Technika
EGR ventil: Postrach moderních motorů. K čemu vlastně slouží? A proč je tak problémový?
51 komentářů
Pokud tedy EGR vypnu, nebo prostě nějak fyzicky odstavím ( v závislosti na typu vozidla), pojede auto lépe? Nebo je to jen fáma a jediný efekt je, že pak staré Oktávky vypadají, že jezdí na staré pneumatiky ? >😒]
Jednou po natankování "prémiové" nafty v Polsku se mi rozsvítila kontrolka motoru, ale místo, aby auto přestalo jet, jelo lépe (možná subjektivní pocit). Při příjezdu do servisu byl diagnostikován "odstavený EGR", po restartu už dalších 20 tisíc km se závada neprojevila. Ptám se lajcky, je možné, že auto jelo lépe, nebo se mi to zdálo? 😄
Jednou po natankování "prémiové" nafty v Polsku se mi rozsvítila kontrolka motoru, ale místo, aby auto přestalo jet, jelo lépe (možná subjektivní pocit). Při příjezdu do servisu byl diagnostikován "odstavený EGR", po restartu už dalších 20 tisíc km se závada neprojevila. Ptám se lajcky, je možné, že auto jelo lépe, nebo se mi to zdálo? 😄
U starších aut možná - , např já u EUR4 benzínu EGR nevypnu, řídicí jednotka s ním již počívá, že nemá tolik čerstvého vzduchu a reguluje směs, při zaslepení tedy dává bohatou nebo chudou 8-s
Tohle je TDCi, a teď bych kecal, jestli EURO 4, nebo EURO 5, to z hlavy nevím, ale ekoplaketu mám zelenou >😒]
To máš rovnakú ekoplaketu ako topten , kam tento svet speje >😁 >😁
Jejda ! >😁 Ale já bych se za to měl naorozdíl od Toptena alespoň stydět! >😁 A on mě ale smí podjet. To bude nový český zákon. Pokud máš benzinové auto a před tebou jede naftové, smíš ho v rámci prevence vzniku karcinogenních onemocnění podjet, nebo předjet přes plnou čáru. V tu chvíli máš stejné pravomoci jako auto s přednostním právem jízdy ! >😁
Samozřejmě, že "pojede" lépe. Asi každému dojde, že když místo spalin jde do motoru čerstvý vzduch, bude to lepší ve všem, kromě složení spalin.
Do doby, než byly motory řízené elektronicky, bylo zaslepení podtlakové hadičky k EGRu a tím jeho odstavení, bezproblémový, i když "neekologický" zákrok - mluvím o dieslech. V současnosti už tak snadno vyřadit nejde, většinou řídící jednotky buď nahlásí chybu nebo dokonce přepnou na nouzák.
Do doby, než byly motory řízené elektronicky, bylo zaslepení podtlakové hadičky k EGRu a tím jeho odstavení, bezproblémový, i když "neekologický" zákrok - mluvím o dieslech. V současnosti už tak snadno vyřadit nejde, většinou řídící jednotky buď nahlásí chybu nebo dokonce přepnou na nouzák.
Nouzák se nekonal, nahlásilo pouze chybu. Logicky to chápu, ale realita může být jiná, proto se ptám. Například jednotka vyhodnotí odstavený EGR a jak říkáš, pustí nouzový režim, nebo dá chudší směs.....takže to bude asi kus od kusu.... A ne vždy to bude znamenat zlepšení dynamiky a zhoršení emisí..
Teoreticky ano, prakticky je to neměřitelný rozdíl.. Naopak znám člověka, jenž jezdil s naftákem sprinty, s motorem tedy dělal všemožné psí kusy, a když zaslepil EGR ventil, tak měl vždy o chlup horší časy.
Výhoda odstavení EGRu je "pouze" v tom, že se sám nemůže rozbít, a motor má lehčí život bez karbonu.
Výhoda odstavení EGRu je "pouze" v tom, že se sám nemůže rozbít, a motor má lehčí život bez karbonu.
