Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Crash test Porsche z lega. Dopadlo to... děsivě!

17 komentářů

Avatar - hedvin
hedvin
a vyhodnocení ochrany chodců a jízdních asistentů?
gil54
No, jak pro koho.

Takový testy dělá každej kluk od nepaměti. A někdy za to i dostane vod fotra pohlavek.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
no, podle tvých příspěvků tě asi řezal hlava nehlava
gil54
Ale zase na druhou stranu máme takové génia, jako ty, takže se to vyrovnává.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Mě otec taky flákl, když jsem tuhle formuli [odkaz] poslal proti zdi. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kolik kostiček se skutečně zničilo? Tady to šlo exaktně spočítat 😄
ondrapl
Mě by spíš zajímalo, kolik kostiček se skutečně zničilo (zlomilo, zdeformovalo) a kolik "jen" vycvaklo. >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
??? asi nechápu, vždyť právě na to se ptám!

já: Kolik kostiček se skutečně zničilo?
ty: Mě by spíš zajímalo, kolik kostiček se skutečně zničilo...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
A čemu tím prospějete? 😄
Joab
Oba jste pitomci, mnohem zajimavejsi by bylo se dozvedet, kolik kosticek se tim narazem skutecne znicilo.
ondrapl
Asi jsem měl slabší chvilku... >😁
HD's
Název stavebnice je LEGO Technic, nikoliv technika.

Bližší informace o testu, včetně výčtu poškozených dílů, jsou na této stránce😒br /> [odkaz]
Avatar - jozephko
jozephko
Na prvý pohľad sa síce zdá, že Lego by malo na bezpečnosti svojich autíčok ešte zapracovať. 😄 Ale sú tu 2 veľké ale😒br /> 1. Model je postavený v mierke 1:8, ale na bariéru bol poslaný rýchlosťou 46 km/h. Logicky by táto rýchlosť mala byť ale 8 krát menšia. Resp. by sa tento test mal porovnávať s nárazom skutočného Porsche v rýchlosti 360 km/h.
2. Modely Lego Technic nie sú zliepané, držia len vnútorným trením súčiastok tak, aby sa opäť dali rozobrať. Keby na kľúčových miestach boli súčiastky zlepené, tak by ten model utrpel aj v rýchlosti 46 km/h len malé poškodenia...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
dobrá inspirace na článek, je to dost zajímavé!!!
[odkaz]
No koukám, že to nejde otvírat - je to odkaz na autoforum na revoluční ovládání ventilů, se kterým údajně přišli v Británii.
gil54
Taková o něco jednodušší varianta s podobným efektem je fiatí MultiAir. Komerčně funguje několik let i když i zde byly prvotně avizovaná zlepšení více optimistická, než ukázala potom praxe. Tady to vidím podobně, pokud se ovšem povede systém vůbec uvést do komerčního života.

V dnešní době existuje několik technických řešení různých automobilek, které dokáží ovládat časování a zdvih ventilů v rozsazích, které prakticky +/- pokryjí veškeré důležité režimy motoru. Takže očekávané výrazné zlepšení nezávisle ovládaných ventilů se mnohdy jaksi nekoná, s důrazem na slovo výrazné. Jediné, co by mohlo hrát podstatnou roli je z určitého pohledu jednodušší řešení a možná i nižší náklady a případná nižší poruchovost. Ale riziko velké destrukce motoru (myslím potkání) zde hrozí i při banální závadičce elektroniky.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jj, píšou to tam, zatím jsou to dost nákladná řešení, poruchová a mají problémy s hladkým chodem. No a fiatí multiair taky moc nikdo nechce.
Euromen
Není náhodou u Lega dáno že k rozcvaknutí kostek od sebe je potřeba síla 3 (nebo 4, teď přesně nevím) Nevtonů? To pak je logické, že náraz ve 46 Km/h dopadne takto.