Škoda Auto loni zvýšila čistý zisk o 34 procent na 951 milionů eur, v přepočtu na 25,7 miliardy korun. Tržby mladoboleslavské automobilky vzrostly o desetinu na rekordních 13,7 miliardy eur (370 miliard Kč).
Já nevím... nejvíc na očích jsou modely a tam problém nevidím... stávající modely se standardně inovují, občas přijde nějaký nový (Rapid - CitiGo - Kodiaq - MiniSUV).
Vypadl Roomster a MPV celkově, to je trošku problém... ale po překapotované Caddyně nepláču a prioritu SUV chápu.
Celkově, když se podívám, tak vidím zdravý růst, na který si Škoda sama vydělá a na který je připravená i jinak (personál, kapacity).
No v USA maji takovy zakon, ze kdyz prekrocis povolene emise/podvadis pri mera ni, tak se to nesmi a dostanes velkou pokutu.
Zajimave napr. je, ze dvoulitrovej diesel s petilitrovou spotrebou jejich pravidla porusuje, ovsem 6ti, 7mi litrove HEMI nevadi...
No a v evrope to nemame. Sice emise merime, ale jejich prekroceni/podvadeni pri mereni se netresta., proste to nemame v zakone, takze tady nikdo nedostane pokutu. Mimochodem zatim jsme ta pravidla nezmenili...
U 300 tis. Škodovek se má měnit SW, u dalších 900 tis. se zatím hledá řešení. 1,2 mil. zákazníků čeká stále čeká na odškodnění. Za celý VW přes 10 mil. V USA se odškodnění dočkali.
Paní eurokomisařka Jourová (ANO) se obává, aby nějaké případné odškodnění neohrozilo VW a pracovní místa, takže EU se za své občany nepostaví.
No a teď o bonusech: CHA CHA CHA, naši zákazníci, my si extra bonusy vyplatíme my na to máme - od vás, vy pitomci, co kupujete naše ošizená auta, která vám po opravě vydrží méně a spotřebují více.
Škodovka ale investovala... asi 13 miliard Kvasinách, koupila za dvě miliardy Kč novou lisovnu v Boleslavi, připravuje nové modely v nových segmentech (zejm. SUV).
Úkolem ekonoma není za každou cenu utratit všechny peníze co vydělá...
PS: od nadpisu "Detailní rozbor" jsem si trošku sliboval, že tyhle věci rozebere do detailu... aspoň takhle:
[odkaz]
Nevidím úplně do Číny, v Evropě ale může být určitě s Octavií spokojená. Je na bedně (zdroje se liší v tom, jestli #2 (focus2move) nebo #3(carsalesbase)), to je pod tlakem novějších konkurentů určitě úspěch.
Zatim opravili 100 tisic z 1,2 milionu aut, to je zhruba 8%, na zbylych 92% dieselgate aut ani nesahli. Zajimave.
Ze maji zisky je hezke, ale spravny ekonom se zepta proc?
Kdyz mam zisk, muzu se rozhodnout, zda si ho necham a zdanim ho, nebo zda investuju a utratim to a tudiz zisk neni a neni co danit.
Rozhodli se zisky si nechat a zdanit, proc?
Odpoved je "skodovka ma zisky protoze dieselgate", v USA to VW prislo na hoodne penez, tak se to musi z neceho zaplatit.
No a Skodovka je jen nalepka na vizech nemecke automobilky Volkswagen (cesi nevlastni ve skoda auto temer nic, ceska proste neni), takze setri na dieselgate taky, stejne jako Audi, Seat, Bentley, Lamborghini a proste cokoliv, co Volkswagen auto group vlastni.
No šak s těmi japonci nemám důvod se s tebou hádat, v jpn je situace jiná, ale export mají dost okrájený. Ale to co vozí většinou stojí za to, já je nehaním.
Kolik modelu maji japonci? To ze v Evrope nenabizi vetsinu sve produkce neznamena, ze nemaji modely. Kolik modelu nabizi Skoda v Japonsku, USA? Octavia ,Superb, Kodiak, to jsou jedine slusne modely, ostatni je bezceny brak.
Jinak souhlas s velkou nabidkou Skody, modelu je hafo. Je spise zajimave porovnat Skodu se Seatem. Jak nabidku tak prodeje.
Musím teda říct, že se úvodní fotka fakt povedla. Zvlášť když si člověk uvědomí, že to není zas až tak dávno, co celou modelovou řadu tvořila Fabia a Octavia.
je škodovka jaká chce, tyhle čísla se poslouchají dobře. :yes:
A mrkněte na fotku modelových řad, tolik modelů nemá skoro žádná jpn automobilka, hodně francouzům chybí velké auto, nebo suv, produkce 1,2 mil. kusů, nejprodávanější kombík v evropě - to je slušnej oddíl. :-!
V Kvasinách by mohli zvýšit produkci? Možná by mohli, ale problém je, že nejsou lidi. Postavit velkou fabriku v polích kde široko daleko není velké město není právě dobrý tah. Informaci, že se potýkají s nedostatkem pracovníků mám přímo z místa.