Až pánové pochopí, že nelze růst do nekonečna, se mnozí začnou divit...
Každopádně trend je jasný a znamená konec automobilismu tak, jak jej známe. Blíží se doba, kdy kvůli regulaci všeho a všech bude automobil jen službou pro bohaté, zatímco chudým bude přikázáno jezdit MHD...
Zkrátka je třeba občana dostat do té pozice, aby byl oškubán jak husa na svatého martina. Hlavně, aby se obří společnosti a na stát přisáté pijavice dostaly ke svému... 8-s8-s
No, za mě jsem přesvědčený, že do tohoto stavu se společnost už nedostane, protože EU půjde tam, kam patří... tedy do * :-!
"nikdo vám nemůže dát to co my vám můžeme slíbit"
Ještě nedávno vzduchem zněla ambice na největšího producenta aut v roce 2018.
Ohledně budoucího vývoje bych nebyl tak pesimistický. Na podzim budou volby a je to v našich rukou. Kdo se dívá dopředu a myslí na budoucnost svých blízkých, ví již nyní, komu dá svůj hlas.
Celé je to ještě horší. Copak Kalousek by byl změna k lepšímu? Asi ne. ODS je tak nějak klinicky mrtvá. Takže kdo.... Svobodní mají asi tak 1.5 procenta. Jinak kde nic tu nic.
Složky Bureše orazítkované jako "přísně tajné" jsem četl, nějaká dobrá duše je dala na internet. Nic šokujícího. Nic co bych nečekal. A dokonce je jedna věc na Andrejovi, kterou hodnotím víc než pozitivně. Rozpočet 2016. Plán byl sekera cca -70mld. Výsledek cca +60mld. Škoda že takových pozitivních věcí není víc. A já si kladu otázku co by bylo menší zlo. Bohoušek co by rozházel alespoň o 130 mld. ročně více, ale díky své neschopnosti by zase nedokázal ukrojit takové množství svobod jako se daří díky Andrejovi, nebo stav který je teď?
Nezbývá než doufat že nebude až tak zle. Že by ze dne na den procitl průměrný volič, v to moc nevěřím.
Já taky nemluvim o tom co dělal za socíku ale o miliardách ze státního po revoluci = a o tom že co je ve vládě mu zisk stoup o 40% :yes::-)
To jediný co máš za pozitivní bohužel vůbec ale vůbec pozitivní neni. Prostě úmyslně utratil o 118 miliard míň než rok předtim = přebytek + 60 neni žádná sláva. Radši bych kdyby se třeba stavěla konečně JV a SZ část pražskýho okruhu atp. = než ukazovat že sem je neutratil a dělat z toho plus
Plus se to pěkně sešlo že z EU přišlo o desítky miliard navíc = to je plus pro ministryni Šlechtovou, to nemá co dělat s Ministerstvem financí
Je to asi jako bys loni dostal bonusy navíc a trochu se ti zved i plat = ale zatimco dřív si každej rok trochu vrazil do bytu nebo domu loni ses na to vykašlal = zůstalo ti víc ;-)
Ale na Bohouškovi se shodnem a to i se Zemanem = nejhorší ministr financí v našich dějinách >:-[]
Bude zle = minimálně ještě jedno ultralevicový období s exkomoušema ve Sněmovně, Senátu i vládě máme před sebou. Doufám že ne dvě >:D
volby = možnost vybrat menší zlo, nic víc. Volby nic zásadního nezmění, ani nemůžou. V politice je stále stejná žumpa a že převlíkají dresy podle toho, kdo zrovna je v trendu, na věci zhola nic nezmění.
Jedinou skutečnou volbou je revoluce. Jenže český národ revoluce není schopen :-!
