Technika
Kdyby radsi udelali poradnou jedno / dvouspojku s sesti prevody. Ta byla kvalitni, neco vydrzela, stejne jako zbytek auta. Emisni nesmysly uplne vse zenou do zbytecnych extremu a ve finale na to doplaci jenom zakaznici.
To je dnešní zvrácená logika: snížení spotřeby o 5% za cenu zvýšení servisních nákladů o 77% a snížení životnosti celého auta na třetinu.
Z pohledu majitele - hrozba.
Z pohledu ekologie = planety = nesmysl, ty původní díly a pak celý auto bude třeba zlikvidovat = energie a odpad, ty nové díly a auta bude třeba vyrobit = energie a emise.
Jedinej, komu to vyhovuje jsou výrobci. A hlavně jejich akcionáři.
Braňme se!
A nevedu jen řeči... koupil jsem si nový auto s atmosferickým motorem a pětistupňovou převodovkou... zjistil jsem, že i ten šestý stupeň mě obtěžuje.
A pracuje výborně, zcela plní mé potřeby.
Až budu muset, s pokračujícím věkem, opatřit automat, pak může být šestistupňovej, ale maximálně... a rozhodně to musí být hydroměnič!
S dvouspojkou jsem prožil 3 roky a přes 140 tis km... a už mi do baráku nesmí.
Howgh.
Z pohledu majitele - hrozba.
Z pohledu ekologie = planety = nesmysl, ty původní díly a pak celý auto bude třeba zlikvidovat = energie a odpad, ty nové díly a auta bude třeba vyrobit = energie a emise.
Jedinej, komu to vyhovuje jsou výrobci. A hlavně jejich akcionáři.
Braňme se!
A nevedu jen řeči... koupil jsem si nový auto s atmosferickým motorem a pětistupňovou převodovkou... zjistil jsem, že i ten šestý stupeň mě obtěžuje.
A pracuje výborně, zcela plní mé potřeby.
Až budu muset, s pokračujícím věkem, opatřit automat, pak může být šestistupňovej, ale maximálně... a rozhodně to musí být hydroměnič!
S dvouspojkou jsem prožil 3 roky a přes 140 tis km... a už mi do baráku nesmí.
Howgh.
To samé máš světelnou techniku. Když jsi rozbil starý reflektor, na průměrném autě, tak tě to stálo dejme tomu 5-7 tisíc. Když rozbiješ xenon + diody na denní svícení, jsme na 12-15-20 tisících u prémie. A když si dnes rozbiješ full led, tak jsi třeba u MB na 50 tyčkách a víc.
I na "blbou" Mazdu stojí reflektor 55tis.
To je celkom nárez 😐 a bez havarijnej poistky už ani krok. To si nedávno zanadával kolega, ktorý nedobrzdil a skončil v kufri auta pred ním. Cena opravy za pár dielov (kapota, maska a nárazník) na OII bola 2000€ a pár drobných a to sa zdalo dosť >😁 . K tomu ešte autá staršie ako 3 roky nemáme havarijne poistené , čo bol aj jeho prípad 8-s
to su japonske vozy proste .. ked sa pobabral v praci spatak na L200 tiez to pod 10 tisic neslo 😉 .. japonci maju v tomto slusne palky
havarijnu samozrejme ze vzdy treba.. pokial nejazdis zrovna nejakym aspon 15 rocnym "veteranom" pri ktorom uz ozaj bude k nicomu 😉
havarijnu samozrejme ze vzdy treba.. pokial nejazdis zrovna nejakym aspon 15 rocnym "veteranom" pri ktorom uz ozaj bude k nicomu 😉
A teď si vem, že by takhle ťuknul M6. 4000E jen za 2 světla. Děs. A cena havárky tomu zřejmě bude úměrná.
Ťukneš predok o kúsok viac máš totálku, bohužial. A to ešte fakt nemusí byť nejaká veľká rana 8-s . Môžeme čakať na reakciu poisťovní v podobe zvýšenia sadzieb za havarijné poistenie..
