsem ani jedno, takže ti na tvé liché úvahy nemůžu kejvat, jelikož mam tu ruskou techniku jako koníček (vedle té americké) .
Narozdíl od většiny z vás co znáte žigul a T-34 akorát tak >😁
Tatíčka Stalina skutečně neobdivuji a rudou vlajku doma nemam, blbý co 😄
Ale srovnváat Jugoslávii a sojuz na poli techniky může jen automobilový anfalbet a anebo člověk co o tom ví naprostový kulový. Bohužel ke tvé smůle nejsem ani jedno, takže ti na tvé liché úvahy nemůžu kejvat, jelikož mam tu ruskou techniku jako koníček (vedle té americké) .
Narozdíl od většiny z vás co znáte žigul a T-34 akorát tak >😁
Já vůbec nepopírám, že měl SSSR technologický náskok ve spoustě odvětví, taky třeba úroveň technologie obloukového svařování tam byla asi tak 50 let napřed oproti USA.
Jenže tady se bavíme o automobilizmu, a tam svaz zaostával v produkci na obyvatele i právě oproti Jugoslávii. I v nejchudší části dnešního Chorvatska, na vesnici měla od začátku 70. let auto každá druhá rodina. Většina aut byla jugoslávské výroby sice licenční ale byly. My jsme tam měli v 70. letech dokonce dvě auta v rodině kupovaná jako nová. Zato v Rusku jeden známej se dostal k autu - ojetý toyotě z Jap. až v roce 1991. Nevlastní děda měl od roku 1982 auto po dlouhou dobu jako jediný v ulici v Doněcku a to žigula nulajedničku.
Prostě dostupnost aut pro normální lidi tam byla šílená. A jejich vývoj šel stranou.
Jenže tady se bavíme o automobilizmu, a tam svaz zaostával v produkci na obyvatele i právě oproti Jugoslávii. I v nejchudší části dnešního Chorvatska, na vesnici měla od začátku 70. let auto každá druhá rodina. Většina aut byla jugoslávské výroby sice licenční ale byly. My jsme tam měli v 70. letech dokonce dvě auta v rodině kupovaná jako nová. Zato v Rusku jeden známej se dostal k autu - ojetý toyotě z Jap. až v roce 1991. Nevlastní děda měl od roku 1982 auto po dlouhou dobu jako jediný v ulici v Doněcku a to žigula nulajedničku.
Prostě dostupnost aut pro normální lidi tam byla šílená. A jejich vývoj šel stranou.
To bylo proto, že osobní auta nebyl prioritní. Prioritu měly změedělské a stavební stroje a nákladáky pro průmysl a armádu.
[odkaz]
dej ci cas 9😁4 a uslyšíš, já si nic z prstu necucám
[odkaz]
dej ci cas 9😁4 a uslyšíš, já si nic z prstu necucám
Však o tom se tu furt bavíme, osobáky nebyly prioritou. Dokument je trefnej.
I tak v v těch 60 letech kdy ještě nebyly osobáky prioritou jich vyráběli ročně 200 000, na jednu stranu malé číslo, na druhou 200 000 nových aut každý rok na silnici není úplně málo. A jak si viděl po válce přitáhli vojici do sojuzu stovky kořistních německých aut Horch, Mercedes atd.
Tak odhad, že v roce 1917 mělo Rusko na USA ztrátu tak 15-20 let mě upřímně rozesmál. Co se týče průmyslu, vědy a techniky, tak to bylo tak minimálně dvojnásobek, ovšem co se týče úrovně polečensko-politické či civilizační, tak tam byl rozdíl minimálně století, nebo spíš ještě mnohem víc! >😁 >😁 >😁
Ty si fakt *.... Takže medzi ľzudmi bolo dosť penazí, ale Rusi si na tu fabriku brali uver od Fiatu.... Ty si fakt *....
Pust si laskavě dokument o historie Togliatti, tam to říká člověk z bývalého vedení Avto VAZ.
