Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNejlepší motory roku: Trendem jsou turba, vůbec poprvé chybí osmiválec...
54 komentářů
Jirik_H
Toto je podle mě optimum :-), i z praktického hlediska:
"Accord Hybrid umí jezdit hodně rychle (z 0-100 km/h zrychlí za 6,9 sekundy), během testování dosáhla parádní spotřeby pěti litrů na 100 kilometrů."
"Accord Hybrid umí jezdit hodně rychle (z 0-100 km/h zrychlí za 6,9 sekundy), během testování dosáhla parádní spotřeby pěti litrů na 100 kilometrů."
Díky elektromotoru nabídne Accord 315 Nm do 2 tisíc otáček a pružnost v nižších rychlostech je příkladná. Zároveň někteří porotci dokázali jezdit za 5 litrů na sto. Accord je podle Wards Auto dost možná nejlepší kombinací zátahu a spotřeby mezi klasickými hybridy.
Jinak kdyz jsme u te Hondy tak treba nechapu proc je tam ta 1,4T Hyundai ECO, kdyz porovnatelna 1,5T v novem Civicu sedan ma lepsi spotrebu a vykon vyssi o hodne slusnych 34kW. Ta Hondacka 1,5T se zda, ze se hodne povedla.
Jinak kdyz jsme u te Hondy tak treba nechapu proc je tam ta 1,4T Hyundai ECO, kdyz porovnatelna 1,5T v novem Civicu sedan ma lepsi spotrebu a vykon vyssi o hodne slusnych 34kW. Ta Hondacka 1,5T se zda, ze se hodne povedla.
HaroldKytka
foukane ctyrvaly v muscle cars, trivalec ve fordu s odpojovanim jednoho valce, o vetsine evropy ani nemluvim.
casy se proste meni, at se nam to libi nebo ne.
casy se proste meni, at se nam to libi nebo ne.
Faktem je, ze diesel bez turba je na nic. Ale i maloobjemovy diesel s turbem je na nic.
U benzinu bych to tak nevidel. Dobry 2L atmosfericky benzin je dobry, spolehlivy s nizkou spotrebou.
Bohuzel - downsizingova manie podporovana eurobyrokraty valcuje stare dobre casy. Musime si zvykat, ze hlavni parametr pri vyberu auta neni motor, ale pripojeni na internet a virtuaizace reality. Pak je fuk, cim to auto je pohanene.
Ale svezt se s benzinovou atmosferou, rucni razenim, bez posilovace rizeni ... a bez vsech moznych el. asistentu a dalsich volovin - to je nezapomenutelny zazitek - viz. napr. Alfa Spider nebo VW brouk.
U benzinu bych to tak nevidel. Dobry 2L atmosfericky benzin je dobry, spolehlivy s nizkou spotrebou.
Bohuzel - downsizingova manie podporovana eurobyrokraty valcuje stare dobre casy. Musime si zvykat, ze hlavni parametr pri vyberu auta neni motor, ale pripojeni na internet a virtuaizace reality. Pak je fuk, cim to auto je pohanene.
Ale svezt se s benzinovou atmosferou, rucni razenim, bez posilovace rizeni ... a bez vsech moznych el. asistentu a dalsich volovin - to je nezapomenutelny zazitek - viz. napr. Alfa Spider nebo VW brouk.
Muscle cars se zásadně prodávají s 8 válci v Evropě. V USA pak 8 a 6 válci. 4 válce tam jsou spíše do počtu. Co se Amerik týká, tam je svět ještě v pořádku.
neni, kdyz i v nich najdes foukanej ctyrval.
a jak vidis, i americky wards auto nevybralo do top 10 jedinej osmival.
a jak vidis, i americky wards auto nevybralo do top 10 jedinej osmival.