No, on samozrejme tolik nestoji. To oni jen za nej tolik chteji. 😄 Ale fakt je, ze z puvodne tak jednoduche a celkem robustni veci jako je auto, se dnes stalo slozite a krehke zbozi. Bohuzel 😒
Tentokrát bohužel musím souhlasit, trendy v automobilovém průmyslu mě začínají děsit. Co nejvíce stupňů, turb, filtrů, kapalin...S takovou se brzy dostaneme k ideálu automobilek a byrokratů, aneb po 3-5 letech záruky vždy koupit nový, "ekologický" auto-spotřebič, protože provoz staršího nebude rentabilní. A to se mi hrubě nelíbí.
"Proč jsou tři spojky nutné?
Se zvyšováním množství převodů již dvě spojky nestačí, neboť by se tím neúměrně zvětšovala zástavbová délka takové převodovky."
Tohle vysvětlení nechápu a nechápu ani funkci třetí spojky a celý princip. Na to jsem moc blbej. Autor předpokládá technicky zdatnější jedince. Alespoň takové, jako je on sám.
Takhle bych mohl pokračovat dál s těmi nejasnostmi v celém textu, ale nestojí mi to za to.
Prohlídnu si nic neříkající, zbytečné a nepopsané obrázky v připojené fotogalerii a kašlu na to.
Kde tohle zase vyštrachali......
Se zvyšováním množství převodů již dvě spojky nestačí, neboť by se tím neúměrně zvětšovala zástavbová délka takové převodovky."
Tohle vysvětlení nechápu a nechápu ani funkci třetí spojky a celý princip. Na to jsem moc blbej. Autor předpokládá technicky zdatnější jedince. Alespoň takové, jako je on sám.
Takhle bych mohl pokračovat dál s těmi nejasnostmi v celém textu, ale nestojí mi to za to.
Prohlídnu si nic neříkající, zbytečné a nepopsané obrázky v připojené fotogalerii a kašlu na to.
Kde tohle zase vyštrachali......
Tak řekl bych že důvody pro tři spojky jsou dva hlavní
- za prvé se rozdělením hnané hřídele (hřídelí) na ještě více kratších uspoří stavební délka
- a za druhé kromě aktuálního kvatlu můžou být současně předřazeny jeden vyšší i jeden nižší kvalt zároveň takže reakce převodovky na změnu podmínek bude stejně rychlá oběma směry
Otázka je kolik vnitřních ztrát v převodovce to přinese navíc a jestli se to spolu s nárůstem hmotnosti, složitosti i ceny vůbec vyplatí
- za prvé se rozdělením hnané hřídele (hřídelí) na ještě více kratších uspoří stavební délka
- a za druhé kromě aktuálního kvatlu můžou být současně předřazeny jeden vyšší i jeden nižší kvalt zároveň takže reakce převodovky na změnu podmínek bude stejně rychlá oběma směry
Otázka je kolik vnitřních ztrát v převodovce to přinese navíc a jestli se to spolu s nárůstem hmotnosti, složitosti i ceny vůbec vyplatí
Dvouspojka nikdy nebude tak komfortní, jako HDM. A těch pár deci paliva navíc za to prostě stojí.
To je logicky pravda, ale když se člověk trochu uskromní (hlavně při popojíždění v zácpách), tak se i dvojspojka dá. Mám zkušenost s asi 80ti tisíci s DSG se suchými spojkami a za mě by byla převodovka naprosto v pohodě, kdyby software neladil nějaký magor, co s gustem podtáčí motor někam ke 1200ot/min. Motor byl 1.4TSI 92 kW, auto Octavia 2.
souhlasím, že optimální počet rychlostí u automatu je 7 😄
jakmile je více stupňů v převodovce jak válců v motoru, tak je zle.