Bože, to jsou zase typické bolševické názory - všichni ekonomicky úspěšní lidi v této republice "kradou", poctivou usilovnou prací zbohatnou nelze... :-O:-O:-O
Tahle země je plná malých a středních firem, typicky zpracovatelský průmysl, tato velká skupina ekonomicky aktivních subjektů má s oblastní státních zakázek logicky velmi malý, prakticky nulový, průnik. Co tedy můžou rozkrádat, sami sebe? Naopak, stát, reprezentovaný vládnoucí levicí a zlodějským oligarchou, okrádá je. Přesto žijí, a jedním z důvodů, proč to dělají, je právě ta zmíněná svoboda. Je nás pořád spousta, kterým může Andrej s Bohušem políbit panímandu, protože si vystačíme i bez státního cecku, ale všeho dočasu, stále více prosťáčků tvého typu tleská "zatínání tipce zlodějům a rozkrádačům", logicky se pak do podnikání nikdo mladý moc nehrne, ti co od devadesátek něco vybudovali, postupně firmy prodají a půjdou užívat důchod. Takže vy prosťáčkové nakonec skončíte tak, že budete bouchat u Andreje v různých variantách polostátního "Národního podniku Agrofert", pak si teprv to svoje "nekecej a pádluj", poprávu užiješ. ;-)
Bohužel to jsou pro výraznou většinu českých voličú "nepochopitelné" souvislosti/fakta..., takže budou raději volit levici a novodobého Jánošíka, který "bohatým bere a chudým mává"...
Mezi nekonečnem a 2M je ještě trošku místa. Z 1,13 na 2M není až takové scifi... jen by to znamenalo nové modely a nové trhy, což by zase znamenalo investice.
Ona taky ta firma může "jednoho dne" prodat/vydělat tak málo, že prostě zkrachuje, což se stává taky a je to bohužel častější stav, než tvůj pohádkový extrém s jachtou a vrtulníkem.
Moje zkušenost se zaměstnanci (čest výjimkám) je taková, že by sice chtěli dvakrát tolik, když dvakrát tolik vydělá firma, ale naopak si vůbec nedovedou představit, že by dostali polovinu, když firma vydělá jen polovinu, nebo nic, když firma zrovna nevydělá nic.
aha, no dobre, tak to vlastne pustil do novin jen tak, aby neco do tech novin pustit mohl. hm. neco jako rano na zachode, premyslis, co z tebe vypadne a ono je to vzdycky jen h@vno.
pokud firma s dvojnasobnou produkci a s dvojnasobnym poctem zamestnancu udela dvojnasobny profit, pak jednotlivec je na tom stejne, jen je jeste zbytecnejsim koleckem v soukoli. v pripade vyroby milionu nebo dvou milionu aut to plati bezezbytku.
napriklad nikdy jsem nepochopil ten stupidni cil koncernu vw byt nejvetsim vyrobcem aut na svete. koho to tak asi muze motivovat??? a k cemu???
podivej, cil "byt nejvetsi" nema jenom vw. tento nesmysl v ruznych obdobach (nejvetsi z dodavatelu komponentu, atd., atd., atd.,) maji snad vsechny subjekty pusobici v automotive. je to naprosto stupidni cil pramenici snad z chamtivosti a nenazranosti majoritnich vlastniku. prosty zamestnanec z toho ma samozrejme prd, jen musi temto fantasmagoriim tleskat, aby nebyl pro automotive nepohodlnym. prosteho zamestnance (treba me) by podle meho skromneho usudku melo mnohem vice oslovit to, s jakou marzi (a tedy pridanou hodnotou budeme schopni svou soucasnou praci na trhu prodat a tim zfektivnit vlastni cinnosti a zvysit vlastni prospech. uprednostnuju high-tech s vyssi pridanou hodnotou nez levne montovny chrlici milionove serie tehoz smejdu zapasici o preziti s levnou konkurenci z asie.