Ten je kvůli Evropě a ani tady nemá moc úspěch. Muscle se kupují kvůli 8 válcům, designu, legendě. A pokud vím, tak nejprodávanějším vozem v USA je Ford F-150 a tam se žádný podměrečný chcípák nedává...když to přeženu. To jen v Evropě do velkého auta klidně dáme tříválec, nebo do SUV 1,4.
na tom nezalezi, proc tam je. proste tam je, jestli ti to prijde v poradku, tak ok, tvoje vec.
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Na dokonalém není co zlepšovat a výrobci se marně lopotí, aby benzínové motory alespoň trochu přiblížili (jak marná to snaha) parametrům dieselu. Důvod tkví ve fyzice - čím vyšší kompresní poměr, tím vyšší energetická účinnost a tím menší produkce exhalací CO2, který způsobuje fatální oteplování planety. Můžete se zlobit, nesouhlasit, či protestovat, ale to je to jediné, co jste s tím schopni udělat. :-)
praděda7
Je třeba dodat, že BMW 3.0l turbo (B58) není použit pouze v M240i jak je uvedeno v tabulce, ale vyskytuje se též v M140i a v 240kW verzi také v 340i, 740i a 440i.
jam2015
Redaktori Ward’s Auto sa na nich povozili a pozreli pod kapoty.
O skutočnej spotrebe a emisiách ani slovko.
O skutočnej spotrebe a emisiách ani slovko.
Jirik_H
cituji
"Jenže se začínají objevovat i obavy, že se sílícím posunem směrem k elektrovozům se bude zdánlivá dominance značek jako Daimler či BMW hroutit."
"Kancléřka Angela Merkelová hovořila nedávno v parlamentu o tom, že celé odvětví projde tvrdým testem, „jehož rozsah možná ještě nikdo plně nechápe“.
"Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt tvrdí, že situace se mění každým dnem a „nikdo dnes není schopen říci, které automobilky budou ve světě za deset let patřit k těm největším“. Merkelová k tomu ale dodává, že německé automobilky „buď dokáží změnit směr, nebo je předběhnou jiné“."
https://www.patria.cz/…zpravodajstvi/33…
"Jenže se začínají objevovat i obavy, že se sílícím posunem směrem k elektrovozům se bude zdánlivá dominance značek jako Daimler či BMW hroutit."
"Kancléřka Angela Merkelová hovořila nedávno v parlamentu o tom, že celé odvětví projde tvrdým testem, „jehož rozsah možná ještě nikdo plně nechápe“.
"Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt tvrdí, že situace se mění každým dnem a „nikdo dnes není schopen říci, které automobilky budou ve světě za deset let patřit k těm největším“. Merkelová k tomu ale dodává, že německé automobilky „buď dokáží změnit směr, nebo je předběhnou jiné“."
https://www.patria.cz/…zpravodajstvi/33…
a kdo myslis ze je nahradi?
ztratova tesla, která vyrabi zlomek toho, co kazda z tech německých automobilek ?
ztratova tesla, která vyrabi zlomek toho, co kazda z tech německých automobilek ?
Japonci. Elektroauta s vodíkovými technologiemi mají slušně rozjeté. Vodík je odpad v mnoha chemických továrnách. Pak i elektromobily s akumulátory, ale menší, do města.
Vodík se dnes vyrábí velice draze, chybí infrastruktura a navíc vodíkové auto mají dnes všechny velké koncerny a slouží jim jenom jako reklama, že oni to také umí vyrobit, nic víc, praktický užitek je nula. Pokud někdo vynalezne levnou výrobu a distribuci vodíku, tak všichni výrobci hodí na trh vodíkové auto, vyrobit auto s palivovými články není žádná věda, to GM uměl už před 50 roky (GM electrovan),
[odkaz]
věda je výroba a distribuce vodíku, která se od toho roku 1966 nijak dramaticky neposunula.
[odkaz]
věda je výroba a distribuce vodíku, která se od toho roku 1966 nijak dramaticky neposunula.
Distribuci jsme zvládli dávno - svítiplyn byl z velké části tvořen vodíkem a potrubí na něj bude fungovat dobře, je také efektivní.
