Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Dlouhodobý test: VW Touran 2.0 TDI DSG Highline. Skutečně úsporný?

Kilometry na dlouhodobě testovaném touranu rychle přibývají a na počítadle svítí už téměř 30.000 km. Kromě dlouhých cest jsme vůz potrápili na letišti i polygonu v Mostě. Jak tedy jezdí?
Zpět na článek
26. 11. 2016 11:27
26. 11. 2016 11:38
26. 11. 2016 11:58
26. 11. 2016 12:03
26. 11. 2016 12:42
26. 11. 2016 13:39
28. 11. 2016 10:28
26. 11. 2016 13:20
26. 11. 2016 13:27
26. 11. 2016 14:03
27. 11. 2016 07:28
27. 11. 2016 09:17
27. 11. 2016 15:58
27. 11. 2016 16:21
28. 11. 2016 08:47
28. 11. 2016 12:36
27. 11. 2016 13:54
26. 11. 2016 14:25
27. 11. 2016 10:14
27. 11. 2016 10:37
27. 11. 2016 14:36
27. 11. 2016 15:24
27. 11. 2016 17:10
27. 11. 2016 17:25
27. 11. 2016 21:32
27. 11. 2016 14:34
27. 11. 2016 15:29
27. 11. 2016 16:58
27. 11. 2016 21:30
28. 11. 2016 09:08
28. 11. 2016 22:35
28. 11. 2016 10:33
27. 11. 2016 00:48
27. 11. 2016 16:00
28. 11. 2016 09:13
28. 11. 2016 22:42
27. 11. 2016 08:54
27. 11. 2016 08:57
27. 11. 2016 16:09
27. 11. 2016 16:44
27. 11. 2016 18:18
28. 11. 2016 01:01
28. 11. 2016 08:53
28. 11. 2016 22:45
29. 11. 2016 09:08
28. 11. 2016 13:51
28. 11. 2016 02:00
28. 11. 2016 08:58
28. 11. 2016 23:21
29. 11. 2016 08:59
29. 11. 2016 18:05
30. 11. 2016 01:16
27. 11. 2016 19:06
28. 11. 2016 00:57
28. 11. 2016 06:08
28. 11. 2016 22:47
28. 11. 2016 07:06
28. 11. 2016 22:53
28. 11. 2016 23:18
29. 11. 2016 00:10
29. 11. 2016 11:23
29. 11. 2016 18:10
24. 2. 2018 00:01
28. 11. 2016 08:51
28. 11. 2016 12:40
28. 11. 2016 01:56
28. 11. 2016 08:40
28. 11. 2016 10:34
28. 11. 2016 12:23
28. 11. 2016 14:06
28. 11. 2016 16:11
28. 11. 2016 23:04
29. 11. 2016 00:19
29. 11. 2016 08:52
29. 11. 2016 18:03
29. 11. 2016 19:43
30. 11. 2016 01:02
30. 11. 2016 08:13
30. 11. 2016 10:17
30. 11. 2016 10:44
1. 12. 2016 00:15
1. 12. 2016 08:27
1. 12. 2016 23:37
2. 12. 2016 09:44
29. 11. 2016 22:53
27. 11. 2016 17:51
26. 11. 2016 11:27
Sorry,
"Jeho dolévaní je však nutné věnovat pozornost i během provozu, zatím jsme do vozu dodali dva litry."

Olej jsem doléval jen do staré ojeté 120-ky, jinak nikdy do žádného dalšího vozu mimo stanovenou výměnu...........zkrátka neubýval a u motoru, který je cajk by ani neměl!

Jeli třeba doplňovat olej je něco špatně - a u funglovky?
Rozbalit vlákno
19
Avatar - _Karel_
26. 11. 2016 11:38
Re: Sorry,
Není nijak vyjímečné, že auto má od výrobce předepsanou spotřebu i litr na tisíc, resp. výrobce se jistí pro případ reklamace, že je to normál.
Avatar - Intercool
26. 11. 2016 11:58
Re: Sorry,
U VW je to už hodně dlouhou dobu normál.
Avatar - Ja Prvni 123
26. 11. 2016 12:03
Re: Sorry,
Kdyz vy si to vzdycky tak hezky vysvetlite... ze to je tak vlastne spravne.
:-)

A ted si predstav, ze ja nedolivam olej mezi vymenama ani u 21leté Alfy... skoro 600tis km...
Ale abych byl fer - jen kdyz nejedu po dalnici vic jak 130. Ve vyssich rychlostech uz to ten olej vezme taky.
Asi jako novej VW.

>:D
Avatar - _Karel_
26. 11. 2016 12:42
Re: Sorry,
?? Spadl jsi z višně, nebo podle sebe soudíš mě? Já někde píšu, že je to v pořádku? :-O
Avatar - Ja Prvni 123
26. 11. 2016 13:39
Re: Sorry,
Jo, svou odpvedi zpochybnujes prohlaseni ned sebou.

Ale vis co, je mi to vlastne jedno. Jen jsem uz pochopil, proc ses do me tak nesmyslne navezl vedle...

Vlez mi na zada. Bloknu Te, ale v podstate to delam pro tebe - nebudu na tebe reagovat = budes vic v klidu.
26. 11. 2016 13:52
Re: Sorry,
Nepíš vtákoviny, nebude sa do teba nikto navážať.
Avatar - Skipper
28. 11. 2016 10:28
Re: Sorry,
To je jistě pravda ;-) Druhá věc je, jaký olej kam lijeme. Já jsem teď do svého 20tiletého auta dával 15w50... Asi to bude celkem rozdíl proti dnešním 0W... ;-) Ale je pravda, že spotřeba oleje u nového auta by mě stejné srala.
Avatar - Ada je zase tady
26. 11. 2016 13:13
Re: Sorry,
Nevíš, která bije. Diesel VW je správně zajetý až v době, kdy jiné motory už končí. Tedy po prvních 100 tis. km. V té době také klesne spotřeba na průměrně litr na 6 až 7 tisíc km. Do výměny oleje se tedy typicky olej dolévá jen jednou.

Srovnávat kvalitu motoru podle spotřeby oleje může dělat jen člověk neznalý. Jiné motory totiž často spíše ředí olej naftou, takže jeho hladina v motoru může zůstávat stejná, nebo dokonce i růst. V tom jsou motory TDI lepší, protože spotřebovaný olej skutečně jen ubývá, což vede k jeho dolévání a tím i osvěžení mazacích schopností olejové náplně, což vede k prodloužení životnosti motoru.
26. 11. 2016 13:20
Re: Sorry,
Kdyz ja uz jsem na pohadky starej
Avatar - _Karel_
26. 11. 2016 13:27
Re: Sorry,
No, druhý odstavec ale žádná pohádka není.
26. 11. 2016 14:03
Re: Sorry,
Ale taky je tam pravdy jen trosicku
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2016 07:28
Re: Sorry,
Druhy odstavec platil za pravekych komurkovych motoru, ale uz ne dnes...
Avatar - _Karel_
27. 11. 2016 09:17
Re: Sorry,
Vážně? Ředění oleje naftou je uváděné např. u minulé generace Mazdy 6.
A není v tom sama.Vzhledem k tomu, že to souvisí s DPF, nepůjde asi o staré komůrkové diesely.
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2016 15:58
Re: Sorry,
Uváděné? Jako pravidlo, nebo že se tu a tam někomu stalo? To se může stát kdykoli, ale není to pravidlo...
27. 11. 2016 16:21
Re: Sorry,
Ja myslim, ze aktualne uz se to nestava, ale drive to byl primarne problem u Mazdy. U ostatnich se toto stavalo, pokud regenerace byla prerusena a mam pocit, i souviselo s kratkyma jizdama.
28. 11. 2016 08:47
Re: Sorry,
Aha, takže ostatným sa dostava riedka nafta do oleja, ale u VW krúžky nestierajú len smerom dole. Sorry, ale treba si pri pripustiť fakt, že toho oleja je malo a ešte môže byť aj neriadený.
Na margo prvého odstavca ma napadlo, ako išiel motor čo nemal ešte ani 150 do šrotu. Lebo na fleet sa auto ktoré jazdi stále na minime oleja moc nehody. Olej sa dolieval vždy až keď svietila kontrolka a že ho ten prevít stiahol.
Avatar - _Karel_
28. 11. 2016 12:36
Re: Sorry,
Já vůbec netvrdím, že nafta v oleji se netýká VW.
Avatar - speedfred
27. 11. 2016 13:54
Re: Sorry,
riedením oleja naftou bola známa aj niektorá generácia motorov TDI
26. 11. 2016 14:25
Re: Sorry,
možná kdyby dělali pevnou výměnu po 15tis/rok, tak by nejspíš nedolejvali....
Avatar - Ja Prvni 123
26. 11. 2016 12:11
Nejak mi nesedi ta mocovina..
Obecně se rika, ze spotreba mociviny je cca 6 -8 procent spotreby nafty.
Pri prumeru cca 7 litru a najedu 30tis km to spotrebovalo 2.100 litru nafty... a tudiz by to melo sezrat 120 az 170 litru adblue... "3 x necelych 10 litru" je docela malo, ne?
Rozbalit vlákno
29
26. 11. 2016 12:26
Re: Nejak mi nesedi ta mocovina..
u nakladaku se uvadi 4-6%, u osobaku 1-2% (podle mych informaci).

