Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Aktivní jízdní dynamika: Jak zařídit, aby auto lépe zatáčelo?

Bez diferenciálu by mohlo vozidlo zatáčet jen s obtížemi. Naopak při aktivním rozdělení hnací síly dostane průjezd zatáčkou více neutrální chování. Jak toho docílit a jaké systémy se dnes používají?
Zpět na článek
3. 4. 2017 09:14
3. 4. 2017 09:27
3. 4. 2017 09:48
3. 4. 2017 10:13
3. 4. 2017 15:43
3. 4. 2017 09:14
Mazda
A co G-Vectoring od Mazdy?
Nějak tento systém nemůžu v článku najít
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
3. 4. 2017 09:27
Re: Mazda
Je to Pí ár Fordu >:D
3. 4. 2017 09:48
Re: Mazda
To je jako hledat hrušku v článku o jablkách, ne?
3. 4. 2017 09:52
Pane Dusil...
...ty vase clanky proste NEDAJI cist. Fakt ne. Ja vim, ze pisu bez diakritiky, ale aspon vim, co je podmet, prisudek, a jak sestavit vetu. Jenze u vaseho clanku uz v uvodniku vidim toto: "Bez diferenciálu by mohlo vozit zatáčet jen s obtížemi. Naopak při aktivním rozdělení hnací síly dostane průjezd zatáčkou více neutrální chování."
To opravdu nejste schopny dat ten text precist nekomu, kdo neni dys....neco, aby ten maglajs prevedl do normalni reci..? 8-s :no:
Rozbalit vlákno
4
3. 4. 2017 10:18
Re: Pane Dusil...
Hlavní problém je že pan Dusil tématům o kterých píše většinou sám nerozumí. Je tak odkázaný na cizí zdroje které samy o sobě mohou být nepřesné (a často skutečně bývají) do kterých doplní nějaké vlastní věty, čím tomu nasadí korunu.

Článek je zoufale zmatený už od prvního odstavce, přehlíží podstatné informace ale naopak obsahuje hromadu věcných chyb. Čím složitější téma, tím větší tragédie
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
3. 4. 2017 12:26
Re: Pane Dusil...
Vycházel jsem z podkladů o výrobců. Ty by nepřesné být neměly. Stejně jako učebnice. Nevím co Vám na tom přijde tak zmateného.
Avatar - N6600
3. 4. 2017 13:35
Re: Pane Dusil...
Ja som napriklad zmateny u tejto vety:

"...systém RBS, který dokáže při zapnutí stíračů předního skla vysoušet brzdy..."

Co je to "stírač"? Nepouziva cestina slovo "stěrač"? Navyse, ak sa nemylim, RBS funguje od 70 km/h a vyssie a jeho fungovanie/nefungovanie je zavisle na stieracoch. Takze, aby RBS dokazal to, co tvrdite, musia byt splnene obe podmienky. Nielen to, ze zapnem stierace.
3. 4. 2017 18:26
Re: Pane Dusil...
Pane Dusil, v článku chybí základní rozbor problematiky, vliv kinematiky a hnacích sil kol v zatáčkách. V tom nemáte jasno a proto předkládáte protichůdná tvrzení

Například už principiální nejasnost máte v úvodním tvrzení, že diferenciál umožňuje zatáčení a bez diferenciálu auto zatáčí jen velmi neoochotně. Protože o dva odstavce dále najednou tvrdíte opak, píšete že jednou z možností jak zatáčení vylepšit je zablokování funkce diferenciálu pomocí aktivní spojky.

Dále píšete hned na začátku, že při jízdě v zatáčce tak pneumatiky kol zachytávají boční i odstředivou sílu. Co je odstředivá síla vím, co ale myslíte tou "boční" silou fakt netuším

Nesmyslné je i tvrzení, že u systému GKN při plném sevření jedné zadní spojky je nastaveno rozdělení momentů 25:25:40:10. Možná to tvrdí výrobce, kdybyste se ale sám jen trochu orientoval v oblasti kinematiky pohonu věděl byste že tohle není pravda a jasně byste i vysvětlil proč.

to jen namátkou
Avatar - N6600
3. 4. 2017 10:13
Clanek jak noha
Tak sme precitali, co vsetko ma VAG v ponuke a ostatne znacky a ich riesenia sa bud odflakli, alebo nespomenuli vobec...