Tím si nejsem vůbec jistý, vodík vázaný s uhlíkem v plynu oceli nijak neškodí, volný vodík způsobuje křehnutí oceli. Řada plastů je pro molekuly vodíků prostupná, řada plastů s ním naopak reaguje a tvoří nežádoucí příměsi.
[odkaz]
[odkaz]
Jenže většina vodíku ve svítiplynu není ve sloučenině s uhlíkem, je molekulární (dvouatomový, H2). Samozřejmě nebudu tvrdit, že tehdejší distribuce dosahovala stejné úrovně bezpečnosti jako dnes, nicméně svítiplyn se používal před zemním plynem a například křehnutí oceli byl v té době známý fenomén. Pokud vím, molekulární vodík, jako je ve svítiplynu, nic nedělá. Potřebuješ atomární. Musí tam tedy docházet k uvolňování vodíku (prvně to bylo pozorováno jako důsledek reakce kovu s kyselinou). Plastová potrubí v té době samozřejmě nikdo nepoužíval.
Nemají, neumí. Výjimkou je Honda a Toyota. Začínají se přidávat další, ale ty jsou značně pozadu. Infrastruktura chybí, ale to chybí jak u nabíjení, tak u vodíku. Ale prostě nafta a benzín pomalu končí. Nebo přesněji bude dožívat. Mnohé státy plánují, že po roku 2030 se auta se spalovacím motorem prodávat nebudou.
Plánovat mohou, co chtějí. Ve výsledku stejně rozhodne technický vývoj a trh, ne byrokratické kydy.
Mimochodem, že by byla vodíková auta nějak rozjetá, jsem si fakt nevšiml. Už se dá aspoň některé fakt i koupit a ne jen pronajímat?
Mimochodem, že by byla vodíková auta nějak rozjetá, jsem si fakt nevšiml. Už se dá aspoň některé fakt i koupit a ne jen pronajímat?
Mají a umí, pozadu nejsou v ničem
i8 hydrogen zrychlení 6,0 dojezd 310 mil
A7 H-tron zrychlení 7,8 dojezd 311 mil
Mirai zrychlení 9,0 dojezd 312 mil
Golf HyMotion 10,0 dojezd 310 mil
GM Sequel 10,0 dojezd 300 mil
Benzín a nafta už končí asi tak 130 let a celou tu dobu lidstvo sní, že bude jezdit na elektřinu, plnohodnotná náhrada ovšem dosud neexistuje. To samozřejmě nevylučuje, že bude vyvinuta, ale dnes není. Nikoliv proto, že by automobilky neuměly vyvinout elektromobil nebo auto s palivovými články, u automobilek problém není, ale prostě proto, že není dostatečně levná infrastruktura (výroby baterií, výroby vodíku, dobíjecích/vodíkových čerpacích stanic) dokud nebude tak ekonomika nepustí a alternativní pohony se budou stále držet někde kolem pár procent podílu s omezeným využitím buď tam, kde budou štědře dotovány nebo tam kde je nějaká využitelná lokální infrastruktura. Politici mohou plánovat co chtějí, to co se neprosadí samo na volném trhu nemá dlouhodobou šanci na přežití. Věřit slibům politiků může jenom zcela naivní člověk, Merkelová i Obama už stihli naslibovat hory i s horákama a splnili kulo hulo
[odkaz]
takže pro změnu slibují hory s horákama a s horáčatama a jenom posunují termíny v čase.