zajimavy, ze NOx, ktery se u naftaku s SCR likviduje močovinou, u nakladaku nikdo neresi a to ani v USA, kde na to jsou hodne haklivi, ale naftovy osobaky do USA vpodstate nemůžou.
z toho plyne jedinej zaver - osobaky se spotřebou mocoviny 1-2% nafty likvidaci NOx ochcavaji.

jestli někdo nekdy naftaky donuti, aby emise NOx byly na urovni benzinaku, spotřeba močoviny vzroste na tech cca 5% spotreby nafty. tedy doplnovat 10 litrovou nadrz močoviny každých 2-3ts km...
Avatar - Ada je zase tady
26. 11. 2016 13:19
Re: Nejak mi nesedi ta mocovina..
Konečně by měl někdo rozhodnout, aby majitelé zastaralých benzínových vozů s nadměrnými (ve srovnání s diesely) emisemi CO2 platili dodatečnou ekologickou daň, která by je od používání těchto pro život na Zemi smrtelně nebezpečných motorů odradila. ;-\

BTW: ujet s dieselem pouhých 30 tis km není žádný dlouhodobý test. Dlouhodobý test je ujetí 200+ tisíc km. To je hranice, která už ukáže rozdíly mezi autem a "autem".
27. 11. 2016 12:58
Re: Nejak mi nesedi ta mocovina..
Emisí CO2 je samozřejmě ekologičtější nafta proč důvod? Diesel je ekologicky o hodně horší než benzín, protože diesel je největší lež na světě !!! [odkaz] A z tohoto srovnání vyjde vždy benzínový motor lépe jak z hlediska výkonu, tak i exhalací škodlivin CO2 není škodlivina než dieselový.
Avatar - Skipper
28. 11. 2016 10:32
Re: Nejak mi nesedi ta mocovina..
Ty komiku jeden >:D
26. 11. 2016 13:54
Re: Nejak mi nesedi ta mocovina..
Choď s tým tvojím NOx už raz nadobro do zadku.
26. 11. 2016 14:58
Re: Nejak mi nesedi ta mocovina..
dyzly v osobakach nadobro do zadku posila tojota, důvodem je rajskej NOx:
[odkaz]

kvicis jako prase co de na porazku
26. 11. 2016 16:41
Re: Nejak mi nesedi ta mocovina..
Ak tu niekto kvičí, tak si to ty. V jednom kuse tu omieľaš to isté, aj keď je táto téma dávno každému jasná, vydebatovaná a uzavretá. Aby to aj tvoj mdlý rozum pochopil, tak tým maximálne lezieš na nervy a preto ťa s tým do zadku posielam; tie tvoje žvásty už nikoho nazaujímajú.
Avatar - _Karel_
26. 11. 2016 17:01
Re: Nejak mi nesedi ta mocovina..
:yes: :yes: :yes: není co dodat.Topten klesl na úroveň Ády s jeho "rendlíkem".
26. 11. 2016 18:07
Re: Nejak mi nesedi ta mocovina..
opakovani - matka moudrosti. pro tebe plati dvojnásob.
plati i pro tebe karliku.

ses jak ten slovak na ministerstvu financi.
porad jen něco zakazuje a prikazuje.
a porad fňuká.
asi narodni sport
Avatar - _Karel_
26. 11. 2016 18:19
Re: Nejak mi nesedi ta mocovina..
Zakazoval bys ty, ne já, specialisto!
A pořád fňukáš taky ty, tak nevím- asi jsi tím Babišem myslel sebe?!
27. 11. 2016 09:59
Re: Nejak mi nesedi ta mocovina..
ano ja bych zakazal provoz autum co neplni prislusny emisni limity.

a plneni emisních limitu pro me není to, ze je sice plni v laboratori, ale v realu se zneskodnovani emisi vypina, třeba proto ze je nizka teplota, nebo ze je vysoka teplota, nebo ze se tocej všechny 4 kola, nebo ze auto nejede rovne, nebo ze auto jede rychle ... a v realu se pak emise prekracuji třeba 15x..

ty s teslou bys zakazoval se o tomhle bavit.

ja sem reagoval na příspěvek, kterej se tyka rozdilu podilu spotreby močoviny a nafty u nakladaku a osobaku, protože me to zajima, proc je rozdil nekolikanasobnej.

nestrkej hlavu do pisku a podme se bavit o tomhle:
proc podíl spotřeby močoviny a nafty je u nakladaku několikrát vyssi nez u osobaku?? proc naftovy nakladaky s vysokou spotřebou močoviny v USA problémy nemaji, ale osobaky s nizkou spotřebou močoviny problémy mají a vpodstate v USA mají stopku??

jestli to tebe nezajima, tak drz hubu a nezakazuj ostatnim, aby se o to zajimali
Avatar - _Karel_
27. 11. 2016 10:14
Re: re
Něco si vyjasněme- ty seš de.bil, co mu není trapný nas.rat nafťáky i pod článek o jízdě v mlze. Většina tvých komentů je pořád dokola se opakující pláč nad diesely.
Já nikdy nerozporoval, že diesely v reálu vypouští víc bordelu než v laboratoři, nepovažuju to téma za tabu a už vůbec to téma nepotřebuji zakazovat. Není mou vinou, že EU nejdřív stanovila přísný limity a pak se svými laboratorními testy vědomě umožnila je občůrávat.
Mmch, většina mých aut byla benzínová a i teď máme před domem benzín.
Nic ale není černobílý a jen koko.t jako ty potřebuje pořád dokola urážet majitele dieselů.
Jestli ti nechávají před školkou nastartovaný auto tak si to s nima vyřiď a pořád dokola s tím nevysírej.

Spotřeba močoviny mě aktuálně vůbec nezajímá a nijak jsem na ni nereagoval, tu si řeš s kým chceš.
27. 11. 2016 10:37
Re: re
mlha znamena zhorseni rozptylovych podminek a tedy ovzdusi obecne. a kazdy dalsi zdroj znecisteni znamena dalsi zhorseni. to se tyka benzinaku i naftaku.
a jestlize 1 naftak vypusti tolik jedovatých emisi co 10 benzinaku, kazdymu normalnimu cloveku by melo byt jasny, co ma nasledovat.

když te močovina nezajima, tak nechapu ze vůbec na tohle vlakno reagujes.

ty ses jak ten ratlik privazanej k boude, co zacne bezduvodne stekat kdykoliv jdu okolo.
tak si stekej dal

HAF HAF
:-)
27. 11. 2016 14:36
Re: re
Je to s ním marné, v dávnej diskusii o prevoze a upevňovaní nákladu skončil debatu tým, že neverílebo on bla bla a lebo veľa ludí nemá dofúkanú rezervu a lekárničku má po expirácií >:D
27. 11. 2016 15:24
Re: re
karlik občas miva tak bojóvnyho ducha, ze pak placa nesmysly kyklope, ale ze by az takhle?
27. 11. 2016 17:10
Re: re
napísal ti to pomerne presne, hráš sa na ekológa, pípadne ani nevieš na čo ešte, pričom sám si uvaŽoval nad dízlom. Ale je viem, vtedy si ešte netušil, Že dízel robí väčší humus ako benzín, to sa prevalilo až časom :-! . Rovnaké argumenty ako používaš ty o iných neakceptuješ (hľadanie dynamickej alteratívy k zdochlím atmosféram, rozdiel v zdanení a z toho pochopenie, že nie každý je ochotný liať peniaze do rozpočtu, a tak ďalej ). Mimochodom je svoje tsíčko pred školou vypínam
Avatar - _Karel_
27. 11. 2016 17:25
Re: re
Jo, bojovou náladu občas mívám, dnes jsem byl sprostější než bylo nutné, sorry- ne za nadávky, ale za zrovna tyhle nadávky.
27. 11. 2016 21:32
Re: re
a karle, stoji to za to?
ja prvne reagoval na tu močovinu a nebyl jsem první, kdo o tom zacal.
tak OK, mej se
27. 11. 2016 14:34
Re: re
Kde berieš to presvefčenie, že odrbávanie sa týka len motorov naftových? Už si si namontoval dpf, aby si nás majiteľov dízlov s dpf neotravoval sadzami a pevnými časticami zo svojho výfuku? >:-[] >:-[]
27. 11. 2016 15:29
Re: re
skoda ze se o sazich z primovstrikovych benzinaku nikde moc nepise, resp. se o tom pise jen na zaklade nejakyho mereni před cca 3 lety a od ty doby sem nezaznamenal, ze by to někdo meril znova. tak se ten triletej "výzkum" porad omila dokola a dokola aniz by ho někdo potvrdil. ale mozna se pletu...

