Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Filtry pevných částic: Opravdu je lze vyčistit? Známe dva způsoby!

Částicové filtry jsou stále velmi ožehavým tématem. Ač jejich cena rok od roku klesá, i nadále platí za relativně nákladnou položku. Mnozí se je tak snaží z auta demontovat, což je protizákonné.
Zpět na článek
25. 11. 2016 19:25
26. 11. 2016 00:15
25. 11. 2016 19:36
Avatar - Jenik3
25. 11. 2016 19:25
jak zajet motor
Jsem tak nejak cim dal tim vice rad, ze jezdim s benzinem...
Ale at nehanim ropaky. Jak nejlepe zajet nove auto, aby s filtrem castic nebyl problem?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - syselpolni
25. 11. 2016 20:17
Re: jak zajet motor
Zajetí auta (motoru) životnost DPF v zásadě neovlivní. DPF totiž pracuje v poměrně krátkých cyklech, kdy se postupně zanáší a v momentě, kdy jeho zanesení dosáhne jisté míry (ta je vyhodnocena rozdílem hodnot tlaků před a za filtrem, nebo po uplynutí určitého počtu motohodin), spustí se automatická regenerace (vypalování). V ideálním případě musí tato proběhnout až do konce, protože je-li regenerace několikrát přerušena, vytvoří se v DPF jisté množství usazených částic, které se nevypálí. Dosáhne-li toto množství kritické meze, přejde motor do nouzového režimu a je nutné u filtru vyvolat regeneraci servisní. Tato probíhá při vyšších teplotách a spálí se při ní „ty odolnější“ usazené částice. Jednou ale přijde den, kdy toto nebude stačit a filtr se musí vyčistit „hrubou silou“ (viz článek), nebo vyměnit za nový. No a na tento čas nemá vliv zajetí, ale právě celá ta řada opakujících se regenerací. Zkrátka: čím častěji jsou krátké pojížďky prokládány delšími cestami za podmínek pro regeneraci DPF přívětivých, tím lépe. Osobně mě štve, že v osobních autech není kontrolka, která by o probíhající regeneraci alespoň informovala.
Avatar - Jenik3
25. 11. 2016 23:14
Re: jak zajet motor
Cili pro naftaka idealne trasy alespon 100km v kuse, aby se poradne zahral a regeneroval.
26. 11. 2016 00:15
Re: jak zajet motor
Tolik netřeba. Stačí jednou za čas 50 km. To je více než dostatečné.
25. 11. 2016 19:36
Pane Dusile, ...
... bylo by možné lépe osvětlit druhou metodu Advanpure z hlediska demontáže filtru z vozidla ?

Vidím nesrovnalost : "...počítá s demontáží částicového filtru z vozidla. ..." a "Proces Advanpure trvá 70 až 120 minut (bez demontáže z vozidla)". Vyklepat popel bez demontáže si také neumím dost dobře představit.

Nerozumím tomu. Děkuji.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Katikakus
25. 11. 2016 19:50
Re: Pane Dusile, ...
70-120 trva samotny proces cisteni, neni v tom zapocteny cas potrebny na demontaz filtru z vozidla.
25. 11. 2016 19:53
Re: Pane Dusile, ...
Jsem úplně tupej, nevím jak jsem to mohl nepochopit.
Díky.
25. 11. 2016 19:50
Re: Pane Dusile, ...
No že v tom není zahrnut čas na demontáž a těch 70 - 120 min trvá samotné čištění.
25. 11. 2016 19:55
Re: Pane Dusile, ...
Taky dík.
Avatar - teoretikus
25. 11. 2016 20:13
Kontrolka regenerace
Přimlouvám se ze to, aby výrobce vozidel s filtrem pevných částic tato vybavil kontrolkou, která řidiče upozorní na to, že započala regenerace.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - _Karel_
25. 11. 2016 20:57
Re: Kontrolka regenerace
:yes:
Avatar - Ada je zase tady
26. 11. 2016 01:50
Re: Kontrolka regenerace
A tlačítkem, kdy regeneraci zahájit.
Avatar - teoretikus
26. 11. 2016 09:31
Re: Kontrolka regenerace
A tlačítko tlačit pěstí Adolfe! :-)
26. 11. 2016 10:35
Re: Kontrolka regenerace
Většina vozidel tuto kontrolku má, ovšem zobrazuje se až ve chvíli, kdy už je filtr hodně zanesený a žádá vás, abyste jel regeneraci provést, jinak bude brzo filtr plný. Řídit se dá jen podle běžícího větráku chlazení, pokud zastavíte, vypnete klíček a větrák stále běží a není horké léto, je to známka regenerace, kterou nebyla dokončena.