i8 hydrogen zrychlení 6,0 dojezd 310 mil
A7 H-tron zrychlení 7,8 dojezd 311 mil
Mirai zrychlení 9,0 dojezd 312 mil
Golf HyMotion 10,0 dojezd 310 mil
GM Sequel 10,0 dojezd 300 mil
Benzín a nafta už končí asi tak 130 let a celou tu dobu lidstvo sní, že bude jezdit na elektřinu, plnohodnotná náhrada ovšem dosud neexistuje. To samozřejmě nevylučuje, že bude vyvinuta, ale dnes není. Nikoliv proto, že by automobilky neuměly vyvinout elektromobil nebo auto s palivovými články, u automobilek problém není, ale prostě proto, že není dostatečně levná infrastruktura (výroby baterií, výroby vodíku, dobíjecích/vodíkových čerpacích stanic) dokud nebude tak ekonomika nepustí a alternativní pohony se budou stále držet někde kolem pár procent podílu s omezeným využitím buď tam, kde budou štědře dotovány nebo tam kde je nějaká využitelná lokální infrastruktura. Politici mohou plánovat co chtějí, to co se neprosadí samo na volném trhu nemá dlouhodobou šanci na přežití. Věřit slibům politiků může jenom zcela naivní člověk, Merkelová i Obama už stihli naslibovat hory i s horákama a splnili kulo hulo
[odkaz]
takže pro změnu slibují hory s horákama a s horáčatama a jenom posunují termíny v čase.
Pokud vím, k dispozici zákazníkům je pouze Honda Clarity (od 2008), a to už vyráběla auta s palivovým článkem dříve) a Toyota.
Honda Clarity má dojezd 366 mil, takže je poněkud dále. A jen Honda s Toyotou vyrábějí vodíková auta skoro sériově.
i8 je pouze experimentální koncept. Podobně další.
Srovnávat koncepty a auta prodávaná zákazníkům je trochu mimo.
Podle dat a informací je i problém na straně automobilek. Protože zákazníky použitelné auto vyrábějí opravdu jen Honda a Toyota. Tyto dvě automobilky se spojily při budování a prosazování infrastruktury pro vodík.
Honda Clarity má dojezd 366 mil, takže je poněkud dále. A jen Honda s Toyotou vyrábějí vodíková auta skoro sériově.
i8 je pouze experimentální koncept. Podobně další.
Srovnávat koncepty a auta prodávaná zákazníkům je trochu mimo.
Podle dat a informací je i problém na straně automobilek. Protože zákazníky použitelné auto vyrábějí opravdu jen Honda a Toyota. Tyto dvě automobilky se spojily při budování a prosazování infrastruktury pro vodík.
Honda ani Toyota nic zákazníkům neprodávají, auta jenom pronajímají a to navíc ne koncovým uživatelům, ale různým institucím jako jsou nadace, vysokoškolské kampusy etc. A třeba Mercedes udělal to stejné s cca 50 ks B klasse hydrogen pro universitu v Mnichově. Takže v čem je třeba ta Toyota dál?
Prodávají. Honda pronajímala vodíková auta od 2004. Cena Toyoty Mirai je přes 58 000 USD. Hyundai Tucson 50 000 USD. U Hondy FCX Clarity II. je 3 letý leasing, ročně za 15 000 USD. Cože prakticky stejné jako Toyota.
nemyslim si, ze vyhraje vodik, alespoň ne v osobacich.
nemyslim si ani, ze by nemci nebo zabozrouti nebyli schopni vyvinout a vyrabet konkurenceschopny hybrid nebo elektriku.
bude to ale chtit nejakou podporu.
problém mistnich automobilek je roztristeni vývojových kapacit do vyvoje benzinaku a naftaku a na hybridy a elektriku uz nezbyva tolik sil.
nejlepsi podpora bude prestat zvýhodňovat zdaneni nafty. u nas to bude znamenat zdrazeni nafty o 4 kc, ale v hlavnich evropských automobilových zemich jako nemecko, francie, italie vyrazne vic. a jak se naftak prestane vyplácet, prestane se kupovat, automobilky ho prestanou vyvíjet a svoje usili budou moct věnovat benzinovym hybridum a elektrice
nemyslim si ani, ze by nemci nebo zabozrouti nebyli schopni vyvinout a vyrabet konkurenceschopny hybrid nebo elektriku.
