Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Favorit letos slaví 30 let. Podívejte se, jak měl původně vypadat

20 komentářů

Avatar - Joky
Joky
to je jiné kafe než ty zrůdnosti , které teď vypouští pod taktovkou mastných prstů od Bratwurstů z Lžihradu!
Ještě, že to díky USA už nebude dlouho trvat .....
Avatar - Bubáq
Bubáq
Text samotný oceňuji pro jeho vtipnost a malebnost... Ale s obsahem souhlasit nemohu. Jsem zásadně proti jakékoliv válce, a proti válce USA - Severní Korea zejména.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Proč zejména?
mikinko
Zejmena zajmena.... Este len rano a uz ste pod parou.... Chodte oblievat....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mě se líběj norský velikonoce [odkaz] 😉
mikinko
Pamatam si ked som presadol zo 105 do Favorita bol to iny svet a rovnako ked mi znamy dovolil sadnut do mazdy 323.... Proste ako sli dole vodou Jawa,CZ tak aj Skoda....
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To jsem asi nepochopil... Favorit vůbec nebylo špatné auto. I když bylo hodně zjednodušené... a vliv VW, zejména v začátku, taky nelze považovat za "zhoubný".

Takže ano Jawa i ČZ šly "dolů vodou"... zejména proto, že nenašli vhodného partnera. Škodovka už sice dneska není "naše škodovka", ale to neznamená, že by měla rozhodnutí litovat.
Právě naopak - jako všechno dědictví po komunistech by bez správného partnera umřela.
mikinko
Favorit nebol zly ak sa porovnaval so 105.... Kym ale prisiel do vyroby svet bol o kus dalej plus dielenske spracovanie bolo biedne. Tak ako bola Jawa aj Skoda v 60.rokoch este hore tak nasledne vplyv riadeneho hospodarstva znamenal upadok. Ja neriesim co bolo po prebrati VW ... Uz len rozdiel medzi socialistickym a kapitalistickym Favoritom bol znacny ....
Papezja
Zas tak zle na tom nebyl. VW tou dobou jeste vyrabel golf MKII - zakladni verze nemela ani petikvalt.
Favorit nebyl spatny, jen potreboval dooadit - to udelalo VW nejprve technickym a nasledne i estetickym a vybavovym faceliftem na Felicii
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jo, tak jsem to myslel.
Avatar - jozephko
jozephko
Prvý krát som o príprave novej škodovky počul niekedy v r. 84 alebo 85. Kamarátov otec bol konštruktér a v práci pripravovali nejakú súčiastku pre nové auto. Vtedy som vedel len, že bude mať motor vpredu. Čo bola úžasná informácia, pretože doma sme mali 105-ku, a v nej sa na zadných sedadlách pri takej 80-ke vôbec nedalo rozprávať - kvôli hučaniu motora.
Cez prázdniny v r. 1987 sa potom v televízii začal postupne a pomaličky Favorit odhaľovať. Myslím, že každý týždeň odhalili nejakú drobnosť - presne ako teraz na internete. A potom niekedy v septembri září 87 sa auto objavilo vo všetkých novinách a časopisoch, ktoré len u nás vtedy vychádzali. Ja som si zvykol kupoval Svět motorů, a ten bol vtedy špeciálne zabalený ešte aj vo fólii. Tak som si kúpil hneď 2 kusy - jeden na čítanie a druhý nerozbalený - do archívu. 😄
Ak sa u našich doma nerobil poriadok so starými časopismi, možno by ešte niekde v pivnici /sklepe/ mohol byť odložený...
Nový Favorit bol vtedy taká udalosť, ako keby sme dnes u nás dokázali poslať kozmonauta na Mesiac. Alebo objavili mimozemšťanov. 😄
Blatouch
Sorry, ale stupidni nostalgicke kecy o zastaralem kramu ....
Ingister2
pán ráči byť inteligent... to sa hned spozná....
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Třeba kreslit studie vozu s obludnými koly, které neodpovídají realitě. :no:
Avatar - Glaukos
Glaukos
dnes by nás mělo zajímat tohle: Škoda VisionE
[odkaz]
puzzels
Když vezmu v úvahu, do jaké míry měla Bertoneho firma svázané ruce při návrhu Favorita, musím říci, že odvedli znamenitou práci. Snad jediná věc, kterou nikdy nepochopím, je to asymetrické umístění loga škodovky.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Favorit se na tehdejší dobu opravdu povedl.. :yes:
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
plácnout na čumák auta něco asymetricky bylo v 80tých letech u Italů dost běžné 😉
Avatar - sendador
sendador
i u frantiku - loga na strane mely urcite i citroeny BX a XM nebo renault 21.
Blatouch
Tak samozdrejme pri srovnavani Favorita se 105 je hodnoceni celkem jasne, ale realne - Favorit / Forman byly technicky uz v dobe uvedeni na trh zastarale, otresne motory, mizerna prevodovka, ale zejmena strasne dilenske zpracovani. Skodovaci fakt moc neumeli.

Nemci to pak Felicii dost napravili, ale teprve Oct I hodila Skodovku na jiny level.