Tak nevím, podle mne už těch "levných" značek VW Group už pár má. A podle článku - viz: "Cílem je totiž prodávat auto na čínském trhu za méně než 70.000 juänů, což je v přepočtu asi 259.000 korun. Třeba taková Škoda Fabia na čínském trhu začíná na 69.000 juänech."- bude někde na úrovni Škodovky. Dacia šla o hodně níž s cenou, než mateřský Renault. A vyšlo to. Cesta VW, kdy se chystá vyrábět podobně drahá auta, jako ta z Evropy, mi přijde dost krkolomná.
Takže podle tohoto bych spíš napsal, že VW chystá další značku na trh. Levná totiž evidentně nebude...
Veď už dávno majú jednu lacnú značku a to škodu. Teda lacnú >:D lacnú len kvalitou. Ale peňazí si vedia riadne vypýtať. Veď taký rapid, to je na úrovni dacie by som povedal ale cenovo jak keby to bolo niečo úžasné.
Určitě to je za hodně peněz málo muziky, třeba ty Dacie sice mají dobrý ceny, ale taky mají dost záporů. Rapid je přeci jen někde jinde co se týče bezpečnosti apod
No rád bych to apod. viděl... Rapid je sice v určitých lepší než Dacia, ale cenou atakuje nižší střední ostatních výrobců a zde už by měl hrát druhé housle (je to prostě úzká, uskákaná a uřvaná plečka)... samozřejmě Český trh je nutné brát s rezervou :-! Tady stačilo říct, že je Rapid taková menší Octávka a spousta zastydlých strejdů to sežralo i s navijákem.
Evropská čísla kompaktů za 2016 jsou už na leftlane k dispozici... a Rapid je zhruba tam, kam patří - spolu s i30, Ceedem a Tipem někde na hraně první desítky s prodeji kolem 70t.
Fascinuje mě, jak každý ví, co chce a potřebuje někdo jiný. Ať je Rapid jaký je, ať je cena třeba 50 tis. výš, tak pořád má něco do sebe a jakmile je potřeba kufr a nechce se kombík, tak je liftback sakra výhoda.
Jako obyčejný chudý dělník se dostanu často do obyčejných aut typu Škoda Rapid, Dacia Logan a podobných. Proto ze zkušenosti vím, že si v nich asi ani neseděl.
On ten Rapid je laciný ale pořád jinde než Logan, Peugeot 301, Citroen c Elysse atd.
Ja nehovorím že ten rapid je úplne najhoršie auto na svete a je v niečom lepšie ako dacia a v niečom horšie ale to za aké ceny ju predávajú je nepochopiteľné.
Ty markanty lowcostu jsou jasné - konstrukce, výbava, bezpečnost, motorizace.
Rapid má sice jen low xenony, je to mix platforem, je úzký a má menší kola... pořád má ale 5* z EuroNcap a top motorizaci 1.4TSI. 301 je výbavou, motorizacemi i bezpečností jasně o stupeň níž.
konkurencia ide na to rozumne.
Renault s Nissanom skúpili značky Dacia, Lada, Datsun. Formujú ich od začiatku ako low cost.
PSA kúpilo Hindustan a ide ho formovať ako low cost pre Indiu.
Aj VW kúpil dve lacné značky - Škoda a Seat. Obe však presahujú už do jemne brandových značiek.
Vymyslieť novú značku bez histórie je nákladné a zbytočné. A zvlášť, ak sa značka uvádza na úplne novom trhu ako je Čína.
Založení nové lowcost značky taky není žádné unikum, viz Scion... a tenhle krok v podání Toyoty měl taky svou logiku, je zajímavé si k tomu něco přečíst.
Renaultu vyšel krok s Dacií, to beru... jenže ono to budou mít lowcosty v Evropě asi trošku složité, s tlakem na emise a bezpečnost. A značka Dacia třeba v Číně neznamená nic, to můžeš stejně dobře začít na zelené louce (teda myslím, expert na Čínu nejsem).
Škoda už si svou cestu našla a nemá smysl na tom teď něco měnit. Když se podíváš na vývoj prodejů a zisku za posledních třeba 5 let, tak je zřejmé, že je to cesta dobrá - čísla rostou, Škodě se daří prodávat dražší auta (Octavia + Superb). Samozřejmě je otázka, nakolik kanibalizuje VW třeba v Německu... podle mě až tolik ne, ale to se těžko posuzuje.
Renault na trzích Ruska a jižní ameriky prodává Dacii jako Renault. V Číně nevím, možná to bude podobné.
v každém případě ji neprodává pod neznámou značkou tam, kde by mohl narazit.
nemohu si pomoct,ale levným volkswagenem byl původně Golf.Jenže z toho postupem času udělali "prémiové" vozidlo,ač výbava,prostornost a ani spolehlivost tomu neodpovídá.Celý VW má nos příliš nahoru nato,aby se snížili vyrobit levný ,jednoduchý vůz.A low-cost SUV si vážně neumím představit.Snad jedině Nivu.
Levným Volkswagenem byl Brouk, včetně plánu na financování. Golf, to jsou až sedmdesátá léta, konkurence aut jako Renault 14 nebo Escort Mk2, to už tehdy levné auto nebylo... a třeba GTI se objevilo hned v první generaci.
Prostě auto, které nebude dle evropských standardů - nebude mít v základu 7 airbagů a ESP, nebude mít denní svícení, kontrolu tlaku, imobilizér, hlavové opěrky vzadu, nastavitelné sedadlo a volant, start/stop, centrál, rádio, elektrická okna atd.
Můžeš se pro inspiraci podívat třeba na Renault Kwid pro Indii... elektronika nakonec zase tolik nestojí, ale třeba airbag řidiče je za příplatek. Zajímavé auto je i dodávka německé pošty :-)