bude to ale chtit nejakou podporu.
problém mistnich automobilek je roztristeni vývojových kapacit do vyvoje benzinaku a naftaku a na hybridy a elektriku uz nezbyva tolik sil.
nejlepsi podpora bude prestat zvýhodňovat zdaneni nafty. u nas to bude znamenat zdrazeni nafty o 4 kc, ale v hlavnich evropských automobilových zemich jako nemecko, francie, italie vyrazne vic. a jak se naftak prestane vyplácet, prestane se kupovat, automobilky ho prestanou vyvíjet a svoje usili budou moct věnovat benzinovym hybridum a elektrice
Na vývoj alternativních pohonů celkem jistě berou dotace. Že to neprodávají, neznamená, že to ignorují.
Merkelová toho už napovídala......
Kdo jiný z politiků v EU je dnes natolik věcný, analytický a bez emocí jako Merkel? Také proto je tak dlouho kancléřkou.
Člověk bez emocí..... jo, to asi bohužel jo. No, byla to jen poznámka, nechci sem tahat politiku. ;-)
Za mňa bez váhania beriem Merkelovú namiesto Fica a pribalím aj Orbána. :-)
Za mě bez váhání beru Merkelovou místo Sobotky a přidám Babiše se Zemanem = co je víc? >:D
Tak ekonomiku = my furt v mínusu a s Čínou máme mínusový konto v bilionech = krom Tvrdíka >:-[]
Německo i když dotuje sovětama zdevastovanou půlku Evropy a furt i svou východní část země je v plusu a s Čínou má aktivní obchodní bilanci
Mě z toho vychází Zeman, Sobotka atd. do .. zlatá Merkel ;-)
Německo i když dotuje sovětama zdevastovanou půlku Evropy a furt i svou východní část země je v plusu a s Čínou má aktivní obchodní bilanci
Mě z toho vychází Zeman, Sobotka atd. do .. zlatá Merkel ;-)
Podle tebe, ekonome a nějakýho Sedláčka, už měla být ekonomicky zhroucená Británie.
Co to meleš? Jen narozdil od tebe víme že Brexit nebude zadarmo = bude to něco jako desítky milionů rozvodů. Popravdě to ví každej ekonom a nejen ekonom
Vzhledem k tomu že nejsme velmoc s obří ekonomikou a z víc jak z 90% nás živí EU = na zhroucení po Czechzitu bysme byli my ;-)
Vzhledem k tomu že nejsme velmoc s obří ekonomikou a z víc jak z 90% nás živí EU = na zhroucení po Czechzitu bysme byli my ;-)
topten
ze era smradlavy 1.9tdi v metle a na hlinach je nenavratne pryc
naší vnuci budou "dobu naftovou" hodnotit podobne negativne, jako my hodnotíme nasazeni bojových plynu v první svetovy
ta petilitrova realna spotřeba hondiho elektro-dvoulitru se zrychlenim O3 RS vypada hodne dobře :yes:
naší vnuci budou "dobu naftovou" hodnotit podobne negativne, jako my hodnotíme nasazeni bojových plynu v první svetovy
ta petilitrova realna spotřeba hondiho elektro-dvoulitru se zrychlenim O3 RS vypada hodne dobře :yes:
×
Sdílení komentáře
×
Hlavně hybrid no, ale lidi to nějak nekupují, té úžasné Pacificy se prodá méně, než se prodalo starého Town and Country s 3,6 V6 Pentastar >:D
NEJLEPŠÍ MOTOR JE ELEKTROMOTOR [odkaz] !! Všechny ostatní spalovací kraksny jsou konstruovány k tomu aby se :
1) rozbíjeli
2) v servise měli práci
3) automobilky co žrát !!
NO A HLAVNĚ SOUDRUZI, HLAVNĚ JAK BLBCE DÁL DRBAT !!
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
P.S. A možno s nimi aj pod dekou obcuje. :-)