Za co by lidi v tm sojuzu ty peníze asi utráceli, když byty dostali zadarmo, za jídlo a nájem? nebo nějaké cetky? Přemýšlej.....
A čti pozorně, já psal že mezi lidmi v SSSR byl spousty volných peněz, ne že stát měl na kontě miliardy volných peněz >😁 >😁 >😁
Kde by je ten stát asi bral, když furt něco budoval, dotoval a od 70. let se to pak začlo mohutně rozkrádat na všech úrovních >😁
Za co by lidi v tm sojuzu ty peníze asi utráceli, když byty dostali zadarmo, za jídlo a nájem? nebo nějaké cetky? Přemýšlej.....
A čti pozorně, já psal že mezi lidmi v SSSR byl spousty volných peněz, ne že stát měl na kontě miliardy volných peněz >😁 >😁 >😁
Kde by je ten stát asi bral, když furt něco budoval, dotoval a od 70. let se to pak začlo mohutně rozkrádat na všech úrovních >😁
tady to máš molodče [odkaz] dej ci čas 9😁4
Blbý co? Já si nic nevymýšlím
Akorát Kosygina sem zaměnil za Andropova, ale to je fuk
Blbý co? Já si nic nevymýšlím
Akorát Kosygina sem zaměnil za Andropova, ale to je fuk
To nebyl Andropov, ale Kosigin. Ale budiž tomuto členovi politbira tento bohulibý záměr přičten k dobru. Výstavba VAZu byla jedna z mála pozitivních věcí, které říše zla zvaná SSSR za více než 7 desetiletí své existence učinila... :-!
No není podstatné kdo to byl, ale proč to udělali a v tom sem se nepletl - mezi lidmi bylo moc volných peněz >😁 V dokumentu je to jasně potvrzené 😄
ale ročně se vyrábělo cca 3000 tanků T-72, T-80. to muselo každého Rusa určitě hřát u srdce.
tenhle clanek popisuje dobu, kdy se zigul uz minimalne 15 roku vyrabel.
jo, hlavne ze byly ty tanky
rusko se dnes vraci zpet do doby, kdy krachlo a s nim celej východní blok.
doufejme, ze z toho casem vyleze něco smysluplného...
jo, hlavne ze byly ty tanky
rusko se dnes vraci zpet do doby, kdy krachlo a s nim celej východní blok.
doufejme, ze z toho casem vyleze něco smysluplného...
vwtig
Ronald Reagan vedel dobre vtipy: Prisiel rus kupit auto, doniesol peniaze a pan u prepazky mu povedal - "Ok, po auto si pridite o 10 rokov" a rus odpoveda - "Doobeda alebo poobede? Pretoze doobeda mi domov pridu instalateri". >😁
pumpkin
V žiadnom prípade by som nechcel späť socializmus, no fakt, že si ľudia autá viac vážili a každý sa k nim nedostal, mali na mestá pozitívny vplyv. Divoké 90. roky bez akejkoľvek regulácie zapríčinili, že to u nás na sídliskách vyzerá ako v Moskve. Nie je podľa mňa normálne, že štvorčlenná rodina žijúca v panelákovom byte má aj tri autá. Sú to zle nastavené priority mesta, ale aj občanov (chodiť MHD je ešte stále pre lúzy).
Neviem ako sa tento problém rieši na západe, ale predpokladám, že inak ako reguláciou to žiaľ nejde, ale to ešte potrvá, kým to u nás ľudia pochopia.
Neviem ako sa tento problém rieši na západe, ale predpokladám, že inak ako reguláciou to žiaľ nejde, ale to ešte potrvá, kým to u nás ľudia pochopia.
To by ovšem veřejná doprava nesměla být tunelována a musela skutečně plnit službu veřejnosti. Jenže MHD u nás je předražená, nekonkurenceschopná, neefektivní. Stačí připomenout kauzu Neographu nebo třeba nákup nových pražských tramvají Škoda 15T...
Do pražskej MHD moc nevidím. Viem len porovnať tú v Brne s Bratislavou. Kvalita vozového parku je už síce porovnateľná, ale inak je brnenská MHD tak o osem rokov napred od bratislavskej.