Nabuduce, p. Dusil, napiste spravny nadpis. Nieco na sposob "Aktivní jízdní dynamika: Jake moznosti existuji u Skody nebo koncernu Volkswagen?"
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JDM
3. 4. 2017 15:43
LSD
Nojo ono by stačilo kdyby se ty auta ladili aspoň trochu, aspoň ty sportovnější jako gti, pohrát si s těžištěm, motor podél a dostat váhu víc na střed a dolů, použít samosvorny diferenciál třeba torsen, pohrát si s nastavením geometrie, kol a pneumatik. Ale ne ono se to nějak spláca dohromady, a mezi přední kola se jebne obrovskej těžkej slozitej nesmysl zavislej na milionu čidel a hotovo. Ono to funguje, zatím. Proč to dělat po staru jednoduše a levně když to jde složitě a draze.
Rozbalit vlákno
0
4. 4. 2017 13:10
článek plný nesmyslů
Nemůžu si pomoci, ale na tento článek musím reagovat. Tak nějak dokládá úroveň novinařiny v posledních letech, kdy píše každý o všem a málokdy se stává, že dané problematice vůbec rozumí.

Zaráží mě, že po počátečním rozboru, z kterého pan Dusil správně usoudil, že pro průjezd zatáčky je vhodnější přibržďovat vnitřní kola, nakonec došel k opačnému názoru. A to totiž, že VW VAQ funguje obdobně. Naprosto mu unikla kinematická podstata věci, kde spojka spojující levý a pravý hnací hřídel (v podstatě lamelová uzávěrka) vyrovnává otáčky kol. Ano zabrání protáčení se vnitřního odlehčeného kola, ale za cenu zvýšení nedotáčivosti. Ta vychází jednoduše z kinematiky, protože kolům v zatáčce nutíme stejné otáčky. Lamelová spojka na rozdíl od uzávěrky v offroadu funguje proporcionálně, ale princip zůstává. A pokud se nepletu název článku je "Jak zařídit aby auto lépe zatáčelo".

Další o čem se psalo je schopnost driftovat pohonu GKN Twinster. Ta je daná opět kinematikou. Jedná se pouze o naladění daného pohonu pro Focus RS. Je řešen podobně jako u závodních Fabií R5 nebo S2000, které mají pohon všech kol bez mezinápravového diferenciálu, kde je převod na zadní kola mírně rychlejší. Tím je zajištěna přetáčivost pohonu, které by jinak bylo možné dosáhnout jedině odpojením předního pohonu, což Focus neumožňuje. Pochybuji, že půjde driftovat s Range Roverem Evoque, kde je pohon všech kol z úplně jiného důvodu. Jinak je tento pohon velmi jednoduchý a ve své podstatě schopný zajistit stáčivý moment působící na auto v zatáčce pouhým odpojením pohonu na vnitřní kolo.

Dalším nepochopením pana Dusila je rozvodovka s planetovými převody. Ta je v podstatě vylepšením rozvodovky s dvojicí spojek, kde je navíc možné vnutit levému a pravému kolu rozdílné otáčky, čímž vyvolá stáčivý moment. A protože spojky je možné opět ovládat proporcionálně, nemůže být řeč o nějakém skokové zvýšení stáčivého momentu. Vše je plynulé.

Na závěr bych dodal, pane Dusile "Nepište a pokud možno nepište vůbec".
Slepit článek z reklamních materiálů stejně vyžaduje znalost věci...
Rozbalit vlákno
1
4. 4. 2017 15:48
Re: článek plný nesmyslů
nezbývá než plně souhlasit