ten problém kazdopadne je, ale je otázka jak je velkej. pokud vim, tak saze z benzinaku se neresej ani v USA ani v japonsku, kde si na cistech vejfukach docela zakladaj. a primovtrikovy benziny tam jezdej taky.

zajimavy by taky bylo srovnani, kolik sazi vypousti celkove benzinaky od euro1 az po euro6 a naftaky od euro1 po euro6 abychom vedeli, kdo koho vic otravuje sazema. predpokladam, ze s velkym náskokem by vyhraly naftaky (tedy ze celkove vypusti vic sazi naftaky nez benzinaky)

ja mam jedno aut s neprimym vstřikem, který je udajne +- bez sazi a druhy s primym vstřikem. přepokládám, ze v prumeru vypoustim daleko min sazi, nez prumernej naftak co u nas jezdi, tedy typicky naftak bez dpf
27. 11. 2016 16:58
Re: re
No vidíš, ja som mal súčasne jedno auto na lpg a druhé dízel (ano ano, s dpf), predpokladám , že som v priemere narobil menej bordelu ako ty so svojou kombináciou vozidiel >:D >:D Nevadí, ti Že nás tu otravuješ pevnými časticami. Mimochodom, ono aj tvoje auto mohlo prechádzať meraniami v laboratóriach podobne ako dízle, prečo by sme si nepomohli správnym softvérom, keď už ho máme vyvinutý, len to sa už asi ťažko počúva, resp. číta :-! :-! A mimochodom, o tých sadzách z benzínových motorov sa píše.....
27. 11. 2016 21:30
Re: re
vona by to byla vostuda, kdyby dyzl s filtrem vypoustel vic sazi, nez benzin s primym vstrikem bez filtru.
ano, tenhle konkretni "souboj" sazi vyhravas, jak ale obstojis se svy dyzlem s NOx? a jak obstoji vsechny dyzly provozovane v CR (EU) v porovnani se vsemi benziny provozovanymi v CR (EU) na PM a NOx?

a k tem sazim o kterych se pise u benzinovych primovstriku - podle me vse vychazi ze studie stary 3 roky:
[odkaz]
a vsimni si - testovaly se motory s euro5 a porovnavalo se, jestli splni euro 6c, ktere prijde v roce 2017, tedy za 4 roky od studie. a k velkemu prekvapeni (???) se zjistilo, ze limit euro 6c nesplni a prekroci ho cca 3x (ford, hyudai) a skoro 10x (renault). nicmene benzin s euro 5 s prehledem plni i euro 6b.
a vsimni si, netestovalo se jen podle NEDC, ale i podle daleko realnejsich WLTP a US06.

takze ja uplne nechapu ten povyk ohledne sazi u benzinu, kdyz benzinak s euro 5 s prehledem plni stavajci euro 6b a to evidentne i v realnym provozu.
a ted porovnej, co v realu plni dyzl a co ne.
Avatar - CommonUser
28. 11. 2016 09:08
Re: re
Staci jazdit s benzinovou nepriamovstrekovou atmosferou a ta v pohode da aj Euro 7. ;-)

CO2 je len danovy podvod. Zasad strom a si CO2 neutralny.
Horsie su NOx, ktore sa miesaju s casticami a vytvaraju smog.
Avatar - twistedTSD
28. 11. 2016 22:35
Re: re
Jen jestli není důvodem propagace hybridů ve spojení ve spojení s katováním kostů, přičemž dieselgate k tomu poskytla ideální příležitost. Ale překvapilo by mě, kdyby je vyřadili z nabídky i od Aurisu nahoru, uvidíme.
Avatar - Skipper
28. 11. 2016 10:33
Re: re
A to jako proč??? NOx je to, co Ti ve výsledku ublíží, ne CO2.
Avatar - Jaros71
27. 11. 2016 00:48
Re: re
U nového 2.0 TDI se močovina doplní vždy po 8500 km..
Cena je pár korun..nikdo to neřeší.. ;-)
Avatar - CommonUser
28. 11. 2016 09:13
Re: re
Sama sa doplni ? Akoze nikto neriesi ? Po 8500km vsetky privatne kary budu chodit do servisu ?
Cela zabavka sa rozbehne, ked tieto motory "pristanu" ako jazdenky v sukromnych rukach. Typicky Passaty atd.
Teraz by som bol velmi opatrny s nejakymi velkohubymi vyrokmi. Svetle zajtrajsky tu uz hlasali mnohi ...
Avatar - twistedTSD
28. 11. 2016 22:42
Re: re
Zajímalo by mě, zda už někdo našel způsob jak SCR obejít a vyřadit z provozu. Ne, že bych to schvaloval, ale...divil bych se, kdyby ne.
26. 11. 2016 16:16
"Skutečně úsporný?"
Tak ono to je šikovný auto, o tom asi žádná. Ale:

k otázce v nadpisu musím napsat, že při pořizovací ceně 1 046 100 Kč a průměrné spotřebě 6,72 (mimochodem, Megane tady nedávno za nepatrně nižší spotřebu benzínu při nájezdu 20 000 km byl pranýřován) je odpověď asi jasná. NE!

Chápu, jde o novinářský auto nacpaný výbavou, ale na rovinu. Dostat se s kompaktním MPV nad 700 tisíc, to chce bejt masochista. V cenových vodách nad milion už mám na výběr např. Espace nebo Galaxy v nejvyšších výbavách. A to jsou ku.evsky velký auta. Pokud můžu napsat, já minule s Espacem Initiale 118kW za víkend s rodinkou najel asi 700 km, a spotřebu jsem měl se syrovým novým autem 6,6 litru. A já fakt lehkou nohou nejezdím. :-)

Ale kdo chce, ať si to koupí.
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Jaros71
27. 11. 2016 00:57
Re: "Skutečně úsporný?"
Reálná cena je -15%...slevu dostaneš u dealera , když dost zatlačíš...+ nyní záruku na 4 roky za 1 kč.

Navíc málokdo tam nacpe ty 18" kola , stačí třeba 17"..nebo standartní alu 16".
DSG snad nepotřebuješ u MPV...
CENA HIGLINE 2.0 TDI 110 KW manuál , v metalíze s PANORAMA OKNEM a FULL LED světly je pak i s alarmem , el.otevíráním kufru pohybem , a bezklíčovým odemykáním se startem tlačítkem....+ roletky na oknech pro děti + 17" alu kola....
Cca..749000 kč. Vč. DPH.. akceptovatelné pro rodinu se 2 dětmi.
Pokud je auto na firmu ...odečítáš NAVÍC -21% DPH.
Reálná cena auta pro firmu bez dph kolem 591000 kč? Slušné..
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2016 07:26
Re: "Skutečně úsporný?"
Jenze ty slevy muzu dostat i jinde a na jina auta, takze jsme na tom stale stejne a VW proste JE drahy za to, co nabizi.
27. 11. 2016 09:00
Re: "Skutečně úsporný?"
Za 749 tisic mas v cca stejne vybave nesrovnatelne vetsi Ford S-max 2.0 TDCi. To uz beru jako akceptovatelnou cenu za MPV, rozhodne ne za kompaktni MPV.
Avatar - Sumi2000
27. 11. 2016 16:01
Re: "Skutečně úsporný?"
Tak S max je cenově na úrovni Sharanu..plácáš nesmysly , v takové výbavě jako napsal jaros je Ford za milion.. >:D
27. 11. 2016 16:27
Re: "Skutečně úsporný?"
Ford S-MAX TITANIUM 5D 2,0 TDCi 110 kW / 150 k - 759 702 Kč
aut. klima, navigace, LED svetla , aut. kufr, bezklicove startovani a spouuuusta dalsi vybavy

[odkaz]
Avatar - Jaros71
28. 11. 2016 01:23
Re: "Skutečně úsporný?"
Nemá adaptivní FuLL LED světla...jen denní pásek LED.. :-! :-!
Nemá el.šíbr panorama , nemá 3 zonovou klimu...tu má každý Higline Touran.
Nemá roletky - výsuvná stínítka zadních oken ..blbost která pro děti je super za pár tisíc..
Nemá rezervu... 8-s
Nemá metalízu..
Nemá parkovací kameru...jen senzory , nemá alarm !