Na druhej strane, mnohí sú už tak pohodlní, že ak by mali prejsť 300 metrov k zastávke a nedajbože prestupovať, tak už automaticky berú auto.
Na druhej strane, mnohí sú už tak pohodlní, že ak by mali prejsť 300 metrov k zastávke a nedajbože prestupovať, tak už automaticky berú auto.
MHD bohužel stojí a padá na posledních kilometrech. K čemu ti je, že se relativně snadno dopravíš někam, odkud musíš další čtvrthodinu/půlhodinu do cíle jít pěšky...
Navíc ona ta MHD bohužel ani zas tak levná není. Auto nevychází o moc dráž a já se musím zákonitě ptát, kam jdou ty peníze z jízdného? Tím spíš, že je dost dotované krajem. No, malá nápověda - řidiči to opravdu nejsou. Ale hlavně že se stále kupují nové a nové autobusy, tu euro4, tu euro5, tu euro6...
Navíc ona ta MHD bohužel ani zas tak levná není. Auto nevychází o moc dráž a já se musím zákonitě ptát, kam jdou ty peníze z jízdného? Tím spíš, že je dost dotované krajem. No, malá nápověda - řidiči to opravdu nejsou. Ale hlavně že se stále kupují nové a nové autobusy, tu euro4, tu euro5, tu euro6...
jozephko
Pokiaľ sa v SSSR čakalo na auto "len" 8 rokov, tak to nebolo až také zlé. A po takom čakaní občan dostal plnohodnotné auto Lada alebo Moskvič.
Vo východnom Nemecku zapisovali ľudia do poradovníku na Trabanta deti hneď po ich narodení. Aby keď budú plnoletí, sa dostali v poradovníku na prvé miesto...
Vo východnom Nemecku zapisovali ľudia do poradovníku na Trabanta deti hneď po ich narodení. Aby keď budú plnoletí, sa dostali v poradovníku na prvé miesto...
kdyz sem chodil do skoly, tak od tretaku sme meli po 4 semestry kazdy jeden den v tydnu misto skoly vojenskou katedru - abychom jako spagati sli na vojnu "jen" na rok a rohlikovou svacinu sem si kupoval nekde v jecny.
po katedre temer vzdy nasledoval dukladny vyplach mozku v hospode...
to byl taky skvelej vydobytek socialismu - misto uceni ve skole nas soudruzi pripravovali na valku..
že je rohlík levnější (a stejně gumovej) je fajn, pro většinu lidí je zásadní kde mít složit kebuli
Nelze taé zapomenout, že platy cca 500k nezaměstnaných bere někdo jiný a že ta všechna nádhera okolo stála cca 4000 miliard dluhů (státa 1600mld, občané 1100 mld, firmy 1500mld). Apořád tu máme "neúčetníů dluh inženýrských sítí, odhadovaný na cca 2000 mld kč..
a když na to dnes pujdes stejne, tak za mega dnes vpohode postavíš a místo shaneni budes mit spis problem si vybrat
Jako malej sem jim totiž na stavbě tátový kamaráda dělal barmana a nosil griotku, rum a piva >😁 >😁
A ještě maj Ytong, betonovou desku místo sklepů a sádrokarton a rozvody v plastu, bojlery a vodárny, co vydrží 8-10 let, zatímco ty za totáče vydrželi 25-40 >😁 >😁
Srovnávej kolik by stál barák stavěnej tak, co se stavěl dřív a kolik dnes. Protočí se ti panenky, podsklepenka z cihel, tvárnic, s garáží a meděnýma trubkama místo plastů a s vodárnou ekvivalentu komunistické (dnešní cena cca 25-45 tis kč) bojleru (dnešní cena 18-35 tis) atd. dále a při dnešních cenách pozemků kolem Prahy a velkých měst ti možná nebude těch 10 míčů stačit >😁
Ano, většina lidí to má na hypotéku, a ikdyž ji přeplatí, pořád si ji mohou lidé dovolit. Za komančů jim k tomu nepomohla ani půjčka, protože by ji neměli ani z čeho splácet.