Ale to je tak všechno co s tim naděláme. Fakt nejsem fanda škodov ky a už vůbec ne těchle megalomanskejch plánů = přesto považuju privatizaci Škodovky Volkswagenem za jednu z nejlepší a velká škoda že takhle stát neprodal i dalších 1000 největších firem
Ty plány že 2 miliony ročně bude chrlit Škodovka a Audi a já nevim kdo = to je pro mě důvod koukat se po jinejch značkách. Naštěstí takový furt eště sou
Mohl bych polemizovat o tom, jak je pro větší automobilku snazší obstát na trhu a tvořit zisk a jak její expanze nabízí příležitosti ke kariérnímu růstu pro ty, kteří mají kuráž třeba vyrazit a podpořit rozjezd nové linky v Mexiku. Ale bylo by to zbytečné, protože... protože hlavním důvodem k expanzi samozřejmě není prospět dělníkovi na páse, který se už dnes má dobře a podle mě by bylo naivní něco takového čekat.
Prospět to může spíš tomu, co je dnes nezaměstnaný doma a zítra tu práci ve dvakrát větší automobilce bude mít... ani to ale není hlavní cíl.
to je samozrejme nesmysl. automobilek je jak s*acek a jestli vyrobi v roce 2025 skoda o milion aut vic, znamena to, ze ostatni vyrobci dohromady vyrobi o milion mene. kolik aut celkove se na trhu proda neurcuje zadna automobilka, ale obecne blahobyt spolecnosti a potreba/touha vlastnit auto. takze globalne vzato je delnikovi u pasu uplne fuk, kdo ta auta bude vyrabet. on bud bude mit praci u skodovky nebo u hyundaie, apod. samozrejme, ze zde muzou byt lokalni zajmy, kdy urcita lokalita vice sedi jednomu delnikovi a jinemu zas jina lokalita dalsiho vyrobce (dano, kde kdo byli ;-)). nicmene jestlize skoda bude vyrabet dalsi milion aut navic, tak z lokalniho hlediska se da s jistotou rici, ze mistniho delnika se to stejne netyka.
co se tyce karierniho postupu jistych kadru, tak tady mas samozrejme pravdu, ze jiste patro zamestnancu dostane sanci v ramci firmy povysit. je urcite tahle vize oslovuje. na druhou stranu vice se mi v pripade potreby karierniho rustu osvedcilo firmu zmenit. cimz bych zase poukazal na to, ze z globalniho hledisko je to uplne jedno, kdo ten milion aut proda.
pak bych jeste rad vzal prognozy prodeje vsech automobilek (treba na ten rok 2025) a v roce 2025 bych konfrontoval s realitou. pravdepodobne realitu znacne prestreli uplne vsichni.
Je ale výhoda, pokud ten milionek navíc vyrobí česká značka a ne třeba korejská. Třeba to bude znamenat víc míst v Česaně ve vývoji... a třeba méně v Soulu.
Ale znovu a už naposled - o dělníka nejde. On je prostředek, ne cíl. Firma tu není od toho, aby sloužila dělnické třídě, tenhle model už je překonaný. Firma je tu od toho, aby vydělávala peníze majitelům.
no vis, to je to, co nepochopim. vydelavam rocne miliardu, bavim se tim, ze si kupuju jachty a helikoptery a tlacim na svou firmu, abych vydelaval vice? jasne. takovi lide jsou, ja je nechapu. ale proste jsou. spise ale nechapu, ze oni nechapou, ze jejich potreba vydelavat vice nikoho normalniho nezajima. pouze par kariernich kasparu v tom citi prilezitost pro sebe, vetsina ostatnich si mysli cosi o nenazranosti a tvari se radsi loajalne, pricemz je ma za idioty. a oni vskutku idioti posedli mamonem jsou. protoze jinak by chapali, ze jejich vize tezko muze nadchnout k jakemukoliv zvysenemu usili stavajici pracovniky.
jinak mluvis-li o lokalni vyhode pro cr oproti koreji (napriklad), tak to asi jo, to je asi ta lokalni vyhoda, ktera z toho muze vyplynout, ale spise si myslim, ze zamestnanci se na tuhle taskarici (2 miliony aut) budou rekrutovat ve filialkach mimo cr. tady je trh prace prakticky vycerpany.
