Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Brouk měl dostat dva páry dveří. Pak ale přišel Golf

Volkswagen Typ 1, známý jako Brouk, mohl do sedmdesátých let vstoupit i se čtyřdveřovou karoserii, ale vývoj se nakonec zastavil u hliněného modelu a přednost dostala zcela nová koncepce vozů s motorem vpředu.
Zpět na článek
Avatar - KubikCv
10. 2. 2017 23:39
Re: Brouk a 411/412
P603 v roce 1967 [odkaz]

Počítalo se s Wankelem...spolupráce s NSU...následně VW NSU koupil a prototypy včetně dokumentace se záhadně ztratily... Náhoda? Nebo dokonalá příležitost mít hotovou "mulu" pro designéra Giugara? To už se dneska nikdo nedozví...ale následné využití kapacit motorárny v Karl-Marx-Stadt pro výrobu motorů 1.1 a 1.3 pro VW ... žeby takovej malej dík?
Avatar - white label
10. 2. 2017 19:48
Re: Brouk a 411/412
"...ale PŘED přední nápravou - ležatý boxer byl našlapaný pod zadními sedačkami..."
Zadní sedačky před přední nápravou? To bylo hodně odvážné... >:-[] ;-)
10. 2. 2017 18:40
Re: Brouk a 411/412
Nikoliv, nástupce Brouka neměl mít moto za zadní, ale PŘED přední nápravou - ležatý boxer byl našlapaný pod zadními sedačkami a jeho chladicí žábry byly na blatnících před zadními koly. Opět to mělo jen jeden pár dveří. Naštěstí si Hahn včas uvědomil stupiditu tohoto řešení a už víceméně hotový prototyp nepustil do výroby. Myslím, že je možné jej vidět v muzeu VW ve Volfsburgu.
10. 2. 2017 18:37
Re: Brouk a 411/412
Ten "jiný výrobce" byl Fiat a jeho 127... :-O
Avatar - eLzyx
10. 2. 2017 11:19
Re: Brouk a 411/412
412 má dva páry světel ...
10. 2. 2017 10:28
Re: Brouk a 411/412
Pokud si dobře pamatuju, pak Audi 50 bylo VW Polo. To však zůstalo dál ve výrobě. Audi se vyrobilo jen pár kusu, nebyl zájem kvůli vyšší ceně.
10. 2. 2017 10:05
Re: Brouk a 411/412
Jo, jo, díky, omlouvám se, mrzí mě to, že jsem to tak uspěchal, spletl jsem to s předchozím typem. Už si uvědomuji, že 411,12 měly opravdu vepředu McPhersona a vzadu šikmé osy kývání a dokonce pružinu nad kolem - jestli to byl taky modifikovaný McPherson, to ale nevím.

Za Hahnem přišli konstrutéři s dalším typem, který měl mít další vylepšené potlačením přetáčivosti a tam to skončilo.

A Brouk - ano, ten byl z gruntu předělán: McPherson / šikmé osy kývání. Bylo to nápadné už od pohledu. (Navíc měl rozměrnější a ploché čelní sklo).
10. 2. 2017 09:15
Re: Brouk a 411/412
Jestli si dobre pamatuji vyklad z navstevy v Ingolstadtu, tak je tam cerveny model predchdce Golfu - tusim prototyp Audi 50? Golf vzniklu v NSU a po akvizici ho prevzal VW jako vice mene hotovy. Stejne tak Passat.

On vube VW nic moc co se tyce vyvoje aut a je paradoxni, ze technicky mnohem vyspelejsi Audi muselo poslouchat bafunare z VW. Jedno z mala aut, ktere skutecne vzniklo ve VW byl Phaeton - naprosty ekonomicky a technicky (v dobe vzniku realny dojezd 400 km) nesmysl. A vzniknul jen pro to, ze vlkohradi vorstand nechtel jezdit Audinach.
Avatar - KubikCv
9. 2. 2017 19:46
Re: Proč?
to je fakt...to je stejný jako když lezu do ledničky i když vím,že tam nic dobrýho není >:D
9. 2. 2017 19:36
Re: Brouk a 411/412
Cožeto? 411/12 už úhlovou nápravu měl. Tak jako předchozí Typ3. A brouk ji pro některé verze dostal také už koncem 70. let. A nevím o tom, že by měl Tatraplán macphersona. 411 ano.. Takže Tatraplán má s tímto společný jen boxer za zadní nápravou.
9. 2. 2017 18:48
Re: Proč?
Neospravedlňuj sa za zlozvyk...všetci nejaký máme, a možno nie len tento jeden. ;-)
Avatar - KubikCv
9. 2. 2017 18:18
Proč?
Tak si říkám,proč na ACZ ještě lezu.... aspoň jste mohli přeložit článek z jalopniku [odkaz]
Avatar - KubikCv
9. 2. 2017 18:17
Re: Brouk a 411/412
proč se tak rychle objevil Golf? Třeba proto,že použili už hotový prototyp jiného výrobce jako mulu a základ pro Giugarův design :yes:
9. 2. 2017 16:25
Re: Brouk a 411/412
A Passat (byť tehdy ještě s motorem podélně před přední nápravou) byl opravdu povedný. Vzpomínám si, jak pod obrázkem v podrobném technickém popisu v časopisu Automobil napsal Ing. Milan Jozíf doslova: "Jak může být to prostorné auto tak malé". Byl to pohled na otevřenou záď se stojícími lidmi u ní, jejichž postavy vyčnívaly nad střechu vozu. Výška byla - jak se tenktát dělalo - cca 1400 mm.
9. 2. 2017 16:19
Re: Brouk a 411/412
taky mohl dostat dva pary svetel, ale nastesti to schovali pro fl O3
9. 2. 2017 16:11
Brouk a 411/412
Brouk má kořeny v Tatře (prototyp V570 z 1933) a "zlí" jazykové tvrdí, že 411/412 měla až hodně společného s Traplanem (údajně i v detailech), který se už u nás tehdy nevyráběl (smutná historie pokrokového a bohatě exportovaného čs. automobilu).

Po 411/12 měl přijít u VW znovu typ s boxerem za zadní, ale už úhlovou, nápravou, která měla omezit přetáčivost. Ale tehdejší šéf VWu pan Hahn razantně rozhodl a již připravený vůz zakázal - doslova řekl: "Bude to vůz s motorem vepředu a předním náhonem." Jak je možné, že vyjel tak překotně rychle zadřilý Passat, když nikdy VW takovou koncepci nedělal? Inu, VW koupil NSU i se zkušenými vývojáři, kteří s takovým pohonem měli zažité progresivní zkušenosti.