Opravdu nešlo postavit barák za komanče, jasně.
V moje blízkém okolí postavili dva, představ si to.
Ted tu o červený karkulace, třeba jak měl v roce 1989 vysokoškolskej profesor 1700 Kčs, zaímco můj táta jako kontrolor ve vývoji se střední měl 2300 a mistr na dílně co byl navíc v KSČ 3100 >😁 >😁 >😁
Umíš vůbec číst? Já nikde nepíšu, že nešlo postavit barák za totáče. Píšu, že drtivá většina lidí si ho nemohla dovolit postavit nebo koupit ze svých příjmů (narozdíl od dnešní doby).
Edit. To procento je o dost vyšší než 5, ale pořád zhruba třetinové oproti dnešku.
Nove baraky se staveli v priserne kvalite a v podstate z toho ,,co okoli dalo" a pribejvalo jich zoufale malo. Vetsina lidi si nemohla dovolit auto, natoz aby si mohli dovolit barak.
Někde na moravě nebo v podkrkonoší to asi blyo jiný...
[odkaz]
Mezi lety 1970 - 1991 bylo postaveno 110 tis. rodinných domů. Po odečtení 2 let to bylo za komančů necelých 100 tis. Předpokládám, že největší stavební boom byl právě v 70 - tých letech. Pokud připustíme, že v letech 1948 - 1969 bylo postaveno dalších 100 tis. domů (spíš ale míň), tak z celkového počtů domů k roku 1991 činí podíl domů postavených za komančů max. 12%.
Pro shrnutí, za cca 40 let komunismu bylo postaveno max. 200 tis. domů, za 20 let po revoluci přes 300 tis., za 26 let po revoluci už je to přes 400 tis.
neskutočne obdivujem Tvoju snahu zas a znovu dokazovať všetkým, že si neskutočný ***, hlupák a zlodej
Docela sranda že.....
Se vzal v noci žigul a zajelo se na družstevní pro pšenici, brambory atd, že
Nedělej jak byl národ poctivej, nech si vytáhnout svodky SNB z let 1970-1989, uvidíš kolikd lidí bylo vyšetřováno pro rozkrádání soc. majetku a to byla tak slabá třetina těch co kradli skutečně
Dnes? Ano, staví kde kdo, jenže NA DLUH, který velmi pravděpodobně nikdy nebude schopný splatit. Ono totiž dnes půjčí každému na cokoliv, protože každý počítá s inflací, což předpokládá nekonečný růst. I tříletej jarda carda musí vědět, že tohle asi nebude pravda. A pak se všichni budou divit... No, v Irsku nebo Číně už se někteří už i divili >😒]
No, z tebe byl měl radost i starej Grebeníček
Jaká je podpora státu dnes? NULA.
Jinak s tebou končím😒br /> 1. jsme OT
2. s takovou lůzou se nehodlám dál zahazovat (komunisty stavím na jednu roveň s fašisty)
Je ale fakt, že komunisté zařídili "bydlení" každému. Ale velká část si to "bydlení" představovala jinak. Viz např. ČS legionáři. Ale toto je jakémukoli soudruhovi zbytečný připomínat, vy jste na toto hrdí.
A to, že mě označuješ za komunistu, jen svědčí o tvé tuposti. Nikdy jsem komunistickou stranu nevolil a volit nebudu, nejsem jejím členem a nikdy nebyl. Ale přes tohle všechno odmítám nepodložené demagogické rádoby pravicové novodobé lži :-!
Komunistický režim byl od počátku špatně, ale i přesto měl i docela dost stinných stránek. Jestli dnešní svoboda skutečně stojí za to, co přinesla oproti dřívějšku za negativa, ukáže až čas.
O mnohém ale svědčí např. volební (ne)účast. Dřív lidi museli jít volit (tu správnou stranu), dnes lidi můžou jít volit a přesto nejdou, protože to považují za zbytečné a marné. Dřív se kradlo v jedné straně, dnes krade v 6 stranách...