Ta firma nepatří jednomu člověku, akcionářů VW jsou spousty... a to jsou ti, který operativní vedení firmy zodpovídá. Prospěch akcionářů je nejvyšší hodnota firmy, nikoli blaho zaměstnanců - bez ohledu na obor nebo velikost firmy.
dobre vis, ze krom milionu drobnych akcionaru je sjista skupinka akcionaru majoritnich a ta realne firmu ovlada. to nejsou v pripade vw apod. zadni pesaci. temnjsou drobni akcionari u zadku, a ti maji ty miliardy a chteji vic, coz nepochopim.
Podle mě koncern nemá na to, aby byl schopen utáhnout 4 plnoformátové automobilky. Nezvládá ani utáhnout čtvrtý Seat... A Škoda než přijde s novým modelem v segmentu, kde nebyla, přichází opravdu s křížkem po funuse.
Jak jsi přišel na to, že koncern "nezvládá" Seat? Je fakt, že v dobách Leonu II/Altey/Toleda III to bylo kvůli špatné modelové politice a nepovedenému designu hodně zlé, ale v posledních několika letech VW hodně ivestoval do nové generace hodně povedených modelů a výsledky se dostavují - prodeje mu kontinuálně rostou, značku už je v zisku a usilovně inovuje svoje modelové portfolio. :-):yes:
To záleží, co pod tím rozumíš... jestli musí mít plnoformátová nutně pickup a MPV a sporťák a kabriolet, tak není plnoformátový ani ten VW. Škodovka postupně rozšiřuje svoje portfolio - Superb, Yeti, Citigo, Rapid, Kodiaq. Že třeba Kodiaq přichází se zpožděním přece neznamená, že přichází s křížkem po funuse... zatím se nezdá, že by SUV čekala nějaká recese. Nové modely - podle mě není potřeba růst za každou cenu, ale pokud si to spočítají, tak proč ne. Třeba variace Sportsvanu by být mohla...
VW Group - a samozdrejme take Skodovka jako dcera - maji obrovsky problem - 22 mld. USD.
VW musi utratit v jen USA - zatim - 22 mld. USD. To skutecne nejsou male penize a nedke je musi sehnat a barevnymi tiskarnami v kancelarich ve Wolfsburgu to neudela.
Takze tyhle obrovsky penize zaplati:
1. zakaznici
2. dodavatele
3. zamestnanci
... no a proto ty trihrnky a urcite pribudou dalsi "speciality".
Pruser panu ve Vlkohrade budou sanovat vsichni, jen ne pani z Vlkohradu.
podle těch motorizací..nevim nevim. Jednou mi půjčili fabii 1,2 HTP a na předjetí kamionu jste potřeboval nejprve nabrat rychlost a pak tak kilometrový úsek, aby jste ho předjeli. Měl jsem i Rapida s 1,0 TSI a obdivuji lidi, co za to ty prachy dají, dle mého je to jak převlečená 105L...
Uz je pozde, po vecernicku.
Novodoby rapid svisti i s motorem 1.2 tsi docela slusne.
Starsi verze se vyrabely s 1.2 MPI (55kW), coz asi pisatel testoval.
Že by se škodovka vzhlédla ve svém daleko větším sousedovi? Ten ale dnes prodává cca 5 milionů aut ročně a jako koncern cca 8 milionů. V roce 2025 to bude kolik,16 - 20 milionů? >:D
takze postavit tri novy fabriky na zeleny louce? to tezko. ted jim ubyde prodej v GB a v USA si ani neskrtnou. leda utlumit SEAT a bouchat ty hnoje tam. jenze se spanelama?
Našel jsem "first ride" video ze zahraničí, kde se zaměřují na jednu z nových výbav pro budoucí generace. "Driver image assist". Zajímavý prvek výbavy, který se k majitelům škodovek hodí.