Tedy cca výbavu za 150 tis...

Jinak je to slušná nabídka...na S-Max.
28. 11. 2016 09:00
Re: "Skutečně úsporný?"
S temi LED svetly mas pravdu, to je ma chyba.
Sibr je naprd, vyuzitelnost nula.
3 zonova klima nechapu smysl.
Roletky jsou naprd, mnohem lepsi jsou zatmavena okna, myslim ty hodne tmave.
Parkovaci kamera neni spatna, to uznavam.
Avatar - Jaros71
28. 11. 2016 22:36
Re: "Skutečně úsporný?"
HIGLINE MÁ V ZÁKLADU ZATMAVENÁ VŠECHNA OKNA KROMĚ ČELNÍHO A ŘIDIČE SE SPOLUJEZDCEM.
Roletky...na prd ? Pro řidiče ano...asi nemáš děti.
Ty jsou přeci pro ně , i přes tmavší skla v létě slunce hodně děti oslnuje.
Stejně jako 3 zonová klima...vzadu pro děti jiná teplota , aby se třeba klimou nenachladily..
Naprostá bomba , dřív to měl tak Mercedes.. chápu že Ford si o tom nechá jen zdát..zatím..?
29. 11. 2016 09:15
Re: "Skutečně úsporný?"
Vezmi si jak maly prostor je v aute, ve kterem neustale proudi vzduch z predni casti smerem dozadu, takze i kdyz si vzadu nastavi jinou teplotu, stejne se to smicha.
Deti mam vic nez dost a dvouzonova plni svou ulohu vice nez dobre.
Nevim nakolik ma zatmavena skla Touran, ale v S-Maxu slunce pres zatmavena skla neoslnuje - aspon si deti vzadu nestezovali.
Avatar - Sumi2000
30. 11. 2016 01:06
Re: "Skutečně úsporný?"
Koukám , že tady taky nechápeš výhody třízonové klimy?
Že řidič může mít teplotu nastavenou třeba na 21'C , spolujezdec 24'C a děti aby nemrzli s řidičem např. 26' C...mimochodem , již dlouho to mají auta vyšší třídy.
A funguje to..
Chápu , že americký Fordík je jako obvykle pozadu.
A kdo něco lepšího nepoznal , tak si mele tu svoji...
Hele jarosi , to nemá smysl..
30. 11. 2016 08:17
Re: "Skutečně úsporný?"
Ja netvrdim, ze to nefunguje, jen ze stejne dojde ke smichani vzduchu, takze ty teploty jsou uplne jine, nez nastavene. Ale chapu, ze se tim muzes chlubit a jestli ti to udela radost, tak to strasne zavidim, uplne se uziram zavisti.
Avatar - Jaros71
30. 11. 2016 10:19
Re: "Skutečně úsporný?"
Jsi vážně divnej..auto s klima má nevýhodu orti autu s duální klimou..bez diskuze.
Když máš klimu třízonovou , a jedeš vedvou..je ti to jedno.
Pokud ale vezeš děti vzadu , je to obrovské PLUS.
Neboj se , Ford se k tomu v další generaci taky dohrabe..a pak uvidíš.
30. 11. 2016 10:51
Re: "Skutečně úsporný?"
Ale ty mi stale nerozumis. Ja netvrdim, ze to nefunguje, jen ze stejne dojde ke smichani vzduchu, to je cele.
Avatar - Sumi2000
1. 12. 2016 00:17
Re: "Skutečně úsporný?"
Dobře na něj reaguješ..víš že vzduch smícháš i bez klimy...?
Stačí Ti otevřít okno..klimu Ty evidentně vůbec nepotřebuješ.. >:D
27. 11. 2016 09:07
Re: "Skutečně úsporný?"
Myslím, že rodina se 2 dětmi má jiné starosti než dát 3/4 miliónu za auto... A pro ty, kteří na podobné auto mají, bude zase nějaké MPV málo módní, bezpečné a pompézní Takže zvolí vhodné a přiměřené SUV. Například BMW X6.
27. 11. 2016 10:28
Re: "Skutečně úsporný?"
BMW X6 jako rodinne auto ? Do kufru se nic nevejde a cele auto je uvnitr male oproti tomu, jak je zvenku velike. To je auto maximalne ve dvou na golf, ale pro rodinu ani nahodou.
SUV je sice v mode, ale pro rodinu silne neprakticke - zadna variabilita a vse delane jen na oko mohutne.
Nejlepsi volba pro rodinu s dve detmi je kombik nizsi stredni resp. stredni tridy.
Pro aktivni rodiny je MPV velikosti S-Max, Galaxy, Sharan atd. nejlepsi volbou.
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2016 16:00
Re: "Skutečně úsporný?"
Ale máš py*o béemvé, eště ke všemu ikšestku, to prostě všichni vidí, že jede, vole, honorace, vole...
Avatar - Sumi2000
27. 11. 2016 16:05
Re: "Skutečně úsporný?"
TOURAN JE IDEÁLNÍ PRO RODINU SE 2 DĚTMI..navíc se s ním dá slušně parkovat i ve městě!
:yes:
Kdo má víc peněz , a 3 děti a více ..bere už Sharan , S-Max , Galaxy atd..
Jenže tyto větší MPV už ve výbavě atakují milion po slevě!
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2016 16:17
Re: "Skutečně úsporný?"
Svou rodinu bych tedy Touranem nikdy nepotrestal...
27. 11. 2016 16:25
Re: "Skutečně úsporný?"
Ale houby, ja kupoval S-maxe s 1.6 EB tesne pod 600 tisic. Vybava na dnesni dobu zaklad (aut.klima, tempomat atd. ), ale jezdim kratke trasy a dvakrat za rok na dovolenou, takze bohate postacuje.
JInak aktualne je akce na S-max za 760 tisic s 150k nafta, LED svetly, navigace, aut. kufr, bezklicove startovani atd.
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2016 16:43
Re: "Skutečně úsporný?"
Víš co... v očích ostatních je to pořád jen Ford, to prostě není auto. Musíš mít folcvágna a nebo když na něj nemáš, tak aspoň teda tu škodofku, jinak jsi úplně mimo.
27. 11. 2016 16:52
Re: "Skutečně úsporný?"
Bohuzel je to jak pises, coz potvrzuje mnoho pripadu z meho okoli, ale me je to uplne jedno, vybiral jsem auto podle potreby a nabidky. I kdyz musim priznat, ze Ford mi nejvice sedi jako ridici.
Avatar - Jaros71
28. 11. 2016 01:13
Re: "Skutečně úsporný?"
Tak se mrkni na S-MAX co má motor... >:-[]
2,0 TDCI Titanium...CENA kolem mega.. ! 8-s

Chápu , že když nejsou peníze , a potřebuješ hodně velké auto , šetří se na motoru a výbavě...to auto má v základu...ale proč to srovnáváš s autem , který je v HIGLINE má 2.0 tdi 150 k , panorama šíbr , 17' ALU kola , FuLL LED světla , bezklíč otevírání a start tlačítkem , el.otevírací kufr , rezerva..atd..?

