Technickou novinkou posledních let u zážehových motorů je zdvojené vstřikování benzínu, kombinující přednosti přímého a nepřímého vstřiku. Poměrně složitá technika má svůj důvod.
Otázka výrobce:
"budem vyrábět na pro nás dražší obouvstřikový motor náchylný na závady, nebo budem k motoru dávat pro nás levnější filtr pevných částic, kterej se bude muset za penízky zákazníka měnit????? ;-)
Motory s přímým vstřikem trpí na karbonizaci, tudíž je potřeba jednou za zač auto projet ve zvýšených otáčkách a v hodně svižném tempu, nepoužívat long life oleje a měnit to rozhodně dřív jak za 30 tis km a ideálně používat adetiva do paliva se zvšenými čistícími schopnostmi.
Jinak kompletní dekarbonizace motoru, což není zrovna levná věc
Mám 1.2 l TSI 77 kW, najeto 100 500 km, olej a filtr měním dvakrát ročně, i když najedu málo, takže klidně i po čtyřech až pěti tisících (Shell Helix Ultra 5w40), tankuji aditivovaný prémiový benzín OMV Maxxmotion 95 a motor nemá problém.
To vše díky osvětové činnosti serveru Auto.cz.
Děkuji redakci. ;-)
Tím se chlubíte, nebo si stěžujete, že musíte preventivně měnit tak často olej a jezdit na dražší aditivované palivo, aby se ten TSI zázrak dožil vyšších km nájezdů? Mimochodem, tak často neměním olej ani u našich vozů v rodině jezdících na LPG, kde se olej mění pravidelně co 10-11tkm. Samozřejmě jsou to ještě poctivé atmosféry s vyšším obsahem a bez přímovstřiku, ale LPG dává aditivům v oleji dosti zabrat. Sem tam benzín na nejlevnější benzínce v okolí :-)
Pravda, někteří u TSI a spotřebě oleje ho nemusí ani měnit, stačí pouze filtr >:D
Jasně, že se chlubím! Vždyť poskytovat svému majetku tu nejlepší možnou péči je přece chvályhodné, nebo ne? Jedna výměna oleje a filtru mě vyjde na cca 800,- Kč a navíc jde o příjemně strávený čas v garáži ve společnosti vychlazené dvanáctky a příjemné hudby. Který petrolhead by se na to sakra netěšil? Už se těším na říjen! :-)
P. S. Přemýšlím, že ten interval výměny oleje a filtru ještě zkrátím. Budu ten motor proplachovat každého čtvrt roku!
Presne na toto jsem se zeptal prodejce nejmenovane FR-JP znacky. Odpoved byla "Výrobce tuto otázku neřeší, pouze je možné prodloužit záruku. Tato závada se na námi prodaných vozech zatím neprojevila."
Motor je primovstrik. Jak bude vypadat za 10 let po 200k netusi ani vyrobce.
Výnimočne musím súhlasiť so všetkým. Používať aditíva resp. vysokoktánový benzín, meniť olej častejšie (úplne ignorovať nepoužívať long-life intervaly a ideálne aj oleje) a raz za čas vyhnať pavúkov z výfuku.
Karbón je zlo, videl som rozobraný totálne zakarbónovaný priamovstrekový motor Porsche (Cayenne GTS V8), ktorý sa ani nedal úplne vyčistiť; podľa servisáka dôsledok long-life intervalov.
Spominate idealne nepouzivat Long Life oleje, ktore by to mohli byt? Vsetko co vidim na 1.6 common rail je s vw normou 507.00 a od Castrolu iba LL...napriklad Mobil 1 5w30? To neni LL?