Přitom je ten vztah spíš obrácený. S počtem válců roste typicky i objem. Takový šestilitrový dvanáctiválec moc převodů nepotřebuje a nebude si stěžovat. Zatímco čtyřválce omezené na nanejvýš čtyři rychlosti, nemluvě o tříválcích, by byly zajímavé.
a taky nas čeká dlouhá fronta v servisu
..doba elektromobilová, tudíž život bez x stupňových převodovek. Myslím, že než současní žáci základních škol dospějí do doby získání řidičských průkazů, budou auta- elektromobily- bez převodovek.
Ten koncept s elektromotorem pro rozjezdy mi pripomnel motorovy vuz M290.0 Slovenska strela. Na rozjezd pouzival elektromotor hnany generatorem, po dosazeni cestovni rychlosti se motor pripojil primo na hnana kola. To by mohl byt zajimavy koncept i pro hybridni auta, pak by stacily 3 prevody naladene na cestovni rychlosti 50/90/130 >😁
Zajimave, ze tato technologie byla vymyslena uz v 30. Letech minuleho stoleti >😁
Zajimave, ze tato technologie byla vymyslena uz v 30. Letech minuleho stoleti >😁
Však se to u aut používá taky. Například Mitsu Outlander PHEV nebo Koenigsegg Regera a oběma stačí jediný pevný převod
U Slovenské strely to bylo ještě trochu zajímavější – hnaná náprava byla při rozjezdu poháněna nejen elektromotorem, ale i kroutícím momentem přímo od motoru. Vtip byl v tom, že hřídel, která přímo přenášela ten krouťák , byla rozdělena a osazena rotujícím generátorem, který při rozjezdu fungoval jako prokluzující spojka. A potenciální ztráty, které by jinak vznikaly u prokluzu třecí spojky, se zde naopak využily ve formě generované elektřiny k napájení nápravového elektromotoru, který při rozjezdu významně pomáhal. Tuším, že při cca 80 km/h pak došlo k mechanickému propojení konců hřídele (nulový „prokluz“ na generátoru) a náprava tak již byla poháněna pouze přímým převodem bez pomocí elektromotoru.
Cituji: ..." tam pouze o to zkrátíte hnací klouboví hřídel pohonu ..." :no: :no: :no:
Za mě, ať je třeba i u manuálu těch 10 rychlostí (když tomu bude ergonomicky přizpůsobená řadící páka)… kolikrát stejně řadím 1-2-6 a nijak by mi nevadilo mít možnost nasázet tam místo toho např. 1-3-9 nebo 1-2-4-10 ,atd.
A pokud je někdo takový analfabet, že nezná použitelné otáčkové rozsahy jednotlivých kvaltů u svého auta (aspoň přibližně, pocitově), tak tomu pomáhej automat. Amen.
Ale věřím, že to je jen otázka zvyku - však ani plynovým pedálem nepřidáváme jen v několika málo stupních, ale plynule. A k něčemu takovému by se mohla blížit i ta mnohostupňová převodovka svou filozofií ovládání.
Stejně záleží hlavně na tom, zda by k tomu vymysleli dostatečně intuitivní způsob řazení, při tolika stupních. Bral bych i možnost mít převodovku s plynule volitelným převodem (škoda že má variátor i nějaké ty nevýhody) a aktuální převod si měnit plynulým posunováním nějaké páky (něco jako „plyn“ u letedla).
Obávam sa, že 95 % vodičov osobných áut by systém nikdy nepochopilo a odmietlo čo sa o to len pokúsiť. 😄 Preto hádam všetky manuály nad 6 stupňov sú proste automaty, lebo aj užívateľská prívetivosť je dôležitá vec. Osobne rozumiem tomu, prečo majú kamióny 12 či 16 stupňov. Proste váhový rozptyl je tam veľký od cca 20 do 44 ton celk. hmotnosti a to treba vykryť, u nadrozmerov aj viac. Ale v osobáku?