26. 11. 2016 12:46
Re: Kontrolka regenerace
TAk jestli to zjistim po vypnuti motoru tak to je pozde.
Avatar - teoretikus
26. 11. 2016 17:07
Re: Kontrolka regenerace
Já osobně poznám, že započala regenerace podle zvýšeného volnoběhu a motor neběží tak nějak nakulato. Samozřejmě běží ventilátor a jiné spotřebiče které by mohli zatížit motor přes alternátor. Tu kontrolku o které píšeš jsem samozřejmě neměl na mysli.
3. 4. 2017 16:18
Re: Kontrolka regenerace
Zvyseny volnobeh, "hrubsi" zvuk motora, PP ukazuje vysoku spotrebu co je poznat hlavne pri mestskych rychlostiach. V neposlednom rade smrad z vyfuku.
Vsetko to chce skusenost. Ja som si to vsimol ked som jazdil kratke trasy a parkoval vo dvore (vystupit z auta kym bezi motor)
Myslim ze ten ventilator bezi aby to uchladil.
Na dialnici by som nevedel s istotou povedat ze regeneracia prave bezi, ale vsimam si to hlavne pri dojazde aby som to neprerusil.
Avatar - O5kar
25. 11. 2016 22:03
Celý problém DPF, FAP či jiných nadávek těchto systémů je.
Především v jejich cenové dostupnosti za jejich výměnu, nebo případnou regeneraci. Jestliže zákonodárci vymysleli tuto věc, tak by bylo také třeba zajistit, aby tato záležitost byla cenově přijatelná, zejména pro majitele jetých aut. Najde se u nás někdo, kdo bude třeba inzerovat, že zajistí levnou regeneraci, popřípadě výměnu této záležitosti. Asi ne. Značkový servis to určitě nikdy nebude. Tam vám jasně nalajnují co vymění a kolik to bude stát. Ve stylu, máš auto, tak trp. Takže to bude asi pokračovat ve stylu ukázek, když si zadáte třeba na YouTube - cleaning DPF. U řady videí si položíte otázku, k čemu je to teda vlastně v tom autě dobré? Někde potom stejně k té devastaci životního prostředí dojde. Dnes jsem rád, že jsem přešel na benzin, ještě s tím nepřímým vstřikem a s tím souvisejícími fičurami. Asi s tím EURO 6 bude u těch nafťáků ještě hůř.
Rozbalit vlákno
8
26. 11. 2016 10:31
Re: Celý problém DPF, FAP či jiných nadávek těchto systémů j
Tyto služby existují, např. naše firma DPF Technology, filtry renovujeme, starý extrahovaný popel skutečně ekologicky likvidujeme. A značkové servisy už naší službu taky nabízejí, za 6-8 tisíc, a celkově těch servisů je už přes 400. Takže metody existují, i fungují, ale je potřeba hledat.
Avatar - O5kar
26. 11. 2016 10:45
Re: Celý problém DPF, FAP či jiných nadávek těchto systémů j
Od doby, kdy jsem tento problém zadal do vyhledávače, jsem zahlcen inzertními nabídkami na renovace DPF. Ale nikde není napsáno, že až tam přijedu, tak se setkám s tím, co popisuje michalskach. To je , že mi rozeberou auto a řeknou mi, že můj DPF zregenerovat nejde, a že mi musí dát nový. Jaké řešení mi asi potom zbyde? Pozor! Já stále mluvím o putujících ojetinách, kde není absolutně žádná záruka, jak na tom ten filtr je. Regenerace viz zase odkaz na YouTube. Já při koupi nevím, zda tam není proveden jakýsi švindl s provrtáním otvoru jakéhosi průměru, aby byly zajištěny dostatečné protitlaky, nebo tam není přehrán SW tak, jak to tam ukazují. A nebo je u některých aut tak odborně vykuchaný, že se to pouhým pohledem nedá zjistit.
26. 11. 2016 11:28
Re: Celý problém DPF, FAP či jiných nadávek těchto systémů j
Při koupi vozu to lze zjistit velmi snadno. Stačí si vzít bílý papírový kapesník, dát ho před výfuk a několikrát plně sešlápnout pedál plynu, jako na emisích. Papírový kapesníček je nejlepší kouřoměr, jaký můžete mít. Musí zůstat absolutně čistý.