Já myslím, že motor pojede líp, protože mu nedáváš žrát kouř z výfuku ale čerstvý vzduch. Nicméně není to důvod proč se za autem neúnosně hulí. Já mám EGR taky zaslepenej a motor kouří naprosto minimálně. Dokonce mi přijde, že kouří míň než na tátově autě se stejným motorem a funkčním EGRem, ale to je asi jen pocit. Důvod hulících šrotů musíš hledat v rádoby tuningu prováděným různě po garážích a musím přiznat, že mě taky štve za takovým šrotem jet.
A jak s tim jezdíš na emise? >😒]
"Já mám EGR taky zaslepenej a motor kouří naprosto minimálně." ...zlámať ruky a týždeň voziť v ošatinke zavesenej za výfukom Golfa TDI. Barbar...
Ja nevim proc to tak dramatizujes. Zaslepenej EGR neni nic svetobornyho. Predstav si ze nektery auta ho nemaji vubec. Mam motor v poradku a kdyby si za mnou jel tak te ani nenapadne ze nemam EGR.
TESLA ako technicky slaby... EGR je nieco uplne ine ako DPF...ked zaslepi na starych euro3 egr, tak je viac kyslika vo valci a sadze nevznikaju viac, ako ked je funkcny. Vykuchany DPF je nieco uplne ine, sadze mikroskopickych rozmerov potom nema co zachytit a mozu koncit uviaznute v plucach...
Na starsich ,,vikendovych" autach, ako napr Prelude VTI som si vzdy nechal EGR zaslepit. Robil a odporucal mi to kamos, ktory ma servis a stavia zavodne motory (ma zavodny tim, jazdi kopce). Subjektivne isli motory o nieco krajsie, ale o to mi neslo. Nechcel som tym motorom nechat dychat tie odpadove spaliny. Myslim, ze na zivotnost motora to ma urcite vplyv. Motory som mal vzdy vnutri krasne cistucke, ziadny karbon...
Ale prosím tě, klasik by ti řekl, že dnešní motory jsou oproti těm starším moderní, úspornější, s delší životností, atd atd..
taky mám motor a karbec čistý, zevnitř jako nový, žádný karbon. EGR zapojen, a ačkoliv je primitivní konstrukce (Fávo), funguje dobře, bordel zachytí filtr a škrtící klapky pierburgu vypadají jako nový 😄 navíc když byl před 1.5 rokem na stk, tak podle hodnot plnil euro 2, má plnit euro 1
Stejně ty emise v reálném provozu neplní žádný motor. To prostě není fyzicky možné.
Je spousta motorů, které to plní i v reálném provozu. Zejména motory, které se prodávají na americkém trhu.
On myslí evropské emise
Na Yarise to asi nemám, lebo má premenlivé časovanie a zdvih ventilov, ktoré robia niečo podobného. Nemá vracanie spalín negatívny vplyv na sací ventil, resp. potrubie?
Všechny tyto nesmysly jsem ihned po zakoupení nového TDi vyřadil a vyhodil z auta = vynálezy ,,které jsou na úkor životnosti a proti zdravému rozumu . Auto má najeto 790 0000 km / výměny oleje po 10 tis / a vše funguje bez závad
U kterého motoru se prosím sací ventily zavírají při výfukovém zdvihu ? 😢
Musím bohužel konstatovat, že autor článku nemá ani tušení jak pracuje čtyřdobý motor.
Princip spočívá v dřívějším otevřením sacích ventilů při horní úvrati pístu, který dokončuje výfukový proces. Díky tomu se část pístem vytlačených spalin dostane do sacího potrubí, kde se při procesu sání smíchá s čerstvou směsí.
Nevím jestli je to srozumitelné, ale mělo by to býti takhle.
Nedovedu si představit odladění přesně stanoveného množství spalin do válce pomocí výfukového ventilu, když je současně otevřen i sací ventil a vzduch - nebo někdy i směs - je do válce tlačen pod přeplňovacím tlakem, který se ještě k tomu mění podle režimu motoru. Nehledě na další negativní efekt - horké, nechlazené spaliny by ještě k tomu výrazně snižovaly objemovou účinnost.
:no: = fanda šmuclerový, problém se 17. listopadem nebo co? >😁 >😒]
Tomáš má dovolenou, za chybu se tedy omlouvám já. A díky za uvedení na pravou míru!
Machi