Ten Touran je taky k mání za 550 tis v 1.6 TDI , v základu na 16' kolech..a ještě dostaneš slevu.
28. 11. 2016 12:24
Re: "Skutečně úsporný?"
Motor 1.6 TDi je snad to nejhorsi co ma koncern v nabidce.
Avatar - Jaros71
28. 11. 2016 22:37
Re: "Skutečně úsporný?"
Souhlas , stejně jako ta 1.6 u Forda ! >:D
29. 11. 2016 09:10
Re: "Skutečně úsporný?"
Ta ale neni od Forda, ale od Peugeota. Jeji problem je ten, ze nastavit vstriky u tohoto motoru se musi umet.
Avatar - Sumi2000
30. 11. 2016 01:10
Re: "Skutečně úsporný?"
Ta 1,6 diesel co ji používá Ford je křáp..že je navíc od frantíků , to je ještě horší.. >:-[]
27. 11. 2016 17:54
Re: "Skutečně úsporný?"
pokiaľ je auto na firmu a odrátaš dph, tak u lacnejšiej konkurencie máš rozdiel tých istých 21 percent ako pri nákupe sharana/tourana, alebo čohokoľvej iného. Keď kupuješ súkromne tak nemáš 591, ale 749000 a to isté platí aj pre konkurenciu
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2016 17:50
Re: "Skutečně úsporný?"
Ne, tam to určitě neplatí, slevy jdou jen na VW... Ostatní je nedávají nebo ti určitě lžou a okradou tě. Kup si jediné a pravé Das Auto...
28. 11. 2016 21:22
Re: "Skutečně úsporný?"
Já bych chtěl jen dodat,že Tourana jsem si kupoval před 3 měsíci a z ceny přes 1 milion na oněch 750tis s DPH se nedostaneš.Těch 850tis. S DPH je možná reálných plus akce leasingovky-kola,záruka či 0% úrok.
Avatar - Jaros71
28. 11. 2016 22:41
Re: "Skutečně úsporný?"
Z milionu je to fakt...jenže se bavíme o Touranu Higline 2.0 TDI 110 KW v manuálu.
Cena kolem 900 tis...sleva -150 tis Kč je realita.
Pokud dáš DSG a silnější 2.0 TDI ..je cena milion.
To dá málokdo..jen redakce v testu.. :-)
29. 11. 2016 09:12
Re: "Skutečně úsporný?"
Takovou slevu dostanes z takove cenikovky prakticky vsude - viz ta nabidka na S-maxe co jsem daval.
29. 11. 2016 21:21
Re: "Skutečně úsporný?"
No nejsem si jist jestli se dostaneš na z 900tis. na 750tis.,prože to je sleva již nějakých cca 17%. To by jsi auto již určitě musel kupovat na ičo,aby jsi dostal podporu pro podnikatele od dealera,dále by jsi musel na takovou slevu být již fleetovým zákazníkem a už takovým lepším,anebo kupovat najednou 2 či více vozidel.
Co jsem se díval na toho S-Maxe jak tady kolega avizoval,tak ta sleva je dána přímo od dealera akční nabídkou a dokonce pravděpodobně taky by auto muselo být na ičo,jestli jsem to dobře pochopil.
Avatar - Sumi2000
30. 11. 2016 01:14
Re: "Skutečně úsporný?"
jaros psal , že je auto na firmu a odečet dph..takže to počítáš dobře.
Je tedy jisté že ta sleva na fleet , pokud tam berou firemní auta pravidelně může být.
Ale i nepodnikatel dostane slevu kolem 12-13% .
Což jinde ani náhodou..5-8% je STROP.
Avatar - 29radek
27. 11. 2016 08:54
realita
Když si vzpomenu jak jsem před 6 lety obcházel autosalony a chtěl rodiný MPV, tak nejhorší jednaní bylo v autosalonu VW. A když jsme argumentoval,že konkurence mi za pul mega nabídne MPV s plnou výbavou,tak mi bylo řečeno,že VW je přeci značka.
tak jsem odešel a koupil Grand scenica a do dnes nelituju. Jo a určitě bych nešel do TDI.
Rozbalit vlákno
51
27. 11. 2016 08:57
Re: realita
Je to bohuzel tak. Co jsem se dival, tak Touran 1.4 TSi vyjde na nejakych 550 tisic a vybava nic moc na dnesni dobu a naroky. Za to je napr. Verso 1.8 v mnohem bohatsi vybave.
Avatar - Sumi2000
27. 11. 2016 16:09
Re: realita
Rencek Grand Scénic má kamarád se 3 dětmi...na VW nebyly peníze.
Je dost spokojený , ale jízdně je to auto o dost horší než Touran.
Ten jezdí jako kombík...
G.Scénic je takový naklánějící se koráb..a pro mne osobně ten interier je děsný.
Ale když není dost peněz...a potřebuješ prostor pro rodinu..chápu ho.
On má navíc služební Octavii , tak se občas projede v normálním autě.. ;-)
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2016 16:44
Re: realita
Octavia... normální auto. Pomoc!
27. 11. 2016 18:18
Re: realita
Hmm, čo je to "jízdne je to auto o dost horší než Touran." ? Keď ideš na diaľnici a nastavíš tam na tempomat, alebo stojíš v zápche v meste jazdí to lepšie? :-) Pýtam sa len preto, že 95% (minimálne) majiteľov čo poznám takto jazdia s autami tejto triedy.

Nejaký obchodníček (pretekár) si toto auto asi nevyberie.
Avatar - Jaros71
28. 11. 2016 01:01
Re: realita
Jsme obchodní firma a nový VW Touran byl vybrán jako obchodní prostorné auto.. >:-[] >:-[]
O víkendu ho mohu využít pro rodinu...skvělé !

Srovnání zrovna těchto dvou aut já také mám , jezdíme občas na výlety Grand Scénicem se sousedem , když nemám Tourana možnost využít.

PS: taky jsme byli v Itálii s novou Zafirou zač. léta..a OPEL je o hodně lepší než Renault.
Kvality nového VW Touran ale nedosahuje..i když je fakt , že obě tyto auta už mají nějaký ten rok.
Nový Touran je novinka...a výtečná !
28. 11. 2016 08:53
Re: realita
Marne premyslim v cem je Novy Touran novinkou, ale splnil jsi si sen o novem Touranu a ja ti to preju. Jen ty VW bryle by jsi mel sundat, nez zacnes psat do diskusi.
Avatar - Jaros71
28. 11. 2016 22:45
Re: realita
A Tobě bych doporučil :
než budeš psát o autě , který jsi viděl jen na obrázku , aby jsi se šel svézt.
VW Touran není sen , ale realita..a moc dobrá.
Sen je La Ferrari... :-)
Ps: mám rád italská auta , jenže tam MPV pro rodinu neseženeš..
29. 11. 2016 09:08
Re: realita
A v cem jeda novy ?
Tourana mam prolezleho dostatecne, ale pro me potreby je preci jen maly a drahy. Design krabice take nic moc pro me, ale to je ciste cubjektivni.
Nakonec jsem dostal velmi zajimavou nabidku na S-Max 1.6 EB a nebylo co resit.

Ja chapu tve nadsenim, ze mas to svoje Das Auto, ale nemel by jsi to tolik prehanet s tim kricenim do sveta.
28. 11. 2016 13:51
Re: realita
Srovnávat starého scenica III s novým touranem chce fakt velkou dávku demence. :no:
Avatar - Sumi2000
28. 11. 2016 02:00
Re: realita
Nechápu , proč bych měl s dětmi jezdit jen po dálnici a nebo trčet v zácpě?
Normální je vyjet do přírody na výlety atd...
Všude se po dálnici nedostaneš..a na Slovensku skoro nikde.. ;-)
28. 11. 2016 08:58
Re: realita
Lenže keď idem s deťmi, tak mi je úplne jedno či tu zákrutu môžem prejsť 52km/h rýchlostnou, alebo o 5 km rýchlejšie. Aj tak ju pôjdem 40, aby v aute nikomu nezostalo zle.
Avatar - Sumi2000
28. 11. 2016 23:21
Re: realita
Nepochopil jsi to..zle pak není dětem , ale mě , z představy , že řídím auto co se naklání jako parník.
Ale fajn , jsem zvyklý jezdit svižně..a děcka už nemají bryndáky.. >:D
Proto Touran považuji za ideální rodinné auto.
Vzadu multilink a i MPV může jezdit jako po kolejích.
Ale každý má jiné priority..klidně si kup třeba Dacii Lodgy.. ;-)
Taky ji má známej , a není to špatné za ty peníze.
Jen prostě jezdí hůř a pomaleji..ale dojede , a ušetřil.
Zatím nehavaroval..auto toho uveze hodně a je spokojen.
At si každý koupí co chce.
29. 11. 2016 08:59
Re: realita
Aha, takze pro tebe je dulezite dojet do cile jako prvni, uz to chapu.
Avatar - Jaros71
29. 11. 2016 18:05
Re: realita
Jsi sice natvrdlej , ale pochopil jsi ho dobře.. >:D
Avatar - 29radek
27. 11. 2016 19:06
Re: realita
to se mě vždy líbí " kamarád ho má",a ty ho nemáš a říkáš,že Scenic je o dost horší než Touran...a ještě k tomu Okta..a normální auto...ty kráso..Okta je průměrný auto s průměrnými jídními vlastnosmi.Nevím kolik je ti let,ale MPV si většinou koupíš kvuli rodině(dětem),takže tě ani nenapadne závodit.Letos jsme s Scenicem otočili Bulharsko,a mezi Sofii a Bur***m je krasná dálnice(povolena 140km/h) a nebyl problém s naloženým Scenicem držet 160-170km/h, a že by se to nějak houpalo nebo naklánělo o tom vůbec nevím. Upřímě jsme si myslel,že taky budu mít vždy jen škodovku,ale té toby co jsme pořídili jinou značku,tak škodovku už nééééééé.
Avatar - Jaros71
28. 11. 2016 00:57
Re: realita
jízdně Renault a VW...a to se fakt nedá srovnat.
Ale je fakt , že s MPV se většinou vozí i rodina , a nezávodí se....jen se to houpe , a řídit Scénic není moc zábavné.
Touran je jiná liga , podvozek a řízení o třídu výš.
Ale když to nezkusíš a jen teoretizuješ , tak nepochopíš.
Touran máme ve firmě , a rád si ho beru i na dovolené..máme 2 děti , a jejich spokojenost je hlavní recenzí nového Touranu.
PS: Tento rok děti jezdily několikrát se sousedem na výlety i v Grand Scenicu , a 2 dny v reklamním testu Hyundai Tucson...pokaždé byla jejich slova...zlatý Touran !
;-)
Avatar - _Karel_
28. 11. 2016 06:08
Re: realita
A co se dětem líbilo víc? Podvozek nebo řízení?
Avatar - Jaros71
28. 11. 2016 22:47
Re: realita
Víš co ty děti ocenují nejvíc?
Prostor , pohodlí , ticho když jedeš.
Oni totiž nemají rok ale blíží se pubertě.. :-)
Podvozek a řízení se líbí mě. >:-[]
28. 11. 2016 07:06
Re: realita
Ty jsi pohádkář. Firma, kde "chceš auto, vem si auto" jaký chceš, Touran do serpentin (to mají totiž děti vzadu nejraději, s kilem kinedrylu v žíle), děti spokojené s podvozkem a řízením, GScenic, co se houpe. No jsi asi 15 let zpět, kdy se ještě Renaulty fakt houpaly, že jsou dnes tvrdší než konkurence, to už nějak nepobíráš. A že má Touran interier o krok dál? Dobrý no. Přijde mi. že z obrázků srovnáváš novinku Tourana s GScenicem, ketrý je tak z roku 2004 ... >:D