Ono to totiž není o stranách, ale o lidech. V každé straně jsou zmetci i rozumní lidi. Stejně jako může fungovat dobře pravicová politika, stejně dobře může fungovat i levicová. Pointa je totiž v tom, jaká ta politika je. Jestli je dobrá nebo špatná. A ne jestli je pravicová nebo levicová.
Obhajovat, že za komunistů se žilo líp může jen komunista nebo naprostej ***, tak si vyber.
Ikdybych si žil za komunistů jako král, tak by se styděl vyzdvihnout jakékoliv jejich pozitivum (které stejně žádné nebyly), už jen vzhledem k zločinům, které napáchali.
Stejně jako Vojtěch Filip zaslouží uznání a je člověk s velkým nadhledem, stejně tak Marta Semelová je špínou, co by zasloužila chodit kanálama. Stejně jako je Kubera člověk s velkým nadhledem a kreditem, stejně tak je Bém, Nečas, Topolánek, Langer a další desítky členů zmetkem...
Najdi si, za kolik se před 89 nechal postavit dům, kolik byla bezúročná půjčka, kolik byla úročná, jaký byl průměrný plat, kolik lidí dosáhlo na průměrný plat, za kolik jsi získal pozemek do osobního užívání. Pak srovnávej. Jenže tohle ty neuděláš a budeš opět jen lacině kafrat 8-s :no:
Dole máš statistiku ty půjčko.
A i kdyby to srovnat šlo, tak křesťané se za svou minulost několikrát omluvili. Narozdíl od komančů.
Našel jsem ti statistiku. V roce 1985 bylo postaveno něco přes 11 tis. rodinných domů. Od roku 2003 se staví každoročně přes 20 tis. Kde udělali soudruzi chybu?
A tady máš časovou řadu, tak se pokochej (str.2)...
[odkaz]
Namátkově budu citovat: "Na samotné dno, pomineme-li ovšem první poválečná léta až do roku 1948, klesla bytová výstavba v roce 1995, kdy bylo v republikovém úhrnu dokončeno jen 12 998 bytů, což představovalo 1,26 bytů na 1 000 obyvatel. ". To je statistika, co??
Vraťme se k těm barákům, jak je možné, že se dnes staví 2X vice rod. domů, když za komančů si mohl stavět kdokoliv kdo chtěl? >😁
A ano, není to statistika finanční dostupnosti. Což tebou uvedený počet dokončených RD nepochybně je, že... >😒] >😒] :-!
A kdo asi staví/stavěl rodinný domky. Stát pro sebe? >😁 jsou to rodinné domy postavené občany pro svoji bytovou potřebu. Jestli seženeš lepší statistiku o výstavbě barákům, sem s ní.
opět str. 2 Tvůj kapitalistický zázrak opravdu nevidím >😁 >😁 >😒]
P.S. Použiju-li tvoje argumenty, pak za socíku nafasovali byty a díky tomu, že ty byty, co později za pár peněz zvýhodněně získali do soukromého vlastnictví, si dnes můžou dovolit právě ty RD, že... A přesto se nejvíce RD stavělo v letech 70 až 80, že... >😒] >😒]
No, za mě doufám, že sis aspoň trochu rozšířil své zaslepené obzory :-!
P.S.
[odkaz]
Jo, už jsme s RD opět konečně před r.1989, tedy sice o korejská prsa, ale přece. No, na 25 let kapitalistickýho ráje opravdu solidní výsledek >😒] >😒]
[odkaz]
První excelová tabulka. Zaměř se na počet rodinných domů po desetiletích
V letech😒br /> 1970-1980 přibylo 73 tis. rodinných domků
1981-1991 přibylo 38 tis.
1992-2001 přibylo 127 tis.
2002-2011 přibylo 169 tis.
Takže jestli za komančů mohl postavit barák kdo chtěl, tak dnes si může dovolit každý postavit 3 baráky >😁
A znovu - proč bys před 89 stavěl RD, když jsi nafasoval zdarma byt?? Ne každý chtěl RD a naopak se lidi stěhovali do měst z vesnic.