Avatar - teoretikus
26. 11. 2016 17:13
Re: Celý problém DPF, FAP či jiných nadávek těchto systémů j
Funkční filtr - již na pohled čistý, vnitřek koncovky výfuku.
Avatar - O5kar
27. 11. 2016 11:33
Re: Celý problém DPF, FAP či jiných nadávek těchto systémů j
Jo, to je u téměř nového auta. Ale u těch co jim výfuk již procházel postupnou regenerací ať již provozní, nebo tou servisní, to tak není. Jděte do autobazaru tu metodu vyzkoušet.
26. 11. 2016 12:31
Re: Celý problém DPF, FAP či jiných nadávek těchto systémů j
dpf není problém zakonodarcu, ale vyrobcu vaftovych motoru.
zakonodarci jen pritvrdili v tom, ze omezuili naftakum produkci rakovinotvorných castic a jak se s tim technici vypořádají, je na nich. a oni zvolili dpf, fap ...
kazdopadne lepsi volba by byla, kdyby se na naftaky vykaslali a svoje usili venovali benzinakum a hybridum.
podle vseho k tomu automobilky smeruji
27. 11. 2016 10:34
Re: Celý problém DPF, FAP či jiných nadávek těchto systémů j
Ono venované úsilie úsilie benzínovým motorom prinieslo produkciu pevných častích vyššie úrovni ako súčasné dízle a tak sa už čoskoro dočkáme časticových filtrov aj u týchto motorov. Nech žije čiernobiely svet >:-[] >:-[]
27. 11. 2016 14:59
Re: Celý problém DPF, FAP či jiných nadávek těchto systémů j
To co píšeš je samozrejme blbosť. Priamo vstreky plnia súčasné emisné normy. Budúce už plniť nebudú a tak príde filter. Ale diesel rozhodne nie je čistý. Možno prvých par km, ale pri každej regenerácii sa niečo z filtra vyklepe.
26. 11. 2016 10:26
Jen vysávání peněz z lidí, bez skutečné kontroly keramiky fi
Bohužel, jak už pan Dusil neuvádí, protože mu to jaksi zapomněli říct, obě tyto metody mají dost podstatný problém. A to fakt, že těmito metodami nepoznáte poškození filtru, např. prasklinu, vypadlou kostku, atd. Měří se jenom propustnost a ta naopak s provrtaným fitlrem může být dobrá. Takže v těchto firmách klidně vyčistí a naúčtují i filtry, do kterých někdo dvacítkou vrtákem udělal díru. Bez rozebrání filtru a kontroly jeho keramiky je to utrácení s nejistým výsledkem. Navíc bez rozebrání nikdy nedostanete ven nečistoty, které jsou v mezeře mezi katalyzátorem a filtrem pevných částic, když jsou v jednom obalu. A co se celkově týká chemického čištění, to funguje u filtru, kde jsou saze, ale ne kde je popel. Tzn. pokud má filtr najeto 150.000 km a je plný popela, žádná chemie mu nepomůže. Filtr je směřem od motoru prostě nepropustný a popel chemií prostě nezmizí. Chemie jenom naruší kanálky filtru a ten pak začne propouštet. Takto "opravené" filtry řešíme dnes a denně a zákazníci pak na emisích neprocházejí, přestože jim filtr žádnou chybu nehlásí. Protože prostě mají filtr propustný skrz a koncovku černou.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2016 20:21
Re: Jen vysávání peněz z lidí, bez skutečné kontroly keramik
jenom bych doplnil - tyto metody jsou tady předvedeny v tom nejlepším světle ale je jsou to jen další z řady obskurních metod které DPF ničí a činí po "proceduře" jejich propustnost 100%, a taková maličkost že filtr propouští všechno nikomu nevadí až do první důkladně udělané emisní kontroly - jak sděluje kolega, pozná se to snadno - na diagnostice OK ale koncovka černá ..
a ještě bych dodal - řeší se tu EGR ale neřeší se tu stav trysky vstřikovačů - jestli někdo chce vyřešit problém, ať nechá vyměnit PŘEDEVŠÍM trysky vstřikovačů - trysky ve špatném stavu ucpávají DPF víc než EGRy ......... a to dlouhodobě.