Trh v USA má lepší vyhlídky než v Evropě. Důvod? Tak v prvé řadě populace USA relativně rychle roste téměř 1%, což je cca 3 milióny ročně. Za další jsou to velké vzdálenosti, které nutí lidi kupovat vlastní automobily, podobně jako v Austrálii. Za další veřejná doprava snad kromě letectví je daleko méně rozvinutější než v Evropě a auta jsou v USA relativně levné, respektive od nižší střední výše jsou levnější.
Přesně tak. Trh je přesycený a důsledkem je/bude pokles prodejů, který ovšem taky nebude nekonečný, protože auta stejně jako všechno stárnou, takže dřív nebo později se poptávka po nových autech zase oživí. Je to naprosto normální jev. Neustálý růst není možný. Líbí se mi jak se v článku odkopávají holá fakta, která nejsou běžně až tak zjevná. Podstatou je točit peníze na ekologii každý kašle. To že se z několika milionů aut ročně stává odpad, který zatěžuje přírodu (už podruhé, poprvé to bylo při jeho vyprodukování) nikoho nezajímá. To maximálně čteme všude jen nesmyslný velkohubý kecy o neekologických VW dieselech, který je potřeba sešrotovat (hlavně kvůli tomu, aby se mohli vyrobit nový auta ne kvůli ekologii) Takže cílem automobilek je jediný. Po prodeji nového auta se už už nemůžou dočkat kdy se toto nenávratně rozbije nebo zrezaví a zákazník bude donucený přijít si pro nové. Z článku chápu, že je potřeba životní cyklus auta uměle a rapidně snižovat. Ideálně 3-5 let a prohnat ho komínem. Je neuvěřitelný kam jako lidstvo směřujeme.
Kolaps jak svin.. A amici budu chodit do prace a na kolobezke. Vacsina bezne zarabajucich amikov si berie auto na operativny lizing a to robi do konca zivota. V zivote si jazdene auto nekupi, ponevac posledna vec co potrebuje je riesit starosti s pokazenym autom.
i v Americe sou veteránisti a fandové starších aut i chudí lidé co na nová auta nemaj. Takže tam jezdí všechno možné. Další velká spoousta aut se jako ojetiny vyváží do Evropy a dalších zemí. :-)
I v ČR je veteránistů plno :-) co by jinak třeba Němci, Italové apod dělali s tím svým šrotem. Nebýt Čechů kteří jsou ochotni za to ještě dobře zaplatit.
Já osobně jsem hrdý veteránista. Nechápu, na co je mi nové auto, když si Němec pořídí fungl káru, která ho za pět let přestane bavit a já mám díky němu čerstvě zajetý auto. Ale taky bych nepořídil bazarovku pod 150.000,-
se zvyšují a snižují v téměř cyklických intervalech, které ovlivňují různé faktory (dotace, růst mezd, nízké úroky úvěrů, apod.). Co je jisté je to, že po růstu přijde zase pokles, otázkou je, kdy a jak hluboko. A kdy to přijde do Evropy?
Tak jako kdybych měl každému členu rodiny koupit obrkáru, která žere 12 litrů při úsporném režimu, tak bych už taky neměl na nový auto >:D A ani tak bych nový auto nekoupil, vždyť je to k prdu