To, že bytová výstavba před 89 zdaleka nebyla v takové míře na dluh, je ti asi zbytečné vysvětlovat >😒] 8-s
Třeba proto, že ses nechtěl stěhovat přes půl republiky, když ti tam komanči nabídli byt.
Jistě, že výstavba před rokem 89 nebyla tolik na dluh, když se většina bytů stavěla za peníze, které komančové ukradli (znárodnili).
Tak čest práci soudruhu. Preference klesají, za pár let budete na 5%.
S bytem to bylo přesně naopak - dostal jsi jej naopak tam , kde jsi dostal práci, ty chytráku >😒] Ono totiž ti soudruzi, kterýma tak pohrdáš, aspoň věděli, že když denně strávíš 3h dojížděním za prací, tak si stát přidělá jen problémy.
Jestli tu chceš vést debatu na téma, co kolik toho ukradli komanči vs. kolik se toho rozkradlo po r.1989, tak s chutí do toho >😒] Ono totiž ti komanči zas tak úplně nekradli, tedy rozhodně ne v pozdějších dobách. To, že se dnes tváříme, že mnohé ukradli jen proto, že se po r. 1989 na mnohé nedochovaly listiny, je věcí zcela jinou.
Ono sa to stavia, keď za fľašku či niečo iné zoženieš tu tehly, tu cement, tu piesok atď.
když jsme u tech aut, tak jestliže dnes projedu cca 200 litru benzinu mesicne za celkem cca 6tis kc, tak i z minimalni mzdy by mi dnes něco zbylo, zatímco za komousu bych za tehdejsich 9kc/litr benzinu projel skoro celou svoji průměrnou výplatu.
abych za průměrnou výplatu dnes koupil tolik benzinu co za komousu, musel by litr dnes stat 100kc. tedy bych za benzin co ja projedu utratil 20tis místo 6 tis a tech 14tis uspora je několikanásobek toho, co dam dnes za vodu
a pokracovat muzes skoro se vsim - jidlem pocinaje a naprostou většinou zboží konce
Nesmysl. Barák ve stejné kvalitě jako za komančů má dnes akorát cenu pozemku.
Zkracovátko pro další diskuzi - TOTO NENÍ obhajoba socialismu.
Zbytek nebyl protože na to nebyli technologie, něco nebylo ani na západě v té době.
Jenže železný trubky ti vydržely 35 let, dnešní aušsový plastáky tak 12-15, dnešní vodárna za 15 tis je za 10 let KO, aby ti vydržela tolik co ta komunistická sigma, musíš si koupit za 25 pro menší domek a tak za 40-60 pro velkej. To samý další vybavení. Z čeho sou postavený ty slepeniny za 7 mega s pozemkem z Prahou sem viděl, na vlastní oči, byl sem na todívat s kámošem když sháněl barák.
Abys tam měl to co píšeš tak bud musíš stavět sám, nebo najít šikovné ukrajince, nebo si na klíč připravíš tak 12-15 mega, v témže loklatě co stál ten komunistickej patrovej dům 250 >😁
Vodarna co si pamatuju, tak se v ni otec neustale hrabal a stejen u me babicky, porad nekde problem.
Na klic lze postavit za 3 mega uplne v pohode a v nekterych lokalitach i s pozemkem. Jsi hodne hodne mimo.
Mimochodem tou kvalitou myslis ty rodinne domy ze skvarovych tvarnic, co se staveli za komancu ? V jednom takovem jsem bydlel a dekuji nechci.
nejak se mi nechce verit, ze profesor na VS (na plnej uvazek) bere 25tis mesicne
Dnes nejsou fronty, jenže kolik vozů se prodá jako ojetiny? Nebýt toho, že jsme zaplaveni vraky z vyspělých zemí Evropy, byla by situace dost možná trochu jiná, že >😒] Stejně tak by lidi museli mít reálnou kupní sílu na nákup nových vozů...