To jsou slinty...
Avatar - Jaros71
28. 11. 2016 22:53
Re: realita
Firmy jsou různé , asi sis dobře nevybral..
Představ si , že je zcela obvyklé , dostat od firmy k užívání auto , které si vybereš.
Dostaneš limit , kam se musíš vlézt cenou...a víš , že ho budeš používat 5 let.
Pokud se nezvolí třeba operativní leasing.

Bratranec pracuje pro německou firmu , mají zde pobočku o pár lidech.
Jako její šéf , si mohl nakonfigurovat VW Passat...auto bylo předem zvoleno jako model...cena do 1 milionu vč dph.
Výbava , motorizace , barva atd..to už bylo jen na něm.
Má ho rok , a logicky si vůbec nestěžuje.

Renaulta konkrétně Scenic jsme měli před pár lety v rodině...chudák bratr , tolik závad nemělo žádné jiné auto , a jízdně to byla taková autobusová přeprava.
Dal si říct a vyměnil ho za novou Hondu CR-V.
To byl velký rozdíl..jízdně i kvalitou.
Loni už nemohl čekat na nový Tiguan , a má rok starou Mazdu CX5 po faceliftu.
Byli jsme si několikrát i projet předváděčku Grand Scénic..to auto má bezva kufr..ale jízdě to byla fakt bída... tedy takový průměr.
Japonce a němce nemůžeš s frantíky srovnávat..ale jsou prostě dražší.
28. 11. 2016 23:18
Re: realita
Aha. Scenica měl bratr (rozuměj Pepa vod piva), a už je to pár let (rozuměj asi před 10 lety, a bylo to dotažená voňafka z reichu).

Tak to jo, to ten novej Touran bude fakt lepší. Už se nehádám. >:D

Takže fakt srovnáváš několik generací starý auto s novinkou. Víš co? Počkáme pár týdnů, a pak uvidíme, jak to srovnání vyjde. To už bude nová generace Scenica i Grand Scenica. On je totiž mezi nima dost velkej rozdíl, a troufám si tvrdit, že GS je o dost větší auto, než Touran. A co už jsem měl možnost vidět a zkusit, tak novej GS dost poleze do zelí Espacu. Co bude s Espacem, to je ve hvězdách...
Tak užívej serpentiny. >:D
Avatar - Sumi2000
29. 11. 2016 00:10
Re: realita
Líbí se mi ta skepse teoretiků jako je Futurista , když tady někdo pochválí nové auto třeba od VW.
Stejně se sesypou jiní , když někdo chválí nového Renaulta atd.
Lidi , to je zráta času , tady psát nějaký postřeh..
Kdyby jste si třeba dali tu práci a fakt si nějaké to auto projeli , třeba předvádečku , a pak psali relevantní názory..
Nový Touran prostě jezdí skvěle , dobře vypadá , má fajn praktický interier , perfektně obestavěný vnitřní prostor.
Jeho prodeje v EU , ukazují , že je to výtečné MPV.
Hloupé názory lidí , kteří ho viděli tak na monitoru PC , jsou směšné.
Nechápu , co je divného na tom , že nějaké auto má kamarád , bratr nebo táta..
Tak ho asi máš projeté a můžeš srovnat.
Těžko ten Pepa od vedle bude mít Porsche Panamera a bud Tě vozit , že?
>:D
29. 11. 2016 11:23
Re: realita
Představ si, že já toho mám projetý strašně moc. Od škodovek přes BMW až po Range Rovery. Fotky ti můžu poslat na mail. A většinu těch aut jsem měl na celý víkend, to už porovnat můžeš. Jen nemám čas psát blogy nebo někde recenzovat. A možná proto tady neonanuju nad VW.

A pokud bys četl celou diskuzi, pochopil bys, že reaguju na Jarose71, kterej srovnává 10 let starýho GScenica, kterýho měl kamarád nebo brácha, takže o něm ví kulový, s novým Touranem.

;-)
Avatar - Jaros71
29. 11. 2016 18:10
Re: realita
Tak reaguji zase já na Tebe.
Jak jsem psal výše , bratr měl Scénic před pár lety..nikoliv 10 ale asi 5..což jsem nespecifikoval , ty jsi si to vybájil.. >:D
Byla to tedy ta nyní končící slavná generace..servis Renaultu není vůbec levný.
A na to , že auto bylo nové , žádná pecka..po záruce.
Honda a nyní Mazda , to je úplně jiná kvalita.
A Grand Scénic jsme měli možnost mít taky na víkend a jeli 2 testovací jízdy..stačilo to. :-!
Místo MPV se zvolilo SUV , sice s menším kufrem ale jízdně nesrovnatelné..ovšem japonské i německé vozy si za kvalitu jízdního projevu nechají zaplatit.
Avatar - Ronault.
24. 2. 2018 00:01
Re: realita
Shrnul bych tvé příspěvky: bla bla bla, bla bla bla...

Houpající se Scénic III a ani není třeba číst dál
28. 11. 2016 08:51
Re: realita
Ty tvoje buliky, uz je mam zase na nose.
Avatar - Machýrek
28. 11. 2016 12:40
Re: realita
Dost mistnich diskutujicich se tu uz pochlubilo, jak vybirali s manzelkou, ale ses asi prvni, kdo argumentuje detma. Ale nakonec jsem taky podlehl. Ty moje (zena a deti) samozrejme taky remcaj, nejvic, kdyz jsem pred lety prodal Range Rover a na chvili jsem si s firmy vytah Viano, to bylo reci :-)))) tatííí my chceme džííípa... no nakonec jsem vzal BMW 5er a remcali jeste vic. Ale co bys neudelal pro rodinu, abych mel klid, poridil jsem pak stejne jeste SUV a dodnes ho pouzivame jako rodinny auto a nikdo uz neremca. A pro sebe si beru co chci a nikoho to vubec nezajima a mam klid.
Avatar - Sumi2000
28. 11. 2016 01:56
Re: realita
Mám děti a je mi přes 40... :-)
Bomba , že na rovné dálnici se Rencek drží a jede i rovně bez naklánění.. >:D
Ono by to fakt chtělo vzít auto do nějakých serpentin , třeba na horách v Alpách , ale stačí i českomoravská vrchovina. ;-) ;-)
Pokud by jsi srovnal jízdně nového Tourana , s Grand Scenicem , tak ti ten rozdíl bude fakt zřejmý.
Já to srovnání mám , a Renault bych fakt nechtěl.
Jedině nový koncernový Nissan Xtrail , který konečně dostane nový konkurenceschopný motor od Renaultu 2.0 dci. Motory Renault udělat umí.
Jinak interier v novém Touranu je o generaci dál než mají v Renaultu.
Ovšem , každý má jiné priority...a finanční možnosti.
A pak píše k autu , ve kterém se možná nikdy nesvezl.
Avatar - 29radek
28. 11. 2016 08:40
Re: realita
Vem si auto do serpentin....tak to jsem se zasmál.....a nejlíp mít za sebou děti a vedle sebe manželku.......tobě je 40?... ale myšlení máš tak na 20letého....
28. 11. 2016 10:34
Re: realita
To neustálé ohánění se"finančními možnostmi" - aneb nechceš /nekoupils v dané kategorii VW/nebo aspoň Škodovku (to seš trochu chudák, ale na úrovni) - tak jsi fakt socka, to je mor zdejších diskuzí. 29radek je evidentně táta mladé rodiny, které může dopřát nové kompaktní MPV v ekonomické realitě ČR. Je frajer a já vůbec nechápu jak si můžeš Ty či Jaros71 vůbec dovolit něco takového vypustit...

Každopádně má zkušenost v rámci koupě nového vozu - a pár jich bylo- byla o tom, že jsem si svobodně vybral vůz který se mi líbí, který po všech stránkách vyhovuje a jehož cena+extras jsou výhodné. Jo a který schválí manželka.
Ale nikdy, skutečně nikdy, jsem neměl pocit že v případě koupě nekoncernového vozu jsem socka. Nikdo mi při koupi nedržel pistoli u hlavy, prostě jsem se svobodně rozhodl - a vždy kupuji vůz jež je hluboko pod mým finančním limitem, neb někteří máme prioroty jinde. Aneb tu 911ku si asi v rámci krize středního věku jednou koupím, ale to má ještě čas.

Osobně se na tuto záležitost dívám z jiného úhlu pohledu - produkt který je na daném trhu předražený pouze kvůli velmi nadhodnocené pověsti značky (na daném trhu) koupí pouze hejl.

Nic ve zlém, každý to máme trochu jinak
28. 11. 2016 12:23
Re: realita
On je to urcity syndrom majitelu koncernovych aut, kteri maji pocit, ze jen oni maji to nejlepsi auto a pokud jim nekdo dokazuje oipak, kopou kolem sebe a kdyz jsou zahnani do kouta, skonci u toho, ze ten druhy je socka co nema na nove auto z koncernu.
Treba muj nazor je ten, ze i kdyby se mi Touran libil, vyhovoval velikostne, pak u me ztrati veskere body kvuli cene, protoze konkurence nabidne vice za mene. Nejake kecy o generacne lepsim interieru, v serpentinach se naklani o pak stupnu mene atd. to je k smichu.
Avatar - 29radek
28. 11. 2016 14:06
Re: realita
Ono sice jde o peníze,ale taky o tom jak se k tobě v daném autosalonu chovají. Možná jsme měl smůlu nebo štěstí,ale chování prodejce v autosalonu VW bylo katastrofální...arogance a machrování..tady máte ceník a zdar..možná protože chodím nejraději v džínách a v tričku..ale nechat někde pul mega je podle mě celkem dost.To v Renaultě to bylo jako jiný svět,za prvý mi auto pujčili na celý víkend..a pak to chování...prostě se ke mě chovali jako kdybych tam už něco kupoval..další věc že mi auto sestavili přesně podle mého přaní a že mi k autu dali gratis tažný zařízení,gumové koberce, střešní nosič,lekarníčku..to se taky počítá.Samořejmě,že jsem tam koupil před dvěma lety manželce nové Clio,kam jinam bych měl jít že. Ted se těším na nového Koleosa....ale pořad jsem ten chudák ,který nema VW...s TDI na zadku..
PS: všimli jste si někdy agresivního řidiče ve Francouzkém autě..anebo v koncernovém Německém...
Avatar - speedfred
28. 11. 2016 16:11
Re: realita
ja som kupoval v r 2011 nové rodinné mpv a keď som porovnal výbava vs cena tak Scénic bol vítaz. Tento rok som ho dal protiúčtom za iné nové a čo viem tak ho predali za 4 dni.
Zo Scénicom max spokojnosť.
K tým roletkám na zadných oknách,je to podľa mňa zbytočnosť a lepšie sú zatmavené okná.
Avatar - Jaros71
28. 11. 2016 23:04
Re: realita
Tak třeba má maželka má jiné priority..ta kouká na design.
Po Grande Puntu si vybrala Opel Corsa. :-)
VW Polo se jí nelíbí , ani mě ne..tak proč jí to vnucovat.
Kdyby nepotřebovala vozitko s 5 dveřmi , bylo by vítězem MITO.
Alfa Romeo je krásná..ale Giulietta už je zbytečně velká pro ženskou.
Avatar - Sumi2000
29. 11. 2016 00:19
Re: realita
To jsou snad výkřiky zhrzeného majitele Dacie? Nebo Volva?
Vůbec nic nemám proti lidem , kteří na nového Tourana nemají..někteří mají sotva na Fabii kombi..a nikdo tady nepsal o tom , že jsou socky.. ;-)
Dost lidí nemá ani na ojetinu. A jezdí MHD.
Když si někdo koupí Mercedes , a vydělal si na něj....proč ne!
Přeju mu to. Je úspěšný , má třeba 2 VŠ tituly.. nebo umí podnikat.
Klobouk dolů před lidmi , kteří jsou úspěšní.

Ubohé diskutované lidové vozítko Touran , určite není symbolem luxusu.

Pro mne si ho koupí zástupce klasické střední třídy , rodič , kterému se třeba líbí víc než Renault nebo Opel Zafira.

Jenže v zahraničí se lidem úspěch přeje , tady se závidí a pomlouvá.
Škoda , to je vizitka lidí v Čechách a na Moravě.

PS: PŘEDRAŽENÉ JE NAPŘ TO VOLVO , CENY VW , ŠKODA , OPEL atd. ODPOVÍDAJÍ REÁLNÉ KVALITĚ VOZŮ..FRANZOUZI jsou levnější , a ta kvalita je horší. Japonci stojí stejně jako němci.. co je na tom nelogického?
29. 11. 2016 08:52
Re: realita
Tak ta posledni veta je vyrok roku. Vetsi blabol jsem necetl.
Francouzi jsou mene kvalitni, tak jsou levnejsi >:D
Touran je natolik kvalitni auto, ze se ani nedozije konce testu ADAC na 100 tKm >:D
Avatar - Jaros71
29. 11. 2016 18:03
Re: realita
Já žasnu...to úsloví Fordem tam a vlakem zpátky... se asi vzalo kde? >:D
Žij si svůj americký fordí sen dál... >:-[]
O kvalitě Fordu tady raději nikdo nepíše.. 8-s
A francouzské vozy by za cenu německých koupil jen idiot , nebo francouz! :-!
Myslím , že než tady blbě psát o autě , které jsi nikdy nejel , tak je lepší odtlačit preventivně toho Forda do servisu..co kdyby zase nejel? >:D
29. 11. 2016 19:43
Re: realita
Me se vice libi Fix Or Repair Daily :-)
VW by se mel hlavne naucit benzinove motory, ktere mu porad nejdou, narozdil od Forda.
Zklamu te, Touranem jsem jel, testoval jsem ho a neni to spatne auto, ale predrazene, pro me potreby male a ani design se mi nelibi.
Kvalitou VW bych se neohanel, mnoho modelu je bida s nouzi.
Ale pokracuj, ja se bavim naramne.
Avatar - Sumi2000
30. 11. 2016 01:02
Re: realita
Já se taky bavím , Tebou..
Jak jsme pochopil , trefuješ se do nového Touranu a máš z výprodeje starý S-MAX s 1.6 Tdci...to je letadlo >:D
Dlouhé auto , z venku pěkně vypadající..a podvozek dobře jezdí..jako u VW.
Malý motor děsný..to si užij !
Malý kufr..na tak dlouhé auto 8-s , interier podprůměrný , snad jen volant je fajn.
Vnitřní prostor proti novému Touranovi je špatně obestavěný , stísněný...a ošklivý !
Rezerva? Ani za příplatek? Bomba >:D
Když prorazíš o víkendu pneumatiku , čekáš s rodinkou večer na odtah a taxík?
Užij si to.. :-!
30. 11. 2016 08:13
Re: realita
Mam 1.6 EcoBoost 160 PS, coz je benzin s turbem, to jen pro poradek.
Podvozek na tu velikost je skvely a lepsi nez treba Sharan - Touran neni konkurence pro S-max.
Rezerva je v novem modelu, sice za priplatek, ale je tam.
Kterykoli vnitrni rozmer v S-maxu je vetsi nez v Touranu - jeste aby nebyl, kdyz to auto je mnohem vetsi nez Touran - treba na delku skoro o 30 cm.
Kufr v S-Maxu je sirsi, delsi, proste celkove mnohem vetsi. takze tu nelzi.
Uz si to konecne priznej, ze Touran neni konkurence pro S-Max a je proste vetsi.

Je neuveritelny, co vsechno si dokazes vymyslet, ale jen tak dal a hrrr do me.
Avatar - Jaros71
30. 11. 2016 10:17
Re: realita
Víš co , ty seš případ.
Ale my Ti tady to předlouhé super MPV od američanů přejeme.. ;-)
S-MAX je podle mne předražený , rozměry inerieru na tak velké auto jsou průměrné.
Kufr je mělký , Touran ho má mnohem praktičtější..a uvnitř má posádka ergonomicky vše lépe po ruce , opticky je ve VW více místa.
O Sharanu nebudu vůbec mluvit..ten je srovnatelný jedině s Galaxy.
S-MAX na něj nemá v ničem..je srovnatelný jen jízdními vlastnostmi..a motory má Ford prostě horší..všechny. Ale je to věc názoru..když máš vybraný Ford , budeš ho hájit , to je normální.
Ale mít takovou lod' v benzínu , tak to je fakt výhra..nechtěl bych to živit , jedině v USA , tam je galon benzínu za pusu.. >:D
S-MAX mám projetého , starého i nového..ten je výrazně lepší , než starý , interier už je víc použitelný i akceptovatelný pro evropany.
A napíšu , proč bych ho osobně dál nechtěl , 90% roku se pohybuji firemě ve velkých městech.A zaparkovat S-Max..i ten Sharan , je velký problém v Brně , Praze , Ostravě atd..Ty místa jsou většinou malá , podélná...hrůza. Touran má prostě ideální o 20 cm menší rozměr. A uvnitř se Fordu PROSTOREM TÉMĚŘ VYROVNÁ..A JE LEVNĚJŠÍ..
30. 11. 2016 10:44
Re: realita
Co napsat na tu snusku nesmyslu, polopravd a lzi ?
Pokud bych chtel dlouhe MPV od Americanu, pak si poridim Toyota Sienna nebo Honda Oddyssey. Nejdriv si chlapci zjistete neco o Ford USA a Ford Europe, mate v tom trochu chaos.
S-Max v benzinu jsem vzal proto, ze jezdim kratke trasy (skola, skolka, prace) a se spotrebou jsem spokojen - 8 - 9 litru podle zatitezi, vzdalenosti atd. Cenovy rozdil oproti nafte byl nejakych 70 tisic, to nez projedu v rozdilu spotreby, uz maxika mit nebudeme. Ale nemusim resit nejake DPF, kvalitu nafty a dalsi vyhody vlastnictvi naftaka.
Kecy o rozmerech, melkem kufru atd. to uz neni ni k smichu, ale to vyslovene trapne. Doporucuji i treba tady na auto.cz se podivat na jednotlive rozmery, hlavne zavazadloveho prostoru a ve vsech je S-Max vetsi. Jak muze mit Touran praktictejsi kufr, kdyz je mensi ve vsech rozmerech ? To nejak nechapu. Ale asi nemam ty spravne VW bryle. Pak se vam opticky nebude zdat vetsi Touran - to snad ani nejde i se spatnyma brylema.
CO se tyka motoru, zvlaste v benzinu je na tom Ford mnohem lepe (dokonce najedou i pres 100 tKm, to se nekterym TSi muze jen zdat) a v nafte bych rekl srovnatelne, tam jsou dneska v beznych automobilkach minimalni rozdily.
Ja si rikam, ze vam to neni trapne a konecne bych uvital trochu vice konkretnich argumentu, stale se tu ohanite pseudoargumenty.
Avatar - Sumi2000
1. 12. 2016 00:15
Re: realita
Víš , běž se provětrat...
FORD je americká značka. S-MAX je Ford.
I blbce to trkne...
Abys to i Ty pochopil.. VW je německá značka.
Škoda je česká...FIAT je italský , Renault francouzský...atd.

Ke kufru se taky vyjádřím.
Např. minulá generace S-maxu..PĚKNÁ KASTLE+DOBŘE JEZDILA , A TO BYLO VŠE.
HNUSNÝ INTERIER , ODPORNÉ BUDÍKY , na rozměry auta šměšný kufr.
BEZ REZERVY !!! >:-[] 8-s
Minulý TOURAN kufr 700L , při délce auta 4,4 m...s plnohodnotnou ALU rezervou.
Jen blbec nebo Fordí fanda by si koupil S-Max..
Nyní je to v bleděmodrém podobné.. >:D >:D
Ale ty jsi evidentně Touranem nikdy nejel..jen kecáš , měj se!
A piš do diskuze s Fordem..tam možná ty argumenty mít budeš.
1. 12. 2016 08:27
Re: realita
Podle tve logiky kdokoli ma vetsi auto nez Touran, je blbec.
Podivej ja potreboval 3 plnohodnotne sedacky, abych tam pohodlne dal 3 autosedacky a deti se mohli pohodlne zapnout. To mi Touran nesplnil - zejmena prostredni sedadlo je naprd. Splnil mi to bohate S-Max, ktery nabizi vice mista na zadnich sedadlech nez Touran. Muze si to vzhledem k delce dovolit. Mimochodem velikost zavazadloveho prostoru S-Maxu je 854 l, takze tady je videt ta vetsi delka.
Opet pisu, ze Touran je dobre auto, ale pro me potreby male, proto jsem sahli po vetsim S-Maxu, ktery lepe prepravi 5 clenou rodinu.
Touran jsem si prolezl, svezl se, ale jak pisu, pro nase potreby maly a cena vysoka oproti konkurenci.
Avatar - Sumi2000
1. 12. 2016 23:37
Re: realita
ok.. ;-) chápu potřebu většího MPV se třemi dětmi.
Že je S-MAX větší než Touran je jasné..i když ty 3 sedačky vzadu dáš i do Touranu.
Pro 5 lidí je každý cm naví výhoda..to beru.
I když ta cena za Ford je podle mne příliš..Tobě to přijde v pořádku , nemám nic proti.
Za mne lepší S-Max než Renault..tam bys ale navíc ušetřil..na úkor jízdních vlastností.
A je fakt že např. větší Sharan vypadá DESIGNEM určitě hůř než S-MAX.
A je o něco dražší...jako Galaxy.
Už toho nechme...já Ti přeju tisíce km bezpečně nalítaných v S-Maxu.
A hlavně , že je rodina spokojená.
2. 12. 2016 09:44
Re: realita
No konecne se na necem shodneme. Jo Renault a jeho Espace, to co s nim provedli v aktualni generaci, to je hnus velebnosti. Ja dostal vyjimecnou cenovou nabidku na S-Max, proto jsme do nej sli. A je to jak pises, hlavni je spokojenost ridice plus zbytku posadky.
29. 11. 2016 22:53
Re: realita
tak bylo období, a není to tak dávno, kdy tě ve školách smyku v Německu (v ČR určitě v Mostě) tě s renckem nepouštěli na nějaký disciplíny, páč tam šlo někdy o život a někdy jen o plechy.....
Avatar - Ada je zase tady
27. 11. 2016 16:44
Re: realita
potrestal jsi se sám :-)
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2016 17:51
Re: realita
Že někdo z neznalosti píše hlouposti, to se dá pochopit. Ale psát hlouposti i poté, co jsou mu mnohonásobně opakovaně vyvráceny, svědčí o závažné duševní poruše. Ale možná tě ještě jde zachránit...
27. 11. 2016 20:10
Re: realita
Nedúfaj. Blbosť je nevyliečiteľná.
27. 11. 2016 20:51
Olej a spotřeba.
Je úžasný jak se tady probírá spotřeba oleje. Ale fakt nevím co je divné při nájezdu 30000 km na doliti 1-2 l. Když se jezdilo na servis po 15000 km tak se nedolivalo nebo tak do litru, no na 30000 kam je to dvojnásobek. Navíc novinářský provoz dá motoru rozhodne víc zabrat než normální jezďeni s rodinou.

Co se spotřeby tyče tak ta moje dlouhodobě zkušenosti s 1,6 tři (85kw) v touranu jsou na průměru 5,2 l . Ale radši bych býval měl 2.0 tdi . Ta 1.6 ma dost turbo díru do 1600 otáček.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2016 22:44
Re: Olej a spotřeba.
Co je na tom divného? Třeba to, že u ostatních aut se to prostě nestává? A že by novinářský provoz byl horší, než rodinný? Myslíš, že s Touranem denně jezdí na okruhu a dávají mu "za uši"? Ale notak...